Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswagen ID.3 je po velkém testu autoklubu ADAC. Elektromobil si pochvaloval i Svět motorů
57 komentářů
PavelK_
.....Během jednoho roku a více než 34 kilometrů jim elektromobil ve stejné specifikaci Pro S fungoval bez závad...... 😁 😁 😁
x12345678
klasický blábol omezeného naftojezdce....
a na těch 1000km ani jednou nezastavíš, žejo, letíš je v kuse...
plácání o plýtvání taháním 500kg baterie to jen doplňuje... no ta tvoje naftová plečka při každém zpomalení obrušuje brzdy, práší a maří energii, EV naprostou většinu energie při brzdění vrací do té 500kg baterie a znovu na ni je schopna zrychlit a jet
a když už se jako ptáš, kolik času strávíš na 1000km u nabíječek, tak něco kolem 1hodiny a 20 minut. Kolik času na 1000km stojíš ty?
a na těch 1000km ani jednou nezastavíš, žejo, letíš je v kuse...
plácání o plýtvání taháním 500kg baterie to jen doplňuje... no ta tvoje naftová plečka při každém zpomalení obrušuje brzdy, práší a maří energii, EV naprostou většinu energie při brzdění vrací do té 500kg baterie a znovu na ni je schopna zrychlit a jet
a když už se jako ptáš, kolik času strávíš na 1000km u nabíječek, tak něco kolem 1hodiny a 20 minut. Kolik času na 1000km stojíš ty?
Ano, psat negativne o ucinnosti v souvislosti s EV je naprosto absurdni.
V soucasnosti neexistuje v ramci individualni automobilove dopravy nic efektivnejsiho (vzdy v ramci sve tridy - aby nekdo nesrovnaval EQS se Smartem...) nez BEV provozovany na elektrinu z obnovitelnych zdroju.
To je holy fakt.
V soucasnosti neexistuje v ramci individualni automobilove dopravy nic efektivnejsiho (vzdy v ramci sve tridy - aby nekdo nesrovnaval EQS se Smartem...) nez BEV provozovany na elektrinu z obnovitelnych zdroju.
To je holy fakt.
S kterým konkrétně EV jedeš po dálnici 130 km/h a dobíjení na 1000 km ti zabere v součtu 80 min? Rychlodobíjení v praxi děláš v režimu baterky 10-80%.
To že nehybridní nafta obrušuje brzdy atd. to je samozřejmě pravda, ale takový Passat v naftě těch 1000 km na nádrž umí a dáš to pohodlně na 4 zastávky do max. 15 min. Já osobně i méně, respektive většina zastávek je kratších do 5 min, takže u mě je to třeba 1x 20 min a 3x 5 min.
To že nehybridní nafta obrušuje brzdy atd. to je samozřejmě pravda, ale takový Passat v naftě těch 1000 km na nádrž umí a dáš to pohodlně na 4 zastávky do max. 15 min. Já osobně i méně, respektive většina zastávek je kratších do 5 min, takže u mě je to třeba 1x 20 min a 3x 5 min.
Passat v naftě umí na nádrž i 1.200 - 1.300 km a při EKO rallye i 1.800 km.
A 1.200 km najedu s tou "plečkou" na nádrž i s tím, že tam, kde to jde jedu klidně 160-180 a ne za kamionem, jako místní EV machři.
Na rozdíl od EV si můžeme udělat pauzu kde a kdy chceme a jak dlouho chceme a ne jak to chce EV plečka. A nejde jen o 1.000 km v kuse, jako když jedeme na dovču, nebo jednání někde po Evropě. Jde hlavně o to, že člověk třeba musí náhle změnit program, dojet někam fofrem 200-300 km, tam něco zařídit a bez nabíjení a zdržování se zase jet zpět, nebo na další štaci. S EV = zrušení/změna programu. S ICE pohoda jako vždy.
80 minut na 1.000 km s EV je chujovina dobrá tak do reklamního letáku. A na dálnici tuplem. Jedna věc jsou maximální nabíjecí proudy a druhá průměrné v pásmu 10-80%. Ne všude jsou volné a funkční hyperchargery. Ve finále se nabíjí někde mezi 50-100kW. Za 20 minut tam nateče tak 20-30kW a to je tak na 100-150km svižnější jízdy po dálnici podle typu vozu a počasí. Možná by to zvládla TM3 LR na trase, kde má pokaždé Tesla charger. A nebo pak něco jako EQS na Ionity. S běžným EV na běžných nabíječkách na běžných trasách to neklapne.
A 1.200 km najedu s tou "plečkou" na nádrž i s tím, že tam, kde to jde jedu klidně 160-180 a ne za kamionem, jako místní EV machři.
Na rozdíl od EV si můžeme udělat pauzu kde a kdy chceme a jak dlouho chceme a ne jak to chce EV plečka. A nejde jen o 1.000 km v kuse, jako když jedeme na dovču, nebo jednání někde po Evropě. Jde hlavně o to, že člověk třeba musí náhle změnit program, dojet někam fofrem 200-300 km, tam něco zařídit a bez nabíjení a zdržování se zase jet zpět, nebo na další štaci. S EV = zrušení/změna programu. S ICE pohoda jako vždy.
80 minut na 1.000 km s EV je chujovina dobrá tak do reklamního letáku. A na dálnici tuplem. Jedna věc jsou maximální nabíjecí proudy a druhá průměrné v pásmu 10-80%. Ne všude jsou volné a funkční hyperchargery. Ve finále se nabíjí někde mezi 50-100kW. Za 20 minut tam nateče tak 20-30kW a to je tak na 100-150km svižnější jízdy po dálnici podle typu vozu a počasí. Možná by to zvládla TM3 LR na trase, kde má pokaždé Tesla charger. A nebo pak něco jako EQS na Ionity. S běžným EV na běžných nabíječkách na běžných trasách to neklapne.
A zase honeni trika, kolik ujede diesel. 😁
Jako pod kazdym clankem o EV... :no:
Kdy tohle skonci?
Ano, vime. Vsichni jsme zde drive pouzivaly fosily.
Jenze dnes se auto nabije za 15 minut. Takze to uz nikdo soudny neresi.
https😐/electrek.c👋2023/10/30/zeekr-over-delivers-001-fr-ev-faster-more-powerful-less-e😜ensive/
Other specs include ZEEKR’s first globally used 800V architecture, housing a 100kWh Qilin battery pack from CATL that enables fast charging from 10-80% in 15 minutes. :yes:
Jako pod kazdym clankem o EV... :no:
Kdy tohle skonci?
Ano, vime. Vsichni jsme zde drive pouzivaly fosily.
Jenze dnes se auto nabije za 15 minut. Takze to uz nikdo soudny neresi.
https😐/electrek.c👋2023/10/30/zeekr-over-delivers-001-fr-ev-faster-more-powerful-less-e😜ensive/
Other specs include ZEEKR’s first globally used 800V architecture, housing a 100kWh Qilin battery pack from CATL that enables fast charging from 10-80% in 15 minutes. :yes:
Skonci to vtedy, ked prestanes pod kazdym clankom ty a tebe podobny klamat o dojazdoch ev, zlahcovat ich nedostatky a samozrejme klamat o ice. Mas co si zasial, tak sa necuduj. Este si dnes zabudol napisat, ze sa blizi den, ked baterku budu stat polovicu
To je super že se auto nabíje za 15 minut borisove. Doma z 220 V zásuvky ideálně vid utopisto 😄
Hele kolik nových rekatorů typu Temelín bude potřebovat Evropa na 1,2-1,9 MILIONU rychlonabíčeek?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Hele kolik nových rekatorů typu Temelín bude potřebovat Evropa na 1,2-1,9 MILIONU rychlonabíčeek?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
1200 km umím ujet i V8, na obě nádrže LPG + benzín, tj 165 litrů to ujede s prstem v nosem při jízdě mimo město 😄
U modernější verze s 8st. převodovkou se dá v pohodě i 1400-1500. A u V6 na klobouka i 1700 km
U modernější verze s 8st. převodovkou se dá v pohodě i 1400-1500. A u V6 na klobouka i 1700 km
Nooo, já mít o ten hektolitr nafty navíc, tak ujedu hodně přes 3.000km :-!
Ale za tu dobu by mi asi v nádrži zkvasila 😁 😁 😁
Ale za tu dobu by mi asi v nádrži zkvasila 😁 😁 😁
Od letošního července mám Teslu 3 SR+, využitelná baterka 51kWh LFP (najeto 150.000km, ročník 2021).
Už jsem jel 4x Frýdek-Místek - Praha a zpět, vždy cca 750km. Na Superchargerech stráveno 55minut následovně (čerpám z aplikace Tessie, která dobíjení eviduje)😒br /> Olomouc - příjezd SoC 68%, 11minut (WC + kolega si koupil snídani + snědl ji), nabito cca 96-97% (překvapilo mě, že tato Tesla začala při SoC 67% nabíjet výkonem >100kW, končili jsme cca 44kW - prakticky nabitá baterka!)
Praha Vestec na odjezdu domů - SoC cca 15%, 38minut - odjezd téměř se 100%. Tak akorát si objednat pizzu a sníst ji, dojedli jsme a sedli do prakticky nabitého auta.
Olomouc - cca 13%, stráveno 7 minut, protože mi stačilo dojet domů - nabito do 40%, příjezd domů s 10% (kde jsem přes noc dobil levněji).
Celkem necelá hodina nabíjení. Pokud bych v Olomouci strávil o 25 minut více, tak bych dojel minimálně o 200km více, tzn. za 80 minut dobíjení (a výjezdem s plnou baterkou) bych téměř těch 1.000km ujel.
Hodně mě (mile) překvapila rychlost dobíjení, pokud se baterka předehřeje (což Tesla při použití navigace udělá). Když jsem jednou zkusil nabíjet bez předehřevu v Olomouci, tak to dobíjelo cca 45kW.
Samozřejmě mít Teslu LR, nemusel bych dobíjet tak často. Šel jsem záměrně do SR+, pro běžné ježdění kolem komína mě to neomezuje a na delší vzdálenosti s tím umím žít. Jsem zvědav na zimu, zvlášť pokud pojedu někam dále 😊
Už jsem jel 4x Frýdek-Místek - Praha a zpět, vždy cca 750km. Na Superchargerech stráveno 55minut následovně (čerpám z aplikace Tessie, která dobíjení eviduje)😒br /> Olomouc - příjezd SoC 68%, 11minut (WC + kolega si koupil snídani + snědl ji), nabito cca 96-97% (překvapilo mě, že tato Tesla začala při SoC 67% nabíjet výkonem >100kW, končili jsme cca 44kW - prakticky nabitá baterka!)
Praha Vestec na odjezdu domů - SoC cca 15%, 38minut - odjezd téměř se 100%. Tak akorát si objednat pizzu a sníst ji, dojedli jsme a sedli do prakticky nabitého auta.
Olomouc - cca 13%, stráveno 7 minut, protože mi stačilo dojet domů - nabito do 40%, příjezd domů s 10% (kde jsem přes noc dobil levněji).
Celkem necelá hodina nabíjení. Pokud bych v Olomouci strávil o 25 minut více, tak bych dojel minimálně o 200km více, tzn. za 80 minut dobíjení (a výjezdem s plnou baterkou) bych téměř těch 1.000km ujel.
Hodně mě (mile) překvapila rychlost dobíjení, pokud se baterka předehřeje (což Tesla při použití navigace udělá). Když jsem jednou zkusil nabíjet bez předehřevu v Olomouci, tak to dobíjelo cca 45kW.
Samozřejmě mít Teslu LR, nemusel bych dobíjet tak často. Šel jsem záměrně do SR+, pro běžné ježdění kolem komína mě to neomezuje a na delší vzdálenosti s tím umím žít. Jsem zvědav na zimu, zvlášť pokud pojedu někam dále 😊
Jakým tempem po dálnici jedeš, že ti to žere 16?
Já bych neměl nervy ani na tohle. Nabíjet před cestou, pak řešit zadávání do navigace, aby se to zahřálo, pak jet okolo Superchargerů, pak zastavit tam a ne jinde, pak tam strávit skoro hodinu a cestou 3x nabíjet a pak znova doma. Nehledě na to, že doma nemám jak.
Já bych neměl nervy ani na tohle. Nabíjet před cestou, pak řešit zadávání do navigace, aby se to zahřálo, pak jet okolo Superchargerů, pak zastavit tam a ne jinde, pak tam strávit skoro hodinu a cestou 3x nabíjet a pak znova doma. Nehledě na to, že doma nemám jak.
Díky za info. Docela dobré teda, že se to umí nabíjet rychle i nad 90%, to mě pozitivně překvapuje. Má to pár ale 😁 Jednak těch superchargerů je v Česku celkem 6, takže máš docela štěstí, že ti to vychází i se zastávkou na oběd, který se ti v místě a čase hodí a následně můžeš dobíjet doma. Tesla tohle fakt umí asi nejlépe, jednak rychlé dobíjení, druhak nízká spotřeba. Jiná trasa, jiné podmínky a třeba VW ID4 a tak růžové to nebude...a proto jsem reagoval i s odpovědí, že stojím kratší dobu. Každopádně díky za fakta, víceméně to ukazuje to o čem si tu píšeme. Za určitých podmínek se to dá, není to ale pro každého.
Ještě mě napadá, dá se ten předehřev nějak vynutit manuálně? Jakože vím, že v nějaké oblasti budu dobíjet, ale nevím kde a nechci si to dávat do navigace.
Ještě mě napadá, dá se ten předehřev nějak vynutit manuálně? Jakože vím, že v nějaké oblasti budu dobíjet, ale nevím kde a nechci si to dávat do navigace.
Tak ja mam realnu skusenost s id3 a sused ju vlastni. Mozno nezerie koruce, ale brutalne opotrebuva pneumatiky
Futurista
ADAC + padající akcie VW = krásný výsledek testu EV od VW. Je třeba to podpořit všemi způsoby... 😁
A jak psali kolegové vejš, toho času strávenýho u nabíječek, a těch peněz utracených při čekání...
A jak psali kolegové vejš, toho času strávenýho u nabíječek, a těch peněz utracených při čekání...
Citace z AF😒br />
Na 100 tisíc km nemusí 7 procent vypadat jako tolik, ale na 2 roky a pár měsíců?
Vynásobte si to čtyřmi a jste na úbytku kapacity o 28 procent během 8 až 10 lety, což baterii dostane na kritickou mez další použitelnosti (cca 70 % kapacity). Jasně, úbytek nemusí probíhat lineárně,
😁 😁 😁
ale dosavadní tři kontroly ADACu na docela lineární úbytek ukazují. Co bude pak? V tu chvíli je auto prakticky bezcenné, neboť cena náhradní baterie udělá z její koupě nesmysl a „nekoupě” učiní z vozu soubor náhradních dílů.
Na 100 tisíc km nemusí 7 procent vypadat jako tolik, ale na 2 roky a pár měsíců?
Vynásobte si to čtyřmi a jste na úbytku kapacity o 28 procent během 8 až 10 lety, což baterii dostane na kritickou mez další použitelnosti (cca 70 % kapacity). Jasně, úbytek nemusí probíhat lineárně,
😁 😁 😁
ale dosavadní tři kontroly ADACu na docela lineární úbytek ukazují. Co bude pak? V tu chvíli je auto prakticky bezcenné, neboť cena náhradní baterie udělá z její koupě nesmysl a „nekoupě” učiní z vozu soubor náhradních dílů.
Heled, rekni, ze tak hloupy nejsi, abys tomu z AF veril.
Tady jsou realna data😒br />https😐/get-green-now.com/…attery-lifespan/
Ne manipulativni linearni aproximace prvotni degradace a nasobeni starnuti ctyrma jako na AF. WTF
😁 😁 😁
Tomu by neveril ani absolvent prvniho stupne ZS...
Tady jsou realna data😒br />https😐/get-green-now.com/…attery-lifespan/
Ne manipulativni linearni aproximace prvotni degradace a nasobeni starnuti ctyrma jako na AF. WTF
😁 😁 😁
Tomu by neveril ani absolvent prvniho stupne ZS...
