Porsche vidí problém, ja nevidím ho. Konec aut na fosilní paliva je nezastavitelný. Otázkou tak už není jestli ale spíše jak brzy. A čím dříve, tím lépe pro nás všechny.
Přesně. Ale málo pomalý. Výměna aut za elektrická jr málo. Na CO2 se to podílí velice malou měrou. Na co čekat na 2036?
Od 2025 bych:
- zakázal všechna spalovací auta
- vypl uhelné a plynové elektrárny
- zakázal kotle na tuhá paliva
- zalazal chov hospodářských zvířat
A jak se vyjadříte k té výletní lodi.Tady nás buzerujou s ekologii a pak postaví loď která vytvoří takové emise že všechny spalovací motory osobních aut v ČR za rok nevyprodukuje tolik sraček.Takže se proberete z těmi elektro kravinami a vytáhněte si hlavu s té zelené zadnice.
Vacsina automobilovych "odbornikov" vobec nepochopila ten zakaz predaja spalovakov v 2035, je to len usmernenie pre EU automobilky, aby sa nenechali prevalcovat US, CN a KR konkurenciou, pretoze to sa im prave deje a ako ukazuje report, v roku 2035 sa v europe podla konervativnej statitiky ocakava predaj iba 2% spalovakov v EU v roku 2030 :-) https://www.bcg.com/…inding-next-gear
Upřímně, tvůj zbytečný příspěvek určený jen k vyvolání další diskuse na tisíc krát omleté téma. Že tě to baví? Normální lidi stejně nepřemluvíš, poměr cena výkon u EV je pro ně žalostný, a tvoji nohsledi ti zatleskají. Super, máš tam něco k věci?
Tvá troIIí reakce je absurdně zbytečná, jde ti pouze o roztleskávaní diskusi za účelem co největšího množství prokliknuti, od toho jsi přece placený tady :yes:
Odpad tu produkuješ ty. Pokud Porsche něco prohlásí, média zveřejní a my si to přečteme. Ty si můžeš přečíst a maximálně nesouhlasit, ale to je tak asi vše ;-)
No jedeš pořád jak ohraná deska, pod každý článkem. Víš kulový, co bude za 10 let, viz tvoje reakce na lukase13. Nedokážeš přijmout fakt, že 95% diskutujících tvém nadšení v EV prostě nesdílí. Navíc lidé co mají 150tis Kč na auto si nikdy EV nekoupí, protože nenaplňuje jejich potřeby a ani nemůže. Navíc se jim svými příspěvky v podstatě vysmíváš :no:
Debata o lidech se 150.000Kc na auto v kapse je uz uplne zbytecna.
Kdo je nuti kupovat EV???
Tyhle lidi si budou moct nejmin dalsich dvacet let kupovat fosilni ojetiny.
Ale tak tohle víš moc dobře. Nebudu to vypisovat zas vše dokola. Tito lidé, nebál bych říct i většina populace Evropy, bude odkázána na autobazary a nic se nezmění, emise jen porostou. Tito lidé měli akontaci na použitelná auta s cenou 300-350tis Kč = malé kombíky, základ nižší střední. Nicméně díky inflaci, investicím do přísnějších norem, milionu zbytečných asistentů a hlavně nákladům na vývoj EV už na ně nemají. Malá auta vymírají nebo zdražují a nižší střední je už nedostupná :no: O základní ceně použitelného EV se asi bavit vůbec nemusíme ;-)
Naopak, místní elektrofanatici jsou čím dál zoufalejší, protože vidí, že jimi vysněná absurdní elektrotalita se každým dnem vzdaluje. :-[]:-[]:-[]:yes:
Tak nějak zapomínáš, že existuje střední/vyšší střední městská třída. V některých případech ceny bytů v centru velkých měst převyšují ceny domů někde v satelitech za těmi městy.
Za druhe, vis kolik nabijecek budes mit ve svem okoli v roce 2035?
Ne? :D
Za treti, vis jak douho se bude nabijet Porsche v roce 2035? :D:D
Vis vubec jak dlouho to trva dnes? :D:D:D
Ne?
Za ctvrte, vazne ty sousedi nebudou mit moznost dobijet treba v praci?
Za pate, rika ti neco battery swapping?
Jestli chces diskutovat, tak zkus misto urazek odpovedet na otazky. ;-)
PS Ja majitele novych (o tech je tu rec) Porsche fakt neradim do stredni tridy. :no:
Nechces doufam diskutovat o majitelich desetiletych ojetin resp. o roce 2045. :D
Ty jsi ovšem dodnes nepochopil, že u auta nejde jen o přesun z místa A do místa B, ale také o jedinečný zážitek z řízení, řazení, vytáčení a poslouchání motoru. A v případě značek jako je Porsche (nebo třeba Maserati, Ferrari či AR to platí tuplem!). :-)
V tomto případě určitě ne - Don byl na nějakém srazu, jsou fotky apod. Spíš mě děsí, co se za pár let může s diskutérem, který je evidentně inteligentní člověk a nějaké znalosti (patrně dané vzděláním a profesí) má, může za pár let stát - zaslepený fanatik, ohýbající si realitu k obrazu svěho vysněného světa.
Ps.: A to zde dlouhodobě píši, že proces přechodu na EV vnímám jako takovou malou průmyslovou revoluci, je to zajímavé "být u toho". Jen také, i díky mému vzdělání a profesi, vidím spoustu možných úskalí a překážek, zejména když to EU tlačí tak "na sílu". Bojím se o evropský automotive, bojïm se velké ekonomické krize...
Nejsem nepřítel EV, jen prostě nemám růžové brýle.
A proto evidentně nezapadám do toho Donova světa.
Jo a taky je vtipné, když se dostaneme k tématu, který úzce souvisí s mou profesí - pak je úžasné vidět, jak jsou někteří zdejší diskutéři totálně mimo - ale naprosto přesvědčení o své pravdě.
Takové lidi pak prostě nelze brát vážně. 😉
Lukasi ,to nic nevylucuje,
Ozi s nim bol pred 100 rokmi na nejakom zraze odkial ho pozna,ale to vobec nevylucuje,ze za tym nickom sa skryva dusevne chore nieco pod nickom Hamuna.
Podla mna je to on,kedze od dalsieho jeho nicku mi doslo nech chcipnem,takze podla mna som zas trafil presne kladivom po tej jeho tupej a dusevne chorej hlavicke :D
"Takové lidi pak prostě nelze brát vážně."
Presne tak..ignoracia je najlepsia cesta.
Proste nekrmit toho fanatickeho primitivneho trotla ,ktory si namysla,ze len on a nikdo iny nemoze mat pravdu :-!
Ale ta cena neopovídá, drtivou většinu staveb staví bolševici a cena na trhu je jako by to stavěli němci.
O kvalitě ani nemluvím kdy se stavby za posledních 5 let dostali kvalitou do 90...
Nemám rád nové zelené komunisty, ale v něčem jim musím částečně dát za pravdu a to že by se měli ceny v určitých odvětvých regulovat, ať jsou energie, nemovitosti, realitní makléři, pojišťováci, advokáti, právnici
Proboha co pořád Unie zakazuje a přikazuje. V Asii , v Jižní Americe , kontejnerovè lodě a letadla produkují spoustu “ smradu” a oni nàm zakazují spalovací motory. Když je někfo “zelený” ať si jezdí elektroautem / tak se také sníží emise/ a ti ostatní ať si jezdí tím co jim vyhovuje.
Autonovinar. Vysněná prace kdy mas moznost jezdit spoustou aut. Mas pristup k informacím, dostanes se k lidem co vi.
A co z toho ma pan Samal? Musi psat nesmyslne clanky o necem cemu evidetne vubec nerozumí jen proto, ze kombinace slov jako “zakaz spalovaku” Propad prodeju” atd generuji proklik na clanek.
Ano, muj nazor je, ze svet světového automotiv je o hodne širší nez zkusenost pana Samala na par českých nabijeckach ze ktere si podle clanku dokazal udelat nazor na tak složitou problematiku.
Dacia Spring behem jednoho dne po skonceni dotace zlevnila z 530 tis ma 330tis. A to tu dlouhe roky ctu a otom jak automobilky dotují EV.
Žen clanek je klasicky clickbait ktery dostal jako ukol napsat po tom, co se zjistilo kolik lidi se chytli na podobne clanky tento tyden. Proc tomu tleskas?
