Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proč se upouští od fyzických tlačítek? Sledujeme trendy, hájí se Němci

41 komentářů

jirik_kirij
Po kritice od toho mnozí upouštějí a ukazuje se, že tím "trendem", který sledují, je jen úspora nákladů. Takže vlastně ani tak moc nelžou. Sledují trendy.
Že mohou být životu nebezpečné, je jedno. Dostanou pro to homologaci a jsou z obliga. Hlavně, že pak policajti mohou buzerovat za kraviny, jako jsou pověšené korálky na zpětném zrcátku. Pro rýpaly, nemám je tam a zrcátko je bez "ozdob"..
Jindřich Mitter
BMW má trendy určovat, nikoliv následovat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
patlání displeje trend.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nikdo normální na to není zvědavej.

Hlavně že to bude všechno gamifikovaný. A milióny závisláků na hrách budou pařit v autech u veřejných nabíječek. Budoucnost jak z blbý komedie.
ryccardo
Cekam kdy sem dorazi nejaky tupan z mistni progresivisticke uderky a zepta se te kdyz se ti libi "zastarala" tlacitka, tak jestli by si taky nechtel startovat auto klikou. Takovou tupo reakci jsem tu uz parkrat dostal 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je klasika. Od zdi ke zdi. Proč něco dělat normálně, když to jde dotáhnout do extrému.
Mě nevadí pokrok, modernizace a technika obecně. Ale chci, aby to hlavně 100% fungovalo. A pak by to mělo dobře vypadat a být to ergonomické a uživatelsky příjemné.
Dnes to je jedna zrůdnost za druhou.
VW udělá patlací volant a nikdo ho nemá rád. (asi trend) + patlací zasekaný display bez podsvětlený lišty, který nikdo nemá rád (asi trend)
Mercedes zprasí ovládání sedadel a nikdo ho nemá rád (asi trend) + příšerný ohavný, složitý patlací volant, který nemá nikdo rád (asi trend)
BMW zničí design všech svých aut a fanouškům i kupcům je z něj blivno (asi trend) + zničí luxusní infotainment, který byl špičkou v oboru a nasadí neskutečnou složitou zrůdnost, která se nikomu nelíbí (asi trend)
Atd. do nekonečna.
No asi jsem blbej, nebo to všechno designujou pro 20 letý čínský zbohatlíky na fetu.
Nakonec se člověk začne otáčet po autech jako je Dacia, protože vypadají zvenku i uvnitř jako normální auto. Akorát jsou to šizený střepy bez motoru 😢
Avatar - miromen
miromen
Tvl, když tě tak čtu ta on musi byt minimalně každy 2 golf ve škarpě...no po vice než ročni zkušenosti vim, že jsi mimo včetně toho "nikdo".
Avatar - Mokrous
Mokrous
OK, zapomněl jsem na tvoji garáž. Takže to budu muset opravit na drtivá většina.
A připsat - Miromen to má rád. :-!
Avatar - miromen
miromen
Ja někde pišu, že to mam rad...jen ja nepatřim k nafukovačum a upozornovačum za každou cenu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
OK, tak připíšu, že to Miromen nemá rád i když to má doma a pořád opakuje, jak je to v pohodě. OK?
Avatar - miromen
miromen
Ano ono je to v pohodě i když to již doma nemam a doufam, že opět mit budu.
V podstatě vim o čem to je a jak je to na pohodu a mě to rozhodně problem neděla.
Takove ty řeči jak se musi někde šmatlat a jake procesi je potřeba dělat před jizdou než se vyjede...to je pro mě vyloženě usměvne.
Ja už davno od nastartovani vyjiždim po cca 10s a ani s tim golfem se to nezměnilo a to jsem většinou měl ukon navic v podobě změny jizdnich režimu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já taky klidně vyjedu za 5 sekund, jen systém se pořád probouzí a člověk kolikrát projede 2 křižovatky a teprve pak pomalej kompjůtr začíná žít.
A záleží na konkrétním voze, implementaci a stabilitě a rychlosti HW+SW.
