Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD – Sice do zásuvky, ale pořád skvělé
100 komentářů
KANKUNEN
a běháš s prodlužkou, hadicí, žere to elektriku i benzín. Za to je CX60.
RAVka je za 1,6 a je ještě dačoidnější 😁
Jenže je to 4x4 s působivou dynamikou...
Tak je fakt, že těch elekrických 50 koní na zadní nápravě je fajn (určitě je to dramaticky lepší než nic). Dynamika nevím no, jednak nejde moc využít, protože podvozek je nejslabší článek auta (neschopný a na povinných 19tkách nepohodlný zároveň) a jednak to v reálu zase až tak zázračně dynamicky (jako že 0-100 za 6 s) nepůsobí... V EV režimu to bude dost podobné této Hondě a se spalovákem se přidává dost nepříjemný lomoz motoru (ne že by byl až tak hlučný, ale ten zvuk není dobrý) ve spojení s eCVT (díky lepšímu odlučnění a vyššímu výkonu je to o dost lepší než v běžné RAVce, ale i tak je to auto spíš na klidnou jízdu).
Tak mě RAVka taky moc nebere... ale zase dynamické parametry jsou něco, za co případně peníze jsem ochotný dát.
Ona i ta CX60 jako PHEV za podobně peníze setře CR-V fest.
Ja som mal cx60 iba na pol hodky, ale zdala sa mi trochu uskakana na 20kach
budom
Z ceny 700 tis kč sjme se dostali na 1,2 milonů - dostanu za to těžké , zbytečně komplikované auto s baterkou, která když po 8-10 leetch degraduje tak výměna bude stát více jako ojetina.. a to se vyplatí.. kde je ta spolehlivá CR-V za 700 tis kč??? za 1,2 mega si ji nechte...zbytečnost..
Ano...jestli víš za kolik bude nová baterie za 10 let, tak ještě prosím čísla na Eurojackpot a děkuji předem.
tak hlavne ani nevime jestli bude potreba. Nebo uz ksou nejake vetsi zkusenosti s vydrzi baterii u PHEV? ja jsem na ni u Supa zatim najel 40tkm a nevidim vubec zadnou degradaci.
Ja se blizim devadesati tisicum, taky zadna pozorovatelna degradace.
ja 120, asi se blizim k 1000 hlubokejm cyklum a vychazi mi to nekde mezi nemeritelnym a 95% puvodni kapacity
Jojo. Libi se mi ti e😜erti, co podobne auto nikdy nevideli ani z rychliku, ale vedi naprosto presne jake bude mit za 10 let problemy.
Ale zlepsuje se to. Kdyz jsem PHEV koupoval, tak mi prorokovali vymenu baterky do tri let a ze me to bude stat polovinu ceny auta. Ted uz se podobne vykriky neobjevuji 😊
EDIT: Aha, nechal jsem se nachytat trollem, koukam. Tenhle uzivatel ma celkem 8 prispevku a vsechny jsou o tom jak barterie nevydrzi 10 let nebo ze hybrid na dalnici zere vic nez diesel.
Ale zlepsuje se to. Kdyz jsem PHEV koupoval, tak mi prorokovali vymenu baterky do tri let a ze me to bude stat polovinu ceny auta. Ted uz se podobne vykriky neobjevuji 😊
EDIT: Aha, nechal jsem se nachytat trollem, koukam. Tenhle uzivatel ma celkem 8 prispevku a vsechny jsou o tom jak barterie nevydrzi 10 let nebo ze hybrid na dalnici zere vic nez diesel.
Tak ja jsem zase všude četl jak baterka v Priusu nikdy neodejde. Odešla.
Jasne, ze se nejake procento vyrobenych kusu muze pokazit. Ale byvalo to v diskusich prezentovano jako neco, co je technologicky odsouzeno ke smrti po par letech.
Počkej, tobě žere hybrid na dálnici míň jak diesel ve stejným autě?
Já uznávám hybridy ve městě a na okreskách při klidné jízdě, ale na dálnici snad fyzika platí taky, ne?
Já uznávám hybridy ve městě a na okreskách při klidné jízdě, ale na dálnici snad fyzika platí taky, ne?
Co znamená že platí fyzika?
Obecně dříve platilo, že diesel má vyšší tepelnou účinnost než benzín. Ale moderní benzíny, které nejsou honěné samy o sobě na výkon (protože mají elektrickou berličku), jsou schopné dosáhnout účinnosti přes 40%. A zároveň jsou i schopné se díky převodovkám typu CVT / eCVT dostat na takové otáčky, jaké zrovna potřebují. Takže vyloženě zaručená výhoda nafty tesaná do kamene fyzikálních zákonů podle mě neexistuje...
Obecně dříve platilo, že diesel má vyšší tepelnou účinnost než benzín. Ale moderní benzíny, které nejsou honěné samy o sobě na výkon (protože mají elektrickou berličku), jsou schopné dosáhnout účinnosti přes 40%. A zároveň jsou i schopné se díky převodovkám typu CVT / eCVT dostat na takové otáčky, jaké zrovna potřebují. Takže vyloženě zaručená výhoda nafty tesaná do kamene fyzikálních zákonů podle mě neexistuje...
Nehodlám tu široce rozebírat teorie, nehledě na fakt, že u účinnosti vycházíme z kg a ne z litrů a diesel je stále dalece napřed, ale ještě jsem neviděl benzín, který by měl na dálnici, resp. při konstantní jízdě vpřed bez rekuperace, nižší spotřebu, než diesel při zachování rozměrů a cca váhy vozidla.
Otáčky jsou v době 7-9 ti kvaltů celkem irelevantní.
Prostě tam, kde furt brzdíš a rekuperuješ lze s hybridem zajet za lepší čísla, ale tam, kde prostě valíš dálku to nejde. Zkus si to sám a nebo si projdi miliony nezávislých videotestů, kde se porovnávají pohony na různých typech tras. Na dálnici to hybrid prostě vždycky projede a to o dost.
A není to obhajoba mojí garáže. Každý má svoje a nemají si moc co vyčítat. Jen se něco hodí víc tam a něco víc jinam.
Otáčky jsou v době 7-9 ti kvaltů celkem irelevantní.
Prostě tam, kde furt brzdíš a rekuperuješ lze s hybridem zajet za lepší čísla, ale tam, kde prostě valíš dálku to nejde. Zkus si to sám a nebo si projdi miliony nezávislých videotestů, kde se porovnávají pohony na různých typech tras. Na dálnici to hybrid prostě vždycky projede a to o dost.
A není to obhajoba mojí garáže. Každý má svoje a nemají si moc co vyčítat. Jen se něco hodí víc tam a něco víc jinam.
No právě to, že jsi mluvil o fyzice, mě inspirovalo k tomu, že se chceš bavit o teorii. Ještě kousíček teorie, jo?
Když se podíváš na grafy efektivity, tak si uvědomíš, že motor je efektivní, pokud jede v nějaké poměrně vysoké zátěži. Tj. je vesměs efektivnější jet se slabším motorem ve větší zátěži než se silným motorem ve slabé zátěži. Tady nějaký příklad u staršího motoru pro představu https😐/ars.els-cdn.com/…20300063-gr5.jpg
A tohle je další věc, kde ti pomáhá ten hybrid - nasadíš relativně slabší motor, ty krátkodobé požadavky na výkon pokreješ z baterky... a po zbytek času jedeš vyšší procentní zátěž a vyšší účinnost.
PS: Na spritmonitoru má Camry 2.5 průměr 5,9 a Passat TDI 140kW 6,6... ale jasně, jsou v tom i Alltracky a 4x4 a kombíky, navíc to není jen dálnice. Jen chci říct, že za sebe nejsem přesvědčený, že hybrid nemůže té naftě nikdy konkurovat
PPS: mě to zajímá jen teoreticky, moje auto není na tyhle hrátky se spotřebou stavěné 😄
Když se podíváš na grafy efektivity, tak si uvědomíš, že motor je efektivní, pokud jede v nějaké poměrně vysoké zátěži. Tj. je vesměs efektivnější jet se slabším motorem ve větší zátěži než se silným motorem ve slabé zátěži. Tady nějaký příklad u staršího motoru pro představu https😐/ars.els-cdn.com/…20300063-gr5.jpg
A tohle je další věc, kde ti pomáhá ten hybrid - nasadíš relativně slabší motor, ty krátkodobé požadavky na výkon pokreješ z baterky... a po zbytek času jedeš vyšší procentní zátěž a vyšší účinnost.
PS: Na spritmonitoru má Camry 2.5 průměr 5,9 a Passat TDI 140kW 6,6... ale jasně, jsou v tom i Alltracky a 4x4 a kombíky, navíc to není jen dálnice. Jen chci říct, že za sebe nejsem přesvědčený, že hybrid nemůže té naftě nikdy konkurovat
PPS: mě to zajímá jen teoreticky, moje auto není na tyhle hrátky se spotřebou stavěné 😄
Teraz som mal na služobke požičané BMW 330e. 215 kW a dlhodobá spotreba bola 7,0 l na sto. A to všetci vieme, ako sa asi ľudia správajú k autu z požičovne, nikto ho nešetrí a nejazdí na spotrebu. Takže reálne to určite pôjde za 6 dlhodobo.
Na druhej strane webpaja tvrdí že jeho kolegova 330i dokáže tiež jazdiť za 6. Tak je otázka, do akej miery je ten hybrid prínosom v spotrebe oproti modernému úspornému spaľováku.
A na "tretiu stranu" zase BMW dáva oveľa väčšie zľavy na hybridy, ako na čisté benzíny. Takže sa môže stať, že ten hybrid vyjde reálne lacnejšie, ako čistý benzín. V prípade 330i vs. 330e to platí určite.
Na druhej strane webpaja tvrdí že jeho kolegova 330i dokáže tiež jazdiť za 6. Tak je otázka, do akej miery je ten hybrid prínosom v spotrebe oproti modernému úspornému spaľováku.
A na "tretiu stranu" zase BMW dáva oveľa väčšie zľavy na hybridy, ako na čisté benzíny. Takže sa môže stať, že ten hybrid vyjde reálne lacnejšie, ako čistý benzín. V prípade 330i vs. 330e to platí určite.
Pockej, 330e je PHEV, ne? Takze dlouhodoba spotreba bude silne zavisla na tom, jake trasy auto jezdi a jak ho majitel nabiji. Klidne muze jezdit i za 3 nebo 4 litry...
@Jirka: jasné, 330e je plugin, ale požičané auto nikto nenabíja, ja som ho tiež dostal úplne vybité, proste jazdí to ako obyčajný fullhybrid bez dobíjania. A to je známe, ž nedobíjané pluginy jazdia fakticky za viac, ako ich čisto benzínové alternatívy. Takže z toho pohľadu je podľa mňa 7 litrov nedobíjaného pluginu, ktorý nikto nešetrí, pekné číslo.
"A to je známe, ž nedobíjané pluginy jazdia fakticky za viac, ako ich čisto benzínové alternatívy" - vazne? Kde je to zname?
Mozna u vyrobcu, kteri neumeji poradny plug-in udelat. Ale obecne to neplati.
Mozna u vyrobcu, kteri neumeji poradny plug-in udelat. Ale obecne to neplati.
Tak čisto z fyzikálneho hľadiska auto s benzínom vážiace 1500 kg bude mať nižšiu spotrebu, ako to isté auto s tým istým benzínom, ku ktorému je ale pridaných 200 kíl bateriek a elektromotora, pričom prázdne baterky nemôžu pomôcť a teda predstavujú len mŕtvu váhu a pre ten samotný benzín väčšiu prácu = väčšiu spotrebu paliva. Z tejto teoretickej - a hádam Tebou nespochybnenej - premisy vychádzalo moje konštatovanie.
Druhá vec je, že riadiaca elektronika toho pluginu nedovolí úplné vyšlahanie baterky na nulu, niečo sa nabije brzdením a vždy je tam aspoň pár percent a aj tých pár percent niekedy dokáže vypomôcť a trochu znížiť tú spotrebu.
Druhá vec je, že riadiaca elektronika toho pluginu nedovolí úplné vyšlahanie baterky na nulu, niečo sa nabije brzdením a vždy je tam aspoň pár percent a aj tých pár percent niekedy dokáže vypomôcť a trochu znížiť tú spotrebu.
Tvoje teorie ale bude platit pouze pri jizde konstantnim tempem, ktere je blizke idealnim otackam spalovaku (a prevodovky a tak).
V jakemkoli jinem kombinovanem rezimu to pravda nebude.
Viz treba https😐/www.spritmonitor.de/…a/1563-C-HR.html?… - i kdyz budes brat jen HEV, tak ma nizsi spotrebu nez cisty benzin. PHEV by na tom byl podobne i bez dobijeni.
V jakemkoli jinem kombinovanem rezimu to pravda nebude.
Viz treba https😐/www.spritmonitor.de/…a/1563-C-HR.html?… - i kdyz budes brat jen HEV, tak ma nizsi spotrebu nez cisty benzin. PHEV by na tom byl podobne i bez dobijeni.
OK, reálna premávka je častokrát odlišná od teoretických predpokladov.
Akurát ten Tvoj odkaz ukazuje pravý opak toho, čo tvrdíš: tam má benzín nižšiu priemerku ako plugin (aj keď je to nejaké divné, neviem o tom, že CRH má čistý spaľovák).
Akurát ten Tvoj odkaz ukazuje pravý opak toho, čo tvrdíš: tam má benzín nižšiu priemerku ako plugin (aj keď je to nejaké divné, neviem o tom, že CRH má čistý spaľovák).
Ano, prodava se take s cistym spalovakem. Na Plug-in cisla jsem ani nekoukal, takze jsem si ani nevsiml ze maji vyssi prumer. Porovnaval jsem HEV a PHEV. Vzorek sedmi aut je statisticky nezajimavy.
Existuje teoretická možnost, že by hybrid se stejným motorem mohl být úspornější, než stejné auto se stejným motorem, ale bez hybridu.
Výchozí situace - jedu 110 po dálnici a baterka je prázdná. Na to mi stačí nějakých třeba 30kW.
Řídící elektronika zavelí a motor začne výkonem 40kW nabíjet baterku. Efektivita spalování paliva je při vyšší zátěži výrazně vyšší.
Baterka je nabitá, motor se vypíná a auto pokračuje na baterku.
...pak záleží, jestli zvýšení efektivity motoru bude kompenzovat ztráty z nabíjení a zpět.
Výchozí situace - jedu 110 po dálnici a baterka je prázdná. Na to mi stačí nějakých třeba 30kW.
Řídící elektronika zavelí a motor začne výkonem 40kW nabíjet baterku. Efektivita spalování paliva je při vyšší zátěži výrazně vyšší.
Baterka je nabitá, motor se vypíná a auto pokračuje na baterku.
...pak záleží, jestli zvýšení efektivity motoru bude kompenzovat ztráty z nabíjení a zpět.
Nemyslim, ze existuje PHEV, kde by elektronika zavelila a zacala se za jizdy nabijet baterka "z prazdna do plna". Vetsina nabije z prebytku jen trochu a pak ji zase vybije kdykoli to spalovaku pomuze (nebo jede chvili bez spalovaku, pokud to jde".
Dobijeni baterky lze obvykle zvolit, ale realne to moc nedava smysl. Na plne dobiti nestaci ty drobne prebytky ktere spalovak obcas muze mit a elektronika ten rezim bere jako pokyn ke zvyseni zateze (a spotreby) spalovaku, aby se baterka dobila rozumnou rychlosti. A to ekonomicky nedava smysl.
Dobijeni baterky lze obvykle zvolit, ale realne to moc nedava smysl. Na plne dobiti nestaci ty drobne prebytky ktere spalovak obcas muze mit a elektronika ten rezim bere jako pokyn ke zvyseni zateze (a spotreby) spalovaku, aby se baterka dobila rozumnou rychlosti. A to ekonomicky nedava smysl.
''Druhá vec je, že riadiaca elektronika toho pluginu nedovolí úplné vyšlahanie baterky na nulu, niečo sa nabije brzdením a vždy je tam aspoň pár percent a aj tých pár percent niekedy dokáže vypomôcť a trochu znížiť tú spotrebu.''
ved toto, niekde v teste 330e som myslim zachytil, ze sa po vybiti sprava ako obycajny full-hybrid(i ked samozrejme bude tazsi). Cize si viem predstavit ze v hybrid-friendly prevadzke moze byt skrz rekuperaciu uzpornejsi aj s uplne vybitou bateriou nez lahsi benzin
ved toto, niekde v teste 330e som myslim zachytil, ze sa po vybiti sprava ako obycajny full-hybrid(i ked samozrejme bude tazsi). Cize si viem predstavit ze v hybrid-friendly prevadzke moze byt skrz rekuperaciu uzpornejsi aj s uplne vybitou bateriou nez lahsi benzin
Jo, tyhle měrný grafy znám. Ale je to motor od motoru položený v jiném pásmu.
Automat tomu většinou podřizuje otáčky, abys nutil motor pracovat v optimální zátěži.
Vždy musí trochu víc tlačit a zároveň držet otáčky níž.
Řeč ale byla o dálnici. Tam ti je baterie k prdu. Nemá z čeho brát a dobíjet ji by byla vražda.
Spritmonitor je sice orientačně nápomocen, ale záleží na druhu pohonu.
Je evidentní, že dálniční stíhači ve služebních Passatech TDI 4x4 pojedou krapet jiný tempa, než relaxující fanda hybridní Toyoty. Tak to prostě je.
Já mám s Passatem cca 5,4 dlouhodobě a s Camry bych to měl podobně. Camry by byla úspornější na crcačky a žrala by víc na dálnici. A naopak. Opět žádná raketová věda.
Automat tomu většinou podřizuje otáčky, abys nutil motor pracovat v optimální zátěži.
Vždy musí trochu víc tlačit a zároveň držet otáčky níž.
Řeč ale byla o dálnici. Tam ti je baterie k prdu. Nemá z čeho brát a dobíjet ji by byla vražda.
Spritmonitor je sice orientačně nápomocen, ale záleží na druhu pohonu.
Je evidentní, že dálniční stíhači ve služebních Passatech TDI 4x4 pojedou krapet jiný tempa, než relaxující fanda hybridní Toyoty. Tak to prostě je.
Já mám s Passatem cca 5,4 dlouhodobě a s Camry bych to měl podobně. Camry by byla úspornější na crcačky a žrala by víc na dálnici. A naopak. Opět žádná raketová věda.
Ještě jednou co je ta pointa - je efektivnější po motoru chtít 50% jeho výkonu než 20%.
Takže je lepší brát 50kW z motoru co má 100kW než z motoru co má 150kW... a případně si těch 50kW na chvíli půjčit z baterky. Má to svoje limity, ale tady je ten největší potenciál pro hybridní úsporu na dálnici.
Jestli se ti vyplatí na chvíli tu zátěž zvýšit dobíjením, dostat se do větší efektivity... a pak třeba motor vypnout a jet chvíli na baterku... to asi záleží na konkrétní implementaci a ztrátách při nabíjení/vybíjení... obecně si myslím že se to spíš nevyplatí.
Takže je lepší brát 50kW z motoru co má 100kW než z motoru co má 150kW... a případně si těch 50kW na chvíli půjčit z baterky. Má to svoje limity, ale tady je ten největší potenciál pro hybridní úsporu na dálnici.
Jestli se ti vyplatí na chvíli tu zátěž zvýšit dobíjením, dostat se do větší efektivity... a pak třeba motor vypnout a jet chvíli na baterku... to asi záleží na konkrétní implementaci a ztrátách při nabíjení/vybíjení... obecně si myslím že se to spíš nevyplatí.
"Jestli se ti vyplatí na chvíli tu zátěž zvýšit dobíjením, dostat se do větší efektivity... a pak třeba motor vypnout a jet chvíli na baterku... ". Takhle presne se chovalo hybridni Sorento na dalnici v Belgii, pri rychlosti cca 110 km/h nebo kolik to tam maji.
Ano, teoreticky to může platit a mimo jiné se to bude vázat na zátěž, která je daná jízdními odpory (kola, pneu, rozměry, poháněné nápravy...) a rychlostí.
Proto taky často vychází, že ty menší a slabší motory umí být v optimálním režimu úspornější, ale naopak pod zátěží žerou jako prokopnutý. A tak bude malý auto B segmentu při 70km/h úsporný se slabým motůrkem, ale už to nebude fungovat pro 2T SUV 4X4 při 150 tacho na dálnici.
Tyhle perpetum mobile principy mě moc neberou. I když v některých specifických momentech elektronika může usoudit, že by si mohla baterii dobít, když je poloprázdná a požadavek na spalovák je směšně malý. No tak si tam něco nakřečkuje a využije větší efektivity v dané chvíli.
Ale při 150 tacho se to dít nebude.
Tisíckrát je dokázáno, že plachtění je lepší, než rekuperace a stejně tak není efektivní motorem dobíjet baterii při ustálené jízdě a pak ji zase vybíjet. Toto je doména města a okresek se střídáním tempa. Tam to naopak smysl má.
Dál už to nehodlám rozebírat. Nemám čas na nekonečné debaty.
Proto taky často vychází, že ty menší a slabší motory umí být v optimálním režimu úspornější, ale naopak pod zátěží žerou jako prokopnutý. A tak bude malý auto B segmentu při 70km/h úsporný se slabým motůrkem, ale už to nebude fungovat pro 2T SUV 4X4 při 150 tacho na dálnici.
Tyhle perpetum mobile principy mě moc neberou. I když v některých specifických momentech elektronika může usoudit, že by si mohla baterii dobít, když je poloprázdná a požadavek na spalovák je směšně malý. No tak si tam něco nakřečkuje a využije větší efektivity v dané chvíli.
Ale při 150 tacho se to dít nebude.
Tisíckrát je dokázáno, že plachtění je lepší, než rekuperace a stejně tak není efektivní motorem dobíjet baterii při ustálené jízdě a pak ji zase vybíjet. Toto je doména města a okresek se střídáním tempa. Tam to naopak smysl má.
Dál už to nehodlám rozebírat. Nemám čas na nekonečné debaty.
Kolik kW si myslíš, že taková Camry (třeba) potřebuje na 130 nebo 150km/h? Překvapivě málo, pořád je to hluboko pod tou ideální efektivitou.
Malý motory žeroucí jako prokopnutý, to se podle mě traduje ještě z doby, kdy nebyly chlazené svody a chladilo se bohatou směsí, jinak to spíš neplatí.
Malý motory žeroucí jako prokopnutý, to se podle mě traduje ještě z doby, kdy nebyly chlazené svody a chladilo se bohatou směsí, jinak to spíš neplatí.
Hele, nevím. 30-40kW? Camry je aerodynamická předokolka, takže to nebude moc.
Pořád ale bude platit, že je lepší jet na spalovák, než vyrábět elektřinu spalovákem a se ztrátami a tu pak s dalšími ztrátami pálit. Samozřejmě, že ani na dálnici nejedeš 100% času za konstantních podmínek, protože provoz, profil, vítr atd... A v určitých momentech je vhodné něco lehce poslat do baterie.
A v tý druhý části máš taky kus pravdy.
Měl jsem TSI, kde se kvůli ochraně katu obohacovala směs, což byla hrozná prasečina.
Takže pomalu za 5 a rychle za 10 nebyl problém.
A pak jsem měl chlazený TSI a tam to bylo už spíš mezi 5,5-7/100.
Jenže dneska máš i R6 3.0 v BMW 5er, co jede za 7/100 a bylo by zajímavý srovnat, za kolik by stejným tempem jela pětka, kdyby měla R3 1.0, nebo 1.5 R3, nebo R4. A stejnou hmotnost, stejný pneu, stejně hnaný nápravy, prostě všechno stejný. Třeba těch 150 na dálnici, nebo i v mixu. Takovej srovnávací test jsem asi neviděl.
Nejsem ladič motorů, abych ti tu vykládal, že vím, jak se který konkrétní motor bude chovat v konkrétních otáčkách a poloze škrtící klapky atd. Ale určitě to dneska kluci laděj na krev kvůli emisím tak, že i větší motor umí jet za hezký čísla.
A mile rád v dalším Passatu vyzkouším nový 150kW TSI, abych měl srovnání se současnou naftou. Mě je totiž vcelku jedno, co tam pod kapotou mám, když to funguje podle mých požadavků a moc mě to neobtěžuje. A u nafty to jsou jen občasné regenerace.
Jinak to jsou stejně furt akademický debaty. Auto je komplexní věc a každej má jiný požadavky. Někdo chce hlavně výkon, jinej zvukovou kulisu, někdo jen spotřebu, někdo fandí benzínu a nebo naftě, někdo ekologii v podobě hybridů, někdo je nesnáší, nebo jim nevěří atd... Někde se ti líbí pohon, ale už ne zbytek auta, nebo na to nemáš atd atd...
Pořád ale bude platit, že je lepší jet na spalovák, než vyrábět elektřinu spalovákem a se ztrátami a tu pak s dalšími ztrátami pálit. Samozřejmě, že ani na dálnici nejedeš 100% času za konstantních podmínek, protože provoz, profil, vítr atd... A v určitých momentech je vhodné něco lehce poslat do baterie.
A v tý druhý části máš taky kus pravdy.
Měl jsem TSI, kde se kvůli ochraně katu obohacovala směs, což byla hrozná prasečina.
Takže pomalu za 5 a rychle za 10 nebyl problém.
A pak jsem měl chlazený TSI a tam to bylo už spíš mezi 5,5-7/100.
Jenže dneska máš i R6 3.0 v BMW 5er, co jede za 7/100 a bylo by zajímavý srovnat, za kolik by stejným tempem jela pětka, kdyby měla R3 1.0, nebo 1.5 R3, nebo R4. A stejnou hmotnost, stejný pneu, stejně hnaný nápravy, prostě všechno stejný. Třeba těch 150 na dálnici, nebo i v mixu. Takovej srovnávací test jsem asi neviděl.
Nejsem ladič motorů, abych ti tu vykládal, že vím, jak se který konkrétní motor bude chovat v konkrétních otáčkách a poloze škrtící klapky atd. Ale určitě to dneska kluci laděj na krev kvůli emisím tak, že i větší motor umí jet za hezký čísla.
A mile rád v dalším Passatu vyzkouším nový 150kW TSI, abych měl srovnání se současnou naftou. Mě je totiž vcelku jedno, co tam pod kapotou mám, když to funguje podle mých požadavků a moc mě to neobtěžuje. A u nafty to jsou jen občasné regenerace.
Jinak to jsou stejně furt akademický debaty. Auto je komplexní věc a každej má jiný požadavky. Někdo chce hlavně výkon, jinej zvukovou kulisu, někdo jen spotřebu, někdo fandí benzínu a nebo naftě, někdo ekologii v podobě hybridů, někdo je nesnáší, nebo jim nevěří atd... Někde se ti líbí pohon, ale už ne zbytek auta, nebo na to nemáš atd atd...
"Pořád ale bude platit, že je lepší jet na spalovák, než vyrábět elektřinu spalovákem a se ztrátami a tu pak s dalšími ztrátami pálit." - to ale obecne platit nemusi. Mas pravdu, ze pri prevodu spalovak -> elektrika -> pohon jsou ztraty. Ale v podstate nevime, jestli ty ztraty jsou vetsi nez to, ze prime propojeni spalovaku s koly muze byt mene efektivni, protoze motor nejede v idealnim pasmu otacek a tim padem ma snizenou ucinnost.
Tedy, my to nevime. Predpokladam, ze vyrobci to vedi.
Tedy, my to nevime. Predpokladam, ze vyrobci to vedi.
Ale pak jsem přece pokračoval dál a napsal: "Samozřejmě, že ani na dálnici nejedeš 100% času za konstantních podmínek, protože provoz, profil, vítr atd... A v určitých momentech je vhodné něco lehce poslat do baterie."
A taky stále mluvím o efektivitě při rychlé jízdě po dálnici.
Takže se určitě nemusíme my dva dohadovat, protože to krapet chápeme, ale taky víme, že je příliš mnoho proměnných.
A jsou výrobci a modely, kde to docela funguje i při vyšších tempech a pak jsou tu průsery typu Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE, kterej se mi tak moc líbil při představení a bohužel ten si na dálnici pápne bez okolků 12/100 i když se teoreticky tváří, že ví přesně, jak nakládat s energií a jak využívat všech technolgických vychytávek. No, neví.
A taky stále mluvím o efektivitě při rychlé jízdě po dálnici.
Takže se určitě nemusíme my dva dohadovat, protože to krapet chápeme, ale taky víme, že je příliš mnoho proměnných.
A jsou výrobci a modely, kde to docela funguje i při vyšších tempech a pak jsou tu průsery typu Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE, kterej se mi tak moc líbil při představení a bohužel ten si na dálnici pápne bez okolků 12/100 i když se teoreticky tváří, že ví přesně, jak nakládat s energií a jak využívat všech technolgických vychytávek. No, neví.
Mokrous: vieš k tomu X-trailu napísať niečo viac? Skúšal si ho, to o tej spotrebe sú Tvoje skúsenosti? Pretože X-trail mám vo finálovom výbere, tá koncepcia pohonu obdobná s CRV ma zaujala (pritom auto je tak o 10t lacnejšie ako CRV), je to priestranné a nevyzerá to zle. Ale ak ako píšeš ten hybrid je v praxi fail, to mení situáciu.
Ne, nezkoušel, jen jsem ležel pár dní v systému pohonu a proměnném kompresním poměru atd.
No a pak jsem si prošel pár nezávislých videotestů ohledně spotřeb a krom plazení se po městě a blízkém okolí jsou ty spotřeby hrozné. Prostě určitě příjemné auto chováním, ale zcela mimo spotřebou.
https😐/youtu.be/a2qqzy0BqO0?si=dScCy_vSIki7nn7o
Je toho všude spousta.
No a pak jsem si prošel pár nezávislých videotestů ohledně spotřeb a krom plazení se po městě a blízkém okolí jsou ty spotřeby hrozné. Prostě určitě příjemné auto chováním, ale zcela mimo spotřebou.
https😐/youtu.be/a2qqzy0BqO0?si=dScCy_vSIki7nn7o
Je toho všude spousta.
No jo, tyhle seriove hybridy bez primeho propojeni spalovaku s koly jsou pri pozadavku na vyssi vykony dost spatne, bohuzel 😞
Honda uz to pochopila a resi to primym prevodem v urcitych rychlostech. Ostatne tohle reseni zvolili uz kdysi u Chevy Volt/Opel Ampera, kdyz puvodne prohlasovali ze to bude ciste seriovy hybrid a pak tam rychle dali prime propojeni spalovaku s koly pres par spojek. I tak to bylo spotrebou dost mizerne auto.
Honda uz to pochopila a resi to primym prevodem v urcitych rychlostech. Ostatne tohle reseni zvolili uz kdysi u Chevy Volt/Opel Ampera, kdyz puvodne prohlasovali ze to bude ciste seriovy hybrid a pak tam rychle dali prime propojeni spalovaku s koly pres par spojek. I tak to bylo spotrebou dost mizerne auto.
V tomhle směru je podle mého už dlouhé roky na špici ve smyslu efektivity pohonu Toyota a stále to platí. Minimálně pro HEV. Uživatelský komfort už je na jinou debatu a vkus každého soudruha.
a jak víš, že ta hybridní toyota je relaxující a ne dálniční jezdec? a to samé o těch passatech. Tohle se tu už jednou probíralo a skončilo to, že to je značně subjektivní u koho se bere, že jede dálnici a u koho ne
a jak víš, že ta hybridní toyota je relaxující a ne dálniční jezdec? a to samé o těch passatech. Tohle se tu už jednou probíralo a skončilo to, že to je značně subjektivní u koho se bere, že jede dálnici a u koho ne
spotřeby stačí srovnat při stejné trase a stejném provozu, ne od papíru od někoho, kdo nic nezkusil
https😐/blog.auto.cz/…ondeo-vs-monde👋
Mondeo HEV: 9 litrů na sto, což není špatný výsledek
Mondeo TDCi: 8,6 litrů na sto, což taky není špatné, ale rozdíl je malý.
Corolla : 8,3 litrů na sto, takže je nejrychlejší, ale i nejúspornější
Jízdní režim, pokus držet se rychlosti 150km/h v reálném provozu na dálnici a současně s pokusy a srovnání dynamiky.
Nějak nevidím zásadní rozdíly, prakticky vše identické.
Někdo tlachá od papíru teorie a pak se nechce o teorii ani bavit, někdo zkouší v reálu. Fyzika a efektivita pořád funguje.
https😐/blog.auto.cz/…ondeo-vs-monde👋
Mondeo HEV: 9 litrů na sto, což není špatný výsledek
Mondeo TDCi: 8,6 litrů na sto, což taky není špatné, ale rozdíl je malý.
Corolla : 8,3 litrů na sto, takže je nejrychlejší, ale i nejúspornější
Jízdní režim, pokus držet se rychlosti 150km/h v reálném provozu na dálnici a současně s pokusy a srovnání dynamiky.
Nějak nevidím zásadní rozdíly, prakticky vše identické.
Někdo tlachá od papíru teorie a pak se nechce o teorii ani bavit, někdo zkouší v reálu. Fyzika a efektivita pořád funguje.
Když pomineme rozdíl třídy, rozdíl generace a náhonu awd... Nějaká Octa 2.0TDI by byla o pořádný kus lepší
Ja snad nikde nepisu, ze hybrid zere min. Jenom jsem komentoval toho uzivatele, ktery ma potrebu uplne zbytecne pod clanky psat bud "za 10 let budete menit baterku" nebo "hybridy jsou k nicemu, na dalnici zerou vic nez diesel" a jiny prispevek od nej svet nevidel.
Ale jinak mam zmereno, ze pri 130 km/h prumerne rychlosti podle GPS jsem prejel D11 Praha-Hradec se spotrebou 5,8 na zimnich gumach, to myslim neni spatne.
Ale jinak mam zmereno, ze pri 130 km/h prumerne rychlosti podle GPS jsem prejel D11 Praha-Hradec se spotrebou 5,8 na zimnich gumach, to myslim neni spatne.
Já si nebyl jist, zda to jen komentuješ, nebo popíráš. OK.
5,8/100 při 130 je na benzín krásná hodnota!
Se Supem iV? Nebo s čím?
Mě to jednou jede za 4,7 a jindy za 5,9, podle větru a profilu. A nebo za 9, když krapet přidám...
Bohužel nejsem schopen nikdy a nikde jet konstantních 130.
Buď jedu 70, nebo 170 a tak nějak všechno mezi tím.
Já řeším hlavně celkovou a ta mi v létě osciluje těsně nad 5 a v zimě i dost pod 6.
Vždy záleží na trasách. Poslední 3 týdny jsem ale nikam pořádně nejel a jen samý crcačky okolo 15, 20, 30 km max. Furt běží motor, furt se rozmrazuje a ohřívá a mám tam snad 7,5/100. Někdy to prostě nejde jet za hezký čísla. Až pojedu dál, tak to zase spadne na 5-5,5/100. Prostě nafta je na dálky. Na zimní přískoky bych to měl lepší s benzínem.
5,8/100 při 130 je na benzín krásná hodnota!
Se Supem iV? Nebo s čím?
Mě to jednou jede za 4,7 a jindy za 5,9, podle větru a profilu. A nebo za 9, když krapet přidám...
Bohužel nejsem schopen nikdy a nikde jet konstantních 130.
Buď jedu 70, nebo 170 a tak nějak všechno mezi tím.
Já řeším hlavně celkovou a ta mi v létě osciluje těsně nad 5 a v zimě i dost pod 6.
Vždy záleží na trasách. Poslední 3 týdny jsem ale nikam pořádně nejel a jen samý crcačky okolo 15, 20, 30 km max. Furt běží motor, furt se rozmrazuje a ohřívá a mám tam snad 7,5/100. Někdy to prostě nejde jet za hezký čísla. Až pojedu dál, tak to zase spadne na 5-5,5/100. Prostě nafta je na dálky. Na zimní přískoky bych to měl lepší s benzínem.
Prius PHEV. Jednou jsem jel z Prahy pozde v noci, dalnice byla skoro prazdna. Tak jsem to nameril od benzinky za Prahou k benzince pred HK, dal jsem si bacha aby to bylo opravdu 130 GPS v prumeru. Spousta lidi pise "pri 130 mi to zere X", ale uz nevedi nebo nenapisou, ze realne to auto jede 125 a jeste kus cesty bylo zpomaleni na 80 a parkrat museli uhybat za kamion 😉
Jo, tyhle cesty v zime mezi 10 a 30 km jsou zabijak skoro pro kazde auto. Taky jsem dneska mel EV dojezd snad nekde okolo 30km. Jenomze jsem se trikrat rozjizdel se zmrzlym autem a pak jsem stal 20 minut na miste se zapnutym topenim, to se proste nascita.
Jo, tyhle cesty v zime mezi 10 a 30 km jsou zabijak skoro pro kazde auto. Taky jsem dneska mel EV dojezd snad nekde okolo 30km. Jenomze jsem se trikrat rozjizdel se zmrzlym autem a pak jsem stal 20 minut na miste se zapnutym topenim, to se proste nascita.
Dle slov prodejce Hondy baterie u hybridu CRV předešlé generace vydrží 300 tis km a pak je potřeba koupit novou za 200 tis + její výměna...U nové to tipuji na podobnou výdrž i když doby šla s bateriemi kupředu...
Bohužel EU a její nesmyslné emisní povolenky zdražili auta a zároveň do EU Honda nedováží motor 1.5T, který u předchozí generace fungoval skvěle...Existuje možnost si jí nechat dovézt z USA, ale to vyjde na 1395000 o hodně slabší výbavě než jsou nabízeny hybridy...
Jsem zvědavý jak se bude prodávat nová generace za tyhle peníze...Né každý potřebuje mít kožené a vyhřívané sedadla za 1249000...
Jsem zvědavý jak se bude prodávat nová generace za tyhle peníze...Né každý potřebuje mít kožené a vyhřívané sedadla za 1249000...
Othello
Když už je nová generace tak revoluční, očekával bych alespoň zmínku o uspořádání pohonu. Například jaká je tam převodovka, jestli má jeden nebo více stupňů, jestli je využívá i elektromotor apod..
Chápu že rozměr displeje je důležitější a nelze vynechat ani zanedbatelný rozdíl v rozvoru různých provedení, ale holt jsem ze staré školy a zajímají mě i ty dříve důležité, leč dnes už zcela nepodstatné komponenty aut.
Chápu že rozměr displeje je důležitější a nelze vynechat ani zanedbatelný rozdíl v rozvoru různých provedení, ale holt jsem ze staré školy a zajímají mě i ty dříve důležité, leč dnes už zcela nepodstatné komponenty aut.
No, tak to musíš jinam, někam na stránky o autech. :-!
Tady na autoblesku pro ženy, EV a IT fans už se toho moc nedozvíš ;-\
Tady na autoblesku pro ženy, EV a IT fans už se toho moc nedozvíš ;-\
Tohle jsou jenom prvni dojmy, musis pockat na test, kde budou detailnejsi udaje. Oh, wait...
převodovka u obou verzí ( motor - elektromotor )je bezesptupňová...Prodejce mi říkal, že to uměle řadí...
iudex
Môže byť to CRV sebelepšie auto, ale pri danej cene si neviem predstaviť, kto by mu dal prednosť pred lacnejším (!) BMW X1 PHEV. 8-s
Není CR-V už dnes podstatně větší? Ale máš pravdu, mě právě zaujalo to, jak technicky mnohem lepší CX60 naprosto Hondě uniká.
Jo, CRV je min. o pol triedy väčšia, bližšie má k X3, ale nemyslím, že medzi X1 a CRV bude taký rozdiel vnútri. Ono X1 vďaka svojej FWD platforme je v podstate taká priestranná ako X3 a medzigeneračne dosť narástla, takže priestorovo je X1 v pohode rodinným autom, ako čo do miesta vzadu, tak i v kufri. Takže myslím že záujemcovia budú vnímať CRV a X1 ako porovnateľné alternatívy, určite skôr, ako CRV a X3 (ktorá ide až po 510 koní).
Pak tedy ještě jedna drobná... CR-V má uživatelsky lepší interiér než X1 😒] To je prostě fakt.
Užívateľsky áno, FWD bavoráky žiaľ prechádzajú na komplet dotykové ovládanie a to je zle. Odmysliac od toho je ale X1 fajn auto a na pomery BMW slušná value for money. A ako som sa práve včera bavil, na PHEV vedia dať podstatne väčšie zľavy ako na čisté spaľováky, takže 30e môže byť za dobrú cenu.
Mazda i Honda mají v poslední generaci opravdu pěkné interiéry. při pohledu na evropskou konkurenci se člověku až chce brečet.
Btw: X1 NUTNĚ MUSÍ MÍT M-paket. Bez něj prostě nevypadá!
Btw: X1 NUTNĚ MUSÍ MÍT M-paket. Bez něj prostě nevypadá!
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V X1 jsem neseděl, ale už předchozí CRV je uvnitř obrovská. Na zadních sedadlech podélně srovnatelně místa se Škodou Superb, bez nadsázky.
Jaros 00071
Do SUV patří diesel. Honda zrušila skvělý motor 2.2 Diesel. Tohle je zoufalé a povede dál do propasti dějin. :no: Mazda CX60 JE ÚPLNĚ JINDE S NOVÝM 6 válcovým DIESELEM!!
Ted myslim vypadek minuly patek a dnesni zmizeni palcu dolu. Clovek by cekal, ze by treba nekde mohlo byt "menime to a to" pro ty lidi, co sem chodi prakticky denne.
S mokrým automatem a 😁S+ vyrazí předokolka na sebemizernějším povrchu překvapivě parádně.
Ale rozumím co jsi chtěl říct.
Ale už 3. zimu takhle provozuju těžší 2.0 TDI před nápravou s touhle brzdící berličkou a ať chumelí, jak chumelí, je břečka, namrzlo, uježděno, čerstvo, kopec nekopec, pořád to jede jako prd.
Je to levná náhražka samosvoru a když je váha nad/před přední nápravou a dobrý gumy a zaberou obě kola bez ohledu na podklad pod každým z nich, tak mimo zapadnutí do rigolu, nebo velkého stoupání v terénu se to chová překvapivě suverénně.
Problém je, že to často zákazník, nebo prodejce nezaškrtne do výbavy, protože na to kašle, nebo tomu ani nerozumí. Bývalo to skryto v R-line sportovním paketu pro DCC vks za asi 700,- Korun spolu s progresivním řízením. Kdo si to tam nedá, tak se pak diví, že má vlastně úplně jiný auto. Nechápu, proč to není ve standardu.
Na dravou sportovní jízdu v zatáčkách při horší adhezi je VAQ někde jinde. O tom žádná.
😁S+ to řeší jen pomocí brzd, což není vhodné na výše zmíněné kratochvíle, právě proto, že to ničí brzdy a krade výkon, ale na rozjezd, kde brání prokluzu kola na povrchu s horší adhezí to je naprosto dostačující a ne/překvapivě účinné.
A chyběla ti hodně v tom GTI ta čtyřkolka, nebo ti to stačilo? Já chápu, že 4x4 se na sněhu rozjede rychleji, ale že by se bez toho nedalo žít se mi nezdá.
Nechápu úplně některá vyjádření, jak je GTI nudné. Mě dokázalo pobavit, ochotou zatáčet a nejít po předku ven i překvapit, navíc funguje za všech okolností.
Krásně jde do zatáčky. Někdy až moc :-!
Akorát já potřeboval větší a klidnější svezení, takže to vyhrál Passat.
Jinak ale GTI :yes:
R bylo zase jinde, ale spíš tou brutální efektivitou, než zábavou.
Já svýho času zkoušel snad všechny VW co šlo.
Nejlíp se mi vezlo v Touaregu, ale na něj tenkrát nebylo.
Golf R už mi moc nedává smysl, je cenově u 2er a to už je řidičsky jinde.