Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Stále se můžeme vrátit ke spalovacím motorům, naznačuje opatrně šéf Stellantisu

60 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
VelkoPSA si nemůže dovolit kvalitu Tesly, nemůže vyrábět za stejné prachy jako dotační čínský automotive. Může ale prodávat za 50% ceny čínského EV 308 kombi 1,2PT. Čas EV příjde, příjde až bude vymyšlena vhodná baterie.
rohor
Jsem sám, komu to vyjádření pana Stellantise přijde jako zoufalý křik o záchranu? Podle mě jsou oba velké evropské koncerny ve velkých sr**čk ách, protože slušné EV neumějí a diesly mají zakázané. Toyota sice v EV taky pokulhává ale pořád si mlaská na hybridech, protože pro ni existuje celý světový trh a nikoli jen Evropa. A klucí japonský se umějí postarat, aby se zlepšili, a rozdíl od lenivých Němců a Frantíků.
Avantime
Až sa bojím opýtať, čo si predstavuješ pod "slušné EV". Strednú triedu so 100 kWh batériou a za cenu tvojej dieselovej 406?
rohor
Tak za prvé moje 406ka je 1.8i 16V. Za druhé, v roce 2000 se prodával cca za 0,5 mega korun. Takže EV sedan střední třídy by mohl stát cca 0,9 mega korun dnes.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To by bylo fajn.
Viliček
Je nezbytné vrátit do energetiky i autobyznysu svobodný trh, který politici zrušili.Firmy a zákazníci musejí rozhodovat v čem chtějí jezdit, čím topit a svíti. Do toho politici nemají co mluvit. Je nutné zrušit všechny manipulace trhu. To znamená zrušit všechny zákazy, euro emise max. 5, zrušit sankce, embarga na energie, zrušit emisní povolenky, dotace OZE, celý GD.Zastavit vypíná klasických elektráren.
ryccardo
No to by bylo sice ideální, ale myslím, že by ti to místní zelená úderka vysvětlila jak se pleteš. Takhle svět přeci fungovat nemůže 😁
Hendly
Zarazi me, ze ty negativni nazory na EU a EV se vzdy vážou k “rušení sankci”.
Avatar - lyon667
lyon667
Sankce za překročení flotilových emisí CO2 bych zrušil okamžitě, stejně jako celý zlodějský trh s povolenkami.
Arese
😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - xxc
xxc
Nie je to celkom tak, stacilo v peci zapalit par dosiek starej drevotriesky, energeticky v nej zhodnotit plastovy odpad a zrazu sa stazovali susedia siroko daleko. Celkom ma zaraza aj to obmedzovanie emisii na euro 5. Naco?
ryccardo
Plastovy odpad je uz moc, ale drevotriska hori dobre. Taky s ni topim v krbovkach 😉
Avatar - xxc
xxc
Zase nie len plastovy odpad, ale sem tam prihodit ku drevu, snad to ma nejaku vyhrevnost. Komin sa aj tak cisti tak ci tak. To bola taka socialisticka drevotrieska, dost to smrdelo, ale ved nech nevetraju ludia, aj tak je zima 😄 A toto presne je o ludoch, ze sami jazdia na euro 4, to im vobec nevadi, ale ked niekto iny zasmradi, tak zacnu zvonit 😁
ryccardo
Ano sam jezdim v EURO4 benzinu. Neni problem. Nejedna se o zadneho smradocha 😉
ericn
Přesně, benzin Euro4 nijak nesmrdí 😉
Hendly
Smrdí dost.
Avatar - Anonym
Anonym
Tobě smrdí vše, pak nevím co tady děláš na serveru o autech.
Hendly
Koukni na trh motorek.
Bez euro norem sem Cina nacpe spalovaky za ceny na ktere nebude mit evropa odpoved.
ryccardo
Nevim proc do toho tahas ruseni sankci. Tohle je trochu jiny pribeh.
DonVito
Proc pouzivat zrovna EU5?
Co treba radeji EU4 jako v zapadni Africe?
Hendly
Proc ne rovnou parní stroj?
moan78
V afrike maju emisne normy? To som si myslel ze ani nie
ryccardo
Nemaji tam nic. Muzes tam jezdit cimkoliv, ale my to v Evrope zachranime az budeme jezdit baterkacema 😁
ericn
Přesně tak, s podílem 8% na světových emisích zachráníme v EVčkách svět 😒] Jak řekl pan Timmermans, musíme být ten "trendsetter" 😒]
ryccardo
Jj tenhle imbecil tech hovadin rekl spoustu 😁
Arese
Naštěstí už šek škodit do Nizozemí... 😒]
ericn
Kde ho porazil na hlavu pravicový Wilders 😉
ryccardo
Tam naštěstí vyhrál Wilders, takže tupani úrovně Timmermans tam nebudou mít moc prostoru páchat zlo a škody.
ryccardo
Euro5 v pripade benzinu neni problem splnit, takze proc ne?
Avatar - Anonym
Anonym
v africe jezdí vraky co sou rády že jedou, tam se na žádné euro nehraje 😄
Avatar - posledni_skaut
posledni_skaut
A můžu doma topit pět lahvemi? Třeba jsem Váš soused...
A co kdybychom povolili chemičkám vypouštět jejich odpadní vody do řek, to by se Vám také líbilo?
Avantime
Tak ty si dobre mimo.
Arese
Tesat do kamene! Snad se brzy dočkáme!! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Diesely zakázané nemají.
EV... uvidíme, zatím to vypadá, že by mohli umět levná EV.
ryccardo
Já bych to viděl jako zoufalý křik, aby si soudruzi ve vedení EU vytáhli hlavy ze zadků.

Nicméně Stellantis se k výrobě spalováků už letos vrátil, když zjistil, že o baterkáče není zájem 😁

https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, mnoho dieselových aut PSA se dnes prodává pod značkou Toyota... tolik k úspěšnosti EV 😒]
Avantime
"Kvalitu Tesly" lol.
moan78
Asi myslel technicku vyspelost
Avatar - lyon667
lyon667
Obojí je zřejmý sarkasmus.
ericn
Technickou těžko, spíš asi jen myslel tu softwarovou 😒]
moan78
Pockaj. Tesla je technicky vyspela. Neplet si kvalitu zpracovania a technicku vyspelost.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Othello
A Stellantis na to navazuje😒br /> "Někdy je nutné učinit dva kroky zpět, abyste mohli učinit jeden krok vpřed."
😄
moan78
Amen 😀😀
Othello
.
PowerHouse
Jsou zde nové možnosti, kterým legacy carmakers nedokáží čelit.

Příklad😒br /> Další, další, další ... kdo nabízí kompletní chassis bude CATL.
https😐/www.carscoops.com/…-621-mile-range/

Nyní nabízí kompletní chassis kdekdo,
za dob ICE nikdo.

Tímto nechválím BEV nebo ICE, popisuji obrovskou změnu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ta obrovská změna je co? Že baterka bude stejně malá, jen se na papír napíše vylhaná imaginární spotřeba 10kWh na 100 km? Komici s.r.o.
PowerHouse
že nyní si můžeš koupit kompletní chassis, dříve to nešlo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak zase vznikne x EV startupů, kde investoři projedou miliardy a nic z toho nebude.

Když se bude někdo chtít udržet, tak určitě nebude chtít 50% závislost na Čínským dodavateli a jeho cenách.

"Dokonalá" budoucnost - LEGO pro dospělé. Čínský střeva a doma se na to ušijou potahy a vylisují plechy.
Avatar - Emel
Emel
To je ale spotřeba samotného šasi... když na tom postavíš auto, bude to horší 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 😁 😁
Avatar - Emel
Emel
Nemyslím si, že by dodávky kompletních šasi bylo to, čemu tradiční automobilky nedokážou čelit. Jestli jim v poslední době něco nadělalo vrásky, tak je to Tesla, která se naopak snaží dělat si všechno sama.
Pokud by teoreticky třeba CATL dokázal díky standardizaci prodat těch šasi tolik, že by je vypiplal k dokonalosti, pak by mohl automobilky přesvědčit, že se jim nevyplatí vlastní vývoj... jako se to stalo u automatických převodovek. Jenže šasi je potřeba víc ladit spolu s celým autem a i logisticky je to náročnější... nemyslím, že by zrovna tohle byl nějaký významný trend v automotive příštích let.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano. Dobrá myšlenka. Jestli chce Evropa se svými výdělky konkurovat Číně, tak se automobilky budou muset nutně spojit. Jednotné šasi by byla pro začátek dobrá cesta.
Dále by se už konečně měla EU podívat na dovozní clo pro vozy vyrobené v Číně. S jejich "asistencí" by přiměla Číňany, aby začali stavět výrobní závody v Evropě, ne jen přebírat krachující automobilky. Zároveň musí odbory dohlédnout na to, aby v těchto závodech opravdu nezávislé odbory fungovaly.
Avatar - posledni_skaut
posledni_skaut
A napadlo Vás, že by recipročně zatížila Čína člen auta z EU a že by to pro naše automobilky mohl být větší problém, než čínská konkurence?
Avatar - lyon667
lyon667
Nemohl. Evropské automobilky do Číny nevozí, ale vyrábějí na místě. Navíc za povinné účasti místních státem kontrolovaných firem.
Avatar - posledni_skaut
posledni_skaut
To sice ano, ale stále je hodnota importu aut vyrobených v EU do Číny výrazně vyšší, než je tomu obráceně, což je předpokládám hlavní důvod, proč EU tato cla nezavedla...
Renoo
Ať si zatíží, auta tam skoro nevozíme. Mimochodem Čína má clo stále vyšší než má EU. Takže nemá co pyskovat. Jen to je o tom, že jsme připosraní a v EU se především žvaní a až pak koná. v USA se s tím nepárali, nahodili mastné clo, zavedli IRA a je to. Proto bude USA velmoc a proto bude EU připosránek spoléhající na všechny ostatní. USA a Čína si dělají co chtějí a my si cvrkáme do gatí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak může Čína zatížit auta z EU??
Auta z EU v Číně nejsou z EU ale jsou z Číny!!!
A pokud budeme v top class, tak tam je nějaké clo nepodstatné.
Renoo
EV platforma je asi něco jako motor, převodovka a část podvozku spalováků. Fakt si někdo může myslet, že takhle funguje kšeft? Jakože se uživí všechny evropské automobilky s tím, že základ bude stejný, jen kastl a interiér jiný? Nene, to je konečná. CATL není automobilka. Automobilky jsou mu ukradený. Chce prodávat baterky.

Kdo dokáže číst mezi řádky, tak ví, že CATL má asi jiné plány. CATL si uvědomil, že na trhu je a bude čím dál víc bateriových hráčů a dřív nebo později jeho hvězdná éra skončí a bude jeden z mnoha. Pokud by však tento počin uspěl, získá krom financí především dokonalý řetězec výroby a know how, které bude vznikat zpětnou vazbou od automobilek. Budou mu informace padat přímo do klína a zadarmo. Časem jednoduše začne CATL vyrábět automobily vlastní. Podobně to udělal BYD. Dříve především baterkárna, dnes spíše automobilka. CATL má však díky vhodné době mnohem lepší příležitost něco takového podniknout. BYD má obrovskou výhodu, že se nemusí párat s odběrateli, protože vyrábí pro sebe. CATL očekává úpadek, protože krom trhem vznikající konkurence přichází politická - je tlak na výrobu doma. V USA daně a IRA, v Evropě si chtěji baterie vyrábět automobilky samy.
Shreya Sri
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.