Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Island zdaní elektromobily i spalováky. Bezemisní auta jdou na řadu první

23 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pořád vás to ještě baví, pane Šámale, takhle lhát?
Vy elektropošuci jste jako malé děti.
admin badge
Ondřej Šámal
Pane Wine,
s vámi je to těžké. V jiné diskuzi jsem vám psal vysvětlení. Pokud ho nechápete, není chyba na mojí straně 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
to je bohužel marné. Win není schopen pochopit základní definici.
MarekAbsolon
bezemisní vozidlo

Přeloženo z angličtiny-Vozidlo s nulovými emisemi neboli ZEV je vozidlo, které nevypouští výfukové plyny ani jiné znečišťující látky z palubního zdroje energie. Kalifornská definice také dodává, že to zahrnuje za všech možných provozních režimů a podmínek. Wikipedia (angličtina)
webpaja
A jaké emise při provozu EV produkuje? To jako řešíš brzdy a jejich opotřebování nebo pneu? Ta definice je snad jasná, ne?
MarekAbsolon
Definice je jasná. Ale přiznejme si, že je tak trošku tendenční. Určitě by jí slušelo mluvit raději o "lokálně bezemisních" vozidlech. Takže taková skrytá lež v tom je, protože ta definice je nepřesná (zatímco se jinde klade důraz na maximální přesnost).
Pepa Vlček
Souhlas. Samotné vozidlo při jízdě neprodukuje typ emisí, který se primárně měří. Což neznamená, že je celkově EV čisté. Což tak někdy z reakcí zastánců EV vypadá. Už kolem toho vyšlo několik studií.

Ale věřím, že se to celkově zlepší, vývoj jde kupředu. Bohužel tedy primárně v Číně. Snad bude Škoda ještě za 10 let existovat.
Avatar - xxc
xxc
a ake emisie to ma na islande? ked 99% elektriny vyrobia z obnovitelnych zdrojov?
Avatar - Mikesus
Mikesus
třeba emise při výrobě betonu potřebného na dané elektrárny
Vladimír Cajz
Nechte prosím panu autorovi jeho názor. Má na něj nárok, jako kdokoliv jiný. Třeba se časem dozví více informací a pochopí.
Teď ale mé vyjádření k tématu😒br /> Snad už se alespoň někde zjevil inteligentní politik, který se odváží ukázat, že tzv. "bezemisní" auta jsou podvod. Ti ostatní politici stále zůstávají tupci, či jsou řádně "zainteresováni". Známe i jiný termín, že? Takhle se planeta nezachrání, jen budou bohatnout ty správné skupiny.
Jakékoliv "bezemisní" auto jen přesouvá exhalace a jiné dopady tam, kde to není tak moc vidět. Hodně mi to připomíná bolševický přístup ze 70. let. "V Praze máme metro, tak se tu nebudeme dusit exhaláty", jenomže se budou dusit lidé kolem elektráren... Ale to, co "není vidět" se dá pěkně zneužívat ke svému prospěchu, protože to lidé odmítají domýšlet. Že by nedostatek vzdělání, anebo je termín Homo Sapiens zcestný? Nejspíš jen tupé stádo a je jedno proč. Snad se jednou skutečně staneme Rozumnými. Jinou šanci lidstvo nemá.
A chcete vědět, jak neekologické je bezemisní auto? Rád se podělím.
MarekAbsolon
budete prosím řešit kdy?
Již ho nahlašuji opakovaně několik dnů, včetně několika příspěvků, které jsou objektivně daleko za hranou, ale žádná reakce.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Fernando Martínez
Fernando Martínez
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi nahlášen Hammuno 😄
Avatar - iudex
iudex
Postup Islandu je dôkaz, že zvýhodňovanie baterkáčov (EV, HEV, PHEV) je len dočasné, kým ich na cestách nebude dostatočný počet. Potom sa na nich bude vzťahovať všetko zdanenie, ktoré teraz postihuje spaľováky a všetky ich zvýhodnenia padnú. Preto počítať s tým, že si kúpim napr. plugin a 10 rokov budem šetriť na daniach a poplatkoch je optimizmus, veci sa môžu veľmi rýchlo zmeniť. Samozrejme nateraz hlavne v západnej Európe v niektorých štátoch sú také šialené poplatky za spaľováky, že kupovať nejaký žravý spaľovák je neúnosné. Napr. v Holandsku sa platí pri emisiách 161 CO2 g/km suma €13,655, a dodatočných €549 za každý gram nad 161 g/km. To pri takom hotheči môže robiť €25000-30000. Ale keď takéto autá skončia a štát bude mať výpadok príjmov, kde zoberie? No z baterkáčov.
MarekAbsolon
Z obou dvou?
Mr.Murphy
tak samozřejmě že to zvýhodnění jednou skoncí.... to snad muselo být každému jasné od začátku. Nakonec, BEZEMISNÍ ( 😉 ) auta taky konzumují silnice, vyžadují parkovací místa atd. atd. takže jsou to auta jako každá jiná.... Prostě těmi dotacemi chtěly úřady nakopnout počáteční poptávku. Neříkám, že to je správné, ale prostě ten postup je myslím celkem zjevný....
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak s tím počítá snad každý. Proto jsem do EV naskočil poměrně brzo, abych využil všech "daňových prázdnin" co nejvíce to jde.
Permon78
můžeš vyčíslit ty daňové prázdniny, které si tak užíváš?
-1500kč na dálniční známce... máš tam ještě něco?
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Permon78
No to jsou úspory! 😁 😁 😁
Mám 2 hybridy do 50g...takže všechny ty výhody, o kterých píšeš využívám...ale že bych o tom někdy uvažoval, jak jsem super ušetřil a že teď už jen EV/PHEV...tak to rozhodně ne.
Ale holt někdo je kolenovrt a kvůli 5tis za rok je schopen i zabít.... :no:
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.