Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Volkswagen Golf na prvních fotkách: Bude mít normální tlačítka i infotainment s AI
24 komentářů
PowerHouse
3
bude dokonce antireflexni vrstva na displejích, abychom na nich vůbec něco viděli.
J J
Ide len o maly facelift a ich PR oddelenie sranduje s maskovanym Golfom... bud ho chcu ukazat alebo nie 😒]
miromen
Tak jsem koukal trochu detailněji na změny v interieru a da se řict, že jsem vlastně nic nenašel. On už Golf s modelovym rokem 24 dostal změny, ktere ma viditelně i tento FL. Co si vybavuji tak misto latky koženka jak ve dveřnich tak na středove loketce, misto běžneho plastu na středove konzoli piano, misto běžne latky ve dveřich je tam teď semiš či alcantara, redesign volantu a GT verze maji teď na sedadlech vyšity emblem GTI. A vlastně i sedadla jsou naprosto shodna minimalně na prvni pohled. Je tam řada i jinych změn , ale ty nejsou viditelne. Z tohoto pohledu určitě zklamani
No v zakladu ma byt 10" displej a jak to s jeho zakonponovanim bude nevim, ale ten větši je po strance designu krok zpět prostě, už je nalepeny. Asi takove menši plus je to, že přišel spiše předpokladany 12,9" displej a ne ten větši 15" jak se někde psalo. Takže by neměl byt problem s nějakym překaženim ve vyhledu. Co do ovladani tak tam nevidim prakticky žadnou změnu. Ovlada se velmi podobně až stejně jako dosud. Jen graficky je to někde prakticky stejne někde je změna vyraznějši. Takže jediny benefit je podsvicena lišta. Samotny volant dostal klasicka tlačitka, ktere jsou naprosto stejna jako ty co ma i součastny golf u zakladnich vybav od r 2019 tedy i ty nejlevnějši varianty od 3,5kč a je to na nich vidět. Ty dotykove plochy vypadaji nejen lepe, ale i vic se ke zbytku hodily a navic maji větši funkčnost. Co do ovladani tak řada majitelu jak je ze startu hanila tak dnes jsou za ně radi pravě diky te větši funkčnosti.
Nejvic mě zajima co GTI a manualni převodovka. Byť zde si dovolim odpovědět sam...horko těžko.
No v zakladu ma byt 10" displej a jak to s jeho zakonponovanim bude nevim, ale ten větši je po strance designu krok zpět prostě, už je nalepeny. Asi takove menši plus je to, že přišel spiše předpokladany 12,9" displej a ne ten větši 15" jak se někde psalo. Takže by neměl byt problem s nějakym překaženim ve vyhledu. Co do ovladani tak tam nevidim prakticky žadnou změnu. Ovlada se velmi podobně až stejně jako dosud. Jen graficky je to někde prakticky stejne někde je změna vyraznějši. Takže jediny benefit je podsvicena lišta. Samotny volant dostal klasicka tlačitka, ktere jsou naprosto stejna jako ty co ma i součastny golf u zakladnich vybav od r 2019 tedy i ty nejlevnějši varianty od 3,5kč a je to na nich vidět. Ty dotykove plochy vypadaji nejen lepe, ale i vic se ke zbytku hodily a navic maji větši funkčnost. Co do ovladani tak řada majitelu jak je ze startu hanila tak dnes jsou za ně radi pravě diky te větši funkčnosti.
Nejvic mě zajima co GTI a manualni převodovka. Byť zde si dovolim odpovědět sam...horko těžko.
iudex
Tak toto je také alibistické riešenie. Všetci nadávali na dotykový volant, tak riešenie VW je, že tam vrátili niekoľko rokov starý volant. Je to riešenie problému, ale ťažko to nazvať vylepšením, len návratom do normálnej minulosti. A priznaním prúseru.
Ale riešenie celodotykového ovládania tým, že dáme väčší displej, na to nemám ani komentár. Ľudia a novinári nadávali na celodotyk, tu sa nič nemení, len za príplatok dostaneme väčší displej. A to, že dotykové slajdre podsvietili, to je fakt málo.
Ale určite tieto "vylepšenia" budú dôvodom na nižšiu cenu.
P.S. K manuálu v GTI: podľa mňa nebude. Ak bude mať GTI ten novší dvojliter z bežných VW a Škodoviek (195 kW, viď nový Superb, Passat a i.), tak určite tam manuál nebude.
Ale riešenie celodotykového ovládania tým, že dáme väčší displej, na to nemám ani komentár. Ľudia a novinári nadávali na celodotyk, tu sa nič nemení, len za príplatok dostaneme väčší displej. A to, že dotykové slajdre podsvietili, to je fakt málo.
Ale určite tieto "vylepšenia" budú dôvodom na nižšiu cenu.
P.S. K manuálu v GTI: podľa mňa nebude. Ak bude mať GTI ten novší dvojliter z bežných VW a Škodoviek (195 kW, viď nový Superb, Passat a i.), tak určite tam manuál nebude.
Mě by vic zajimalo jak to bude s funkčnosti SW, protože ten součastny davali dohromady opravdu dost dlouho kdy je dnes konečně funkčni. No a nevim jestli ten novy infot. je od zakladu uplně novy, kde bych měl o SW pochybnosti nebo jde jen o menši změnu toho puvodniho s přidavkem AI a tedy by teď nemuseli přijit tak velke problemy. Každopadně jak jsem psal ta podobnost je tam značna co do ovladani, grafiku neřešim. Jinak se divim, že VW s MR24 u golfa nepřišel s tim novym asistentem upozorňujici na překročeni rychlosti. Jako ja osobně jsem rad pač u něj jsem si na 99% jisty, že bych ho musel pokažde deaktivovat. Taky zaleži jak se to bude řešit což u FL již jistě bude aktualni.
Těch indicii proč nebude manual u GTI je vicero, ale naděje umira posledni.
Těch indicii proč nebude manual u GTI je vicero, ale naděje umira posledni.
To máš odkud, že v MR2024 nebude ISA??? Podle legislativy to mělo být povinné pro všechny vozy od 1.1. 2024.
Takže ISA se tomu "nadava". Hele ja se koukam na rozdilnosti mezi MIB3 a tim co je teď po FL a ani nevim co tam vlastně je. Ale zřejmě tam nějake přinosnějši rozdily jsou a ne jak jsem vyše psal, že ne byť ne nějak vyznamne. Ale MR 2024 začal sjiždět z linek někdy v pruběhu června již loňskeho roku a byla to dost diskutovana věc pač nastavajici majitele se toho "bali". No a vysledek je ten, že MR2024 asistent ISA nevyfasoval což majitele potvrzuji a ja to mužu za par dni taky doufam potvrdit.
Jen jsem u VW čekal, že budou rychlejši se zavedenim tohoto asistenta nebo možna se mylim v tom, že VW je v těhle věcech vic hrrr než u jinych vyrobcu.
Jen jsem u VW čekal, že budou rychlejši se zavedenim tohoto asistenta nebo možna se mylim v tom, že VW je v těhle věcech vic hrrr než u jinych vyrobcu.
Legislativa říká, že od 1.1.2024 všichni bez ohledu na vznik modelu, či FL a homologace.
Takže si počkejme na vozy, co sjedou letos z pásů.
Takže si počkejme na vozy, co sjedou letos z pásů.
No je to možne i tak jsem čekal a nejen ja, že s novym modelovym rokem to VW zavede, ale že by s tim přišli v pruběhu...uvidim jestli to nějaky majitel co bude mit vyrobu začatkem roku potvrdi.
Legislativa to nařídila loni pro nové modely, což ale neznamená modelový rok.
A od ledna pro všechny.
A od ledna pro všechny.
Vim, že šlo o rok 2024, ale pravě ta legislativa a dalši okolnosti jsem neznal ani se o to hlouběji nezajimal.
Tak hlavně bude duležite jakym zpusobem se to bude dat vyřadit.
Každopadně ja jako permanentni nedodržovatel rychlostnich limitu bych měl s největši pravděpodobnosti o ukon navic.
Tak hlavně bude duležite jakym zpusobem se to bude dat vyřadit.
Každopadně ja jako permanentni nedodržovatel rychlostnich limitu bych měl s největši pravděpodobnosti o ukon navic.
To nás bude víc. Co jsem viděl u ID.7 tak tam to jen tak jemně dvakrát pípne/kvákne, ale fakt relativně potichu a rozhodně kvůli tomu nehavaruješ, jak by se ti mohlo stát u Peugeotu, Hyundai, Kie, Toyoty atd...