Někde to je na zešílení den co den a jinde to jde.
Passat naštěstí zůstal pořád použitelný a málo otravný. Jsou ale auta, kde bych to prostě nedal.
Já chci, aby auto šlo nastavit napořád a fungovalo na 100% hned a kdykoli.
A nevadí mi moderní display, ale nemusí mít 2 metry a nikde žádný tlačítka.
Myslím, že klasický tlačítka a ovladače mají svoje místo a ideální je kombinace obojího spolu s trochou elegance a ergonomie.
Avatar - miromen
miromen
Hele zmetkovitost golfu trvala dlouho navic jsou HW zaležitosti, ktere to umocňovali. Takovy volant, ktery dokazal napachat plno problemu a nefunkčnosti byl plně vyřešen až začatkem letošniho roku. Do te doby bylo plno zmetku
Ja dnes sice golfa v ruce nemam, ale mam nějakou vazbu a dnes je to uplně jinde než na tom dlouhem začatku. Ten system dnes startuje respertive obrazovka najiždi okamžitě s tim, že samo si to seda cca 15s než je v uplne kondici, ale normalně jde hned ovladat, okamžitě se startem najede hudba, okamžitě jde zpětna kamera atd. restarty jsou minulosti. Než se připoutaš si přihlašen, pokud se nepoutaš potvrdiš hned OK a jsi prakticky hned na uvodni obrazovce. Žadne graficke nesmysli, uvitaci ceremonialy, načitani apod.
Jo a takove infot. co jsou ty předchozi tušim MIB 2.5 co jsou ve scale, kamiq, karoq atd jsou proti tomu šneci.
Marcel Blafka
Není to sledování trendů, ale snaha o úsporu až šizení už od dob Golfu 6.
A rozčiluje mě do běla, že zatím co ouřadům vadí o 1cm širší nebo užší obutí s nefunkčním systémem dodatečnýho zlegalizování, tak instituce ručící za schvalování nových bezpečných věcí do provozu tak nečiní a záměrně nás ohrožují na životě.
Viz.: autopiloty, asistenty všeho, oslňujícími světlomety, atd., který už zabíjely ‼️
I zde totiž funguje mafiánská autoloby‼️
Avatar - miromen
miromen
To, že už 6 byla šizena navic kvalitativně pruměrny model ještě neznamena, že dotykove ovladani je uspora. Pravě naopak a troufnu si tvrdit, že dnešni virtualni kokpit včetně infot. a k nim nutne ŘJ budou mit větši hodnotu než komplet cela palubka třeba v tom 6 golfu včetně HW čudlu za par kaček.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tomu sám nevěříš, že výrobce bude lidem nutit dražší věc, kterou nechtějí, když by mohl vydělávat na obstarožní klasice.
Že dva blbý displaye mají větší hodnotu, než mechanický ručičky, tlačítka, spínače, ovladače, materiály okolo (často hliník, sklo, keramika) atd. + stejně klasický display k tomu a všechny řídící jednotky jakbysmet.
Avatar - miromen
miromen
Ano ty 2 displeje budou dražši. Ceny dilu jsou dany a ne nadarmo se za to i vlastně připlaci. Bez připlatku ti zustanou leckdy ty klasicke ovladače za připlatek maš digital v zakladu klasika volant v připlatku dostaneš dotyk. volant. To je prostě fakt a ty blaboly o šetřeni se zde piši již dost dlouho jen protože si to někdo usmysli.
A neni řeč o meďourech, RR apod takže nějake ušlechtile materialy v běžnych povozech horko těžko.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A přesně na tyhle zákazníky automobilky cílí. Válejí se smíchy, jak dokážou za příplatek prodat levnější řešení, protože klient tomu přece rozumí a ví, že čím víc pruhů, tím víc Adidas.
Nejdřív to nabídnou za raketu u topmodelů (Touareg, pak Passat atd) a nakonec to je grátis v základu u Taiga. 😁 😁 😁 Páč už si nahrabaly a vyplatí se jim to sekat všechno stejný hned od základu.
A hned se majitel Taiga může cejtit stejně hustej, jako majitel Touarega, kterej to nedávno vypláznul desítky tisíc navrch.
Avatar - miromen
miromen
Ale no tak, tomuhle sam nevěřiš. A srovnavat nějaky system či řešeni z A či B segmentu s o řad či dva vyššim to je teměř vyloučene stejně jako ty materialy.
A to, že jsou zde ne jen automobilky od toho, aby vydělavaly je snad jasna věc. Ale, aby to byly takove k...y, že do vyššiho vybavoveho stupně daji levnějši věc a ještě si to nechali zaplatit to asi dost těžko, i když možne je sam všechno. To by ti zakaznici prozřeli myslim velmi rychle a řekli si kua ja koupim za meně a ještě dostanu vice. A ono by to ty automobilky přešlo velmi rychle bavit. Jen tohle se jistě dit nebude.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Věřím.
Avatar - miromen
miromen
Tak ja tě v tom necham. Ja viděl ceny jistych dilu a mam v tom docela jasno.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsou-li k dispozici tvrdá data, rád se nechám přesvědčit, že jsem mimo.
Nemám problém uznat omyl.
Avatar - miromen
miromen
Ja si diskuze plne věcnych zaležitosti včetně podkladu či odkazi malo kdy uchovavam. Ja zde třeba jednou hovořil o dotykovce včetně virtualu v G7 po FL vs obyč budiku jak u FL tak před FL, kdy jsem měl par dni před tim před sebou ceny konkretnich komponent. A taky se to po mě chtělo. Tim, že to bylo opravdu par dni tak jsem se k tomu zpětně dohrabal a do diskuze vložil. Jen bez reakce a jestli to bylo vyšuměnim nebo nezajmem netušim. Ale mužu ti řict, že ty ceny u těch virtualu a displeju jsou vyrazně vyšši než u panelu s klasickymi ovladači či virtual vs klasicky budik. Ceny u těch digitalu, už nejsou řadově v tisicich a je to na vypleštěne oči.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je třeba si ale uvědomit, že prodejní cena nerovná se výrobní náklady.
A pochybuju, že by to někdo svěřil interní data.
Avatar - miromen
miromen
Ale uvědomuji a některe věci se daji projet třeba přes ebay apod.
A co se tyče internich dat no tak třeba u forda jsem se dostal k takovym info, ktere veřejně přišli až po několika tydnech či měsicich.
Na jinem foru jsem chodil s takovimy info, kdy se mi až nevěřilo.
Ale to jsem šňupal po netu jak smyslu zbavenenych...jen s věkem mě některe věci, už tolik neberou a dnes je mi, už řada věci docela volna.
Prasivak P
Pocuj nechces mi postavit dom? na nete si pozriem cenu za tehly, tie ti
preplatim a zvysok bude v tvojej rezii, beries?

Asi tolko ku nakladom na displaye vs fyzicke ovladace. Trebe si uvedomit este co je za tym displayom vs fyzickym ovladacom a vykonamin danej funkcie v aute. To nie je len cena displayu vs cena nejakeho cudliku, ale tym displayom usetris kopu komplet obvodov navyse a tahanie kablov, extrmne zjednodusis vyrobu, zjednodusis obstaravacie procesy. Preto je ten vseobecny konsenzus, ze je nahradit ovladacie prvky jednym displayoum je vyrazne usetrenie nakladov, aj ked taketo data samozrejme nikto nezverejnuje. Urcovat naklady podla cien z ebayu je hadam este vacsi bizar nez vypocitat tu cenu domu podla poctu tehal krat cena za jednutehlu a nebrat absolutne nic ine do uvahy.

Ku tym internym datam od Fordu by ma celkom zaujimalo, odkial pochadzaju, pochybujem ze nejaky bezny Jozko z Fordu ma pr pristup ku takymto datam a ak aj ano, tak ich pravdepodobne nebude vediet interpretovat. Jedine ze by to bolo vedenie automobilky spolu so sefom controllingu a vysvetlili ti zvysenie celkovych nakladov po nahradeni fyzickych ovladacov displaymi, o com dost pochybujem.
Avatar - miromen
miromen
Aha takže ty si opravdu mysliš, že je to pouze o zobrazovadle ? Znovu se tě zeptam ty si opravdu mysliš, že je to pouze ten displej ? A nemysliš si ještě nahodou to, že jde o nějaky běžny displej z aliku za par stovek jak se lze taky běžně dočist v ruznych diskuzich ? A ten ebay je jen nějaka orientace něco jako web o spotřebě spritmonitor a rozhodně to nedavam jako přiklad přesnych dat. A jedine kde bude nějake uspara tak to bude ta prostorova tedy v menši naročnosti na něj.

A ty data rozhodně nemohly pochazet od běžneho pepy vzhledem k tomu, že informace měl zřejmě přimo od kulateho stolu. Sam to tak i uvaděl, že v ten den se rozhodlo o tom či onom.
Ja si moc dobře vzpominam jak na mě reagovali jini, když jsem s něčim přišel. Byl jsem označovan za někoho kdo si vymyšli a že si věci cucam z prstu atd.
Naposled si vzpominam jak se začalo v mediich spekulovat jaky motor dostane ST, dlouho před tim než přišlo od forda ofiko ohlašeni. Byly to 3 varianty o kterych se hovořilo. A ta osoba, ktere jsem taky nejdřiv neduvěřoval, protože to s čim chodil vyloženě zavanělo nějakymi uniky. Jenže vždy se vše potvrdilo. Takže když jsem několik měsicu před oficialnim ohlašeni v jiste diskuzi napsal, že je již jiste, že ST dostane 2,3EB tak jsem byl opět za blazna, špekulanta ať se vzpamatuju, že v dnešni době je ta šance nulova apod.
Prasivak P
samozrejme ze to nie je len zobrazovanie a ze tie displaye nie su nejake shity z alzy, v autach musia spolahlivo fungovat za podmienok za ktorych by nejaky tablet ani nenastartoval. Ale stale to moze byt (a najpravdepodobnejsie a bude) celkovo lacnejsie kvoli tomu ze usetris na vyrobe / logistike / ludskej praci. Preto je ten ebay orientacne uplne nerelevantny, kedze cena samotneho dielu je uplne marginalna popri tom co stoja ludia, vyrobne linky, logistika a celkovo vsetko na fungovanie firmy.

A este raz k tomu Fordu, bolo to od relevantnych ludi aj k teme celkovych nakladov po nahradeni fyzickych ovladacov displaymi, alebo mimo misu? Boli priame alebo sprostredkovane? Lebo ak nie, stale ostava pravdepodobnejsia moznost uspory nakladov. To, ze sa ku tebe dostala info o motoroch ti neberiem, ku tejto teme je to ale absulutne irelevantne. Nehovoriac o tom, ze takato jednoducha informacia sa asi lahsie rozsiri nez komplexne udaje z kontorlingu, ktorym vacsina ludi ani nerozumie.
Avatar - miromen
miromen
Ten ebay jsem zminil taky kvuli tomu, že ty ceny jsou tam, ale to plati pro vše obecně co po tobě bude chtit vyrobce dost nastřelene a na ryznych webech ne jen ebay jsou ty ceny vyrazněji bliže vyrobnim nakladum. Takže když ti odejde virtual kokpit třeba v te G7 poFL tak je nutne diky provazanosti měnit i dalši věci. Takže ne tak dlouho zpět tě ta sranda vyšla na desitky tisic cca něco přes 60tkč čistě za material což ti u klasickych budiku těžko bude hrozit i pravě kvuli nižši ceně. No a je jasne, že pokud si daš tu praci tak diky těm webum tohle udělaš ani ne možna za polovic a nechaš to někde v garaži za menši uplatu nakodovat.
A co se tyče toho forda tak u něj jsem neřešil nějaky přechod. Tohle bylo mimo tema, ktere ty řešiš.
Prasivak P
Sorry ale stale sa nechapeme. Jednak ta diskusia nemala byt o budikoch (ktore su iba zobrazovace) vs display, ale o fyzickom ovladani vs display. Pokial si toho ebayu neposkladas sam od nuly fungujuce auto, tak nemozes mat podla ceny jedneho dielu tusenie o tom ci je to celkovo uspora alebo vyssi naklad. Prave kvoli tym nakladom na montaz.
Display moze byt sam o sebe drahsi nez gombiky, ale pokial budes v kabine tahat menej kablov, mat menej obvodov, zrychlis vyrobu, zjednodusis dodavatelsky retazec, tak na tom usetris. Nehovoriac o tom ze by tam nejaky display infotainmentu uz tak ci tak bol aj keby ponechas tie tlacidla.
Avatar - miromen
miromen
Ale ja bych řekl, že chapeme jen se to toči v kruhu. Vždyť se zmiňuji ne jen budiky, ale i to dotykove ovladani. A u te dotykovky u ktere je současti i ŘJ a musi toho zvladat vice tak bude muset byt ta ŘJ vykonnějši prostě dražši než tam, kde zustane vice těch fyzickych ovladaču. A třeba i již zmiňěno, zakladni varianty s cenou od, ktere maji ještě řadu fyzickych ovladaču vs vyšši vybavove stupně, kde je tak zvaně teměř vyzametano.
Prasivak P
Ale my sa tocime v kruhu kvoli tomu, ze si evidentne absolutne mimo realitu o tom kolko co stoji. To s tou vykonnejsou RJ mohlo platit tak pred 50 rokmi, nie teraz. Ludska praca vo vyrobe a logistike a pustene linky stoja neporovnatelne viacej, o com evidentne nemas ziadnu predstavu.

Myslis, ze RJ trebars z posledneho Passatu alebo BMW G30 nie je dost vykonna na to, aby poslala signal na vyhrievanie sedaciek a teda treba vykonnejsiu? Ved to je cisty nezmysel. Alebo zosilnenie hudby, ktora je aj pri fyzickych ovladacoch prepojena s infotainmentom. Aj tie ceny, co si videl su uplne mimo, kedze automobilka pri odberoch na tisice kusov ma trochu ine ceny ako ty a okrem toho, ako som uz spominal, aj pri tych fyzckych ovladacoch tam mas display, takze platis akurat zanedbatelny rozdiel za vacsi display, pricom usetris kopec penazi na montazi a jednoduchsom dodavatelskom retazci. To su realne naklady pri vyrobe interierov, nie nejakych zaendbatelnych 5 palcov navyse na displayi.

A to s tym priplacanim tiez nie je argument, jednak tie ovladace miznu skor medzigeneracne, (doplaca sa vacsinou iba za ten vacsi display bez zmeny na ovladani radia/sedaciek/klimy) a oktrem toho priplatok nemusi nutne znamenat vyssie naklady. Pri M2-ke doplacas za manual, podla tvojej logiky je asi drahsi nez automat.
Avatar - miromen
miromen
Ne pravě, že mimo tu realitu jsi ty a to uplně mimo.
Smiř se s tim že displej nerovna se sniženi nakladu vuči fyzickym tllačitkum. Pravě, že ja ty ceny komponent viděl a jsou vyrazně větši než nějaky panel s čudlama a kabelaž. Stejně tak s těma ŘJ jsi vedle jak ta jedle. Displeje jsou v autech, už davno jenže nejen, že ty větši nebo chceš li ve vyššich vybavach ti umožni větši funkcionalitu nebo jeji připadne dokodovani to u těch nižšich verzi nelze.
A tvoji logiku s BMW ani nebudu komentovat tohle je uplně o něčem jinem.
Prostě tahle utkvěla představa a šiřici se demence, nejsou čudle rovna se automaticky snižovani nakladu je mimo realitu.
Prasivak P
ok, asi si este vacsi blbec nez som si myslel, tu je hociaka diskusia zbytocna. Ostatne mi to malo byt jasne z tohoto tvojho vyroku😒br />
'ak ja tě v tom necham. Ja viděl ceny jistych dilu a mam v tom docela jasno.'

