Jak efektivně otevřít zamrzlé auto a jak předcházet podobným situacím? Naučte se ošetřovat těsnění, správně používat stěrače, odmlžovat okna a rozmrazovat zámky. A co rozhodně nedělat a jak zamrznutí předcházet?
A jednoduše si auto ohřát zevnitř. Těch technologií na to je několik.
Každý ví, jak tyto rady vypadají hezky a jak v praxi nefungují a nebo velmi otravuji život.
Mam auto pod nevytapenou strechou, nemam garaz. Jako jediny z ulice vyjizdim s cistym sklem a autem celkove. Sousedi maji garaze plne veci a vsichni parkuji pred garazi, rano skrabou okna aby mohli vyjet.
Primarnim duvodem zamrzani auta je vzdusna vlhkost, ktera se kondenzuje z klesajiciho vzduchu. Jakakoli strecha nad autem ten problem hodne vyrazne redukuje. Ne ze by ve velkych mrazech nemohlo zamrznout, ale mne se to jeste nestalo.
Za ta leta co takhle parkuju se mi ani jednou nestalo, ze by tam naval snih. Ale uznavam, ze nebydlim na horach.
Zajímavé je hlavně si představit mechanismus toho jak to funguje v otevřeném prostoru. Jeden by si řekl, že to musí namrznout stejně. Zřejmě to fakt souvisí s klesáním vlhkosti z výšky dolů. Toto jsem třeba nevěděl. A to mám fyziku docela rád.
Zamrznute auto dotiahnes do tepla, vsetko sa rychlo topi, spina a sol s vodou zalezu do kazdej skary, vytiahnes to von, vsetko ti to zase zamrzne, voda zvatsi objem a tak stale dookola. V studenej garazi ten lad a sajrajt vysi a mnohokrat sa ani nestaci roztopit, takze ten proces je ovela pomalsi a k autu laskyplnejsi
Silikon si na "sametové" těsnění fakt dávat nebudu.
Stěrače nemusím rvát, vyhřeju si je zevnitř, když je to fakt zlý a nechce se jim.
Smeták nenosím, mám rukáv. Boční skla vezmu kreditkou.
Na auto zásadně nikdy nic neliju.
Keyless nepotřebuje teplý klíček.
Ruční brzdu nemám a automat se na zpátečku neparkuje.
Nemám 130 metrů dlouhou prodlužku na fén.
Tkaničky do bot nenosím a promačkávání tkaničkou jsem asi nepochopil.
Na mlžení oken existuje takový převratný vynález. Myslím, že se jmenuje klimatizace.
Nesahám do klimatizace, když funguje. Jinak to snad ale umí a ví každý, jak zapnout ofuk skla, nebo?
Na kladivo nemám seriózní odpověď. Nic tak blbýho už jsem tady dlouho nečetl.
Jako prevenci používám moderní vůz s výhřevem skla, keyless odemykáním atd. Nekupuju si kvůli tomu zimní sirky.
Motor samozřejmě nechám běžet na volnoběh, dokud mi elektrická topná spirála trochu neohřeje interiér a všechny vyhřívané komponenty auta nesplní svůj účel a v mezičase čistím auto od sněhu a ledu. Je-li z auta vidět, samozřejmě jedu. Skutečná raketová věda.
Děkujeme!
PS. Toto je jediná situace, kdy bych bral EV a na dálku si ho rozmrazil a vytopil. Ale za ty 3-4 problémový dny v roce mi to nestojí.
Zapomněl jsem teda napsat, že v mrazech nechodím k autu v pleteném svetru s jelenem, ale v moderní zimní bundě s membránou, takže nic nestudí a nic se nenamočí. Prostě 3x mávnu rukou a je po srandě. A mladej už taky nejsem.
přimrzlé dveře 406ky jsou tradiční každoroční zimní zábava a pokud auto parkuje venku, nepomáhá na to NIC. Takže na mé zuřivé bušení pěstí do rámu dveří, aby to povolilo, si už ulice zvykla :)
Namazané těsnení, ale přes den tam nateče voda v noci to stejně zamrzne, stěrač je zmrzlý a neohebný, moc nestírá, smeták mám vzadu, abych neměl sníh na sedačce, rozmrazovač zámků je k ničemu, když zamrzne krytka klíčové dirky, škrabka na dvířkách nádrže u octávky je fajn, jen pokud nejsou přimrzlá ta dvířka, plachta na okno je fajn, ale pokrytá námrazou po přenesení do auta přináší vlhkost. Nejdřív nastartuji a pak až ometám - potřebuji odmrazit přední i zadní okno, zrcátka....