Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota GR Yaris prošla faceliftem. Má pečlivě laděnou automatickou převodovku

43 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Opravdu si někdo u tohoto auta pořídí automat? To musí být těžký automobilový analfabet. Šampónek co s tím bude jen machrovat po městě.
Avatar - iudex
iudex
Automat je o hodne rýchlejší, ako manuál. Ja by som síce bez váhania volil manuál, ale úplne by som neodsudzoval tých, čo pôjdu po efektivite a rýchlosti a zvolia automat.
Avatar - speedfred
speedfred
Ako bývalému majiteľovi Mazdy 323GTX/GTR je mi toto auto strašne sympatické. KEBY som mal teraz kupovať GR tak sám neviem dôvod ale asi by som volil automat. Možno je to aj tým že už doma je nejaký ten manuál v športovom aute a chcelo by to zmenu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Obětovat 3 levely zábavnosti za 0,00nic Rychlosti?
Avatar - iudex
iudex
Ako som písal, ja by som bez váhania bral manuál, ale sám vidíš, že speedfred by v pohode šiel do automatu. Pokiaľ je ten automat alternatíva a nie nutnosť, je to skvelé.
Avatar - white label
white label
"0,00nic Rychlosti?"
Máš snad křišťálovou kouli?
ryccardo
Spíš bych řekl, že mu nejde o časy na okruhu, ale o zábavu z jízdy, což je u takového auta hlavní účel jeho existence.
Avatar - speedfred
speedfred
Keď ale prídeš na okruh tak ide takmer vždy hlavne o čas. Manuál môže s teba ale spraviť lepšieho vodiča.
ryccardo
Tohle ale neni zavodni auto, takze po okruhu budes jezdit pro radost a jestli to das na kolo o vterinu pomaleji kvuli manualu je preci jedno.
ACE.
Proč nejdřív nevyzkoušet, jak jim to funguje? Byl bych opartrný s takovým hodnocením.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já netvrdím, že jim to nefunguje, dokonce si myslím, že jim to bude fungovat skvěle. Já tvrdím, že u auta, které je pro zábavu mi to nedává smysl. Je to malé auto, žádný hyperposrt. S tím si člověk chce hrát, ne honit setinky
ACE.
Alenemusí být analfabet, pádla je taky manuální forma řezení když člověk chce a když nechce nebo jede po dálnici, nemusí auto drtit ve vysokých otáčkách. A to říkám jako majitel 86 v manuálu. Nikoho bych neodsoudil za verzi s automatem.
marvolo
Dôvod existencie automatu povedal pán z toyoty vo videu pre carwow na YouTube. Je kopec ľudí, ktorí majú vodičák len na automat, chcú im umožniť šoférovať GR Yaris.
Arese
Fakt si myslíš, že Nanyka, která kvůli svému řidičskému "netalentu" si udělala řidičák jen na automat, si koupí pomalu rallyový speciál? :no: :no: :no:
Avatar - lyon667
lyon667
Dovedeš si představit lepší nákupní tašku? 😊
marvolo
Ľudia sú všelijaki, je super že Toyota to ponúkla ako možnosť
adamzprahy
Sice to v tom videu zaznělo, ale v jiných videiích od Toyoty se zmiňuje důraz na to aby se řidič věnoval řízení a na technických pasážích se věnoval stopě a vedení auta v limitu, čemuž prý odpovídají rychlejší časy testovacích jezdců Toyoty na okruzích. Mimochodem ta převodovka přidává jen 20 kg navíc a má údajně nižší časy řazení než ZF v Supře, takže to vypadá docela dobře :yes:
Mr_Mara
To by mě zajímalo, kde jste vzal patent na to, rozhodovat o tom, že někdo, kdo si pořídí sportovní automat je analfabet, nebo "šampónek". Ve vztahu k tomu by mě ještě více zajímalo, kolik tak cca máte odježděno ostrým (sportovním) automatem, resp. kolik máte odježděno různými typy sportovních vozů s různými typy řazení... Zde bych celkem rád znal Váš názor a zkušenosti - když porovnáte řízení nějakého silnějšího vozu s klasickou man. převodovkou, klas.automatem a pak řízení vozu se zkráceným man.řazením, ostrý automat a sekvenci. Jako model můžeme vzít nějaký menší okruh (např. Sosnová). Se kterým typem vozu bude pro Vás jízda nejzábavnější? Resp. se kterým to bude pro Vás... Pro každého může být zábavné něco jiného. Ale zajímá mě právě z čeho asi tak můžete vycházet pro označení někoho, kdo by si vybral ostrý automat, že je analfabet...
Já jinak teda jako nevím - sám se zase za takového zkušíka nepovažuji - evidentně jsem toho ještě za volantem nezažil, ale četl jsem na internetu, že... tak můžu mudrovat asi... no.
Market
Automobilka vypichuje také fakt, že při manuální volbě kvaltů na voliči převodovky se odřazuje od sebe a podřazuje k sobě, tedy s ohledem na dynamickou jízdu správným způsobem.