Ty žiješ v Německu? ;-) Nabídka platí jen pro ně a je omezená:
“Po konci dotací na německém trhu prodeje elektromobilů okamžitě výrazně zpomalily a tamnímu zastoupení Dacie zůstalo na skladě větší množství Springů, kterých je potřeba se urychleně zbavit do příchodu modernizované verze. Proto přišlo na řadu rozhodnutí dramaticky snížit cenu. Dotaz ze zmíněné tiskové konference směřoval k tomu, zda je Dacia schopná i na Springu za 315 tisíc vydělat, ale na to Xavier Martinet bohužel přímo neodpověděl. Nicméně uvedl, že tohle je pouze akční nabídka a po jejím konci se Dacia vrátí k „business as usual“. Takže pokud chcete opravdu levný Spring, pak je teď ta správná chvíle vyrazit do Německa. Cena se brzy zase vrátí na původní úroveň”
Co nechápeš na psaném textu? Je to akční cena na skladové zásoby, nikoli stabilní, vrátí se zpět na původní hodnotu. A jen v Německu. Bože ty si materiál :no:
Takže po zdražení všichni přestanou Spirng kupovat a budou opět čekat, až to Dacie zlevní A když ne, půjdou ke konkurenci, která....Počkat, ona zádná konkurence za 330 000 Kč není
Tak to budou mít zákaznící co chtěj Ev plečku se zrychlením škody 120 docela blbý :-):-):-):-)
Autor popisoval svou osobní zkušenost, svůj vlastní názor. Názor někoho, kdo bydlí v bytě, někoho, kdo v rámci své práce EV testuje užívá, nabíjí. Na tom není nic špatného, probůh!
Tebe jen štve, že jeho názor nesouzní s tvým. Toť vše.
A dokazes popsat o cem clanek byl?
Protoze kdyz si ho prectes tak je to jen soubor domněnek.
Obzvláště informace “ které klesají pomaleji než asi všichni očekávali. Výjimkou je pouze Tesla, která v uplynulých měsících několikrát zlevnila” dava opravdu malo smyslu v kontextu trhu.
Je to o prohlášení finančního ředitele automobilky Porsche (tedy pána, který dle mého automotive trošku rozumí), doplněný osobním názorem autora článku, který vychází z jeho vlastní zkušenosti.
Já osobně na tom článku nevidím nic špatného.
A tobě evidentně vadí pouze to, že s ním nesouhlasíš.
BTW - pokud máš pravdu a EV se prosadí samy, kde je problém? Tak nebude zákaz, tvým oponentům ubude argument o zákazech a vše se vyřeší samo... Nebo snad ne?
on je to pořad jeden blb, který přepíná mezi několika nicky, povídá si sám se sebou a cítí se šťastně.
Jediné řešení je opravdu dávat poctivě tyto nicky do ignoru a nereagovat. On se zhroutí sám a dát mu do držky jako Soukupovi v Clashi 👊
Zajimave sledovat kolik nicku tu jede proti Donovi, ale nikdo ne treba proti Arese dávající stale nesmyslne odkazy a Barik ktery kazde vlakno zanese spoustou prispevku o ničem.
Ano, to je pravda, protože muItinačelnik tohoto fóra má za cíl vymýtit tady takové diskutéry jako DonVita, Tebe a každého, kdo nesdílí jeho názor, a kdo narušuje jeho vytvořenou pozici a politiku "elektrozkraty jsou zlo" na tomto fóru. Stačí si vzpomenout, jak se vysmíval, nadával a trápil po velmi dlouhou dobu Hammasakru. MuItinickový redakční roztleskávač je neuvěřitelně primitivní a používá stále stejnou taktiku: vytváří dojem shody a opovržení mezi svými multiúčty směrem k určitému cíli, nekonečné nadávky, nenávist, udávání ve formátu 24/7. To vše jen za jediným účelem: aby jeho pozice a názory byly neotřesitelné na tomto fóru, který řídí, a aby nepohodlní jedinci byli buď zabanováni nebo umlčeni.
Stačí se podívat, například, na muItinick Iukaš13: https://moje.auto.cz/…/lukas13-5341617
On si začal roztleskávat diskusi dnes od 10:37 a stále troIIi. Myslíš si, že toto individum chodí do práce (dnes je pondělí)? Odpověď ne, nechodí, má home office 24/7, diskusní roztleskávač. Takových muItivitaminu jsou tady mraky.