Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vybavená octavia o desítky tisíc levněji. Škoda představila akční model Fresh

Těsně před představením modernizované verze přichází na trh Škoda Octavia Fresh, zvýhodněné provedení dosavadní octavie IV. generace. Láká na spoustu elektronické výbavy za nízkou cenu.
Zpět na článek
1. 2. 2024 12:00
1. 2. 2024 13:13
2. 2. 2024 07:33
1. 2. 2024 17:49
1. 2. 2024 15:38
1. 2. 2024 22:34
2. 2. 2024 08:23
2. 2. 2024 08:58
2. 2. 2024 10:47
2. 2. 2024 16:13
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2024 11:08
Romale, zkusím to taky.
VŮBEC NELÍBÍ. Fosil patří do pravěku, jediná cesta je Octavia 5 na elektrický pohon.
Rozbalit vlákno
9
1. 2. 2024 11:59
Re: Romale, zkusím to taky.
Další, co po ránu stoupnul do nočníku. :-)
Avatar - Barry Lyndon
1. 2. 2024 12:10
Re: Romale, zkusím to taky.
Správně, však je taky na fosil sleva, škodalandový výprodej zboží s blížícím se datem expirace pro dezolé...

:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 12:31
Re: Romale, zkusím to taky.
Koukám vtip a ironii už dnes skoro nikdo nechápe.

Zato odpovídat trotlům trolům donekonečna, to by jim šlo.
Avatar - apoho
1. 2. 2024 12:34
Re: Romale, zkusím to taky.
hned jsem věděl, že je to pouze ironie od Kankunena, protože už vím, kdo je z které stáje :-[]
Ale holt jsou i méně ostré tužky v penálu
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2024 12:47
Re: Romale, zkusím to taky.
:yes: :-! Žádám o zrušení palcování.
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 12:52
Re: Romale, zkusím to taky.
:D :D :D
2. 2. 2024 07:20
Re: Romale, zkusím to taky.
Za to ti dávam palec. ;-) :yes:
Avatar - Barry Lyndon
1. 2. 2024 13:13
Re: Romale, zkusím to taky.
spíš někdo nechápe, že někdo chápe... ;-) :D
2. 2. 2024 00:10
Re: Romale, zkusím to taky.
Super ironie! :-[] :yes:
Avatar - skejpa
1. 2. 2024 11:15
840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Jako sorry ale jestli si někdo stěžuje na cenu nových kvalitních EV, tak proč si nestěžuje na cenu nových standardních aut ? Pamatuju si, že jsem v roce 2018 kupoval přesně tento služebák a stál 678 tisíc. Nyní 840 tisíc. Za tu dobu jsem musel měnit DPF (70 tisíc) a na čekačce bude turbo a vstřiky (v autorizáku 70+70). To fakt není o moc levnější než EV a ceny těch oprav taky nejsou o moc levnější než komplet nová baterka. Ještě chvíli to můžou zdražovat a ty elektriky nebudou potřebovat jedinou dotaci.
Rozbalit vlákno
16
1. 2. 2024 11:55
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Tak obecně - Škodovka je brutálně předražená. Fleetové ceny jsou úplně jinde. To, čeho tím chtějí dosáhnout je jasné - ideál je auto "prodat" na operák (nebo jako fleet) a za rok - dva tu ojetinu prodat v rámci Škoda+ ještě jednou, za podobnou cenu...

i30, Megane apod. jsou cenově úplně jinde...

A ano, máš pravdu - při takových cenách za chvíli bude platit, že se ceny EV a ICE protnou. EV jdou dolů, ceny některých ICE jsou naopak pro soukromníka brutální.

BTW - ve svem okolí již několik let neznám nikoho, kdo by si koupil novou Škodovku. Jen služebáky.
1. 2. 2024 12:00
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Na něčem musí cenu Eniaqu dorovnat.
1. 2. 2024 12:02
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
jedina rozumna volba u oct je podladena 2.0tsi 140kW 4x4 za 850, resp. 880 v kombiku
nastrkat 200 litru do servisu behem 6 let, to musis jezdit aspon 100tis rocne, aby se ti ten chrocht vyplatil
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:18
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Ten motor je sám o sobě fajn, ale povinná kombinace s DSG a 4x4 ho dost prodražuje.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:04
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Poradím ti - vem 1.5TSI v manuálu... ušetříš 100t se srovnatelnou dynamikou a nebudeš mít problém s DPF ;-)
Avatar - skejpa
1. 2. 2024 14:23
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Ja uz to resit nemusim. Mam jako sluzebak EV a jsem s nim spokojenej. Ale kdybych to resit mel, tak manual urcite nebude volba. Jinak jo, 1.5TSI 110kW je za me lepsi volba.
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 12:35
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Nájezd? A druh tras? Druh nafty a styl jízdy?
To mne vždy zajímá, jak někdo dokáže za necelých 5 let odrovnat půlku auta.
Navíc 110kW je nejspolehlivější TDI posledních 20 let.
A co záruka? Ta je přece 5 let, ne?
Avatar - skejpa
1. 2. 2024 14:26
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Zaruka je 100.000km. Vymena probehla ve 130.000km. Denne ujela minimalne 2x30km, obcas treba 300km a rozhodne nejezdila podle predpisu :D Zadne skoky po meste nedelala. A hned vedle te moji stala v servisu totozna Octavka firmy VCES, mela najeto 150.000km a taky DPF kaput. Jo a autobaterka odesla po 4 letech. To me taky prekvapilo.
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 15:06
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Baterky jdou do kytek díky "inteligentnímu" debilnímu dobíjení. To je známý fakt.
Ale DPF po 130 tisících je solidní úlet a totéž vstřiky a turbo.
Normálně to lidem vydrží 2-3x tolik.
Já taky jezdím od těch 30 do 300 běžně a občas 400, 500, 1000. To je pro diesel ideální.

Každopádně to není dobře v těchto km takový průsery. To je buď vadný kus, nebo někdo něco dojebal v servisu a auto musí žrát olej a nebo se do toho tankuje nějakej odpad a nebo s tím jezdíš jako dobytek za studena a nebo tak něco. + výměna oleje dle firmy až ve 30 tisících. To už není olej, ale brusná pasta.
Všechno to je podivně spojený s olejem a karbonem a bordelem v palivu. Vstřik-turbo-DPF.


Každopádně ušetřených cca 5 tisíc Kč za záruku na 150 tisíc km se jistě vyplatilo...
Avatar - skejpa
1. 2. 2024 16:08
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Asi vadnej kus DPF. Palivo jen shell, prevazne jedna proverena benzinka a kazdej druhej v-power. Od 90.000km jsem zmenil interval oleje na 15 tisic. Za studena prakticky nedostavala, vzdy jsem cekal na olej alespon 80.
Proste to tak je. Smirte se s tim :) Neni to zazrak spolehlivosti. Muze se to taky vysrat...
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 16:31
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
No tak to je solidně v ***i toto...

Já nejsem chronickej naftofil. Naopak, většinou jsem jezdil TSI a teď po letech zase zkusil HDI a TDI.
Dokonce jsem chtěl 2.0 TSI, ale odrazoval mne jen přímý vstřik. Co jsem ale teď viděl endoskopie z motorů po roce 2015, tak při rozumném provozu nebyl karbon zásadní problém ani při 200.000 km...
Tak holt příště asi zase TSI...
Do elektriky mne ještě dlouho nikdo nedostane...
Avatar - Jenik3
1. 2. 2024 19:27
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Otázkou je, co je to ten rozumný provoz...alespoň 20min pusteny motor v kuse?
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 20:09
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
To znamená, že to auto skutečně jezdí.
A tím myslím, že jezdí rozumně daleko a ne 20x za den 800 metrů ve městě.
Kdo jezdí 20, 50, 100 km a víc a ohřeje motor, dá mu občas napít, mění olej, odpaří benzín z oleje atd., tak ten asi nemá problém.
Kdo poskakuje po městě, tak pro něj jsou ty RAVky, Kugy HEV, Hondy CRV a spol.
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2024 12:51
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Aspoň tu pošli odkaz na auto, co je levnější.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2024 13:12
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
Kolik má najeto?
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2024 21:30
Re: 840 tisíc za kombik v naftě 110kw s automatem
A víš proč jsou spalováky tak drahé? Právě proto, aby vůbec někdo kupoval ty EV. Aby se zaplatil z něčeho vývoj EV. A protože platíš výpalné ekofašistické diktatuře.
1. 2. 2024 11:43
EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 USD/k
Cena baterií poklesla za 1 tok na 1/2, ze 120 na 55 USD/kWh.
Navíc výkonová elektronika do EV také rychle klesá.

Zastánci ICE mě opět vulgárně napadanou, že cena EV poroste,
Ale proti SMĚŠNÝM 55 USD/kWh těžko uspějete.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
1. 2. 2024 11:57
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Až tu bude elektrický kombík obdobné užité hodnoty s cenou 700, tak se můžeme bavit o tom, jestli jednoduchost pohonu a provozní náklady vyváží menší dojezd.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:07
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Já bych byl ochoten akceptovat i dva a půl, za sedan vyšší střední s reálným dojezdem 700 km a nabitím z 0 na 100% za deset minut.
Avatar - Barry Lyndon
1. 2. 2024 12:30
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Takže 130 kWh baterie, Cx pod 0,18 a to nabíjení bude holt jen z 10 na 80 %. Není to úplně nereálné... Číňani to za dva a půl asi i zvládnou, BMW zatím ne... Ještě tak 5-10 let...
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:34
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Nevím, co je reálné/nereálné, resp. kdy, ale až bude splněn ten dojezd a doba nabíjení, při ceně za auto obdobné jako srovnatelné ice, tak nebude důvod si stěžovat. Tedy dojezd musí být řekněme aspoň 500 km na 70% kapacity baterie, když se dobíjí z 10 max. na 80%.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2024 21:33
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Provozní náklady nevydrží nikdy. Protože cena elektřiny půjde nahoru. Cena na dobíječkách půjde razantně nahoru. Takže ta ekonomika nebude fungovat nikdy. Ani po roce 2027, kdy se cena emisní povolenky promítne do cen PHM.
Jediný výsledek bude opět masivní inflace. Protože cena za dopravu se propisuje do ceny veškerých služeb a zboží.
2. 2. 2024 07:29
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Tak nesmieš byť trochár, no. Kúp si bungalov s plochou aspoň 400 m2, aby ti na strechu vošlo dosť panelov, a máš vystarané. Tváriš sa, ako keby neexistovalo riešenie. Stačí občas odložiť pol výplaty a môžeš sa sťahovať. A aby som nezabudol - pri dome je nutná dvojgaráž, aby si mal svoje elektrické Mercedesy kde parkovať. ;-) :D :-!
1. 2. 2024 12:27
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
I kdyz souhlasím neni ta informace uplne správná. Cena 55 je za clanky, ne za baterie.
PS: Pod Octavkou je tohle spis off topic
Avatar - apoho
1. 2. 2024 12:36
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
cena EV porotoste, to je jasné ale co poroste ještě progresivněji je cena elektřiny :no:
Avatar - Mokrous
1. 2. 2024 12:42
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Aha, takže od letoška se budou měnit 77kWh baterie v EV za nové se zárukou za průměrných 100.000,- Kč a už to nebude obvyklých 500.000,- Kč až milion?
1. 2. 2024 13:06
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Letos jeste ne, to jeste jednotky let bude trvat. Ale prijde to a prijde i dalsi pokles cen.
Avatar - Fomax
1. 2. 2024 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:00
Fresh
To je hezká nabídka... lift je použitelný jako rodinné auto, s důstojným motorem a až nadstandardní (z pohledu základních modelů) výbavou za 650, s 1.5 a trochou výkonu pro radost navíc za 700... chtělo by se říct "konečně" :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2024 13:13
Re: Fresh
Ktovie kolko by vyslo korando s 1,5 turbom.. ako rodinne auto posluzi este lepsie ako nizka octavka s megaprevismi ... a do 700 bude asi aj so zlatym volantom ... ale firmam sa octavka za 700 stale oplati chapem... uvidime dokedy
2. 2. 2024 07:33
Re: Fresh
Netrep zase. Kam na tie "múdra" chodíš?
1. 2. 2024 17:49
Re: Fresh
Jen to mělo být o 50-70tis Kč níže, aby to bylo zajímavé ;-)
1. 2. 2024 12:03
Kraťasy s padacím mostem
Celý život toužím po kraťasech s padacím mostem a tříválcové Škodovce do milionu. Tak jsem zajel k dealerovi (aut) a svezl se plně automatickou Oktávkou. Panečku, to byla jízda, během cesty žádné závady, akorám motor několikrát chcípnul na křižovatce, asi karbec. Dealerka (aut) mi nabídla 3 Oktávky nad 900 tisíc nebo čekat. Tak jsem jí vysvětlil, že v autosalonu do podzimu čekat nebudu a jel se ještě projet s Fokusem. Cena třičtvrtě mega, studený tříválec předl jako padesát let starý warťák, nostalgie, vodpich slušnej. No ještě se pojedu podívat do na kombi i30 kombi. Teda nevím co vyberu, jsem z toho jelen
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:10
Re: Kraťasy s padacím mostem
Skladových Oktávek je na stránkách přes 1000, možná můžeš zkusit jinou dealerku...
Avatar - Barry Lyndon
1. 2. 2024 12:16
Re: Kraťasy s padacím mostem
Tak je fakt, že příchod číny udělal z korejců relevantní auta... :-)
1. 2. 2024 13:30
Analogové budíky ... něco pro fajnšmekry
Nechali tam analogové budíky s Maxidotem z výbavy Active ... konečně něco pro ty co nechtějí obrazovku. Ale spíš se asi uklikli. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
1. 2. 2024 14:27
Re: Analogové budíky ... něco pro fajnšmekry
Hele to asi neuklikli... základ je Ambition a tam virtual cockpit taky ještě není, až ve Style.
1. 2. 2024 17:48
Re: Analogové budíky ... něco pro fajnšmekry
Přesně, navíc co s digitálními budíky, když jsou tam jen 3 skiny a z toho je použitelný jen jeden :-[] Snad raději ty normální budíky s maxidotem uprostřed :yes:
1. 2. 2024 15:38
Octavie
Ahoj ona asi nová verze bude nějakou dobu fungovat..až to začne zlobit tak servis bude hodně nákladný.Hlavne se mi nelibi ty ceny..o 200 tisíc víc než by bylo hodno..ať se Škoda nediví ,že si lidé budou kupovat.MG.Nio.atd čínské značky.👍😀
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2024 22:34
Re: Octavie
Tak ono já se ani nedivím že Škoda tak podražila. Díky politice Fialy je výroba u nás díky cenám elektřiny naprosto nekonkurenceschopná.

Samozřejmě, že výrobně jednodušší i30 na tom pak může být líp.
1. 2. 2024 17:20
Vidím, že Po babičce klokočí...
Ten 3-valec mi akosi pripomína éru Octaviu 1 - 1,4 MPI 44 kW 😃
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
1. 2. 2024 19:27
Re: Vidím, že Po babičce klokočí...
Ani se nedivím. Vypadá to divné, ale v zásadě to stačí pro defenzivní jízdu, řekněme v rámci limitu.
Já nevěřím tomu primovstriku, ale TSI se už vyrábí nějaký ten rok a asi funguje, pokud člověk nejezdí 10min tam a 10min zpět. Na takové ježdění není TSI ideál.
Avatar - Emel
2. 2. 2024 09:03
Re: Vidím, že Po babičce klokočí...
Viz dole... vMax 208 je nejlepší ilustrace toho, že je to jako základní motor úplně v pohodě. Hlavně má 200Nm v těch otáčkách, ve kterých většina méně náročných řidičů nejvíc jezdí... což je krouťák, který má slušný atmo dvoulitr až někde ve 4000.
Nicméně se dá tušit, že po faceliftu bude místo 1.0TSI podladěná 1.5.
PS: Golfů osmé generace se v Česku prodalo pouhých 17 procent vozů s nejslabšími motorizacemi 1.0 TSI a 1.0 eTSI, zatímco větších čtyřválců 1.5 TSI a 1.5 eTSI se v Česku prodalo 61 procent...
1. 2. 2024 17:59
😃😃😃😃
Kupte si ji vpolsku a ušetřite dalších 100tisíc nepodporuje to tady žijou ztoho nám se smějou...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2024 22:31
Pouze pro firmy
Škoda je nabídkou pouze pro firmy a osvč.

Běžný člověk, který za auto dá vlastní peníze neurčené pro podnikání, jinde dostane nesrovnatelně lepší nabídku.

Mířím tím hlavně k i30 nebo Ceedu. Cenová propast je značná, rozdíl v kvalitě a hodnotě automobilu co do jakosti spíše diskutabilní. Škoda bude mít určitě lépe ošetřený spodek. Z druhé strany modernost infotainmentu znamená jen obtíže.

Suma sumárum - Octavia se nekupuje, ale fasuje. Platí to stále víc a víc.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2024 08:23
1.0 tsi
Nechápu, proč tam tenhle motor vůbec dávají. Ve Fabii je to tak tak, v Octavií už je to tragédie. A další tragédie je kultura chodu. Tak odporný zvuk snad žádný jiný tříválec nemá. Zlaté TDI, to je ptoti tomuhle rampelníku tichošlápek. A než octavii, to už raději Corollu 2.0 hybrid.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
2. 2. 2024 08:58
Re: 1.0 tsi
Octavia je aerodynamické auto a ten litr dává maximálku 208km/h... to s přehledem strčí do kapsy spoustu dnešních SUV a crossů i v jejich top motorizaci. I tu Corollu mimochodem. Jako základní motor úplně v pohodě.
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 10:47
Re: 1.0 tsi
Jsou lidi (řidiči), kteří to tak neřeší. Mají octavku, naloží věci a jedou. 90 na okresce, 125 na dálnici. No stress.
Kdo chce víc pořídí větší motor.
To není jako nisan Juke - litr a nic víc.
2. 2. 2024 16:13
Re: 1.0 tsi
Mam to v kombiku jako druhe auto do rodiny a uplne v pohode.. Vzdyt to ma 115 koni.. Predtim byla trojkova oktavka 1.6 tdi s 90 konma a urcite jsem nikdy nebyl brzda provozu, spise naopak..
2. 2. 2024 12:09
Pěkné rodinné auto
JJ, pěkné rodinné auto pro nečeské zákazníky. Ty ceny jsou totální úlet. Ale firmy jim to ještě asi baští. Ceny jsou min. o 25% přemrštěné. Ať si to nechaj, mohou znovu plnit letiště v HK. Koupí jen blázen nebo absolutní zoufalec.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 12:25
Re: Pěkné rodinné auto
Jaká je alternativa vůči AZNP?
2. 2. 2024 12:30
Re: Pěkné rodinné auto
Stará šunka nebo s kompromisem nové MG ZS. Ceed a i30 už také cenově vylétly a Megana kombi trochu oškubali, ale také by asi ještě šel.
Ne, na Dacii jsem nezapomněl, nebo vlastně ano zapomněl.
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 13:59
Re: Pěkné rodinné auto
Tato auta poslouží asi stejně. Jen ten kufr...
2. 2. 2024 14:02
Re: Pěkné rodinné auto
Jj kufr je achilovka. Tam na Octavii nemají.