Takže se to dá přežít. Mě to dělá třeba Waze, podle nastavení, jen abych věděl. Ono se to někde i vyplatí to vědět.
A jinak to jde snad 2 kliky vypnout. VW umožňuje hodně shortcutů a tak si nastavíš co chceš a kam chceš a pak už se s tím nějak žít dá.
Takže se to dá přežít. Mě to dělá třeba Waze, podle nastavení, jen abych věděl. Ono se to někde i vyplatí to vědět.
A jinak to jde snad 2 kliky vypnout. VW umožňuje hodně shortcutů a tak si nastavíš co chceš a kam chceš a pak už se s tím nějak žít dá.
No ja to mam pravě vypnute tedy v tom Waze. A vždy jsem to vypinal i v jinych Navi.
Jinak pipani či upozorněni v některych autech je opravdu na infarkt u Peugeotu jsem taky něco poznal.
Jinak ja jsem hodně oceňoval čteni dopravnich značek pravě kvuli rychlosti. Kolikrat jsem nevěděl kolik si mužu dovolit jet, když jsem jel někde opuštěn nebo, když mě někdo problikl a ja to valil hlava nehlava.
V golfu jsem mrknul a věděl, i když vim, že 100% se na to neda spolehat.
Jinak pipani či upozorněni v některych autech je opravdu na infarkt u Peugeotu jsem taky něco poznal.
Jinak ja jsem hodně oceňoval čteni dopravnich značek pravě kvuli rychlosti. Kolikrat jsem nevěděl kolik si mužu dovolit jet, když jsem jel někde opuštěn nebo, když mě někdo problikl a ja to valil hlava nehlava.
V golfu jsem mrknul a věděl, i když vim, že 100% se na to neda spolehat.
SW konecne funkcni? Mate Golf 8? Ja bych rekl, ze to je pruser. VW by nemelo delat auta. Jejich cas byl tak do roku 2017.
Jsou diskuse, kde jsem se vyjadroval co mi nejde a jake mam zkusenosti. Auto uz bylo kvuli tomu 3x v servisu (jednou tyden!) Kdo to plati? Automobilka? Asi.
A nerozumim, ze nikdo ze zastoupeni VW necte diskuse a nesnazi se pochopit co maji uzivatele opravdu za problemy. Ale oni nestoji o to vedet ani kdyz je auto v servisu. Ikdyz ted si aspon servis vyzadal moje video aby videli co autu opravdu je a jak se chova 😄
Byla velka chyba objednat Golfa v lednu 2021 za 900 tisic. Vlasy bych si rval.
Jsou diskuse, kde jsem se vyjadroval co mi nejde a jake mam zkusenosti. Auto uz bylo kvuli tomu 3x v servisu (jednou tyden!) Kdo to plati? Automobilka? Asi.
A nerozumim, ze nikdo ze zastoupeni VW necte diskuse a nesnazi se pochopit co maji uzivatele opravdu za problemy. Ale oni nestoji o to vedet ani kdyz je auto v servisu. Ikdyz ted si aspon servis vyzadal moje video aby videli co autu opravdu je a jak se chova 😄
Byla velka chyba objednat Golfa v lednu 2021 za 900 tisic. Vlasy bych si rval.
Ano, už to maji v cajku. Jinak ja měl, nemam, ale opět budu mit golfa.
Jinak ta tva vyroba je tak nějak bych řekl přelomova, ale nevim kdy přesně byl ten tvuj kus vyrobeny. Největši zmetky se produkovali do 48 tydne r 2020, ale i ještě nějaky ten měsic po to nebylo rozhodně idealni. Obměna ŘJ, předevšim podvolantova, vadne volanty aj.
Napiš mi, alespoň přibližnou vyrobu, přesnějši specifikaci a snad ti budu k tomu schopen něco napsat a možna i poradit. Pak jake TPI u tebe proběhly a jakou verzy SW maš v infotainmentu. Jo a rozepiš i jake maš konkretněji problemy. A samozřejmě hodně duležity bude servis. V dojčlandu s tim majitele taky dost zapasi a jak při stejnych problemech měl jeden naprosto ferovy a vstřicny přistup tak druhy po několika pokusech a radach musel jit do jineho servisu byť to měl dal.
