Co dělat, když se vám v elektromobilu či plug-in hybridu zasekne zámek nabíjecího kabelu? Podle kontaktovaných automobilek to je jednoduché – auta mají mechanickou cestu, jak zamykací kolíček odjistit.
Vtipné jak všechny automobilky ujišťují, že mají vlastní speciální asistenční službu. Realita je, že to vede do nějaké sdílené linky kde sedí ženské, které vůbec nic neví a jen volají odtahovku. S elektromobilitou ještě větší průser…
Nám se u Mercedesu zničehonic na nabíječce ulomila krytka zásuvky. Byl večer a silně pršelo. Kolegyně volala na tu slavnou asistenci jestli se dá vůbec jet za deště s otevřenou zásuvkou a tam byla paní, která vůbec netušila, řekla jenom že jestli je auto pojízdné tak máme jet do servisu :D
Reaguji na to, že Mercedes má na zaseknutý kabel (a jiné problémy s dobíjením nebo autem) “specializovanou” asistenci. Ale sedí tam ženská, která umí jen dva scénáře: a) auto potřebuje odtah b) najde nejbližší servis Mercedes. Sama to tak řekla 😂 Takže to co se píše v článku je marketingová pohádka, kterou z praxe nemohu potvrdit. U jiných automobilek podobná zkušenost…i když vlastně u BMW se dalo nechat přepojit na techniky co věděli.
Ale áno, bolo to myslené trochu ironicky. To, čo si popísal, je tiež výsledok globalizácie a šetrenia nákladov. Ako vo väčšine vecí, ani tu primárne nejde o tvoje záujmy ako zákazníka.
Nepride, ked som mal zablokovane kolesa, prisla druha, co to vedela nalozit. Inak to je velka chyba, ze EU povoluje nejake diagnostiky, ta diagnostika ma bezat v aute a auto ma same vediet, co mu je. Rovnako, ked uz na mobily mame naradie a domace opravne sady, kedy toto bude u aut?
Ó ty jsi hloupý. Slyšel jsi někdy už o diagnostických chybových kodech? Pochopitelně, že auto vi, co mu je.
Já si auta opravuju sám, nemůžu ta to že ty jsi neschopný.
Tesla má vymakané uživateli přístupné servisní menu. A neustále tam přibývají nové a nové funkce, aby to nemuselo na originální diagnostiku a nebyly přetěžované autorizované servisy.
Potřebuješ zkalibrovat okna, vyměnit chladící kapalinu, udělat geometrii - najít 0° polohu volantu, vyměnit kotouče/destičky, nebo třeba zkontrolovat izolační odpory? To vše najdeš v přehledné onboard diagnostice v servisním menu.
Za diagnostiku v palubním menu palec nahoru pro Teslu.
BTW Proč bych na výměnu chladicí kapaliny měl potřebovat diagnostiku? Nejde to prostě jen vypustit, napustit a odvdzušnit?
Jinak v návodu k obsluze Tesly jsem našel toto:
"Hladinu chladicí kapaliny akumulátoru a brzdové kapaliny smí kontrolovat pouze Tesla nebo profesionální autoopravna. Konkrétní servisní informace jsou uvedeny v servisní příručce. ... Brzdovou kapalinu nedoplňujte"
protože je tam několik čerpadel (minimálně dvě) a několik vícecestných ventilů. A to odvzdušnění snad probíhá postupně, baterka, zadní motor, přední motor ... ale nezkoušel jsem. Je dobré, že to tam je. Prorazíš chladič, nebo budeš vzorný servismen a kapalinu budeš chtít preventivně vyměnit.
Je to holt složitější systém jak jeden chladič, pár hadic, poměrně dobře průstupný motor a nahoře expanzka.
A i kdyby tam bylo jen jedno čerpadlo, tak jej nějak musíš zapnout.
Stejně tak tam je u novějších kusů (ne u mého, bohužel) možnost odvzdušnění brzd, kdy to říká, který brzdič odvzdušnit a systém to tlakuje.
Je tam třeba i procedura na zajíždění nových brzd. Rozjeď se na tolik km/h a začni brzdit podle indikátoru. Opakuj, udělej ...
Jinak oni to asi berou tak, že když se v tom někdo rejpe, tak je ta "profesionální opravna".
...je samozřejmě jezdit normálním pořádným autem, které lehce, snadno a rychle kdekoliv natankuju. A potřebuju to udělat jenom jednou za 750- 800 km. :-):yes:
Lidé spíše komentují to, jak Mercedes neumožňuje řidiči v případě poruchy odjistit nabíjecí kabel a nutí ho volat odtahovku/servis/asistenční službu. Tenhle princip co největší závislosti řidiče/majitele totiž není specialitou elektromobilů, ale prostopuje to jako rakovina už mnoho let autoprůmyslem. Když jsem kupoval v roce 2017 auto, nedostal jsem k němu servisní plán a ani autorizovaný servis, ani oficiální importér jej nebyl schopen dodat, stejně jsem pochodil, když jsem žídal o smluvní podmínky prodloužené záruky. Automobilka si vše drží jen pro sebe, abyste kvůli každé prkotině museli někam volat nebo jezdit.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Pokud bychom si my všichni multinikoví, placení roztleskávači a animátoři tohoto webu, vtěleni do jedné jediné osoby Čížka z Plzně, tedy vlastně jenom já, měl vybrat mezi postižením invaliditou nebo zřejmě neléčenou schizofrenií spojenou s obsedantně kompulzivní poruchou s progresivně gradujícími příznaky, volím invaliditu.