Vůz vyšší střední třídy Peugeot 505 byl posledním modelem značky s pohonem zadních kol. Design samonosné karoserie vznikl spoluprací Peugeotu a Pininfariny. Poháněly jej benzinové a naftové čtyřválce.
Jedno z mala "neitalskych", ktere jsem mel.
A dodnes na nej rad vzpominam.
Spatne skoncil: pujcil jsem ho kamaradovi na cestu za rakouskymobchodnim partnerem. Patrne i z nadseni z uspechu ho cestou zpatky poslal do svodidel.
Ale i tehdy odvedl svou praci: nikomu zposadky se nic nestalo. Ale chudak pežót byl na odpis.
v druhé polovině osmdesátek už byl exteriér strašně zastaralý, takže potom v devadesátkách, když se to sem dostalo jako ojetiny, vypadala i 5 let stará ojetina jako 20 let stará :D , ale jinak vlastně moc pěkný auto, akorát časově trochu mimo :D
To vůbec nezpochybňuju, ale Sierra z r. 82 vedle toho vypadala jako raketoplán vedle letadélka bratří Wrightů, byť objektivně byla možná i horším autem... :-)
...pro mě jeden z opravdu TOP Peugeotů! Kde jsou ty doby, kdy i mainstreamové evropské automobilky nabízely takto elegantní, prostorné a komfortní sedany s pohonem zadních kol... :-O Kromě 505 se mi ještě moc líbí o něco starší druhá generace Fordu Granada. Z osmdesátek pak Ford Scorpio I. gen, Opel Omega/Senator a Volvo 700/900. :yes:
S tímto krasavcem jsem projezdil Albánii a Ukrajinu v době, kdy tam ještě nebyly silnice. Jízdní vlastnosti vynikající. A jak si tu někteří stěžují na zaostalý interiér ? K čemu je luxusní interiér, když auto uvízne na první polňačce?Frantíci toto auto zkonstruovali hlavně pro severní Afriku a tamní úroveň komunikací. Můj osmimístný Familiale v barvě agáve je stále na značkách, podstupuje pomalou renovaci a těší se, že vyrazí opět do světa.