Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Renault Arkana 1.6 E-Tech full hybrid 145 – Mladší tvář a nový „sportovní“ vrchol
76 komentářů
Arese
3
...a hybridy už vůbec ne! :no: :no: :no: 😄 Renault prostě vykročil na naprosto špatnou cestu, měl by místo těchto prapodivných mutantů obnovit produkci skvělých Clií R.S. a Meganů R.S. (samozřejmě s manuálem!). Když taková auta může vyrábět Hyundai, proč by nemohl Renault? 😄
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MarekAbsolon
1
Vy pracujete pro redakci? Pokud vám někdo vadí, můžete ho zablokovat.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MarekAbsolon
1
Promiňte, já jsem myslel, že se zde diskutuje o automobilech.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Stejsn
3
Je to přesně tak jak píšete výše, hlupáka je nejlépe si v diskusi zablokovat, jeho nevhodné příspěvky je možné nahlásit, nebo na něj prostě nereagovat.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
4
A ty? V podstatě nikdy nepíšeš k tématu, jen trolíš :no:
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
3
Já se ptal první, neodpověděl si... Na rozdíl od tebe se ptám na auto lidí dole 😉
Anonym
2
Jsi nahlášen Hammuno, pokračuj 😄
Franta Dobro
Avantime
4
Načo by to robil? Aby nakŕmil jedného internetového trolla, ktorý by si to ereso aj tak nekúpil? 😄
Jenik3
Zaver testu mi prisel jasny. V podstate je lepsi vzit motor 1.33 bez elektro pomoci, ale levnejsi a sviznejsi nez testovany 1.6 s elektro.
Pochopitelne plati, ze pro nadsence elektro je testovana verze vhodnejsi nez 1.3. Ovsem, kolik takovych nadsencu je, kteri su pujdou koupit Renaulta? Rekl bych, ze davno nejake elektr👋hybrid vozitko maji.
Pochopitelne plati, ze pro nadsence elektro je testovana verze vhodnejsi nez 1.3. Ovsem, kolik takovych nadsencu je, kteri su pujdou koupit Renaulta? Rekl bych, ze davno nejake elektr👋hybrid vozitko maji.
No vidíš, a já jsem si Arkanu hybrid v srpnu koupil. A světe div se, jsem spokojenej. Dost jsem přemýšlel, chtěl jsem zase Megana v kombíku s 1,33, ale manželka jezdí často 10km do města a zpátky, a už chtěla vyšší auto, tak jsme zkusili právě Arkanu a rozhodnutí padlo hned. A nelitujeme.
No a k testu: celkem objektivní test, řidič nepozná přepnutí mezi EV a benzínem, to je fakt paráda. Do 140 km/h je akcelerace naprosto dostatečná, pak už tam nějaký koníky navíc malinko chybí, ale těch 150 nakonec člověk jede v klidu a pohodě. Já jezdím hodně i dálky, tedy okresky a dálnice, a v létě jsem měl spotřebu do 5 litrů. Po přezutí na zimáky a se snižující teplotou jezdím kolem 5,5. Nedávno před Vánocema jsem jel na otočku trasu Kolín - Třeboň a zpět, a spotřeba 5,4 při dodržování, max lehce nad limit. Komfort výbornej, parádní sedačky, výborná výbava, auto je tichoučký, v zimě topí okamžitě, multimédia (hudba, navi, Android...) zatím bez chyby.
Na druhou stranu kupujícím doporučuju obejít se bez rezervy, ubírá prostor v kufru pod podlahou. Já bral skladovku, a bohužel, ledničku do kufru na stojáka bez odendání pata nedám. 😄 Ale měl jsem jí v předešlym autě 2x, takže mi to žíly netrhá. A ano, kombík byl prostornější, hokejky jsem prostrčil přes kufr na zadní sedadla a byl klid. Tydy je rovnám zadnímy dveřmi. 😁
A nakonec, já platil cca 650t Kč za nové auto, 5 let záruku a lze si na 5 let předplatit servisky za cca 22t. Za tu cenu si myslím, že to byla dobrá koupě.
No a k testu: celkem objektivní test, řidič nepozná přepnutí mezi EV a benzínem, to je fakt paráda. Do 140 km/h je akcelerace naprosto dostatečná, pak už tam nějaký koníky navíc malinko chybí, ale těch 150 nakonec člověk jede v klidu a pohodě. Já jezdím hodně i dálky, tedy okresky a dálnice, a v létě jsem měl spotřebu do 5 litrů. Po přezutí na zimáky a se snižující teplotou jezdím kolem 5,5. Nedávno před Vánocema jsem jel na otočku trasu Kolín - Třeboň a zpět, a spotřeba 5,4 při dodržování, max lehce nad limit. Komfort výbornej, parádní sedačky, výborná výbava, auto je tichoučký, v zimě topí okamžitě, multimédia (hudba, navi, Android...) zatím bez chyby.
Na druhou stranu kupujícím doporučuju obejít se bez rezervy, ubírá prostor v kufru pod podlahou. Já bral skladovku, a bohužel, ledničku do kufru na stojáka bez odendání pata nedám. 😄 Ale měl jsem jí v předešlym autě 2x, takže mi to žíly netrhá. A ano, kombík byl prostornější, hokejky jsem prostrčil přes kufr na zadní sedadla a byl klid. Tydy je rovnám zadnímy dveřmi. 😁
A nakonec, já platil cca 650t Kč za nové auto, 5 let záruku a lze si na 5 let předplatit servisky za cca 22t. Za tu cenu si myslím, že to byla dobrá koupě.
Toto můžu jen potvrdit. Renault dnes dělá pravděpodobně nejdokonalejší hybridy na světě. Proto také bude evropský automotive hrát ve světě první housle. Bratrance známý to auto má a je naprosto spokojený. Bylo levné a jezdí dobře.
Netroufnu si tvrdit, jestli nejdokonalejší, ale je fakt, že fungujou.
