Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR Black Edition – Ve stínu slavnějšího bratra

Vrcholná linie FR Black Edition přidává estetické i komfortní prvky. Naprostá většina z nich potěší, některé bych však v klidu oželel. Za dvouspojku bych si naopak bez váhání připlatil, byť k jejímu fungování mám stále výhrady.
Zpět na článek
30. 10. 2023 15:00
Pohon všech kol u neprémiových modelů
Tvrzení redaktora: "Kultivovaný agregát nedovoluje pohon všech kol, který však u neprémiových modelů s vyšší stavbou stejně tvoří minimum prodejů."
Zde je podíl čtyřkolek na letošních prodejích u některých neprémiových modelů s vyšší stavbou:
Suzuki C-Cross: 63 %
Suzuki Vitara: 59 %
Mazda CX-5: 70 %
Toyota RAV-4: 69 %
Dacia Duster: 43 %
Kia Sportage: 40 %
Ssangyong Korando: 33 %
Ano, Seat Ateca je na minimu cca 10 %, ale to je dáno právě tím, že většina specifikací neumožňuje volbu pohonu všech čtyř kol. V roce 2017, když bylo specifikací s volbou čtyřkolky více (1.4 TSI manuál, 1.4 TSI DSG, 2.0 TDI manuál, 2.0 TDI DSG, 2.0 TDI DSG 140 kW), byl podíl 49 %.
Rozbalit vlákno
9
30. 10. 2023 15:55
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Dobrý den,

ono nejde jen o český trh, ale obecně o Evropu. Čtyřkolky jsou populární zejména u nás, v Rakousku, Německu, ve Švýcarsku a na severu Evropy, kdežto ve Francii, Španělsku a v dalších zemích naopak tvoří minimum prodejů. Výsledný mix je proto obvykle v řádu nižších desítek (mnohdy i jednotek) procent, u německých značek to bývá více.
Situace se trochu zlepšuje zvyšováním prodejů hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů, u nichž druhou nápravu roztáčejí elektromotory, čímž odpadá vyšší spotřeba (a tím i vyšší hodnoty CO2 atd.).

Přesto ve srovnání s ještě nedávnou minulostí jsou ty počty SUV s pohonem všech kol často o dost nižší. Ale jak píšete, jsou to částečně spojené nádoby. Prodeje klesají, protože se snižuje nabídka.
30. 10. 2023 19:57
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Ano, ta tvoje poslední věta je naprosto výstižná. A platí nejen pro čtyřkolky, ale i pro hot-hatche a vozy s výkonnými čtyřválci s manuální převodovkou! :-O :-O :-O :no:
30. 10. 2023 20:40
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Výsledný mix je 15 % trhu v EU. Ano, není to moc. Ale jsou v tom započítány všechny nabízené modely, kdy ve většině případů ani nejde čtyřkolku koupit. U SUV bude ten podíl určitě vyšší. Ve výsledku má třeba Suzuki v EU podíl čtyřkolek zhruba třetinový.
30. 10. 2023 20:55
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Však nemusíme chodit daleko - naprosto názornou ukázkou je třeba Škoda Karoq 1.5 TSI 4x4 se 6st. manuálem, která se prodávala jak horké housky na krámě. A právě proto ji Škodovka kvůli absurdním omezením EU musela po pár měsících výroby zaříznout. A nebohá nová Fabia Combi už byla připravená do výroby, ve střední a východní Evropě na ni čekali statisíce natěšených zákazníků a... v poslední chvíli zaříznuto, byť do jejího vývoje škodováci investovali miliardu!!! :-O :-O :-O :no: :no: :no: A pak mají automobilky ještě tu drzost, že ve svých P.R. zprávách pořát tvrdí, jak "maximálně vychází vstříc potřebám svých zákazníků"... :-O :-O :-O :no:
31. 10. 2023 08:30
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Ano, to jsou právě ty důkazy, že o potřeby zákazníků dnes už moc nejde, jde o politiku.
Na druhou stranu, výrobu Karoqu 1.5 TSI 4x4 manuál nezařízla přímo politika EU, ale politika koncernu VW. Pokud by kvůli čtyřkolkám překročili limity emisí CO2, mohli si koupit kredity od Tesly, nebo prostě zaplatit EU pokutu (ideální by bylo, kdyby výši pokuty transparentně publikovali v cenících). Místo toho zvolili to, že raději některá auta vůbec nebudou prodávat.
Avatar - Emel
31. 10. 2023 18:09
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Žádné statisíce zákazníků nikde nečekaly. Fabka Combi dala za poslední normální rok 2019 57t ks... z 1,25M prodaných Škodovek. Za 2022 má Škodovka už jen 731t ks... a podíl Fabky Combi by byl nejspíš menší než v tom roce 2019... nějakých třeba 25t.
2. 11. 2023 16:29
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Ano, byl to výběhový model a spousta zákazníků čekala na nástupce! :-O
31. 10. 2023 05:55
Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Ořezání nabídky je jasné. Nabídka, která byla na počátku naprosto skvělá je nyní dost tristní, z hlediska AWD verzí.
31. 10. 2023 08:04
Re: Re: Pohon všech kol u neprémiových modelů
Tak tu uz asi koncime bez nastupcu nie? Seat uz nebude mat novy model pred zatvorenim bran... uz je vlastne nejaky datum? V clankoch sa uvadza obycajne 27/28
30. 10. 2023 20:23
Zásadní nevýhodou Atecy oproti Karoqu je...
...."prkenné", nebo-li nekonfortní odpružení. V zemích s kvalitní silniční sítí (např. Německo nebo Švýcarsko) to není zásadní problém, ale třeba v Česku je to nepříjemná nevýhoda. Než jsme do rodiny pořídili Karoq, o Atece jsme vážně uvažovali. Zkušební jízdy s oběma modely ale jasně ukázaly, že komfort jízdy v českých podmínkách je v Karoqu zásadně lepší. Ano, při ostré jízdě se Ateca zdá o něco jistější, ale proč bych s vysokým SUV jezdil sportovně? :-)
Nevýhodou Seatu v Česku je proti domácí značce zákonitě mnohem řidší servisní a prodejní síť, ale to mu klidně odpouštím.
P.S. Přístrojová deska Atecy (převzatá z minulé generace Leonu) vypadá pořád moc pěkně, zejména díky tomu, že její displej je pěkně zabudován mezi středové výdechy ventilace, a netrčí tedy rušivě do prostoru. Taky ergonomie ovládacích prvků je tady ještě v naprostém pořádku (stejně jako v sesterském Karoqu).
Rozbalit vlákno
0