Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zlatá éra Volkswagenu: Oslavujeme exotické motory VR5, V12 TDI, W18 a další

Německý Volkswagen v dnešních dnech vypadá až nudně, protože cílí hlavně na elektromobiltu, ale v minulých dekádách vyvinul a vyráběl spoustu exotických koncepcí spalovacích motorů. Vybrali jsme ty nejzajímavější a připomínáme vám je s nejdůležitějšími informacemi.
Zpět na článek
22. 1. 2024 07:34
22. 1. 2024 07:37
22. 1. 2024 08:25
22. 1. 2024 13:01
22. 1. 2024 13:33
22. 1. 2024 13:37
22. 1. 2024 13:19
22. 1. 2024 13:40
22. 1. 2024 15:20
22. 1. 2024 15:39
22. 1. 2024 17:34
22. 1. 2024 19:38
22. 1. 2024 16:19
22. 1. 2024 09:25
22. 1. 2024 14:05
22. 1. 2024 15:17
22. 1. 2024 20:10
22. 1. 2024 15:29
22. 1. 2024 15:49
22. 1. 2024 12:43
22. 1. 2024 15:42
22. 1. 2024 16:13
22. 1. 2024 16:39
22. 1. 2024 16:08
23. 1. 2024 13:24
23. 1. 2024 14:05
28. 1. 2024 19:18
31. 1. 2024 22:47
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 07:02
Jo to byl svět ještě v pořádku
... aspoň u VW. Doba, kdy se snažil ohromit technickým umem, ne úhlopříčkou displeje a patlacími ploškami po celém interiéru.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 07:45
Re: Jo to byl svět ještě v pořádku
To už převzala i testéři, úhlopříčka displeje je na začátku testu a motor až pak.
Avatar - kari.laz
22. 1. 2024 09:48
Re: Jo to byl svět ještě v pořádku
Hodně smutné, když vám rádobytester popisuje 3/4 testu displaye a asistenty, pak na třech řádcích napíše bněco vy smyslu, že to má i motor a je konec testu. I v kolonce "motor jízdví vlastnosti" se dočteš, jak si zapínáš a vypínáš asistenty, co který dělá, ale základní sdělení se úpllně vytratilo. Natož, aby auto protáhli zajímavými úseky, nebo v případě SUV třeba i nějakou polňačkou.
22. 1. 2024 07:34
Piëch
Stačí napsat Ferdinand Piëch a nic dalšího nedodávat. Jeho schopnost kombinovat technické ambice s důkladnou znalostí trhu a také výrobních technologií a organizace práce vytvářela uvnitř VAG nadšení pro inovace. Inovace, které zákazníci oceňovali. Jak by asi naložil s nadiktovanou elektromobilitou?
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2024 07:37
Jednoduché
Bohužel dnes je Volkswagen jen šedá automobilka. A protože Čína, tak brzo balancujici před krachem. Skoda. 😔
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
22. 1. 2024 07:43
Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
informace o AUDI 100 z 90. let, které mělo 5ti válec s obrovským objemem, tuším okolo 4 litrů. Známý to měl, pamatuju si že ten odpich to mělo srovnatelný s dnešní Teslou. Ať dělám co dělám, nikde nevidím víc než 2,5 litru. Měl tam snad nalepená falešná čísla tehdy vzadu? Nevíte prosím někdo?
Rozbalit vlákno
10
22. 1. 2024 09:28
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Nebyla to 2.2 turbo? Zadny jiny silny 5ti val nebyl.
Avatar - Roman Horký
22. 1. 2024 10:22
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Jsem z toho blázen. On tvrdil že to je 5válec tak asi kecal.
22. 1. 2024 16:30
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
To asi bylo Audi V8 v americkém provedení, čili dotažené z USA. Pokud si vzpomínám, tak to mělo obrovskou odrazovou dvoupatrovou plochu na zadku, jen s malým výřezem pro úzkou americkou RZ. Obchodní označení pro US trh bylo tuším Audi 5000....
22. 1. 2024 19:03
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Audi 5000 byla jen americká verze Audi 100 s 5válcem 2,2l turbo a výkonem přes 200k, ne?
Avatar - Emel
22. 1. 2024 09:29
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
To první silný Audi se jmenovalo Audi V8
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Audi 100 mělo v devadesátkách variantu S4. V roce 1991 začínala jako 2.2 I5 169kW, ale o rok později přišla V8 právě z té Audi V8 s 206kW.
Avatar - Roman Horký
22. 1. 2024 10:32
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
To bude asi ono. S těmi 5 válci tedy kecal.
Ale to tedy umělo zatlačit spolujezdce do sedačky.
22. 1. 2024 16:26
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Byla Audi 90 s tuším 2.3 R5
Avatar - speedfred
22. 1. 2024 09:31
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Pochybujem že bola v sérii nejaká 4l R5.
Avatar - Dinar
22. 1. 2024 09:39
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Stopro si to pomotal s tou V8, o které píše Emel.
Avatar - speedfred
22. 1. 2024 09:46
Re: Pořád marně pátrám a nemůžu nikde najít
Áno o V8 viem, to mal kedysi známy v 90’s a to bolo niečo.
22. 1. 2024 08:25
Krach
Pokud by v roce 2033 opravdu prodávali už jen elektromobily, tak do pár let zkrachují. Pokud jim to co nejdříve nedojde, budou lidé v Evropě, co dřív jezdili s VW, jezdit čínskými automobily...😃
Rozbalit vlákno
10
22. 1. 2024 13:01
Re: Krach
Jejich aktuální plány jsou sice prodávat pouze EV, ale jen v Evropě. Jinak pro zbytek světa se budou dál vyrábět spalováky, přeci VW nevyklidí lukrativní trhy, kde EV není budoucnost ;-)
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 13:33
Re: Krach
Ve zbytku světa mají to jiné, cizácké klima. To na Evropana nejde. :-!
22. 1. 2024 13:37
Re: Krach
No hlavně ty emise figurují v jiných tabulkách, takže to místní zelení tupani neřeší. Pro nás jsou klíčové emise CO2 v EU a všechno kolem neřeší.
22. 1. 2024 13:19
Re: Krach
Aktualni ceny baterii LFP už i pod 60 USD/kWh a stale jede dolu. V roce 2024.

