Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nissan Ariya 2WD 87 kWh – Bude to mít těžké

42 komentářů

lukas13
pokud je to o tolik dražší než TMY, nedává mi to vůbec smysl.

Enyaq dtto, ale toho alespoň drží nad vodou to, že je "místní".
Renoo
😁 a jak ho drží nad vodu, že "je místní"
lukas13
Kupují to "uvědomělé" firmy. A koncern u nás umí velmi dobře fleety - ceny, servis, druhotný prodej.
Avatar - Emel
Emel
Každé auto je někde místní... a být místní u nás není žádná velká výhra.
lukas13
Jasně, prostě jsem to bral optikou našeho trhu.

BTW - v Německu je Škoda brána jako místní. A to už výhra je.
Avatar - Emel
Emel
Tak napůl... podle mě je Enyaq lepší auto než ID4, ale v Evropě se prodává hůř a jsou za tím prodeje v Německu.
lukas13
Jasně, pro němce je Škoda horší VW. A často upřednostní to VW. Ale v rámci kontextu je Škoda "jejich", německá. Vím to, pracovně jsem s nimi mnoho let v blízkém kontaktu.
Arese
Co proboha na vzhledu tohoto elektropřibližovadla připadá autorovi "skvělé"?!! Úplně klasický těžkotonážní elektropřibližovadlo - obrovská kola, marně se snažící zamaskovat přehnaně vysoký ponton karoserie a pár rádoby efektních kudrlinek nad tím. A samozřejmě příšerná cena a mizerný dojezd. Proč by proboha někdo něco takového měl chtít kupovat? 😲 😲 😲 :no:
Avatar - honzaHK
honzaHK
Jasný...a plastový černý prahy na svým SUV máš k čemu? Tam je to v pořádku? Ty maskovanej pontóne, do huby si nevidíš.
Arese
Ty elektrofašistická nulo, svá "moudra" bys mi tady mohl předhazovat jedině tehdy, pokud bych zešílel a pořídil domů místo Karoqa obludného Enyaqa. A mohu tě uklidnit, tuto možnost nikdy nedostaneš! 😒]
Pokud by ti to snad oprávněnost mé kritiky stále nedocházela, porovnej si velikost kol našeho Karoqu s koly tohoto japonského mastodonta a taky si porovnej, o kolik je ten Nissan těžší (a pomalejší). 😄
Ano, SUV mají vždy vyšší ponton, než nízké osobáky, ale u zkraťáckých SUV je ten rozdíl ještě podstatně výraznější.
Avatar - speedfred
speedfred
Nechcem Vám tu nejako zasahovať do hádky ale za mňa je Eskimák dááleko krajšie auto ako Karotka bez ohľadu čo má aký pohon. Si až moc kritický k ev.
Arese
Samozřejmě máš na takový názor plné právo, zrovna tak jako já mám na ten svůj.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
Zase vedle. Co tam máš dál? Jakou další absurdní domněku či teorii o mém nicku? 😒] :no:
dodo24
To čo tu ty predvádzaš nemá obdoby. To si naozaj tak prízemný, že tu ideš niekoho nazývať "elektrofašistická nulo" len preto, lebo sa ti nehodí jeho názor? Vieš kto boli fašisti? Presne tí, ktorí nalepkovali ludí, ktorí nezapadali do ich názorovej poprípade rasovej línie. Jazdi si čím chceš, ale nauč sa chovať.
Avatar - honzaHK
honzaHK
😁 Ty jseš komediant.
wings
Vec vkusu. Mne sa paci, aj interier je celkom pekny. Len ten pohon je nepouzitelna tragedia (a cena az komicka). Chcelo by to diesel 1.6 a viac, turbobenzin a hybrid.
Renoo
jednoduše mají EV na pikaču.
rohor
Všechna SUV si strčte do pr$dele, lhostejno, čím jsou poháněna.
dodo24
Je to niečo, čo aktuálne tahá predaje. Naštastie máš na výber dostatok neSUV áut. Kde je dopyt, tam je ponuka.
DonVito
Spatny vtip.

K posledni vete😒br /> "Na trhu jsou totiž horší elektromobily za podobné peníze, které si vaši pozornost nezaslouží."
Ano jsou, bohuzel v testu acz dostaly o pul hvezdy vic😒br />https😐/www.auto.cz/…-nabijeni-150812
TEST Lexus UX 300e – Úchvatně komfortní, jen to nabíjení
:no: :no😒br /> Lexus je nepouzitelne predrazene EV se spatnym konektorem, ktery bude mizet. Od vyrobce, ktery BEV nebere vazne a na jeho produktech je to sakra znat.
Nissan je prukopnikem EV a jeho EV jsou uplne jinde nez Toyota nebo Lexus. Tento Nissan nema (krome ceny) temer zadnou slabinu.
:yes:
admin badge
Ondřej Šámal
Vidíte, mně zrovna ta cena přijde vlastně v pořádku. Tedy na poměry této třídy. Za 1,5 milionu se jedná o plně vybavené elektrické SUV s velkým akumulátorem (ten sám o sobě něco stojí).

Druhá věc je, že Tesla Model Y s vyšším výkonem vyjde podobně. Ovšem kvalitou se rovnat nemůže.

Jinak souhlasím, že Toyota si s BEV zatím moc nerozumí. Evidentně se už soustředí na novou generaci elektrických aut s bateriemi s pevným elektrolytem.
DonVito
:yes:
No dobre, neni vysokych cen.
Jen nizkych prijmu.
😁

Ja tu cenu bral ze sveho pohledu a TMY BYCH uprednostnil urcite.
Ale me naroky jsou nizke. 😄
admin badge
Ondřej Šámal
Asi tak 😁

I z mého pohledu je ta cena vysoká, ovšem s ohledem na standardy ve třídě takhle velkých elektromobilů (a takhle dobře vybavených), je to vlastně fér.

Každopádně když si vezmu, že dnešní auta stojí v podstatě stejně, jako před dvaceti lety (kdy byly mzdy a platy podstatně nižší), přičemž vstupy násobně vzrostly, tak je to vlastně stále pozitivní vývoj 😉
ericn
No tak ti nevím, co na tom autě stojí 1,53mil Kč? Don a jemu podobní nás tu leta krmí tím, že jde cena baterky pořád dolu a auta jsou dražší a dražší. Protože pokud by cena 1kWh byla 100EUR, tak by Baterka Ariyi měl stát kolem 200tis Kč. Tj zbytek auta 1,3mil Kč? Trochu nás drbou, ne?

Když pominu, že to auto je obludně otylé (měl jsem čest ho vidět na živo, ale to je můj subjektivní názor), vůbec nevím, proč tohle za ty nesmyslné peníze chtít? 😉
admin badge
Ondřej Šámal
To už je otázka asi na lidi přímo v automobilkách 😄 Já tu cenu hodnotím jen z pohledu toho, jaký je trh.

Jinak k cenám akumulátorů jsem psal článek nedávno (https😐/www.auto.cz/…oc-nechce-150769). Cena za 1 kWh vycházela okolo 140 eur.

Musíme vzít ale v potaz, že celý balík se skládá i z dalších systému (ohřev, chlazení, dobíjecí infrastruktura, samotný obal atd.), takže se to pořád celkově špatně odhaduje.

Jinak Nissan Ariya vzniká v Japonsku, tudíž si do ceny musíte započítat také dražší výrobu, náklady na dovoz, clo a daně. Pak už to tak hrozně nevypadá 😉
ericn
Upřímně, pokud bych někdy chtěl elektro, souhlasil bych s Donem (což se stává málokdy) a vzal za ty peníze raději TMY…
admin badge
Ondřej Šámal
Osobně bych potřeboval Teslu Y vyzkoušet. Pokud by mi ale sedla, asi bych ji v tomhle případě měl také za favorita.

Za ty peníze je to hodně slušná nabídka 😉
Mino21
Neodhaduje se to vůbec špatně, protože těch 140 USD (a ne EUR) na kWh je už celý balík, ne jen článek, teda včetně ohřevu, chlazení, dobíjení, obalu. Ten průměr ale zahrnuje i baterky pro úložiště, které jsou dražší. Pro elektrická auta platí 128 USD/kWh (akumulátor) a 89 USD/kWh (články).
Avatar - Emel
Emel
Tak ta vysoká cena se posuzuje daleko spíš vůči konkurenci než vůči příjmu, ne?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Asi tak. Takový ID.5 je s trochou výkonu a výbavy přes 2 miliony! To je ve světle tvrdých plastů a bambilionu kompromisů teprve bizár.... :no: 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Aké tvrdé plasty? Samé eko vecičky ktoré pomaly podľa vyjadrenia automobiliek môžeš aj zjesť. 😆
Avatar - wakantanka
wakantanka
pre znalcov. Ešte to stále u nabíjania na verejných bodoch funguje tak, že človek potrebuje tú správnu kartu a kreditka nič nerieši? Lebo čert ho vezmi dojazd, ale musieť mať niekoľko nabíjacích kariet aby človek dosiahol na nejakú rozumnú sieť staníc je/bolo na hlavu.
Avatar - xxc
xxc
netreba kreditku, staci jedna karticka, pokial clovek neriesi peniaze 😄
Freddka
Mercedes ma myslim nejakou karticku, ktera funguje vsude, ne?
EQA zacina na 1370 tisic a o moc mensi nez tenhle japonec neni … :-!
Lubo
EQA je o 13.2 cm kratšie, o dosť menší kufor… a o čosi ťažšie?
adamzprahy
Ano má, ale je potřeba si hlídat ceny jak to mají kde nasmlouvané. Takže jedna věc, že nabiješ, druhá že to stojí víc než benzín, resp klidně dvojnásobně víc než s jinou kartou. A občas se to mění.

Tohle by se taky mělo nějak vyřešit pokud má být elektromobilita víc rozšířená…
Avatar - wakantanka
wakantanka
Presne na to som narážal, že kým benzínky majú ceny plus mínus rovnaké, tak u EV je ten rozptyl ďaleko väčší
adamzprahy
Ještě vlastně můžu dodat, že nabíjení umí asi i klasické palivové karty. My máme DKV a ceník to má...ale když jsem viděl ty ceny a poplatky, zakázal jsem to používat 😁
Lubo
V realite bude podľa mňa Enyaq na tom s dojazdom ešte horšie. A Tesla je známa tým, že ukazuje dlhý dojazd na začiatku a potom sa znižuje.
Nissan má dlhoročné skúsenosti s EV.

Kto chce EV a má rozpočet 1,5 mil Kč, pre toho zaujímavá alternatíva.

Edit: viď video s p. Vaculíkom / Enyaq. Po roku je priemerná spotreba 18,3 kWh/100 km (diaľnice vo videu 104-108 km/h, celkový priemer cca 40 km/h). Reálne sa opýtaš majiteľa Enaqyu v Bešeňovej, či dôjde v pohode z plnej bez nabíjania do Bratislavy, a nie = 270 km (nemám z prvej ruky, možno ma nejaký majiteľ opraví, ale Rasťo Chvála tvrdí, že pri optimálnom nabíjaní rátať 200 km)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nissan má dlouholeté zkušenosti, ale moc je nezužitkoval.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ariya je hezké a celistvé auto, za mě pět hvězd :yes: