Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
iudex
Tak pára zaujímavých dát o Toyote na Slovenskom trhu.
Ccelkové popradie predajov: 1. Škoda, 2. Toyota, 3. Kia., 4. Hyundai, 5. VW
Podiel fullhybridov na celkových predajoch Toyoty: 62% (!) Po započítaní pluginov a BEV je to 67%.
Corolla ja najpredávanejší model Toyoty, ale iba tesne pred RAV4 a Yarisom Cross.
Corolla je medzi modelmi na 11. mieste.
Ccelkové popradie predajov: 1. Škoda, 2. Toyota, 3. Kia., 4. Hyundai, 5. VW
Podiel fullhybridov na celkových predajoch Toyoty: 62% (!) Po započítaní pluginov a BEV je to 67%.
Corolla ja najpredávanejší model Toyoty, ale iba tesne pred RAV4 a Yarisom Cross.
Corolla je medzi modelmi na 11. mieste.
62% - no to zase ale není tak super vysoké číslo... když si vezmeš, že bestsellery jsou Corolla a RAVka, které jsou jenom hybridy...
WinDiesel
Kdo ale Toyotu na výsluní dostal? Stellantis se svým zákazem spalování v malých i větších dodávkách.
To jsou tisíce prodaných Proace apod.
Toyota se chechtá, Stellantis těžce vymýšlí jak prodat neprodejné elektrické Berlingo a jak ho dostat zpátky do hry přes užitková provedení... 😄 😄 😄
Takže Toyota palec nahoru, Stellantis palec dolů.
To jsou tisíce prodaných Proace apod.
Toyota se chechtá, Stellantis těžce vymýšlí jak prodat neprodejné elektrické Berlingo a jak ho dostat zpátky do hry přes užitková provedení... 😄 😄 😄
Takže Toyota palec nahoru, Stellantis palec dolů.
KANKUNEN
Jezdit na benzín, ale energii z brzdění neproměnit v teplo, ale znova ho projet. Toto řešení nežene cenu do nesmyslných výšek. Za ty roky ale mohla už Toyota něco vymyslet, aby to tak nelítalo do otáček, otáčky předbíhají výkon. Jediné mínus.
No ještě by to chtělo na hybridu zapracovat. V Toyotě prodejce říkal, že auto si přepínání mezi motory řídí zcela samo. Chtěl jsem, aby před školkou šla zapnout elektřina, stejně tak v podzemních garážích.
Ale to si samozrejme môžeš. Ak si v tom niekedy sedel, mohol si si všimnúť tlačidlo EV mode: https😐/ipravda.sk/…3_02-galeria.jpg
Samozrejme keď tú baterku úplne vyšlaháš, tak sa ti to prepne na benzín, ale na pár desiatok či stoviek metrov pred škôlkou elektrina v pohode vystačí.
Samozrejme keď tú baterku úplne vyšlaháš, tak sa ti to prepne na benzín, ale na pár desiatok či stoviek metrov pred škôlkou elektrina v pohode vystačí.
Tož ano, co píšeš funguje jakžtakž v létě. Teď v zimě, jakmile zařadíš rychlost, tak po pár vteřinách naskakuje motor. Na elektřinu se dá chvíli jet, ale musíš jen tak "lechtat" plynový pedál. I po jemném přidání motor hned naskočí. Teď v zimě jezdím s mým C-HR 2.0 HEV tady po městě za 9-10 l, což není žádný zázrak. Na mode EV tě systém nepustí, i když je trakční baterie téměř plná. Proto taky zvažuju výměnu za PHEV.
Nikoliv. I při teplotách kolem -3 to funguje na EV i při topení. Jediná podmínka je ta nevybíta baterka zatím co jsem mohl zaznamenat.
Ok. Já jen přikládám moje zkušenosti. Možná dělám něco špatně a nebo C-HR zkrátka funguje jinak.
Zapnul jsi vůbec ten EV režim? Protože na to máš po Ready 10 sekund jinak ti zapne ICE aby se ohřál.
Ok. Tak to jsem teď v zimě nezkoušel. Zkoušel jsem to ale v létě a vždy naskočila zpráva, že trakční baterie není dostatečně nabitá. Vyzkouším zítra a dám vědět. I když nic špatného jsem na tom, že se motor zahřívá, neviděl.
To ale jde už od prvního priusu.
Jen ukazuješ, že jsi v tom nikdy neseděl
Jen ukazuješ, že jsi v tom nikdy neseděl
Co bych do toho sedal, když prodejce řekl, že spíš to na elektro nepojede. Mohl být aktivnější, ale nebyl.
Je potřeba to chápat tak, že jen na EV většinou moc daleko nedojedeš. Ale tu možnost máš.
V oblasti školky se vzdálenost pro elektro jízdu počítá na stovky metrů. U školky se se jede po rovině. V podzemní garáži jsou to desítky metrů, ale jede se nahoru, což nemusí CML vyhodnotit jako optimum pro elektro.
Každopádně zájem byl o yaris cros 1.5 hybrid. Výsledkem je kia rio 1.2, která čistě subjektivně nesmrdí, ale je to čistý benál.
Každopádně zájem byl o yaris cros 1.5 hybrid. Výsledkem je kia rio 1.2, která čistě subjektivně nesmrdí, ale je to čistý benál.
Tak moc zájem asi nebyl kdyz ses nezajímal o věci, které jsou pro tebe důležité.l a stačila ti obecná odpověď, která na tvůj dotaz vůbec nebyla. Ano mohl být aktivnější, ale t ly dal papouškuješ tuto nepravdu
Asi to dôležité nebolo, keď kúpil kiu. A ani tomu nerozumiem, aký zmysel to kritérium má.
