Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Model Y zlevnil a stal se nejdostupnější teslou na českém trhu. Kolik stojí?

150 komentářů

vondry87
.. že tlačíš nesmyslné ceny EV dolů. Ač má Tesla spoustu negativ, je nutno uznat, že jen díky ní je možné koupit EV za podobné peníze, co stojí spalovací alternativa. Jinak by tu ID.3 bylo za 1,5 mega a ještě by nám namlouvali, jak je to skvělá nabídka. Teď nám sice namlouvají, že ID.3 za mega je skvělá nabídka, což je sice pořád nesmysl, ale nějak se začít musí..
Pepa__007
Přesně. Není daleko doba kdy dojezd BEV budou hodně přes 500km, dobíjení bude do plna hotové za 10 min, auta budou vážit stejně jako benzínová a ceny budou na úrovni 500 000 Kč. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Taky si myslím že u VW mají dost těžké noci když se jim zdá aktuálních cenách Tesly. Budou hošani muset brzo zapomenout na ty svoje nesmyslné marže když tu zelenou mobilitu tak moc chtěli.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
rohor 2. 1. 2024 13:03

“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.


Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.

Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.

Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.


S pozdravem
Auto.cz
Avatar - Anonym
Anonym
Však tady už brzo nebudeš šmudlo.
Avatar - Jamme
Jamme
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ceny tlačí dolů ukončení dotací v Německu, elektropošuku.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak to se ví dlouhou dobu, že dotace prodražují konečnému spotřebiteli výrobky.
A výrobci/prodejci by byli hloupí, kdyby se připravovali o dodatečný zisk.
Kdo někdy potkal VŠ ekonomii, tak ví, že se pracuje s pojmem mezní užitek.
Pro spotřebitele je mezní užitek třeba 50k €, pokud je auto bez dotace. Automobilka z toho má zisk 10k €.
Přijdou dotace ve výši třeba 8k€ a ten mezní užitek spotřebitele se zvedá, má dojem, že dostane víc, plus podojí stát, do kterého odvádí tolik peněz. Takže je ochoten utratit i 60k€.
Za to samé auto. Takže automobilka má ten základní zisk, co by měla na autě za 50k€, tedy 10k€, plus 8k€ dotaci, plus 2k€ protože se posunul mezní užitek spotřebitele ve víře "podojím stát". 20k€

Že po ukončení dotací přijde chvilkový propad je každému jasné, ale po čase se obnoví, protože většina lidí jsou jak stádo. Chtějí velice často to, co má druhý.

Takže ano, pro Teslu to bude znamenat pokles zisku, ale odbyt neklesne, případně jen velmi málo. Za tu nižší cenu totiž prodá více na méně bohatých trzích.
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát že většina lidí co nebydlí v domech to nemá kde nabíjet jen na předražených rychlonabíječkách a cca 25-37% majitelů domů nemá ani na opravy těch domů, natož na Teslu 😄 😄 😄 😄
A dalších pár % sou ryzí petrohleadi co Ev nechtěj....vono za stejnou cenu je 300 HP V6 😄

Takže tady ta metoda o stádu asi poněkud fungovat nebude.
kesumb
nemas pravdu
vic jak 2 mil domacnosti bydli ve vlastnim dome, jsou spousty bytu s vlastnima garazema. Moznost nabijet ma u nas mozna kazdej druhej. A jak jsem ti tu psal uz vickrat i velky ev nabijes hlinikem 16a co ma doma kazdej
Avatar - Anonym
Anonym
Jo nabíječky v podzemních garážích sou super nápad, hehe. Cinkni si na HZS, poví ti jak sou z toho nadšení.

Abys viděl stav těch domů tak si zajed do první vesnice 15 km za Prahu, o takovém podkrkonoší vůbec nemluvím 😄
kesumb
kecy lehnul popelem jeden jaguar a nestalo se nic, dum stoji, jaga zaplatila pojistovna a vsecko dobry. Kazdej druhej mesic lehne popelem spalovak nekde v tunelech mestskyho okruhu.

kazda barabizna v podkrkonosi ma elektriku, na dum se vzdycky davalo 3x25A a tim nabijes cokoliv. Vygoogli si ohmuv zakon a zatizitelnost hlinikovejch vodicu. A ani se nesnaz tu psat nejaky pitomosti jako obvykle o mokrejch zdech. Prave nabijim hlinikovou 16mm, jistenou 3x25 zamrzlou ve vrstve ledu a k tomu jede trouba a celej barak
Avatar - eLzyx
eLzyx
jop, taky mám Teslu "na hliníku". Ještě jsem nestihl překopat elektroinstalaci v garáži. Pro jistotu jsem to prošel s termokamerou a zjistil, že do cirka 13A je to ok. Takže nabíjím 11A, abych měl klid v duši.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo má mokrý zdi, rozpadající se plot a opadanou fasádu si určitě bude kupovat Ev za ceny 800 000 kč až cca 3,5 mega 😄 😄 😄
Když stejný spalovák stojí 400 000 Kč až 2,1 mega 😄
Ludvik Lohr
Asi moc do zahranici nejezdite, ze? Totiz na zapad od CR, jsou v kazde podzemni garazi nabijecky. Najdete je tak v Nemecku, Holandsku, Belgi, Francii, Anglii, Spanelsku, Italii, Rakousku, vsude tady jsem nabijel v podzemnich garazich, verejnych parkovist a hotelu. To jen v CR se tahle hovadina resi.
vondry87
Díky za reakci. Primitivní chování a invektivy nebudu komentovat, to nikam nevede, tak jen zmíním, že mně je celkem jedno, jestli za snížení cen v ČR může ukončení dotací v jiném státě nebo něco jiného, pro mě je v tomto případě důležitý důsledek a nikoliv příčina. Takže se rozhodně jedná o pozitivní zprávu bez ohledu na preferenci paliva. Teda minimálně já jako majitel dvou naftových aut to tak vnímám.
ericn
Tak co si budeme říkat, spalovací auta to nijak neohrožuje, protože aby ta TMY k něčemu byla, musíš vytáhnout minimálně 1,25mio. Ta základní je tak kolem komína. Ale celá iD řada, EV od Ranaultu a H/K by se měli mít na pozoru. Jejich předražená EV budou muset dolu a to sakra rychle. Upřímně než si koupit iD3 nebo Konu EV za 1.25mio to už bych zavřel obě oči a vzal TMY, ač je opravdu ošklivá s vykradeným interiérem…
Pepa__007
Kolik že má základní provedení maximalku? V článku údaj chybí.
Marek H
Vyšší, než kolik je v ČR povoleno😄
Pepa__007
Narážel jsem na tuto větu :.... "57,5 kWh, dojezdem 455 km, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s a maximální rychlostí vyjde na 1.044.900 Kč....".

To je odpověď..... 😂😂😂
A to jako nemohu jet v ČR legálně víc než 130?
Dobře víte, že mohu..... 😉

