Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Průlom v bateriích s pevným elektrolytem? Na Harvardu překonali velkou překážku

63 komentářů

topten
nejsou ani moc velky mrazy a smrad z dyzlu je ted uplne odpornej
vy z mestskejch kalikaren to mozna necejtite, ale kdyz vyrazim z nasi polosamoty do civilizace, tak se mi chce z toho dyzlovyho smradu blejt
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
I my Pražáci to sakra cítíme. A ještě horší než Praha je libovolný okresní město, kde jsou auta o x let starší. A úplně nejhorší jsou potom dieseldezoláti s ústeckou značkou, to je tradičně naprostý peklo... (zřejmě kupujou ty nejhorší dieselový jebky od sousedů s bambilionem km, co tam propadly na TÜV už před deseti lety....) :no: :no: 😁
topten
staci jedno jediny takovy auto a zasmradi cely okoli na deset minut
novy chrochty sou celkem OK, ale budou OK i za 10 roku ???
Pepa__007
To je problém STK a státu. Stále je možné technickou udělat na všem.
topten
me nezajima, jestli STK nebo policajti nedelaj co maj, kdyz to musim dejchat, protoze to evidentne neni reseni
podle me to je realne neresitelnej principielni problem starejch dyzlu
a odnasi to clovek, kterej ten smrad dejcha, protoze nejakej blbecek si mysli, ze usetri par desetaku na kilometru
a stat ho v tom podporuje tim, ze na cistsi benzin napalil o 40% vysi spotrebni dan nez na naftu
Avatar - Anonym
Anonym
Zapoměl jsi napsat, že za to může Babiš. Nějak nejsi ve formě dnes.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Dobrá připomínka: Bureš + Mastná Alča (aka Rusňákova tchýně) to ještě zhoršili. Konktrétně potom o 1 Kč na litr, což se nezdá mnoho, ale ono se to nasčítá a výsledný psychologický dojem je potom pro dieseldezoláty u stojanů čerpacích stanic takřka magický 😁 .
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Naše soukromé STK jsou klasická ukázka, proč anarchokapitalismus nemůže fungovat. 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co tím myslíš , že pokud by bylo STK státní, tak by fungovalo lépe?
Josef Boček
Houby, STK tu nefungovalo nikdy a tak ,,funkčnost" se přenáší dál.
Jirka Frait
Mohli by protože by nebyly stanice STK motivovaný komerčně. Takto nechají spřáteleným mechanikům projít jakékoli auto aby nezačali jezdit ke konkurenci
Jirka Frait
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Myslím, že trochu jo - přece jenom je to represivní instituce. A ono uplatit úředníka je trochu vyšší level, než to, co se na STK děje teď, kdy projde zjevně cokoliv a navíc, co jsem tak slyšel, i velice levně. Ono draze by to ekonomicky nedávalo smysl, když uplácející klienti jsou dieseldezoláti, co namají na opravu, resp. lepší auto.

Jinak další problém je, že STK spoustu věcí (např. jemné mikročástice) zřejmě vůbec nedokáže měřit (byla o tom i nějaká reportáž - ono totiž ne všechno, co opticky nečoudí, je v pořádku). Pak je tu myslím ještě nějaký to pravidlo, že když je auto starší, tak už nemusí plnit limity jako nový (ale zmírněný o xx 😖, ale v těhle datailech už se moc nevyznám...
Adam Grufík
Je vidět, že se nevyznáš v ničem kromě blbých keců.
V ankapu by žádné povinné stk nebyly.
Všechna auta mají limit emisí na štítku a do něj se musí vejít jak na první prohlídce, tak na každé další.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak jasně, v ankapu by nebyly ani žádné emisní normy, takže by logicky nebyly potřeba ani povinné STK 😁 😁

Jinak starý jebky mají určitě nějaký úlevy, ale nechce se mi to hledat...
Pepa__007
Tak tam nechoď. 😉 Easy.
Btw. Smrad a kouř je ze starých rozbitých strojů co ani neprojdou STK. Ať stát zařídí pořádnou STK. Stále je krásně možné ji udělat i s totálním, nebezpečným, kouřícím kramem.
kesumb
sel jsem do nemocnice a v arealu jsem mijel nakopoy Vivaro popsany nemocnice Strakonice, ridic tam sedel, nemohl jit do cekarny do tepla. Za dve hodiny jsem sel ven a to hovado blby tam v tom sajrajtu sedelo dal. Smrad na cely nadvori fakultni nemocnice
A tohle tu porad nekdo ma potrebu obhajovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Když bylo inteligentním lidem jako jsem já už před 15 lety divné, proč se do osobaku dává pohon z autobusu tak jste tomu všichni tleskali. Teď už máte pozdě. Ale zachranili jste planetu hehe.
kesumb
ja pred 15 lety jezdil benzinem, dneska jezdim hybridem, dal snad bude ev…
Avatar - Anonym
Anonym
Diesel jsem nikdy neměl a nechtěl. Přišlo mi to od začátku proti rozumu.
kesumb
ja bohuzel jo, jezdil jsem urcite 200tkm s passatama b6 a b7 a kodiaqem tdi. V tu dobu jsem mel vraceny leasingy a benzin tam nebyl jedinej. Az mi z toho zaclo hucet uplne vsude a zlomil sem nad tim hul
Avatar - Anonym
Anonym
Jednou mi v servisu půjčili jako náhradu za Prius VW caddy. No nemůžu říct že by to nejelo. Taky to moc nežralo. Ale nepasuje mi to v osobáku. Do autobusu a náklaďáku klidně. I v ponorce je to ok.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Klasický dieseldezolát přesedl do TDI z Favorita nebo Felicie a od té doby nic jinýho než diesel neměl. Oni nemají srovnání a zvyknout se dá na všechno... Pamatuju, že když kdysi přišly první TSI, tak spolujezdci z řad dieseldezolátů kroutili hlavama a nechápali, že "motor běží" 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Horší to bylo pro nás, co jsme naopak museli poprvé sednout do dieselu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A netradiční dezolát přesedne z nového MPI, do nového FSI, z něj do nového TDI pak zas nového TDI a dalšího nového TDI a z něj do nového TSI a pak silnějšího nového TSI a nakonec do nejnovějšího TDI a pak zase klidně sedne do dalšího nového TSI. A vůbec neřeší, že je jedno při volnoběhu tišší a méně vibruje.
DonVito
Ja vim.

Komfort je dieseldezolatum cizi.
😁

Stejne jako je jim jedno, co kde z vyfuku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Naopak, jde jim o komfort a proto jezdí tím, co jim vyhovuje.
Až se stane EV komfortní i pro mne, rád si ho koupím.

Co jde z výfuku mi též jedno není. A při mém nájezdu a druhu tras, kde neškodím v centrech měst a při našem energetickém mixu mám tak 10 let, kde je moje auto čistší, než sebelepší EV. V té době by už baterie šla do věčných lovišť a cyklus by se opakoval.

A taky je mi líto hasičů a všech, co budou muset řešit mnohamilionové náklady na sanaci podobných radostí. Tentokrát se sešlo spousta šťastných náhod a tak to zvládli. Příště to bude dál, bude závada, bude obsazeno, v zakouřeném prostoru zůstanou ženy a děti...

https😐/estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Holt vědomí ušetřených 30 hal/km je tak hřeje u srdíčka, že si tuto blaženost nedají ničím kazit... 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jojo ty jsi byl totiž vždycky chytřejší než ostatní 😄
Mimochodem teď v mrazech staré benzínové lebky smrdí hůř než diesely.
Je to o nefunkčním systémů stanic STK. Když někdo chce prolézt, tak prostě proleze.
Já bych si taky mohl stěžovat na elektroprdy a jejich obrušování gum a brzd, co jde do vzduchu a musí to řešit ony proklínané diesely zachycováním pomocí svých filtrů pevných částic, že .....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je smutné, že musíš s moderním dieselem srovnávat 20+let staré vraky na benzin, aby ten diesel smrděl ve srovnání méně
Vlasta Prchalová
... za posledních dvacet let čtu asi třicátý článek ve stylu: "Hurá, vyvinuli jsme super akumulátor!"

Z technického hlediska je nesmysl věřit myšlence, že😒br /> a) v oblasti elektromobilů nás čekají zázračné objevy
b) v oboru nafta-benzín už nic nového nevymyslíme.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Vědci.......v.y.s.e.r.t.e. se na těžké a drahé baterky a věnujte větší pozornost vodíku....to je ta správná cesta!
topten
vodik je prinejmensim 2x energeticky narocnejsi, ale klidne i 5x
vis to moc dobre
kesumb
vis jak todle dopadne…

ev uz dneska jsou na par s cenama drazsich spalovaku (S/EQS, i4/4er, ale i TMS/Ofce rs). Dockame se pravdepodobne velmi rychle dalsihi navyseni kapacity baterii..

A pak bude cast lidi jezdit 2/3 roku na elektriku z fve nebo za malo z cizi fve. Vodik bude drahej protoze to jinak dopadnout nemuze a na naftu a benzin poroste spotrebni/uhlilova dan
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nicméně vodík by ASI mohl být řešením pro nákladní dopravu v době, kdy😒br /> A) Budeme mít kvanta levné energie (což bude chtít jednak zvládnutí termojaderné fůze a k tomu asi i nějaké lepší OZE)
B) Zvládneme líp jeho přepravu a skladování

Zatím je vodík spíš taková hodně drahá pohádka převzatá z kosmického programu 😁 . Pokud tedy nemyslíme jakýkoliv vodík, protože on i jedovatý svítiplyn používaný od 19. století byl z větší části vodík 😁 😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
Nelze pochybovat o tom, že kdyby se vědci a investoři věnovali vodíku tak jak se věnovali bateriím, tak by byl vodík dnes mnohem víc konkurenčně schopným ne-li výhodnější alternativou k BEV. Velkou výhodou vodíku je možnost jeho použití nejen k výrobě elektřiny pro pohon vozu, ale i jako náhrada paliva pro ICE vozy. :yes:
DonVito
Chapes, ze u vodiku je problem s ucinnosti z principu??

Ty problemy zadny vedec neodstrani.
Vodik je nejmensi mokekula, tudiz utika.
Cerpaci ztraty taky neodstranis.

Muzes zapracovat na tragicke ucinnosti palivoveho clanku. A udelat z tragicke jen spatnou.
A na (katastrofalni) ucinnosti vyroby vodiku
Ale z principu s FCEV nedosahnes NIKDY na ucinnost BEV!

Skoda, ze to je na tebe prilis slozity.
Avatar - Anonym
Anonym
Rohor plusuje DonVita. Asi dnes pan bůh není doma :yes: :yes: Koukám v poslední době méně fanatismu a více rozumu a hned je to jiné.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Falešný je to člověk a nebo muItibot.
rohor 2. 1. 2024 13:03

“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má
raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.


Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.

Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.

Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.


S pozdravem
Auto.cz
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsi duševní chudák, pokud šmíruješ ostatní kdo koho pulsuje, šmíráku.
Avatar - Anonym
Anonym
Jako že jsem duševní mrzak kvůli tomu že jsem ti dal plus? Tak promiň když se tě to tak dotklo, už to neudělám. Byla to opravdu chyba plusovat blázna.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....zatím.... :-!
DonVito
Viz vyse.

Bylo by fajn, kdyby ses vyjadroval k vecem o kterych neco vis.

Prozatim si zkus nastudovat toto😒br />https😐/insideevs.com/…n-22-ice-13/amp/
traveldrive
Alebo trvale.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a vodíková elektrárna v autě je jako lehká?
btw - víš o tom, že vodíková auta mají i tu baterii?
Avatar - Anonym
Anonym
Mají ale malou. Jenže vodík nemá zatím budoucnost protože se ho nedaří vyrábět bez plýtvání. Neberu ani argumenty o fotovoltaice použité na jeho výrobu. Jde o stejné plýtvání.
Avatar - eLzyx
eLzyx
no jo, ale pak tam jsou těžké palivové články, nádrže, které navíc zabírají hodně místa, takže je málo místa v kufru.
Servis tohoto nesmyslu je taky z říše "mám generátor peněz, tak mi je to jedno" ...

Kdo ten vodík obhajuje, tak ať si jde tu Mirai půjčit na týden a nechá si zpracovat servisní plán na 150k km.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tvl.....palivové články k pohonu ICE motoru nejsou potřeba.... :-!
DonVito
No tak ti jsi tomu nasadil korunu.
😁 😁

Na vysvetlenou😒br /> Ucinnost spalovani je jeste dramaticky nizsi nez palivoveho clanku.
Spalovat vodik neni ani lokalne bezemisni!

Wtf
Avatar - eLzyx
eLzyx
Hydrogen BMW žralo 3,7kg/100km. Při 500Kč/kg je to 18,5Kč/km. Je to jak jezdit s benzinovým autem s 46L/100km spotřebou N100.
Jsem optimista, ale posunout účinnost o řád, aby to jakž takž dávalo ekonomický smysl, je prostě nereálné.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud máš na mysli BMW 7 hydrogen, tak ve skutečnosti to bylo ještě horší. Vzhledem k tomu, že to používalo kapalný vodík, tak to "žralo vodík" i při stání na parkovišti. A to velmi rychle. Veškerý vodík se odpařil z nádrže za cca 10 dní. Ekonomický a ekologický nesmysl.
Avatar - eLzyx
eLzyx
on byl problém i v tom, že jak šlo o spalovací motor, tak to spalovalo olej. Takže emise. Takže to nezískalo ani status zero emission vehicle.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ale to je všechno "zatím"..... :-!
DonVito
battery-electric at 73%, hydrogen fuel cells 22% and ICE 13%. BEVs won

Co konkretne by melo tuto bilanci zmenit???
Kdyz pises "zatim"?

Nejaky zpusob nebo reseni na obzoru?
Nebo varis z vody?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jak píšu výše - leda by bylo tolik levné energie - např. v určitém čase (ideálně ale pravidelně) a místě prakticky zadarmo, že by ani těch 22 % nebyl problém a výhody vodíku by převážily nad nevýhodami chemických baterií. K tomu máme ale ještě hodně daleko.
Avatar - eLzyx
eLzyx
aktuálně je lepší tu levnou energii nacpat do baterek, nebo ji prohnat vodními turbínami u přečerpávaček.
Představy, že všechny EV se nabíjí v noci je taky mylná. Ta největší špička, generovaná rychlonabíjecími stanicemi je prakticky shodná s výkonem solárních elektráren. Zdroj - aplikace Tesla, vytížení stanic v průběhu dne.

Takže kde brát?
Avatar - Anonym
Anonym
Jaká procenta by vyšla, kdyby se započítal celý životní cyklus?
DonVito
Napr. se zarukou Toyoty na baterii BEV 1.000.000km?

Vyroba EV je zhruba 2x tak narocna.
Na druhou stranu zivotnost EV dvojnasobna.

Tudiz myslim, ze by pomer zustal zachovan.
Co myslis ty?
Mas vubec nejakou predstavu?

Nebo tva predstava narocnosti vyroby baterek je: "strasne moc"?
😁 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
No jistě. A pro ty, kteří jezdí jen 12 tisíc km ročně Toyota nabízí záruku na baterii 83 let, že?
evocolt
traveldrive
kraviny
DonVito
Hlavne Toyota vodiku neveri sama.

Jeji vlastni optimisticke plany vyroby FCEV v roce 2030 jsou tusim 200.000 aut rocne.
😁 😁
RaSuSK73
... nestoji a nepada na akumulatoroch a ich kapacitach. Je velky prinos, ze v clanku predstavena nova technologia opat posuva vlastnosti aku dopredu. Lenze zacal uz svet vylepsovat elektroinfrastrukturu v mestach a dedinach ? Co sa stane, ked v dedine o 15😁0 pride z mesta 50 elektroaut a naraz sa zacnu nabijat ? Ja to vidim na spev modifikovanej slovenskej hymny "Nad trafom sa blyska"...