Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePrůlom v bateriích s pevným elektrolytem? Na Harvardu překonali velkou překážku
63 komentářů
Vlasta Prchalová
... za posledních dvacet let čtu asi třicátý článek ve stylu: "Hurá, vyvinuli jsme super akumulátor!"
Z technického hlediska je nesmysl věřit myšlence, že😒br /> a) v oblasti elektromobilů nás čekají zázračné objevy
b) v oboru nafta-benzín už nic nového nevymyslíme.
Z technického hlediska je nesmysl věřit myšlence, že😒br /> a) v oblasti elektromobilů nás čekají zázračné objevy
b) v oboru nafta-benzín už nic nového nevymyslíme.
pradeda777
Vědci.......v.y.s.e.r.t.e. se na těžké a drahé baterky a věnujte větší pozornost vodíku....to je ta správná cesta!
vodik je prinejmensim 2x energeticky narocnejsi, ale klidne i 5x
vis to moc dobre
vis to moc dobre
vis jak todle dopadne…
ev uz dneska jsou na par s cenama drazsich spalovaku (S/EQS, i4/4er, ale i TMS/Ofce rs). Dockame se pravdepodobne velmi rychle dalsihi navyseni kapacity baterii..
A pak bude cast lidi jezdit 2/3 roku na elektriku z fve nebo za malo z cizi fve. Vodik bude drahej protoze to jinak dopadnout nemuze a na naftu a benzin poroste spotrebni/uhlilova dan
ev uz dneska jsou na par s cenama drazsich spalovaku (S/EQS, i4/4er, ale i TMS/Ofce rs). Dockame se pravdepodobne velmi rychle dalsihi navyseni kapacity baterii..
A pak bude cast lidi jezdit 2/3 roku na elektriku z fve nebo za malo z cizi fve. Vodik bude drahej protoze to jinak dopadnout nemuze a na naftu a benzin poroste spotrebni/uhlilova dan
Nicméně vodík by ASI mohl být řešením pro nákladní dopravu v době, kdy😒br />
A) Budeme mít kvanta levné energie (což bude chtít jednak zvládnutí termojaderné fůze a k tomu asi i nějaké lepší OZE)
B) Zvládneme líp jeho přepravu a skladování
Zatím je vodík spíš taková hodně drahá pohádka převzatá z kosmického programu 😁 . Pokud tedy nemyslíme jakýkoliv vodík, protože on i jedovatý svítiplyn používaný od 19. století byl z větší části vodík 😁 😁
B) Zvládneme líp jeho přepravu a skladování
Zatím je vodík spíš taková hodně drahá pohádka převzatá z kosmického programu 😁 . Pokud tedy nemyslíme jakýkoliv vodík, protože on i jedovatý svítiplyn používaný od 19. století byl z větší části vodík 😁 😁
Nelze pochybovat o tom, že kdyby se vědci a investoři věnovali vodíku tak jak se věnovali bateriím, tak by byl vodík dnes mnohem víc konkurenčně schopným ne-li výhodnější alternativou k BEV. Velkou výhodou vodíku je možnost jeho použití nejen k výrobě elektřiny pro pohon vozu, ale i jako náhrada paliva pro ICE vozy. :yes:
Chapes, ze u vodiku je problem s ucinnosti z principu??
Ty problemy zadny vedec neodstrani.
Vodik je nejmensi mokekula, tudiz utika.
Cerpaci ztraty taky neodstranis.
Muzes zapracovat na tragicke ucinnosti palivoveho clanku. A udelat z tragicke jen spatnou.
A na (katastrofalni) ucinnosti vyroby vodiku
Ale z principu s FCEV nedosahnes NIKDY na ucinnost BEV!
Skoda, ze to je na tebe prilis slozity.
Ty problemy zadny vedec neodstrani.
Vodik je nejmensi mokekula, tudiz utika.
Cerpaci ztraty taky neodstranis.
Muzes zapracovat na tragicke ucinnosti palivoveho clanku. A udelat z tragicke jen spatnou.
A na (katastrofalni) ucinnosti vyroby vodiku
Ale z principu s FCEV nedosahnes NIKDY na ucinnost BEV!
Skoda, ze to je na tebe prilis slozity.
Rohor plusuje DonVita. Asi dnes pan bůh není doma :yes: :yes: Koukám v poslední době méně fanatismu a více rozumu a hned je to jiné.
Falešný je to člověk a nebo muItibot.
rohor 2. 1. 2024 13:03
“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má
raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.
Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.
Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.
Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.
S pozdravem
Auto.cz”
rohor 2. 1. 2024 13:03
“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má
raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.
Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.
Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.
Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.
S pozdravem
Auto.cz”
....zatím.... :-!
Viz vyse.
Bylo by fajn, kdyby ses vyjadroval k vecem o kterych neco vis.
Prozatim si zkus nastudovat toto😒br />https😐/insideevs.com/…n-22-ice-13/amp/
Bylo by fajn, kdyby ses vyjadroval k vecem o kterych neco vis.
Prozatim si zkus nastudovat toto😒br />https😐/insideevs.com/…n-22-ice-13/amp/
a vodíková elektrárna v autě je jako lehká?
btw - víš o tom, že vodíková auta mají i tu baterii?
btw - víš o tom, že vodíková auta mají i tu baterii?
Mají ale malou. Jenže vodík nemá zatím budoucnost protože se ho nedaří vyrábět bez plýtvání. Neberu ani argumenty o fotovoltaice použité na jeho výrobu. Jde o stejné plýtvání.
no jo, ale pak tam jsou těžké palivové články, nádrže, které navíc zabírají hodně místa, takže je málo místa v kufru.
Servis tohoto nesmyslu je taky z říše "mám generátor peněz, tak mi je to jedno" ...
Kdo ten vodík obhajuje, tak ať si jde tu Mirai půjčit na týden a nechá si zpracovat servisní plán na 150k km.
Servis tohoto nesmyslu je taky z říše "mám generátor peněz, tak mi je to jedno" ...
Kdo ten vodík obhajuje, tak ať si jde tu Mirai půjčit na týden a nechá si zpracovat servisní plán na 150k km.
Tvl.....palivové články k pohonu ICE motoru nejsou potřeba.... :-!
No tak ti jsi tomu nasadil korunu.
😁 😁
Na vysvetlenou😒br /> Ucinnost spalovani je jeste dramaticky nizsi nez palivoveho clanku.
Spalovat vodik neni ani lokalne bezemisni!
Wtf
😁 😁
Na vysvetlenou😒br /> Ucinnost spalovani je jeste dramaticky nizsi nez palivoveho clanku.
Spalovat vodik neni ani lokalne bezemisni!
Wtf
Hydrogen BMW žralo 3,7kg/100km. Při 500Kč/kg je to 18,5Kč/km. Je to jak jezdit s benzinovým autem s 46L/100km spotřebou N100.
Jsem optimista, ale posunout účinnost o řád, aby to jakž takž dávalo ekonomický smysl, je prostě nereálné.
Jsem optimista, ale posunout účinnost o řád, aby to jakž takž dávalo ekonomický smysl, je prostě nereálné.
Pokud máš na mysli BMW 7 hydrogen, tak ve skutečnosti to bylo ještě horší. Vzhledem k tomu, že to používalo kapalný vodík, tak to "žralo vodík" i při stání na parkovišti. A to velmi rychle. Veškerý vodík se odpařil z nádrže za cca 10 dní. Ekonomický a ekologický nesmysl.
on byl problém i v tom, že jak šlo o spalovací motor, tak to spalovalo olej. Takže emise. Takže to nezískalo ani status zero emission vehicle.
Ale to je všechno "zatím"..... :-!
battery-electric at 73%, hydrogen fuel cells 22% and ICE 13%. BEVs won
Co konkretne by melo tuto bilanci zmenit???
Kdyz pises "zatim"?
Nejaky zpusob nebo reseni na obzoru?
Nebo varis z vody?
Co konkretne by melo tuto bilanci zmenit???
Kdyz pises "zatim"?
Nejaky zpusob nebo reseni na obzoru?
Nebo varis z vody?
Jak píšu výše - leda by bylo tolik levné energie - např. v určitém čase (ideálně ale pravidelně) a místě prakticky zadarmo, že by ani těch 22 % nebyl problém a výhody vodíku by převážily nad nevýhodami chemických baterií. K tomu máme ale ještě hodně daleko.
aktuálně je lepší tu levnou energii nacpat do baterek, nebo ji prohnat vodními turbínami u přečerpávaček.
Představy, že všechny EV se nabíjí v noci je taky mylná. Ta největší špička, generovaná rychlonabíjecími stanicemi je prakticky shodná s výkonem solárních elektráren. Zdroj - aplikace Tesla, vytížení stanic v průběhu dne.
Takže kde brát?
