Těsně před představením modernizované verze přichází na trh Škoda Octavia Fresh, zvýhodněné provedení dosavadní octavie IV. generace. Láká na spoustu elektronické výbavy za nízkou cenu.
Jako sorry ale jestli si někdo stěžuje na cenu nových kvalitních EV, tak proč si nestěžuje na cenu nových standardních aut ? Pamatuju si, že jsem v roce 2018 kupoval přesně tento služebák a stál 678 tisíc. Nyní 840 tisíc. Za tu dobu jsem musel měnit DPF (70 tisíc) a na čekačce bude turbo a vstřiky (v autorizáku 70+70). To fakt není o moc levnější než EV a ceny těch oprav taky nejsou o moc levnější než komplet nová baterka. Ještě chvíli to můžou zdražovat a ty elektriky nebudou potřebovat jedinou dotaci.
Tak obecně - Škodovka je brutálně předražená. Fleetové ceny jsou úplně jinde. To, čeho tím chtějí dosáhnout je jasné - ideál je auto "prodat" na operák (nebo jako fleet) a za rok - dva tu ojetinu prodat v rámci Škoda+ ještě jednou, za podobnou cenu...
i30, Megane apod. jsou cenově úplně jinde...
A ano, máš pravdu - při takových cenách za chvíli bude platit, že se ceny EV a ICE protnou. EV jdou dolů, ceny některých ICE jsou naopak pro soukromníka brutální.
BTW - ve svem okolí již několik let neznám nikoho, kdo by si koupil novou Škodovku. Jen služebáky.
jedina rozumna volba u oct je podladena 2.0tsi 140kW 4x4 za 850, resp. 880 v kombiku
nastrkat 200 litru do servisu behem 6 let, to musis jezdit aspon 100tis rocne, aby se ti ten chrocht vyplatil
Ja uz to resit nemusim. Mam jako sluzebak EV a jsem s nim spokojenej. Ale kdybych to resit mel, tak manual urcite nebude volba. Jinak jo, 1.5TSI 110kW je za me lepsi volba.
Nájezd? A druh tras? Druh nafty a styl jízdy?
To mne vždy zajímá, jak někdo dokáže za necelých 5 let odrovnat půlku auta.
Navíc 110kW je nejspolehlivější TDI posledních 20 let.
A co záruka? Ta je přece 5 let, ne?
Zaruka je 100.000km. Vymena probehla ve 130.000km. Denne ujela minimalne 2x30km, obcas treba 300km a rozhodne nejezdila podle predpisu :D Zadne skoky po meste nedelala. A hned vedle te moji stala v servisu totozna Octavka firmy VCES, mela najeto 150.000km a taky DPF kaput. Jo a autobaterka odesla po 4 letech. To me taky prekvapilo.
Baterky jdou do kytek díky "inteligentnímu" debilnímu dobíjení. To je známý fakt.
Ale DPF po 130 tisících je solidní úlet a totéž vstřiky a turbo.
Normálně to lidem vydrží 2-3x tolik.
Já taky jezdím od těch 30 do 300 běžně a občas 400, 500, 1000. To je pro diesel ideální.
Každopádně to není dobře v těchto km takový průsery. To je buď vadný kus, nebo někdo něco dojebal v servisu a auto musí žrát olej a nebo se do toho tankuje nějakej odpad a nebo s tím jezdíš jako dobytek za studena a nebo tak něco. + výměna oleje dle firmy až ve 30 tisících. To už není olej, ale brusná pasta.
Všechno to je podivně spojený s olejem a karbonem a bordelem v palivu. Vstřik-turbo-DPF.
Každopádně ušetřených cca 5 tisíc Kč za záruku na 150 tisíc km se jistě vyplatilo...
Asi vadnej kus DPF. Palivo jen shell, prevazne jedna proverena benzinka a kazdej druhej v-power. Od 90.000km jsem zmenil interval oleje na 15 tisic. Za studena prakticky nedostavala, vzdy jsem cekal na olej alespon 80.
Proste to tak je. Smirte se s tim :) Neni to zazrak spolehlivosti. Muze se to taky vysrat...