Proč BEV mají tak nízké maximalky? V Německu je to pak hodně špatné.
Avatar - Emel
Emel
Myslím že to je něco jako 217kmh
ryccardo
Protože reálná spotřeba Ypsilonka je mezi 15-20 kWh, takže reálný dojezd Standard range modelu bude max 300 km. Představ si, že s tím poletíš po dálnici 160-180. Myslíš, že to v takovým módu dá aspoň 200 km? A to Tesla a její baterky jsou špička. Takový VW by mělo ještě horší výsledky v dojezdu, takže to bude jeden z důvodů proč je maximálka omezená.
webpaja
Počkej, kde u nás najedeš 200km po dálnici rychlostí 160-180?
topten
je srandovni jak tyhle lidi brecej, ze EV pro ne neni, protoze dvoustovkou daleko nedojedou
a hned druhej den brecej zase, ze dalnicni poplatky by se platit nemely, protoze na dalnici porad stoji
ryccardo
Fakt si mě někdy viděl takhle naříkat na dálniční poplatky? Ne***š si náhodou trochu do huby?
Pepa__007
Máš ale problémy..... 🤣🤣🤣🤣
adamzprahy
Rozvadov - Praha mimo špičku tak jezdím pravidelně 😊 Je to teda jen 150 km 😁 Ale mimo špičku se dá jet Praha - Mnichov takřka bez omezení kromě Regensburgu.
Hendly
Tech omezeni je na tehle trase spousta. A to se nebavím o provozu….
adamzprahy
Spousta? Aktuálně zúžení za Regensburgem a jedno na D5, dálniční křižovatky nepočítám. Jasně že občas musíš na minutku zpomalit. Za poslední 2 roky jsem jel mezi Mnichovem a Prahou cca 20x, naposledy před měsícem. Až na pár výjimek se vysoké tempo dařilo, lepší samozřejmě mimo špičku.
Hendly
A ze kolem Regensburgu jedes spoustu km 80, pred Mnichovem 100 na plném 5 proudu plus dalsi úseky 120 nenapises?
Na A93 provoz kamionu. Takze kazdou chvilku jdes na 80.
adamzprahy
Regensburg jsem psal a je to asi jen 10 km z celkovych asi 380. Petiproud se stovkou? Jestli sis nevsiml tak je tam dynamicke znaceni. Zazil jsem tam 60, 80, 100, 120 a neomezenou. Psal jsem mimo špičku. Samozřejmě ráno nebo odpoledne okolo 16h kdy jsou kolony na sjezdech je tam omezení. Kazdou chvilku na 80 zalezi podle provozu, ve špičce to hrozí, mimo minimálně.
Pepa__007
Ono není treba letět 200km dvoustovkou. Jen je občas dobre zrychlit a předjet. 😉 To stačí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
se starou TMS lítám 200km/h po DE, což vydá na průměrnou rychlost cirka 150km/h (sjezdy, nájezdy na dálnici, občas nějaké to zúžení, předjíždění hlemýždě hlemýžděm ...).
Dojezd je kolem 200km (spíše do plusu). Baterka má aktuálně 72kWh kapacitu.
ryccardo
Jo tomu bych věřil. Tak na blbnutí dobrý, ale jet takhle 600 km by si asi nechtěl.
Avatar - eLzyx
eLzyx
dá se to. Stejně to máš tak, že jedeš třeba z Itálie, přes Rakousko, kde si moc vyskakovat nemůžeš. Zastavím se v Benneru na rychlý kafe, nenabíjím moc (tak do 85), protože pojedu z hor, takže dost zrekuperuji.
Najedeš na dálnici na Mnichov, kde to teda pálíš, co to jde. Za Mnichovem dáš večeři, nabiješ a valíš dalších 200km na Wernberg-Köblitz což je poslední SCH před tím než dojedu domů. A za tímhle SCH už moc jet rychle nemůžeš, pak je tu ČR, to taky ne.
Takže jsem stejně více omezený předpisy a průjezdností silnic. V moc místech se 200+ jet nedá.
Samozřejmě dojezd 300+ v takových rychlostech by byl mnohem lepší. Což se imho s novou TMS/TM3 LR dá.
adamzprahy
Z Alp to je ještě docela kousek, horší někam dál. Tam bude potřeba min. jedno další nabíjení. Tuhle trasu (destinace různě od Verony po Turín) jsem vloni absolvoval asi 10x a nikdy jsem tolikrát a na tak dlouho nestavěl. Nejvíc s PHEV kvůli malé nádrži. Nejmíň s dodávkou která to celé dá na jednu nádrž 😊 Většinou jedna přestávka 20 minut, zbytek do 10 minut.

V tomhle budou se spalováky srovnatelné až 150 kwh baterky s dobíječkama 300+ kw. Aktuální Tesla S už by mohla hraničně být použitelná, chci to zkusit, nikde se o ní nepíše, ale prošla hodně změnami i zlevněním.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, tak já mám staré S, které je omezené kvůli freečkovému superchargingu.
Navíc je to elektromobilní pravěk. Dva indukční motory, relativně malá baterka (85 label, 77,5 dostupná, resp. aktuálně 72kWh) na takové auto není moc.
U nového modelu S je hromada změn. 100kWh baterie, motor s perma magnetem, lepší aerodynamika, tepelko ...
Pepa__007
No vidíš a Enyaq RS ma maximalku 170. Jenom.
Hendly
Stale nevim kde jezdíte tech 160-180.
To jsou takove pohádky.
adamzprahy
Výše jsem ti to napsal. Cca 20x jen na jedné trase za poslední dva roky. Podle tebe pohádky. Podle mě zas nikam daleko nejezdíš a podle toho soudíš ostatní.
Hendly
Jak taky pisu výše.
To ze jedes par km 180 neznamena “ jedes 180 pres Nemecko”. Vetsinou provoz kamionu takze stale zpomaluješ plus omezeni a kolony.
V noci je tahle rychlost o hubu takze behem dne mas par hodin světla kdy neni velky provoz a to jeste jen v lete.
Na trase co pises jsem za posledni 2 roky prostal v kolonach desitky hodin..

Proto se ptam kde to 180 jezdíte. Ja totiz nemuzu v DE ty trasy najit.

A k tomu jet soustavne aspon 180 uz musis mit taky trochu auto.
adamzprahy
Rozhodně nepíšu o pár km. V minulosti jsem tu posílal fotky z palubáku, mám nespočet takových statistik i z tras východní Německo, severozápad, nebo třeba i Polsko a hodně Itálie. V 540i/640i (a dalších silnějších autech) je 180 km/h tak akorát poměr rychlost/komfort/spotřeba. Hlavně jsem psal mimo špičku. Většinu těchto cest dávám mezi 16-02h. Typicky Praha - Mnichov (a dál Itálie) nebo Praha - porýní (Kolín, Dusseldorf). Za Drážďanama snad do všech směrů je asi nejmíň omezení. Ale na Frankfurt a obecně západ jsou dlouhé úseky bez benzínek (60 - 80 km) a tam typicky 200 v závěsu s několika auty. A ano musíš na to mít auto, elektromobil to zatím není 😃
Hendly
16 - 18 je jeste vydatny provoz. Pak uz je pres zimu tma a jezdit pres 150 na tlumenými…..

Za Drazdanama rekni ale taky to B. Kamionovy provoz takze skaces vlevo za těmi co předjíždi.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč mají BEV nízké maximálky? Protože se hraje na efektivitu motorů a ta je v nějakém spektru otáček. A protože se hraje na efektivitu, tak obvykle nemají ani vícestupňové převodovky, ale jen stálý převod, který je uzpůsoben na nejčastější spektrum otáček/rychlostí. Jsou tam prý i nějaké problémy s přebuzením vinutí atp. (myslím, že se to zmiňuje na YT ve "Typy elektromotorů - jejich výhody nebo nevýhody | Geek pokec s Jirkou Zimou")
Ale kdo chce, tak si může vybrat BEV s vysokou Vmax. Tesla model S umí až 322km/h na jeden kvalt. Taycan snad 260km/h (na dva kvalty). Tesla model 3 Performance 261km/h.
Avatar - Anonym
Anonym
to maj i 60 let starý auta 😄 😄 😄
Marek H
Vyšší, než kolik je v ČR povoleno😄
admin badge
Ondřej Šámal
Doplněno, díky moc 😄
Avatar - Emel
Emel
Hezký... neříkám to úplně rád, ale i když je nový Passat naceněný vcelku vstřícně, tak s tou 1.5TSI FWD 110kW proti základní 220kW Tesle za stejný prachy... kdybych musel teď hned jedno z těch dvou objednat, objednal bych Teslu.
Jasně... dojezd, interiér, servis... no ale kW jsou kW.
vondry87
Ano přesně o tom to je. U nás se většina aut v ceně kolem milionu prostě fasuje a jsou to typicky naftové Superby a Passaty, které prostě mezi elektromobily neměly cenovou alternativu. Jenže to se mění. Dnes základní Superb a základní Tesla stojí vlastně stejně. Ano na Superba budou fleetové slevy, Tesla je zase lépe vybavená. Já bych místo naftového Superba/Passata tu Teslu bral hned, ale je to hlavně z toho důvodu, že málo najezdím a mám doma FVE a přípravu pro wallbox. Kdybych jezdil běžně po dálnici Ostravu či to neměl kde nabíjet, beru Superba. A o tom to je..
Pepa__007
Přesně, na ***ni kolem komína stačí BEV. Na dálky uz je lepší spalovák.
vondry87
Já to mám do kanclu cca 75 km tzn. cca 150 km na otočku. To i ty standard range dají v zimě na pohodu, takže pro mě ideální auto. Na dlouhé cesty máme ještě doma naftu.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, kdo jezdí dálky, tak by to chtělo aspoň ten Long range a pořád je to trošku kompromis... je to něco za něco. Ale zase vyloženě jenom kolem komína to s normovaným dojezdem 455km není... z Prahy do Ostravy dojedeš.
Pavel Bzonek
V zimě bych to neviděl tak růžově jako ty 😄
ryccardo
Ten normovaný dojezd ti ale vychází na něco kolem 12 kWh a to nedáš, takže bych počítal spíš s dojezdem kolem 300 km, ale i to je celkem slušný.
Avatar - Emel
Emel
Za 16kWh bys to asi dát mohl a pak ti to vychází na 350 s nějakou drobnou rezervou, tj. ta Ostrava vrchem bude asi trošku adrenalin... no a nebo holt na deset minut někde zastavíš na nabíječce. Pokud to bude parkrát do roka...
DonVito
Presne tak.

Lidi nechapou, ze nemusis dobijet do plna.
Ani do 80%. Kdyz mas nabijeni v cili.
ryccardo
No hlavně jestli ty chápeš, že se bavíme o vybití 100%-0% Takže pokud pojedeš 80% na 20%, tak těch 300 ani nedáš. Ale jinak máš pravdu, když půlhodinku postojíš na 50 kW nabíječce, tak máš dalších 100 km dojezdu k tomu a to už ti vyjde.
DonVito
Za prve😒br /> Pred cestou do Ostravy bych si nabil na 100%.

Za druhe😒br /> Proc bych si mel po ceste do Ostravy vybrat jen 50kW nabijecku, kdyz by me auto umelo treba 150kw???

WTF
ryccardo
No napiš 18 a dohodneme se 😁 Ale uznávám, že cesta Praha Ostrava je s jednou zastávkou na lehký dobití reálná.
Avatar - Emel
Emel
Vsadil bych se, že bych to dal s ucházejícím rychlostním průměrem i za těch 16kWh. Ano, pomaleji než se spalovákem... ale ono zase tolik minut nenajedeš, je to spíš zábava než reálná časová úspora.
Jak často píšu... jde o převažující způsob užívání auta. Já proti předcovidovým dobám jezdím ty dálky autem už spíš výjimečně, takže jednou za čas na cestě do Alp apod. bych byl asi ochotný to překousnout... pokud bych viděl nějaký bonbonek "co za to".
I tak bych samozřejmě pokud možno vzal tu LongRange... těch +200t za větší baterku a výkon je asi akceptovatelných.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Určitě? Tomu bych se v zimě/parném létě dost divil. Když se nebudeš omezovat. Pro mě by no go byla hlavně ergonomie.
Avatar - Emel
Emel
Když se nebudu omezovat tak ne, to je jasný... viz výše, buď lehké ecorallye nebo jedna krátká zastávka.
webpaja
Záleží na způsobu užívání. Ano cena je u TM3 opravdu nízká, stejně tak u TMY.
Avatar - Emel
Emel
A o tom to je... může se mi líbit Honda E, ale za ty prachy je to nesmysl... a může se mi nelíbit Tesla Y, ale za ty prachy je to fakt dobrý.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No nevím, no. 57kWh baterka na Y je myslím i pro EV nadšence trošku málo, ne?

A když vezmu 75kWh LR za těch 1.260.000,- Kč bez příplatků (ať si nezávidíme a jsme všichni stejní) a porovnám to s novým Passatem Elegance 2.0 TSI 150kW vybaveným "na***" za cca 1,4M - tzn. po slevě reálně za stejně, nebo spíš ještě méně, než ta YLR, tak já teda zas bez váhání beru ten Passat. Ať už TSI, nebo TDI. A je mi u zadku, že nezrychlím za 5, ale za 7,5.

Ale dostanu kliky na dveřích, budíky, páčky pod volantem, "řadící páku", funkční světla, funkční stěrače, ten dojezd, servis, interiér, roletku nad kufr, CarPlay, atd. atd.

Ale kdo holt chce život s EV a ten úvodní wow kopanec, tak ať si ho pořídí. Hlavní je spokojenost majitele.
kesumb
je to porad malo.. Na to aby to definitivne zadupalo celej sajrajt jmenem dsg tdi do zeme potrebuje tm3 apod 100kwh, trida kodaiqu 150kwh a velky suv 200. Pak po spalovaku nestekne pes.
Realita je 97kwh u nejakyho peugeotu a a 87 u scenicu. To Kodiaqo NIO s 150kwh prej nekde uz jezdi. Silverado EV ma pres 200kwh. Jeste to chce poladit, ale nedostupny to uz neni
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já taky klidně časem jednou koupím EV. A jak říkáš ty, až to bude mít těch 120-150kWh a skutečně to dá 500 po dálnici v mrazu při 140 km/h mezi 80-10% nabití a záruka na baterku bude minimálně 10 let na 80% a nebude to hořet a bude to mít volant i páčky a podobně.
A taky to nebude stát 3M. A bude na to infrastruktura všude a ne jen někde v okolí 20km...
Do tý doby raději vyměním TDI DSG sajrajt za TSI (nebo další TDI) DSG sajrajt a budu spokojen. 😁 😁 😁
Daniel Draisaitl
Mame doma Teslu LR a BMW 520 a ze spalovakem uz nikdo nechce jezdit. Ten komfort jizdy v eAute je uplne jiny. Financne je Tesla dlouhodobe daleko levnejsi auto nema povinne servisni intervaly, nemusi se menit olej, injektory, filter pevnych castic, prevodovka, motor, spojika atd....Kdyz si vzpomenu kolik penez a casu jsem stravil v servisech z BMW E60, F10, G30 tak Tesla je z odstupem moje nejlepsi auto.
PowerHouse
Do konce roku čekejte další pokles cen.
Arese
...ani zadarmo!!! 😄
dodo24
Takto bez 10 odkazov z AF to nemá žiadnu váhu, skús ešte raz.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Už jsem objednal Performance pro svou milovanou ženu. Svatý Elone, díky! :yes:
Audi
Ferovi,tvojej zene sa bude urcite pacit.Svaty Elone,diky! :yes:
gil54
...že se jedná pouze o výprodej velkých neprodaných skladových zásob již brzy neaktuálního modelu?

Obecné nadšení o trendu vývoje cen, plynoucí z této diskuze zde, já úplně nesdílím. Obávám se, že zase až tak růžové to nebude. ( Jako že brzy za 500 000 Kč.)
Avatar - Emel
Emel
To jsi pochopil správně... můžeme se teda bavit o té aktuálnosti modelu, co má přijít je facelift a ne vyloženě nový model, to si asi rozumíme.
Víš co... při stále relativně vysoké inflaci bude stačit, když ty ceny nebudou růst. Podívej se, za kolik je v mezičase základní Enyaq... a nebo Kodiaq.
gil54
...rozumíme, slovy neaktuální model jsem myslel variantu modelu před fl. Ano, nepřesnost, omlouvám se.

Prodávat starý horší prakticky souběžně s novým lepším jde za stejnou cenu asi dost obtížně. Pokud jsou zásoby tak vysoké, že je předpoklad jejich nevyprodání do náběhu nové varianty, starý se musí zlevnit nebo nový zdražit, to je elementární.
Avatar - eLzyx
eLzyx
starou TM3 stihli vyprodat rychle. V záložce "skladové vozy" ty staré zmizeli v průběhu pár týdnů.
Avatar - Emel
Emel
Jo, pochopil jsem že myslíš ten facelift, jasně.
Ještě bys mohl odložit náběh toho fl. Ono takhle... o kolik bude ten facelift lepší je otázka, taková "ergonomie bez páček blinkrů" není nutně krok správným směrem... ale obecně samozřejmě zákazník raději bude jezdit tím faceliftem a tedy morálně novějším autem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to samé se dělo před uvedením TM3 Highland. A onen "nový" model nijak drasticky nezdražil, pokud si dobře vzpomínám, tak byl při uvedení levnější jak starý model před slevou.

Navíc Tesla vyrábí záměrně na sklad. Může si to dovolit díky malé variabilitě konfigurací. Ví totiž, kolik jaké konfigurace přibližně prodá příští měsíc, takže si je vyrobí na sklad. Ale oním skladem nejsou nějaké rozlehlé plochy, kde to trčí měsíce, ale naloží to na loď a průběhu plavby ta auta získávají své majitele. Ty když si pak objednáš bílou TM3, RWD, bez tažného, s černým interierem, tak ji můžeš mít třeba i za tři dny, protože ji včera přivezla loď z Číny. Ta TM3 byla vlastně vyrobena pro tebe, protože zapadáš do evropské statistiky ...
Renoo
Je dnes nereálné, aby se u nás prodával normální EV za 500k. Tolik je pomalu cena baterie. Dokážu si představit tu menší Teslu za 800k Kč. Auto sice Tesla lisovat nebo tisknout může, ale baterie bude nadále drahá.
gil54
A proč to, sakra, píšeš mně??

Já to přece vím a svým příspěvkem právě 500k zpochybňuji.

Tohle jsi měl adresovat niku Pepa__007 k jeho textu z 8:55 hod.
kyklop
Cena batérie pre výrobcu istotne nie je a asi ani nebola 500k
DonVito
TMY se stala nejprodavanejsim autem sveta i Evropy...
https😐/europe.autonews.com/…opes-no-1-seller
:yes: :yes: :yes:

Pro zajimavost druha byla Dacia Sandero a treti VW T-Roc.

The Tesla Model Y is going to be Europe's No. 1-selling car for 2023. The U.S. EV maker's midsize SUV has an insurmountable lead over its closest rival, the Dacia Sandero small hatchback, based on preliminary figures from market researcher Dataforce.
Makovnik
Este by to chcelo info, kolko ma Tresla marzu na takto nacenenom aute. Ci je na 0 alebo stale nieco ziska. A ci teda ide o dumping ala cinske auta alebo to pre nich ma zmysel ako obmena skladu.
DonVito
Informace o marzich Tesly se daji dohledat.

Pred slevami byly, nejvyssi v autoprumyslu.
😐
Renoo
Porsche mělo vyšší.
Renoo
Po té první vlně slev jí to kleslo na 11 %, což je pořád fantastické. Můj odhad je, že to bude mezi 5 - 10 %. Ani toto nedokáže u elektromobilů nikdo jiný na světě.
kyklop
Nad tým sa zamýšľame asi zbytočne, iné značky vedeli dávať dlhodobo zľavy hodne cez 20 percent a prežili to, resp. žijú
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Snad nebude fronta moc dlouhá, abych v tom mrazu nenastydnul, když v Tesle nejde topit aby vůbec někam dojela 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Myslíš svou oblíbenou Mototechnu? No jo, jasně, Tesla nemá dealery, redakční šašku 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - eLzyx
eLzyx
si děláš srandu, ale když jsem tam byl v listopadu na servisu, tak se tam opravdu stály fronty na předváděcí jízdy. Auto si tam koupit nemůžeš, Tesla nemá prodejce, ale pouze tzv. asistenty prodeje. Pomůžou ti s objednáním auta přes internet ... což můžeš udělat i z domova.
A až to budeš objednávat, tak to prosím nezapomeň přes můj referral https😐/www.tesla.com/…eferral/ji906294
Dostaneš autopilota na 3 měsíce. Bohužel slevy už nedávají.
Díky
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
mega za vysavač.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Tady máš další vysavač pro lůzy, troIIe, začínající na částce $422,750: https😐/www.rollsroyceprague.cz/…re/spectre/c-20/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Než tady další budou opakovat nesmysl typu - konečně EV za cenu spalováku....

Bavíme se o středním SUV za cenu V ZÁKLADU 1.0M+ !!!
Tohle fakt není EV za cenu SUV ani za mák. Tohle je opět téměř 2x tak drahé jako by byla běžná cena obdobného SUV se spalovákem bez deformace trhu v důsledku dotace či subvence EV.

A než nějaký trumbera opět vytáhne argument typu za 6s 100 kmh srovnatelné SUV bude stát bambilion bitcoinů, tak si uvědomte, že lepší zrychlení je prostě vlastnost a danost EV, nikoliv porovnatelný klíčový parametr. Protože úplně stejné jako si někdo vybere zrychlení, si můžu vybrat dojezd, nebo maximálku, nebo cokoliv jiného, kde pro změnu Tesla je horší než cokoliv se spalovákem.
Avatar - Emel
Emel
Tak si projdi ceník Kodiaqu... taky střední SUV, taky za milion...
Nevím co jsi chtěl říct obratem "EV za cenu SUV", ale EV za cenu ICE to nepochybně je.
Co se dalšího příspěvku o konstrukční jednoduchosti týče - zákazníkovi je vcelku jedno, z kolika odlitků je to auto smontované. A třeba podvozkově Tesla 3 není žádný chudáček, naopak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano to jsem tím chtěl říct a EV za cenu ICE ti právě není ani za mák.
A znovu - srovnávat s dnešní cenou Kodiaqu, který je levnější i tak, není fér, protože tu cenu Kodiaqu deformuje politika. Nebýt restrikcí tak Kodiaq stojí výrazně méně.
Avatar - Emel
Emel
Levnější není, aktuálně stojí +- stejně (nějaký drobný neřešme, jde o řádovou cenovou paritu). A když budeš chtít 4x4, což bych ještě nedávno řekl že je u SUV téhle kategorie skoro povinnost, tak jsi rázem u Kodiaqu na 1,5 oproti 1,23 u Y Long Range.
Politika cenu ovlivňuje, u naftového Kodiaqu asi relativně málo (nafta má ještě ucházející emise CO2 a zároveň těžká auta mají kompenzaci za váhu). Ale to je fuk, tak to prostě je, ta srovnatelná cena je z pohledu zákazníka.
Beru že to je zatím za specifických podmínek, novinka od Škodovky proti výprodejovým cenám před faceliftem... ale zase pro mě zvyklého kupovat nejsilnější motorizace to vypadá ještě úplně jinak 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže o tom to je. Odečti sankce za CO2 politiku, odečti umělé navýšení ceny ICE z důvodu financování vývoje EV a cena Kodiaqu by byla dost jinde.No a pokud vezmeme do úvahy i nekonkurenceschipnost výroby v ČR v důsledku neschopnosti naší vlády, tak bysme byli opět jinde. Ale to už je pak na mnohem širší debatu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
kolik stála XC60, X5, MLko a další v době, kdy na baterky jezdilo jen pár bláznů a Tesla ještě ani neexistovala?
Podobně jako dnes. A když si do toho promítneš inflaci ...
Avatar - Emel
Emel
Nevím proč by výroba v ČR měla být nekonkurenceschopná a už vůbec ne proč v důsledku neschopnosti vlády a případně které, ale to je asi jedno. Jasně, kdyby spalováky nemusely plnit ani Euro 3, tak by byly ještě levnější... prostě nějaká regulace tu je, z pohledu zákazníka to beru tak, že u Tesly 3 a Y bylo parity se spalovákem dosaženo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nad tím megacastingem jsem taky přemýšlel, ale nemám k tomu odborný rozbor ani data.
Jen taková úvaha, zda to je výhoda či nevýhoda. Při výrobě jednoznačné +, ale co v případě havárie? Jak snadno to je opravitelné, jak a za kolik, pakliže vůbec.
A co jsem četl, tak i havarijko může být až 3x vyšší na EV, než na běžný ICE.
Nenechal jsem si nacenit u dealera reál, takže nevím zda to je fakt, či jen "řeči".
Renoo
Bačina na YT v nějakém videu dával ukázky z návodu pro servis a tam bylo vidět, kde co jde uřezat a co svařit a co už ne. Příklad opravy😒br />
https😐/youtu.be/09AyyT8N4FY?si=Frc_oVzpj1SN8t26

Na druhou stranu je fakt, že je méně opravitelná a proto se očekává vyšší pojistka. Tesla na možnostech opravy údajně pracuje😒br />
https😐/www.teslarati.com/…ifficult-repair/
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁

Takže se moje domněnky potvrzují. Pojišťovna jistě nebude řešit podomácku zbastlený svařence, do kterých bych už nesednul ani za zlatý prase a regulérní opravy budou za raketu.

A jsem zvědav na budoucí řešení od Tesly. Aby to nedopadlo tak, že bude dělat kastle zase tak, jako všichni ostatní 😁 😁 😁

Každopádně díky za potvrzení a odkazy.
Hendly
A u spalovaku vetsi ránu resi pojišťovna jinak?
Necha te snad svarit jedno auto ze dvou?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano přesně o tom to je. Méně dílů = levnější výroba, jenže mnohem dražší a komplikovanější opravy po bouračce.

