Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pick-up Ramcharger má prodlužovač dojezdu objemnější než vaše fabia

Nová verze pick-upu Ram 1500 s názvem Ramcharger má kromě 95kWh baterie také spalovací motor s generátorem. Tím motorem však v duchu poučky „Objem ničím nenahradíš“ není nic menšího než 3,6l vidlicový šestiválec Pentastar.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
11. 11. 2023 19:55
Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
Bez benzínu to nikam nedojede, 102 litrů benzínu ... :-) Prostě nesmysl poplatný současné době.
Rozbalit vlákno
5
12. 11. 2023 00:14
Re: Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
To je pro amika co potrebuje shortbed na elektriku co ale taky dojede 1000km na jeden zatah.
Podle me to svy misto ma.
Avatar - WinDiesel
12. 11. 2023 10:22
Re: Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
Auto přesto ve výsledku působí jako nejhorší reklama na elektromobily, popř. alespoň elektrické pick-upy. Pokud takový vůz potřebuje motor 3,6 V6 a 102 litrů benzinu v nádrži, aby nějak fungoval, k čemu je celý elektrický pohon? Nebylo by už lepší nechat autu přímo šestiválec s nádrží a cenu snížit o statisíce, ne-li o milion? Aha, to by pak nemohl říkat, že má nulové emise, tedy když zrovna onen šestiválec neběží...

Vždyť to říkám, absolutní nesmysl.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2023 12:47
Re: Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
Prave naopak.

Je to genialni, nepotrebuje ani kapku nafty!

:-)

A neni to elektromobil.
Nastesti.
Proste jen misto prevodovky pouziva prevod na elektromotor.

Nemam problem.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2023 18:11
Re: Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
Američan naftu nepotřebuje aa nepotřeboval ani doted - Pentastar a HEMI jezdí na benzín :-) :-)
12. 11. 2023 22:59
Re: Cha cha cha to je taková blbost ... :-)
Je to něco horšího než PHEV ne EV.
12. 11. 2023 06:03
Objemnejsi nez Fabia?
3,6l je objemnejsi nez naprosta vetsina aut na nasich silnicich, vcetne VSECH Skodovek.
Ale treba i vetsiny BMW.
Rozbalit vlákno
0
12. 11. 2023 09:45
tlačová správa
Keď už preberáte tlačovú správu, tak ju aspoň dočítajte do konca. Tam úplne uniká napríklad pointa, že to vie slúžiť ako powerbank na stavbe, takže to cieli na malých živnostníkov s takou potrebou. Nehovoriac o tom, že v US plus Kanade môžu vodiči ťahať na bežný vodičák 10000 libier, opäť ale ani zmienka...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
12. 11. 2023 10:19
Re: tlačová správa
powerbank na benzín .... ha ha ha, velmi drahý to způsob pro malého živnostníka :-) :-[] :-[] :-[]
12. 11. 2023 11:18
Re: tlačová správa
V Severnej Amerike...Snáď nemusíme riešiť, že na Európu s hentakou vecou neútočia.
12. 11. 2023 17:48
Re: tlačová správa
prdlajs, obri toroid na barika a mas kwh levnejc jak ze site :-!
Avatar - Barrichello
12. 11. 2023 18:12
Re: tlačová správa
Já dneska spaloval benzín s 6,75 V8 a nestálo mě to korunu, aneb kdo umí umí :-)
13. 11. 2023 11:36
Re: tlačová správa
Neznám výkon té "elektrocentrály", ale pokud to nahrazuje agregát tahaný na vleku nebo i klasickou přenosnou centrálu vezenou na korbě, tak to je 2 v 1 a to pro někoho kdo to denně používá může být dobrá výhoda...
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2023 12:46
No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Ale zakladni princip povazuji za spravny.
Treba moje auto, s 1.4 atmosferou vepredu, by s pridanym elektrickym pohonem na zadni kola byl dokonalej.
Snizilo by to spotrebu.
Umoznilo vyresit prejezd mokre louky nebo zasnezeneho parkoviste.
Dodalo by to Nm pri zrychlovani nebo v dlouhem kopci.
Rozbalit vlákno
6
12. 11. 2023 14:44
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Na zrychlování potřebuješ výkon, samotné Nm ti jsou k ničemu
12. 11. 2023 16:08
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Vykon = kroutak * otacky
P=τω
13. 11. 2023 08:50
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Jeho auto ma cca 70 kW a 140 nm pri urcitych otackach. Pokud by 70 kW zustalo, ale tocivy moment vzrostl treba na 180 nm, tak auto bude zrychlovat lepe. Tyhle vzoreckove teorie o nesmyslnosti nm jsou k nicemu. V praxi je nesmysl spise vykon viz otackami vyhnane motory, ktere ale jinak moc nejedou.
13. 11. 2023 09:37
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Nebude…
Pomohlo by to jedine pokud by prevodovka nedokazala drzet behem zrychlovani otacky v miste maximalniho VYKONU. Pak by auto s vetsim kroutakem a tedy plossi krivkou VYKONU melo vyhodu.

Vzorecek je pravdivej, tvuj dojem ne. Vysokootackovej motor musis drzet na maximalnim vykonu, ne kroutaku. Autem hejbe vykon, o zbytek se stara prevodovka
13. 11. 2023 14:57
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Autem hejbe kroutak. Podle prevodu z nej potom mas vykon.

Spalovaci motor ma nejakou charakteristiku (podle toho jestli je preplnovanej, atmosferickej, jestli je postihnuty atkinsonem atd)

Proto jsou sportovni auta s atmosferami vysokootackove, protoze pri vysokych otackach maji take vysoky tocivy moment, pak se uz jen udelaji kratke prevody (protoze jsou vysokootackove tak pri stejne rychlosti potrebuji vyssi otacky tj kratsi prevod) no a mas Porsche GT3 :-!
https://decarreteres.files.wordpress.com/…que_curve-us.jpg
13. 11. 2023 14:49
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Ten vzprecek rika, ze nejdriv jsou newtonmetry, az z nich potom vypocitas vykon.

Kdyz das do auta elektromotor, prida ti pri predjizdeni, tahani nebo do kopce HROMADU sily. A to i hodne slaby elektromotor.
13. 11. 2023 11:30
Zajímavé auto
ale nelogický a nesmyslný název článku.

Plně elektrický pickup truck mi smysl úplně nedává, když budu chtít zapřáhnout pořádný trailer, tak budu nabíjet každých 100-120 mil, což je bída. S tímhle lze fungovat většinou na elektro a bude to i "roadtrip capable".

Ale co to má společného s Fabii? Ona má některá Fabia prodlužovač dojezdu? Asi to mělo být vtipný, ale je to akorát d*bilni.
Rozbalit vlákno
0