Po sourozenci od Peugeotu se omlazení dočkal také Citroën SpaceTourer. V obou případech si musejí nechat zajít chuť zájemci o spalovací motory. Francouzi totiž tvrdohlavě trvají na elektrickém pohonu.
Dlouhá verze má osm míst a pořád dostatečný kufr, výška 189 cm, nad přední nápravou do 130 cm, takže všude platíš jako za osobák. Sedadla vytáhneš sám za 5 minut, umíš z toho udělat verzi 2+2+2 a vpravo vznikne místo na lyže nebo na 2 kola. Byl to u nás nejprodávanější busík, teď to s elektrikou nikdo nechce. Busík opravdu není auto na předvádění, ale kdo ho má, tak ho má rád, protože se v něm skvěle cestuje. Elektrická verze cestování nedovoluje.
...jeho výrobce naprosto pohřbil. Ale místní elektrofanatici tu budou pořád lhát, jak EU neomezuje evropský automobilový trh... Přitom samozřejmě zdaleka nejde jen o osobní verze dodávek, ale taky o čtyřkolky či hot-hatche... :-O:-O:-O:no:
V řeči čísel je na tom čtveřice sourozenců Citroen-Peugeot-Opel-Toyota takto:
Citroen letos v ČR zaregistroval 3 elektrické Spacetourery, Peugeot 15 elektrických Travellerů, Opel 8 elektrických Zafira Life.
Toyota, která jako jediná umožňuje na českém, trhu výběr mezi elektrickým a dieselovým pohonem, zaregistrovala 0 (nula) elektrických Proace Verso a 1379 dieselových Proace Verso.
Pro Francouze je důležitá hlavně Francie a tam to dotacemi nějak protlačí. Nebude toho mnoho ale bude toho podstatně víc. A potom mohou tyto prodeje uplatnit ve flotilových emisích, které mají vysoké kvůli nahrazení malých šikovných dieselů malými nešikovnými benzínovými 3-válci.
Život je plný paradoxů. :-[]:-[]:-[]
Keď porovnám Švédsko, kde dlhodobo žijem, a ČR, tak vidím zásadné rozdiely, ako média informujú o elektromobilite a ako ju vnímajú čitatelia. Auto.cz a Autorevue.cz, ktore pravidelne čítam, vyvolávajú pocit beznádeje, že po 2035 nebude čím jazdiť, všetko dobré už tu bolo a EU je len zlá. O tých istých témach píšu švédske média ako o fakte, ktorý tu je, ako o zmene, vývoji a pokroku.
Je to naozaj potrebné, mať bulvárne titulky a zhadzovačné komentáre na tému elektromobility?
Len pre zaujímavosť, vo Švédsku je bežné, že si developer dá ako podmienku, že servisné autá stolárov a profesistov (rozumej dodáky) musia byť elektrické. Bez toho nemajú šancu uspieť v tendri. V Göteborgu sa stavia nový umelý polostrov v meste a materiál vozia elektrické kamióny a domiešavače.
Áno, elektrická dodávka s dojazdom 200km nie je dieselová s dojazdom 800km. No na čo je remeselníkovi v meste a okoli naftová dodávka s dojazdom 800km, ked auto môže doma v noci alebo na obede nabiť podľa potreby? Na čo je hotelu/letisku osobná dodávka s dojazdom 800km keď väčšinu času je zaparkovaná alebo prejde trasu do 50km?
Možno by autori Auto.cz a Autorevue.cz mohli trochu cestovať, rozliadanuť sa po svete a otvoriť sebe aj ľuďom oči a vniesť trochu pozitívneho myslenia do ich životov. Pri čítaní článkov si pripadám ako v minulosti, keď ľudia smútili za parnou lokomotívou, konským povozom a svetlom sviečky, lebo prišli nové technológie.
Koukám, že tobě už švédští zelení neomarxisti a jimi ovládaná švédská média totálně vymyli mozek! Podle té snůžky lží a překroucených faktů jsi beznadějný případ, další diskuse s tebou fakt nemá cenu. :-O:-(:no: Pokud EV fakt považuješ za "pokrok", další debata s tebou je zcela zbytečná... Zkus se aspoň trochu zamyslet - pokud by EV přinášely skutečně pokrok, zkratomobily by byly u dealerů beznadějně vyprodané, a soukromé osoby i firmy by se o ně praly! A nemusely by být protežované různými dotacemi a daňovými úlevami. A spalováky by naopak nebyly znevýhodňovány emisními pokutami a poplatky - byly by totiž neprodejné a přetékaly by jimi odstavné plochy automobilek i dealerů! :-) Zkus zapojit vlastní mozek!
P.S. Považuješ zamoření Švédska statisíci muslimskými migranty taky za "pokrok"? Vždyť ve švédských médiích se to tak po léta psalo! :-[]
Len pre zaujímavosť, vo Švédsku je bežné, že si developer dá ako podmienku, že servisné autá stolárov a profesistov (rozumej dodáky) musia byť elektrické. Bez toho nemajú šancu uspieť v tendri. Tohle obhajovat znamená mít hlavu vymytou.
Tak nevim, ve Švédsku jsem byl naposledy v listopadu, v Goteburgu, a že by tam jezdilo nějak moc elektromobilů, jsem si nevšiml ;-) Dokonce i Hertz měl plnou garáž normálních aut a nikdo se mě nesnažil zlomit na elektro. Dokonce i tam kde jsem bydlel, měl pan domácí Passata TDI 7G. Prý se to ještě smí :-[]
Uz len ta tvoja otazka, ze naco je remeselnikovi v meste dodavka s dojazdom 800km 😂. Co ta je po tom? Preco mate potrebu do vsetkeho pchat nos? Hned vies, kolko remeselnik najazdi, kam chodi na dovolenku a ako ma minut svoje peniaze. Staraj sa o seba
....a na strane druhej v tom Švédsku počuješ po nociach burácať rôzne poladené káry a ráno vidíš samé podpisy na asfalte.
Oni nás k tomu elektru nejako dotlačia aj cez developerov.