Proto se taky Tesly v USA neopravují ale vozí za zbytkové ceny do východní Evropy nebo Polska kde se opraví... Protože v USA by ti cenu za opravu nikdo nezaplatil...
Johnn
Méně dílů= levnější výroba, více dílů= dražší výroba. Ano odpadají operace, dobře.
Ale více dílů= levnější oprava vůči méně dílům platí zejména pokud jsou díly demontovatelné.
Pokud je to svařenec, dnes navíc z ruzných materiálů dle potřeby pevnosti a s tím spojené metody svařování, vstupuje do toho třeba i lepení, a povrchové úpravy, tak si zrovna těmi levnými opravami nejsem jist.
Proto se západněji od nás bouračky vyráběné ještě klasicky vozí na východ , kde z toho vykukové udělají výhodnou zánovní nebouranou ojetinu. 😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, auto běžného výrobce je svařené a poskládané z mnoha dílů. Což ale znamená že to na ty díly opět celkem dokážeš rozebrat a opravit to co je třeba.
Když Teslu někde zboříš, tak je sice fajn, že si pro opravu stačí málo dílů a montážních celků, jenže to taky reálně znamená že i banální drobná nehoda může znamenat nutnost vyměnit 1/4 auta... Protože prostě koupíš a vyměníš jen ten gigacast. Hlavně opravy karoserie jsou fakt problém. To je ale bohužel prakticky každá drobnější nehoda.
gil54
Také jsem o tom přemýšlel.

Opravitelné to je, ovšem je otázka jak taková oprava, jako prakticky každá taková oprava, snižuje kvalitu, potažmo hodnotu auta.

Za předpokladu, že oprava bude hrazena z pojistky, je to běžnému nenáročnému uživateli asi jedno. Druhá otázka je, jestli havarijní pojistka nebude neúměrně drahá, jak zmiňuješ.

U takového řešení asi nebudou, minimálně zprvu, neautorizované levnější opravny stejně jako nějaké opravy "svépomocí". Takže havarijní pojistka nutnost. A kdo nechce jezdit s opraveným autem po ráně, tak ho může odkopnout a koupit nové, to dělá dost lidí už dávno.

Je to nový trend, je třeba ho vzít na vědomí a zařídit se podle toho a upravit výběr auta o další kritérium. Pro výrobce to je plus, nějak opravy samozřejmě vyřeší a jede se dál. Havárii považují jako příležitost prodat další auto, tak to bylo vždycky, proto se tím i při tradičních konstrukcích karosérií výrobci zas až tak moc netrápili a vznikl tím prostor pro milióny neautorizáků až po Lojzy ve stodole. A i pojišťovny se asi trápit nebudou, prostě zdraží a budou mít větší obrat a třeba i prostor k případným manipulacím.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, do rozboru, čeho všeho jsou lidi schopni, se tady teď raději pouštět nebudu, ale docela by mne zajímala ta reálná výše havarijního pojistného.
Někde jsem viděl, že by se to mělo u takový TMY blížit 60-70 tisícům ročně bez bonusů.
Takže teoreticky o 50% méně s plnými bonusy.
Bylo by fajn, kdyby to tu nějaký majitel mohl potvrdit/vyvrátit.
A teď si teda vezmi jen srovnání v běžným spalovákem, kterej má pojistku mezi 15-25 tisíci. Když budu brát nový auta tříd Octavia/Superb/Kodiaq atd...
To pak za tradiční časový úsek, kdy se tyto pojistky platí prakticky ve 100% případů může dělat třeba 100 tisíc Kč rozdíl.
Jen taková další úvaha nad nekonečnou výhodností provozu EV.
A pojišťovny zatím stále neví, kolik si za to říct a údajně to v podstatě dotují, vzhledem k malému počtu vozidel a prý to půjde nahoru.
adamzprahy
Pojistky z nějakého důvodu bohužel hodně zdražily. Známý si na to stěžoval (kupovali víc aut) a já to zažil na vlastní kůži když jsem v listopadu přebíral novou dodávku. Pro srovnání pojistka vyšla o cca 50% dráž než před rokem a půl než na jinou dodávku (ta byla teda o něco levnější) a dokonce asi o 20% dráž než na Jeep za 1.65M před rokem a půl. Nebo asi 20% méně než na 640i GT za 2.1M před 2 lety. Takže jestli dneska reálně stojí pojistka na Teslu Y cca 30-40 tisíc ročně, tak je to v ceně +- 1.2M asi odpovídající cena 😐

Zkoušel jsem to porovnávat a nikde mi to nevyšlo jinak nebo levněji, tak nevim, uvidim s dalším autem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
V takovým cenovým zmatku, co vládne poslední roky je těžko se zorientovat.
Proto by člověk musel mít na stole asi 2 čerstvý nabídky od stejné pojišťovny ke srovnání.
Třeba Kodiaq a TMY oboje za 1,3M a včil ukaž.

V "tisku" se píše, že prý to je o cca 40% dražší u EV. Ale dnes je každý druhý článek zavádějící a nebo jen dokola opisuje text jiného webu atd... Proto to byla z mé strany úvaha a chce to někoho, kdo to měl možnost srovnat vedle sebe reálně.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já platím 10k za Teslu v hodnotě cirka 850k Kč. Ano, není tam vlastní havárka, jen POV, odcizení, vandalismus, skla, zvířátka, živly, asistence atp.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒]

Koupil jsem si týdenní dovolenou v Tunisku. Sice tam není v ceně ubytování, letenka, jidlo, ale stálo mě to 50€ za noc...
ericn
Za kolik že bylo to havarijní?
Avatar - eLzyx
eLzyx
myslím, že chtěli dalších 10k Kč.
ericn
Tak o tom dost pochybuji, už jen kvůli vysoké pojistné hodnotě TMS 😉 I modelové roky 2015/16 jsou v Čechách k mání za 650-700tis, z logiky věci ti nikdo tak nízkou havarijku nedá, obzvlášť na EV, co má výrazně dražší opravy havárií…
vondry87
Proč jsou tady všichni tak toxičtí a všechny s vlastním názorem hned označují za elektropošuky a trumbery? No moc sem nechodím a vidím, že to není na škodu..

Mohl bych taky něco psát o trumberech, co nechápou, že nižší cena spalováků je vlastnost a danost spalovacích aut a nikoliv klíčový parametr, ale to bych byl pro smích...

Jinak na tom srovnání nevidím nic divného. Já jsem reálně v pozici, že vybírám auto za cca 1,1 - 1,2 mil. V tom srovnání cen nevidím žádný zásadní problém. Možná to bude nový Superb/Kodiaq (tady si vypůjčím a zkopíruji tu část s capslockem, abych tomu dodal důležitost a vážnost "V ZÁKLADU 1.0M+ !!!"), ale možná to bude za tu samou cenu auto s 220 kw, koženými ventilovanými sedačkami, panoramatickou střechou a dalšími prvky výbavy v ceně.. Ale místní frajer za ty samý peníze přece vezme naftových 110 kw a nulovou výbavu, aby nebyl za trumberu. Bez ohledu na okolnosti, potřeby, požadavky daného uživatele.. Už rozumím..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Když se vykašleš na frajery a trochu se zamyslíš, tak si koupíš za reálných 1,2M nový Superb 2.0 TSI 150kW Laurin&Klement s ventilovanou kůží a 10 vakovou pneumatickou masáží a naprosto plnou výbavou.

Jinak je zde plno pošuků a fanatiků i jejich odpůrců. Mě třeba vadí elektropošuci, stejně jako dieselpošuci a to teď mám Passat v dieselu a nový bude asi zase v benzínu.
Kdo se normálně baví o autech obecně a nikomu nic nenutí, neuráží a nezesměšňuje atd., tak s tím problém není. A kdo začne v tomto duchu nutit a urážet a drží lajnu roky stejnou, no tak s tím se mluvit nedá a maximálně ho člověk nakonec taky už jen uráží a zesměšňuje a nebo radši už nepíše nic.
vondry87
Ano nový Superb v LK bude za ty peníze dobrá volba. Ale to samé podle mě platí pro Teslu. V tom vnímám tu srovnatelnost. Ano někdo víc ocení delší dojezd a rychlé tankování, někdo zase zrychlení a vychytaný infotainment. Ale chybu neudělá ani jeden a o tom to je.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Když máš kde nabíjet a nejezdíš extra dlouhé trasy, ale zároveň najíždíš ročně hodně km, aby baterka neumřela stářím při nájezdu 100.000 km a dáš přednost výkonu před klasikou a nevadí ti šílený ovládání a nemožnost si auto individualizovat atd. Tak potom je Tesla asi fajn volba.
vondry87
Kromě toho vysokého nájezdu vše ostatní splňuju, proto si myslím, že by pro mě Tesla nebo obecně EV mohlo být fajn. Asi stárnu, ale představa toho, že na mě čeká vždy vyhřáté auto, že nemusím už vůbec jezdit na čerpací stanice, nemusím řešit, jestli auto v zimě nastartuje kvůli baterce atd. je mi celkem příjemná.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to beru s ohledem na ty sliby o nesmrtelných bateriích. Ale k čemu je mi 1.000.000 km na papíře, když je najedu za 80 let, že? Tak, kde je potom ta ekologie?
Když můžeš nabíjet doma, tak je EV 100% komfortní věc.
Já nemám kde, ale zase jsem za posledních 25 let nezažil, že bych někdy nenastartoval spalovák.
Ale nejezdím 20 let starými bazarovými vraky na kradenou starou letní naftu v -20℃.
Taky už jsem starej ocas a jistě je fajn sednout do vyhřátého vozu, ale žiju v pohodě bez toho, když mám výhřev skel, sedaček, volantu, + přídavné topné těleso atd...
Takže sednu, nastartuju, po 30 sekundách otřu zadní sklo, zrcátka, pak přední nahřáté sklo a nakonec boční a jedu. Teda když je obalené ledem. Klidně může být celé omrzlé. Párkrát do roka je toho sněhu i víc, ale jde to přežít. Jindy je třeba jen mráz, ale sucho, tak jen sednu a jedu. Zima mi nikdy nebyla. Vyhřívaná alcantara nestudí.

