Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
poterienko
V podstatě se asi dalo čekat, že S4 zapadne do rodiny F4, O4, Enyaqa a Kaďáka, protože značka chce mít logicky auta podobná. Mě se nový Superb líbí, jeho vzhled jde IMHO trošku do ameriky, stejně jako nový kaďák. Zadek je horší, ale asi si zvyknem. Tak či tak ostrost S3 je pryč. Cením interiér, který jde trošku do Audi a středový tunel se dost podobá tomu z mé ex A4 B8. Navíc to vypadá, že to konečně bude mít použitelné držáky na pití.
Velká škoda Plug-in hybridu, co má nyní super dojezd, ale klesl výkon a stále nepoužitelná předokolka.
Velká škoda Plug-in hybridu, co má nyní super dojezd, ale klesl výkon a stále nepoužitelná předokolka.
Za mě cením mj. i to, že to uvnitř vypadá stále jako auto a ne jak v prodejně televizí...
A hlavně, že to zastaralé, neergonomické - všechno na dotyk - trochu omezili a dali tam mechanický prvky na ovládání klimy.
Jozo sa uz s tretou generaciou superbu dizajnovo odklonil od vyslovene elegantnej zaoblenejsej druhej generacie.. svojim dizajnom ale napriek tomu stanovil latku hodne vysoko... a za mna siel spravnym smerom.... a tazi z tohto stylu este aj tento novy superb... akurat ze dnes uz chce byt kazdy hranaty a vizualne ostry a agresivny a tak vizualne rozdiely napriec danymi modelmi sa stieraju ... rozdiel je potom uz len v logu
Freddka
Prosim jeste aspon 2 clanky dneska, protoze vcera uz jste napsali vsechno a dneska taky, a tak bych si pral jeste hodne moc clanku jeste tak dva tri tydny. Je to prece Skodovka. Diky.
A o čem bys tak rád četl? No o čem?
Asi o debilních zkratowozech a hybridowozech.... 😒] :no:
Tak člověk si rád poctě o moderní technice, ne pořád jen dokola o tom samém co už bylo popsáno 100x
Včera byla premiéra, takže kde si o tom už 100x četl?
Ono by stačilo to napsat jednou, ne druhý den to samé.
Ale tak to je místní klasika už.... článek 1 : Bude premiéra auta, jak bude vypadat, co už víme, článek 2: je premiéra auta, jak vypadá a co jsme si mysleli, článek 3: byla premiéra, co už víme, článek 4: novinka a konkurence, kolik bude stát, známe info... vše během 2-3 dní
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
3x denně
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty vole, Škodovka po 8 letech představí svou novou vlajkovou loď a ty se divíš, že se o tom druhý den po premiéře píše?
Tomu se nikdo nedivi, tomu včerejšímu článku, ale tomu dnešnímu, který je úplně o ničem a prakticky stejný jako ten včera.
Uživatel_5687466
No me se to z venci libi, ale za tu palubovku bych nekoho asi nakopnul. Cekal jsem podobne linky jako jsou venku i ve vnitr a velke zklamani. Budiky nevkusne usazeny a ten tablet uprostred uz je vrchol…
rohor
nás zde bude opruzovat ještě tak nejméně 14 dnů hádám. Ach jo.
je to české auto, preco ti to vadi ? ja to celkom chapem... napr. my nemame ziadne 😁
Jak to? Superb s Passatem budou made in Bratislava 😉 :yes: .
Mozno ho vyrobime, kazdopadne uspech Skodovky je v jej rukach, vytazila svoje moznosti v koncerne a u mna ma za to uznanie.
Robert Hlavaty
starým volantem.. trošku iritující.. První dojem, jééé zepředu zvětšená Fabie ,druhý dojem, kurňa je to nějak moc podobné Octavii..
pradeda777
Superb kombi je už tak k.u.r.e.v.s.k.y dlouhé (moje dcera by mohla vyprávět... 😒] ), že se ani nevleze na fotku😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8722228.jpg?…
Nikdy se ti nestalo, že jsi chtěl u holky vyfotit jen zadek 😉?
Jinak... Insignia je v kombíku o 10cm delší.
Jinak... Insignia je v kombíku o 10cm delší.
TiaS1
Dřív byly Passat a Superb docela jiná auta. Když se dneska podíváte z boku nebo zezadu, tak nepoznáte rozdíl. Passatu dali spojená zadní světla, jinak by ta auta byla prakticky totožná. A mě upřímně tahle koncernová unifikace nebaví.
No protože je zázrak, že vůbec nová generace vznikla. Ano, kombík je takový mix tvarů Passatu a Superbu... evidentně z důvodu úspory nákladů.
A stalo by se něco, kdyby ne? Potenciální kupci by si koupili prakticky totožné auto, tj. Passat.
Už jsem to tu psal někde jinde - podle mě je v tom nyní více "unifikovaném" produktu víc ze Škodovky než z VW. Taky se mi víc líbí liftback a ten od VW není. A taky fandím domácí značce, i když výroba není u nás.
Můj dojem z toho celého je, že VW už se vidí v době elektrické a Passat je jim tak nějak jedno, klidně ho odsunou do Blavy a zaříznou sedan, i když to léta byl služebácký etalon německé Evropy. Už vůbec nechtějí investovat do nějaké diverzifikace těch dvou, to raději nechají Škodovku, ať si to udělá víc po svém.
Můj dojem z toho celého je, že VW už se vidí v době elektrické a Passat je jim tak nějak jedno, klidně ho odsunou do Blavy a zaříznou sedan, i když to léta byl služebácký etalon německé Evropy. Už vůbec nechtějí investovat do nějaké diverzifikace těch dvou, to raději nechají Škodovku, ať si to udělá víc po svém.
Jiří Rektorys
96 fotek a ani jeden pohled do zavazadlového prostoru se sklopenými opěradly! Stydí se snad Škoda za to, že se opět nepodařilo vytvořit úplně rovnou podlahu, takže je zavazadlový prostor sice obrovský, ale nepraktický?
rohYpnol
Nechci pořád kritizovat a hledat co je špatně. Ale musím začít tím, co je zjevné a co mi vadí. Suoerb III byl jasně rozpoznatelný a byl plný charakteristických prvků. Byl elegantní a zároveň charismatický.
Ale novinka? Ano, není škaredá. Ale osobitost se vytratila. Zepředu je to jen variace na Octavii, zboku to může být cokoliv, zvláště v kombíku. A zezadu ti platí dvojnásob. Liftback pak alespoň z fotek a videí pro mě trpí značnou nadváhou zadní části. C- sloupek, jeho šířka, sklon a zadní převis je pro mě oko v disproporci k prosklené ploše.
A pak boky. Ploché jak korejská modelka. Tornádo linie sice v nějaké podobě zůstala, ale je výrazně upozaděná.
A pak interiér. Určitě chválím kapličku nad budíky i smart dials. Ne že by to byl tak senzační nápad. Ale je zázrak že nezvitězil opět display. Co mě opět děsí, je bio-eko vlna. Jaká bude životnost takového interiéru....?!? Kdyby byla možnost volby klasické kůže, pak mi to asi bylo celkem jedno. Ale nevyznélo to tak.
Určitě chválím 2.0 TDI a 2.0 TSI. Tohle je v dnešní době třeba ocenit hned dvakrát
Ano, je to za mě pád do šedi a uniformy. Z druhé strany vypadá stále hezky a podstatné věci jsou správně Kodiaq mi ale přijde o hodně zajímavější.
Ale novinka? Ano, není škaredá. Ale osobitost se vytratila. Zepředu je to jen variace na Octavii, zboku to může být cokoliv, zvláště v kombíku. A zezadu ti platí dvojnásob. Liftback pak alespoň z fotek a videí pro mě trpí značnou nadváhou zadní části. C- sloupek, jeho šířka, sklon a zadní převis je pro mě oko v disproporci k prosklené ploše.
A pak boky. Ploché jak korejská modelka. Tornádo linie sice v nějaké podobě zůstala, ale je výrazně upozaděná.
A pak interiér. Určitě chválím kapličku nad budíky i smart dials. Ne že by to byl tak senzační nápad. Ale je zázrak že nezvitězil opět display. Co mě opět děsí, je bio-eko vlna. Jaká bude životnost takového interiéru....?!? Kdyby byla možnost volby klasické kůže, pak mi to asi bylo celkem jedno. Ale nevyznélo to tak.
Určitě chválím 2.0 TDI a 2.0 TSI. Tohle je v dnešní době třeba ocenit hned dvakrát
Ano, je to za mě pád do šedi a uniformy. Z druhé strany vypadá stále hezky a podstatné věci jsou správně Kodiaq mi ale přijde o hodně zajímavější.
zvláštní, jak v tom všichni zepředu vidí Octavii, někdo dokonce Fabii, přitom je to daleko podobnější Enyaqu (a to se mi nelíbí - zlatá Octavia).
Zepředu opravdu mix Fabie a Octavie. Navíc tam vidím i určitě linky z BMW. Což je v podstatě pochvala 😒]
OK, on je to asi mix všech tří, nicméně mně to okamžitě začalo evokovat prasečí rypák Enyaqu (v umírněnější podobě). Z Fabie až takový pocit nemám a z Octavie vůbec (mimochodem té je to podobné nejmíň).
Jo, je z toho cítit, že je asi poslední svého druhu. No tak to nějak kluci splácejte, ať je to nezaměnitelná Škodovka, však ono se to prodá. O interiéru v době tabletové škoda mluvit, snad jen drobné +, že se na tablebu nemusí patlat úplně všecko.
Tak kombík u téhle generace tahá za kratší provaz, protože Passat. Lift svou osobnost má a líbí se mi daleko víc. Jinak za mě jak lift tak Combi jsou daleko hezčí než “debilní” ůsměv předku Passatu alá iD kraksny… 😉
Barry Lyndon
ten podivný faldík, co má Combi nad zadním podběhem. Na podobné podivné stíny vrhající výhřezky jsme u Kabaně opravdu nebyli zvyklí, byť u jiných automobilek jsou obdobné nepodarky relativně běžné. Uvidíme, jak to bude vypadat naživo, ale na fotkách je to docela rušivé. Zajímavé, že oni si s tím faldíkem pohrávají i na těch skicách, oni si ten faldík hýčkají, místo aby ho nějak rozumně eliminovali 😁 . Na liftbacku to naštěstí není (a nebo alespoň není patrné...) 😄
Ale jak už jsem psal, chválím Cx (0,23 i 0,25 jsou fajn hodnoty) a absenci fejkových pikačovin (vzadu i vepředu). Vůbec je fajn, že s ústupem dieselových jedometů automobilky (po cca dvacetileté pauze) opět důsledněji řeší aerodynamiku.
Ale jak už jsem psal, chválím Cx (0,23 i 0,25 jsou fajn hodnoty) a absenci fejkových pikačovin (vzadu i vepředu). Vůbec je fajn, že s ústupem dieselových jedometů automobilky (po cca dvacetileté pauze) opět důsledněji řeší aerodynamiku.
Tak zrovna aerodynamika nikoho při vývoji nezajímala.
Je tam mnoho protiaerodynamických pytlů - přední žebrování, spodní síťování, světla, ... .
Je tam mnoho protiaerodynamických pytlů - přední žebrování, spodní síťování, světla, ... .
Neřeším pytle, řeším výsledek. S čumáčkem ala Tesla by to třeba bylo o pár setin míň, ale to by u Škody samozřejmě neprošlo. Zákazníci Škody vyžadují a dokonce opěvují fejkový rypák i na Enyaqu....
Ústup dieselů? Motorová nabídka Superbu je evidentně dělaná tak, aby diesel hrál v Evropě prim (dieselová čtyřkolka bude levnější než benzinová a je možné, že základní diesel bude plus minus stejně drahý jako základní benzín, který bude prodražen zbytečným systémem MHEV).
lamal
SuperB asi v kazdej, hlavne v poslednej gen. mal svoju tvar, daco nezamenitelne kedy bolo jasne, ze toto je supík a to je octáfka... je to preč, na zivo a casom bude ten dizajn asi fajn, ale chyba tomu aspon nejaka dizajnova finesa. Tiez mi to pripomina zvacsenu fabku z predu a zadne partie, take genericke, predvidatelne.
3_diamanty
Aj ked musim dat za pravdu kolegom vyssie ze ta podobnost s passatom je coraz vacsia a uz sa vytraca akysi vlastny superbacky duch ktory bol najcitelnejsi este do druhej generacie superba... ale ok... radsej takyto superb ako ziadny ze jo... ved sucasna doba mainstreamovej strednej triede praje snad najmenej zo vsetkych segmentov ... a dokonca aj ikona daneho segmentu passat je uz len v kombiku... mondeo kaput... insignia kaput... atd... takze v tomto pripade je na tom superb este super ... auto ako take vyzera za mna velmi solidne a trvacne... tento dizajn bude pekny aj o 10 rokov na rozdiel od nejakeho talismana a pododnym hokusom pokusom na ktore si po par rokoch uz ani nikto nespomenie.. ja kua drat normale drzim superbu palce... je mozno jediny v tomto tazko skusanom segmente ktory... ktory to tam aj "prezije"...a ja mu v tomto dnes snad verim este viac ako passatu alebo nejakej japonskej mazde 6 ( pritom v minulosti to mal superb neraz nahnute ze co s nim bude dalej ) ...takze zlate superbecko ... dnes je dokonale a vo svojej najlepsej forme :yes:
Je nezpochybnitelné, že Superb a Passat mají k sobě blíž, nebo jinak napsáno, mají méně vlastní identity. Ale můj názor je, že v tom výsledném mixu je víc ze Škodovky než z VW.
Píšeš, že superbácký duch byl nejcitelnější do druhé generace... to teda vidím úplně jinak. V první generaci tam žádný vlastní superbácký duch nebyl, ten se až s tou druhou generací objevil... a za mě byl na vrcholu v té trojce.
Píšeš, že superbácký duch byl nejcitelnější do druhé generace... to teda vidím úplně jinak. V první generaci tam žádný vlastní superbácký duch nebyl, ten se až s tou druhou generací objevil... a za mě byl na vrcholu v té trojce.
V tretej generacii uz bol superb viac passato-audinovsky ... v druhej bol este vlastny ( ano .. v prvej generacii mal ducha z cinskeho passata ) ... ale ako pisem vyssie... Jozo za mna spravil dobre ze ho v tretej generacii zacal rezat uz ostrou nitou ... hoc rovnaku nit mali aj jeho spominani koncernovi kamarati... tento konciaci treti superb este bude legendarny ( a vzdy bude pekny ) ... a defakto aj definitivne zachranil skode kozu v D segmente... :yes:
Já tedy v Superbu 3 nevidím žádný Passat. Nějakou Audinu možná jo.
Audi tam vidiet viac ano... za mna je podstatne to ze novy superb proste vobec je... a to este v dvoch karosarskych variantach... kto ti to dnes v D segmente da ... uz ani ikona passat nie... z kedysi pre mnohych v eu este neznameho superbu je nakoniec cierny kon segmentu a auto ktore ti v nom ponukne snad najviac zo vsetkych ... auto ktore dnes uz budi respekt aj u daleko zvucnejsich konkurentov... kto by to pritom este pred 10 rokmi povedal ze mondeo tu uz nebude ani insignia... za to superb tu bude mainstreamovy kral a v top forme... svet aut vie byt zda sa obcas nepredvidatelny
Superb III Babylon vůbec o nějakém Audi feelingu. Ale jestli to myslíš tak, že Superb III už konečně byl proporcí v pořádku jako Audi a nebyl to jen jezevčík jak Superb 1 a 2, tak to ano. Jenže celkově Audi mělo, má a snad i bude nadále mít proporce díky podélné koncepci úplně jiné než Superb.
Od tretej generacie je aj pomer dlzky vozu k sirke uz ok... narazal som skor na celkovy passatoidnoaudinovy look.. ale tak zase ved skoda je tiez v koncerne ... takze cakat nekoncernovy vyzor je asi fakt mimo misu
Trojkový Supp nema dizajnovo nic s Audi, ani singleframe, ani svetla, ani proporcie z mojho pohladu. Kde tam vidis Passata ? Len to, ze je B8 ostrejsia bez oblin a trojkovy Supp tiez, to staci na to aby pripominal Passat ?
Superb 3 byl taky v koncernu a rozhodně nevypadal jak obecný VW. Ono i Fabia III byla v té době dost svojská.
Dnes je to bohužel o dost horší...
Dnes je to bohužel o dost horší...
Mokrous
...zůstává příšerný trademark Škodovky a tím jsou číslovky vykloubený do všech světových stran dokola budíků.
Lidem to je evidentně jedno, ale mě to děsně irituje. Zajímavý, že Audi, VW, Seat a pak skoro všichni ostatní to můžou mít normálně, ale Škoda ne.
Lidem to je evidentně jedno, ale mě to děsně irituje. Zajímavý, že Audi, VW, Seat a pak skoro všichni ostatní to můžou mít normálně, ale Škoda ne.
Akurat ze seat uz nepride s nicim novym .. a do konca dekady s autami skonci v prospech cupry ( a aj ta ma byt uz o 3-4 roky ciste len v elektrike ) ... caka sa uz len na nejaky ten facelift tarraca a leonu... a tym to hasne... posledny nech v martorelli zhasne svetlo... sice vzdy radsej polo a fabiu ako ibizu... ale aj tak mi bude chybat... zvlast ked predrazena cupra ani nie je jeho adekvatnou nahradou
No dělají to tak 90 let, viz třeba Populár
https😐/www.skoda-storyboard.com/…onte-carlo-1937/
takže to asi moc lidem nevadí a asi pořád lepší než úchylnosti v podobě jenom digitálního zobrazení nebo ručiček otáčejících se doleva při stoupající rychlosti.
https😐/www.skoda-storyboard.com/…onte-carlo-1937/
takže to asi moc lidem nevadí a asi pořád lepší než úchylnosti v podobě jenom digitálního zobrazení nebo ručiček otáčejících se doleva při stoupající rychlosti.
No, proto jsem psal trademark...
A souhlasím, že zvěrstva jako třeba nový BMW jsou mnohem horší.
Netvrdím, že s tím nejde žít a že bych havaroval kvůli číslicím vzhůru nohama, ale prostě to je hnusný a hloupý a vadí mi to.
U toho veterána bych to snad ještě bral, jako určitou připomínku dobového vkusu/nevkusu, ale v roce 2023 bych chtěl asi mít text ve správné ose vůči zraku.
A souhlasím, že zvěrstva jako třeba nový BMW jsou mnohem horší.
Netvrdím, že s tím nejde žít a že bych havaroval kvůli číslicím vzhůru nohama, ale prostě to je hnusný a hloupý a vadí mi to.
U toho veterána bych to snad ještě bral, jako určitou připomínku dobového vkusu/nevkusu, ale v roce 2023 bych chtěl asi mít text ve správné ose vůči zraku.
Viděl jsem teď novou 520d sedan v uplně obyčejný černý, bez jakýhokoliv paketu a vlastně bych se asi neurazil s tím jezdit, ale už to není auto za kterým se každý otočí, možná jen pro znak na kapotě..
Já se otočil jen jednou, jestli to myslej vážně.
BMW udělalo z úžasných nadčasových ikon čínskej kolotoč.
BMW udělalo z úžasných nadčasových ikon čínskej kolotoč.
Některé modely jsou opravdu... pozoruhodně zvláštní, abych byl slušný .... ale dříve i obyčejná 3 a 5 er byla kus pěknýho auta, dnes je to jen kus nějakýho auta, i když 3er v Mpaketu ještě umí být pěkná... bohužel asi né už dlouho.
Celkem dobrý postřeh. Ale mně to třeba nikdy nevadilo, protože ty nejdůležitější číslice směřují nahoru a vzhůru nohama bývají jen ty na začátku, které člověk v podstatě nepotřebuje, a na konci rychloměru, kde se ručička u většiny aut ani nemůže dostat, jelikož je cejchovaný na nejvýkonnější motorizaci.
Mně na těch digitálních budících Škodovky nejvíce vadí to, že část rychloměru je cejchována nějak (řekněme po 20) a část jinak (po 30, nebo 40), přičemž to není nijak graficky odlišeno na rychlý pohled (jako to měl třeba Seat Leon, kde byly dokonce tři různá cejchování na jednom budíku). Vyloženě špatné je to u Oktávky, kde je ten dělící bod 100 km/h, takže je člověk pořád kolem něj.
Mně na těch digitálních budících Škodovky nejvíce vadí to, že část rychloměru je cejchována nějak (řekněme po 20) a část jinak (po 30, nebo 40), přičemž to není nijak graficky odlišeno na rychlý pohled (jako to měl třeba Seat Leon, kde byly dokonce tři různá cejchování na jednom budíku). Vyloženě špatné je to u Oktávky, kde je ten dělící bod 100 km/h, takže je člověk pořád kolem něj.
No, souhlas, to je taky zvěrstvo.
Podle mne by mělo bejt cejchování budíků lineární, aby to skutečně odpovídalo zrychlování.
A když je něco nepatrně zdůrazněné, tak by to mělo být 30, 50, 90, 130, když už.
Já mám v B8 FL fajn řešení v tom, že u Active info display si můžu nastavit takovej digitální zobáček/šipečku, který mi ukazuje kolik mám jet. A většinou správně (datové podklady plus čtení značek) Nějak takhle: https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale já jsem si budíky upravil ještě šikovněji podle svých potřeb a vkusu. Takže pochopitelně za mne neřídí automatika, ale já sám. Jen tam mám to ukazovátko, abych věděl o kolik desítek km/h překračuju :-!
Podle mne by mělo bejt cejchování budíků lineární, aby to skutečně odpovídalo zrychlování.
A když je něco nepatrně zdůrazněné, tak by to mělo být 30, 50, 90, 130, když už.
Já mám v B8 FL fajn řešení v tom, že u Active info display si můžu nastavit takovej digitální zobáček/šipečku, který mi ukazuje kolik mám jet. A většinou správně (datové podklady plus čtení značek) Nějak takhle: https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale já jsem si budíky upravil ještě šikovněji podle svých potřeb a vkusu. Takže pochopitelně za mne neřídí automatika, ale já sám. Jen tam mám to ukazovátko, abych věděl o kolik desítek km/h překračuju :-!
No, ale pořad mi to přijde lepši než škodovacke klasicke budiky, ktere jsou hrozne.
Zde jsou, alespoň bile fonty na tmavem podkladě tzv bile na černem. U klasiky jsou to bile fonty na světle šede nebo co je to za světly odstin.
Ale samozřejmě idealnějši by bylo, kdyby se nedržely nějakych zasaditosti či zvyklosti a čislice dali normalně na stojaka.
Zde jsou, alespoň bile fonty na tmavem podkladě tzv bile na černem. U klasiky jsou to bile fonty na světle šede nebo co je to za světly odstin.
Ale samozřejmě idealnějši by bylo, kdyby se nedržely nějakych zasaditosti či zvyklosti a čislice dali normalně na stojaka.
Já bych se ideálněji držel spíš kyselosti.
donPedro
Vytvarovat nejdřív nějako přístrojovou "kapličku" a pak tam před ni plácnout display, který se do ní nevleze? No kdo z vás to má? https😐/www.auto.cz/…-km-na-elektrinu?… To není pěst na voko, to jest pěst přímo v oku.
Tak na toto jsem naživo zvědavý. Nepředpokládám, že se jedná o costcuttingový omyl, zřejmě je to designový záměr. Třeba to bude z pohledu řidiče vypadat v pohodě, ba dokonce zajímavě 😄 .
Anonym
mimo korporát budou rádi když budou mít na novej DongFeng Aeolus Shine za 420 litrnků
https😐/www.garaz.cz/…s-shine-21011325
https😐/www.garaz.cz/…s-shine-21011325
Tak jasně, že drtivá většina Superbů půjde do fleetu.
Ale ten DongFeng Aeolus Shine snad nemyslíš vážně. Design je strašný, malá kola u takhle vysokého auta vypadají vyloženě směšně, to i ten Logan vypadal líp. Navíc je to sedan s velmi malým víkem, o takový typ karoserie je u nás minimální zájem, dokonce i Loganu se tak nedařilo, že už není v nabídce.
Ale ten DongFeng Aeolus Shine snad nemyslíš vážně. Design je strašný, malá kola u takhle vysokého auta vypadají vyloženě směšně, to i ten Logan vypadal líp. Navíc je to sedan s velmi malým víkem, o takový typ karoserie je u nás minimální zájem, dokonce i Loganu se tak nedařilo, že už není v nabídce.
No chtěl bych vidět magora, kterej by si dobrovolně vybral tuhle plastovou hračkářskou příšernost bez kufru, zato jen s karbonujícím přímovstřikem. Nevíc bez servisního zázemí atd...
Když za půl míče máš krásně vybavený Hyundai i30 v kombíku s nepřímým vstřikem a vynikající užitnou hodnotou, zárukou atd...
Když za půl míče máš krásně vybavený Hyundai i30 v kombíku s nepřímým vstřikem a vynikající užitnou hodnotou, zárukou atd...
To je mimořádně hnusný, nevěřím, že to říkám, ale zlatá sovětská Lada Vesta 😁
Anonym
I čtvrtá generace Superbu bude prodejně úspěch. Už jen proto, že skoro veškerá konkurence mu vymetla cestičku tím, že to se svými modely střední třídy zabalila.
Bohužel i tento Superb má stejně jako všechna poslední auta koncernu VW největší slabinu v tom, v čem kdysi býval nejsilnější. V ergonomii a v jednoduchosti/složitosti ovládání. Smart Dials je sice asi super věc pro geekovské programátory, ale ti budou tvořit výraznou menšinu řidičů. Taktéž nechápu, proč se rozhodli zrušit páčku stěračů a sdružit je do levé páčky blinkrů a světel. Rolovací tlačítka na mulfifunkčním volantu jsou jak u Oktávky - tudíž posunuté hodně ke středu volantu a lidé s kratšími palci na ně nedosáhnou. A určitě toho domršili víc.
Bohužel i tento Superb má stejně jako všechna poslední auta koncernu VW největší slabinu v tom, v čem kdysi býval nejsilnější. V ergonomii a v jednoduchosti/složitosti ovládání. Smart Dials je sice asi super věc pro geekovské programátory, ale ti budou tvořit výraznou menšinu řidičů. Taktéž nechápu, proč se rozhodli zrušit páčku stěračů a sdružit je do levé páčky blinkrů a světel. Rolovací tlačítka na mulfifunkčním volantu jsou jak u Oktávky - tudíž posunuté hodně ke středu volantu a lidé s kratšími palci na ně nedosáhnou. A určitě toho domršili víc.
Proč pro geekovské programátory? Mám dedikované kolečko na tepelný komfort, které nativně ovládá teplotu a smáčknutím půjde přepnout na vyhřívání sedačky, ventilaci sedačky a zpět na teplotu. Aktuální funkce je vidět na displeji přímo v tom kolečku. Na tom nevidím nic geekovského.
K tomu 4 fyzická tlačítka na Auto, vnitřní okruh, výhřev a ofuk oken.
Prostřední kolečko je pak "různé"... hlasitost audia, síla ventilace, jízdní režim, navi... a je přizpůsobitelné. To asi může být trošku "ne pro starý"... ale zase víš co, hlasitost máš na volantu a síla ofuku je jedna z věcí, do kterých s autoklimou na rozdíl od teploty moc nehrabu.
K tomu 4 fyzická tlačítka na Auto, vnitřní okruh, výhřev a ofuk oken.
Prostřední kolečko je pak "různé"... hlasitost audia, síla ventilace, jízdní režim, navi... a je přizpůsobitelné. To asi může být trošku "ne pro starý"... ale zase víš co, hlasitost máš na volantu a síla ofuku je jedna z věcí, do kterých s autoklimou na rozdíl od teploty moc nehrabu.
Vysvětlím. Po zmáčknutí mohou nastat dvě situace. Buď je změna ovladače na jinou funkci trvalá a pro návrat na tu původní nebo kteroukoliv jinou budeš muset udělat jeden až několik kliků, které budeš muset počítat a pamatovat si počet kliků mezi všemi možnými dvojicemi funkcí. Otázkou je, zda vypnutí a zapnutí zapalování udělá reset ovladače, nebo ne. Druhá možnost je, že je dočasná a pak budeš muset počítat čas, za jak dlouho se primární funkce znovu reaktivuje. V každém případě obě varianty zbytečně zatěžují pozornost řidiče, místo aby se plně věnoval řízení. Ta tlačítka jsou bohužel úplně mimo zorný pohled řidiče, takže pokud to někdo bude (A někdo určitě bude) nastavovat tak, že se na to bude dívat, tak je bude nebezpečnější než patlání po displeji.
Nebavím se o konkrétních funkcích, které jsou, a to máš pravdu, často dublovány jinak. Bavím se o tom principu, že koncern VW na interiéry pravděpodobně zaměstnává IT geeky, kteří možná ani nemají řidičák. Výsledek je jak Windows, pro provedení stejné operace potřebuješ více kliků než u starší verze.
Nebavím se o konkrétních funkcích, které jsou, a to máš pravdu, často dublovány jinak. Bavím se o tom principu, že koncern VW na interiéry pravděpodobně zaměstnává IT geeky, kteří možná ani nemají řidičák. Výsledek je jak Windows, pro provedení stejné operace potřebuješ více kliků než u starší verze.
Počítám, že default bude teplota a po nastartování tam bude vždy teplota. Je jasné, že po kliknutí na prostředek se to dočasně přepne třeba na výhřev sedačky, což bude jasně indikováno na tom displeji... a ty budeš moct otočením regulovat zvolenou funkci. A pak počítám, že se to třeba za 30s vrátí zpět na default funkci... ale to teda hádám a vlastně ani nevím, jak bych to měl radši.
Něco málo je vidět tady
https😐/www.tiktok.com/@marc.pelzer/vide👋7286490335440637217
Něco málo je vidět tady
https😐/www.tiktok.com/@marc.pelzer/vide👋7286490335440637217
Dokud jsem neviděl tohle video, tak jsem si ani neuvědomil, že u "nespojitých funkcí" (směřování vzduchu, jízdní profily) si navíc budeš muset pamatovat, o kolik máš kolečko otočit kterým směrem, abys měl třeba ofuk na okna, nebo na nohy. Nebo dát oči pryč ze silnice a dívat se při otáčení kolečka na ten displej na kolečku.
Je jasné, že průměrný diskutér na auto.cz si s tím vším v pohodě poradí, protože autem žije. Ale pro průměrného řidiče to může být opravdu matoucí a nebezpečné.
Moje máma si třeba stěžovala, že venku bylo vedro a nefungovala (manuální) klimatizace. "Až pojedeš příště, tak nezapomeň otočit kolečkem teploty doleva a po zmáčknutí tlačítka zkontroluj, jestli svítí zelená dioda, jo?" ... "Kolečko bylo vlevo, dioda svítila, ale klimatizace nešla" ... OK, zaparkuju auto na slunku, za hodinu nastartuju a z klimy jde skoro mrazivý vzduch ... ona totiž mačkala tlačítko vnitřní cirkulace, které je hned vedle. A to jsou tam jen tyto dvě tlačítka, žádné jiné. Nedovedu si představit, jak by dokázala ovládat nového Superba.
Je jasné, že průměrný diskutér na auto.cz si s tím vším v pohodě poradí, protože autem žije. Ale pro průměrného řidiče to může být opravdu matoucí a nebezpečné.
Moje máma si třeba stěžovala, že venku bylo vedro a nefungovala (manuální) klimatizace. "Až pojedeš příště, tak nezapomeň otočit kolečkem teploty doleva a po zmáčknutí tlačítka zkontroluj, jestli svítí zelená dioda, jo?" ... "Kolečko bylo vlevo, dioda svítila, ale klimatizace nešla" ... OK, zaparkuju auto na slunku, za hodinu nastartuju a z klimy jde skoro mrazivý vzduch ... ona totiž mačkala tlačítko vnitřní cirkulace, které je hned vedle. A to jsou tam jen tyto dvě tlačítka, žádné jiné. Nedovedu si představit, jak by dokázala ovládat nového Superba.
Předpokládám, že když budeš točit třeba tím směrem foukání, tak se ti to bude zobrazovat jak v tom tlačítkovém displeji, tak v nějakém okně na hlavním displeji infotainmentu... kde to jistě půjde i měnit.
Myslím, že řidič typu tvoje máma může zůstat klidně u toho, že si kolečkem otočí doleva pro chladnější nebo doprava pro teplejší vzduch. K vypínání klimatizace třeba není žádný důvod, já to nedělám ani v zimě.
Ale takhle - možná to není pro každého, to netvrdím... za mě je to zásadní zlepšení oproti Octavii 4.
PS: když přepínám směr ofuku mechanickým kolečkem u Swifta, tak na to taky musím koukat...
Myslím, že řidič typu tvoje máma může zůstat klidně u toho, že si kolečkem otočí doleva pro chladnější nebo doprava pro teplejší vzduch. K vypínání klimatizace třeba není žádný důvod, já to nedělám ani v zimě.
Ale takhle - možná to není pro každého, to netvrdím... za mě je to zásadní zlepšení oproti Octavii 4.
PS: když přepínám směr ofuku mechanickým kolečkem u Swifta, tak na to taky musím koukat...
Tak ono stači přidat 3 programovatelne "jebaky" a dle některych je to pry teď v pořadku a to bez zkušenosti. Přitom se mi libi jak v diskuzich jsou jedinci, kteři na ventilaci/klimu nehrabnou jak je rok dlouhy a ten teměř zbytek jen občas. Možna par jedincu se ve ventilaci/klima hrabou každou chvili.
Těm by pravě mohl vyhovovat čistě dotyk v zornem poli a ne nějake utopenějši měnici funkce "jebaky".
Těm by pravě mohl vyhovovat čistě dotyk v zornem poli a ne nějake utopenějši měnici funkce "jebaky".
Dovolím si mluvit za "některé". Někteří jsou zejména rádi, že někdo - Škoda - pochopil, že cesta "vše přes dotykáč" není správná a rozhodl se něco s tím dělat. Provedení vypadá sympaticky, ty ovladače jsou robustní a displejík přímo v ovladači se mi líbí taky... a zdá se, že se Škodovka trefila i do toho, jakou důležitost přikládám jednotlivým akcím. Více po osobním osahání (té Škodovky, ne tebe 😉 )
Uf, ale jsem si oddychnul
No ja netvrdim ani, že je to super ani, že to za nic nestoji. Tohle je zase něco jineh👋noveho než je běžne a bez osahani te škodovky se to těžko posuzuje.
Ony ty jebaky na čistě ovladani ventilace jsou běžne a zkušenost s něma ma teměř každy. Ja osobně jsem uživatel, ktery se v ovladani ventilace zas tak často nehrabe a jsou ukony ktere v autě dělam mnohem častěji. Nicmeně ovladat ventilaci přes otočne kolečka nebyl pro mě samozřejmě problem, ale prakticky vždy jsem letmo na ně hodil oko než jsem provedl nějaky ukon prostě takova zbraň jistota.
Jinak obecně pokud v autě ovladam něco často tak většinou neni problem ani s ovladanim, ktere neni ergonomickym vzorem nebo, alespoň dle mě neni. Prostě a jednoduše si na to zvyknu a bez problemu jsem schopen ovladat na prvni dobrou aniž by mě to iritovalo. Naopak muže byt něco co využivam sporadicky mam to teměř po ruce a s ovladanim problem mužu mit i přes učebnicovou ergonomii.
Ja už jsem tu psal, že jezdim v C3 prvni generace tedy auto co nema moc funkci a vše ma vlastně hw tlačitko či pačka apod. Ale jsou u něj některe zaležitosti na ktere se prostě a jednoduše neda zvyknou tak, aby se to ovladalo na prvni dobrou a i mě to docela štve. Prostě když je nějaky ovladač umistěny nepřirozeně a ještě k tomu někde u podlahy, či někde trči u sebe 2 pačky pak to neni ono a ovladani neni uplně OK i přes relativni jednoduchost.
No ja netvrdim ani, že je to super ani, že to za nic nestoji. Tohle je zase něco jineh👋noveho než je běžne a bez osahani te škodovky se to těžko posuzuje.
Ony ty jebaky na čistě ovladani ventilace jsou běžne a zkušenost s něma ma teměř každy. Ja osobně jsem uživatel, ktery se v ovladani ventilace zas tak často nehrabe a jsou ukony ktere v autě dělam mnohem častěji. Nicmeně ovladat ventilaci přes otočne kolečka nebyl pro mě samozřejmě problem, ale prakticky vždy jsem letmo na ně hodil oko než jsem provedl nějaky ukon prostě takova zbraň jistota.
Jinak obecně pokud v autě ovladam něco často tak většinou neni problem ani s ovladanim, ktere neni ergonomickym vzorem nebo, alespoň dle mě neni. Prostě a jednoduše si na to zvyknu a bez problemu jsem schopen ovladat na prvni dobrou aniž by mě to iritovalo. Naopak muže byt něco co využivam sporadicky mam to teměř po ruce a s ovladanim problem mužu mit i přes učebnicovou ergonomii.
Ja už jsem tu psal, že jezdim v C3 prvni generace tedy auto co nema moc funkci a vše ma vlastně hw tlačitko či pačka apod. Ale jsou u něj některe zaležitosti na ktere se prostě a jednoduše neda zvyknou tak, aby se to ovladalo na prvni dobrou a i mě to docela štve. Prostě když je nějaky ovladač umistěny nepřirozeně a ještě k tomu někde u podlahy, či někde trči u sebe 2 pačky pak to neni ono a ovladani neni uplně OK i přes relativni jednoduchost.
Insignia třeba nemá tlačítko na synchronizaci teploty. Musíš kliknout na dedikované tlačítko ventilace a pak na displeji na Sync. A pak na tlačítko Home a tam znovu vybrat Projection, aby se ti vrátila Waze. A nebo pootočit teplotou a ona vyskočí na displeji taková lišta, kde je i ten sync, ta pak sama zmizí.
Dobrý, zvyknul jsem si, nedělám to zase tak často... ale optimum to není. Kdybych to měl dělat pro změnu teploty, tak by mě to obtěžovalo.
Dobrý, zvyknul jsem si, nedělám to zase tak často... ale optimum to není. Kdybych to měl dělat pro změnu teploty, tak by mě to obtěžovalo.
Tohle ja u C3 řešit nemusim
U ni nad řadou věci jen pomyslně mavnu rukou a přibližuje se dal.
Ono všude se da něco najit a taky jde o individualni zaležitost a to co vadi tobě druhy ani nepostřehne.
Ja když to tak vezmu tak mě asi nejvic ze všech aut štve či štvala pravě ta C3, protože takove stahovani oken nebo ovladani audia, ktere využivam určitě častěji než ovladani ventilace je pravě u ni problemovějši. A navic daleko zasadnějši je pro mě takova ergonimie posazu a zde třeba takovy i-cockpit je pro mě nezkousnutelny.
U ni nad řadou věci jen pomyslně mavnu rukou a přibližuje se dal.
Ono všude se da něco najit a taky jde o individualni zaležitost a to co vadi tobě druhy ani nepostřehne.
Ja když to tak vezmu tak mě asi nejvic ze všech aut štve či štvala pravě ta C3, protože takove stahovani oken nebo ovladani audia, ktere využivam určitě častěji než ovladani ventilace je pravě u ni problemovějši. A navic daleko zasadnějši je pro mě takova ergonimie posazu a zde třeba takovy i-cockpit je pro mě nezkousnutelny.
Posaz je důležitější, určitě. V tom je Insi výborná a většina Peugeotů neakceptovatelná.
Však já to taky nějak nehrotím... u Insignie Opel utekl od přetlačítkovaného panelu k mnohem uklizenější variantě a vcelku se mu to povedlo, ten Sync je asi to jediné, co mi chybí a klidně by se tam někam vešel. No ale když se bavíme o tom, co je ideál... tak tohle je ta věc, která ideální není.
PS: ideál není jeden, jestli je Sync na samostatném tlačítku nebo se třeba něco podrží, na tom nějak nelpím. Stejně tak výhřev sedačky na tlačítko je úplně ok.
Však já to taky nějak nehrotím... u Insignie Opel utekl od přetlačítkovaného panelu k mnohem uklizenější variantě a vcelku se mu to povedlo, ten Sync je asi to jediné, co mi chybí a klidně by se tam někam vešel. No ale když se bavíme o tom, co je ideál... tak tohle je ta věc, která ideální není.
PS: ideál není jeden, jestli je Sync na samostatném tlačítku nebo se třeba něco podrží, na tom nějak nelpím. Stejně tak výhřev sedačky na tlačítko je úplně ok.
Když budu konkretni tak se jedna o 308 předchozi generace, holt kompakty jsou muj hlavni revir. Přitom jsem seděl i v nove 308, ale tam jsem si čistě hral s infot. a na pozici za volantem jsem si nějak nevzpoměl. Tedy ještě jsem zkoušel 508, ale ne za jizdy i tak to bylo určo lepši než u te 308 u ktere mi vadil, už samotny posaz v nejnižši poloze, ktery byl snad nejvyšši co jsem u kompaktu zažil.
Jinak ja znam přetlačitkovane ovladani u opla knk u prvni generace mokky. A ja osobně s tim neměl až takovy problem byť vim, že dost lidi na to nadavalo. I muj otec jakožto vlastnik s tim docela bojoval. Každopadně kumulace většiho počtu tlačitek pod displejem bez značnějših přechodu mezi sebou nebyla uplně značka ideal. Ale jak pišu ja s tim neměl větši problem.
A třeba u G8, ktery ma čistě dotyk tak sice ma namapovane tlačitko Sync, ale a to byla asi největši nevyhoda a to, že pro aktivaci ovladani komplet ventilace bylo potřeba udělat mezikrok navic a to ho na tom displeji aktivovat.
Pote, už na pohodu.
Jinak ja znam přetlačitkovane ovladani u opla knk u prvni generace mokky. A ja osobně s tim neměl až takovy problem byť vim, že dost lidi na to nadavalo. I muj otec jakožto vlastnik s tim docela bojoval. Každopadně kumulace většiho počtu tlačitek pod displejem bez značnějših přechodu mezi sebou nebyla uplně značka ideal. Ale jak pišu ja s tim neměl větši problem.
A třeba u G8, ktery ma čistě dotyk tak sice ma namapovane tlačitko Sync, ale a to byla asi největši nevyhoda a to, že pro aktivaci ovladani komplet ventilace bylo potřeba udělat mezikrok navic a to ho na tom displeji aktivovat.
Pote, už na pohodu.
Ano. Smart dials jsou super.
Problém za mě je jen v tom, že to je standard i pro Dacii a Škoda staví senzaci na tom, že ostatní výrobci jsou totální bezmozci.
Zkrátka příjemné otočné ovladače jsou i v Dacii. Škoda nevymyslel nic světového. Oceňujeme jen to, že ve Škodě někdo dokázal říct NE současným nesmyslným trendům.
Problém za mě je jen v tom, že to je standard i pro Dacii a Škoda staví senzaci na tom, že ostatní výrobci jsou totální bezmozci.
Zkrátka příjemné otočné ovladače jsou i v Dacii. Škoda nevymyslel nic světového. Oceňujeme jen to, že ve Škodě někdo dokázal říct NE současným nesmyslným trendům.
Víš proč 1 páčka? Protože 1 páčka místo 2 jsou poloviční výrobní náklady na páčky. Nebo jinak- jedna páčka co nedostane zákazník = prachy co dostane VAG :-!
Ono je to sporné. Sdružená páčka totiž znamená, že všechna auta musí mít extra navíc samostatnou páčku tempomatu. Ona občas bývala i dříve, ale ne nutně.
Nemusí. Passat má vše přehledně na volantu.
To jsem ani nevěděl, nemám s ním zkušenost. Ono mít tempomat na volantu je optimální.
Já asi radši páčku... ale ani na volantu mi to neva. Záleží, co všechno má ten tempomat umět...
No to je dilema, ale ja spiš ten volant jen nejsem zrovna tempomatovej a někdy jak je rok dlouhy tak ho neaktivuji. Vlastně ho aktivuji jen při delšich jizdach, když ma moje prava noha potřebu si spočnout.
Asi je to o zvyku a vkusu. Já tempomat zapnu 3x do roka někde v Rakousku na IGL a zapomněl bych co je na páčce. Takhle na volantu to vidím a tak víc co a jak a proč mačkat.
A co všechno by měl umět? Zapnu, vypnu, případně resume a pak nastavení nahoru dolů po 10km/h a po 1km/h. Vlastně ani nevím, co ten můj dál umí, páč jsem se v tom 2 roky nevrtal.
Já tam mám prediktivní a když ho mám náhodou aktivní, tak je fajn, že aspoň můžu včas přenastavit rychlost ještě předtím, než na ni auto zbrzdí. Případně i v průběhu toho prediktivního udržování.
A co všechno by měl umět? Zapnu, vypnu, případně resume a pak nastavení nahoru dolů po 10km/h a po 1km/h. Vlastně ani nevím, co ten můj dál umí, páč jsem se v tom 2 roky nevrtal.
Já tam mám prediktivní a když ho mám náhodou aktivní, tak je fajn, že aspoň můžu včas přenastavit rychlost ještě předtím, než na ni auto zbrzdí. Případně i v průběhu toho prediktivního udržování.
Jo, je to super, pokud už to musí být. Překvapivě Audi to má stále na páčce, stejně jako Škoda, ale VW to má jinak.
Golf 6 to měl na pačce po přechodu na fokala byla změna a ten to měl na volantě a to mi vyhovovalo o něco vic no a Golf 8 ma tempoš taky na volantě.
G6 už jsem zapomněl :-! , G7 to měl už na volantu a G8, B8 taky volant, no.
Taky to mám radši, když už to 3x ročně musím zapnout.
Taky to mám radši, když už to 3x ročně musím zapnout.
Jasně u mě je to prostě podle delky štrek a v jake kondici je ma noha ovladajici plynovy pedal. Někdy se to sejde a tempomat v obdobi jednoho roku zapnu několikrat a pak je obdobi klidně i ten cely rok, kdy si na něj ani nevzpomenu. Prostě pokud nemam potřebu, kdy si noha sama řekne tak mam rad auto pod vlastni kontrolou.
Já to v rámci ČR vyzkoušel u novýho auta, jak to funguje a pak už jsem to nepoužil.
Jediný místa kde to zapínám jsou v cizině na dlouhých úsecích, kde se musí jet pomalu a nejčastěji Rakousko, kvůli strachu z vyšších pokut. Případně, když je po x hodinách křeč v noze, tak jen na úlevu, abych nemusel cvičit někde na parkovišti. Joooo, mít tak EV, to by byla jiná, to bych mohl cvičit pořád.
Jinak na to většinou dlabu a jedu si podle sebe.
Jediný místa kde to zapínám jsou v cizině na dlouhých úsecích, kde se musí jet pomalu a nejčastěji Rakousko, kvůli strachu z vyšších pokut. Případně, když je po x hodinách křeč v noze, tak jen na úlevu, abych nemusel cvičit někde na parkovišti. Joooo, mít tak EV, to by byla jiná, to bych mohl cvičit pořád.
Jinak na to většinou dlabu a jedu si podle sebe.
rohYpnol
Zkouknul jsem YT od autožurnálu přes atogefühl, autogratis, autokult atd. Trochu jsem linie vstřebal.
A musím uznat, že vlastně jsem spokojený s výsledkem. Za mě výrazně lepší než nový Passat, ne o moc horší než starý dobrý Superb.
Navíc tohle auto je jedno z mála, co toho fakt nabídne opravdu hodně. Dává smysl. Není to crossover kde smíchali všechno se vším. A nesmyslné EV zůstalo taky ze hry :yes:
Vlastně si říkám, jestli v dnešní době vůbec je možné chtít víc... Za mě jak nový Kodiaq, tak právě i nový Superb jsou fakt dobrá práce :yes: :yes: :yes: Vůbec bych se nezdráhal jít tohle koupit za vlastní penize. Spíš naopak si říkám, že konkurence na evropském trhu zůstala úplně ze hry a nemá co nabídnout. Kde je proti novému Superbu Mondeo, Insignie, Talisman, 508....
A musím uznat, že vlastně jsem spokojený s výsledkem. Za mě výrazně lepší než nový Passat, ne o moc horší než starý dobrý Superb.
Navíc tohle auto je jedno z mála, co toho fakt nabídne opravdu hodně. Dává smysl. Není to crossover kde smíchali všechno se vším. A nesmyslné EV zůstalo taky ze hry :yes:
Vlastně si říkám, jestli v dnešní době vůbec je možné chtít víc... Za mě jak nový Kodiaq, tak právě i nový Superb jsou fakt dobrá práce :yes: :yes: :yes: Vůbec bych se nezdráhal jít tohle koupit za vlastní penize. Spíš naopak si říkám, že konkurence na evropském trhu zůstala úplně ze hry a nemá co nabídnout. Kde je proti novému Superbu Mondeo, Insignie, Talisman, 508....
V čem to vidíš výrazně lepší než Passat, když jde téměř o identické vozy a navíc Passat zase dostane o něco lepší techniku (Světla, audio, výkonnější PHEV, atd...)
V čem? V tom jediném v čem se přece liší, v tom to dopadlo u Superbu výrazně líp 😉
A to je interiér (jak vzhled, tak ergonomie), a vnější design. Za mě jediná připomínka k Superbu je ztráta osobitosti.
U Passatu? Opticky jezevčík, příď /navíc za mě není ani hezká/ nehodící se ke zbytku, interiér vyloženě hnusný a nevkusný designem (kolmá přístrojovka, hnusný digi panel, odporné nezakomponovaný velký středový tablet, marná ergonomie vše na dotyk, spousta lesklých ploch.. ).
A to je interiér (jak vzhled, tak ergonomie), a vnější design. Za mě jediná připomínka k Superbu je ztráta osobitosti.
U Passatu? Opticky jezevčík, příď /navíc za mě není ani hezká/ nehodící se ke zbytku, interiér vyloženě hnusný a nevkusný designem (kolmá přístrojovka, hnusný digi panel, odporné nezakomponovaný velký středový tablet, marná ergonomie vše na dotyk, spousta lesklých ploch.. ).
OK. Tohle je potom už jen o vkusu jednotlivce. Mne nenadchnul ani Superb, ani Passat.
V podstatě si nemají co vyčítat.
Vnější design bude dost o zvyku, ale ze začátku na mne působí Sup líp zepředu, ale Passat zase zezadu. Interiér to samé. Mně se Sup v mnohém nelíbí. Ta 3 kroutítka (tzv. ergonomie), která ve finále budou vyžadovat víc pozornosti, než ta obří hnusná televize u Passata, už na digitalizaci tolik nezmění a pro mne mají přínos nula. Já na klimu sahám asi tak 2x do roka. Nelíbí se mi volant, nelíbí se mi fonty na "budících", nelíbí se mi palubka jako schody plus to žebrování jako lapač prachu. A to nalepení Active info displaye mimo veškeré linky palubky a pak překrytí polokapličkou je pro mne totální pěst na oko. Takže asi tak. Oceňuji jen to, že Sup nedostal ty hnusný lesklý plochy s ambientním osvětlením. Ty jsou totiž pro mne asi to nejstrašnější na designu interiéru Passata. Co bych dal za možnost mít tam hliník, dřevo, koženku,... místo toho čínskýho kolotočářskýho hnusu. Jinak naopak oceňuju designovou čistotu, jednoduchost a střídmost palubní desky a napojení linek. Na tý obří televizi se člověk navíc i líp trefí/zorientuje se (velikost, barevnost ikon, layout, fixní ovládací prvky, atd.). Plus jak jsem už psal, Passat dostane i lepší techniku.
Nakonec zbyde reálná cena u dealera po slevách a taky to, jak se u koncernu vypořádají s novými buzeračními prvky a jak snadno půjdou deaktivovat. Nehodlám si v budoucnu kupovat auto, který bude nonstop nahlas 3,14čovat jak jedu.
V podstatě si nemají co vyčítat.
Vnější design bude dost o zvyku, ale ze začátku na mne působí Sup líp zepředu, ale Passat zase zezadu. Interiér to samé. Mně se Sup v mnohém nelíbí. Ta 3 kroutítka (tzv. ergonomie), která ve finále budou vyžadovat víc pozornosti, než ta obří hnusná televize u Passata, už na digitalizaci tolik nezmění a pro mne mají přínos nula. Já na klimu sahám asi tak 2x do roka. Nelíbí se mi volant, nelíbí se mi fonty na "budících", nelíbí se mi palubka jako schody plus to žebrování jako lapač prachu. A to nalepení Active info displaye mimo veškeré linky palubky a pak překrytí polokapličkou je pro mne totální pěst na oko. Takže asi tak. Oceňuji jen to, že Sup nedostal ty hnusný lesklý plochy s ambientním osvětlením. Ty jsou totiž pro mne asi to nejstrašnější na designu interiéru Passata. Co bych dal za možnost mít tam hliník, dřevo, koženku,... místo toho čínskýho kolotočářskýho hnusu. Jinak naopak oceňuju designovou čistotu, jednoduchost a střídmost palubní desky a napojení linek. Na tý obří televizi se člověk navíc i líp trefí/zorientuje se (velikost, barevnost ikon, layout, fixní ovládací prvky, atd.). Plus jak jsem už psal, Passat dostane i lepší techniku.
Nakonec zbyde reálná cena u dealera po slevách a taky to, jak se u koncernu vypořádají s novými buzeračními prvky a jak snadno půjdou deaktivovat. Nehodlám si v budoucnu kupovat auto, který bude nonstop nahlas 3,14čovat jak jedu.
Hele, jak může otočný ovladač průměru plechovky od piva vyžadovat víc pozornosti na ovládání než display??? 😒]
Otočný ovladač dokážeš ovládat naprosto poslepu bez špetky pozornosti. Display ani omylem i kdyby měl rozměr dopravní cedule nad D1 😁
Otočný ovladač dokážeš ovládat naprosto poslepu bez špetky pozornosti. Display ani omylem i kdyby měl rozměr dopravní cedule nad D1 😁
Nejdřív je potřeba v reálu zjistit, jak to naprogramovali a jaká bude haptická odezva.
Pokud tam půjde implicitně fixnout teplota a jeden klik bude půl stupně a nic jinýho to omylem nikdy neudělá, tak to na změnu teploty bude asi OK. Ale na nic jinýho.
Jde o to, že ty kolečka budou mít sdružený funkce s přepínáním a to vyžaduje pozornost. Display má ikonu a hotovo.
A jak už jsem řekl, já na teplotu zaprvé nesahám a za druhé, když mám 2x do roka pocit, že mi je divně a chci to jinak, tak nevidím problém ťuknout 1x-2x na display. Teď mám v B8 FL digitální panel klimy a nemám s tím žádný problém. Je to naprosto super a to jsem před tím jezdil roky v Golfech a Octáviích s kolečky. Když to přišlo, tak jsem se toho bál, ale v praxi to mám radši než ty opatlaný kolečka. Když už nic, tak to jde aspoň utřít hadrem jedním tahem. A když se poslepu trefíš na kolečko, což já ne, tak se poslepu trefíš i do jamky na teplotu. Podle mne je to zcela stupidní akademická debata. Jakoby všichni jezdili Rallye Valašská zima a v každý vracečce museli 3x přenastavit teplotu. Normální člověk si nastaví 22-23 a jezdí celej rok. A když je mu šoufl, nebo je venku 45, tak to jednou za čas buď při stání a nebo někde na přehlednejším úseku za 2 sekundy vyřeší.
Pokud tam půjde implicitně fixnout teplota a jeden klik bude půl stupně a nic jinýho to omylem nikdy neudělá, tak to na změnu teploty bude asi OK. Ale na nic jinýho.
Jde o to, že ty kolečka budou mít sdružený funkce s přepínáním a to vyžaduje pozornost. Display má ikonu a hotovo.
A jak už jsem řekl, já na teplotu zaprvé nesahám a za druhé, když mám 2x do roka pocit, že mi je divně a chci to jinak, tak nevidím problém ťuknout 1x-2x na display. Teď mám v B8 FL digitální panel klimy a nemám s tím žádný problém. Je to naprosto super a to jsem před tím jezdil roky v Golfech a Octáviích s kolečky. Když to přišlo, tak jsem se toho bál, ale v praxi to mám radši než ty opatlaný kolečka. Když už nic, tak to jde aspoň utřít hadrem jedním tahem. A když se poslepu trefíš na kolečko, což já ne, tak se poslepu trefíš i do jamky na teplotu. Podle mne je to zcela stupidní akademická debata. Jakoby všichni jezdili Rallye Valašská zima a v každý vracečce museli 3x přenastavit teplotu. Normální člověk si nastaví 22-23 a jezdí celej rok. A když je mu šoufl, nebo je venku 45, tak to jednou za čas buď při stání a nebo někde na přehlednejším úseku za 2 sekundy vyřeší.
Na tohle téma tu už taky proběhlo X diskusí.
Ne, teplotu podle mě normální není nastavovat jak změnu času 3x za rok. Těch důvodu je opravdu spoust. A ten kruciální je ten, že pokud nechceš angíny a zdravotní problémy tak max rozdíl mezi ven a uvnitř by měl být do 6st. C v obecné rovině.
Já teplotu přenastsvuji častěji než změnu stanice rádia :-! Záleží na mnoha věcech jakou chci teplotu. Jaká je venkovní teplota, jestli svítí slunce, jak dlouhá trasa mě čeká, jestli mám eko režim klimy nebo normál, jak se cítím, jak jsem oblečený...
A nic lepšího než otočný ovladač prostě není. Já tedy mám tlačítka + a -, a otočný ovladač je mnohem mnohem lepší. Jedno cvaknutí, půl stupně. Poslepu, potmě, bez špetky pozornosti. Intuitivní.
Ne, teplotu podle mě normální není nastavovat jak změnu času 3x za rok. Těch důvodu je opravdu spoust. A ten kruciální je ten, že pokud nechceš angíny a zdravotní problémy tak max rozdíl mezi ven a uvnitř by měl být do 6st. C v obecné rovině.
Já teplotu přenastsvuji častěji než změnu stanice rádia :-! Záleží na mnoha věcech jakou chci teplotu. Jaká je venkovní teplota, jestli svítí slunce, jak dlouhá trasa mě čeká, jestli mám eko režim klimy nebo normál, jak se cítím, jak jsem oblečený...
A nic lepšího než otočný ovladač prostě není. Já tedy mám tlačítka + a -, a otočný ovladač je mnohem mnohem lepší. Jedno cvaknutí, půl stupně. Poslepu, potmě, bez špetky pozornosti. Intuitivní.
Pokud máš tuto OCD, tak potom potřebuješ nutně kroutítka. 😁
Já mám doma i v autě 23°C celý rok a výjimky jsou jen extrémní vedra, kdy na pár metrů klimu neřeším a raději ani nezapínám. Na kratší trasy ve vedrech nechávám letní nastavení okolo 26-27°C podle sezóny atd. A na dlouhý cesty zase nechám těch 23°C, abych nechcípnul a jen před cílem podle okolní teploty upravím, aby nedošlo k šoku. Oblečení neřeším.
Takže tohle je pro mne v autě zcela nepodstatná věc.
Já mám doma i v autě 23°C celý rok a výjimky jsou jen extrémní vedra, kdy na pár metrů klimu neřeším a raději ani nezapínám. Na kratší trasy ve vedrech nechávám letní nastavení okolo 26-27°C podle sezóny atd. A na dlouhý cesty zase nechám těch 23°C, abych nechcípnul a jen před cílem podle okolní teploty upravím, aby nedošlo k šoku. Oblečení neřeším.
Takže tohle je pro mne v autě zcela nepodstatná věc.
Bez kolečka ani ranu... 😒]
Vlastně klimu použivam velmi podobně dle toho jak popisuješ. Ale třeba než dojiždim při zapnute klimě a hlavně neopomenu tak necham běžet ventilaci jen zapnu vnitřni okruh a vypnu klimu. Tim se teplota v autě pozvolna snižuje takže eleminuji teplotni šok. Sice o jedno kakani na vic, ale jsem na to zvyklej.
Vlastně klimu použivam velmi podobně dle toho jak popisuješ. Ale třeba než dojiždim při zapnute klimě a hlavně neopomenu tak necham běžet ventilaci jen zapnu vnitřni okruh a vypnu klimu. Tim se teplota v autě pozvolna snižuje takže eleminuji teplotni šok. Sice o jedno kakani na vic, ale jsem na to zvyklej.
Taky řešení.
Já 2x zapomenu, 1x vypnu klimu a pak zase zapomenu.
Ono je to dobrý i pro výparník, aby uschnul. Tak to vypnout pár km před cílem. Jar👋podzim jezdím většinou úplně bez klimy, protože není potřeba vůbec. Jedině když prší a nebo jsou mlhy atd. a mlží se okna.
Já 2x zapomenu, 1x vypnu klimu a pak zase zapomenu.
Ono je to dobrý i pro výparník, aby uschnul. Tak to vypnout pár km před cílem. Jar👋podzim jezdím většinou úplně bez klimy, protože není potřeba vůbec. Jedině když prší a nebo jsou mlhy atd. a mlží se okna.
Jo jde i o vysušeni vyparniku a taky nejsem typ, ktery ma nonstop aktivni klimu. A ke klimě přistupuji obezřetněji takže, když ji zapomenu vypnout tak si v autě jednoduše posedim o něco dele. Už davněji jsem pravě u G6 naštěsti klima 2 zony zažil kolegu, ktery měl potřebu pořadně schladit a ja ho upozornil, že to nemusi byt uplně OK a on na to per to do mě ať je po mě. A nechci kecat, ale ani ne po hodinach, ale bylo to po par desitkach minut a z nosa řadna svice. Takže v letě si užil několikadenni rymu. Ale samo ne každy musi byt na klimu tak nachylny.
Tak na to já dlabu. Prostě bude na výparníku vlhko, no. Nebudu kvůli tomu jezdit kolem města...
Pořád je to spotřebák a pořád se to dá desinfikovat.
Pořád je to spotřebák a pořád se to dá desinfikovat.
Tak dukladně to važně neřešim. Normalně odstavim auto jen než ho tipnu tak ho necham co ja vim tak 1-2 min. běžet. Prostě pro klid duše.
Což je snad i doba po kterou by se mělo sparvně nechat dochladit turbo, ale to nechavam dochladit a to ještě ne vždy max par sekund. Vyjimkou jsou dlouhe jizdy v kuse nebo pokud, ale to je vyjimečne dojedu ostřeji tak se snažim nechat auto dele nakopnute.
Což je snad i doba po kterou by se mělo sparvně nechat dochladit turbo, ale to nechavam dochladit a to ještě ne vždy max par sekund. Vyjimkou jsou dlouhe jizdy v kuse nebo pokud, ale to je vyjimečne dojedu ostřeji tak se snažim nechat auto dele nakopnute.
Turbo máš vychlazený hnedle. Ono už jen stačí, když dojíždíš na dálnici třeba k pumpě, tak jen než sjedeš bez plynu skrz odbočovací pruh, tak je to o pár set ℃ dole. Za dalších 15 sekund proteče tolik oleje, že je to v podstatě studený. Navíc dnes máš většinu chlazenou vodou s nuceným oběhem i po vypnutí, ne?
Vtipný jsou spíš ty moderní S&S srágory, který motor vypnou klidně po ostrých brzdách na dálnici, když vletíš do kolony. S&S bytostně nenávidím a pokaždé ho vypínám jako první po startu. To už je reflex. Při testu G8 eTSI si to dělalo co chtělo i po vypnutí v menu a tak jsem jen řekl děkuji a nekoupil to.
Vtipný jsou spíš ty moderní S&S srágory, který motor vypnou klidně po ostrých brzdách na dálnici, když vletíš do kolony. S&S bytostně nenávidím a pokaždé ho vypínám jako první po startu. To už je reflex. Při testu G8 eTSI si to dělalo co chtělo i po vypnutí v menu a tak jsem jen řekl děkuji a nekoupil to.
Jo to dochlazovani po vypnuti maji dnes snad všechny turbače a mělo by to byt i slyšet, když se postaviš před auto, ale i tak se myslim doporučuje je nechat dochlazovat s nastartovanym motorem. Nevim jestli je to nutne či ne. Hele ja ani atmosfery nikdy nevypinal hned po dojeti u mě je to takova železna košile a s přichodem turba to ve mě zřejmě zakořenilo ještě vic.
A SS no tak to mam naprosto stejně a dělam to automaticky. Ale vyjimečně se mi stane, že zapomenu a sam na sebe jsem pak nasrany, ale tolik snad ani nemam prstu, kolikrat se mi to nepovedlo. To třeba moje druha polovička to ma v paži, ale to mě s podivem nechava v klidu.
Jinak v těch SS je docela rozdil. Konkretně G8 GTI ma SS doslova bleskurychle a nachytat jej to musiš doslova chtit a navic je poměrně diskretni. Třeba u trojkoveho fokala byl SS taky velmi rychly, ale ne až tak jako u GTI, ale zase byl ještě diskretnějši. Ale třeba takova předchozi 308 tam byl SS pro mě šok. Jednak nebyl problem ho při rozjezdu nachytat a hlavně to bylo nekultivovane hovado takže při prvotnich aktivacich, kdy jsem se rozjižděl jsem se až lekl.
A ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. U G8 se mi stalo, že SS nešel vypnout a myslel jsem si, že hapruje infot. No a problem byl v tom, že jsem měl před jizdou otevřenou kapotu, kterou jsem samozřejmě zaklapl, ale ne dukladně a to byl duvod, proč nešel SS deaktivovat. Je to dokonce i v manualu.
A SS no tak to mam naprosto stejně a dělam to automaticky. Ale vyjimečně se mi stane, že zapomenu a sam na sebe jsem pak nasrany, ale tolik snad ani nemam prstu, kolikrat se mi to nepovedlo. To třeba moje druha polovička to ma v paži, ale to mě s podivem nechava v klidu.
Jinak v těch SS je docela rozdil. Konkretně G8 GTI ma SS doslova bleskurychle a nachytat jej to musiš doslova chtit a navic je poměrně diskretni. Třeba u trojkoveho fokala byl SS taky velmi rychly, ale ne až tak jako u GTI, ale zase byl ještě diskretnějši. Ale třeba takova předchozi 308 tam byl SS pro mě šok. Jednak nebyl problem ho při rozjezdu nachytat a hlavně to bylo nekultivovane hovado takže při prvotnich aktivacich, kdy jsem se rozjižděl jsem se až lekl.
A ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. U G8 se mi stalo, že SS nešel vypnout a myslel jsem si, že hapruje infot. No a problem byl v tom, že jsem měl před jizdou otevřenou kapotu, kterou jsem samozřejmě zaklapl, ale ne dukladně a to byl duvod, proč nešel SS deaktivovat. Je to dokonce i v manualu.
Dochlazování podle mě pokud je vůbec řešeno, tak je na vodním okruhu. Jenže když běží motor, běží i olejové čerpadlo, zatímco u vypnutém motoru olejové čerpadlo nebeží.
Za mě je S&S naprostá pí.... a kur*ítko nic víc nic míň. Navíc třeba ve Škodě to mají tak "šikovně" udělané, že když dojedu k bráně a zastavím, motor vypne. Já vylezu z auta otevřu bránu, nasednu, a ... motor nenaskočí!!! Přestože mám zapalování a klíček v poloze zapnuto. Takže musím vypnout zapalování, a znovu otočit klíčkem. Projedu bránou, zastavím, a opět následuje tahle senzační taškařice... Tedy pokud je ten supr systém zapnutý.
Za mě je S&S naprostá pí.... a kur*ítko nic víc nic míň. Navíc třeba ve Škodě to mají tak "šikovně" udělané, že když dojedu k bráně a zastavím, motor vypne. Já vylezu z auta otevřu bránu, nasednu, a ... motor nenaskočí!!! Přestože mám zapalování a klíček v poloze zapnuto. Takže musím vypnout zapalování, a znovu otočit klíčkem. Projedu bránou, zastavím, a opět následuje tahle senzační taškařice... Tedy pokud je ten supr systém zapnutý.
S&S nenastartuje, protože nemáš zapnutý bezpečnostní pás, pokud si ho zapneš tak motor ihned naskočí.
Ne. Stopstart nenastartuje protože jsem otevřel dveře.
Tak to s těmi dveřmi musím ještě vyzkoušet, ale na pás určitě S&S také reaguje.
Mají úplně špatně algoritmus. Auto musí vědět jestli řidič v autě je nebo není, v sedadle je senzor (snad... nezapnutí bezp. pásu). Podle mě otevření dveří přeruší proces znovunastartování.
Myslím si, že jednou jsem vystoupil když jsem stál na semaforu abych vyhodil překážku ležící v cestě a pak jsem nasedl a připoutal se (pokid si to vybavuji správně). A motor nic. V prvni moment jsem vůbec nechápal co se děje. Docvaklo mi to až u brány kdy aito udělalo totéž. Ale taky vyzkouším až tím autem zase pojedu. Kdyby to ale bylo tím pásem, tak z logiky věci bys neměl nastartovat auto dokud nejsi připoutaný. Což lze zcela jistě.
Myslím si, že jednou jsem vystoupil když jsem stál na semaforu abych vyhodil překážku ležící v cestě a pak jsem nasedl a připoutal se (pokid si to vybavuji správně). A motor nic. V prvni moment jsem vůbec nechápal co se děje. Docvaklo mi to až u brány kdy aito udělalo totéž. Ale taky vyzkouším až tím autem zase pojedu. Kdyby to ale bylo tím pásem, tak z logiky věci bys neměl nastartovat auto dokud nejsi připoutaný. Což lze zcela jistě.
Do škodovky bych ani nevkročil, když už bych musel do středni třidy a zustalo jen tohle...to dobre, už je fuč nebo před koncem.
A přesně jak se zda hierarchie je stale přitomna byť maji mit k sobě bliže. A i když nepodstatnost, ale passat lepe a moderněji vypada. Na design novych škodovek lze napsat snad jen...ach bože.
I když je tu jedna zasadnějši věch a to karosařske provedeni.
A přesně jak se zda hierarchie je stale přitomna byť maji mit k sobě bliže. A i když nepodstatnost, ale passat lepe a moderněji vypada. Na design novych škodovek lze napsat snad jen...ach bože.
I když je tu jedna zasadnějši věch a to karosařske provedeni.
Jezdec667
Takže auto německé firmy vyrobené na slovensku. Copak že už odboráři neřvou, přišli snad i oni na to, že budoucnost je elektro.
V ceníku byl Golf dražší jak Octavia a Passat dražší jak Superb, ale reálné ceny po slevách vždy vycházely lépe pro VW a technika taky. Takže jsem nikdy nepochopil ten nepoměr mezi počtem vozů VW a Škoda na silnicích.
Když jsem si pořídil G7 Variant, tak jsem občas ze srandy na dlouhých cestách počítal, kolik potkám OIII Combi a kolik G7 Var. A bylo to tak nějak "Hodně moc vs skoro nic".
Prostě jsme národ myslitelů.