Ve městě se auto snaží jet na EV co nejvíc, okresky, pokud člověk není hovado a umí předvídat, se dá jet cca půl na půl na elektřinu. Paradoxně nejlíp je tomuto EV v kolonách na Jižní spojce v Praze, tam ta spotřeba je minimální, to se s autem na spalováky nedá vůbec srovnat. Dálnice už jsem tolik nezkoumal, ale tam to bude minimum jízdy na EV. Ale pokud člověk nespěchá a jede kolem 125-130km/h, je dálnice kolem 5,5, až 6,0. A zatím jezdíme i ve 4 dospělých (syn 16 let má 182cm, druhej 19 let má 176cm) a místa dostatek, i nad hlavou, takže pro rodinu je to dostatečně prostorný auto. Docela i překvapivě.
PS: A jsem zvědavej, za kolik pojedu na lyže s naloženým autem a rakví na střeše. Bohužel, ještě k tomu nebyla možnost. 😄
Ve městě se auto snaží jet na EV co nejvíc, okresky, pokud člověk není hovado a umí předvídat, se dá jet cca půl na půl na elektřinu. Paradoxně nejlíp je tomuto EV v kolonách na Jižní spojce v Praze, tam ta spotřeba je minimální, to se s autem na spalováky nedá vůbec srovnat. Dálnice už jsem tolik nezkoumal, ale tam to bude minimum jízdy na EV. Ale pokud člověk nespěchá a jede kolem 125-130km/h, je dálnice kolem 5,5, až 6,0. A zatím jezdíme i ve 4 dospělých (syn 16 let má 182cm, druhej 19 let má 176cm) a místa dostatek, i nad hlavou, takže pro rodinu je to dostatečně prostorný auto. Docela i překvapivě.
PS: A jsem zvědavej, za kolik pojedu na lyže s naloženým autem a rakví na střeše. Bohužel, ještě k tomu nebyla možnost. 😄
Spotřeba hybridu je výborná za všech podmínek.
Věřím, že na dálnici - pouze na dálnici, bude asi ta 1,33 jízdně lepší, hlavně v manuálu, a spotřebou tak nějak plus mínus, ale město a okresky jí ten hybrid dává na zadek. A to říkám já, kterej tu 1,33 zkusil ve všech výkonových verzích.
Na diaľnici tá Arkana E-Tech má skoro 7 litrov, ale medzimestské cesty dáva za 4,2 litra. mesto tiež pod 5 litrov.
Já teda 7 měl, když jsem na to malinko přišláp. 😁 A jak jsem psal tu cestu do Třeboně, pak jsem dotankoval plnou a měl dojezd 1000 km, foto jako důkaz. A to srdce potěší, představa, že bych se musel na cestě modlit, jestli bude někde dobíječka a u ní volno, a jestli jo, tak si budu muset "dát kávu a číst denní tisk" je dost šílená. 😁
Ja keď mám služobné elektro, tak aj tento nabíjací rituál s občerstvením mám rád. Samozrejme, nie každý deň, ani každý mesiac. Inak som zatiaľ skôr zástancom hybridov, s Jazzom stále maximálna spokojnosť, ani občasné dlhé trasy v ňom nie sú utrpením, hlavne vďaka skvelej výbave.
No ja som vlastnil Arkanu rok. Najazdene 30000km s 1,33 motorom. Po roku som predal.
Na druhy den od kupy mi zacalo svietit "navstivte servis". Na druhy den to zmizlo. Potom po case zacalo nieco piskat z naprav pri prejazde nerovnosti, pri otvoreni a opatovnom zavierani predneho vodicovho okna mi okno obcas vypadlo z pantov a kus predmeho okna bola mimo karoseriu, pri 120km/h mi raz vypadlo spatne zrkadlo spolujazdca a drzalo na dratikoch. Bol som ako clen skupin Arkana na FB a tam asi 100 ludi hlasilo problemy s trakcnou bateriou pri hybridoch. Drzim Vam palce, nech ste spokojny.
Resume: pekne auto, dobra cena, ale ta spolahlivost...........
Na druhy den od kupy mi zacalo svietit "navstivte servis". Na druhy den to zmizlo. Potom po case zacalo nieco piskat z naprav pri prejazde nerovnosti, pri otvoreni a opatovnom zavierani predneho vodicovho okna mi okno obcas vypadlo z pantov a kus predmeho okna bola mimo karoseriu, pri 120km/h mi raz vypadlo spatne zrkadlo spolujazdca a drzalo na dratikoch. Bol som ako clen skupin Arkana na FB a tam asi 100 ludi hlasilo problemy s trakcnou bateriou pri hybridoch. Drzim Vam palce, nech ste spokojny.
Resume: pekne auto, dobra cena, ale ta spolahlivost...........
Že by páteční auto? btw jak to s tou 1.33TCe jezdilo? Předpokládám, že to byla ta 160k… Sice to není můj šálek kávy, myslím SUV kupé, ale jsem zvědavý 😉
Bola to 140 konova verzia. Jazdilo to dobre, dostatocna dynamika aj tichost. Ten motor sa dava aj do MB. Mildhybrid fungoval iba pri vyssich teplotach - co je dobre. Spotreba pri kludnej jazde okolo 5-6 litrov. Dialnica 7.
Jj 140k je v pohodě, stačí to. Podobně výkonný motor 1.4TGDI mám v i30 Fastbacku a super. Dlouhé cesty se s tím dají jet v průměru kolem 6,2l/100km :yes: a právě mě zajímalo, jak s tím zamává u Arkany ta vyšší stavba karoserie…
Ne zrovna kolony, ale projetí Prahy po Jižní spojce konstantní 80-100 je i moje nejnižší spotřeba se spalovákem (když nepočítám věci jako sjezdy z hor).
Nejdokonalejší hybridy od Renaultu? Podle čeho se pozná nejdokonalejší hybrid?
Mne u něj vadila prodleva při akceleraci, prodleva při řazení, slabší dynamika a dost slabej elektromotor. Spotřeba není špatná, ale na vychvalovani to take není.
Mne u něj vadila prodleva při akceleraci, prodleva při řazení, slabší dynamika a dost slabej elektromotor. Spotřeba není špatná, ale na vychvalovani to take není.
Dobre si kúpil. :yes: Bol som si vyskúšať zo zvedavosti ten nový E-Tech v Australi s tou turbo 1,2-kou trojvalcom a teda dosť sklamanie ako to cuká. Zas sa mi len potvrdilo, že keď full-hybrid tak s atmosférou. Aj Clio E-Tech sme mali požičané a super to jazdilo.
Člověče, já se k Australu ještě nedostal, a teda musim říct, že na mne už je to takový moc techno v interieru. Je mi 44, a raději klasickou kapličku a tablet. Ten Austral už je na mne, co se pracoviště řidiče, zbytečně přeplácaný. Je mi jasný, že doba a lid si to žádá, ale mně se fakt víc líbila ta Arkana. Ačkoliv Austral i Espace jsou exterierově fakt pěkný auta, tak já šel raději do klasiky, kulatej volant, tlačítka atd. 😁 A taky dát o 300t Kč víc už se mi nechtělo.
Chtěl bych zkusit na víkend Espace, tak snad mi to vyjde.
Chtěl bych zkusit na víkend Espace, tak snad mi to vyjde.
Neverím, že si to doba a ľud žiada. Ja som od teba mladší a nežiadam si to. 😁 Ale ani mi to zásadne nevadí, len to považujem za zbytočné lebo obrazovky rastú, ale často je tá plocha naviac takmer nevyužitá a ikony sú absurdne malé. Človek by logicky čakal, že to zväčšia, nech sa do toho vodič ľahšie triafa, ale nie. Radšej tam pridajú zbytočnosti. :no:
V novom Espace som sa len viezol a dosť príjemne ma prekvapilo naladenie podvozku. Už tam dali dozadu multilink a už to lepšie žehlí nerovnosti a asi vďaka 4Controlu krásne drží v zákrutách...veľký skok vpred oproti prkennému predchodcovi.
V novom Espace som sa len viezol a dosť príjemne ma prekvapilo naladenie podvozku. Už tam dali dozadu multilink a už to lepšie žehlí nerovnosti a asi vďaka 4Controlu krásne drží v zákrutách...veľký skok vpred oproti prkennému predchodcovi.
4Control jsem zkoušel v Lagunách, Talismanu i Espace předchozí generace, a nikdy mě to nezklamalo. V Laguně III GT to bylo dost překvapivě svižný auto a v zatáčkách zvládalo neskutečný věci.
Takže pořád dělá radost? Paráda. 😉
Ps.: Spotřebu, hlavně po městě, závidím.
Ps.: Spotřebu, hlavně po městě, závidím.
Dělá. 😁 Město je fakt super. Na to "B" - vysokou rekuperaci, když se člověk naučí předvídat, tak fakt není potřeba brzda a fakt 2/3 minimálně to jede na elektriku. Já jsem spokojenej. Teda až na tu ledničku. Já si to pití a jídlo, na radu kolegů, nechám na cestu na dovolenou posílat PPLkem. 😁
Tak to je super!
Mojí spotřebu po městě raději nechtéj vědět, Jeep bumbá... Extravilán fajn, i ty dálnice. Neměnil bych a je mi jasné, že Ty taky ne 😉
BTW - s tou ledničkou to je parádní (ač nechtěný) fór. Já to rozhodně hned pochopil správně. Všimni si, že takto mimózně reaguje několik nedávno nově založených nicků... Ehm - Hammuno?
Mojí spotřebu po městě raději nechtéj vědět, Jeep bumbá... Extravilán fajn, i ty dálnice. Neměnil bych a je mi jasné, že Ty taky ne 😉
BTW - s tou ledničkou to je parádní (ač nechtěný) fór. Já to rozhodně hned pochopil správně. Všimni si, že takto mimózně reaguje několik nedávno nově založených nicků... Ehm - Hammuno?
podlamují se mi kolena smíchy, když někdo napíše, že se mu do kufru nevejde lednice na stojáka a pak druhý podobný nesmysl, když u kabrioletu si testeři stěžují, že na zadních sedačkách je málo místa.
Kdo potřebuje vozit 2 x týdně lednici v autě, tak si snad koupí Kangoo, Caddy nebo jinou krabici? A když jí kupuji 1 za 5-10 let, tak snad mi jí z eshopu pošlou domů nějakou přepravní službou a nebudu to rvát do osobáku.
Kdo chce kabriolet, tak s tím určitě nebude jezdit na chalupu ve čtyřech.
Takže tací tragédi ať se nevyjadřují jakýmkoliv způsobem k autům 😁
Kdo potřebuje vozit 2 x týdně lednici v autě, tak si snad koupí Kangoo, Caddy nebo jinou krabici? A když jí kupuji 1 za 5-10 let, tak snad mi jí z eshopu pošlou domů nějakou přepravní službou a nebudu to rvát do osobáku.
Kdo chce kabriolet, tak s tím určitě nebude jezdit na chalupu ve čtyřech.
Takže tací tragédi ať se nevyjadřují jakýmkoliv způsobem k autům 😁
ohladom tej chladnicky, dokonca existuje vacsinou aj taka moznost si ju nechat za celkom rozumny peniaz doviez a vyniest az do domu, tiez som moc nepochopil preco by toto malo zavazit pri vybere auta
EDIT: z kontextu mi nenapadlo ze ide o autochladnicku, pri tej to samozrejme dava zmysel
EDIT: z kontextu mi nenapadlo ze ide o autochladnicku, pri tej to samozrejme dava zmysel
Ehm, viděls někdy ledničku do auta? 😁 Já myslel takovou tu 20l. http😐/www.iprice.cz/…v-220-240v-seda/?… Ale v pohodě. Sranda musí bejt, kopnutí taky. 😉 Takže tragéda bych tady viděl jinde. 😁 A bacha na ty kolena, mám dojem, že teď jsi ze sebe udělal naprostýho blba a ta kolena už se nenarovnaj.