Já nejsem chronickej naftofil. Naopak, většinou jsem jezdil TSI a teď po letech zase zkusil HDI a TDI.
Dokonce jsem chtěl 2.0 TSI, ale odrazoval mne jen přímý vstřik. Co jsem ale teď viděl endoskopie z motorů po roce 2015, tak při rozumném provozu nebyl karbon zásadní problém ani při 200.000 km...
Tak holt příště asi zase TSI...
Do elektriky mne ještě dlouho nikdo nedostane...
To znamená, že to auto skutečně jezdí.
A tím myslím, že jezdí rozumně daleko a ne 20x za den 800 metrů ve městě.
Kdo jezdí 20, 50, 100 km a víc a ohřeje motor, dá mu občas napít, mění olej, odpaří benzín z oleje atd., tak ten asi nemá problém.
Kdo poskakuje po městě, tak pro něj jsou ty RAVky, Kugy HEV, Hondy CRV a spol.
A víš proč jsou spalováky tak drahé? Právě proto, aby vůbec někdo kupoval ty EV. Aby se zaplatil z něčeho vývoj EV. A protože platíš výpalné ekofašistické diktatuře.
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Až tu bude elektrický kombík obdobné užité hodnoty s cenou 700, tak se můžeme bavit o tom, jestli jednoduchost pohonu a provozní náklady vyváží menší dojezd.
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Takže 130 kWh baterie, Cx pod 0,18 a to nabíjení bude holt jen z 10 na 80 %. Není to úplně nereálné... Číňani to za dva a půl asi i zvládnou, BMW zatím ne... Ještě tak 5-10 let...
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Nevím, co je reálné/nereálné, resp. kdy, ale až bude splněn ten dojezd a doba nabíjení, při ceně za auto obdobné jako srovnatelné ice, tak nebude důvod si stěžovat. Tedy dojezd musí být řekněme aspoň 500 km na 70% kapacity baterie, když se dobíjí z 10 max. na 80%.
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Provozní náklady nevydrží nikdy. Protože cena elektřiny půjde nahoru. Cena na dobíječkách půjde razantně nahoru. Takže ta ekonomika nebude fungovat nikdy. Ani po roce 2027, kdy se cena emisní povolenky promítne do cen PHM.
Jediný výsledek bude opět masivní inflace. Protože cena za dopravu se propisuje do ceny veškerých služeb a zboží.
Re: EV již zvítězilo, Lithiové baterie jsou za SMĚŠNÝCH 55 U
Tak nesmieš byť trochár, no. Kúp si bungalov s plochou aspoň 400 m2, aby ti na strechu vošlo dosť panelov, a máš vystarané. Tváriš sa, ako keby neexistovalo riešenie. Stačí občas odložiť pol výplaty a môžeš sa sťahovať. A aby som nezabudol - pri dome je nutná dvojgaráž, aby si mal svoje elektrické Mercedesy kde parkovať. ;-):D:-!
To je hezká nabídka... lift je použitelný jako rodinné auto, s důstojným motorem a až nadstandardní (z pohledu základních modelů) výbavou za 650, s 1.5 a trochou výkonu pro radost navíc za 700... chtělo by se říct "konečně" :-)
Ktovie kolko by vyslo korando s 1,5 turbom.. ako rodinne auto posluzi este lepsie ako nizka octavka s megaprevismi ... a do 700 bude asi aj so zlatym volantom ... ale firmam sa octavka za 700 stale oplati chapem... uvidime dokedy
Celý život toužím po kraťasech s padacím mostem a tříválcové Škodovce do milionu. Tak jsem zajel k dealerovi (aut) a svezl se plně automatickou Oktávkou. Panečku, to byla jízda, během cesty žádné závady, akorám motor několikrát chcípnul na křižovatce, asi karbec. Dealerka (aut) mi nabídla 3 Oktávky nad 900 tisíc nebo čekat. Tak jsem jí vysvětlil, že v autosalonu do podzimu čekat nebudu a jel se ještě projet s Fokusem. Cena třičtvrtě mega, studený tříválec předl jako padesát let starý warťák, nostalgie, vodpich slušnej. No ještě se pojedu podívat do na kombi i30 kombi. Teda nevím co vyberu, jsem z toho jelen
Přesně, navíc co s digitálními budíky, když jsou tam jen 3 skiny a z toho je použitelný jen jeden :-[] Snad raději ty normální budíky s maxidotem uprostřed :yes:
Ahoj ona asi nová verze bude nějakou dobu fungovat..až to začne zlobit tak servis bude hodně nákladný.Hlavne se mi nelibi ty ceny..o 200 tisíc víc než by bylo hodno..ať se Škoda nediví ,že si lidé budou kupovat.MG.Nio.atd čínské značky.👍😀
Ani se nedivím. Vypadá to divné, ale v zásadě to stačí pro defenzivní jízdu, řekněme v rámci limitu.