Jinak ta tva vyroba je tak nějak bych řekl přelomova, ale nevim kdy přesně byl ten tvuj kus vyrobeny. Největši zmetky se produkovali do 48 tydne r 2020, ale i ještě nějaky ten měsic po to nebylo rozhodně idealni. Obměna ŘJ, předevšim podvolantova, vadne volanty aj.
Napiš mi, alespoň přibližnou vyrobu, přesnějši specifikaci a snad ti budu k tomu schopen něco napsat a možna i poradit. Pak jake TPI u tebe proběhly a jakou verzy SW maš v infotainmentu. Jo a rozepiš i jake maš konkretněji problemy. A samozřejmě hodně duležity bude servis. V dojčlandu s tim majitele taky dost zapasi a jak při stejnych problemech měl jeden naprosto ferovy a vstřicny přistup tak druhy po několika pokusech a radach musel jit do jineho servisu byť to měl dal.
tak ja si myslim ze to nemaji vyresene.
Napriklad vyhrivani sedacek a volantu v zavislosti na vnejsi teplote. Nekdy se zapne sedacka, nekdy volant, ale vetsinou nic a z nastaveni to zmizi.
Nezavisle topeni, 2x z 10 pokusu se nezapne (vim ze kdyz je rezerva, nezapne se)
Posledni a nejvetsi pruser - mam Samsung S23 - ten auto posle do servisu (pote co se rozsviti vsechny kontrolky na pristrojovce, prestanou fungovat snad vsechny asistenty a vypne centralni diplej a uz se neprobudi). Odpojeni baterky mi v servisu zakazali. Po dvou navstevach uz vime ze to dela spojeni s mobilem. Zatim nevyreseno!
Nerozumim rezimu plachteni, podle jakeho algoritmu se nekdy nemuzu zbavit zarazene rychlosti (na stejne ceste, projeto uz 300x?)
Otevirani zadniho vika kufru nohou - asi spatne kopu pod autem, taky je to loterie tak 2x z 10 pokusu se to povede.
To mi neprijde jako malo problemu. O nejakych zasazich do rizeni bez duvodu nepisu.
Vyroba cca 06/2021 najeto asi 53kkm.
Kdyz jsem auto objednal, tak priznam ze jsem v nem nesedel. Zasadni chyba!
Napriklad vyhrivani sedacek a volantu v zavislosti na vnejsi teplote. Nekdy se zapne sedacka, nekdy volant, ale vetsinou nic a z nastaveni to zmizi.
Nezavisle topeni, 2x z 10 pokusu se nezapne (vim ze kdyz je rezerva, nezapne se)
Posledni a nejvetsi pruser - mam Samsung S23 - ten auto posle do servisu (pote co se rozsviti vsechny kontrolky na pristrojovce, prestanou fungovat snad vsechny asistenty a vypne centralni diplej a uz se neprobudi). Odpojeni baterky mi v servisu zakazali. Po dvou navstevach uz vime ze to dela spojeni s mobilem. Zatim nevyreseno!
Nerozumim rezimu plachteni, podle jakeho algoritmu se nekdy nemuzu zbavit zarazene rychlosti (na stejne ceste, projeto uz 300x?)
Otevirani zadniho vika kufru nohou - asi spatne kopu pod autem, taky je to loterie tak 2x z 10 pokusu se to povede.
To mi neprijde jako malo problemu. O nejakych zasazich do rizeni bez duvodu nepisu.
Vyroba cca 06/2021 najeto asi 53kkm.
Kdyz jsem auto objednal, tak priznam ze jsem v nem nesedel. Zasadni chyba!
Hele napsal si malo info, ale z toho co si napsal maš kombik 1,5eTSI, ale neznam vybavu. Na vyhřev bylo vydano TPI a tvuj měsic vyroby do něj rozhodně spadal, ale netušim zda byl zasah u tebe dilnou proveden. Blbnuti asistentu zpusobuje vadny volant, ktery souvisi pravě s tou vybavou. Maš přehrany SW infot. tedy je tvuj SW začinajici 19.. nebo maš ještě SW začinajici 18..
No nic zkus prohnat VIN timto odkazem zda nevyjede nějaka servisni pracička...
https😐/www.volkswagen.com.au/…ampaigns-recalls#secb
No nic zkus prohnat VIN timto odkazem zda nevyjede nějaka servisni pracička...
https😐/www.volkswagen.com.au/…ampaigns-recalls#secb
Tak Golf GTI bez manuálu ať si VW strčí do zadní části těla!!! 😲 😲 :😉 😒 :no: :no: :no: :no: :no:
simson33
pro VW ne dobrým směrem. Ale koncern si za to může sám, důvody byly mnohokrát popsány.