Futuristo, největšího blba tady jsi ze sebe udělal ty tím,že sis vůbec koupil auto s pitschou na kapotě a ještě se tady tím chlubiš ostatním. 😉 😉 :no:
del42sa
nemůžu si pomoct, ale ty malá kola s nízkým profilem v kombinaci s vysokým podvozkem a tou "dírou" v podbězích působí opravdu divně ... :no:
https😐/www.auto.cz/…sportovni-vrchol?…
ta motorizace jasně ukazuje, že je to prostě dizajnovka tak akorát dobrá na jízdu do města, kde vynikne nízká spotřeba, ale sama karoserie svými tvary evokuje vozidlo s úplně jiným zaměřením a naprosto odlišnými vlastnostmí pohonu,který Arkana bohužel postrádá. Když k tomu vezmu zbytečně vysokou cenu za hybridní provedení, tak mi z toho vychází, že za ty peníze se dá koupit něco lepšího 😉
https😐/www.auto.cz/…sportovni-vrchol?…
ta motorizace jasně ukazuje, že je to prostě dizajnovka tak akorát dobrá na jízdu do města, kde vynikne nízká spotřeba, ale sama karoserie svými tvary evokuje vozidlo s úplně jiným zaměřením a naprosto odlišnými vlastnostmí pohonu,který Arkana bohužel postrádá. Když k tomu vezmu zbytečně vysokou cenu za hybridní provedení, tak mi z toho vychází, že za ty peníze se dá koupit něco lepšího 😉
Mám na Arkaně 215/55 R18, a nepřijde mi to jako malá kola. Viz http😐/www.auto.cz/…o-byl-zase-napad?… Je pravda, že tady to je fakt divný. Ale dělaj to tmavý kola, černá pneu a tmavý auto...
Jaký zaměření by mělo mít auto s takovým tvarem karoserie? A Audi RS6 v kombíku je zaměřený na dělníky a na náklad? Nebo Q7 patří do bláta, když je to SUV? To jsou takový super řeči. 😉
A poslední dotaz: já platil 650t, co bys mi navrhoval jako alternativu? Ber v potaz výbavu, prostor, 5let záruka a výkon.
Díky 😉
Jaký zaměření by mělo mít auto s takovým tvarem karoserie? A Audi RS6 v kombíku je zaměřený na dělníky a na náklad? Nebo Q7 patří do bláta, když je to SUV? To jsou takový super řeči. 😉
A poslední dotaz: já platil 650t, co bys mi navrhoval jako alternativu? Ber v potaz výbavu, prostor, 5let záruka a výkon.
Díky 😉
jo na tom tvým obrázku to vypadá podstatně lépe, je to stejný rozměr pneu ?
tvar jako sportovni kupé, výška jako SUV , ani jedno Arkana nesplňuje. Do kupé bych osobně chtěl nějaký lepší motor a od SUV zase čekám 4x4 a dobrou průchodnost terénem.....
každopádně za těch 650t to byl dobrý kup :yes: Dnes se to za ty peníze pořídit nedá
tvar jako sportovni kupé, výška jako SUV , ani jedno Arkana nesplňuje. Do kupé bych osobně chtěl nějaký lepší motor a od SUV zase čekám 4x4 a dobrou průchodnost terénem.....
každopádně za těch 650t to byl dobrý kup :yes: Dnes se to za ty peníze pořídit nedá
Dal bych ti sem mojí fotku, ale sr.t se mi s tím nechce. 😉
Právě že to není vysoký jako SUV, je to kupé, a jezdím na chatu do lesa, a kde jsem škrtal kombíkem, tady je to s rezervou. A mně se právě líbilo, že to není taková SUV krabice...
Prachy za to byly stejný plus mínus jako za Megane v kombíku s naftou, jedno má tohle, druhý má jiný... A je pravda, že jednozonová klima je malinko krok zpět, ještěže jsme tu dvouzonovku měli stejně vždycky max o půl stupně. 😁
Právě že to není vysoký jako SUV, je to kupé, a jezdím na chatu do lesa, a kde jsem škrtal kombíkem, tady je to s rezervou. A mně se právě líbilo, že to není taková SUV krabice...
Prachy za to byly stejný plus mínus jako za Megane v kombíku s naftou, jedno má tohle, druhý má jiný... A je pravda, že jednozonová klima je malinko krok zpět, ještěže jsme tu dvouzonovku měli stejně vždycky max o půl stupně. 😁
mně to teda přijde dost vysoký, myslím tím výšku podvozku nad silnicí (ne výšku karoserie) 😉
Tak na to jsem se nějak nedíval, má to asi 20cm, ale nevím přesně. A ten rozměr pneu bude asi stejnej, kola mám stejný. A ten odkaz byl z Premia, a to platit nehodlám. 😉
Arese
Pravdivý pohled na nařizovanou elektrodebilitu
https😐/smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Další útok EU na rozmanitost evropského automobilového trhu
https😐/www.autoforum.cz/…-dalsich-zemich/
Velká Británie konečně střízliví z elektrošílenství
https😐/www.autoforum.cz/…nes-nema-reseni/
Ani slevy nepomáhají...
https😐/www.autoforum.cz/…mi-az-600-tisic/
Muskovi promineme vše!
https😐/www.autoforum.cz/…-kryji-politici/
Sebevražda evropského Fordu vstupuje do závěrečné fáze
https😐/www.autoforum.cz/…i-kryji-politici
Prý "rychlodobíjení"! 😄
https://www.autoforum.cz/…-placi-soucasne/
Drahé prozření...
https://www.autoforum.cz/…porizeni-lituje/
https😐/smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Další útok EU na rozmanitost evropského automobilového trhu
https😐/www.autoforum.cz/…-dalsich-zemich/
Velká Británie konečně střízliví z elektrošílenství
https😐/www.autoforum.cz/…nes-nema-reseni/
Ani slevy nepomáhají...
https😐/www.autoforum.cz/…mi-az-600-tisic/
Muskovi promineme vše!
https😐/www.autoforum.cz/…-kryji-politici/
Sebevražda evropského Fordu vstupuje do závěrečné fáze
https😐/www.autoforum.cz/…i-kryji-politici
Prý "rychlodobíjení"! 😄
https://www.autoforum.cz/…-placi-soucasne/
Drahé prozření...
https://www.autoforum.cz/…porizeni-lituje/
Co to vlastně je ta elektrodebilita? Jste tím postižen osobně?
Já ne, ale šílené progresivisticko-marxistické vedení EU, které se rozhodlo, že zkratowozy postupně nařídí úplně všem Evropanům! 😲 😲 😲 :no:
Já vám pořád úplně nerozumím. Musím i já mít doma zkratowůz? Já se v těch novinkách nevyznám mám jen základní školu. Od kdy je to zákonem povinné prosím?
Zřejmě jste tedy strávil posledních cca 10 let v komatu, což vám fakt nezávidím! 😲 :no😒br />
P.S. To vaše jen základní vzdělání bych vám i věřil! (Samozřejmě doplněné o VŠŽ). 😒]
Soudruhu!!!!!!!!!
Nemusíte mít doma zkratovůz.
Budete ale muset absolovat BUML - Bruselký Universázlní Marxisticko- Leninský institut, kde vám bude vymyta kedulbna abyste opakoval noestalinistické pavědecké utopie jako ostatní zelení soudruzi 😄 😄 😄
Nemusíte mít doma zkratovůz.
Budete ale muset absolovat BUML - Bruselký Universázlní Marxisticko- Leninský institut, kde vám bude vymyta kedulbna abyste opakoval noestalinistické pavědecké utopie jako ostatní zelení soudruzi 😄 😄 😄
V Bruselu by se ti líbilo, tam ji malá auta jezdí fdýzlu, tam je svět ještě v tvém pořádku 😁
pavelkrucky
Dobrý den, koupili jsme si E-tech Arkanu a od první jízdy nám skřípou brzdy. Nejhorší je to za mokra. Auto je krásně tiché než začneme brzdit. Je tady prosím někdo, kdo má s tímto problémem zkušenost a mohl by mi poradit. Předem díky, Pavel 😄
pavelkrucky
Příspěvek podléhá schvalování.
pavelkrucky
Příspěvek podléhá schvalování.
richard1969
Špatný to není mám ho .Spotřeba ted 5.6L a v létě 4.9L průměrná rychlost52km. Jen mam problém s topením. Uz je dvakrát nefunkční nejdříve odvzdusnovali a ted měnili výměník .kvůli tomu jsem měl demontovanou přístrojovou desku. A po ujetí 2000km opět auto netopí . Tak si dávejte uvidim jak se zachovat zastoupení Renault na druhou závadu.
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.
boy george
Tak já ji koupil (rezervoval) asi jako jeden z prvních v ČR v r. 2021, když se ještě houpala na lodi z Busanu v Jižní Korei, kde se vyrábí. A mohu říct, že jsem hodně spokojený ... jen pro info: v životě jsem jezdil a vlastnil několik desítek nejrůznějších aut (před Arkanou Lexus RX 350 r.v. 2011 3.gen.), takže mám co srovnávat z vlastní zkušenosti, ne jenom z četby článků, Franta povídal, cucáním z prstu apod.
Styl SUV kupé nebudu komentovat, je to věc vkusu ... a mě se líbí, zvlášť v té oranžové barvě Valencia, kterou mám. Pro stručnost a přehlednost zkusím vypíchnout hlavní plusy i mínusy, resp. co se mi líbí nebo ne z mého pohledu vlastníka a 2 1/2 letého uživatele😒br /> + jednoduchá a ladná elegance oproti např. přeplácanému paskvilu Toyoty C-HR nebo X4/6 jak na anabolických steroidech, komplet LED světla, žádný zbytečný chrom, krásná světelná "křídla" zadních obrysovek, celý černý interiér vč. stropu, perfektní sportovní volant a řadička, perforovaná kůže, el. sedačky řidiče (+bederka) i spolujezdce, el. ovládání všech oken vč. auto dojezdů, ambientní osvětlení, bezklíčový vstup (stačí se k autu přiblížit otevře se, odejte zavře se) i start, plynové vzpěry př. kapoty (není samozřejmosti ani u vyšších tříd). Absence el. kufru mi nevadí - to trva cca 20s, já si rukou zabouchnu za 1s a jdu :-!
+ jasné a čitelné displeje s hezkou, jednoduchou a srozumitelnou grafikou, velký horiz. středový panel, bezdr. dobíjení, android auto i apple, za mě super multimediální systém - online SOS, mapy, navigace (ukazuje aktuálně zácpy, nehody, objížďky, ceny PHM na benzínkách, apod.), automatické aktualizace map i systému. Navigace naprosto přesně a akorát včas hlásí trasu, odbočení, kruháče. Vše v češtině i ovládání navigace, telefonu, aj. hlasem. Naprosto geniální Renaultí kompletní ovládání audia joystickem pod volantem (hlasitost, mute, přepínání stanic, skladeb, zdroje) poslepu jen špičkami prstů - vůbec netřeba odvracet zrak od silnice nebo se dokonce trefovat do pidiikonek na dotykovém displeji ... nejlepší, nejpohodlnější a nejbezpečnější ovládání, jaké jsem kdy zažil! Audio BOSE s 9-ti repro a subwooferem je na (v rámci dané třídy) špičkové úrovni. Aplikace MyRenault obsahuje veškeré informace o vozu, servisu, údržbě, asistenci, upozornění, kontakty, objednávky, některé údaje z palubní desky vozu a kdykoliv ukáže online aktuální polohu vozu na mapě.
+ jízdní komfort je optimální kompromis pohodlí/bezpečnost, losí test Arkany v 80km/h jsem viděl na videu a tester jí chválil. Teď v zimě musím vyzdvihnout topení - studený start, ujedu 100 metrů a už to fouká teplé, asi to topí el., v obyč. benzínu nebo nedejbože dieselu ujedete 10 km než zavane něco vlažného. K tomu vyhřívání sedaček a volantu a jsem hned po startu jako v bavlnce jako dnes při -10 st. 20 cm světlá výška usnadňuje jízdu ve městě (obrubníky, retardéry) a zvládne i nějakou tu polňačku. V interiéru absolutně nic nevrže a neskřípe, při jízdě cítím pevnost celé konstrukce. Po městě Arkana jezdí ze 3/4 jen na elektřinu, takže absolutní ticho a klid, při nižších rychlostech ale připojování a běh benzin. motoru ani nevnímáte. První věc kterou v každém autě zkouším je jestli si pohodlně opřu jako řidič oba lokty, v Arkaně je to OK. Nedávno jsem si zkusil zkušební jízdu s vychvalovanou vlajkovou komfortní lodí Citroenu C5X a byl jsem hodně zklamán - opěrka levého lokte ve dveřích tak malá a blbě umístěná, že loket ihned sklouzne dolů vedle sedačky, takže musíte mít ruku v klíně anebo trvale na volantu.
+ spotřeba město 4-5, okresky + dálnice 5-6, záleží na stylu jízdy, ročním období a využívání A/C, topení, vyhřívání
+ hybridní systém Renaultu je naprosto originální, bezspojková převodovka má 150 patentů a vychází z F1, benz. motor 1,6 atmosféra Atkinsonův cyklus = jednoduchost, spolehlivost.
+ bylo by jednodušší uvést, které asistenční systémy Arkana nemá než ty co má, protože jich je fakt hodně a fungují perfektně - udržování v pruhu, slepý úhel, adapt. tempo. se stop and go, detekce chodců, cyklistú, rizika kolize, nouzové auto. brždění, čtení dopr. značek a upozor. na překročení rychlosti, auto hold při stání, auto park. brzda, auto parkování i vyparkování, zadní kamera s cross traffic výstrahou, monitor tlaku pneu, auto světla a přepínání potkávací/dálkové, auto stěrače...
- středový panel má trochu ostřejší hranu a při opření pravého kolene je to cítit, vyřešil jsem nalepením gelové podložky, od té doby v cajku. Absence zadního stěrače mi nevadí, dozadu je vidět i přes kapky a při vyšší rychlosti je vítr sfoukne.
Takže suma sumárum za mě - za novou Arkanu od 600 litrů a mojí v plné výbavě za 750 s 5-ti letou zárukou + 8 let zárukou na baterku v ceně, 5 let komplet servis (práce, díly) za 13.900 bych rád od někoho viděl srovnatelnou nabídku. A pro zastydlé puberťáky - znak Renaultu je broušený diamant, Mitsubishi má na kapotě hned 3 a nikdo si z něho neutahuje. Mě se třeba zase nelíbí zmršený H znak Hnůjdaje už jen kvůli němu bych si ho nikdy nekou
Styl SUV kupé nebudu komentovat, je to věc vkusu ... a mě se líbí, zvlášť v té oranžové barvě Valencia, kterou mám. Pro stručnost a přehlednost zkusím vypíchnout hlavní plusy i mínusy, resp. co se mi líbí nebo ne z mého pohledu vlastníka a 2 1/2 letého uživatele😒br /> + jednoduchá a ladná elegance oproti např. přeplácanému paskvilu Toyoty C-HR nebo X4/6 jak na anabolických steroidech, komplet LED světla, žádný zbytečný chrom, krásná světelná "křídla" zadních obrysovek, celý černý interiér vč. stropu, perfektní sportovní volant a řadička, perforovaná kůže, el. sedačky řidiče (+bederka) i spolujezdce, el. ovládání všech oken vč. auto dojezdů, ambientní osvětlení, bezklíčový vstup (stačí se k autu přiblížit otevře se, odejte zavře se) i start, plynové vzpěry př. kapoty (není samozřejmosti ani u vyšších tříd). Absence el. kufru mi nevadí - to trva cca 20s, já si rukou zabouchnu za 1s a jdu :-!
+ jasné a čitelné displeje s hezkou, jednoduchou a srozumitelnou grafikou, velký horiz. středový panel, bezdr. dobíjení, android auto i apple, za mě super multimediální systém - online SOS, mapy, navigace (ukazuje aktuálně zácpy, nehody, objížďky, ceny PHM na benzínkách, apod.), automatické aktualizace map i systému. Navigace naprosto přesně a akorát včas hlásí trasu, odbočení, kruháče. Vše v češtině i ovládání navigace, telefonu, aj. hlasem. Naprosto geniální Renaultí kompletní ovládání audia joystickem pod volantem (hlasitost, mute, přepínání stanic, skladeb, zdroje) poslepu jen špičkami prstů - vůbec netřeba odvracet zrak od silnice nebo se dokonce trefovat do pidiikonek na dotykovém displeji ... nejlepší, nejpohodlnější a nejbezpečnější ovládání, jaké jsem kdy zažil! Audio BOSE s 9-ti repro a subwooferem je na (v rámci dané třídy) špičkové úrovni. Aplikace MyRenault obsahuje veškeré informace o vozu, servisu, údržbě, asistenci, upozornění, kontakty, objednávky, některé údaje z palubní desky vozu a kdykoliv ukáže online aktuální polohu vozu na mapě.
+ jízdní komfort je optimální kompromis pohodlí/bezpečnost, losí test Arkany v 80km/h jsem viděl na videu a tester jí chválil. Teď v zimě musím vyzdvihnout topení - studený start, ujedu 100 metrů a už to fouká teplé, asi to topí el., v obyč. benzínu nebo nedejbože dieselu ujedete 10 km než zavane něco vlažného. K tomu vyhřívání sedaček a volantu a jsem hned po startu jako v bavlnce jako dnes při -10 st. 20 cm světlá výška usnadňuje jízdu ve městě (obrubníky, retardéry) a zvládne i nějakou tu polňačku. V interiéru absolutně nic nevrže a neskřípe, při jízdě cítím pevnost celé konstrukce. Po městě Arkana jezdí ze 3/4 jen na elektřinu, takže absolutní ticho a klid, při nižších rychlostech ale připojování a běh benzin. motoru ani nevnímáte. První věc kterou v každém autě zkouším je jestli si pohodlně opřu jako řidič oba lokty, v Arkaně je to OK. Nedávno jsem si zkusil zkušební jízdu s vychvalovanou vlajkovou komfortní lodí Citroenu C5X a byl jsem hodně zklamán - opěrka levého lokte ve dveřích tak malá a blbě umístěná, že loket ihned sklouzne dolů vedle sedačky, takže musíte mít ruku v klíně anebo trvale na volantu.
