Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Toyota začne vyrábět auta s řízením „po drátě“ v příštím roce

60 komentářů

Hendly
Nejhorší je smrt strachem…
Bojis se treba toho, ze ESP zacne najednou brzdit jedno kolo a strhne te do protisměru?
Hendly
To ze jestli je to hloupost vysvětluj v Toyote.
Ja kdyz na to jen vyloženě hrube kouknu tak pro konstrukci je odpadnutí mechanického spojení vyhoda. Uz jen vyroba rizeni pro trhy s volantem na druhe straně je najednou jednoducha.
Ale hlavni duvod bude nejspis příprava na automatizované rizeni.
Hendly
Letadlem uz si letěl?
Hendly
Tak jiste jsou i jine moznosti zálohy.
Hendly
A proc si jako myslis, ze je napr ventilátor topeni na druhe straně nez rizeni?……
Hendly
Tak dektivace v podobe nouzového zastavení neni nic co by neslo resit.

Uniká ti ale to hlavni.
Ty veris SW v tom, ze v pripade chyby se ESP deaktivuje, ale to je jen funkce SW. Kdyz bude v SW chyba muze treba misto deaktivace zacit brzdit jedno kolo.
Hendly
Takze je to SW ošetřeno. Proc teda vidis ve stejném pouziti SW na jinem miste problem?
Hendly
Klidne se rozepis.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na co zkrat? Stačí běžné fungování softwaru.
Dnes a denně zažívám okolo sebe bug za bugem.
Je jedno, zda je to chytrá TV, mobil, tablet, PC, nebo Mac, auto, nebo audiostreamer. Prostě cokoli se softwarem. Začne se to podle Murphyho zákonů srát vždy ve chvíli, kdy to nejmíň chceš.
Třeba včera jsem si potřeboval nutně převést peníze v terénu a aplikace banky, která měsíce šlapala bezchybně prostě v tu chvíli přestala fungovat. Stejně tak 100x zapnu Waze jen tak a běží, ale když jsem v totálním stressu a spěchám a nevím kde sem, tak ji zapnu a ona spadne, nebo hodí chybu serveru, prostě cokoli.
To stejné se stane ve vozidle s touhle nebetyčnou 3,14čovinou. Prostě umřeš a někdo další nejspíš taky. Ale bude to cool a aktuální sebevražda/vražda.
Jsem zvědav co na to legislativa a soudy... Pokud toto projde, potom přece již řidič nebude zodpovědný za řízení vozidla. Když nebude 100% jistota, že v případě selhání softwarový 3,14čoviny může převzít kontrolu nad vozidlem. Pak můžeš srážet lidi, co nemáš rád jako kuželky a svést to na selhání systému, ne? Kdo dokáže opak???
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....jeden zkrat a jste na cestě do krematoria,,,, 😢
Hendly
Tak se na ten zámek volantu podivej u auta se startovanim bez klicku.
Schválně co ho ovládá?

PS: Hlavne ze tu urazis… ono to vetsinou tak je, ze za urazkama moc znalosti nejde najit….
Hendly
Takze plne spolehas na SW.
V aute nemas spojení s motorem. Plne nemuzes ovládat brzdy. Muze se ti zamknout volant atd. Ale tohle povazujes za tragédii.
Hendly
Jen me zajima co vse se musi menit u variant rizeni. Rohor to asi podle toho co pise vi a me to zajima.
Hendly
Tak předpoklad je, ze samo závadu detekuje a reaguje na ni. Otazka jak je spis technická a v clanku neni. Předpokládám zastavení a behem neho funkce záložního systemu.
Hendly
Pozitiva jsou vypsána v clanku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Stejně bezpečné a Ynteligentní řešení, jako je posílání peněz z EU Hamásu, jako je zaplavení EU desítkami milionů islamistů a stejně jako péče o lidská práva v rámci OSN svěřená do rukou Saudů, Rusů, Íránců,... atd.
Zajisté to dostane i nobelovku, když ji můžou "za mír" dostávat teroristi.

Jestli se tyhle debility dostanou do provozu, asi ukončím živnost a půjdu pěšky do lesů...
Nehodlám hrát ruskou ruletu s menstruujícím počítačem a ani ho nechci potkávat na cestách.
Hendly
Jedine co musis přesouvat je brzdový pedál. vse ostatni je v návaznosti s řízením.
Hendly
Proc by nemohlo samo zacit brzdit jedno kolo?
SW ESP ovládá vsechny prvky ktere to dokážou.
Hendly
Tak nejdriv mozna jak se do te situace dostanes?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, je to o hodně horší nápad než autonomní řízení...tam může řidič ještě v případě potřeby zasáhnout...ale tady je to konečná.... 😒] 😒]
Avatar - Typhoon
Typhoon
Celé to směřuje k tomu, že řízení se stane nezáživným a pak lidi rádi přijmou autonomní řízení a budou se moct více věnovat tomu, čemu se za volantem věnují už dnes - svému mobilu.
Jinak řízení po drátě by nemuselo být nebezpečné. Velká dopravní letadla, předpokládám, taky už netahají přes knipl za lanka.
Avatar - speedfred
speedfred
Až ti uhnijú káble tak musíš veriť že to auto zatočí. Viera ťa zachráni priateľu. 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Letadla stojí miliardy a nepráská je Ahmed s bratrancem Ahmedem na lince jedno za druhým a nelétají v úzce vymezeném prostoru jedno za druhým a v protisměru to samé.
Místo lanek mají hydrauliku. Ale taky mají záložní systémy a když se něco pokazí, tak většinou je k dispozici pár sekund až minut a pár set metrů až kilometrů na nápravu.
U lacinýho auta, kde máš na reakci 0,2-0,5 sekundy a +/- 1 metr prostoru to asi tak srandovní nebude.
Do teď je záložním systémem hřídel. Nově bude jedno velký softwarový howno.
Zaseklou aplikaci, mobil, PC, telku atd. můžeš (sice nasranej, ale přece) zrestartovat.
Zabitou rodinu už ne.
rohor
Ty jsi opravdu tak hloupý, že nechápeš rozdíl mezi deaktivací ESP a deaktivací řízení? Už to fakt přeháníš, to se dá jen těžce unést ty tvoje výblitky.
ryccardo
Ale hlavne naprosto zbytecnej. Pro ridice a posadku prinos NULA a nese to jen riziko selhani, takze mi unika duvod proc bych to jako zakaznik mel v aute chtit?
ryccardo
Hlavne jaky servis ma dopravni letadlo a jaky ma osobni auto. To vubec nejde srovnavat.
ryccardo
Palubní deska a všechny součástky umístěné za ní, včetně ventilátoru topení, pojistek, kabelových svazků, pedálů, umístění posilovače brzd atd. volantová tyč je jen třešinka na dortu.
ryccardo
Protože to hlídá řídící jednotka, která v případě, že dostává nesmyslné údaje od jednoho čidla raději deaktivuje všechno, než aby zastavila jedno kolo. Taková závada nikdy nenastala jinak bychom se o ní už samozřejmě četli na internetu. Stejně jako čteme o poruchách Tesel a jejich nekontrolovanému zrychlování potom co se autopilot zblázní. Při představě, že jedu takovým autem a navíc ještě ani nemám spojení volantu s koly mě celkem jímá hrůza. Z jakého důvodu to ty v autě chceš mít?
ryccardo
že vyrábět levo a pravostranné řízení není zase takový problém kvůli tyči řízení? Proč ty musíš každý nesmysl vlastně obhajovat? To je nějaký sport nebo druh meditace?
ryccardo
Nemusí to zatočit doleva. Stačí když to prostě přestane zatáčet a pojede to rovně. Jsi v takovým případě na kaši během okamžiku a proč? Jen z machrovinky, že můžeš říct, že máš by-wire, které ti nic nepřináší, ale hodně ti toho bere?
ryccardo
Ano to nouzové zastavení a přebrání řízení automatikou je právě zásadní problém k řešení.

Oproti tomu ESP se při jakékoliv poruše prostě vypne, ale nemůže začít samo brzdit jedno kolo. Jenže by wire řízení se prostě vypnout nesmí. Ty potřebuješ neustálé 100% spojení s řízením přední nápravy jinak jsi mrtvola. Takže proč tenhle nesmysl vůbec dělat a pokoušet, když řídící tyč je naprosto spolehlivé, levné a bezproblémové řešení?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Vždy přece musela být mechanická záloha, čímž to trochu postrádalo smysl...

A jinak Toyota ať do toho jde co možná nejdřív, mechanické řízení jim opravdu nejde. V naší RAV4 PHEV se do volantu přenáší tolik podivného mechanického lomozu, že je to docela nepříjemné...
ryccardo
Je to marketing pro pitomce, kteří si myslí, že to potřebují. Asi jako 4K displej v mobilu. ***ů, kteří to budou chtít se najde dost, takže proč to nevyrobit a nezkusit to marketingově prodat? BTW na žádné automatizované řízení nečekej. To je utopie jako fungující komunismus.
rohor
Pan Hendly mi prosím předvede nouzové zastavení na frekventované silnici 1. třídy v rychlosti 90km/h při plném rejdu doleva.
rohor
Jednoduchý jsi ty. On ten mechanismus řízení je jistě jediná věc, co se liší.
ryccardo
Protože deaktivace řízení kvůli závadě nějakého snímače nebo čidla je docela průser. Při deaktivaci ESP o nic nejde.
Avatar - Stejsn
Stejsn
špatnej nápad. A ani to, že Toyota je dlouhodobě nejspolehlivější značka, tomu nepomůže :no:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Opravdu nejde zatočit??? Na to jsi přišel jak? Je to jen posilovač, tedy komfortní prvek, ne životně důležitý. Dřív byl hydraulický a ještě před tím žádný a zatáčet šlo i s Tatrovkou.
Tak asi proto jsi neslyšel o nehodě. Akorát jde blbě točit kolama na parkovišti, když stojíš a máš nad nápravou těžkej motor a široký kola. Jakmile jedeš, jde to o 1000% líp. Takže se fakt nezabiješ.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já myslím, že on asi ani nakonec tak blbej nebude, jak tady denně ze sebe dělá. On bude spíš nemocnej troll.
rohor
Teď jsem zvědavý co ti ten pablb odpoví.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Už ti to tu vysvětloval ryccardo. Z principu nemůže a i kdyby začalo brzdit, pořád kolo nezablokuje, protože ABS atd. ESP nikdy neblokuje kola. A i kdyby se cokoli podělalo, pořád máš brzdy a volant v rukou ty, jako řidič při smyslech a ne nějakej podělanej debilní počítač.
Kdybych si mohl vybrat, tak si koupím auto bez ESP, ASR, asistentů a vůbec všech podobnejch cocotin. Auto má řídit člověk.
Elektronika ať se mi stará a hudbu, klimatizaci a další komfortní prvky, na kterých ale nevisí život.
ryccardo
Já tam žádná pozitiva nevidím. Řídící tyč v interiéru nijak nepřekáží ani do něj nezasahuje, takže proč ji odstraňovat? Viděl si někdy odstrojený auto, aby si pochopil kolik prostoru zabere řídící tyč v kabině? Ano pokud se budeme bavit například o tunelu, kterým vede výfuk nebo kardan a zásadně snižuje prostor a komfort pro posádku tam chápu výhody EV, které tunel mít nemusí, ale tohle je čistě nesmysl bez přínosu pro posádku.
rohor
Právě jsem se vrátil od Priusu s páječkou v ruce. Musel jsem bypassovat 8 vodičů na svazku LS1, protože kvůli zatečené vodě ztratil zadní snímač rychlosti a jednotka bezdrátového klíče spojení řídícimi ECU. Primární příčina: Vytečení vlhkosti z bentonitu pod čelním sklem (Toyota za to nemůže, zničili jsme si to sami). Ale až takhle někomu uhnije steering-by-wire za jízdy tak nastane peklo.
webpaja
Chtěl bych jablko. Dáš si švestku!
David4
Nejsem znalec, ale většina dnešních aut má elektrický posilovač řízení. Ten když přestane fungovat, tak taky nejde téměř vůbec zatočit. A zatím jsem neslyšel o nehodě způsobené rozbitým posilovačem řízení.
Othello
Já třeba zažil fatální selhání autopilota na jachtě, kdy po týdnu naprosto bezchybného provozu při těsném míjení druhé jachty najednou sám zatočil kormidlo a nasměroval nás na ni. Naštěstí to šlo zachránit ručním strhnutím kormidla zpět.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zámek volantu je mechanická záležitost! A brzdy jsou také mechanická záležitost navzdory rekuperačním složitostem a selenoidním ventilům tu stále zůstává brzdový válec a kaplina a pedál, které jsou v poslední fázi chodu mechanicko-hydraulicky propojené ať se ti to líbí, nebo ne.
Spojení s motorem není otázka života a smrti. To je jen o výkonu a emisích.
Ale chápu, že progresivisti neumí rozlišovat jemné nuance mezi fatalitou a 3,14čovinou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jasně, třeba vynucenej restart. Šášo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, sranda to nebude, až to zabije x nevinných rodin, dětí atd...
Kdyby se v tom mohl zabít nějaký progresivista sám a dobrovolně s tím, že si to vybral jako super věc, tak prosím. Ještě mu zatleskám. Ale bohužel to jako vždy odnesou ti, kteří to nechtěli a nemohli za to.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
ryccardo
To nejde, protoze chyba cidla vede k deaktivaci ESP na vsech kolech. Takze tady to je v pohode. Chyba nejakeho cidla muze vypnout rizeni a hotovo 😁 😁
ryccardo
Protože jsou tam krom řízení i pedály kdy brzdový pedál je proti brzdovému válci, který je z druhé strany, hlavní kabelový svazek vedoucí k pojistkám a relátkům, kolenní airbag atd. Ta volantová tyč je fakt detail.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Záložní systém je tyč řízení a tu chtějí zrušit, šášo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes: :yes:
:-! :-! :-!
ryccardo
Az se v tom par pitomcu co jim to prestane fungovat zabije, tak od toho upusti. Mam v aute plyn by wire jako auta uz bezne maji roky a taky mi znicehonic zacala fixlovat skrtici klapka a zasekavat se v urcity poloze, tak az tohle bude delat servomotor na rizeni, tak to bude docela sranda 😁
ryccardo
Jasný a nejlepší řešení je nechat volantovou tyč a nemuset řešit nesmysly.
ryccardo
No tak jak si to představuješ to ovšem není. Hele klidně si takovej křáp kup a někde se v něm rozvěs. Mě je to jedno. Do mýho auta tyhle klíčový prvky by-wire prostě nesmí. A srovnávat to s letadlem, kde je pod pravidelnýma revizema úplně všechno, je jen důkaz jak nemáš představu o čem vlastně píšeš.
David4
Příspěvek podléhá schvalování.
David4
Příspěvek podléhá schvalování.