Bohužel jednou z obětí chybných rozhodnutí vedení koncernu v minulosti se stal GOLF.
Proto je také za několik hodin pod tímto tématem jen 6 příspěvků!!! Dnes GOLF skoro nikoho nezajímá. U předchozích generací kdysi klíčového evropského modelu věc nevídaná. A proč by taky měl, že?! Smutné!
Bohužel jednou z obětí chybných rozhodnutí vedení koncernu v minulosti se stal GOLF.
Proto je také za několik hodin pod tímto tématem jen 6 příspěvků!!! Dnes GOLF skoro nikoho nezajímá. U předchozích generací kdysi klíčového evropského modelu věc nevídaná. A proč by taky měl, že?! Smutné!
Stejsn
a to auto se ho regulerně pokusilo zabít. Po předjetí kamionu špatně vyhodnotilo nějaký hup na silnici a aktivovalo nouzové brzdění, které nešlo přebít ani prudkým sešlápnutím plynu. Prostě to ten passat zadupl před kamionem, který naštěstí nebyl naložený a ubrzdil to. Při reklamaci u dealera to vyřešili tak, že funkci nouzového brzdění softwarově odpojili(!!) Kdyby to do něj ten kamion napral a měl palubní kameru, vypadalo by to jako že se ho kolega pokusil vybrzdit. Udělá tohle normální auto? A nějakým hledáním na netu jsme zjistili, že to není ojedinělý případ. Takže já jsem k SW na palubě VW a navíc s AI více než rezervovaný.
Tvl! Nestraš! Tohle jestli je pravda, tak je to naprosto šílený a řešení od servisu nepřípustný.
To je potom na žalobu a odstoupení od kupní smlouvy. To přece musí jít nějak řešit.
By mě zajímalo o co šlo v reálu. Jestli nějaký barevně kontrastní rozhraní, nebo čáry, nebo něco na krajnici v levotočivé, co kamery vzaly jako stojící překážku. A taky zda jel na tempomat a jen ho přetlačil při předjíždění a nebo jel kompletně sám.
A divím se, že ani přes kickdown to nešlo přetlačit. To je vážně fatalita. Tyhle systémy musí jít vyřadit uživatelem, když reaguje. Systém je nastavený na nepozornost a situaci, kdy řidič nic nedělá a jen se veze. Když adekvátně brzdíš, silněji přidáváš, zatáčíš atd., tak tě auto má nechat na pokoji. Dokonce už se mi naopak zdálo, že ten front assist u mne snad ani nefunguje, jak je lenivej a benevolentní. Já ho mám z předloni. B8 FL.
No doufám, že mě taky nebude chtít časem zabít. Zatím jsem tohle teda nezažil. Jen to na mě asi 3x za dobu vlastnictví zařvalo, že ať kua něco dělám, když jsem se řítil na kamion, co jel o hodně pomaleji, nebo ke stojícímu autu v zatáčce a bylo v mé trajektorii a já měl zaplej Travel assist. Případně, když jedu kudlu a nějakej důchodce začne odbočovat tempem 3km/h a já už jsem moc blízko a neblikám tak se mu to nelíbí. Ale při umravněnější jízdě jsem nezažil ani náznak tohoto systému.
Jinak mě jen občas zjebe, ať se držím uprostřed pruhu a tak ho (lane assist) za trest vypnu.
To je potom na žalobu a odstoupení od kupní smlouvy. To přece musí jít nějak řešit.
By mě zajímalo o co šlo v reálu. Jestli nějaký barevně kontrastní rozhraní, nebo čáry, nebo něco na krajnici v levotočivé, co kamery vzaly jako stojící překážku. A taky zda jel na tempomat a jen ho přetlačil při předjíždění a nebo jel kompletně sám.
A divím se, že ani přes kickdown to nešlo přetlačit. To je vážně fatalita. Tyhle systémy musí jít vyřadit uživatelem, když reaguje. Systém je nastavený na nepozornost a situaci, kdy řidič nic nedělá a jen se veze. Když adekvátně brzdíš, silněji přidáváš, zatáčíš atd., tak tě auto má nechat na pokoji. Dokonce už se mi naopak zdálo, že ten front assist u mne snad ani nefunguje, jak je lenivej a benevolentní. Já ho mám z předloni. B8 FL.