Žádné, jen si musel kopnout, že to se to tu často zminuje a on to údajně nezvládne, i když by se mu to líbilo. No teď zjistil, že to ten hybrid zvladne.
Od prvního nevím. První, který to měl z výroby je 3. Do 2 si to lidi dodělávali doma. Nicméně, je to dnes standardem. Samozřejmě je podmínkou dostatečně nabitá baterie.
a nesmíš dát plyn do podlahy...
Hahaha.....nesmíš na něj vůbec šlapat.....musíš jet jen na volnoběh.... :-! :-! :-!
Jestli tohle ti dělá hybrid vse co zminujes, jsou 2 možnosti, je opravdu rozbitý, nebo jsi nepochopil fungování a jeho ovládání.
Ale ne, ale kdyz das plnej, tak da plnej vykona pripoji i motor. Tedy nevim jak ty nejnovejsi Toyoty, tam jsem EV mod nezkousel, al u tech starsich se staci drzet v pasmu Ekoměru v té EV fázi a da se s tim normalne jet.
V nových ani EV mod mad prakticky jen abys nezapinal motor na ohřev. Jinak jedeš na EV úplně v pohodě v polovině ecozony. Dnes už mají dostatečně výkonné elektro, že to zvládnou i tak. EV mód zajistí to, ze můžeš zamezit ohřevu motoru po startu a pak to, ze EV mod bude aktivní po celou škálu ecozony ( nejen půlku) do rychlosti cca 50km/h. Samozřejmě s podmínkou, že máš dostatečně nabitou baterku
Ale houby, prvni ktery to mel z vyroby byla 2. generace. Jen ne v USA, kde to lide dodelavali (meli misto toho rezim EV auto). Evropska a japonska verze EV tlacitko normalne mely.
Katikakus
...to, co chytrejsi vedi jiz davno. Budoucnost mobility v Evrope je v hybridnich resenich, ktere poskytuji nejvyssi uzitnou hodnotu pri zachovani nizkych emisi ve mestech. A i kdyz je mnozi zatracovali, mektali o tom, ze Toyota zaspala a posmivali se, prodejni realita ukazuje, ee Toyota je nejvetsi automobilkou sveta zcela zaslouzene a nic nenasvedcuje tomu, ze by se na to v dohlednem budoucnu melo neco zmenit. Naopak.
Barry Lyndon
Tu dotovanou naftu nám byl čert dlužen (a jim taky). 😄
Ale on na diesel nikdo nevsadil, aspoň teda ne všechno 😄... všechny evropské automobilky mají už posledních x let v nabídce jak benzín tak naftu v celém výkonovém spektru a je jim v zásadě jedno, co z toho si zákazník koupí (hlavně aby koupil u nich).
Ja Prvni 123
Soucasne Toyoty se mi nelibi, ale technicky jsou v pohode.
A vsichni ostatni se dost prudce zhorsuji...
Takze je to pochopitelne, a vlastne v poradku.
A vsichni ostatni se dost prudce zhorsuji...
Takze je to pochopitelne, a vlastne v poradku.
3_diamanty
Toyota ma perfektne siroke portfolio aut.... operuje na skutocne sirokom ihrisku a jej zaber je neskutocny... samozrejme jej k tomu dopomaha aj coraz vacsia nemohucnost niektorych znaciek v eu ( ford fiat citroen ) s ich coraz mensim portfoliom aut... takze k toyote tym padom prichadza coraz viac vodicov od konkurencie ... ved ked povedzme punto uz nekupime tak miesto neho uz zakaznici prechadzaju k yarisu a tak podobne. A inak toyota bola vzdy o dekadu inde ako veskera konkurencia len jej auta svojho casu proste neboli este moc pekne a posobili nudne a nenapadne ... ale dnes co toyota to uz doslova stylovka sila :yes:
hugino
... hlavne designom sa o dosť posunula a za to :yes: , cenovo je na podobnej úrovni ako naj konkurencia 😄 😄 😄 https😐/www.sauto.cz/…n/golf/197307142 vs https😐/www.sauto.cz/…orolla/188219703 ale naj konkurencia je stále vo výkonových parametroch min o krok ďalej 😄 😄 😄 https😐/www.autozurnal.com/…revodovkou-video a v ponuke pohonov o dva kroky . Bez urážky Toyoťáci ale VW sa prebúdza https😐/www.auto.cz/…-normalni-motory?… + https😐/www.auto.cz/…ku-asi-nevyhneme?… tak tento rok čakám predajný úspech pre VW .
EDIT: tak ma celkom šokovalo zistenie, že Toyota je na slovenskom trhu za minulý rok č. 2 hneď za Škodou (!) 😲
Ja by som pre úspech Toyoty videl 3 faktory😒br /> 1. dlhodobé zameranie sa na hybridy. Stačí spomenúť Prius ako priekopníka HEV. Proste Toyota to za tie roky vymakala a má náskok pred konkurenciou.
2. preferencia jednoduchších a lacnejších fullhybridov pred pluginmi. Iné automobilky preskočili fázu HEV a rovno sa vrhli na PHEV a EV, ktoré sú ale drahé. Najlepší príklad je VW.
3. výrazné zlepšenie dizajnu. Proste autá ako Corolla a Prius sú už dizajnovo atraktívne a nie nudné nezaujímavé či vyslovene škaredé autá ako kedysi.
V posledních letech nicméně podíl firemních aut u Toyoty klesá (2021 69,95%, 2022 64,90%, 2023 62,71😖.
Za sebe vidím trošku jako slabinu Camry + Ravku, pokud chce firma míchat fleet od jedné značky.