Opravdu si nekdo mysli ze ma spalovak budoucnost?
22. 1. 2024 13:40
Re: Krach
No mimo EU rozhodně ;-) Ne všude na světě totiž roste v zásuvkách levná zelená energie jako je tomu v případě pražských novostaveb :-D
22. 1. 2024 15:20
Re: Krach
Ve velke casti sveta je mensi problem rozložit FVE nez sehnat benzin.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 15:39
Re: Krach
Ten třetí svět je většinou bud sám těžař ropy - afrika, jižní amerika, chudíš části arábie nebo to umně od těchto dováží + od ruska :-)
Takže pokud máš čím zaplatit, s benzínem problém nemá.
Ten měli i na sahaře před 30 let, kde neměli pumpy Tankovali to přímo do nádrží ze sudů co přivezl nákladák. :-)
22. 1. 2024 17:34
Re: Krach
A proc benzin kupovat? Pri cene baterie 77 tis korun za 50kWh baterii a dnesni cene FVE?
A to jsme v roce 2024…. jaka bude cena baterie za 10 let?
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 19:38
Re: Krach
Vrýrob í cena benzinu je cca 11 kč, v některých zemích cca 9.
Zbytek sou biosložky, marže rafinerek a daně :-)
22. 1. 2024 16:19
Re: Krach
Jasně a ideálně si tahat tu FVE s sebou, protože nabíjet po cestě nebudeš mít kde. Máš nějaký lokality, kde myslíš neseženeš benzín? Sledoval jsem např. dokument o přejezdech Trabantem po různých koutech planety, ale že by měli problémy sehnat někde benzín jsem tam neviděl.
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 08:25
No nevím zda ty některé motory oslavovat
VR5 ani VR6 2,8 vůbec nejely ani na trojku a navíc žraly. TDI bylo nutnost.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dinar
22. 1. 2024 09:43
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
No, když jsem měl astru gsi 2,0 16v, tak mě kamarád s golfem vr6 pozávodil kdykoliv, byl to jeden z důvodů proč jsem šel do cali v6. Podle mě to vůbec nebyl špatný motor, specielně v pozdější variantě.
22. 1. 2024 10:29
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
Ono Golf TDI sice možná na trojku akceleroval o trochu živěji, problém je však v tom, že když si teda dotočil trojku do omezovače u TDI, měl si na tachometru 120 km/h, zatímco na VR6 už 160 km/h v (beru v potaz Golf III s pětikvaltovými manuálními převodovkami). Subjektivní pocit byl ještě podpořen tím, že TDI a VR6 měly jinak cejchovaný tachometr.
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 10:39
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
To já tam nedopsal, s VR6 znamenalo řádit z 5 na 2. 5000 otáček bylo nutnost. Ve VW to neuměli ani u závodních Kit carů. Závodníci si ztěžovali, že to jede až před omezovačem.
22. 1. 2024 11:16
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
Když u sportovně laděného auta dá motor to nejlepší až u omezovače, beru to jako plus, nikoliv minus.
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 13:13
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
To jo, ale mluvili o úzkém pásmu využitelných otáček.
Avatar - white label
22. 1. 2024 15:12
Re: No nevím zda ty některé motory oslavovat
VR5 byl o ničem :no: , ale VR6 naopak... :yes:
22. 1. 2024 09:25
Mrhani zdroji
Proslapavani slepych ulicek. Na oko tri-litrove Lupo, v realu Touareg V10 TDI.
Na oko litrove auto, v realu neprakticky PHEV za absurdni cenu.

Snobske W12, smradlave V10 TDI.
:no: :no:

Prinos pro obycejne lidi nulovy.

A vse to vyvrcholilo dieselgate.
Radeji mi tu dobu nepripominejte.
Staci, ze musim kazdy den cestou do prace cuchat jedovate zplodiny rozpadajicich se jednickovych a dvojkovych Oktavek TDI.

Kdyz se dnes ohledneme, kdo zvolil lepsi cestu - diesel VW nebo benzinovy hybrid Toyota, myslim, ze odpoved je jasna. Diesel byl fail.

Future is electric
Rozbalit vlákno
79
22. 1. 2024 10:04
Re: Mrhani zdroji
Future is China :yes:
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 10:42
Re: Mrhani zdroji
Náhradu za 3,0 TDI Toyota nemá.
22. 1. 2024 11:46
Re: Mrhani zdroji
Toyota ma V6 hybrid.
Ktery ma ve srovnani problem na nemecke dalnici.
Jinde ani ne.
Ve meste je smozrejme hybrid dramaticky lepsi snad ve vsem.
22. 1. 2024 13:05
Re: Mrhani zdroji
A v čem je ten 3,0 TDI horší?
22. 1. 2024 13:35
Re: Mrhani zdroji
Ve meste?

Tu otazku myslis vazne?
22. 1. 2024 13:41
Re: Mrhani zdroji
Tak nevím kdo by si 3,0 TDI pořizoval na ježdění výhradně po městě, tak to ber obecně. Stačí mi to v bodech a ber jen ty důležitý.
22. 1. 2024 13:53
Re: Mrhani zdroji
Myslim (doufam), ze oba zname zmineny pohony.

Kdyz si odmyslis nemeckou dalnici, tak Lexus nebude mit problem.

Tak jako kdyz si odmyslis mesto, tak nebude mit problem (krome emisi) TDI....
:D
22. 1. 2024 16:21
Re: Mrhani zdroji
Zase to nedramatizuj s německou dálnicí. Prostě budeš každých 200-300 km hodinu stát na nabíječce, ale tak třeba to někomu nevadí. Spíš co je horšího na tom TDI? Já na něm žádný limitující prvek, který by mi jako uživateli vadil nevidím.
22. 1. 2024 19:40
Re: Mrhani zdroji
Za prve jsem psal o hybridu Toyoty, tak nevim co ta nabijecka...

Za druhe si nekdy zkus vypujcit moderni EV a zajet na poradny charger. Pak prestanes psat hlouposti o hodinovem nabijeni.

PS K limitujicimu prvku TDI. Ano, ten pozna ridic za tebou. Ty ne.
23. 1. 2024 09:21
Re: Mrhani zdroji
Sorry máš pravdu. Psal si o hybridu. Pak ale na německý dálnici žádný zásadní problém nevidím. Holt pojedeš na plný plyn a bude to žrát jako normální spalovák, ale to není žádná tragédie.

S tím tvým pořádným chargerem je jeden zásadní problém nabíječek nad 100 kW je naprostý minimum. Drtivá většina je do 75 kW, takže tam budeš stát hodinu.

A jaký limitující prvek u TDI pozná řidič za mnou? Bavíme se samozřejmě o moderním motoru max T -10 let. Netahej na mě příběhy o 20 let starých Oktávkách. Takže jaký tam máš významný mínusy se kterýma se musíme jako případný majitel naftovýho motoru potýkat?
22. 1. 2024 10:43
Re: Mrhani zdroji
Na jednu stranu ano, VW ke opravdu zodpovědný za smrad na silnicích. Na druhou stranu k tomuto byl "dotlačen" evropskou legislativou. Ta tehdy favorizovala diesely různými zvýhodněními, například mnohem benevolentnějšími emisními limity na NOx nebo výjimkami z povinností mít v autě emisní systém EOBD. V Londýně dokonce pro diesely zavedli nižší mýto.
Na druhou stranu nám to ale ukazuje absurditu dnešní doby. VW v roce 1999 dokázal vyrábět malé auto se spotřebou 3 l/100 km, respektive s průměrnou reálnou spotřebou 3,7 dle spritmonitoru. Dnes, při všem tom zelenorudém teroru (Green Kampf), nikdo nic takového vyrobit nedokáže. Dokonce i Yaris Hybrid má na spritmonitoru průměr 4,5, takže i při započítání rozdílných hustot benzínu a nafty baští víc paliva než Lupo z roku 1999.
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 11:03
Re: Mrhani zdroji
Ano, evropská legislativa zavedla měření mimo realitu a všem se vyplatilo podvádět, ne jen VW. Fobie s dnešních dieslů je zbytečná.
22. 1. 2024 11:23
Re: Mrhani zdroji
I dnes mají evropské diesely oficiální úlevu z limutu emisí NOx. Další úlevu na NOx jde získat homologací auta dle N1. Ve výsledku některá dnešní auta stále emitují více NOx než některá 20-25 let stará auta s poctivým a robustním emisním systémem. Ano, najdou se samozřejmě i automobilky, které se snaží o minimalizaci NOx hluboko pod zákonné limity a jejich diesely jde opravdu označit za čisté.
22. 1. 2024 11:43
Re: Mrhani zdroji
Ano, rozdil mezi dieselovou dodavkou a elektrickou bude propastny, obzvlast v zime se studenym motorem.

I kdyz elektricka je bezemisi "jen" lokalne.
:D
22. 1. 2024 13:07
Re: Mrhani zdroji
A její užitná hodnota je proti té naftové směšná :-D
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 13:16
Re: Mrhani zdroji
U elektrického Peugeotu není využitelnost ani směšná, jen smutná.
22. 1. 2024 13:42
Re: Mrhani zdroji
Na rozvážku pizzy po městě, pokud ti nevadí, že stojí jako 2 naftové, asi stačí :-D
Avatar - Mikesus
22. 1. 2024 14:41
Re: Mrhani zdroji
jetě jsem neviděl nikoho rozvážet pizzu v dodávce. ale DPD mi v EV jezdí často
22. 1. 2024 16:23
Re: Mrhani zdroji
Ano rozvoz třeba toho DPD by ta elektrická dodávka dávat mohla. Bohužel musí naftová auta vydělat na tu elektrickou dodávku, protože stojí jednou tolik.
22. 1. 2024 11:19
Re: Mrhani zdroji
Bylo tomu presne naopak. Automobilky dotlacily EU. Cimz EU neomlouvam...

Preference dieselu bylo ve skutecnosti ochranarske opatreni EU proti Japoncum zavedene na zaklade lobby nemeckych a francouzskych automobilek!

Hybrid velikosti Lupa a s jeho dynamikou by jezdil za dva litry.
A hlavne by produkoval setinu jedovatych emisi TDI, coz ostatne splnuje i Yaris hybrid s vyssi spotrebou.
22. 1. 2024 13:13
Re: Mrhani zdroji
Ano, automobilky to podporovaly a lobovaly za to, protože to pro ně byla konkurenční výhoda proti tehdy nastupujícím Japoncům. Ale ono to není zase tak horké. Lobby automobilek není zase tak silná. Třeba v Řecku až do roku 2011 nemohli soukromí kupující registrovat dieselové auto. To bylo vyhrazeno pouze zájmových skupinám, především taxikářům. Čili taxikáři měli v Řecku mnohem silnější lobbing než automobilky.
By jezdil ... ale nejezdí. Dnes malá auta už nikdo nevyrábí a to kvůli evropské politice Green Kampf. Ta přes své proklamace o ekologii penalizuje výrobce malých aut (hmotnostní vzorec flotilových emisí CO2). Nejúspornější sériové spalovací auto je VW Lupo 3L z roku 1999 a bohužel se zdá, že to tak bude navždy. Ano, temnou stránkou mince jsou ty jedovaté emise, to souhlas.
22. 1. 2024 13:56
Re: Mrhani zdroji
Heled, mala auta jsou idealni jako EV.
Ze mala auta nikdo nevyrabi je OMYL!

Mas tady treba Dacii Spring nebo Renault Twingo.

Ke vsemu je ted Spring vcetne nejakych bonusu nabizen jen za 16.000Eur.
Bez dotace!
https://shop.dacia.de/…49.03353/12.1535
Avatar - Emel
22. 1. 2024 14:05
Re: Mrhani zdroji
Twingo možná máš, ale ne tady... tady se neprodává. V Německu teoreticky ano, s 21kWh baterkou za 28t€... pořád asi jedna z lepších nabídek.
22. 1. 2024 14:45
Re: Mrhani zdroji
Bude brzy ë-C3 za 25.000Eur.
Renault 5.
MG3.
Atd.

Krasna nova elektricka cenove prijatelna auta.
Avatar - Emel
22. 1. 2024 15:17
Re: Mrhani zdroji
Krásná - no uvidíme. Mám podezření, že třeba konkrétně ta ëC3 bude laciná jebka někde na půli cesty mezi Springem a normálním evropským autem, ale nechme se překvapit.
Ale za mě dobrý, já od auta do města nutně nečekám cestu do Ostravy ani přepravu pěti lidí s bagáží, pokud bude odpovídat cenovka, tak klidně vezmu na milost i ten Spring.
22. 1. 2024 18:24
Re: Mrhani zdroji
Malá auta jsou bždy ideální z pohledu ekologie, je jedno, jestli spalovací nebo EV.. Menší zátěž životního prostředí při výrobě, provozu i recyklaci.
Jo, pár malých aut ještě zbylo. Ještě třeba Fiat 500. Ale celkově je to bída.
Průměrná pohotovostní hmotnost aut prodávaných v EU už přesáhla 1600 kg.
Avatar - Emel
22. 1. 2024 20:10
Re: Mrhani zdroji
Tak to ještě záleží na způsobu používání. Je ekologičtější jet v oktávce v pěti než v pětistovce sám. A jestli je ekologičtější vlastnit jedno malý auto a jedno rodinné a používat je dle potřeby, nebo vlastnit jen jedno rodinné a s ním jezdit všude... to taky záleží na situaci.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2024 14:40
Re: Mrhani zdroji
no nevím. jakékoliv EV je úspornější než to Lupo. 3L nafty máš 30kWh, to zvládne za tolik i obrovské 2,5t těžké EV SUV.
22. 1. 2024 18:12
Re: Mrhani zdroji
Psal jsem "Nejúspornější sériové spalovací auto".
22. 1. 2024 13:06
Re: Mrhani zdroji
Souhlas :yes:
22. 1. 2024 11:07
Re: Mrhani zdroji
No teda nejsem si jistý, že EV je budoucnost. Je to auto pro neschopné řidiče. Nějak nevidím důvod proč si kupovat auto s průměrným zimním dojezdem 250km. Upřímně vám na ekologii kašlu. Opravdu nemám na to kupovat si co 10 let nové auto.
22. 1. 2024 12:21
Re: Mrhani zdroji
Tak toyotu by som velmi neadoroval, dali sa na hybridy skor z nudze, lebo ich dizle boli smutne kopy srotu a radsej si ich kupovali u konkurencie. Ale kopol si si 😂
Avatar - Mikesus
22. 1. 2024 14:43
Re: Mrhani zdroji
tak to asi ne. Hybridy dělali dávno předtím, než diesel udělal díru do čistého vzduchu nad evropskými městy. Nevím jestli o tom víš, ale Prius začal v roce 1997
Avatar - Emel
22. 1. 2024 15:29
Re: Mrhani zdroji
Samozřejmě diesel v osobácích byl téma dávno předtím... strejda měl Renault 11 1.6d, to byly osmdesátky... ale pak přišel mnohem větší rozmach s turbem, Fiat a první "TDI", Renault 19 1.9dt, BMW 525tds... to je přelom 80/90. A první Prius byl o ničem - slabý a drahý. Ještě dvojka byla dost okrajová záležitost.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 15:35
Re: Mrhani zdroji
diesly už frčeli v dobách Mercedesu 123 a to byl konec 70. let :-)
Avatar - Emel
22. 1. 2024 15:49
Re: Mrhani zdroji
Diesely tam byly. Jestli frčely... co já si pamatuju, tak ty atmo nafty ve W123 nebyly taky žádnej hit... zajímavá byla 300D, ale taky to byla okrajová motorizace... a větší rozmach až pak u W124.
22. 1. 2024 16:41
Re: Mrhani zdroji
Frčely? Možná tak u německých taxikářů. Byly totiž líné jak vandrák!! :-O :no:
Avatar - Emel
22. 1. 2024 12:43
Re: Mrhani zdroji
Někdy je mi záhadou, co na tomhle webu ještě děláš :-)
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 12:54
Re: Mrhani zdroji
Nemusíš, můžeš se odstěhovat na samotu, sbírat kořinky a procházet se lesem. Kdo ti brání :-)
22. 1. 2024 13:05
Re: Mrhani zdroji
Ano máš pravdu. Pro obyčejné lidi to mělo přínos nula. Ti obyčejní lidi si teď můžou koupit za 1,5 milionu EV SUV viď?