No doufám, že mě taky nebude chtít časem zabít. Zatím jsem tohle teda nezažil. Jen to na mě asi 3x za dobu vlastnictví zařvalo, že ať kua něco dělám, když jsem se řítil na kamion, co jel o hodně pomaleji, nebo ke stojícímu autu v zatáčce a bylo v mé trajektorii a já měl zaplej Travel assist. Případně, když jedu kudlu a nějakej důchodce začne odbočovat tempem 3km/h a já už jsem moc blízko a neblikám tak se mu to nelíbí. Ale při umravněnější jízdě jsem nezažil ani náznak tohoto systému.
Jinak mě jen občas zjebe, ať se držím uprostřed pruhu a tak ho (lane assist) za trest vypnu.
Mam zkusenost s adaptivnim tempomatem v Passatu B8 pred FL ve specificke situaci, kdy mas😒br />
- dalnici s celkem velkou levotocivou zatazkou (asi pres maly horizont hraje roli)
- jsi v levem pruhu na tempomat
- kamion v pravem uz zataci doleva
- ty jeste jedes rovne (nejsi jeste v zatacce)
V tuhle chvili se mi asi 2x stalo, ze to ten szstem vyhodnoti jakoze to do nej naperes (coz je pravda kdybys nezacal zatacet, ale ty jeste nemuzes) no a zacne dost prudce brzdit. Jakoze dobre 80-90% mozneho pred ABS. Ale jak das plyn, okamzite prestane brzdit. Poprve te to vyleka dost.
- jsi v levem pruhu na tempomat
- kamion v pravem uz zataci doleva
- ty jeste jedes rovne (nejsi jeste v zatacce)
V tuhle chvili se mi asi 2x stalo, ze to ten szstem vyhodnoti jakoze to do nej naperes (coz je pravda kdybys nezacal zatacet, ale ty jeste nemuzes) no a zacne dost prudce brzdit. Jakoze dobre 80-90% mozneho pred ABS. Ale jak das plyn, okamzite prestane brzdit. Poprve te to vyleka dost.
Jo, jak jsem psal, někdy je horlivější, když jedeš na tempomat. Ale já tempomat prostě nesnáším a zapnu ho tak 3x do roka na chvíli a většinou někde v AT, kde na IGL nedokážu jet tak pomalu. Nebo když jedu 500-1000 km a brní mě nohy a chci se uvolnit, tak to na chvilku zapnu.
A když člověk řídí sám, tak ten front assist jako by ani neexistoval. Maximálně hodí bílou ikonku, že jedu moc blízko k autu přede mnou, když se chystám na předjíždění.
On ten adaptivní tempomat občas hystericky brzdí jen na základě blbých a starých mapových podkladů a prostě není 100% spolehlivý. Já mám FL a tam se to opět zlepšilo po senzorické stránce, ale když holt mapa hlásí 70 km/h na 130 a on ti to 5x za sebou u každýho sjezdu zadupne, tak to omrzí.
Jak ale píšeš, napoprvé to dokáže vylekat a stejně tak lane assist, když člověk pořádně nedrží volant a nebliká a přejíždí třeba nějaký dočasný značení, nebo nějakou čáru a ono to s ním švihne na stranu, nebo je o držku objíždět cyklistu a nedat blinkr a držet volant lehce jednou rukou.
A když člověk řídí sám, tak ten front assist jako by ani neexistoval. Maximálně hodí bílou ikonku, že jedu moc blízko k autu přede mnou, když se chystám na předjíždění.
On ten adaptivní tempomat občas hystericky brzdí jen na základě blbých a starých mapových podkladů a prostě není 100% spolehlivý. Já mám FL a tam se to opět zlepšilo po senzorické stránce, ale když holt mapa hlásí 70 km/h na 130 a on ti to 5x za sebou u každýho sjezdu zadupne, tak to omrzí.
Jak ale píšeš, napoprvé to dokáže vylekat a stejně tak lane assist, když člověk pořádně nedrží volant a nebliká a přejíždí třeba nějaký dočasný značení, nebo nějakou čáru a ono to s ním švihne na stranu, nebo je o držku objíždět cyklistu a nedat blinkr a držet volant lehce jednou rukou.