Z našich luhů a hájů. Áčka sledují při výkupu zdraví baterie vykupovaných elektromobilů. Aktuálně mají na skladě: MB EQV 2021 63tkm - 96%, Tesla 3 2019 51tkm - 92%, Tesla 3 2021 13tkm - 92%, Tesla 3 2020 39tkm - 91%, Leaf 2020 28tkm - 94%.
V nabídce mají i různá auta, která mají přes různé stáří a nájezd stále i 100%... Takže degradace je individuální, může záviset na způsobu provozování vozidla (např. rychlonabíjení apod.). Jak moc je uvedená degradace baterie, nechť si posoudí každý sám... (uvedená data jsou ověřitelná - veřejně dostupná)
V nabídce mají i různá auta, která mají přes různé stáří a nájezd stále i 100%... Takže degradace je individuální, může záviset na způsobu provozování vozidla (např. rychlonabíjení apod.). Jak moc je uvedená degradace baterie, nechť si posoudí každý sám... (uvedená data jsou ověřitelná - veřejně dostupná)
Tak to je fajn. Vsechna auta pres 90%. :yes:
A copak jsi tim chtel rict?
Ulehcim ti to. Existuje totiz statistika. 😉
https😐/electrek.c👋2023/04/25/tesla-update-battery-degradation/
TESLA
Tesla gives update on battery degradation: only 12% after 200,000 miles
Jen na vysvetlenou. Baterie nedegraduje linearne! 5% ztrata SoH z pocatecni kapacity neni problem.
PS Nektera auta se "100%" jsou ovlivnena battery managementem, ktery ti prvni desitky az stovky tisic km kompenzuje ztratu SoH zvetsenim vyuzitelne kapacity (snizenim nevyuzite kapacity)... 😲
A copak jsi tim chtel rict?
Ulehcim ti to. Existuje totiz statistika. 😉
https😐/electrek.c👋2023/04/25/tesla-update-battery-degradation/
TESLA
Tesla gives update on battery degradation: only 12% after 200,000 miles
Jen na vysvetlenou. Baterie nedegraduje linearne! 5% ztrata SoH z pocatecni kapacity neni problem.
PS Nektera auta se "100%" jsou ovlivnena battery managementem, ktery ti prvni desitky az stovky tisic km kompenzuje ztratu SoH zvetsenim vyuzitelne kapacity (snizenim nevyuzite kapacity)... 😲
Pouze fakta. Nepotřebuji nic fanaticky obhajovat. Pouze konstatují, a co si kdo z uvedeného vyvodí, je mi jedno...
I když třeba nechtěl, tak nám tím mimo jiné říká to, že existuje fůra aut se směšnými nájezdy, které po 2-3 letech ztrácí 8-9% kapacity. A o to tu jde především.
Ne o teoretická čísla velkých nájezdů za ideálních podmínek a péče, ale o běžnou realitu, kdy se auto nabíjí podle potřeby a jezdí se podle potřeby a stojí to v mrazu a v horku a nabitý do 100% a nebo vybitý pod 3% a pak se zrovna nejezdí atd, atd...
Už se těším na ty kapacity u 16 let starých (nebo kolik je u nás průměr vozového parku) EV, na který jejich majitelé s*ali.
Ne o teoretická čísla velkých nájezdů za ideálních podmínek a péče, ale o běžnou realitu, kdy se auto nabíjí podle potřeby a jezdí se podle potřeby a stojí to v mrazu a v horku a nabitý do 100% a nebo vybitý pod 3% a pak se zrovna nejezdí atd, atd...
Už se těším na ty kapacity u 16 let starých (nebo kolik je u nás průměr vozového parku) EV, na který jejich majitelé s*ali.
Lubo
Nie som proti novým technológiám. Ale zatiaľ EV nespĺňa moje požiadavky. A uvidíme čo tie batérie časom. Sú doteraz vyrábané hodne rýchlo a hodne inovátorsky.
Myslím si, že sa netreba vysmievať ani hejtovať. Každý nech sa rozhodne sám.
Včera mi napr. doma buchol 10 ročný Apple Macbook Air. Naposledy nabíjaný asi pred mesiacom, len tak voľne v suchom priestore, odpojený od siete a zrazu sa batéria nafúkla a vytrhla spodok. Asi 54 Wh a niekoľko 10 gramov. Našťastie bez ohňa, ale idem pretriediť aj staré mobily…
Myslím si, že sa netreba vysmievať ani hejtovať. Každý nech sa rozhodne sám.
Včera mi napr. doma buchol 10 ročný Apple Macbook Air. Naposledy nabíjaný asi pred mesiacom, len tak voľne v suchom priestore, odpojený od siete a zrazu sa batéria nafúkla a vytrhla spodok. Asi 54 Wh a niekoľko 10 gramov. Našťastie bez ohňa, ale idem pretriediť aj staré mobily…
MacBook ? Vybuchl ?? Zrovna včera ???
😂😆🤣
😂😆🤣
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Problém je ale v tom, že v elektronice je v naprosto drtivé většině případů jiný typ baterky než v tom elektromobilu.
V čom vidíš ten problém, ktorý spomínaš - lepšie pre autá alebo horšie?
Čo viem, že v danom notebooku je Li-Poly batéria, ktorá je považovaná za bezpečnejšiu ako Li-Ion. Navyše nie je v takých náročných podmienkach ako tá v aute.
Akceptujem štatistiku, že spaľovacie autá horia častejšie ako EV. Ale nezabúdam na úplne odlišnú vekovú štruktúru - porovnávame v priemere 3 ročné EV s priemerne 16 ročnými spaľovákmi (bežne 30 ročné autá jazdia).
Robíme na viacerých linkách pre batérie EV a skúsenosti pri vývoji sa zatiaľ zbierajú. Čas ukáže.
Zatiaľ mi je to jedno, lebo z hľadiska úžitkovosti mi EV žiaľ nevyhovuje. Len ak by som chcel 2. auto do rodiny.
Čo viem, že v danom notebooku je Li-Poly batéria, ktorá je považovaná za bezpečnejšiu ako Li-Ion. Navyše nie je v takých náročných podmienkach ako tá v aute.
Akceptujem štatistiku, že spaľovacie autá horia častejšie ako EV. Ale nezabúdam na úplne odlišnú vekovú štruktúru - porovnávame v priemere 3 ročné EV s priemerne 16 ročnými spaľovákmi (bežne 30 ročné autá jazdia).
Robíme na viacerých linkách pre batérie EV a skúsenosti pri vývoji sa zatiaľ zbierajú. Čas ukáže.
Zatiaľ mi je to jedno, lebo z hľadiska úžitkovosti mi EV žiaľ nevyhovuje. Len ak by som chcel 2. auto do rodiny.
Li-Pol je furt Li-Ion, že to může mít polymerový elektrolyt, sice trochu zvyšuje bezpečnost, stále je to ale Li-Ion (funguje to na bázi lithiových iontů, odtud i název Li-Ion a ty ionty fungují stejně i v Li-Polech), a stále je tam problém v katodě, která se u aut nepoužívá. Např. proto, že je příliš nebezpečná a drahá. Je několik typů Li-Ionů, které jsou bezpečnější než Li-Poly v elektronice, a ty se v těch autech používají. Bouchnutý MacBook ti tak o bezpečnosti baterek v EV bohužel moc neřekne. Jsou to výrazně jiné baterky s hodně odlišným chemickým složením a vlastnostmi.
Průměr 16 let neznamená, že jsou běžně v provozu 30letá auta. V ČR jde auto v průměru do šrotu ve 21 letech (ten průměr natahují zbytky z těch starých aut, koukni na statistiky vozového parku a složení v jednotlivých letech). Však se mrkni na silnice, to by musela být běžně v provozu auta jako Fiat Tipo, Renault 19, první Opel Astra, Peugeot 306, 405,... Tohle na silnicích běžně nejezdí už skoro 10 let. Mrkni na vrakoviště, tam teď uvidíš auta z přelomu milénia (první Fabie a Superby, Peugeoty 307, Fordy Focus,...).
Průměr 16 let neznamená, že jsou běžně v provozu 30letá auta. V ČR jde auto v průměru do šrotu ve 21 letech (ten průměr natahují zbytky z těch starých aut, koukni na statistiky vozového parku a složení v jednotlivých letech). Však se mrkni na silnice, to by musela být běžně v provozu auta jako Fiat Tipo, Renault 19, první Opel Astra, Peugeot 306, 405,... Tohle na silnicích běžně nejezdí už skoro 10 let. Mrkni na vrakoviště, tam teď uvidíš auta z přelomu milénia (první Fabie a Superby, Peugeoty 307, Fordy Focus,...).
U nás doma preventivně všechny starší baterie letí z domu. Občas přistihnu ženu, že si chce něco schovávat na památku, tak jí z toho vyrvu tu lehce vydutou lionku a nechám jí jen to co bylo okolo. :-!
Anonym
https😐/www.novinky.cz/…-komora-40449068
Těšste se, takže na rychlonabíječkách od ledna 14-20 Kč za 1 Kwh 😄 😄 😄 😄 😄
Těšste se, takže na rychlonabíječkách od ledna 14-20 Kč za 1 Kwh 😄 😄 😄 😄 😄
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Obvykle je ale vyhoda oznacena dieselfilem za nevyhodu na zaklade informaci z AF.
Typickym prikladem budiz ZIVOTNOST - viz nize.
Dale EKOLOGIE - fanaticky dieselhead si mysli, ze jeho motor ve meste cisti vzduch, narozdil od elektromobilu, ktery mesto zamoruje oterem z pneumatik...
Nebo UCINNOST. 😲
https😐/www.hybrid.cz/…z-elektromobily/
Tyto tri priklady svedci jednoznacne o totalni zaslepenosti odpurcu EV, resp. absenci spetky kritickeho mysleni.
PS Konecne se obnazuji lzive "kousky" (ne zadne odborne studie) lidi jako Macek nebo institutu IFO. Zivotnost baterii skutecne neni 150.000km!
Toto sedi jak na diletanta Macka, tak na IFO "kousky" (ne studie)😒br /> "Odborník na BEV drs. A.E. Auke Hoekstra z Technické univerzity Eindhoven uvedl několik nesprávných předpokladů a neobjektivních porovnání uvedených ve studii a napsal, že není ani správné nazvat tento „kousek“ akademickou studií. „Je to názor tří lidí …, nikdo z nich nepůsobil v (elektrickém) automobilovém průmyslu nebo nepracoval s bateriemi.“ "
Tak si člověk musí na tu správnou čerpačku zajet a to stojí čas a palivo navíc.
Normální motorista, který normálně jezdí s ICE po ČR i jinde, každých 10-20km potká na trase jednu ze seriózních značkových čerpacích stanic a nemusí kvůli tomu nic řešit. Prostě na 3 minuty zastaví, protáhne si nohy a záda, zaplatí a má na dalších 600-1300 km (podle motoru) klid.
95% vadných vzorků paliv je mimo značkové pumpy.
Pokud jezdíš jen krátké trasy, ale zato hodně a jezdíš jen okolo obsazených pump někde ve velkoměstě, tak si kup EV.
Já toho mam skladem doma 22 litrů 😄 Nemusím tak tankovat ostřikovače za předraženou cenu na pumpě 😄
A nemusím tam kvůli tomu stát frontu :-!
A chudák xxc musí tu frontu na benzínce stát i s EV, aby si setřel sklo 😁 😁 😁 😁 😁
Doma nabije a na pumpě dolije 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
To nevymyslíš.
To víš no, Ev parta sou jiná liga.
Vsadím se, že půlka z nich je schopná se těžce zranit při práci se šroubovákem a kladívkem 😄
nejlevnější TankONO vůbec. Zajímavé co 😄
U TankONO vezmu benál také bez problémů, ale to už si musím zajet dále cca 20km. A jelikož většinu nákupů děláme u našich drobnějších lokálních obchodníků ( nebo eshopy s dopravou),tak proč zajíždět pro palivo někam dál. Čas a vzdálenost jsou peníze.
A nebo tankovat v garáži s bohužel drahým EV.
😁