Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
6
Evropa k tomu konkurenci nemá. Pohony: plný výběr, HEV, PHEV, Diesel.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ham.
2
Jak nemá? V mainstreamu dlouhý Tiguan má 2.0 TDI, Touareq má 3.0 TDI, hromada modelů v evropské prémii má na výběr dieselů stále tři prdky.
ptr078
5
Myslim, ze myslel vyber medzi d,hev, phev
Mikesus
1
A kde má tiguan HEV?
3_diamanty
Vydareny facelift... obcas staci malo ale autu to dokaze velmi pomoct... vtedy sa vzdy ( sam seba ) opytam ze preco takto sorento nemohlo vyzerat hned ... aky to rozdiel voci povedzme cudesnemu kusok mensiemu sportagu... ono sorento sa mi vzdy pacilo... a som rad ze je tomu tak aj nadalej... sorento :yes:
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zobral by som Gecko a k nemu aj Sorento... a este noveho dustera ... a mas terenaky na kazdu prilezitost :yes😒br />
PS: Uz len kde zobrat tych aspon 150 litrov ... a zvysnych 15 uz dolozim v pohode 😁
PS: Uz len kde zobrat tych aspon 150 litrov ... a zvysnych 15 uz dolozim v pohode 😁
ericn
Pokud má Sorento stale 2.2CRDi, není důvod jít k Hyundaii pro Santa Fe. Hybridní 1.6T je na tak velké auto dost veký risk. Být to hybrid s 2.5l motorem (2.5l benzin má v US Santa Cruz), tak nemám námitek :yes:
Jaky risk? Ma to lepsi zrychleni a mimo dalnice i lepsi spotrebu nez ten diesel.
No právě, mimo dálnice. Já nechápu, proč prostě nenechat vybrat zákazníka? Kdo jezdí dálnice, ať si koupí diesel, kdo kolem a ve městě klidně nějaký hybrid, kdo sem tam, nebo má prostě rád charakter benzínu, ať si koupí benzín.
Je krásně vidět právě na KIA, že diesely jsou mrtvé jen proto, že je automobilky přestaly nabízet. Jinak by byly diesely stále žádané, jak nám krásně ukazuje právě KIA.
Je krásně vidět právě na KIA, že diesely jsou mrtvé jen proto, že je automobilky přestaly nabízet. Jinak by byly diesely stále žádané, jak nám krásně ukazuje právě KIA.
Ja prece nerikam, ze zakaznik nema pravo si vybrat. Dokonce si to ani nemyslim, Diesel dava smysl pro tech par procent ridicu, co casto jezdi dlouhe trasy.
Reagoval jsem jen na vetu "Hybridní 1.6T je na tak velké auto dost veký risk." - myslim, ze tohle je jeden z duvodu proc jsou prodeje Sorenta z velke casti v nafte - lidi proste netusi jak hybrid funguje a nemaj k nemu duveru. Celkem zbytecne, pro velkou cast z nich by byl lepsi volbou.
Zazil jsem to i v rodine - pribuzna kupovala C-HR. Domlouval jsem ji, at koupi hybrid, nechtela. Dnes toho dost lituje, po par mesicich se ji to rozlezelo v hlave a doslo ji, ze pro jeji zpusob pouzivani auta by to byla mnohem lepsi volba.
Reagoval jsem jen na vetu "Hybridní 1.6T je na tak velké auto dost veký risk." - myslim, ze tohle je jeden z duvodu proc jsou prodeje Sorenta z velke casti v nafte - lidi proste netusi jak hybrid funguje a nemaj k nemu duveru. Celkem zbytecne, pro velkou cast z nich by byl lepsi volbou.
Zazil jsem to i v rodine - pribuzna kupovala C-HR. Domlouval jsem ji, at koupi hybrid, nechtela. Dnes toho dost lituje, po par mesicich se ji to rozlezelo v hlave a doslo ji, ze pro jeji zpusob pouzivani auta by to byla mnohem lepsi volba.
Jj, tak to souhlas. Jen asi úplně nesouhlasím s tím "pár procent řidičů". U nás v široké rodině, všichni jezdíme hlavně dálnice. Takže by to chtělo udělat asi nějakou statistiku, jak to opravdu je.
Já myslím, že statistika je jasná, dvou třetinám lidí v této třídě SUV vyhovuje pro jejich potřeby diesel a když mohou, tak si jej kupují. Víc netřeba zkoumat. Btw tento poměr je stejný i u konkurence, třeba Kodiaq má také přes 2/3 prodejů v dieselů a čím se jde do větších a těžších SUV, tak podíl dieselů stoupá.
Kdo odmítnul hybrid - dobře mu tak. Pán Bůh ho potrestal. Natož když si nedal poradit od dlouhodobého zkušeného uživatele. Asi ten strach, že to bude muset nabíjet, udělal svoje 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A proto se u velkých SUV prodávají 2/3 aut v naftě. Nejde jen o dálnici, spousta lidí s tím i něco tahá. Jinak srovnávat malou CH-R se Sorentem chce “koule”. Asi nemám s 1.6T problém v Koně nebo Tousconu, ale pro Sorento i s el dopingem je to prostě málo, to auto má pohorovostní hmotnost přes 2t + jen 400kg nosnost, dost bída :no:
No vidis, a ja se Sorentem v hybridu pres dva roky jezdim, a jako bida mi to rozhodne neprijde.
Kde vidis, ze porovnavam CH-R se Sorentem?
Tak nevím, ale zmotal si tyhle 2 auta do jednoho příspěvku 😉 Btw neříkej mi, že by si tu 1,6T nevyměnil za větší objem, kdyby to šlo 😉
Zkus si ten muj prispevek precist jeste jednou, o zadne porovnavani se tam nepokousim.
A ne, tu 1,6T bych za vetsi objem nevymenil. Ten motor je na rodinne auto naprosto dostatecny.
A ne, tu 1,6T bych za vetsi objem nevymenil. Ten motor je na rodinne auto naprosto dostatecny.
Chápu, že svou garáž hanit nebudeš 😉 Btw v Sportage nebo v Tucsonu je 1.6T OK, i bez el dopingu, ale výš tomu už nevěřim. Nekoupil bych to...
To neni o chvale vlastni garaze, Sorento jsem si vlastne nevybral. V jednu chvili jsem proste potreboval velke auto a v dobe nejhlubsiho COVIDu bylo Sorento jedine, ktere vyhovovalo mym kriteriim a byl jsem schopny koupit ho dostatecne rychle.
Presto jsem s nim spokojeny a fakt nemam pocit ze bych chtel silnejsi motor. Stejne v nem v 95% pripadu vozim rodinu a v tu chvili nemam choutky na dynamickou jizdu.
Presto jsem s nim spokojeny a fakt nemam pocit ze bych chtel silnejsi motor. Stejne v nem v 95% pripadu vozim rodinu a v tu chvili nemam choutky na dynamickou jizdu.
Ja se zeptám jinak. Jel jsi s tím hybridem v sorentu? Nebo haníš něco, co vůbec netusis jak funguje?
Mám zkušenosti s CRDi,HEV i PHEV. Dálnici jezdím tak 50%. Ale v kombinaci má nejmenší spotřebu ta nafta. S HEV se dá ve městě jezdit do 5ti. Na dálnici, pokud se budeme chtít držet v limitech to je ale přes 10, spíš k 11ti. Pokud pojedu víc, proti naftě ztrácí strašně moc. PHEV kvůli ceně a tomu, že opravdu záleží, kdo jezdí trasy do 50km nebudu spotřeby udávat. Tam je rozdíl ve stylu a použít velikej. Popravdě mi i sedí spíš mokrá 8st dvouspojka u CRDi, než 6st hydro u HEV,PHEV.
Za mě by varianta, ač dálnice nemám tolik, byla jedině 2,2CRDi.
C-HR bohužel jezdím teď v práci a tohle auto už nikdy nechci vidět. dálniční 130kmh si bere 7-7,5. Město OK 3-4l. Ale ta převodovka a vysavač to zabíjí úplně. Ač chápu, že pro příbuznou co se jen vozí a jezdí hodně hodně v klidu, to mohla být super varianta.
Za mě by varianta, ač dálnice nemám tolik, byla jedině 2,2CRDi.
C-HR bohužel jezdím teď v práci a tohle auto už nikdy nechci vidět. dálniční 130kmh si bere 7-7,5. Město OK 3-4l. Ale ta převodovka a vysavač to zabíjí úplně. Ač chápu, že pro příbuznou co se jen vozí a jezdí hodně hodně v klidu, to mohla být super varianta.
11 při 130? To bereš kde?
Dotaz na Jirku, fakt to sorentu jezdi za 11 při 130? To mi přijde úlet. Ja mam s HL při 130 tempomat ( vyzkoušeno Praha Plzeň a zpět a Praha Velké Meziříčí a zpět) za 7.8l.
Vysavač v HSD je jen tehdy, když řidič netuší jak se to ovládá a jezdi s cihlou na plynu.
Dotaz na Jirku, fakt to sorentu jezdi za 11 při 130? To mi přijde úlet. Ja mam s HL při 130 tempomat ( vyzkoušeno Praha Plzeň a zpět a Praha Velké Meziříčí a zpět) za 7.8l.
Vysavač v HSD je jen tehdy, když řidič netuší jak se to ovládá a jezdi s cihlou na plynu.
S predchozi generaci 2.2 147 kW AT jsem najezdil cca 60 tis. km a pri GPS 133 km/h (140 tacho) byla spotreba dle profilu trati a vetru na delsi vzdalenost 9.5-10.5 l/ 100 km
Podle Spritmonitor.de mam nejhorsi spotrebu mezi tankovanim rovnych 10 litru, coz byla dalnice do hor v zime a s rakvi na strese. Ale nezarucim, ze jsem jel celou trasi 130 GPS, tenkrat dost snezilo.
Ani v lete bez rakve se na dalnici nedostanu pod devet litru pro 130. Vetsinou to osciluje nekde okolo 9,5 podle profilu trati a podminek.
Dlouhodobe pisu, ze bych chtel Sorento s motorem z Highlanderu. Ne kvuli objemu, ale kvuli hladkosti jizdy, reakci na plyn a spotrebe.
Ani v lete bez rakve se na dalnici nedostanu pod devet litru pro 130. Vetsinou to osciluje nekde okolo 9,5 podle profilu trati a podminek.
Dlouhodobe pisu, ze bych chtel Sorento s motorem z Highlanderu. Ne kvuli objemu, ale kvuli hladkosti jizdy, reakci na plyn a spotrebe.
Ten motor je na dalnici, nechci říct vhodný, ale pohodlný. Nejvyšší spotřebu jsem na dalnici dokázal za 13l, a to bylo brzda plyn a většinu trasy jsem jel na omezovači. Určitě se najde situace, kdy to bude ještě víc, nerozporuju.
9,5 litru je na Sorento při jízdě podle předpisů tak o litr víc, než bych čekal, nafta by to uměla kolem 7,5 - 7,8. Mně brala při zkušebním týdnu 8,5, ale to byl zkušební týden, hodně mimo limity.
Jo, s větrem v zádech... Sorento je velká piksla a jakmile se jede víc, než 120 (i s naftou) jde spotřeba nahoru... Tady už lidi v SUV s dieselem se najezdili docela dost...
jezdit dalnice vysokou hranatou kozou je blbost nebo ignorance
Proto nemám SUV 😄 Ale jednou, až budu starej, tak mě to asi taky nemine.
Jen je sranda, jak se všichni diví, že se nám nedaří snižovat emise CO2, když tu jezdí stále více SUVéček... 😉
Jen je sranda, jak se všichni diví, že se nám nedaří snižovat emise CO2, když tu jezdí stále více SUVéček... 😉
Jezdit to i malym autem je blbost. Ale chápu kam míříš a pořád jsem zastánce placatějších aut a nevidím důvod platit za SUV, který nebývá pohodlnější, je těžší, má míň místa uvnitř.
Záleží co porovnáváš. Např. X5 je ve všem větší než klasická 5-er, kufr, místo vpředu i vzadu, pohodlí je rozhodně vyšší v SUV, kromě pohodlí při ostré sportovní jízdě tedy. Dynamicky je samozřejmě kompromisem. Analogicky to platí pro X3, X1, Tiguan s Golfem, Kodiaq s Superbem…kam se podíváš.
Prosím tě, to nám teda řekni, s čím má po dálnici smysl jezdit? To by mě zajímalo, co z tebe vypadne...
Btw dnes jsem dal S OIV G-Tec trasu Praha - ČB a zpět (včetně dálnice) za 4kg CNG / 100km celkem pohodovou jízdou 😉 Průměrná cena je kolem 34,9Kč/kg, ale umím natankovat i za 29Kč/kg a také tuhle trasu umím jet i za 3,7Kg/100km :yes:
Btw dnes jsem dal S OIV G-Tec trasu Praha - ČB a zpět (včetně dálnice) za 4kg CNG / 100km celkem pohodovou jízdou 😉 Průměrná cena je kolem 34,9Kč/kg, ale umím natankovat i za 29Kč/kg a také tuhle trasu umím jet i za 3,7Kg/100km :yes:
Ano. SUV na dalnici je ohledně efektivity opravdu blbost. Ono z vlastni zkusenosti, SUV, pokud to člověk nepotřebuje kvůli prostoru, je obecně horší ve všem, výhled ( ne není lepší, kolem auta není nic vidět ), prostor na daném půdorysu, velikost kufru v porovnani se stejne velkym kombi, atd. Jo ještě pro důchodce s nastupováním
V SUV samozřejmě je více místa než v adekvátním sedanu nebo kombi, samozřejmě je až na vyjímky o vesmír pohodlnější, je z něj lepší výhled a přehled, výrazně lépe se s ním parkuje.
Určitě existují vyjímky z toho co tvrdím, ale obecně to takhle je.
Tak neoblbuj lidi.
Určitě existují vyjímky z toho co tvrdím, ale obecně to takhle je.
Tak neoblbuj lidi.
To je ale blábol. Cokoliv, co má Li-Ion akumulátor je rizikové. Kdo má v hlavě mozek, by si nic jiného, než diesel nikdy nekoupil. Elektrovehikly prostě hoří... můžeš dál blábolit, ale nezměníš na tom nic...
Jen pro zajímavost: nevím, zda dostatečně zvládáš angličtinu, ale z jednoho takového malého elektrovehiklu jsem zdemontoval akumulátor, protože tam byl 4 roky - což mimochodem potvrzuje známý fakt, že akumulátor v elektrovehiklu má zhruba stejnou životnost, jako akumulátor v notebooku, který má po 3 letech poloviční kapacitu (holt chemicky je to totéž)...
Ale teď k té angličtině - na tom akumulátoru ze sekačky je napsáno, cituji: "to reduce the risk of fire or burns do not dissasemble, crush, puncture or short external contacts....."
Tedy - abyste snížili nebezpečí vzniku ohně, nebo vzplanutí, nedemontujte ... atd. Výrobce si je tedy dobře vědom, že akumulátor toho elektrovehiklu může sám od sebe začít hořet...atd A ty napíšeš, že elektrovehikulní auto není žádný risk???
Víš, mně v benzínovém autě z širší rodiny uhořeli 3 lidé... Čistě z pudu sebezáchovy bych si proto nikdy (!) elektrovehikulní křáp nepořídil. A včil mudruj...
Jen pro zajímavost: nevím, zda dostatečně zvládáš angličtinu, ale z jednoho takového malého elektrovehiklu jsem zdemontoval akumulátor, protože tam byl 4 roky - což mimochodem potvrzuje známý fakt, že akumulátor v elektrovehiklu má zhruba stejnou životnost, jako akumulátor v notebooku, který má po 3 letech poloviční kapacitu (holt chemicky je to totéž)...
Ale teď k té angličtině - na tom akumulátoru ze sekačky je napsáno, cituji: "to reduce the risk of fire or burns do not dissasemble, crush, puncture or short external contacts....."
Tedy - abyste snížili nebezpečí vzniku ohně, nebo vzplanutí, nedemontujte ... atd. Výrobce si je tedy dobře vědom, že akumulátor toho elektrovehiklu může sám od sebe začít hořet...atd A ty napíšeš, že elektrovehikulní auto není žádný risk???
Víš, mně v benzínovém autě z širší rodiny uhořeli 3 lidé... Čistě z pudu sebezáchovy bych si proto nikdy (!) elektrovehikulní křáp nepořídil. A včil mudruj...