Krásná doba. Ještě že nám zanechala spousty krásných aut, ve kterých můžeme stále jezdit :-D

Můžeš mi ukázat nějaký zajímavý a výkonný motor(y) od Toyoty z doby před 10-15 lety, který v Evropě tvořily zajímavou alternativu pro motory viz tento článek?
22. 1. 2024 13:24
Re: Mrhani zdroji
Doporucuju kouknout na puvodni cenovku tech krásných aut.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 13:35
Re: Mrhani zdroji
a přesto našly své kupce, divný vid.

Kdo třeba mohl dát 29 mega za Jaguar XJ220 když tu byla Fiat Panda se sedmistovkou :-) :-) :-)

A kdo mohl dát v roce 1999 3 mega za auta, který jdou dneska koupit za 150 tis jako ojetiny a udělaj spoustě lidem radost. Stačí nebýt přízemní zaprděný Lojzík, kterýho na auta zajímav POUZE emise :-)
22. 1. 2024 13:44
Re: Mrhani zdroji
Já vím, že byla vysoká o to se nepřu. Já bych v souvislosti s těma obyčejnýma lidma spíš doporučil podívat se na tu cenovku rodinných použitelných EV, když tu tak DonVito vytáhnul tu kastu "obyčejných lidí"
Avatar - Mikesus
22. 1. 2024 14:50
Re: Mrhani zdroji
ono stačí vyhnat diesely z města a vzduch se zlepší násobně. Není potřeba, aby každý přešel na EV, aby se zlepšil vzduch tam, kde to je potřeba.
22. 1. 2024 16:25
Re: Mrhani zdroji
Ony ty nové diesely ale vzduch ve městě nijak nezhoršují. Viděl si někdy výfuk takového moderního nafťáku? Ono by právě stačilo, kdyby každý přešel na modernější spalovák a vzduch se ve městě zlepší. Jenže EU zařídila, že spalovací auta podražují, takže si ti obyčejní lidé radši dál opravují svá stará auta a vzduch se zlepšovat nebude.
22. 1. 2024 16:30
Re: Mrhani zdroji
A ty myslis ze saze je jedine co jde z vyfuku?
23. 1. 2024 09:25
Re: Mrhani zdroji
Ano saze a pevné částice je to nejnebezpečnější co leze nafťákům z výfuku a to se podařilo už dávno eliminovat. Od té doby nejsou spaliny naftových aut žádný problém To tě víc ohrožují domácí topeniště, která žádný DPF nemají a lidé s ohledem na ceny plynu a elektřiny zase pálí kde co. Takže soustřeď svůj trapný hněv jiným směrem a ne směrem k neškodným moderním nafťákům.
22. 1. 2024 15:23
Re: Mrhani zdroji
Kdyz vemes prumerny plat tak jsou dnes EV dostupnější nez byla pred 20 lety spalovaci auta.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 15:32
Re: Mrhani zdroji
Kolik lidí mimo Prahu a Brno ten průměrný plat má :-) Kolik si za něj při inflaci a neustálém zdražování koupí.....

furt zapomínáš, že platy nerostou přímo uměrně s cenami. Kolik stála svíčková v roce 1995-6 v hospodě obyčejný? 25 Kč?
Kolik byla tehdá prměrná mzda? 8 000 Kč?
Super, tak dneska stojí 200 Kč , takže 8x dražší, takže by ten kdo měl 8 000 měl brát 64 000 kč čistého. To moc lidí z těch co tehdá brali 8 nemá :-)
A co točené pivo? To bylo za kolik? 6 kč? Dneska 80 kč vid, takže 13x dražší. Takže na točený bys potřeboval 107 litrů měsíčně :-) :-) :-)
HAHAHA

a můžu to takhle pokračovat další 3 hodiny

A proto to všechno začíná krachovat, lidi cucaj flaškový doma v garáži nebo se slouží na soused a chlastaj to se sousedama v garáži a ještě si u toho můžou zahulit.
Avatar - Emel
22. 1. 2024 15:42
Re: Mrhani zdroji
Svíčková za 25 je spíš tak začátek devadesátek než jejich půlka... stejně jako dneska čepované pivo za 80Kč je možná tak Plzeň na Václaváku, ale určitě ne běžná cena v ČR.
A co se aut týče... Octavia začínala na 360 (1.6MPI), za 44t byl paket s ABS a druhým airbagem... kolik průměrných platů jsi na ni tehdy potřeboval?

Platy rostou v dlouhodobém měřítku (ne poslední třeba dva roky) mnohem rychleji než ceny.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 15:50
Re: Mrhani zdroji
A do hokny si nosí krabičky s jídlem z domova stejně jako kdysi kastrůlky a ešusy nebo žerou chleba se salámem či bagetu nebo nejedi nic až doma večeři :-)
Tolik dnešní realita.
Lidí co maj denně 240 Kč na oběd a nelako pití, což dělá měsíčně 4800 až 5500 Kč jenom za obědy v práci moooc není :)
Mimo velký města a tam ještě záleží kde ty hospody a restaurace jsou a kdo jim tam chodí, jestli ajtáci a kravatáci co maj 55-130 čistýho nebo obyčejní lidi co maj 25-40. Těch z té druhé skupiny tam opravdu ale mooc nechodí.

A zbytek žije z turistů, kterých ale taky ubývá...


Jasně, je prá věcí co jsou dneska dostupnější, to bylo vždy.

Za totáče taky stála barevná televize nesmysl, ale na jiný věci stačilo o x až xy vejplat méně jak dneska :-) Třeba na bydlení nebo tuzemské rekreace :-)
Kolik dneska stojí 1 noc v 3hvězde hotelu někdo po čr? A kolik stála tehdá dovolená někde na podnikové chatě nebo hotelu v čssr.

Prostě vždycky se najdou vyjimky na všechno, ale v dnešní době těch vyjimek co je dneska levnější valem ubývá.
Zbývá auta, (zatím), benzín, housky a pár dalších věcí.
Všechno sotatnáí násobně dražší jak v 90.leteche nebo za totáče, energie, bydlení, nájmy, služby, jídlo v restauracích, pití, tuzemské dovolené, mhd a veřejná doprava atd atd
Když stojí bez zákaznických slev 1 jízdenka u ČD 40 let starým dieslovým motorákem v délce 3 stanice 31 Kč :-) :-) Kolik pak stála v roce 1989 nebo v roce 1995? Když jízdeka do MHD stála v roce 1989 1 Kč. :-)
22. 1. 2024 15:58
Re: Mrhani zdroji
Pivo 80, obed 240?
Proste zastance chudých co ma přehled. 😀
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:02
Re: Mrhani zdroji
www.foodora.cz

Můžeš začít nebo třeba https://www.phnaverandach.cz/ nebo https://argentinska.kolkovna.cz/#… atd.
Si asi hodně dlouho nebyl v restuaraci nebo si neobjednal jídlo rozvozem vid :)

Sem ty ceny ještě podcenil 200g SVÍČKOVÁ NA SMETANĚ z hovězího válečku, špikovaná zauzenou slaninou, houskový knedlík, zakysaná smetana a brusinky 265 kč


Svíčková na smetaně 180 g | 1, 3, 7, 9, 12 | 239 Kč
hovězí pečeně na smetaně s houskovým a karlovarským knedlíkem, brusinkovým terčem a šlehačkou
Avatar - Emel
22. 1. 2024 16:13
Re: Mrhani zdroji
Na jedné straně nechceš řešit pražské platy, ale na druhé straně sem házíš odkaz na trendy pražské restaurace... tak si vyber :-)
V normální pražské hospodě je velký pivo cca. za 50, Plzeň cca. za 60.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:29
Re: Mrhani zdroji
ano, v Kolíně je svíčková za 165. Ted kolik je průměrná mzda v Kolíně :-)
https://www.naivnirestaurant.cz/#…

A abysme to vzali z gruntu, tak sá dáme Přerov ne
https://viktoria-restaurace.cz/denni-menu/
glášek 130, lidovka.

Problém je, že dostaneš je fabrice 24 000 Kč čistého :-)

Takže je otázka, jak moc si na tom líp než pražák co topí 240 ale má aspon těch 40 čistého.

Každá mince má dvě strany :)
Avatar - Emel
22. 1. 2024 16:39
Re: Mrhani zdroji
Proto po tobě chci, ať srovnáváš srovnatelné... vyber si buď tu Prahu nebo ten Kolín... a pak srovnávej pražské ceny a pražské platy nebo kolínské ceny a kolínské platy. Vůbec neříkám že na tom je někdo líp nebo hůř... a jestli tak spíš je na tom líp ta Praha, to jen ty záměrně vybíráš drahý hospody :-) , běžně meníčko 150-170.
22. 1. 2024 16:15
Re: Mrhani zdroji
balliku
tady
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
mas hotovky s polivkou za 150
cas od casu i svickova
radegast za 39, plzen za 61
pha

ja za komouse platil za pivo bezne 6 kacek
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 16:17
Re: Mrhani zdroji
Prosímtě... člověk, který má hluboko do kapsy, si neobjednává svíčkovou z restaurace.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:35
Re: Mrhani zdroji
A v tom je ten rozdíl že dřív (a to ještě i v těch devadesátkách) na ní ten dělník jít mohl. A dneska už ne :-)
Stejně jako na to točený.

Ale životní úroven jde nahoru, to je fakt, místo zaplivaný 4ky krásná vlhká garáž a místo půllitru petka Bráníků.
Posun jako cyp :-)

A místo svíčkový a guláše z hospody levná flákota z tesca nebo ze slevy v Polsku uklohněná doma na kamnech nebo varný desce za 7 kč za 1 kwh :-) :-)
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2024 06:41
Re: Mrhani zdroji
Protože dnes gastro vypadá jinak než za komoušů. Dělník si i tu svíčkovou dá, ale v poledním menu nebo kantýně, nebude to šlichta ve státním pajzlu.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 09:38
Re: Mrhani zdroji
kantýny už skoro nikde nejsou akorát pár velkých fabrik
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:04
Re: Mrhani zdroji
a pivíčko 65, nebo ono to k těm 80 velmi brzy dojde, jen co promítnou hospodští ceny energií a změny co se týče dohodářů, kteří maj nově nárok na dovolenou atd atd

Počkej si tak na březen resp. srpen, uvidíme jak moc pod 80 to pivíčko bude :-) :-) :-) :-)
https://argentinska.kolkovna.cz/#…
22. 1. 2024 16:07
Re: Mrhani zdroji
jj, stejne jako StBabis, co sel demonstrovat proti bide v bunde za 100 litru, nebo rajhchl co prijel na demonstraci proti bide v porsche za 5 mega
Avatar - Emel
22. 1. 2024 16:08
Re: Mrhani zdroji
Za totáče mohlo být jediné štěstí v tom, že se toho vlastně moc koupit nedalo... a pak samozřejmě přišel šok spojený s tím, že se hranice otevřely a nekonkurenceschopnost socialistického bloku projevila, včetně umělého kurzu Kčs do té doby atd.
Když se podíváš na nějakou - jakoukoli - komplexní statistiku, tak zjistíš, že je ta dnešní životní úroveň neporovnatelně vyšší.
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 16:15
Re: Mrhani zdroji
Nevím, proč bych měl dávat 240 Kč za oběd. Firemní kantýna i bez dotace je kolem stovky, rychlá bistra/kebab 130-140 a polední menu kolem 150. Samozřejmě před 4 lety ty ceny byly o 40 Kč nižší.

A srovnávat ceny s hroutícím se komunistickým režimem je nesmysl.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:21
Re: Mrhani zdroji
Srovnával sem ceny s 90kama, ten koncem 80. sem tam dal jen pro spetření, to je ještě větší pecka, tehdá stála svíčková v Jaltě 15 kč a to byl exkluzivní hotel :-)
Dneska stojí na periferce v letnanech 235 Kč.
https://letnanskaterasa.cz/tydenni-menu/

Nebudem tu porovnávat 4 cenový, tech jednak moc nezbylo a tam jednak stál guláš 30 kč ještě v roce 1998 :-)
Já pamatuju smažák + hranole za 90 Kč v jedné jídelně, rok cca 2018. dneska na tom samém místě pod jiným majitelem 150 a to je ještě levný :-)
22. 1. 2024 16:27
Re: Mrhani zdroji
Trochu si zapomnel na ten zaklad.
Ze v roce 1996 si mel prumerny plat 10000 a Felda stala 230 odolena na kost.
Dnes mas prumer 43 a za 1 mil koupis Teslu v plne výbavě, ale ty tu rves ze EV jsou organizované zlo k otročení .
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 16:29
Re: Mrhani zdroji
No tak asi dnes restaurace fungují trochu jinak než za komoušů, když jsme byli obehnaní železnou oponou a rozhazovat mohla jen kasta nejrovnějších. To neznamená, že národ umírá hlady, protože nemá na svíčkovou z vyhlášené restaurace.
22. 1. 2024 16:30
Re: Mrhani zdroji
to asi tezko balliku byla na vaclavaku svickova za 15, kdyz sem v 1989 chodil do obecniho domu na obycejnou minutku za 27 + samozrejme to vsechno okolo
tady mas ceny hotovek v pze pro toho, kdo se chce najist do 2stovek vcetne polivky a piti
https://www.prazdrojmenu.cz/…olovny/dennimenu
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 16:41
Re: Mrhani zdroji
Minutky co si tak pamatuju z devadesátek byly vždycky dražší jak polední menu.
22. 1. 2024 16:50
Re: Mrhani zdroji
jasne
hotovka v jalte
nejspis na stojaka
pletes si to s korunou
ta byla o par metru niz

tady:
https://cz.pinterest.com/…4/visual-search/?…
mas jidelni listek z nejakyho pajzlu z roku 1986
svickova tam sice neni, ale dejme tomu ze se tomu blizi stepanska hovezi pecene - hotovka za 12.20, pouhych 100g masa, coz je dnes na urovni detske porce, navic jeste dnes mi je zle z tehdejsiho beznyho slachama prorostlyho "masa"
tak tady nemel takovy nesmysly, ze na vaclavku v hotelu, kterej byl pro klientelu ze Zapadu, byla svickova za 15
to by tam bylo narvano
22. 1. 2024 15:46
Re: Mrhani zdroji
Prumerna mzda se rozhodne nepočítá v čistém.
Holá Felda s 40kW motorem stala 230 000kc. Dnes mas výplatu 5x tak velkou.

Tak si to spocitej.

PS: Tocene pivo za 80? Proste přehled zastance chudých lidi😀
Avatar - Barrichello
22. 1. 2024 15:52
Re: Mrhani zdroji
jestli ti to není známo, tak točené pivo od 1.1. zdražilo
https://ceskobudejovicky.denik.cz/…ani-cen-dph.html

Vejplatu v hrubém nepočítám, ta je mi platná jak mrtvýmu zimník. Za daně a odvody státu si svíčkovou nekoupíš :-)
23. 1. 2024 09:28
Re: Mrhani zdroji
Jistě. Průměrný plat máš cca 40 tis přičemž 60% zaměstnanců takový plat ale nemá. Takže z takového ne zcela běžného platu si na takové EV za 1 milion našetříš za jak dlouho? Zanedbáme mandatorní výdaje na bydlení a energie, protože kdyby si započítal i ty, tak na to auto nevyděláš ani za 20 let :-D Takže EV jsou dnes absolutně nedosažitelnou entitou a proto je náš vozový park 16 let starý a lidi jezdí úplně něčím jiným než si vy "luční víly" představujete ve svých snech a měnit se to v této dekádě nebude :-D
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 09:43
Re: Mrhani zdroji
tak tak, včera sem se procházel vršovicema, kolem těch klasických cihlových činžáků a venku pecky jako Citoren C3 generace 02-10; Fabia I, Focus I, Peugeot 207 06-14 ; Octavia I, Superb I, Caliber, Mondeo II atd

Tyhle lidi si určitě půjdou koupit novýž EV za 800 tis, hahaha. A to je Praha, jak to vypadá 20 km za Prahou a dál asi dodávat nemusím, že :-)
Avatar - Emel
23. 1. 2024 13:24
Re: Mrhani zdroji
Cca. 2,5 roku. Proto se taky většina lepších aut kupuje na firmu, nárokuje se DPH a odpisy jdou do nákladů. Pokud už někdo kupuje auto soukromě, tak to jsou vesměs spíš malá levná auta. Na tomhle konceptu se nic nemění, tak to bylo posledních... nevím, třeba 20 let.
Pro soukromníky je zajímavější trh ojetin, který - logicky - bude za trhem nových aut zpožděný. Takže pokud je teď Tesla Y nejprodávanější auto v Evropě, tak se dá čekat, že za pár let uvidíme ta auta v bazarech.
Ono... kdo si mohl dovolit před deseti lety Octavii za 700, tak si může dneska dovolit Teslu za 1M, v tom asi apriori problém není...
23. 1. 2024 13:42
Re: Mrhani zdroji
Máš částečně pravdu. Takový koloběh aut nám tu fungoval. Akorát se obávám, že to nám s EV skončí do doby, než bude běžné, že se dají sehnat baterky z druhovýroby za koupitelné ceny. Jinak nevím kdo by si kupoval 10 let staré EV, když jeho užitná hodnota spadne na jízdy po městě.
Avatar - Emel
23. 1. 2024 14:05
Re: Mrhani zdroji
Desetileté Tesly S určitě nejsou degradované na jízdy po městě, viz namátkou
https://www.sauto.cz/…odel-s/183082466 a uváděný stav baterie 90%.
Vem si, že to eSko bylo jako nový dost drahý... pokud novou TM3 koupíš za milion, pak není důvod, abys za pár let nekoupil slušnou TM3 za cenu lepší Octavie srovnatelnýho stáří (protože ty Octavie jsou u nás lehce předražený). Jasně, může být trošku problém to servisovat... holt by bylo dobré, aby trošku mákly naše evropské značky... ale žádný soumrak osobní mobility se podle mě neblíží.
22. 1. 2024 14:05
Vážně ?
Opravdu používáte výraz ,,hot rod,, ? Jistě jste chtěl napsat ,,hot hatch,, to by sedělo více že ? Ale u takových diletantů jako by je jedno jestli holínky nebo hodinky ..... Je opravdu zarážející , že neznáte rozdíl mezi hot hatchem a hot rodem .... Jak Vás někdo může platit .... Zkuste si zadat do vyhledávače ,,hot rod,, a ,,hot hatch,, a v jedné sekundě Vám dojde jak moc omezený musíte být :-[]
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2024 16:54
A co bude VW s těmi všemi svými...
...nechtěnými zkratowozy dělat, až noví poslanci vzešlí z letošních eurovoleb ten idiotský zákaz spalovacích aut od r. 2035 zruší? :no: :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
1
23. 1. 2024 13:48
Re: A co bude VW s těmi všemi svými...
Ale tak já bych to neviděl tak černě. V posunutí ukončení výroby spalováků tak na rok 2045 samozřejmě taky doufám, ale i tak tu bude existovat skupina lidí, která si EV normálně koupí. Tipoval bych že 20-30% tržní podíl můžou EV klidně mít.
28. 1. 2024 19:18
W8 a R5
W8 nevznikla žádným spojením dvou VR4 (žádné takové koncern neměl), ale právě naopak jako polovina W16, resp. o řadu ubraná W12. Proto i poloviční resp. o třetinu nižší objem.

A možná by v článku slušena i zmínka od R5 2.5 Audi z RS3.
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2024 08:23
Superb 2.8
V článku je chyba, jelikož v superbu je 2.8 v6 od audi a nikolov 2.8 vr6.... i do passat b5.5 se dávalo véčko... ale je pravda že vr5ka v pasatu je .....
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2024 22:47
Re: Superb 2.8
To je sice pravda, ale v článku je 3.6 VR6, ta byla v druhé generaci superbu.