Příště asi ale koupím tovární nezávislé a bude to 100% srovnatelné a funkční nejen u zásuvky, ale i v horách atd. Ta cena dnes už není tak hrozná a zároveň to chrání motor a člověk za to může dřív tahat a sníží to i emise po startu, takže to má víc výhod, než jen teplo v kabině.
vondry87
No vidíš a mně se to letos stalo dvakrát. Jednou na začátku prosince, když jsem s Passatem jel kolem oběda za krásného slunného počasí, kdy venku bylo cca - 2 stupně, vyzvednout dítě ze školy a dojel jsem jen na první křižovatku a tam auto kleklo. Až pak mi došlo, že v noci byl nějaký ojedinělý extrémní mráz a já kvůli nízkému nájezdu a tím pádem ne příliš častému tankování možná ještě v nádrži neměl zimní naftu a i když bylo venku teplo, asi to nestihlo rozmrznout. A podruhé jsem to řešil asi před dvěma týdny u tři roky starého auta manželky, která jela vyhodit odpad a už nenastartovala. Přestože jsme dva dny předtím ujeli po dálnici asi 500 km a tudíž jsem předpokládal, že baterie bude nabitá. Ano v obou případech se tomu dalo předejít, ale v obou případech jsem si říkal, že mít elektromobil, tak by se to nestalo. Dřív jsem měl služebního Superba a tam mě v mrazech kabelama nahazovali taky, baterie byla po předchozím uživateli v žalostném stavu, ale leasingovka odmítala zaplatit novou, tak jsem si koupil nabíječku a auto každý víkend doma dobíjel, abych ten týden mohl spolehlivě fungovat. V mrazech jsem raději nabíjel častěji.

Jinak nezávislé topení bude jistě super věc, o tom žádná. Ale zase EV je možné i v létě na dálku vychladit, což je další bonus. To tedy manželky Ford umí přes telefon taky, ale v praxi to moc nepoužíváme, protože nám přijde divné na dálku kvůli tomu startovat auto a nechat ho pak bez dozoru...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty wado! to je drsný. Jak máš starýho Pašyka? Měníš pravidelně filtr? To je dost divný, že bys to nahodil a až pak to zamrzlo. Většinou když nafta zmrzne, tak už to právě nechce chytit vůbec.
To jsem zažil jednou na jedný firmě, kde měli nějakej bazarovej šrot a při mínus 20 jim zatuhla letní no name nafta. Když se tam pak nalila Verva, tak to chytalo a jelo jako čert.
Jinak krom zimní nafty funguje i přechodová a nebo je 100% jistota OMV Maxxmotion. Tam je vysoký obsah HVO a snese hravě mínus 30 i ta jejich letní.
Jak stará byla baterie ze Supa a co s ní kdo dělal netuším a nejspíš ani ty. A pak je to těžký.
Já právě čekám zda a kdy tohle potká mě, protože mi servis hned u novýho auta odjebal baterku tím, že nechal auto bez dobíjení 2 měsíce stát na dílně i když oprava to byla asi tak na 4 dny. Hovada ve značce. Moje varování ignorovali. Ale i když padla až na 11V, tak jsem si ji rozjezdil na režim Sport a i když nechávám auto stát klidně 10 a víc dní v mrazech venku, tak pokaždý na první ťuknutí jedu. Zatím teda 3. zima. Třeba mě to příští zimu někde vyšplouchne. Mám 5 let záruku, ale říkal jsem si, že si stejně po 4 letech asi koupím novou AGM Vartu za čtyřku ať mám klid. Tahle má volty OK, ale silně pochybuju, že udrží dostatečnou kapacitu s rezervou i v dalších letech. Je to jen EFB.
To, že jste jeli s novým autem 500 km po dálnici dnes neznamená nic. Tzv. inteligentní dobíjení = debilní vybíjení. Klidně vyjedeš s 12,5V a vrátíš se domů s 12,1V Naprosto imbecilní věc.
Já často schválně kousek od domu dávám režim sport a co nejvíc rekuperuju z kopce, nebo opakovaným přidáním a odstavením plynu, ať se tam něco našťouchne. Rozhodně jsem nikdy netahal baterku z auta (což u moderních S&S ani nejde) ani nedobíjel externě někde v garáži, kterou nemám.
Každopádně je ale drsný, že 3 roky starý auto klekne a nejde nastartovat. Snad jen, že tvoje žena jezdí jen městské přískoky a nevypíná S&S a nebo tak něco. To je pak smrt pro každou baterku.
Já striktně vypínám S&S po každém startu. Tohle mi nesmí "domů". A jezdím jen dálky. Plus používám míň plachtění a spíš tam rvu tou rekuperací při sportovním režimu.
Co má žena za Forda? Není to HEV KUGA? Tu chceme domů a vím, že právě přes apku umí remote start a rozmrazit/vychladit se. Já bych to teda klidně využil, když bych věděl kde auto stojí, nebo ještě lépe na něj viděl.
vondry87
Obě auta mám v profilu tzn. Pašík je B8 z 12/2014 tzn. vlastně 2015 model. Filtr se měnil v červnu 2023 a s mým nízkým nájezdem musel být jako nový. Když jsem se na to ptal, tak mi právě řekli, že toto je typický průběh, že ve filtru asi zůstalo trochu kapalné nafty, tak to dojelo pár metrů a pak to kleklo. Asi kdyby mrzlo delší dobu nebo víc, tak to ani nenakopnu, ale tady to opravdu prošlo "rychlým" mrazem v noci a přes den bylo hezky, tak během dopoledne jednoduše to, co bylo ve filtru, stihlo rozmrznout, aspoň tak si to vysvětluju já 😄. Protože auto hodinu blokovalo křižovatku, kdy jsem řešil odtah. No a po hodině jsem auto zkusil nastartovat a ono nastartovalo a dojel jsem zpět před dům, kde auto zase kleklo. Po další hodině jsem už dojel do vjezdu, kde jsem auto odstavil, počkal na hezké počasí, dotankoval zimní naftu a bylo po problému 😄.

Žena má S-Max a právě jen skáče po městě. SS nevypíná, ale ono je to jedno, stejně se motor nestihne zahřát, takže by se stejně nevypínal i se zapnutým SS. Je to bohužel nafta, HEV ještě nebyl v nabídce, když jsme auto řešili. HEV by určitě pro ni byl lepší volba a kdyby byl tenkrát v nabídce, neváhal bych. Inteligentní dobíjení znám, ale myslel jsem, že když napětí klesne pod nějakou kritickou hranici, tak se prostě dobije. A když auto za dva dny nenastartovalo, tak tam muselo být nízké napětí, proto nechápu, že se to nedobilo. A to s multimetrem napětí kontroluju celkem pravidelně, ale tentokrát jsem se na to vykašlal, protože jsme právě hodně jezdili. Takže zase poučení..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý. Asi je to jak píšeš, když to nebyl vytrvalý mráz, ale jen kratší vlna a přes den tepleji.
A to jezdíš tak hrozně málo, že máš v zimě letní naftu? Já jezdím dle mého hrozně málo, ale minimálně 1x za měsíc tankuju. Navíc vždy jen Verva, případně ten Maxxmotion a v životě nikdy nebyl problém ani ve velkých mrazech.
U toho S-Maxe to je blbý, že nic nehlásí a bohužel ten styl, že se jen skáče po městě a pořád startuje a není čas baterku dobít, tak ji lze asi utýrat velmi snadno. Určitě tam koupit AGM, pokud tam má obyčejnou a nebo EFB. A na ten S&S taky bacha. Někdy až s ní pojedeš se na to zaměř.
Co já mám zkušenosti s novejma autama, tak ty se kolikrát nestydí zdechnout úplně studenej motor po 300 metrech jízdy. Něco šílenýho. Pak je smrt nevyhnutelná. Navíc netrpí jen baterka, ale taky ložiska a vůbec všechny komponenty motoru. Přeruší se mazání a pak hned zas velký vibrace, páky a střih na olejovém filmu. Tohle ti EKO team vyprávět nebude. Škoda, že nebyl ten HEV v té době. Ten by byl dokonalej. Už si vzpomínám, že jsi o něm tady kdysi psal.
Jinak já už s voltmetrem nešaškuju. B8FL modem 21 posílá sám sms, když už je to velkej průser. To se mi stalo asi 3-4x, co ho mám. Začalo to tím servisem, kdy mi chudák psal, že je na dně a já psal a volal do servisu, že zničili baterii a ten na to sral, že to pak kdyžtak dobijou a změří, kdyby to nechtělo nastartovat. A když jsem trval na nové baterii, tak mě vyfakovali, že to je v záruce a až umře, že mám zavolat. Neuznali to.
Plus mám kvůli nižší pojistce v autě systém PATRIOT a tam v aplikaci vidím vždy polohu vozu, čas vypnutí a stav nabití baterie. A lze si dát refresh, protože napětí vždy po zastavení ještě chvíli roste.
No a když je zima a je tam číslo co začíná 11,xV a stojím dýl a nepotřebuju nikam jet, tak jsem se šel párkrát projet někam na párek, nebo na nejbližší kopec a pak ho sjel na "S" a bylo to. Auto samozřejmě zvyšuje otáčky a dobíjí nad kritickou mez, ale rozhodně nenabíjí ideálně a čím víc blbých cyklů, tím klesá kapacita. A i to auto s tím počítá a nabíjí to čím dál míň a i když právě naměříš volty OK, tak celková kapacita a vnitřní odpory kvůli sulfataci klesají až to jednoho dne ten velkej diesel nenatočí. Jo a pozor! Většina EV i HEV běžně zůstane stát nepojízdná kvůli vybitý 12V baterce. Je to tam snad i horší. Dokonce i moje předváděcí jízda v Toy Brno skončila na tom, že nemohli ani otevřít kufr a nastartovat, protože 12V baterka u 2.0 Corolly klekla.

Prostě to chce AGM, zákaz S&S a častěji režim Sport, nebo aspoň neplachtit a rekuperovat a aspoň jednou týdně delší cestu, než "pro děti do školky", nebo na nákup atd. 500km nepomůže, jak už jsem psal, ale 5km zase nestačí. A taky kašlat na tempomaty. To je taky hrozná věc. Zvyšuje to spotřebu a ničí brzdy i baterku. Pak by to těch 6 let mělo dát v pohodě. Vlastně to chce s autem jezdit normálně jako dřív.
vondry87
No nejsem e😜ert, ale co jsem četl, tak cca do půlky listopadu se prodává přechodová nafta do -10 °C. Teprve od 1.12. se povinně prodává zimní nafta do -20 °C. Stalo se mi to začátkem prosince a v noci bylo myslím kolem -15 °C, takže asi to nebyla letní nafta, ale ta přechodová, kterou tam v té době asi má hodně lidí, co tankují jednou měsíčně. Prostě smůla no. Ale ano, najezdím toho málo, od COVIDu pracuji z domova a auto vlastně nepotřebuju, jen sem tam do města na nákup/odvézt děti/základní administrativa.

Jinak teda napětí začínající číslicí 11 mě dost děsí, já dobíjím, když to klesne tak pod 12,4 V. Teda když nezapomenu nebo se na to nevykašlu, jako v tomto případě 😁. V tom Fordu je baterka umístěná úplně debilně a výměna by byl celkem veliký zásah, proto je tam základní EFB a měl jsem v plánu se o ní starat častým dobíjením, aby vydržela. V Passatu jsem si baterii za AGM vyměnil sám, tam je to naštěstí úplně easy. Až baterka ve Fordu odejde, tak tam taky dám AGM, ale tam to asi bude chtít servis.. Ale že na dobíjení baterie má vliv i režim "sport" jsem nevěděl, díky za info.. A to samé platí i pro vybití 12V baterie u EV, to jsem netušil, že se může vybít, i když je ten trakční akumulátor nabitý..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty datumy si z hlavy nepamatuju a ta Verva je na tom líp obecně, takže asi pak nemám problém nikdy. Kdo si není jistý, tak je ideální někde na přelomu říjen/listopad zajet k OMV pro ten Maxxmotion a je klid.

Taky víc tvořím doma, ale pořád mám nárazové delší cesty nejvíc v rozsahu od 50 do 500 km.
Takže tam ještě diesel funguje. Ale v přepočtu na celkové km, které jsem v době pořízení předpokládal a pak se nekonaly, se mi diesel ekonomicky nevyplatí ani za 5 let a tak další Passat prostě asi vezmu zase zpátky benzín. Aspoň nebudu ten dieseldezolát a budu jen obyčejnej proruskej benzindezolát. 😁 😁 😁 Plus mi stejný výkon vyjde levněji a co projedu navíc v benzínu mě nezabije, když bude i pojistka a úrok a splátka nižší...
Jinak teď jsem si zapnul Patriot apku a včera jsem měl při vypínání motoru po návratu z výletu do vyšších poloh 12,4V ale teď po necelých 24 hodinách v zimě už to padlo na 12,2V. Alespoň mi to hlásí v čerstvých datech.
Ona ta B8FL celkově řeší napětí na palubě dost komplikovaně a postupně odpojuje kde co. Nejdřív přestane komunikovat s apkou na dálku, pak vypne keyless na všech dveřích krom řidiče a kufru, pak i toho řidiče a musíš odemykat klíčkem atd... Prostě nejdřív napětí klesá víc a periferie jsou funkční a jak to padne pod určitou mez, tak se vše ořezává až na kost, aby napětí drželo a mohl jsi aspoň nastartovat.
Zatím ale kdykoli i na 11,7V jsem to nahodil bez potíží. Možná mě ale příští zimu humor přejde, až mě to vypeče někde na horách 😁
Jak si zvládáš vyměnit baterii sám? Ty máš nástroje, kde si ji přes OBD registruješ a nastavíš na nový kalibrace/adaptace? U nových aut se systémy S&S a rekuperací nejde jen tak vyměnit baterii. To ji kompletně odděláš hned ze startu. Díky těmto "odborným" zásahům pak přibývá urban legends o tom jak dnes baterka nevydrží ani 2 roky. Poslední baterii jsem měnil na Golf VI. Tak jen stačilo pár úkonů jako stáhnout a vytáhnout okénka, dát plnej rejd sem a tam a pár podobných prostocviků a ono se to už chytlo a Varta Silver tam teď drží už 6. rokem i při jízdách po městě o délce 1-3km a tisícům studených startů. Ale od G7 už to byl problém a přetechnizovaný B8FL nejde vůbec řešit jen prohozením baterie ani kdybys pomocí kabelů a druhé baterie udržel napětí během výměny. Prostě de musí registrovat a nakalibrovat v systému.

Ten režim sport já používám u Pašyka proto, protože drží vyšší otáčky a neplachtí. Díky tomu při odstavení plynu auto dobíjí vyššími proudy a pokud tomu pomůžeš jízdou z kopce, nebo přidání a ubráním pořád dokola, tak sice zvýšíš spotřebu o pár deci, ale nemusíš pak řešit nějaký externí dobíječky. Prostě si tam auto naláduje samo víc. Ale stačí, abys pak 10 minut, plachtil, nebo crcal po městě a svítil, vyhříval, hrál a nechal běžet motor na volnoběh a to debilní "inteligentní" dobíjení opět baterku vycucá až na hranici únosnosti. To dřív nebylo, dřív to dobíjelo konstantním napětím a přes altík pořád. Dnes jen občas a nárazově a naopak extra vysokými proudy a vyšším napětím, že baterka pomalu pění. A když jedu v Alpách z kopce, tak se spouští větráky a kde co, aby se baterie neuvařila. Děsný cocotiny.
Avatar - Emel
Emel
Vybitá baterka... neříkám že se mi to nestalo, ale beru to jako chybu údržby. Nová baterka mi v malým autě vydržela klidně několik měsíců v zimě a žádnej problém. Teď už ale má svých 10+ let a tak holt v tom režimu, že se buď nejezdí nebo se jezdí krátké trasy po městečku celou zimu nevydrží. Nová stojí pár korun... ale taky stačí ji dvakrát za zimu preventivně píchnout na nabíječku... upřímně mě teda překvapuje, jak mě to i dvakrát za zimu obtěžuje 😄
vondry87
To já po zkušenostech se Superbem napětí kontroluji a případně baterie dobíjím podstatně častěji než 2x za zimu, ale tentokrát ani to nestačilo resp. jsem si naivně myslel, že po delším dálničním přesunu baterie bude nabitá, tak jsem se na to jednoduše vykašlal. Alespoň u aut koncernu VW to tak vždycky bylo, že se baterie při dlouhém dálničním přesunu nabila. A Passat je tak chytrej, že na nižší napětí a potřebu dobít upozorní. Superb ani Ford to neumí. Takže poučení a příště budu kontrolovat /dobíjet ještě častěji..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla v podstatě nemůže mít konkurenci mezi EV u tradičních značek. Protože Tesla je navržená jalo laciný šunt, kde se myslí hlavně na to jak to levně a jednoduše vyrobit.

To auto má možná polovinu dílů a konstrukčních celků než třeba ID.5 či Enyaq. Takže samozřejmě, že bude levnější. A hřebíček do rakve samozřejmě je to, že zákazníkovi hledajícímu EV je tohle samozřejmě jedno. Protože auto je pro něho to, co myčka, mixér nebo fén... Prostě jen další krám do zásuvky.
Renoo
"Protože auto je pro něho to, co myčka, mixér nebo fén"

Což jsou vlastně skoro všichni. Autofans jsou ohrožený druh. Nakonec jde každý po poměru cena výkon. A mladší generace a vlastně už i dnešní novopečení čtyřicátníci mají auto jako věc, která má za úkol převážet a je to otravná nezbytnost. Navíc my tu žijeme v banánu. Na západ od nás se mnohem více využívá mhd. Tady se sedne do auťáku a není nic nenormálního najet hodně přes 100 km jen při cestě do práce a zpět. Jinde mají dobře fungující železnice a vysokorychlostní vlaky.

Tradiční značky jsou dost v háji, protože musí dál vyvíjet auta spalovací, pro svoje zákazníky a ještě k tomu vyvíjet EV. A ještě jim to EU vohulila Eurem 7. Zmíněné ID.5 je výsměch zákazníkovi.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jsem ten čtyřicátník, jezdím Teslou a můžu ti potvrdit, že jezdit spalovákem považuji za otravnost. Auta si servisuji sám a už mě štvalo měnit 3x do roka olej. Ale vzal jsem Teslu, protože to aspoň jede. VW je výsměch automobilismu.
A mám rád spalováky pro zábavu.
Avatar - Anonym
Anonym
Vyměnit olej trvá 35 minut i s kafem 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zvláštní že 35 min každé 3h jízdy u nabíječky je ok, zatímco 35 min každého půl roku rok na výměnu oleje je rázem problém 😒]
Johnn
Tak zas zvláštní to být nemusí. Krom letní dovolené, jsou všechny mé denní jízdy do 200-250km ( a to dá dnes většina BEV). A jednou za rok na dovolené si pár 20minutových (tolik dnes trvá nabíjení z 10% na 80😖 dovedu představit. Blbé je, že nechci dát za auto ( jakékoliv) víc než už zdaněných milion peněz.
Avatar - Anonym
Anonym
Problém sou levý ruce a lenost u lidí co o sobě tvrdí že sou fandové do aut, ale neumí si vyměnit žárovku ve světle 😄 😄 😄 😄
A píšou na web cinty o tom, jak lehce opravitlená auta skončila u škody 120, což sou totální nesmysly 😄 😄 😄

A hlavně se tu ohání tím, kolik lidí ma vlastní barák a může si doma nabíjet, ale že všichni tito si můžou doma vyměnit olej už se jim do krámu nehodí. 😄
A v USA to mění u každé větší benzínový pumpy na počkání 😄
Hendly
Tak 35 minut na vymenu oleje je dalsi pohádkový pribeh.
Samotná vymena ano, ale musis olej koupit, pripravit, uklidit bordel. Zbavit se toho oleje a obalu. Ve finale to zabere daleko vic casu.
Avatar - Anonym
Anonym
Těch pár kliků na netu zabere hrozně času 😄
Olej sleju zpátky do těch prázdných kanystrů od nového oleje.....
Avatar - eLzyx
eLzyx
a od nového roku to už sběrné dvory neberou. Takže musíš doufat, že se ti ten vyjetý olej povede vnutit prodejci. Což v době eshopů ...
Avatar - Anonym
Anonym
Já to vždy dával kamarádům a známým, co s tím udělali je mi naprosto šumák, jestli si s tím natřeli spodní prkna u boudy na nářadí, aby jim nsehnila, nebo panty u vrat nebo to nalili do kamen je jejich boj.
Hendly
Tesla ma uz v zakladu principiálně lepsi podvozek nez naprosta vetsina aut v teto cenově kategorii.
Daniel Draisaitl
Hm podle EURoNCAP nejbezpecnejsi auto na svete (pred Volvem, Mercedesem) plno veci ma daleko lepsi zpracovane jak WV napr. audio system, materialy v interieru podle ADAC u nove TEsla 3 kvalitnejsi jak u VW atd..
Hendly
Jeste k tomu fenu.
Spalovak s předním pohonem, motor pricne a MacPherson je neco jineho nez zakladni spotrebni zboží?
Avatar - eLzyx
eLzyx
jenže to dělá racht, racht, racht, cink, racht, škyt ... naprostá symfonie vstřikovačů a klepajícího se dieselu
ericn
Tak to bylo trochu ubohé 😉 Od Hendlyho bych to čekal, ale od tebe? Hmmm...
Avatar - eLzyx
eLzyx
já s Hendlym souhlasím. Pokud někdo bude kritizovat EV z pozice majitele H4, R5, R6, V6, H6, V8, V10, V12 motoru tak ho budu chápat. Ty motory mají cosi do sebe, mají nějaký charakter. Leckdy mají tato auta i nějaký sofistikovanější podvozek, pokročilé odhlučnění kabiny atp.

Ale když EV kritizuje někdo s naprostou nezajímavou masovkou, jako popsal Hendly, ideálně ještě s nějakou superlevnou zadní nápravou a dieslíkem pod kapotou, tak se mu takto vysměju.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Budeš se divit, ale třeba taková Thalia 1.2 16V byl sice levný pekáč, ale i přesto to auto mělo charakter a bylo svým způsobem zábanvé. Hlavně motor.
Nebo třeba R2 twin air od Fiatu...
To, že něco je malé, nevýkonné automaticky neznamená že to nemůže mít charakter a být zábavné. A úplně stejně opak. To, že Tesla má 6s na 100 z toho ještě nedělá zábavné auto.
Z druhé strany ano, na dnešních R3 co se týká projevu nic zajímavého vesměs nevidím. To ale není problém toho, že ICE nedává smysl v dnešní době. To je problém nesmyslné ostrakizace ICE a ekofašistické politiky EU. Protože za normálního stavu by tu byly R4 které jsou projevem úplně ok a mnohé z nich jsou velmi zábavné.
ericn
Trochu dětinské 😉
gil54
Nesmysl.

Počet a uspořádání válců netvoří automaticky charakterní motor.

Například čtyřválce - H4 (Oltcit) ano, R4 (Sierra-Escort Cosworth) ne. Nebo nezpochybnitelné rozdíly v charakteru mezi V6 Alfy Romeo Busso 3.0 versus "Holden" 3.2.

Jistě by se daly uvádět další a další příklady, které vyvrací tvůj pohled, kdyby to mělo mít nějaký zásadní význam a to nemá. Chápu, chtěl jsi podpořit Hendlyho a to se ti teda moc nepovedlo.

Diskuze tady už je docela podobná té ve sněmovně. 😄