Proste si pozries cenu displayu na ebayi a hned mas pred sebou celu analyzu nakladov a vynosov automobilky. Skus si uvedomit, ze tie ceny komponentov (hlavne rozdiely vacsi a mensi display) su zanedbatelne pri ostatnych nakladoch. Aj keby si mal rovno ceny od nakupcov z automobilky tak nevies ake su realne naklady na to auto, nehovoriac o cenach z ebayu. Nic v zlom ale toto je na blbca roka toto co si tu napisal.
Marcel Blafka
Příspěvek podléhá schvalování.
FMach
Ať nad tím přemýšlím jak chci a dle zkušeností s tím obojím, jsem přesvědčen, že se ve Volkswagenu pletou a doba dokazuje , tedy lépe řečeno čas, že řada tlačítek dotyková plocha někde v menu je špatné a odvádí řidiče od sledování dopravy. Budoucnost je možná lepší v v ovládání slovem.
Arese
...je nikdy nekončící snaha automobilek maximálně o*** své zákazníky tím, že jejich budoucí auto vyrobí co nejlevněji. A následně prodají co možná nejdráž. EU se v této oblasti nabízela unikátní příležitost zákazem přesunu základních ovládacích prvků na dotykový displej skutečně zásadně zvýšit aktivní bezpečnost vozů, ale neudělala nic. Hlavně že jinak u aut nařizuje tisíce zbytečných píchovin a za použití mobilního telefonu je prakticky v celé EU mastná pokuta! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - miromen
miromen
Tvl co to meleš za ***...co ma mobil u ucha společneho s dotykovim ovladanim u auta, ktere je kolikrat dostupnějši než ten HW čudl. Tobě jde ještě para z uši.
Prasivak P
zeby odvadzanie pozornosti od soferovania?
A to dostupnejsie dotykove ovladanie by som rad videl. Na toto myslim boli robene nejake testy, kde mali ludia dostatocny cas na zoznamenie sa s autom a nasledne boli merane reakcne casy na jednotlive ukony a dotykove ovladanie voci tlacidlovemu absolutne pohorelo
Avatar - miromen
miromen
Hele ja s tim, žil vic než rok a největši rozdil byl v samotne koncepci toho ovladani. Prostě jde o něco docela odlišneho byť je to dosti podobne ovladani pravě telefonu či tabletu jen je to teď v autech.
Ale, že by mě to odvadělo od pozornosti či bych musel někde něco zdlouhavěji nastavovat, aktivovat to určitě ne. Ano v jednotlivostech ta reakčni doba určitě byla horši, ale rozhodně nejde o nějake vyznamne časy či prodlevy byť je mi jasne, že se bavime o zodpovědnosti na cestach. Naopak diky centralizaci a umistěni te dotykovky da se řict v idealni pozici byla i řada věci spiš přinosnějši. A jako celek to určitě nepovažuji za lepši řešeni jen to rozhodně nepovažuji za něco nepoužitelneho. A taky jsem zde dřivěji několikrat psal, že někdo s tim problem muže mit ne že ne. Bude rozdil, když k tomu posadiš někoho mladšihoa učenliveho a nebo někoho postaršiho s navykama tak bude předpoklad, že ten starši s tim bude mit pravděpodobně větši problem.
Prasivak P
V tom teste to vychadzalo na niekolko sto metrov navyse, ktore vodic prejde bez toho, aby sa naplno venoval soferovaniu. Tolko k tej prinosnosi. Porovnavas svoje dojmy s realne nameranymi datami, pricom to trefny prispevok okomentujes ako primitiv ze tu niekto melie hovna, rovnako ako pri tvojich fantazmagoriach o drahsich diplayoch kde argumentujes ako spravny Pepa v krcme 'ja som videl kolko stoja diely, ja viem vsetko'. Asi si to pri tvojej jednoduchosti neuvedomujes, ale nevies nic a vobec nerozumies ako funguje supply chain a vyroba v automotive, len tu mudrujes lebo si niekde videl cenu jedneho dielu.