Mne je prirodzenejsie podradovanie od seba, ved vtedy brzdim a spomalujem...
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píšeš, logické je podraďovať dopredu, je to také prirodzené a intuitívne, keď brzdíš a telo ti tlačí dopredu, tak že dopredu aj podradíš. Naopak pri zrýchľovaní ťa tlačí dozadu a prirodzené je radiť vyššie pohybom dozadu. Presne takto to máme v Mazde a presne tak by som si to predstavoval, keby som radil manuálne voličom (čo nerobím, nakoľko pri potrebe "ručného" preradenia používam páčky pod volantom).
Inak aj som ťa práve chcel osloviť na MACZ, že čo na nového TYGRa ako majiteľ hovoríš. 😉
Market
No ten novy vyzera byt naozaj velkym krokom vpred. Palec hore :yes:
Vidno, ze sa realne pokusiii vyriesit vsetky "bolesti" prvej generacie.
Ked som objednaval mojho, tak som pocital s tym, ze ich bude vyrobenych 25000 a dost.
Nakoniec ich vyrobili doteraz 32000, z toho je 18000 v Europe.
Ale nejak som po 50ke asi dospel a momentalne je ten moj na predaj s najazdom 6500 km v TOP stave.
Avatar - speedfred
speedfred
Ty si to asi kupoval s tým že ich bude málo na trhu ?
Toyota ale nejako nakoniec otočila pre slušný záujem.
Market
Tvorilo to 25% mojho nakupneho rozhodnutia.
Chcel som hracku s potencialne malou stratou hodnoty..
Avatar - iudex
iudex
A to sa určite podarilo. TYGR si cenu drží a to, že sa vyrobí viac kusov cenu nejak neovplyvní, lebo tie nové sú aj tak drahšie.
Evžen Šrom
Novinář to asi blbě přeložil. Na fotce je to vyfocené tak jak má byt - dopředu + dozadu.
Avatar - lyon667
lyon667
V článku to bylo špatně, už je to opraveno.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak to má každej normální řidič s minimem citu pro auto, pohyb a logiku.

Ale "odborníci" z managementu a marketingu to vidí jinak. Asi tím autem jezdí jen na simulátoru v PC.
Avatar - iudex
iudex
K tomu výkonu Amíci píšu, že to bude 221 kW/300k. A to mi príde logické, keď presne na toľko je ten motor naladený v Corolle GR, takže to proste zjednotili.
Ale je tiež možnosť, že v USA to bude tých 300 koní a v EU "len" 280. Každopádne i 280k je brutal na tak malé autíčko. :yes:
Market
Asi to bude koli nasim EURO normam troska priskrtene a k tomu GPF...
Avantime
A o tej novej prístrojovej doske Yarisu GR radšej taktne pomlčíme? Veď to vyzerá otrasne, ako v nejakom Sprinteri.
http😐/www.thedrive.com/…l-interior-1.jpg?…
pôvodne😒br />http😐/hips.hearstapps.com/…1-1607012341.jpg
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je velkej krok zpět 😒
marvolo
Na foto vyzerá strašne, ale tá prístrojovka je reálne maličká, naživo bude pôsobiť inak.
adamzprahy
Naopak jde prakticky o zlepšení, protože dosud měl GRY přístrojovku z klasické verze, která ale nebyla stavěná na nižší střechu a sportovní sedačky, takže proto se sedělo výš a šikmo vpravo bylo špatně vidět. Na to si stěžoval snad každý kdo tím jel, takže to museli předělat. Jak to bude vypadat ještě uvidíme, protože ty fotky jsou z prototypů, na kterých to ladili a materiály budou v produkci údajně jiné, tak uvidíme. Každopádně jde o funkci a o tom tohle auto je.
Avatar - iudex
iudex
Ako píše Adam, je otázka, či je to konečná verzia, alebo len prototyp. Každopádne kritika smerovala na veľmi zlý výhľad medzi vysoko položeným displejom a naopak nízko umiestneným späťákom. A inak ani tá súčasná palubovka nebola žiaden zázrak, pamätám si Hrubisov test, kde hovoril, že celé sa to viklá, vŕzga, ale prístrojovka nie je to, kvôli čomu si TYGRa kupuješ.
Ale inak máš pravdu, dalo sa to spraviť omnoho elegantnejšie. ;-\
Avatar - lyon667
lyon667
Tak na interiéru je znát, že se mu zvlášť nevěnovali. Všude tvrdé plasty a nazdar. Nicméně smysl auta je jinde.

Kvituju s povděkem, že nový dashboard zobrazuje informace, které tam původně nebyly a řešilo se to dodatečným OBD displejem do větračky. Toyota postupně zapracovala věci, které si každý řešil ad-hod dodatečně, tj. i onen lepší výhled ven apod.

GRko mám doma teprve týden a k němu dlouhý seznam věci, co je třeba dodělat. Je to prostě ideální nástroj pro každého, kdo se v tom rád vrtá. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Gratulácia k "pocket rocket". To auto sa mi hodne páči.
Avatar - lyon667
lyon667
Díky. GRko má našlápnuto stát se budoucí klasikou. V Evropě a v ČR zvlášť je jich překvapivě hodně, na trhu tak bude i do budoucna asi z čeho výbírat. Na druhou stranu ani po třech letech ceny ojetin nijak zvlášť neklesají. Pokud si člověk dokáže dostatečně zdůvodnit, proč dát milion za nákupní tašku, dá se v podstatě použít i jako druhé auto do rodiny. Jen opatrně při půjčování klíčů manželce. 😊
Avatar - iudex
iudex
Pridávam sa ku gratulácii. :yes: Potvrdzuješ povesť závodníka a petrolheada. 😁
Avatar - lyon667
lyon667
:-!
Arese
původního provedení, tak mě příchod tak výrazně vylepšené verze rozhodně nepotěší! 😲 😄
Avatar - lyon667
lyon667
Je otázka, kolik jich bude a jaká bude čekačka. Těch 20 koní navíc není nic, to ti udělá i výměna výfuku a sání, což stejně většina majitelů nakonec udělá. A je to levnější, než než bude příplatek za facelift (podle neofiko info to má být +200k kč, tak uvidíme).
Avatar - speedfred
speedfred
No príplatok +200 je už cez čiaru by som povedal.
Avatar - lyon667
lyon667
Uvidíme, zatím je to JPP. Už když jsem loni objednával ten svůj, byl o kilo dražší, než cena při uvedení na trh. A nikde se o tom nepsalo.