Novinky
vecernicek2
To, co dělá Subaru Subaru je technická koncepce hnací soustavy. Bohužel v dnešní době už na EU trhu trpí neschopností vyrovnat se s regulacemi, takže vesměs prodává auta, která jsou sice jinak skvělá, ale žerou a nejedou. Pořád si navzdory tomu nacházejí zákazníky.
Ale jakmile přejdou na elektromobily, z podstaty značky nezůstane nic a stane se zbytečnou. Chvíli budou prodávat přeznačkované Toyoty (viz Solterra) a pak to chcípne.
Ale jakmile přejdou na elektromobily, z podstaty značky nezůstane nic a stane se zbytečnou. Chvíli budou prodávat přeznačkované Toyoty (viz Solterra) a pak to chcípne.
Ham.
Subaru že je úspěšné v evropských končinách? Tak to ani v tom nejrůžovějším snu, vloni prodaných 25 tis. aut na trhu kde se prodá ročně přes 10 mio. aut? To si děláš srandu. Není to tak dávno, kdy tady Subaru prodávalo přes 100 tis. aut ročně. Tržní podíl kolem 0,2% v celé Evropě je na zavření krámu (náklady na dopravu, reklamu, služby zákazníkům etc. se při takovém počtu levných mainstreamových aut automobilce nikdy nemohou vrátit). Jen pro srovnání, Porsche, které je v úplně jiné cenové prodalo vloni v Evropě skoro 3x tolik aut. Takže ano, slabé motory a cvt převodovka budou nejspíš ten pravý důvod, proč už Subaru v Evropě nikdo nekupuje.
vecernicek2
Ne každý chce velké stádo koní, ale u vozů Subaru máte dnes na výběr mezi chcíplotinou a ještě větší chcíplotinou. Dynamika vozu je důležitý parametr a Subaru v posledních letech je na tom s dynamikou špatné. Je otázka, jak dlouho to budou zákazníci ochotni tolerovat, když konkurence jde dopředu a u Subaru člověk nedostane výměnou za chcíplou dynamiku ani slušnou spotřebu.
Je to pro Subaru velký problém, v tomhle významně zaostává za konkurencí, to je neoddiskutovatelné. Ta 1.6 už byla opravdu pro ostudu.
A že nářky nad CVT jsou neopodstatněné? Záleží na typu vozu. Třeba u Outbacku mi připadá CVT v pořádku, ale vysloveně tím zabili Levorg. Levorg bylo po všech stránkách průměrné auto, měl ale jedinou, zato však významnou výhodu nad konkurencí. Nejlepší podvozek ve třídě, naprosto špičkové jízdní vlastnosti. Čili zákazník, co by chtěl sportovní kombík by si to mohl chtít koupit. Jenže oni to ti blbci museli spárovat s CVT a slabou 1.6, kterou pak vyměnili za ještě slabší dvoulitr. Není divu, že to auto byl naprostý propadák a do velké míry za to mohla CVT.
Je to pro Subaru velký problém, v tomhle významně zaostává za konkurencí, to je neoddiskutovatelné. Ta 1.6 už byla opravdu pro ostudu.
A že nářky nad CVT jsou neopodstatněné? Záleží na typu vozu. Třeba u Outbacku mi připadá CVT v pořádku, ale vysloveně tím zabili Levorg. Levorg bylo po všech stránkách průměrné auto, měl ale jedinou, zato však významnou výhodu nad konkurencí. Nejlepší podvozek ve třídě, naprosto špičkové jízdní vlastnosti. Čili zákazník, co by chtěl sportovní kombík by si to mohl chtít koupit. Jenže oni to ti blbci museli spárovat s CVT a slabou 1.6, kterou pak vyměnili za ještě slabší dvoulitr. Není divu, že to auto byl naprostý propadák a do velké míry za to mohla CVT.
traveldrive
Nemyslím si. Napriek všetkému sa elektromobily predávajú a čísla pomaly ale iste rastú. Tvoj názor alebo môj názor v tom nehrajú žiadnu rolu.
Prečo vypadnutie motora 1,6 nie je smutnou správou? Ponuka jedného motora namiesto dvoch je v každom prípade mínusom. Nie každý chce veľké stádo koní, hlavne pri dnes stále častejšom nákupe crossoverov a SUV na použitie do mesta.
Nakoniec tých nárekov o slabej motorizácii, prípadne na margo CVT prevodovky tu čítam dosť a dosť. Napriek tomu je značka Subaru aj v európskych končinách pomerne úspešná. Čím to asi je? Že by papierový výkon nebol všetkým, čo má na aute cenu?
Prečo vypadnutie motora 1,6 nie je smutnou správou? Ponuka jedného motora namiesto dvoch je v každom prípade mínusom. Nie každý chce veľké stádo koní, hlavne pri dnes stále častejšom nákupe crossoverov a SUV na použitie do mesta.
Nakoniec tých nárekov o slabej motorizácii, prípadne na margo CVT prevodovky tu čítam dosť a dosť. Napriek tomu je značka Subaru aj v európskych končinách pomerne úspešná. Čím to asi je? Že by papierový výkon nebol všetkým, čo má na aute cenu?
praptak
Myslel, pro náš trh. Ta 1.6 měla normální parametry a byla bez elektrifikace. Škoda toho spojení s CVT.
lukas13
Víš, že ta 1,6 byla oturbená, 170 Hp a byl to patrně poslední motor od Subaru, co jel velmi dobře?
Problém byla spotřeba, hlavně dálnice, kdy to bralo cca 8,5, což je už trochu moc.
Zabijákem byla ad 1 cena, na úrovni tehdejších HH, dokonce výš(!!!) A pak to zabil atmo 2,0 - žralo to podobně, ale nejelo to.
Jinak škoda, Levorg byl sám o sobě skvělé auto.
Problém byla spotřeba, hlavně dálnice, kdy to bralo cca 8,5, což je už trochu moc.
Zabijákem byla ad 1 cena, na úrovni tehdejších HH, dokonce výš(!!!) A pak to zabil atmo 2,0 - žralo to podobně, ale nejelo to.
Jinak škoda, Levorg byl sám o sobě skvělé auto.
traveldrive
Predávajú cca toľko, koľko si naplánovali. Áno, tomu sa dá povedať úspech. Je iná doba ako pred desaťročím a Subaru má ťažiskové trhy inde. Áno, naplánvať predaj 100 tisíc áut predať niečo cez 20, to by bolo niečo, o čom hovoríš. Samozrejme, Subaru vybočuje z radu prakticky vo všetkom. Preto je to Subaru 😉
Arese
Nikoliv, v Evropě už právě Subaru není jako bývalo. Dříve to byla značka s parádním sportovním image (rallye), dnes jsou naopak její vozy nechvalně "proslulé" svojí leností a celkově nesportovním projevem při akceleraci. 😒 :no:
traveldrive
Zas tá CVT nie je taká tragédia. Jazdí sa s tým fajn. Šiel som s tým len vo Foresteri, ale mohlo to radiť aj podľa prednastavených stupňov, takže ten často kritizovaný "vysávač" som vôbec nezaznamenal.
traveldrive
Lenže za to nemôže Subaru, to je robota zelených mozgov z EÚ, čiže výtky by mali smerovať úplne inam ako smerujú. 😉
vecernicek2
Ano, vím, 125 kW. Proto jsem psal, že ten dvoulitr byl slabší. Chápu, že na poměry Subaru byl ten motor ještě dobrý, ale tady jde ale zase o kontext toho konkrétního auta. Bylo to auto se skvělým podvozkem, a pokud dám jedinou volbu motoru a chci tím zaujmout publikum, které chce mainstreamovou alternativu BMW 3, tak ten motor musí být lepší.
Jako základní motorizace by byl fajn. Další věc, jak píšeš, je ta spotřeba.
Podle mě, pokud bych mohl na Levorgu změnit jedinou věc, byla by to výměna CVT za manuál. Pokud bych mohl změnit dvě věci, tak bych dal silnější motor, třeba jako příplatkovou volbu.
Ale souhlasím, že Levorg byl jinak skvělý. "Až na ten motor skvělé auto" by mohl být reklamní slogan Subaru 😁
Jako základní motorizace by byl fajn. Další věc, jak píšeš, je ta spotřeba.
Podle mě, pokud bych mohl na Levorgu změnit jedinou věc, byla by to výměna CVT za manuál. Pokud bych mohl změnit dvě věci, tak bych dal silnější motor, třeba jako příplatkovou volbu.
Ale souhlasím, že Levorg byl jinak skvělý. "Až na ten motor skvělé auto" by mohl být reklamní slogan Subaru 😁
ericn
Subaru v ČR rok 2023 - Benzin 960ks / elektro 17ks / nezařazeno 22ks / celkem 999 ks
Zdroj SDA-CIA https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Zdroj SDA-CIA https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Naopak úspěch BRZ 282ks je super :yes: