Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeStále se můžeme vrátit ke spalovacím motorům, naznačuje opatrně šéf Stellantisu
60 komentářů
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
PowerHouse
Jsou zde nové možnosti, kterým legacy carmakers nedokáží čelit.
Příklad😒br /> Další, další, další ... kdo nabízí kompletní chassis bude CATL.
https😐/www.carscoops.com/…-621-mile-range/
Nyní nabízí kompletní chassis kdekdo,
za dob ICE nikdo.
Tímto nechválím BEV nebo ICE, popisuji obrovskou změnu.
Příklad😒br /> Další, další, další ... kdo nabízí kompletní chassis bude CATL.
https😐/www.carscoops.com/…-621-mile-range/
Nyní nabízí kompletní chassis kdekdo,
za dob ICE nikdo.
Tímto nechválím BEV nebo ICE, popisuji obrovskou změnu.
Ta obrovská změna je co? Že baterka bude stejně malá, jen se na papír napíše vylhaná imaginární spotřeba 10kWh na 100 km? Komici s.r.o.
že nyní si můžeš koupit kompletní chassis, dříve to nešlo.
No tak zase vznikne x EV startupů, kde investoři projedou miliardy a nic z toho nebude.
Když se bude někdo chtít udržet, tak určitě nebude chtít 50% závislost na Čínským dodavateli a jeho cenách.
"Dokonalá" budoucnost - LEGO pro dospělé. Čínský střeva a doma se na to ušijou potahy a vylisují plechy.
Když se bude někdo chtít udržet, tak určitě nebude chtít 50% závislost na Čínským dodavateli a jeho cenách.
"Dokonalá" budoucnost - LEGO pro dospělé. Čínský střeva a doma se na to ušijou potahy a vylisují plechy.
Nemyslím si, že by dodávky kompletních šasi bylo to, čemu tradiční automobilky nedokážou čelit. Jestli jim v poslední době něco nadělalo vrásky, tak je to Tesla, která se naopak snaží dělat si všechno sama.
Pokud by teoreticky třeba CATL dokázal díky standardizaci prodat těch šasi tolik, že by je vypiplal k dokonalosti, pak by mohl automobilky přesvědčit, že se jim nevyplatí vlastní vývoj... jako se to stalo u automatických převodovek. Jenže šasi je potřeba víc ladit spolu s celým autem a i logisticky je to náročnější... nemyslím, že by zrovna tohle byl nějaký významný trend v automotive příštích let.
Pokud by teoreticky třeba CATL dokázal díky standardizaci prodat těch šasi tolik, že by je vypiplal k dokonalosti, pak by mohl automobilky přesvědčit, že se jim nevyplatí vlastní vývoj... jako se to stalo u automatických převodovek. Jenže šasi je potřeba víc ladit spolu s celým autem a i logisticky je to náročnější... nemyslím, že by zrovna tohle byl nějaký významný trend v automotive příštích let.
Ano. Dobrá myšlenka. Jestli chce Evropa se svými výdělky konkurovat Číně, tak se automobilky budou muset nutně spojit. Jednotné šasi by byla pro začátek dobrá cesta.
Dále by se už konečně měla EU podívat na dovozní clo pro vozy vyrobené v Číně. S jejich "asistencí" by přiměla Číňany, aby začali stavět výrobní závody v Evropě, ne jen přebírat krachující automobilky. Zároveň musí odbory dohlédnout na to, aby v těchto závodech opravdu nezávislé odbory fungovaly.
Dále by se už konečně měla EU podívat na dovozní clo pro vozy vyrobené v Číně. S jejich "asistencí" by přiměla Číňany, aby začali stavět výrobní závody v Evropě, ne jen přebírat krachující automobilky. Zároveň musí odbory dohlédnout na to, aby v těchto závodech opravdu nezávislé odbory fungovaly.
A napadlo Vás, že by recipročně zatížila Čína člen auta z EU a že by to pro naše automobilky mohl být větší problém, než čínská konkurence?
Nemohl. Evropské automobilky do Číny nevozí, ale vyrábějí na místě. Navíc za povinné účasti místních státem kontrolovaných firem.
To sice ano, ale stále je hodnota importu aut vyrobených v EU do Číny výrazně vyšší, než je tomu obráceně, což je předpokládám hlavní důvod, proč EU tato cla nezavedla...
Ať si zatíží, auta tam skoro nevozíme. Mimochodem Čína má clo stále vyšší než má EU. Takže nemá co pyskovat. Jen to je o tom, že jsme připosraní a v EU se především žvaní a až pak koná. v USA se s tím nepárali, nahodili mastné clo, zavedli IRA a je to. Proto bude USA velmoc a proto bude EU připosránek spoléhající na všechny ostatní. USA a Čína si dělají co chtějí a my si cvrkáme do gatí.
Jak může Čína zatížit auta z EU??
Auta z EU v Číně nejsou z EU ale jsou z Číny!!!
A pokud budeme v top class, tak tam je nějaké clo nepodstatné.
Auta z EU v Číně nejsou z EU ale jsou z Číny!!!
A pokud budeme v top class, tak tam je nějaké clo nepodstatné.
EV platforma je asi něco jako motor, převodovka a část podvozku spalováků. Fakt si někdo může myslet, že takhle funguje kšeft? Jakože se uživí všechny evropské automobilky s tím, že základ bude stejný, jen kastl a interiér jiný? Nene, to je konečná. CATL není automobilka. Automobilky jsou mu ukradený. Chce prodávat baterky.
Kdo dokáže číst mezi řádky, tak ví, že CATL má asi jiné plány. CATL si uvědomil, že na trhu je a bude čím dál víc bateriových hráčů a dřív nebo později jeho hvězdná éra skončí a bude jeden z mnoha. Pokud by však tento počin uspěl, získá krom financí především dokonalý řetězec výroby a know how, které bude vznikat zpětnou vazbou od automobilek. Budou mu informace padat přímo do klína a zadarmo. Časem jednoduše začne CATL vyrábět automobily vlastní. Podobně to udělal BYD. Dříve především baterkárna, dnes spíše automobilka. CATL má však díky vhodné době mnohem lepší příležitost něco takového podniknout. BYD má obrovskou výhodu, že se nemusí párat s odběrateli, protože vyrábí pro sebe. CATL očekává úpadek, protože krom trhem vznikající konkurence přichází politická - je tlak na výrobu doma. V USA daně a IRA, v Evropě si chtěji baterie vyrábět automobilky samy.
Kdo dokáže číst mezi řádky, tak ví, že CATL má asi jiné plány. CATL si uvědomil, že na trhu je a bude čím dál víc bateriových hráčů a dřív nebo později jeho hvězdná éra skončí a bude jeden z mnoha. Pokud by však tento počin uspěl, získá krom financí především dokonalý řetězec výroby a know how, které bude vznikat zpětnou vazbou od automobilek. Budou mu informace padat přímo do klína a zadarmo. Časem jednoduše začne CATL vyrábět automobily vlastní. Podobně to udělal BYD. Dříve především baterkárna, dnes spíše automobilka. CATL má však díky vhodné době mnohem lepší příležitost něco takového podniknout. BYD má obrovskou výhodu, že se nemusí párat s odběrateli, protože vyrábí pro sebe. CATL očekává úpadek, protože krom trhem vznikající konkurence přichází politická - je tlak na výrobu doma. V USA daně a IRA, v Evropě si chtěji baterie vyrábět automobilky samy.
Shreya Sri
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bez euro norem sem Cina nacpe spalovaky za ceny na ktere nebude mit evropa odpoved.
Co treba radeji EU4 jako v zapadni Africe?
A co kdybychom povolili chemičkám vypouštět jejich odpadní vody do řek, to by se Vám také líbilo?
EV... uvidíme, zatím to vypadá, že by mohli umět levná EV.
Nicméně Stellantis se k výrobě spalováků už letos vrátil, když zjistil, že o baterkáče není zájem 😁
https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/