+ spotřeba město 4-5, okresky + dálnice 5-6, záleží na stylu jízdy, ročním období a využívání A/C, topení, vyhřívání
+ hybridní systém Renaultu je naprosto originální, bezspojková převodovka má 150 patentů a vychází z F1, benz. motor 1,6 atmosféra Atkinsonův cyklus = jednoduchost, spolehlivost.
+ bylo by jednodušší uvést, které asistenční systémy Arkana nemá než ty co má, protože jich je fakt hodně a fungují perfektně - udržování v pruhu, slepý úhel, adapt. tempo. se stop and go, detekce chodců, cyklistú, rizika kolize, nouzové auto. brždění, čtení dopr. značek a upozor. na překročení rychlosti, auto hold při stání, auto park. brzda, auto parkování i vyparkování, zadní kamera s cross traffic výstrahou, monitor tlaku pneu, auto světla a přepínání potkávací/dálkové, auto stěrače...
- středový panel má trochu ostřejší hranu a při opření pravého kolene je to cítit, vyřešil jsem nalepením gelové podložky, od té doby v cajku. Absence zadního stěrače mi nevadí, dozadu je vidět i přes kapky a při vyšší rychlosti je vítr sfoukne.
Takže suma sumárum za mě - za novou Arkanu od 600 litrů a mojí v plné výbavě za 750 s 5-ti letou zárukou + 8 let zárukou na baterku v ceně, 5 let komplet servis (práce, díly) za 13.900 bych rád od někoho viděl srovnatelnou nabídku. A pro zastydlé puberťáky - znak Renaultu je broušený diamant, Mitsubishi má na kapotě hned 3 a nikdo si z něho neutahuje. Mě se třeba zase nelíbí zmršený H znak Hnůjdaje už jen kvůli němu bych si ho nikdy nekou
richard1969
Se vším souhlasím až na to topeni u mého vozu, achjo
To je fakt mrzuté s tím topením... a co říkali v servisu? Přišli na příčinu? Je to nějaká častá závada nebo ojedinělá? Tak jako tak to máte snad v záruce a nárok na náhradní auto ne? Stát se to mě tak budu taky pěkně naštvanej ... rozdělávat kvůli tomu celou palubovku atd.
Já byl zatím s mou Arkanou na nějaké svolávačce ohl. přeprogramování řídící jednotky, byla tam kvůli tomu celý den. Prý auto musí být studené, musí se připojovat na server do Francie a takový kecy ... Dejte prosím vědět jak vám to s tím topením dopadlo, díky Jirka.
Já byl zatím s mou Arkanou na nějaké svolávačce ohl. přeprogramování řídící jednotky, byla tam kvůli tomu celý den. Prý auto musí být studené, musí se připojovat na server do Francie a takový kecy ... Dejte prosím vědět jak vám to s tím topením dopadlo, díky Jirka.
Závadu jsem hlásil ještě v záruce ale pred pár týdny mi tovární záruka skončila .v pondělí jdu znova do servisu tak uvidim na co budu mít nárok a na co ne .když mi pošlete Vás email napíšu Vám více můj je
ach-jo@email.cz
Zatím děkuji
Richard karlovy vary
ach-jo@email.cz
Zatím děkuji
Richard karlovy vary
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.
boy george
... ještě mě napadlo, resp. nezbylo vyhrazené místo v předchozím příspěvku😒br />
+ dveře překrývají prahy až dolů, při dešti nebo marastu si neušpiníte gaťata :😉
+ systém hlídá kvalitu vzduchu v kabině - při jízdě v tunelu, za čmoudícím dieselem, apod. automaticky zapne vnitřní cirkulaci a čištění vzduchu, ale lze aktivovat i manuálně.
+ množství fyzických ovladačů na volantu i palubce pro nejčastěji používané funkce. Např. řízení klimatizace 3-mi velkými kruhovými ovladači s dispeji uprostřed nich je velmi přehledné a praktické. Při jízdě to pohodlně zvládnu jen periferním viděním.
+ oba displeje přístrojového štítu i centrálního lze podrobně nastavit ohl. stylu, barev, zobrazovaných informací, jakož i třeba jde nastavit tuhost volantu/řízení, asistenční systémy, ambientní osvětlení, navigaci, audio, aj. a to individuálně pro více osob/řidičů. Po nástupu do auta vás systém přivítá a po klepnutí na vaše zvolené jmén👋přezdívku na displeji vše přenastaví podle vašich individuálních předvoleb. Volit nemusíte pokaždé, systém si vždy pamatuje posledního řidiče.
+ do systému lze nahrát vlastní foto a video (zatím jsem nevyzkoušel, ale chystám se na to)
+ systém hlídá a ukazuje na palubce vzdálenost od vpředu jedoucího vozu (v sekundách) a varuje při riziku
+ málo který klasický hybrid ukazuje stav nabití trakční baterie; Arkana to umí a to velmi přehledně a umí zobrazovat i aktuální stav z 15-ti různých možných režimů práce nebo spolupráce benzin. motoru a 2 elektromotorů
+ při jízdě v režimu B (zvýšená rekuperace) vůz podle míry ubírání plynu mírně až výrazně zpomaluje a dobíjí baterii; kromě úplného zastavení např. na světlech vůbec nemusím používat brzdu - šetří se disky, destičky i vaše pravá noha nemusí stále přešlapovat. Dole na palubce je hezký grafický obrázek zádi Arkany, při použití směrovek blikají i světélka auta na obrázku - to je sice milé a efektní, ale uvítal bych, kdyby se na obrázku rozsvěcela i brzdová světla. Arkana totiž při silnější rekuperaci a zpomalování sama rozsvěcí brzdová světla pro upozornění vzadu jedoucích aut ... a o tom já nemám žádný přehled ... kromě třeba v noci, když vidím odraz mých brzdových světel na autech za mnou. Nevím proč to Renaulta ještě nenapadlo, byl by to snad jen menší softwarový update ...
