Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet – Generační přetahovaná

31 komentářů

ericn
Netřeba číst. závěr je jasný. Vitara je vítěz, už jen kvůli většímu 4válcovému motoru 😉
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Na začátku roku 2000 jsem měl poslední Citroën XM V6 v ČR za 999.000,- Kč v AUTO CITÉ v Holešovicích.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Jeep Avenger je Fiat 600 😁
Legendární Jeep je vlastně Fiat 🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
nárůst průměrné mzdy od 2016 je cca 50%, z 26,5tis na 40,3tis (medián 25tis vs 37,5tis ). Růst platů je větší než růst cen, auta nezdražila o 50%, takže jsou pořád dostupnější než v 2016.
čekám odborníky, jak vyběhnou, že je to drahé než bylo bez jediného argumentu a že i vše ostatní je dražší a nenahradí to nárůst platu.
takže. Roční inflace od roku 2016 byla 4,82 ( ke konci roku 2022 )
https😐/www.penize.cz/…i-koruny-inflace#…
tzn. že pokud bych měl rodinný příjem v roce 2016 100tis a náklady 50tis, v roce 2023 budu mít příjem 150tis a náklady 67tis. V roce 2016 jsem ušetřil 50tis, v roce 2023 jsem ušetřil 83tis.
V roce 2016 stála octavia ve výbavě ambition 488.900kč ( a to neměla ani tempomat, xenony , vzadu švihadla a další základní věci chyběly ) s 1,4TSI 110kw, dnes vybavenější active s 1,5TSI 110kw stojí 619tis. Nárůst ceny je cca 27%. Rozdíl je 130tis, takže ten rozdíl mám v tom nárůstu platu zaplacenej v našem příkladu za 4 měsíce.

https😐/www.autocentrum.cz/…DA%20Octavia.pdf
https😐/www.skoda-auto.cz/…a9c-76192b50232a
Avatar - Anonym
Anonym
to je panečku kára 😄 Navíc pomalu za cenu, za kterou byl ještě někdy před 7-8 lety velkej GrandCherokee s V6 😄
h.onzyk
Tak jsem se schválně kouknul jaký jsem měl průměrný měsíční příjem v roce 2016 a jaký v roce 2023. Cca dvojnásobný.
Meky
Aký Fiat? 😲

Veď je to pezot 208.

S jeepoˇ ani Fiatom to nemá nič spoločne
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano, 1,2 TSI jezdí kulturněji než 1,0 TSI
Meky
Octavia 3 v nafte a ambition plus nejake drobnosti za 17000 € .

Dnes Scala v trojvalcovým benzíne za 20.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Prisla co sa aut tyka uz blba doba.... za 14 tisic eur bol pred 8 rokmi ceed 1,6gdi ... dnes za to kupis sotva malicky space star .. aj moje auto este pred 7 rokmi stalo 12 tisic ... dnes mi jeho nastupcu ( s este mensim motorom ) uz predajca ponuka za krasnych 19 tisic... no povedz nekup to... mame to dnes zda sa krasne automobilove casy ... a vraj budu cochvila ( s nabehom ev ) este krajsie ... tak uz sa ich neviem dockat :yes:
Avatar - buchtij
buchtij
V testu porovnání dvou aut následuje diskuse o penězích a inflaci ... super 😄.

Z testu plyne .. že současná auta se prodávají podle ksichtu a modernosti interiéru. Hodnocení exterieru a interu zabere půlku recence. Tradiční srovnávací parametry nejsou v módě - praktičnost, výhled z vozu, přístup na zadní sedadla, chování v kritických situacích, kvalita továrně montovaný pneu. Zmínky utlumeném motoru jsou trapné - auta jsou špatně odhlučněná. (10 let staré Orlando 2.0 120kW je tišší )

Předesílám že krátce jezdím Vitarou, do testu měli dát střední výbavu. Japonský přístup je co funguje - na to nesahej. Ovládaní auta přes infotaiment je dnes, sice nedávný, ale ten pravý pravěk, nepraktický a nebezpečný. Šetří to peníze výrobci. Zmínka o možnosti vypnout displej infotaimentu za jízdy mi unikla - přitom je to pro bezpečnou jízdu super benefit. Jednou to nastavíš (radio nebo trasu) a vypneš a nešaháš na to.

Citlivost volantu Vitary ve vysokých rychlostech je kompenzována asistentem udržení v jízdním pruhu ... auto se řídí na dálnici a silnici první třídy samo , jen držíte ruce na volantu.

Ne, že bych některé asistenty "žral" ... ale srovnání obou aut není - nouzové brzdění (radar a kamera), vedení v jízdním pruhu, slepý úhel, boční radary pro vyjíždění z kolmého parkování, adaptivní tempomat, asistence rozjezdu do svahu, automatické dálkové. Pro někoho to má význam.

