Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Sbohem, HEMI... RAM 1500 nově má šestiválec Hurricane, legendární V8 je minulostí

35 komentářů

Avatar - speedfred
speedfred
Skús to vysvetliť tým niekoľko stotisíc zákazníkom ročne na celom svete 😃
lukas13
Ano, naprosto se shodneme. Je to o charakteru, o čistotě té síly.

A ano, downsizing v USA je vtipný, v tomto kontextu.
adamzprahy
Souhlas, popularita HEMI je podle mě v té autenticitě a přirozenosti chodu, dělá to přesně to co si člověk představí pod tím, že by se mělo dít po sešlápnutí plynového pedálu spalovacího motoru. V té poslední verzi ani nebyl příliš užraný, byť na efektivitu německých turbo šestiválců to samozřejmě nestačí. Burácení motoru nebyla žádná výfuková srandička, ale přirozený zvuk. V užitkáči na trhu s levnějším palivem je atmosférické plnění ideální, to tady asi nikdo nepochopí, protože to je úplně jiný svět než nějaký atmo dvolitr, natož menší motory podle kterých to tady většina hodnotí…

Takže souhlas, oturbené V6 pojede celkově rychleji a efektivněji. Ale ten charakter to mít z principu nemůže a otázkou jak se to podaří naladit, vzhledem ke dvoum turbům se to asi bude snažit napodobit charakter HEMI, tj. výkon a síla od volnoběhu.

Každopádně je usměvný ten “downsizing”, tj. že nejprodávanější auta přejdou z V8 na V6 s dvěma turby.
lukas13
všichni, snad s výjimkou Franty dva příspěvky nade mnou, vědí že současný HEMI má s tím původním společný snad jen ... název HEMI. A počet válců. A atmosférické plnění. A rozvod OHV. A dva ventily na válec. A hrubost projevu.

Ach jo. Ono to s tím oturbeným šestiválcem pojede líp, ne že ne. Ale nebude to ono. Už nikdy... 😢
Vladan Marcalík
V6 není nejsilnější motor všech dob. To se pan pisálek prezentuje nevědomostmi.
Nejsilnější motor v RAMu je V8 6,2 HELLCAT výkon nad 700 koníků
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to lítáš jak dábel. Ale ty s tím podnikáš ne?

Já to mam jako soukromý auto, takže to je zas něco jiného.
Avatar - Anonym
Anonym
Ten motor má neskutečnou sílu, v normálním osobáku nebo SUV vůbec nevíš že je kopec, to jede pořád stejně, skvěle to zrychluje a taky to má obří kroutáky 525-700 nm , na to tady nemá leckterá nafta.

Chce to akorát měnit olej po max 10 tis km , u LPG dělat svíčky po max 40 tis km a jezdí to.
Jak říkám, najel sem na dvou HEMI 56 tis km, dalších cca 20 tis sem najel na evropských V8 BMW, Jaguar a Rolls, tak můžu srovnávat i s evropskými motory.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo neumí jezdit, má problém se vejít na silnice nebo někde zaparkovat i s Fabií...

Jinak já sem najel na dvou 5,7 HEMI cca 56 tis km, takže tady na auto.cz asi v tomhle směru nemam konkurenci co se týče zkušeností 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Velká škoda, HEMI je legenda. Padl na obět zelené propagandě, zeleným komunistům a ujeté době.
Tak kupujte dokud sou a udržujete ojetiny jako odkaz na zlaté časy!


V8 rulezz aneb Objem ničím nenahradíš!
Avatar - Anonym
Anonym
Zalej fejkovej Lojzíku . Ten motor má s 50. lety společný jen název, jinak je to nová konstrukce z 00 let
Arese
Ne! :no:
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kesumb
pema kompresory presli z 5,7 na naftu, kdyz za tim tahnes presne nalozeny 3,5tuny a ani o kg vic (…), tak je atmo motor takovej jakej je… Realne taha moje 45e suverenejc a lip nez 30d. O atmo ani nemluve. Ale tady se doctes zruceny informace od lidi, co to na praci nikdy
nepouzili…
adamzprahy
myslel jsem fullsize truck, ale právě i Charger má sice přes 5m, ale lidi by tady remcali že toho naloží víc do o půl metru kratší Octávky a i ta je pro mnoho lidí "velké auto" a nevejdou se s tim do města. A já to úplně neodsuzuju, protože místa tady máme vážně méně.
adamzprahy
ok přiznám se, že jsem to jel jen tak do 2.5 tuny, takže když se to zapřáhne tak nevim. Ale když si vezmu přetaženou dodávku s 2.3 naftou tak je to taky trápení. Jenom jsem chtěl původně říct, že srovnání atmo 1.6 vs 1.0 turbo vůbec nesedí a ten rozdíl je mnohem větší.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak ja mám s tým za 2 roky 119.000km 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Včera sem na Praze 10 jel za zánovní GMC Sierra, krásnej pickup
Avatar - Anonym
Anonym
300C a Charger nemaj 6 metrů, ale lehce přes 5, delší byly i v Evropě i LWB Jaguary nebo Rollsy nebo Mercedesy a BMW. Žádná super délka to není.
adamzprahy
To vůbec není pravda, když si můžeš dovolit mít do města auto s délkou 6m, tj. dlouhou kapotou, a máš levný benzín, tak tu naftu nemáš důvod chtít. Podívej se na parametry HEMI, základní má 375 koní a 555 nm, větší 392 má asi 490 koní a 640 nm a tomu se žádná nafta v osobácích nepřibližuje. To co je na hemi příjemné, že lineárně táhne od volnoběhu, takže můžeš jet v klidu na 1000 otáček a používá se v autech od 2 do 7 (možná víc) tun.. Takže pak není žádný důvod tam dávat jinou motorizaci.
kesumb
kazdej velkej motor ma tah od volnobehu, moje v12 nema ani 600nm a na volnobeh ma 500…
kesumb
tyhlety rekneme trosku nadmernejsi soupravy dava az prekvapive dobre 3l iveta, ikdyz v tom zas pro zmenu nejde sedet. Ale na dodavku je to docela dobry. Nesmis tomu teda plivnout pod kola. Naopak nez transporter to je snad lepsi to vzit na zada..
Avatar - speedfred
speedfred
…ale áno ten motor v ide s prázdnym autom (2,7t) parádne ešte keď mám aj prázdny vozík tak to letí fakt slušne. Tu nikto netvrdí že by to neťahalo ale skúšal som aj naftu a tá je na ťahanie príjemnejšia. Ono aj Ducato 3L ide s vozikom (len 3t v TP) fajn ale ako to je predoškrab tak v horšom teréne ďaleko nezájdeš alebo otrháš pneu ako sa pretáčajú kolesá.
adamzprahy
Okej, 7 tun bude asi horní hranice kam má smysl 5.7, ale ještě bych podotknul, že to je V8 základ a dávaj tam i větší motory a i samotný hemi má ještě verzi 6.4 atmo + verze s kompresorem (ty ale asi nejsou užitkový). V 7 tunový dodávce se trápí i 3.0 nafta, tak by mě překvapilo, že by to 3.0 diesel v Ramu dával o tolik lépe? Ale tohle už fakt nevim, já ten motor znám spíš z osobáků.

Ram měl V8 asi odjakživa, ale v základu tuším byl ještě V6 a ten nemá zdaleka takovou sílu. Jak si píšem vedle o Wrangleru, tak tam je 2.0T mnohem lepší motorizace než V6. Nevim teď technicky jak je toho docíleno, ale to hemi má prostě velmi silný tah od volnoběhu, jak jsem psal, když šlápneš na plyn tak se stane přesně to co si od spalovacího motoru představuješ, tj. začne hned tahat a točit se a to i v takhle velkym a těžkym autě jak kdyby to bylo dopovaný, ale není…
kesumb
prislibenou, no s vetrem v zadech😐…
kesumb
kvuli tomu, jak se to prelozeny chova. Realne jsou to soupravy 6-7 tun a atmo v8 se uz musi tocit. Na kazdym atmo motoru je znat nalozeni. S hemi zkusenost nemam, atmo v12 mam skoro 10 let..
edit asi zkusenost mam, v ramu minuly gen bylo v8 co?
kesumb
to si uhodil hrebicek na hlavicku, je mi toho lito, proto uvazuju o pickupu
kesumb
f150l hlavne podle testu jezdi neuveritelne usporne. Hned jak se toho dockam na test jde za to UNC..
lakalo by me Silverado ev..
Avatar - xxc
xxc
ked hladam nejaku cistotu sily a charakter, vykon a silu od volnobehu, tak uz mam dostupne elektromotory, nie?
adamzprahy
Neznám, přešli na naftu proč? Spotřeba?

Já za tím nic netahal, ale HEMI mi na běžnou i dynamickou jízdu bez vleku stačí bohatě a umí držet nižší otáčky než 40i, ačkoliv tady podle těch přirovnání by to mělo být motoricky jak jízda felicií…

HEMI se tady vysmívají lidé, kteří s tím nikdy nejeli. Celé tohle vlákno tady čtu o tom co si myslí střední evropa, která má dražší benzín a těma autama vůbec nejezdí. Jen v USA se prodá cca 2 miliony aut této kategorie ročně a používají se jako daily na všechno.
Avatar - speedfred
speedfred
Siverádo vypadá slušne.
F150 L máš prisĺúbenú čo tu jazdí po testoch alebo niečo iné?
Avatar - speedfred
speedfred
Problém u RAM-u je problémová nafta, musel by si ku konkurencii. O 45e sme sa niečo bavili a fakt som nad ňou uvažoval ale bolo by mi ju ľúto brať do terénov a miest kde jazdím ja + pri mojej nenásytne konfigurácii +1M naviac pričom tú výbavu viacmenej mám aj v RAM-e.
Pri mojom ročnom nájazde asi není čo riešiť BA + LPG. EV by asi tiež šlo čo do ťažnej sily ale ......
Avatar - speedfred
speedfred
No dovolím si trošku oponovať.
Ked jazdíš s tým autom len tak tak motor je ok a dynamicky fakt svižné, ale až s tým začneš ťahat niečo ťažšie tak auto samozrejme vládze ale prevodovka občas posiela motor do fakt vysokých otáčok a v omto je lepší dízel. Turbo benzín bude prejavom a tým točivým momentom určite fajn ale za akú cenu/spotrebu voči D prípadne Hemi + LPG ?
adamzprahy
Očividně se o to pokouší Cybertruck, který stále není. F150 lightning se to prý snad taky nějak daří, ale za jakou cenu a jak rychle dobiješ 130 kwh nebo kolik to má? Bavíme se o autě v komfortu luxusních SUV a velikosti a užitné hodnotě velkých dodávek. Hemi skvěle fungoval samozřejmě také na dálnici a v této kategorii to jsou velmi jednoduchá auta na používání.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je jak 1,6 atmo a 1,0 turbo. Tu 1,6ku už pak nechceš.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale náklaďák má mít diesel a aspoň sklopku, když ne háček.