+ většina hybridů jiných značek (Toyota, Honda) dosud používala výhradně převodovky CVT. Kdo s ní jel tak mi dá asi za pravdu, že je to naprostý vopruz (vyzkoušel jsem např. RAV4 a Yaris). Při akceleraci to vytočí otáčky na max. a drží je tam se zvukem splašeného vysavače. Poslední modely se nyní snaží imitovat řazení zvukem přes reproduktory, což je snad ještě větší vopruz. Naproti tomu Arkana řadí "normálně",hladce a téměř neznatelně a otáčky motoru se podle toho mění.
+ když po vystoupení z vozu zapomenete některé okno otevřené, nemusíte zase nastupovat a startovat, stačí 2x zmačknout knoflík na dveřích nebo dálkáči a všechna otevřená okna se zavřou. Myslím ale že při vypnutí motoru se při otevřených oknech objeví hláška a dotaz, jestli je chcete zavřít.
- (=jedno VELKÉ mínus!) Představte si, že Arkana ma čudl na klice na otvírání el. zámků jen na straně řidiče, u spolujezdce ne. Kolik na tom výrobce ušetřil? Auto má sice automatické odemykání/zamykání při přiblížení/vzdálení, ale to já mám vypnuté, protože když doma procházím s klíčem v kapse po dvoře kolem auta, tak se pořád odemyká a zamyká. No a když někde přicházím k Arkaně zprava a chci něco hodit na sedadlo nebo někomu otevřít, tak musím hrabat v kapse pro dálkáči a knoflících anebo celé auto obejít.
Tož asi tak ... kdyby měl někdo jakékoliv dotazy, napište, rád odpovím ...
+ systém hlídá kvalitu vzduchu v kabině - při jízdě v tunelu, za čmoudícím dieselem, apod. automaticky zapne vnitřní cirkulaci a čištění vzduchu, ale lze aktivovat i manuálně.
+ množství fyzických ovladačů na volantu i palubce pro nejčastěji používané funkce. Např. řízení klimatizace 3-mi velkými kruhovými ovladači s dispeji uprostřed nich je velmi přehledné a praktické. Při jízdě to pohodlně zvládnu jen periferním viděním.
+ oba displeje přístrojového štítu i centrálního lze podrobně nastavit ohl. stylu, barev, zobrazovaných informací, jakož i třeba jde nastavit tuhost volantu/řízení, asistenční systémy, ambientní osvětlení, navigaci, audio, aj. a to individuálně pro více osob/řidičů. Po nástupu do auta vás systém přivítá a po klepnutí na vaše zvolené jmén👋přezdívku na displeji vše přenastaví podle vašich individuálních předvoleb. Volit nemusíte pokaždé, systém si vždy pamatuje posledního řidiče.
+ do systému lze nahrát vlastní foto a video (zatím jsem nevyzkoušel, ale chystám se na to)
+ systém hlídá a ukazuje na palubce vzdálenost od vpředu jedoucího vozu (v sekundách) a varuje při riziku
+ málo který klasický hybrid ukazuje stav nabití trakční baterie; Arkana to umí a to velmi přehledně a umí zobrazovat i aktuální stav z 15-ti různých možných režimů práce nebo spolupráce benzin. motoru a 2 elektromotorů
+ při jízdě v režimu B (zvýšená rekuperace) vůz podle míry ubírání plynu mírně až výrazně zpomaluje a dobíjí baterii; kromě úplného zastavení např. na světlech vůbec nemusím používat brzdu - šetří se disky, destičky i vaše pravá noha nemusí stále přešlapovat. Dole na palubce je hezký grafický obrázek zádi Arkany, při použití směrovek blikají i světélka auta na obrázku - to je sice milé a efektní, ale uvítal bych, kdyby se na obrázku rozsvěcela i brzdová světla. Arkana totiž při silnější rekuperaci a zpomalování sama rozsvěcí brzdová světla pro upozornění vzadu jedoucích aut ... a o tom já nemám žádný přehled ... kromě třeba v noci, když vidím odraz mých brzdových světel na autech za mnou. Nevím proč to Renaulta ještě nenapadlo, byl by to snad jen menší softwarový update ...
+ většina hybridů jiných značek (Toyota, Honda) dosud používala výhradně převodovky CVT. Kdo s ní jel tak mi dá asi za pravdu, že je to naprostý vopruz (vyzkoušel jsem např. RAV4 a Yaris). Při akceleraci to vytočí otáčky na max. a drží je tam se zvukem splašeného vysavače. Poslední modely se nyní snaží imitovat řazení zvukem přes reproduktory, což je snad ještě větší vopruz. Naproti tomu Arkana řadí "normálně",hladce a téměř neznatelně a otáčky motoru se podle toho mění.
+ když po vystoupení z vozu zapomenete některé okno otevřené, nemusíte zase nastupovat a startovat, stačí 2x zmačknout knoflík na dveřích nebo dálkáči a všechna otevřená okna se zavřou. Myslím ale že při vypnutí motoru se při otevřených oknech objeví hláška a dotaz, jestli je chcete zavřít.
- (=jedno VELKÉ mínus!) Představte si, že Arkana ma čudl na klice na otvírání el. zámků jen na straně řidiče, u spolujezdce ne. Kolik na tom výrobce ušetřil? Auto má sice automatické odemykání/zamykání při přiblížení/vzdálení, ale to já mám vypnuté, protože když doma procházím s klíčem v kapse po dvoře kolem auta, tak se pořád odemyká a zamyká. No a když někde přicházím k Arkaně zprava a chci něco hodit na sedadlo nebo někomu otevřít, tak musím hrabat v kapse pro dálkáči a knoflících anebo celé auto obejít.
Tož asi tak ... kdyby měl někdo jakékoliv dotazy, napište, rád odpovím ...
@boy george Zdravím Jirko, naprosto perfektní popis, moc díky za všechny, kdo o tomto voze přemýšlí. Zkoušel jste i verzi 1,33 TCe, nebo full hybrid byl jasná a jediná volba?
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.
richard1969
Příspěvek podléhá schvalování.