Představy, že všechny EV se nabíjí v noci je taky mylná. Ta největší špička, generovaná rychlonabíjecími stanicemi je prakticky shodná s výkonem solárních elektráren. Zdroj - aplikace Tesla, vytížení stanic v průběhu dne.
Takže kde brát?
Jaká procenta by vyšla, kdyby se započítal celý životní cyklus?
Napr. se zarukou Toyoty na baterii BEV 1.000.000km?
Vyroba EV je zhruba 2x tak narocna.
Na druhou stranu zivotnost EV dvojnasobna.
Tudiz myslim, ze by pomer zustal zachovan.
Co myslis ty?
Mas vubec nejakou predstavu?
Nebo tva predstava narocnosti vyroby baterek je: "strasne moc"?
😁 😁
Vyroba EV je zhruba 2x tak narocna.
Na druhou stranu zivotnost EV dvojnasobna.
Tudiz myslim, ze by pomer zustal zachovan.
Co myslis ty?
Mas vubec nejakou predstavu?
Nebo tva predstava narocnosti vyroby baterek je: "strasne moc"?
😁 😁
No jistě. A pro ty, kteří jezdí jen 12 tisíc km ročně Toyota nabízí záruku na baterii 83 let, že?
RaSuSK73
... nestoji a nepada na akumulatoroch a ich kapacitach. Je velky prinos, ze v clanku predstavena nova technologia opat posuva vlastnosti aku dopredu. Lenze zacal uz svet vylepsovat elektroinfrastrukturu v mestach a dedinach ? Co sa stane, ked v dedine o 15😁0 pride z mesta 50 elektroaut a naraz sa zacnu nabijat ? Ja to vidim na spev modifikovanej slovenskej hymny "Nad trafom sa blyska"...
vy z mestskejch kalikaren to mozna necejtite, ale kdyz vyrazim z nasi polosamoty do civilizace, tak se mi chce z toho dyzlovyho smradu blejt
novy chrochty sou celkem OK, ale budou OK i za 10 roku ???
podle me to je realne neresitelnej principielni problem starejch dyzlu
a odnasi to clovek, kterej ten smrad dejcha, protoze nejakej blbecek si mysli, ze usetri par desetaku na kilometru
a stat ho v tom podporuje tim, ze na cistsi benzin napalil o 40% vysi spotrebni dan nez na naftu
Jinak další problém je, že STK spoustu věcí (např. jemné mikročástice) zřejmě vůbec nedokáže měřit (byla o tom i nějaká reportáž - ono totiž ne všechno, co opticky nečoudí, je v pořádku). Pak je tu myslím ještě nějaký to pravidlo, že když je auto starší, tak už nemusí plnit limity jako nový (ale zmírněný o xx 😖, ale v těhle datailech už se moc nevyznám...
V ankapu by žádné povinné stk nebyly.
Všechna auta mají limit emisí na štítku a do něj se musí vejít jak na první prohlídce, tak na každé další.
Jinak starý jebky mají určitě nějaký úlevy, ale nechce se mi to hledat...
Btw. Smrad a kouř je ze starých rozbitých strojů co ani neprojdou STK. Ať stát zařídí pořádnou STK. Stále je krásně možné ji udělat i s totálním, nebezpečným, kouřícím kramem.
A tohle tu porad nekdo ma potrebu obhajovat.
Komfort je dieseldezolatum cizi.
😁
Stejne jako je jim jedno, co kde z vyfuku.
Až se stane EV komfortní i pro mne, rád si ho koupím.
Co jde z výfuku mi též jedno není. A při mém nájezdu a druhu tras, kde neškodím v centrech měst a při našem energetickém mixu mám tak 10 let, kde je moje auto čistší, než sebelepší EV. V té době by už baterie šla do věčných lovišť a cyklus by se opakoval.
A taky je mi líto hasičů a všech, co budou muset řešit mnohamilionové náklady na sanaci podobných radostí. Tentokrát se sešlo spousta šťastných náhod a tak to zvládli. Příště to bude dál, bude závada, bude obsazeno, v zakouřeném prostoru zůstanou ženy a děti...
https😐/estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/
Mimochodem teď v mrazech staré benzínové lebky smrdí hůř než diesely.
Je to o nefunkčním systémů stanic STK. Když někdo chce prolézt, tak prostě proleze.
Já bych si taky mohl stěžovat na elektroprdy a jejich obrušování gum a brzd, co jde do vzduchu a musí to řešit ony proklínané diesely zachycováním pomocí svých filtrů pevných částic, že .....