To, že Vitara je jedním z mála modelů ve své kategorii se čtyřválcem je plus. To, že Vitara točí v rychlosti 130 asi 2.700 ot ... je plus (Kamiq točí vysoce přes 3 tis.)
Anonym
Vitara ma jeden velky tromf - 4x4. A je neuveritelne, cez co vsetko sa dokaze preskriabat. Obcas sice so smradom spojky, lebo jej dali dlhu prevodovku, ale prejde. Keby som si mal vybrat medzi tymito dvoma, jednoznacne beriem Vitaru 4x4. Interier starosvetsky, mozno hlucnejsia, mozno menej pohodlna, ale pouzitelna aj mimo cesty. To sa o Avengeri povedat neda, staci trochu blata a koniec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vím, a taky ti něco říká realitní bublina že? A také vývoj cen nemovitostí se promítá do inflace. V roce 2016 jsem kupoval novy byt v Praze a vím, že se teď prodává za 2 násobek. Ale také jsou místa, kde ceny naopak zůstávají stejné. Praha není p*fel sveta a na důchod není potřeba bydlet tam, když sis za život nenasetril.
Pokid chceš opici, musis mít na banány. Ji ak nebudeš mít to co chceš a budeš muset bydlet v tom, na co sis vydělal. Inflace, zdražování a růst platu je proti vaším domněnkam a stále se má člověk lépe než ve 2016
Ota4
Ano to je jediná věc bývalého FCA která se použije pro stelantis. Úprava platformy Giorgio aneb Stla Large
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fakta? Ne každý chce být celý život v nájmu, zvlášť když ví, že z důchodu tržní nájem fakt nezaplatí. A co fakta říkají o vývoji cen nemovitostí, snad víš i ty.
zlysoused
Na druhou stranu, větší modely Stellantisu zase budou stát na technice FCA. Teď se pracuje na úpravě platformy Giorgio, tak aby byla vhodná na elektrifikaci.
zlysoused
Milion najede, otázka je, co se na něm bude muset všechno vyměnit. Na druhou stranu, od takového prťavého crossoveru nikdo nájezd milion nečeká. Pokud bez nějakých větších investic zvládne 300t, tak to bohatě stačí. Taková auta najedou v průměru kolem 15t ročně, to je 20 let.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je breku zase. O kolik se zvedl nájem?
Průměrný najem za m² v Praze byl v roce 2016 300kč,
V roce 2023 370kc. Nárůst 25%, pořád polovicni oproti růstu mzdy. Co tam je dál za nesmyslnej argument?
Není lepší si zjistit fakta než plácat své domněnky?
To asi nikdo z vas nemá tušení, že tohle všechno ukazuje inflace co?
Ale nepřekvapuje mne, že na to reaguji zrovna jména jaká reagují. Typické pro lidi, kteří své dojmy pokládají za fakta.
dodo24
síce menší, ale výkonnejší a nepochybne aj jazdne príjemnejší
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vše ostatní je drahé, zejména bydlení, pokud jsi nekoupil před 5+ lety.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jednoduchá odpověď 4,8% ročně. Ale jak jsem čekal, bez argumentů.
cena 1kwh u PRE v lednu 2024 6,07 bez DPH
průměrná cena 1kwh 4,02 bez DPH ( d02 )
máš nárůst o 50% stejně jako platy, co tam máš dál?
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to skutečně nehrozí, aby moderní auta typu 1,0 R3 najela milion, na to předem zapoměn 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ted kolik lidí má v reálu o 50% vyšší mzdu......

A kolik vzrostly další náklady typu daně, poplatky, pojistky, postraviny, energie atd atd
Meky
Pekný pohľad.

Robíš stále to iste?

Alebo si do toho započítal aj kariérny postup???
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ty ceny mi vadi min.
Auta v ramci konkurencniho boje zlevnila natolik, ze se to stalo nezdravym.

Vadi mi upadajici technicka uroven. Dnes auta nevyviji technici, ale ajtaci.
At auto stoji 800 tisic, ale at ujede milion kilometru a vydrzi 20 let.

Favorit stal 86 tisic Kcs, uplne holej.
Pri platu inzenyra 2.300,- Kcs.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, Fiat 600 je vlastne Citroen.

Se vsim vsudy.

Vlastne neni uplne spatnej. Ale pokud ho budu chtit, koupim si Citroen.

Je mi to lito.
moan78
Interier lepsi v jeepe. Vsetko ostatne je lepsie suzuki. Este mozno do 120 moze byt jeep tichsi
Ota4
Tak ono si stačí zítra koupit svět motorů a budeš vědět vše
Ota4
Přesně tak. Fiat jako italská značka končí. Už to budou preznackovane Peugeoti.
ericn
Hlavně je to něco, co nechceš... Zlatá Vitara 😉
ericn
A co legendárního vidíš na Avengereu/Fiatu? S Jeepem má shodný jen nápis na kapotě, jinak nic... :no: