Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Volkswagen Golf GTI oficiálně: 265 koní, pouze DSG a karbonový interiér
46 komentářů
miromen
mlhovky nakonec zustaly no, ale to podstatne tedy manual je bohužel fuč. Chtit za par let obměnu ať je možnost mit co nejdele normalni auto v manualu a ne nějakou hybridni či elektro jebku tak holt smula. Přitom zakladni motorizace tu možnost stale maji.
Jinak FL te přidě spiš k horšimu takova již VW klasika jen grafika zadnich lamp vypada lepe no uvidi se v realu. A i přes ten nasilně placnuty tablet tam vidim i par nějakych pozitiv co se tyče uživani což, ale ukaže až praxe.
Jinak FL te přidě spiš k horšimu takova již VW klasika jen grafika zadnich lamp vypada lepe no uvidi se v realu. A i přes ten nasilně placnuty tablet tam vidim i par nějakych pozitiv co se tyče uživani což, ale ukaže až praxe.
Ak manuál naozaj nebude (viď ten Mišo Karpat), tak z môjho pohľadu asi stráca zmysel mať samostatne GTI a GTI Clubsport. Doteraz tam bol pomerne zásadný rozdiel vo výkone a tiež práve rozdiel v prevodovkách (GTI mohol mať manuál Clubsport nie) a napokon aj vizuálny rozdiel. Teraz, keď už budú mať oba modely len automaty, rozdiel vo výkone sa podstatne zmenší a aj vizuálne sa GTI priblížilo Clubsportu, prestáva mať zmysel držať dva veľmi podobné modely. Ak teda Clubsport tiež nedostate nejaké výraznejšie zmeny a posilnenie (otázka je, prečo by to nespravili naraz v rámci tohto faceliftu), tak tam veľký zmysel Clubsportu už nevidím.
Jo tohle dava určitě smysl byť třeba eRko taky nebylo ještě představeno. Každopadně němčouři jsou přesvědčeni, že CS bude jen netušim, kde tu jistotu berou. Každopadně jak to bude s vykonem u toho eRka či možneho CS netuši.
A to, že někde bylo zveřejněne, že GTI bude i s manualem beru spiš jako chybu, ale určitě by bylo fajn, kdyby to chybou nebylo. Ani v ofiko zpravě se o manualu nehovoři.
A to, že někde bylo zveřejněne, že GTI bude i s manualem beru spiš jako chybu, ale určitě by bylo fajn, kdyby to chybou nebylo. Ani v ofiko zpravě se o manualu nehovoři.
Ja Prvni 123
A odstranili vsechnyostatni problemy?
I kdyby, tak ten table je tam jak pest na oko.
Myslite, ze pujde ulomit?
😄
I kdyby, tak ten table je tam jak pest na oko.
Myslite, ze pujde ulomit?
😄
P.S. 2: Kde jsou u verze GTI nezbytné kárované potahy?!!
Jako prohlášení technického šéfa jsem to četl, ale nevím, za jakou dobu / kontinent to je...
PS: ten to teda říkal tak, jako kdyby měl manuál skončit úplně, nejen pro GTI.
Nepracuju ve Wobu, ani na vysoké pozici, ale jsem na oddělení, kde jsou k dispozici data a hlavně mám zájem si je sehnat. Něco ti totiž prozradím. Ať už ve Škodovce, nebo ve VW, kdekoli na jakémkoli oddělení co jsem kdy dělal, je do 10% lidí, které reálně baví auta, zajímají se o ně, chtějí znát stav objednávek, výrobní kapacity, výrobní plány, nebo umí alespoň vyjmenovat, jaké modely se vyrábí v jakém závodě. To, že by ti řekli jaké ty modely mají verze, motorizace, nebo něco o technice, je prostě utopie. Sám to nechápu, ale taková je realita.
Na západě si prostě GTI s manuálem nekupuje skoro nikdo a ty stesky nad sportovností jsou k smíchu. Teď jsem měl jako služebák Tiguan R a manuál bych tam nechtěl ani za nic. Sám si užiju 10x víc automat s pádlama než manuál, protože se můžu 100% soustředit na řízení. Celý život jsem měl manuály a nevidím na tom v dneším provozu nic extrémně zajímavého, kromě toho, že je to většinu času otravné protože v jednoom kuse řadíš. Ano, je to radost trefit dobře meziplyn a užít si pár zatáček, proč ne, ale reálně si to užiju 0,01% času.
Když dám GOLF GTI od roku 2020, tak mi vyskočí 2700aut. Z toho je 86 ks manuál. To asi mluví za vše, lehce přes 3%.
A tiež išlo o to, čo písal Emel, teda trošku bližšie to rozobrať. Teda či je to stav v ČR, alebo v štátoch EÚ, alebo v celej Európe, alebo celosvetovo...
Když jsem v roce 2022 dělal objednavku tak se prodejce zarazil a řika, že si ani nepamatuje, kdy naposledy objednaval GTI v manualu a že tento rok jsem maximalně 5 a to byl konec řijna.
No a když jsem měl s autem pojistnou udalost tak lide z ruznych pojišťoven a kolem nich mi řekli, že cenu mi vypočitaji dle tržni ceny. Nechal jsem si podrobněji vysvětli co to ta tržni cena je.
A k tomu jsem všem řikal jak mi chtěji určit cenu vozidla dle tržni hodnoty, když ten trh u nas vlastně ani neexistuje a ani vlastně neexistoval. Teměř všichni s usměvem, že se nemusim bat, že maji velky přehled a maji tabulky atd.
Dopadlo to tak, že prvni likvidator, ktery řešil moji pojistnou udalost si s tim nevěděl rady takže mi byl přidělen jiny likvidator. Vysledek stejny a to, že si take nevěděl s moji pojistnou udalosti rady. Nakonec si muj připad vzal pod sebe hlavni likvidator no a co se nestalo take si s tim nevěděl rady.
Takže mě telefonicky kontaktoval dohromady 3x z toho jeden hovor snad přes 1 hodinu. No a přiznal, že trh z GTI v manualu neni a že netuši od čeho se ma odpichnout. Takže chtěl po mě ofocenou kupni smlouvu čemuž jsem se branil, ale nebylo třeba a nakonec byl nucen prozkoumat německy trh. A řikal, že tam, už sice manualy jsou, ale je jich oproti DSG vyloženě mizerne množstvi a navic se dle německeho trhu ani nemuže řidit a měl to jen jako těžkou orientaci...studoval udajně do brzkych rannich hodin tak trochu si stěžoval.
Takže ve finale mi bylo vyplaceno da se řict o dost vice než by to bylo běžne diky unikatnimu vyskytu modelu GTI v manualu ano přesně tak mi to bylo řečeno. On se mě dokonce ptal jakou častku bych si představoval a tak to bylo s tou tržni hodnotou a ujišťovanim jak se nemusim obavat.
Nevidím detail, po jednotlivých zemích. Vidím jen výrobu po jednotlivých modelech, jejich motorizacích, výbavových stupních, včetně rozdělení jaký je podíl manuál vs DSG.
Ono když se kouknu i na tu "levnou" Škodovku, tak ten podíl manuálu je prostě každým rokem nižší i u aut, kde by to člověk neřekl. Třeba Scala, Kamiq by člověk čekal převahu manuálů a je to přesně napak. Nesmíš se na vše dívat optikou ČR nebo ještě hůře Slovenska. To jsou prostě východní trhy.
A možno máš pravdu v tom, že na to pozerám trošku domácou optikou, jednak ako bývalého majiteľa GTI s manuálom, jednak cez prizmu svojej sociálnej bubliny petrolheadov, ktorá pochopiteľne nie je vôbec reprezentatívna.
A segedín dnes nemáte? Dal by som si.
Jako auto pro zábavu bych si vzal manuál, ale jak píše Kankunen, u takového BRZ je to jednoznačnější.
Mrkni na recenzi od Slováků, kteří si pozvali kolegu závodníka z našeho týmu. Právě svezení s Honzou mě utvrdilo v tom, že toho prcka nutně potřebuju. :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
YGR jsem zkoušel cca před rokem, na rozbitějších okreskách to dost odskakovalo, určitě bych zvažoval investici do podvozku, ať je poddajnější. Jinak skvělá hračka! :yes:
V minulosti jsem byl zastánce manuálu, ale dnes je technika tak daleko, že jí dám přednost před kvedláním. A dokonce čím ostřeji jedu, tím víc ocením rychlost automatu.
Kombik v dieselu s timhle kramem je proste nevazeni si zakaznika.
1.0TSI 81kw je pryč... proč? jako základ v pohodě...
1,5TSI 85kW nový základ, o kolik ho asi VW zdraží? Už teď je Golf s cenou pro soukromníky mimo mísu.
GTE- On ho někdo chce? PHEV Golfu se prodalo jen 44ks z 5461ks... Jako vážně?
GTI - jen DSG? Hmmm kolim byl poměr? 50/50? Btw někde jsem četl na Carscoops, že to ušetří méně než 2g/km CO2??? Tvl divné rozhodnutí...
No a pak přidejme ten divný předek, hnusný vnitřek s nepovedeným ovládáním tabletu a když nedej Bože opět zdraží, nemá smysl o něm ani uvažovat... :no: