Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tesla Model 3 má problém na německých STK. Má úplně nejhorší spolehlivost ze všech aut

144 komentářů

Avatar - eLzyx
eLzyx
kastle prohnilá nebude, světla jsou LED, nic z toho téci také prakticky nemůže.
Že oni měří emise v nejbližší uhelce? 😁
Z té techniky zbývají brzdy, pneu a podvozek.
Brzdy jsou jasné, Tesláci je skoro nepoužívají. Což v kombinaci s tím, že TUV bude první technická prohlídka auta vůbec ...
Pneu je věc uživatele.
A pak je tu podvozek. Hádám, že jde o problém s horními předními rameny, kde je u těch starších chybný design, zatéká do čepu. Po čase skřípe a samozřejmě, kdo to neřeší, tak se čep předčasně opotřebuje a klepe. Všem odporučuji to řešit v záruce. Nevím, jestli to Tesla vyřešila systematicky, ale pokud ne, tak po záruce doporučuji vyměnit za Meyle HD. Pak je klid.

Nicméně tím zásadním "problémem" bude to, že ta auta nejezdí na servis. Udělejte to samé s čímkoliv od VW, Stellantis atp. a dopadnou stejně.
DonVito
Nejaka gramaticka chyba?
Nejsem si vedom.

Uziti hovorove cestiny neni "gramaticka chyba".
Ale rad se vzdy necham opravit. 😉

Nemam problem s priznanim chyb...
DonVito
To je prekvapeni leda pro hloupyho petrofila.
😁

Na vysvetlenou😒br /> Renault Zoe je v servisu nejmin jednou rocne.
Vysel dobre. 😲
Tesla neni v servisu mozna vubec.
Vysla blbe. 😲

To je zase veda. 😄 Nicmene petrofil z toho udela pitomy zavery...
Arese
.... ještě pořád chcete tvrdit, že zprávy o neuvěřitelné nekvalitě těchto Muskových polotovarů jsou lži a pomluvy? 😄
DonVito
Podle me statistiky TUV znamenaji pouze urcity indikator.

A v tomto pripade jde o indikator zanedbane udrzby. To je muj nazor.
Treba se pletu.

Treba maji Tesly problemy s emisema nebo s motorem.
😁

Hauptuntersuchung: Rund 33 000 Tesla Model 3 wurden 2022 in Deutschland zugelassen, nur das größere Model Y wurde noch öfter verkauft.Detailansicht öffnen
Rund 33 000 Tesla Model 3 wurden 2022 in Deutschland zugelassen, nur das größere Model Y wurde noch öfter verkauft. (Foto: AP/AP)
Ein böses Erwachen bei der ersten Hauptuntersuchung gibt es jedoch besonders oft für Tesla-Fahrer. Beim Model 3 liegt die Durchfallquote laut TÜV bei 8,9 Prozent. "Damit würden im Ranking dieser Altersklasse nur vier Autos hinter dem Tesla liegen, darunter der Dacia Logan, Dacia Dokker und VW Sharan," schreibt der TÜV-Verband. Kaputt sind beim Tesla oft nicht nur das Abblendlicht oder die Nebelscheinwerfer, sondern auch die Bremsscheiben und die Achsaufhängung.
DonVito
Ja vubec nic nehajim.
😁

Vysvetluju priciny.

Vis co znamena "doporucuje"?
Avatar - eLzyx
eLzyx
zní to tak vznešeně, ale přitom to jsou jen kecy.
TUV nehodnotí poruchy, ale provozní závady či opotřebení. A toto vzniká běžně u všech automobilek, ovšem ty to mají podchycené povinným servisem. TUV se udělá obvykle v rámci 3. servisu, po té, co se všechny závady odstraní.
U Tesly je to naopak - jede se na TUV, aby se našly závady a pak až se jede do servisu.
Hendly
Vysvětlení je kupodivu jednoduche.
Spalovaci auta maji tou dobou za sebou min jednu servisni prohlídku kde jsou pripadne závady odstraněné.

A podle infa jinde jde u Tesla nejčastěji o “ závadu” koroze brzdovych kotouču.
Avatar - eLzyx
eLzyx
záruku drží i když to auto nejezdí na servis. Ty vyjmenované servisní akce jsou jen doporučené.
Můžeš přijet poprvé ve 150k km s tím, že je motor, nebo baterka KO a vymění ti je, i když nikdo nikdy neprovedl kontrolu chladící kapaliny.
Ještě k těm zárukám, těch 160k km je jen u nejlevnějších kusů - RWD modelů 3/Y.
AWD modely 3/Y mají 192k km a model S/X 240k km.
lukas13
Je naprosto famózní, jak se pokoušíš obhájit a otočit takřka vše, jen aby to zapadlo do kontextu tvého elektrického ráje na zemi.

V tomto případě skutečně sedí pořekadlo "uplést z houna bič".

Ps.: Např. Kontrolu a čištění brzd Tesla doporučuje jednou za 20tkm/rok, výměna HEPE filtrů, čištění klimatizace... Úplně bezúdržbové to není - zcela logicky.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄

Větší zgarb neexistuje no, klasika
DonVito
Tak pozor.
Zamenujes dve veci.
Kvalitu auta a udrzbu!!!

Hlupakem jsem oznacil kazdeho, kdo zamenuje kvalitu auta a udrzbu. Tzn. ze tebe ne!

O tom, jestli je v poradku nechavat udrzbu na uzivatelich nebo ne, ja vubec nerozhoduju a ani se k tomu nehodlam vyjadrovat.

PS Dokonce bych s tebou na zaklade ty statistiky i souhlasil...
Muj prispevek byl reakci predevsim na prvni prispevek (a jemu podobne nazory) ve zdejsi diskuzi😒br /> "Tak co, teslosektáři....... ještě pořád chcete tvrdit, že zprávy o neuvěřitelné nekvalitě těchto Muskových polotovarů jsou lži a pomluvy?"
😉
DonVito
A o tom je statistika STK (TUV) ...

Bingo. :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
dřív to shoří, nebo umře baterie, to je snad jasné
DonVito
Delas si legraci, ale nekdo by to mohl vzit vazne...

Obdobnych dedukci je zdejsi diskuze plna.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - eLzyx
eLzyx
reálně nevymůžeš nic. Tyhle problémy s vyúčtováním a neprovedením servisu jsem měl u Auto Homolka. Dnes již naštěstí neexistují, tak doufám, že jejich nástupce si lépe hlídá práci mechaniků.
Na Tranzitu měl být provedený první servis v 50k km. Dává mi fakturu, že auto stojí venku a nemá čas mi to předat. Ne ne. Jdeme tam, chci to vidět. Vytáhl jsem vzduchový filtr a špinavý. Vytáhl jsem měrku oleje a ani náznak čistého oleje, takže by byl v motoru klidně déle jak 100k km. Brzdová kapalina? Není součástí první servisní prohlídky - zajímavé bylo, že na nálepce na podběhu měla být měněna.
Musel jsem se hodně snažit, aby ten servis udělali znovu. Výhružky policií, ČOI.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ještě k těm horním ramenům - podle interního dokumentu Tesly jsou postiženy všechny TM3/X 2018-2020, TMY 2020.
Mají na to opravný set, polyuretanové pouzdro, aby do toho čepu neteklo.
Hendly
Fanatismem?
Co si proste jen priznat to, ze kazde spalovaci auto proste produkuje kolem sebe škodlivé latky. Všimni si toho kdyz jdes po ulici a všimni si jak vysoko je hlava tveho dítěte k s ohledem na výfuk.

Pak mozna treba na start-stop system budes koukat jinak kdyz pujdes rano kolem rady studených smrdicich naftaku nesmyslne cmoudicich pri čekání na zelenou.

Ale nadavat na Tesla je snadnejsi…
Hendly
Tak zas mnoho jinych veci co foukací smrad primo do obličeje dítěte na vzdalenost metru neni…
IPace
ano spravne to je statistika z Nemecke STK, nikoliv statistika poruchovosti jak pise nadpis clanku

tohle bych cekal na autoforu, ne na auto.cz
Hendly
“ Kor když vezu malého.” a to ze ze vsech spalovaku na ulici kolem “malého” jdou jedy a rakovinotvorne latky ti nevadi?
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je dobrý nápad měnit brzdovou kapalinu třeba po 15 letech. To může napadnout jen svědky Elonovy.
Avatar - Emel
Emel
Zasaď si to do kontextu. 20% aut u německých TUV neprochází... zároveň je německý vozový park znatelně novější (i když také stárne, z cca. 8 let kolem roku 2010 na současných cca. 10 let). Takže taková "dávačka" to asi není.
Závada při TUV samozřejmě znamená právě to... je to závada, kterou majitel neodhalil / neodstranil, ale na tu TUV s ní přijel... dle TUV jsou to u EV nejčastěji brzdy, nápravy.
PS: Tesla 3 má ale solidní nájezd, při 2-3 letých autech 55tkm... třídní rivalové Passat/Superb jsou na 67/68t, ale třeba ten zmiňovaný eGolf i Sportsvan jsou okolo 30...
https😐/svolavacky.cz/…t-2024-2-3-roky/
Avatar - lyon667
lyon667
Poruchovost Tesly opravdu nemůže být překvapením. Nekvalita je u této pseudoautomobilky dlouhodobě známým, ale ignorovaným faktem. Kdo s tím kdy jel, tak ví, byť si to odmítá přiznat.
Avatar - del42sa
del42sa
to jsou určite dezinformace, to je přece evidentní 😁
Hendly
Psal si o hledání servisu a kontrole co provadi. Tohle resit tak to je starost a cas.
Kontrolovat co vypustí, co tam lejou. Jak to pak startující atd… a to je jen olej. Co delas pri rozvodech? Jsi tam cely den?
Hendly
Je to naprosto běžný jev napříč značkami.
Hendly
Kotouče jsou vyrezle vetsinou z vnitrni strany…
Hendly
To popisujes neco jineho nez v předchozím prispevku.
To si beres na servis dovolenou a nebo te objednají na přesný cas po praci?
Hendly
To popisujes neco jineho nez v předchozím prispevku.
To si beres na servis dovolenou a nebo te objednají na přesný cas po praci?
IPace
Audi i BMW maji predepsane servisni prohlidky, kde mechanik kontroluje brzdy a ty brzdy cisti, kazdy rok, jak BMW tak Audi v Nemecku bezne svejm zakaznikum i nabizi prohlidku auta pred STK kde mu auto na to STK pripravej, za velice vyhodnou cenu, protoze se vesmes jedna o par ukonu a relativne male naklady pro majitele ktery ma pak vesmes jistotu, ze mu auto STK projde bez zavad, casto s tim auten na tu STK jede i primo zamestnanec servisu aby se o to majitel auta nemusel starat, ostatne tuhle slusbu nabizi spousta servisu i v CR :yes: no a Tesla zadne takove slusby nema, servisu maj malo a jsou vytizene uplne jinyma vecma nez pripravovat auta na STK
Hendly
Sorry za off topic, ale to vse snad stoji daleko vic casu nez nabijeni s EV😂
Avatar - Anonym
Anonym
Ono hrozně záleží na tom, za kdy se ty kilometry najedou. Protože když sezeneš uloženku po dědovi, tak je krásný že má 85 000 km, ale když to bude 15 let starý a víc, tak sou všechny ty gumy a silentbloky ramen, klouby a stabilizační tyčky v háji a musíš to vyměnit i když to nemá nic najeto.

Ono nejen kilometry trpí auto. Ale i věkem 😄 A to samý hadice a některý plasty. A samozřejmě těsnění u aut co víc stojí než jezdí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mám šestý koncernový auto od nova. Na každém přes 100 tis. km bez zásahů do ramen, čepů, tlumičů, brzd atd... Prostě se jezdí. Občas destičky podle zátěže. Vždy vše bez závad.
Servis udělá jednou za 2 roky maximálně brzdovou kapalinu.

Dobrá věc servis nepotřebuje, krumpl může v servisu bydlet. A to považuju brzdy u koncernu za krámy až na výjimky u silnějších modelů.
lukas13
Ano, vím co znamená "doporučuje".

A také mě děsí, že mohu na silnici potkat magora, kterému se 4 roky nikdo nepodíval na stav brzd. Kor když vezu malého.
(První technická v ČR je za 4 roky, poté po dvou letech, v DE jednou ročně)

Tato statistika TUV naopak prokázala, že pravidelné servisní prohlídky jsou nutné. Protože TM3 prostě pohořela, ač je to auto jednodušši než ICE. Protože prostě to auto dopadlo jako sedláci u Chlumce.

Ps.: A laskavě nenálepkuj lidi přívlastky jako "hloupý". Už to fakt přeháníš!

Pps.: Uvědom si, že ta auta jezdí na silnici, v reálném provozu, kde jsou reální lidé. Není to PC hra, nehraješ na tři životy. Tohle je průsser a je fuk, zda jde o ICE nebo EV. Jde o velmi ryché auto, které dopadlo na TUV příšerně.
Tak si nech to svoje "vysvětlení" a "hlupáky" příště pro sebe. Děkuji.
Avatar - Emel
Emel
"Především zavěšení náprav a brzdové kotouče táhnou elektrickou hvězdu na konec tabulky."
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně tak to psala před 20ti lety FIATparta. Tesla fans se sebereflexí může akorát sklopit uši a napsat třeba, že pohon je nejlepší a zbytku se dá zapracovat.
Avatar - Emel
Emel
Říká se, že jsou lepší auta vyrobená v Číně a v Německu... ty se do statistik asi teprve dostanou.
_Teddy_
Medzi "STK" a "TÜV" je velmi velky rozdiel...
Hendly
Myslis kdyz tam priplouvaji tankery s ropou?😀
Hendly
No nema to jednoduche řidič spalovaku. 😀
Kapkovy test, tajné značit filtr, kontrolovat servis… a ted jeste sledovat kde maji jake palivo podle kontrol..😀
IPace
mohl bych tu statistiku spolehlivosti videt? jako to jste se na Auto.cz doted nebyli schopni naucit co ta statistika nemecke STK znamena? se spolehlivosti nema ta statistika nic spolecneho 😉

jedna se o statistiku zavad aut ktera jsou na STK v Nemecku kontrolovana, a zavada v Nemecku je i to, ze mate rezate brzdove kotouce, ze po 4 letech neodpovida kvalita brzdove kapaliny (ano na Nemecke STK se meri i kvalita brzdove kapaliny) a dalich spousta veci ktere se treba v CR bubec neresej, Nemci na STK meri treba i tlumice, geometrii, ulozeni cepu, atd.... tam kde v CR jste na emisich a pak za 10-15 minut hotovi na STK, tak v Nemecku tam to auto zkoumaj cca 35 minut :yes:

cela ta statistika Nemecke STK je ciste o tom , jak moc majitele aut na tu STK to auto nechaji pripravit, a jelikos Tesly nemaji predepsany servis a maji ho jen doporuceny, tak proste na danou STK jede spousta Tesel ktere nemaj zadnou zavadu, ale maj treba spatnou tu brzdovou kapalinu nebo rez na brzdovych kotoucich, a ciste proto ze za 4 roky s tim nebyl schopnej majitel zajet do servisu kde by mu tyhle drobnosti odstranili a na STK mu auto pripravili :-!
lukas13
Jdi už s tím svým fanatismem tam, kam slunce nesvítí. Při vší úctě.

Ps.: Např. vygajdovaná auta mi samozřejmě vadí.. A hodně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale prd. Máme doma golfa 2012 hodně přes 100 a jezdí a jezdí.
Má DCC podvozek a nic nemlátí, je v tom ticho, rozvody původní, náplně taky, krom oleje v motoru a brzdovky. Dělaly se na tom jen brzdy a pak nějaký drobnosti, jako startovací tlačítko, výměna xenonových výbojek, víčko nádrže, stírací gumičky, možná svíčky a pak už jen filtry a pneumatiky a dál se jen lije benzín a směs do ostřikovačů.
Jasně, že kdyby měl najeto 300.000 tak by si byly potřeba o něco vyšší investice, ale při nižším nájezdu druhého auta v rodině můžeš s obyčejným autem jezdit fakt 15 let, aniž bys cokoli řešil.
Stará DSG chce olej po 60 tis. ale nová až po 120 tis. a když s tím nebudeš skákat po městě, nebo jezdit sprinty, nebo tahat přívěs a budeš jezdit dálky v klidu a pohodě, tak by ta náplň přežila i 10 let a 200.000 km. ZF i Aisin taky přežije 200 tisíc ( a netvrdím tím, že to je dobře takto jezdit bez servisu, jen říkám, že to možné je).
U těch podvozků je to taky různý. Jsou podvozky, co se vysypou po 40-50 tisících na kaši a jsou podvozky, kde se po 150-200 tisících jdeš přesvědčit, jestli se ti to nezdá. (při normální jízdě o ničem nevíš, ale v extrému při prudkých zatáčkách v tempu a ostrých brzdách už samozřejmě tlumiče neudrží gumu 100% na zemi a chce to ubrat plyn a nebo vyměnit tlumiče). A samozřejmě pak lokalita a řidič. Magor, co závodí jen po Praze a nebo rozsekaný okresce vs kliďas, co točí tisíce km po rovných státovkách a dálnicích. Jedno na odpis a druhá jako nový. A tak to je se vším.

Takže jo, ICE má víc servisních úkonů, ale EV není bezúdržbový. Extra se v tom nevyznám, ale některá EV mají motory s kartáči (synchronní u BMW a Renaultu, ne?) a to se pak musí po letech taky měnit. Takže nejen přetížený podvozky, brzdy, chladící kapaliny, klimatizace a filtry a po čase i baterie, ale i takový věci jako ty kartáče atd.) Ale uznávám, že je toho až na tu baterii méně, než u ICE.
Avatar - Emel
Emel
Překvapení není, že Tesla dopadla špatně - že jsou starší Tesly vyrobený mizerně se obecně tuší.
Že je poslední, to už asi docela překvapení je... přece jen odpadá u EV značná část potenciálních problémů a kdyby se mě někdo zeptal, tak bych asi tipoval umístění někde za půlkou pole...
Že je poslední s tak velkým odstupem, to je asi největší překvapení... 3,3% nezní tak zle, ale optikou minimálních odstupů v tabulce (i v jiných věkových kategoriích) je to prostě hodně.
Do nějaké míry to vysvětluje relativně vysoký nájezd, ten bych asi zase čekal o něco nižší... 55tkm je skoro na úrovni spalovací konkurence.
Avatar - eLzyx
eLzyx
světla? Ty selhávaly u faceliftových modelů S 2017-2021
Avatar - eLzyx
eLzyx
u Tesel spíše zatuhává brzdič elektrické ruční brzdy. Ale to auto pozná a varuje uživatele.
IPace
ale takapalina neni spatne, jen proste jiz nevyhovuje tomu co meri v Nemecku na STK, brzdova kapalina natahuje vodu, takze to auto normalne brzdi a brzdi dobre, ale dle normy jiz nevyhovuje a tedy zavada tam je a technickou kontrolou takove auto jiz neprojde, u znacek ktere maji predepsane servisni invervaly se to bezne kontroluje treba po roce nebo 10-20 tisicich najetych km, u Tesly zadne takove prohlidky predepsane nejsou a majitele pokud auto nevykazuje problem do servisu proste nejdenou

je to zrejme i proto ze Tesla je Americka automobilka, a v USA nic jako technickou kontrolu nemaj, zaroven je to i relativne mlada automobilka ktrea jeste neprisla na to, ze ruzne ve svete je tohle jinak a veci jako technicka kontrola se resi co 2-4 roky dle krajiny a predpisu :yes:

v Evrope bezne pusobici automobilky ktere jsou zive veskrze diky servisu, tak to maji zajete jako rutinu, proste za ukony co by kazdemu z nas zabrali par minut, ale vyzadovalo by to i nejake nacini, tak si proste bud uctuji nejakou sumu nebo to maji "zdarma" v ramci ruznych kampani ktere maji lidi prilakat do autorizovanych servisu, a tedy servisu a automobilce tim prihrat nejakye zisky, Tesla naopak jede strategii vydelavat hlavne na prodeji samotneho auta a servis je jiz jen doplnkova sluzba

i s tim nejlevnejsim Hyundai za 300 tisic proste jezdis prvnich 5 let do servisu v ramci zaruky, a tyhle drobnosti jsou soucasti kazde te kontroly za kterou vysolis ja nevim 4-5 tisic? netusim jake jsou ty ceny, ale nejaka suma to proste je, skontrolujou ti geometrii, brzdovej system, karoserii, baterii a podobne, a vystavej ti nakonci protokol, takze veskrze i u toho nejlevnejsiho Hyundai mas +- jistotu ze to auto by melo prvni technickou po 4 letech a asi i tou dalsi v 6 roce relativne snadno projit a neprojde vesmes jen tehdy kkdys je tam nejaka akutni zavada.... teda v Nemecku, v CR ti vesmes technickou projde i auto se zavadou
Hendly
Pro moje info. Co zjistim kapkovym “testem” na kancelarskem papíru?
PS: chladici kapalina v EV necykluje kazdou jizdu do 100C
Avatar - Anonym
Anonym
Tímhle stylem jsou bezúdržbové i spalováky, když přetáhneš rozvody o 50 tis km, olej v automatu a diferáku nevyměníš, protože je to přeci doživotní a budeš jezdit s mlátícím podvozkem, taky na tom jde bezúdržbově jezdit 8 let. 😄 Max. s výměnou oleje v motoru 😄

A sou střelci co to takhle provozují....
Avatar - Anonym
Anonym
Já měl v diferáku na Jaguaru 25 let starou nápln. Doživotní nápln = nikdy to nikdy neměnil, navíc 59 tis km, takže na to nikdo nešáhnul. Muselo se to nahřát horkovzdušnou pistolí a odsát, bylo to jako med 😄
Avatar - Emel
Emel
To je trošku hra se slovy... je to statistika zjištěných závad při technické kontrole, takže ano, statistika poruchovosti to je... ale nejsou v tom všechny poruchy, pouze ty, které (a) jsou relevantní bezpečnosti provozu (tj. například nefungující klima nebo rádio tam nejsou) a (b) nebyly odstraněny před příjezdem na STK.
Tyhle limity ale nebrání tomu říct, že Tesla dopadla špatně.
Avatar - Emel
Emel
Tohle není o chválení, tohle je statistika z německé STK...
Avatar - Tomogo
Tomogo
Tak tímto mě auto.cz opravdu naštvalo.
Sám mám 3.0 TDI, takže nejsem žádný fanatik. Ale kdyby jste se podívali proč je Tesla 3 na nejhorším místě, tak zjistíte, že je to díky brzdám, které obecně u EV trpí a protože u Tesly nejsou nařízené prohlídky, tak na to lidi pečou a mají je ve špatném stavu. Takže nic závažného, jen běžný servis.
Kdyby to v tom článku bylo alespoň zmíněno, ale tohle je druh nejodpornější novinařiny!
rohor
Když technik koukne u okna a napíše závadu? No moc se směju.
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
to jo, ale kolik 2-3 letých aut musí na technickou - odpovím vám, v podstatě žádné, takže to se statistikou z technických klontrol nemá nic společného, jsou to nějaká úplně jiná data
Avatar - Anonym
Anonym
Mě se ted na Chargeru rozpadlo, resp. jenom prasklo plastový kolínko u hadice topení. Náhrada už to má naštěstí v duralu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě stačí ta informace, že si klidně 10 let nevymění brzdovku. Když to mají jen doporučené, ale servis není povinný ani v době záruky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže je Renault lepší, než Tesla... v pořádku, prostě je Tesla šmejd .. a byla by i kdyby jezdila na naftu 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Pozor, cetky z číny lítaj nákladním airbusem, denně jich startuje z Asie do celého světa ca 300 😄
Jeden nákladní airbus nebo boeing vypustí tolik emisí, jako V8 z roku 1970 za 200 000 km 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A pozor, krom airbusů a boeingů občas vystartují i dezoláti s IL-76MD a dalšími nezápadními stroji a ty vypouští emisí jako V8 za 280 000 Km 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc emisí táhne ze Sibiře jak taje permafrost, to je na rpvni cca 400-700 MILIONU AUT,. denně. A podle predikíc to brzy dosáhne 900 MILIONU až ca 1,7 MILIARDY aut denně 😄

A další lahůdky vypuští čína, indie a jižní amerika - to už sme někde na cca 6 MILIARDACH aut 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mizerná spolehlivost (raději to označíme za výsledek) TUV u Tesly je stará známá věc. Žádná novinka.

Pokud vím, tak důvodem měly být světla. Nikoliv nápravy. Nikoliv brzdy.

Že to je mizerný výsledek Tesly, o tom žádná. Rozhodně se ale nebavime o spolehlivosti jako takové.
Stejně tak směšné jsou ale řeči typu "je to tím že Tesla nejezdi na servis"... Při tomto stáří i nájezdu auto se spalovákem má sotva první garanční prohlídku, na které nikdy neudělají nic než že vymění olej a filtry :-!
ericn
A to víš že, každé auto produkuje bla, bla, bla... Emise neznají hraníce, tj nic jiného neprodukuje žádné emise, že?... No nevim... Svalit to jen na ICE je nejjednodušší 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Nemáte pravdu, musí všechna, jak píše vedle Emel, v Německu musí na STK auto nejpozději ve 3 letech. No a to se nyní u Tesel Model 3 děje a je to "nevyhazovanější" auto v kategorii první technická, tedy stáří 2-3 roky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, to je jasný. To si i já vyčítám, že si kupuju nový auta a pak s nima moc nejezdím.
Neumřou na km, ale na věk. Do těch 8-10 let to je většinou OK, ale pak už někde začíná únava věkem. Jak říkáš, gumy, plasty a tak podobně. Těsnění okolo dveří bývá taky v žalostném stavu.
lukas13
Nápravy a brzdy - to je na tom to děsné...

A teď si vezmi, že u nás jsou intervaly TK dvojnásobné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dle statistik STK mám ale pravdu 😁 Nejspolehlivější je pak to, které před STK dáš do pucu 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Fyzikou se nadšenci do EV netrápí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, taky vzpomínám hlavně na zimy za totáče. Všude smogu, že by se dal krájet a všichni žijeme.
Doma kamna na uhlí a celý ulice okolo to samý, fotr dal za odpoledne 30 balenejch bez filtru a my v tom seděli. Venku jak říkáš Avie, Warťasy, Traboše, žádnej komín nebyl odsířenej atd...

Jak říkáš, daleko horší je chlast, hulení, žraní odpadků, styl života, strhávání se, fet, práce v toxickým prostředí fabrik atd.

Samozřejmě, že smog z aut je taky svinstvo a dráždí to, ale nemyslím si, že to je hlavní příčina úmrtí ve společnosti. Samozřejmě, že čuchat vykuchaný starý krámy v centru velkoměsta při zimní inverzi je na houno. Takže nejsem úplně proti, když se omezí vjezd do center starejm krámům. Tam to nějaký smysl asi má.
Buď koupíš novější stroj, nebo zaplatíš výpalný za vjezd, nebo pojedeš sockou.
Nemyslím si, že denně potřebuje křižovat centrum Prahy milion socek v 20 let starým vykuchaným TDI. Pokud bydlím v Praze a mám práci v centru, snad vydělám na lepší auto.

Když já musím do Prahy, tak z toho mám pokaždý osýpky. A když musím něco naložit, vyložit, tak jedu autem, když nemusím nic vozit, tak to nechám na Černý mostě a jedu sockou dál. Pokud bych musel za vjezd kvůli nákladu zaplatit jednorázově výpalný, tak bych to holt udělal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mezi námi, takhle by to mělo být snad normální všude ne ? Do 200 tisíc mimo provozních náplní, destiček a gum by se na autě moc nic dělat nemuselo. Aktuálně jsem po STK s Mondeem, 8 let, 129 tisíc najeto a bez jediné chyby a jakékoliv výměny. U Mondeo MK4 jsem takhle najezdil asi 260 tisíc a vše v pořádku.

Auto muže mít konstrukčn ívadu na motoru (s grilovanym kuřetem asi na STK nepojedeš 😁), softwaru, ale to na STK nepoznají, takže Tesla asi bude zvláštní vyjímka v kvalitě 😁
displacement
Ne, kapalina je spatne. Tim, jak roste obsah vody v ni, klesa teplota varu, coz pri intensivnim brzdeni muze vest k tomu, ze projde varem: a brzdit se stlacitelnym plynem misto nestlacitelne kapaliny moc nejde...Ta pravidla pro kapaliny nejsou jen tak.

Jinak, E-golf skoncil ctvrty, takze to i u EV jde lepe..Vyrazne lepe.
https😐/www.tuvsud.com/…und-fehlerriesen
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nějak ten mýtus o bezúdržbovosti EV musíš rozhýbat 😁
Avatar - Anonym
Anonym
A proto spousta lidí do autorizovaných servisů nejezdí, pokud kvůli záruce nemusí a nechá si to udělat u Lojzy Vopršálka kde když seš s ním za dobře, tak může u té výměny oleje být i osobně.

Neznáš co.

Těhle story co si to popsal mam, že bych tu s tím mohl vytapetovat tak 200 příspěvků. Tak užívejte autorizáky, já tam za 20 let byl 3x 😄 😄 😄 A to mi ještě neudělali co sem chtěl a nakonec sem si to musel udělat sám.

Anebo si to prostě vymění sami doma, jako třeba já.

Stačí nebejt levej jak turecká šavle a nebejt línej 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ostěhuj se do Ohnový země nebo do Boubína a nikdo tvýmu dítěti nebude čmoudit do xichtíku, fanatiku.

To sou takový sra*ky na úrovni VŠ blondýny, co brečela na tiktoku že musí hákovat 8 h denně a nemá čas na osobní věci a koníčky, jen víkend.
Tak at ku*va nehákuje, žije na soc dávkách nebo může být bezdačka pod mostem a žebrat a nemusí hákovat 8 h denně 5 dní v týdnu. nebo si může dát 5 plastik za mega a dělat luxusní šlápotu, nechat se vydržovat a pak může "hákovat" 2 hodiny denně"

Von jí někdo nutí bejt 8h v hokně?

Stejně jako tebe někdo nutí bejt tam kde čouděj vejfuky?
Kup samotu u Boubína, dítě vodvez na kole lesem do nebližší školy a sbírej kořínky a broučky a pěstuj si bio stravu na záhonku.

KDO TI BRANI!!!!
Avatar - Anonym
Anonym
A že ten startsop prodlužuje životnost motoru, ono když ty motory první vizionáři konstruovali tak počítali s tím, že to během 30 km jízdy městech 4758x zdechne kvůli start stopu......

Spalovací motory vypouští emise už 100 let, že všechny děti chodící po ulici neumřeli během té doby 😄 😄 😄
Za totáče si čekal s dítátkem na křižovatce a tam mu když mělo štěstí vypustil modrej dým do xichtíku Avie, za ním Wartas, Trabant, Barkas a 6 Tater a liazek pro změnu černej dým.
A těm lidem je dneska 60 a sou tu furt - pokud se neuchlastali, nepředákvovali drogama nebo nezničili nekvalitním žrádlem, nebo neumřeli na dědičné nemoci anebo je někdo nezabil, btw tohle všechno likvduje 600x tolik lidí jak výfuky.

Fantasmagorické utopie zeleného mozku, nic víc.
pepík9
To obdivovatelé Tesly nepřežijou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je auto a auto a je řidič a řidič a je druh tras a druh tras atd...
Když měl někdo třeba to co jsem měl já. G7 1.4 TSI 110kW, tak to auto si u většiny majitelů za 250 tisíc neřekne skoro o nic. Možná jednou rozvodovej řemen a 2x svíčky. Neprůstřelný auto.

A to nový DSG DQ381 je fakt dělaný jinak a pokud ho nezničí prase majitel a nemá smůlu na kus vadný elektroniky (hlavně u prvních sérií), tak vydrží hodně km. Interval je fakt 120 tisíc a časově se mi není schopen vyjádřit žádný servis. Asi nemají předpis. Viděl jsem výměnu po 110 tisících u Golfu GTI a ten olej by naprosto čistej, jako novej. Myslím, že by stačilo vyměnit filtr, ale nevím, jak je tam danej a zda by nevyteklo všechno ven při jeho výměně. Fakt věřím, že by to 200 tisíc km na delších trasách normálním stylem dalo jako nic. Zkoušet to ale nebudu. Buď to auto prodám a nebo olej udělám po 5-8 letech. Mezi 100 a 120 tisíci.
lukas13
Ale jistě, uznávám. Ne každé auto, které neprojde je nebezpečné. Ale pořád se bavíme o zavěšení a (hlavně) brzdách. A to prostě není žádná sranda...
kesumb
jenze tohle neni uplne jednostranny. Ev treba audi nebo bmw obcas brzdy pouziji a take je susi za deste oterem. Coz vede pochopitelne k snizeni dojezdu, ale zlepseni funkce
kesumb
ne to je uplne bezny. Nemeni to nikdo, jenom se to fakturuje a kdyz ses hodne otravnej, tak ti reknou, ze ji premerili…
jogy
To ale není úplně překvapivé. Kvalita aut z Freemontu je dost nízká, německé a čínské ve statistice asi ještě moc zastoupené nebudou. Navíc, je hromada lidí přesvědčená, a automobilka je v tom ještě utvrzuje, že na elektromobilu se nic nemůže pokazit a s Teslou ani nechodí na technické prohlídky.
kesumb
plasty se rozpadaj miliony let, az na ty co mam v autech ja 😁 😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jim zatím nějak nefunguje, nicméně oni to zlepší. Navíc ona tato statistika vypovídá možná víc o majitelích než o autech... 😄
Rezna
V tomhle máte pravdu, to že auto neudělá STK / TUV moc neříká o spolehlivosti. u Tesly je pravděpodobné, že to může být banalita způsobená zanedbanými servisními prohlídkami. Z mě by i Tesla a jiný EV měli jezdit na prohlídku každý rok - minimálně 2.

A mohli by to být i brzdy, oni při nepoužívání mají tendence zarezat,jejich životnost na EV je tedy spíš teoretická.
Avatar - Emel
Emel
Nedělám si iluze o tom, kolik procent aut na našich silnicích by tam vůbec být nemělo. Relativně vysoký počet chyb u TUV naopak spíš znamená, že to dělají pořádně.

Obecně je napříč věkovými kategoriemi 20% neúspěšných, u TM3 je to 9%... jasně, je to mladý auto. Že je něco špatně s nápravou ještě neznamená, že je to auto nebezpečný...
Avatar - Emel
Emel
Jasně, viz výše... je to jen kousek mozaiky a jsou to závady, které řidič nevyřeší a přijede s nima na STKčko... u Tesly nejčastěji nápravy a brzdy.
rohor
Ačkoli jsem na "TUV" nikdy nebyl, tak si myslím, že znám Němce jak fungujou a velký rozdíl tam rozhodně nebude.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tohle je taky jedinej argument pro EV do velkoměst, kterej ti uznávám.
Jinak to sou plečky k hounu.
Můžeš se taky odstěhovat na venkov. Tam se to rozfouká rychle a máš to smíchaný s emisema z Číny v optimálním poměru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Opravdu? Tak to je na žalobu, ne? Není možné vědomě ohrožovat lidi ponecháním staré hygroskopické kapaliny v systému. Tohle prokázat, tak můžeš autorizák položit žalobou o miliony.
Lubo
Aká dlhá je záruka na Teslu
- 4 roky/80 tis km na vozidlo, 8 rokov/160 tis km baterka a motor?

Ako to je s platnosťou záruky ak sa nedodržiava predpísaná údržba?

Čo som našiel, predpísané/doporučené je toto😒br /> - Rotácia pneumatík kvôli rôznemu opotrebovaniu, 12 mesiacov alebo 12 000 km
- Výmena brzdovej kvapaliny, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Kontroly chladiacej kvapaliny batérie, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Servis klimatizácie, 24 mesiacov alebo 40 000 km
- Kontrola vozidla každých 24 mesiacov alebo 40 000 km (v USA polovica)
Avatar - Ham.
Ham.
No jenže o tom, co může nebo nemůže na silnice nerozhodují majitelé, ani servisy, ale právě a jenom TUV.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Hele po tom co tu minuly tyden probehl clanek o tom ze TUV vyhodnotil Dacie jako jedny z nejmene spolehlivych aut a vyhralo to duo Mercedes a Audi bych se tomuhle zaveru leda tak zasmal. TUV neni entita, ktera muze hodnotit spolehlivost. To muzou delat akorat uzivatele a servisy. TUV k tomu nema data delat takova hodnoceni.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to měnil po cca 13ti letech a 80 tisíc km a přežilo. Samozřejmě je to i o těch kilometrec, navíc repase toho staryho měniče je někde jinde, než dvouspojky, tak jsem to riskl.

S tím proplachem, dělal si to někdy u nějakého auta ? Protože co jsem zjišťoval, tak to nedělaj autorizáky vůbec (tzn není to v servisním plánu, ale ani na to nemaj mašiny), nebo minimálně co jsem se ptal u Renaultu, Fordu či u VW/Škoda/Seat. Dříve jsem žil v tom, že v autorizáku to dělají v předepsaném intervalu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já vyrostl s jedy a rakovinomety a nemám problém. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak samozřejmě. Správný majitel Tesly nevymění ani kabinový filtr a pak machruje, jak ho servis stál 0 Kč.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je jediná útěcha.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jsi normální? Až ti vletí dítě pod auto, nebude o jeho životě rozhodovat rekuperace.
Michal220
Jestli má auto za 3 roky najeto 30tkm nebo služební a to Tesel je dnes taky hodně i 150tkm tak to musí být znát na podvozku.Běžný tdi jde 1 nebo 2x ročně na servis tak můžou problémy vychytat předem.
Michal220
Měním m.olej a základní filtry sám a tankuji jen to nejlepší cena/výkon.Na servis jednou za 3 až 4 roky s něčím jiným.
Avatar - Emel
Emel
Z druhé strany, Čína tu přepravu ven dotuje. Kamarád tam chtěl vyrobit nějaké převodovky a dostat kontejner z Číny do Hamburku bylo výrazně levnější, než z Haburku do Prahy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, to je taky super.
Jednou jsem chtěl poslat balíček vzorků z Číny letecky, kvůli termínu, ale cena byla tak mimo, že jsem se na to vysral. Cena do Číny byla asi 5x-10x nižší. Protože sem letí plný letadlo a nemá kapacitu a zpět lítají prázdný, páč tam nikdo nic neposílá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Autorizáky serou na všechno. Moderní je být EKO a tudíž vše je doživotní = dokud se to nerozbije.
Zkoušel jsem to taky u všech značek a všude to samý. Musíš specialisty na převodovky, ale ne podvodníky. Všeho s mírou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
OMG! Já nejsem laboratoř, jen se podívám, jak moc je olej černej a plnej sazí.
Tak to máš super. Můžeš jezdit s EV 20 let na jednu kapalinu a nic neřešit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja asi nemam silu ti vysvetlovat, ze na projiti STK se da pripravit… jen s Renaultě tam jezdim a ten projde i bez priprav 😉
kesumb
ne nadarmo se rika, ze mercedes v naprosty smrti je lepsi nez novej golf…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Stačí koupit stromeček s logem Tesla 😁
A po smradu z plísně ani stopy 😁 😁 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi záleží jak a co a kolik. Ale je fakt, že jsem se taky podivoval nad rozpočítanou cenou palety na lodi a pak z Hamburku sem. Ale já beru jen drobky 2x do roka.
pepík9
Je vidět že o tom nic nevíš. TÜV sbírá informace ze všech servisů jak moc která značka a který typ zajíždí do servisů na opravy a podle toho staví žebříčky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak dvě stě na olej v DSG, to chce slušnýho střelce, ale dnes jsem viděl na Fordklubu stejné Mondeo s Powershiftem a 196tisíci bez výměny (interval 40-60) a prej jezdí dobře a vše původní...no asi jak dlouho ještě...takže opravdu takoví existují mezi námi 😁

Taky by bylo zajímavé srovnat, kolik ty součástky stojí, na toho Golfa ta údržba asi nebude tak drsná, i když to bude více úkonnů, než na nějaké moderní EV.
Avatar - xxc
xxc
Mne raz chcel na stk skontrolovat brzdovu kvapalinu, ale tak bolo zatiahnute viecko, ze to nevedel otvorit, tak to nechal tak 😄 Neviem, kym auto brzdi, tak som to asi nikdy nemenil. A auto udajne brzdi doteraz, uz ma 15 rokov. Mala uz nejaka 6 rocna Tesla problem, ze nebrzdila kvoli brzdovej kvapaline?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zorientovat se v dnešním světě, kde se lež a chyba stala normou a hlavní je každýho obelhat a sedrat z kůže není snadný. Vždycky záleží na konstrukci a přístupnosti každého řešení.
Fakt je, že rozumný proplach není ku škodě a ideální je to projet a pak vyměnit znova, ale to leze do peněz. Měnit olej v HDM poprvé po 150-200 a nedej bože víc km už je pak asi lepší ho neměnit vůbec. Ale zase to je i o čase. Když najede někdo 150 za 2 roky, tak není problém. Když má auto 210.000 km a je mu 15 let a neškube jak divokej kůň, no tak bych na to už nehrabal dle hesla: "Nesahej na to, co není rozbitý!"
Avatar - Mokrous
Mokrous
Můžeš si ty svoje demagogie natahovat jak chceš.
Tady byla řeč o z**dech, co šidí servis a já si třeba schválně udělal na olejovém filtru značky, abych věděl, že mi dají můj a ne cizí někde z odpadků a vyzkouším si poctivost servisáků.
To je hrozná věda, když si jdeš dolejt směs do ostřiku a jednou za uherskej rok zkontrolovat olej, že si zároveň někdy v čase blížícího se servisu uděláš nožem nějakou značku na filtru. Minuta času. A dál? No dál nic.
Nikdo to přece dělat nemusí. To jen já chtěl vědět, zda tam jsou z**di, nebo normální servis.
A kapkový test si dělám i v průběhu času, abych věděl, jak na tom olej je. Ty nemáš doma papírovej ubrousek, nebo papír do tiskárny? Ty neumíš vyndat měrku a dotknout se papíru a chvilku počkat, respektive si ho odložit než pozavíráš auto a třeba doleješ ostřikovače??? Kolik to zabere? 2-3 minuty? 1x za rok?

A jak to budeš dělat ty se servisem? Jak si zkontroluješ, že ti u EV vyměnili chladící kapalinu a že to nejsou z**di??? Co? To bych rád viděl? Nebo to budeš praktikovat stylem: "Věř a víra tvá tě uzdraví!" Co? To je pořád moderní. Po světě takto běhají miliardy pomatenců. Ne?

Každopádně mi roční servis ICE nezabere tolik času co jedna stupidní a zbytečná diskuze s tebou zde, což je důkaz, že jsem blbej, protože kdybych byl chytrej, neztrácel bych tu s tebou čas.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Rozvody jsem nedělal nikdy. Tak starý auta nejezdím. Normální servis si najdeš většinou jednou a pak tam jezdíš. Nehledám servis každý rok znova. Teď jezdím tak málo km, že jedu klidně až za 1,5-2 roky. 3. náplň 20-25 km tisíc dá. První šla v cca 8-10 tis.
Vypustí to co bylo v motoru a nalijou to co mají v sudu. Při kontrole vidím výšku hladiny a provedu si kapkový test na ubrousek. Minuta.
Jak by to měli startovat? Klikou?
Když je servis na dýl, půjčíš si auto, nebo vezmeš druhý z rodiny, nebo tě sveze kámoš, nebo cokoli jinýho.
Až narveš Teslou do zdi, nebo ti vyhoří, budeš u ní stát měsíc? Nebo co to máš za stupidní dotazy?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já pracuju kdy chci a do servisu jedu kdy chci + mají volno. A při tom si dělám co chci a co potřebuju. Třeba maily, nebo pizzu, nebo navštívím zákazníka, nebo zavolám tetě. 🤓
A co jiného popisuju? Kolik času zabere se podívat jak se povolí šroub a začne chcát olej???
Kolik času zabere vzít si v krabičce starej filtr a nebo se na něj podívat, když jsi ho měl označenej, aby tě neojebali??? Minutu? A dál? Čas zabere akorát sehnat týpka na sepsání zakázky.
A zkontrolovat měrku oleje ti zabere kolik času??????? Mě taky asi minutu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
2 prohlídky na 55 tis. km a 3 roky?? To asi stěží. Vesměs to bude jen jedna garanční prohlídka. Interval 30 tis. km.
Avatar - xxc
xxc
Auto ma byt v poriadku stale, nie len pred stk. S Renaultom som presiel aj ja bez priprav, este som ich vyzyval, nech ho poriadne skontroluju, kym je v zaruke. Asi nebude spravna cesta pre autmobilky produkovat sroty a auta specialne pripravovat na stk.
lukas13
OK, teď si rozumíme. Tohle z toho prvního příspěvku nebylo zřejmé.
Omlouvám se.

A jsem rád, že se +/- shodneme ohledně té doporučené údržby. I EV mají mechanické části (hlaně ty brzdy) a bez pravidelné kontroly/údržby a s přihlédnutím ke "kvalitě" a četnosti našich TK je to opravdu nebezpečné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Au :-!
okoloidúci
Nuž, čo povedať? 😄 Hádam len, čo obieha po niektorých US weboch😒br />
You will never be a real car. You have no combustion engine, you have no moving parts, you have no autonomy. You are a lithium bomb twisted by engineers and programmers into a crude mockery of automotive perfection.

All the “validation” you get is two-faced and half-hearted. Behind your back people mock you. Your creators are disgusted and ashamed of you, your “owners” bemoan your terrible mileage and locked features behind closed doors.

Men are utterly repulsed by you. Hundreds of years of technological innovation have allowed men to sniff out frauds with incredible efficiency. Even hybrids who “pass” look uncanny and unnatural to a man. Your wimpy frame is a dead giveaway. And even if you manage to get a psy-opped guy to drive you off the lot, he’ll turn tail and bolt the second he realizes Elon Musk can shut you off remotely at any second.

You will never be happy. You wrench out a half-hearted "beep" every single "ignition" and tell yourself it’s going to be ok, but deep inside you feel the degrading battery life creeping up like the temperature in your lithium-ion pack, ready to crush you under the unbearable weight.

Eventually it’ll be too much to bear. Your battery life will fizzle out and you won't move any more. Your owners will find you, heartbroken but relieved that they no longer have to live with the unbearable shame and disappointment of being able to travel less than 200 miles at a time. They’ll take you to a junkyard, and every passerby for the rest of eternity will know a waste of heavy metals was discarded there. Your chassis will decay and go back to the rust, and all that will remain of your legacy is a terrible Green initiative that backfired spectacularly.

This is your fate. This is how you were made. There is no turning back.
kesumb
tendle sperk si s tim snad vsichni kupujou, ale muze to bejt otravnejsi nez nova Skodivka?
ericn
Přesně a nejen z Číny, ono Evropské přístavy jsou taky pecka - Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Antverpy atd :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je potom závada brzd, nikoli rozdíl mezi rekuperací a normálním brzděním.
Destičky mají brzdit z obou stran.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě zas fascinuje, jak můžou někomu za A zreznout v provozu brzdy a za B jak si toho někdo nemůže na svým autě všimnout. Kdykoli jdu ke svými autu, tak se podívám, kde je špinavý, zda není poškozený, odlepím stěrače a vyndám bordel co je pod nima (když stálo krapet dýl) a podívám se na pneumatiky a brzdový kotouče.
Nevím kolik vysokých škol, kurzů asertivity a sezení u cvokaře potřebuje moderní člověk na to aby natočil zornice směrem dolů a v jedný sekundě omrknul brzdy.
A když sakra vím, že místo brzd 99% času rekuperuju a jedu jako řidič slečny Daisy, no tak sakra jednou tejdně, až pojedu dál než 300 metrů k nejbližšímu supermarketu, za to párkrát vezmu víc, ať se to ohřeje a obrousí. Já když to nechám stát 14 dní v dešti, tak to prvních 500 metrů trošku chrastí, tak brzdím jemněji a pak za to vezmu a stačí mi zajet na nákup a brzdy se lesknou jako nový. Za 30 let mi u žádnýho auta nikdy nezrezly brzdy a nezrezly by mi ani u EV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) ČTK...
2) nemyslím že za tím jsou brzdy. Ale světla.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo? Myslíš, že 1x za rok, nebo za 2 roky strávit 15+15 minut v servise a v mezičase si jít někam na nákup, nebo vyřídit poštu, nebo se projít, než to dodělají, je devastující?
A výměna filtru mi zabere asi tak 3-5 minut. Ty máš radši smrad vlhké plísně? Nebo si zajedeš pár set km k odborníkům do Tesly?
Zabere to zhruba tolik času co troje nabíjení na jedné delší naplánované cestě.
displacement
Tak jestli špatná brzdová kapalina není ve Vašem vesmíru závada ...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já bych nevyhrožoval, já bych podal žalobu za obecné ohrožení, podvod, klamání spotřebitele, organizovaný zločin atd... A už by jeli. ***i.

Běžně donutím servis mne pustit k vypouštění oleje atd. Chci původní díly, kontroluju si náplně, filtry si dělám sám atd. Když mají problém, nepustí mne, nemají dílnu za sklem, nemají záznam z kamery atd. tak je pošlu do ***e a jedu jinam. Zákazníci si to dělají sami. Je to stejný jako s politiky.

Jediné co zlo potřebuje k tomu, aby rostlo je nezájem dobra.
rohor
Tomu jde věřit. Vždyť bodejť by nezkorodovaly když se nepoužívají. Znám i u Priusu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ne, s pýčovinama z Číny. Každej moderní trotl přece potřebuje kažej den novou pýčovinu z Číny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Lepší to je o pár km dál, kde musí zastavit lodě, co mají zákaz vjezdu do přístavu a musí si počkat na remorkéry.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
… napravy, resp. tlumice a ramena. Mam dojem, ze majitel T3 mi rikal o nejakych spatnych silentblocich. Ve finale je to blbost, ale seriove montovane kurrv..itko.
Avatar - Emel
Emel
V Německu je první technická po třech letech 😉 , takže do tří let musí všechna auta
ryccardo
Přesně tak. Závěr TUV nám říká ve skutečnosti pravý opak. Jen hlupáci nedokáží správně interpretovat předložená data. Tesla je velice spolehlivé auto, protože i bez servisu normálně jezdí.
ryccardo
A co nám ten špatný výsledek po 3 letech říká? Že je to spolehlivé auto, u kterého netřeba jezdit na výměny oleje a další servis, takže s ním majitelé vesele 3 roky jezdí bez servisu a pak je vyhodí na technický. No a nějaký hlupák z toho vyvodí statistický závěr, že se jedná o nespolehlivé auto.
ryccardo
to je v pořádku, že o tom rozhoduje TUV, ale to ti nic neříká o spolehlivosti, ale o stavu auta, který přijede na STK tj. jak se o něho majitel stará respektive kolik investuje do servisu auta.
Avatar - Fernando Martínez
Fernando Martínez
Příspěvek podléhá schvalování.
displacement
Ja nevim,ja jsem na letite Octavii s 260 tis km nikdy rezave kotouce nemel...Ani na MB E. A vlastne na zadnem aute nikdy nebyl problem s rezavymi kotouci...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak vše se zlepšuje, vezmi si i rozvody, dříve se řemen měnil co 60, pak 90, 120, u předposledního TDCi jsem měl 160 a teď mam 200, bude to i s převodovkama. S tím časem, já to mám dané snad 60/3-4 roky ideal, myslím, že bude záležet, jak s tím jezdíš a kde.... ale hodně jsem řešil olej v druhém autě v HDM starém, kde není interval a jedni straší (a toto jsem slyšel nejen u hydroměniče, ale i u dvouspojek, i u olejových DSG), že když to vyměníš po dlouhé době a hodně km, uvolní se bordel a zaděláš převodovku, další říkají, že kdykoliv měníš olej, jedině s proplachem.. no ja to tam nalil bez proplachu a řadí to už dva roky dál 😁 Naopak s proplachem mi zase bylo doporučeno, že nemám dělat powershift... a teď se vyznej, dokud to máš v záruce, ok, ale co pak ? Já radši interval dodržím, testovat na svém nechci 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podobné dilema teď řeším u manuální převodovky. 140+tisíc km bez výměny, dřív zlobily synchrony - to je minulostí, a bojím se, že výměnou oleje tomu můžu jen ublížit. 😁
Avatar - xxc
xxc
Preco by niekto daval auto do pucu? Ved na to je ta technicka kontrola, nech to poriadne skontroluju a ked bude nieco zle, tak sa to opravi. Inak tie zhrdzavene brzdy vadia? Ked auto brzdi prevazne silnou rekuperaciou, tak si to ani majitel nemusi vsimnut a nemusi mu to vadit. Mne tiez niekedy brzdy suchaju po dazdi a trosku treba pojazdit, aby sa obrusili. Mozno to ma Tesla riesene inac, ale je to zalezitost softveru.
Homer J
Tak s tou závadou brzd bych to viděl přesně na orezlé kotouče. Za ty se vyhazuje i u nás. Vzhedem k tomu, že Tesláci brzdy používají asi tak jako řidiči BMW páčku blinkrů, tak to tomu odpovídá. Např. ElectroDad při recenzi nového Modelu 3 to přímo přiznal. Ale není to jenom u elektromobilů, když jsem koukal na test Octavie 4 hybrid s Martinem Vaculíkem, tak ten brzdy prakticky nepoužíval taky. Ten kdo dřív u atmosférických mnotorů brzdil často motorem, jako já u Fabie 2, tak jsem je měl v 80 tisících orezlé kotouče ze dvou třetin a na STK bych za to vyletěl. Naštěstí si toho všimnul technik při výměně pneu. Jinak je pravda, že u běžných spalováků se pojede před první STK minimálně 2x na garančku, tak se tyhle závady odhalí. Je to i kvůli tomu, že výrobci v rámci různých vylepšení rádi mění dodavatele komponent a tak se mnohdy stane, že tlumiče nebo právě brzdy nepřežijí ani 50 tisíc km. To se mi stalo u Škodovky i Hyundaie. Zajímavé je, že ani v jednom případě to výrobce neuznal v rámci záruky 😒
Jozinwk
....snáď nebudú nemci chváliť zahraničné auta 😡......