Já nevěřím tomu primovstriku, ale TSI se už vyrábí nějaký ten rok a asi funguje, pokud člověk nejezdí 10min tam a 10min zpět. Na takové ježdění není TSI ideál.
Viz dole... vMax 208 je nejlepší ilustrace toho, že je to jako základní motor úplně v pohodě. Hlavně má 200Nm v těch otáčkách, ve kterých většina méně náročných řidičů nejvíc jezdí... což je krouťák, který má slušný atmo dvoulitr až někde ve 4000.
Nicméně se dá tušit, že po faceliftu bude místo 1.0TSI podladěná 1.5.
PS: Golfů osmé generace se v Česku prodalo pouhých 17 procent vozů s nejslabšími motorizacemi 1.0 TSI a 1.0 eTSI, zatímco větších čtyřválců 1.5 TSI a 1.5 eTSI se v Česku prodalo 61 procent...
Běžný člověk, který za auto dá vlastní peníze neurčené pro podnikání, jinde dostane nesrovnatelně lepší nabídku.
Mířím tím hlavně k i30 nebo Ceedu. Cenová propast je značná, rozdíl v kvalitě a hodnotě automobilu co do jakosti spíše diskutabilní. Škoda bude mít určitě lépe ošetřený spodek. Z druhé strany modernost infotainmentu znamená jen obtíže.
Suma sumárum - Octavia se nekupuje, ale fasuje. Platí to stále víc a víc.
Nechápu, proč tam tenhle motor vůbec dávají. Ve Fabii je to tak tak, v Octavií už je to tragédie. A další tragédie je kultura chodu. Tak odporný zvuk snad žádný jiný tříválec nemá. Zlaté TDI, to je ptoti tomuhle rampelníku tichošlápek. A než octavii, to už raději Corollu 2.0 hybrid.
Octavia je aerodynamické auto a ten litr dává maximálku 208km/h... to s přehledem strčí do kapsy spoustu dnešních SUV a crossů i v jejich top motorizaci. I tu Corollu mimochodem. Jako základní motor úplně v pohodě.
Jsou lidi (řidiči), kteří to tak neřeší. Mají octavku, naloží věci a jedou. 90 na okresce, 125 na dálnici. No stress.
Kdo chce víc pořídí větší motor.
To není jako nisan Juke - litr a nic víc.
Mam to v kombiku jako druhe auto do rodiny a uplne v pohode.. Vzdyt to ma 115 koni.. Predtim byla trojkova oktavka 1.6 tdi s 90 konma a urcite jsem nikdy nebyl brzda provozu, spise naopak..
JJ, pěkné rodinné auto pro nečeské zákazníky. Ty ceny jsou totální úlet. Ale firmy jim to ještě asi baští. Ceny jsou min. o 25% přemrštěné. Ať si to nechaj, mohou znovu plnit letiště v HK. Koupí jen blázen nebo absolutní zoufalec.
Stará šunka nebo s kompromisem nové MG ZS. Ceed a i30 už také cenově vylétly a Megana kombi trochu oškubali, ale také by asi ještě šel.
Ne, na Dacii jsem nezapomněl, nebo vlastně ano zapomněl.