Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Budoucnost Porsche 911: Hybrid brzy, elektromobil ještě dlouho ne

37 komentářů

Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Uz dnes mohlo Porsche spravit 911 so 4mi 30kg flux axial motormi, jeden pre kazde koleso a umiestnit bateriu na miesto motora a zadnych sedadiel a na miesto predneho diferencialu, pri dodrzani pomeru vahy medzi zadnou a prednou napravou a mat velmi podobny charakter ako ICE verzia, len asi mali nakupovat radsej od Koenigseggu ako od Rimacu 😊 Pri sportovej jazde, alebo na okruhu nie je dojazd ani pri ICE verzii nijak velky, urcite by si to naslo vela zakaznikov.
Avatar - lyon667
lyon667
Jako že když zkurví Caymana a Macana, tak mají zkurvit i 911?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Cayman je najhorsie predavajuci sa model, tam nie je velmi co pokazit, Macan, ako SUV je dost nepodarena parodia na sportove auto, to nie je problem iba Porsche, tam sa nie je na co hrat, ak chcem sportove Porsche, kupim si ICE 911, Macanom ktore jazdia v drvivej vacsine po meste medzi obchodmi, pracou a skolami baterky iba pomozu, ale to ze sa vyrobi BEV verzia 911 nija nezkurvi ICE 911. Trh rozhodne o tom co ludia chcu, resp. znizenie flotilovych emisii Porsche, dovoli zachovanie charakteru ICE 911 tym, ze sa nebudu musiet starat o emisie tak velmi, napriklad ze nebudu musiet pchat turbo ktore zkurvilo krasny zvuk 911.1 ktore je pre mna najlepsou a najkrajsou 911, ale kazdy mame svojho oblubenca, preto rozsirenie ponuky nikdy nemoze byt zkurvenim 😉 .
Avatar - speedfred
speedfred
Mimochodom turbo už je u 911 dlhé desaťročia a zlý zvuk nemajú ani tie modely. Najviac domrvili zvuk OPF ale aj na to je riešenie 💪
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
To je subjektivne, mnohym ludom vratane mna sa 991.1 zvuk paci ovela viac ako utlmeny 991.2 zvuk a ani najnovsie modely nemaju sancu zvukom konkurovat atmosferickym GT3 modelom, obzvlast ked maju ine zavodne motory 4.0. Ak myslis vyrezavanie OPF tak to je dost dezole riesenie.
Avatar - speedfred
speedfred
Mne to vysvetľovat nemusíš keďže mám atmosféru.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Lucky you. A preco si uprednostnil 718 pred 911?
Avatar - speedfred
speedfred
máš SZ
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Lucky you indeed :yes: . Ostava len zavist, aj od mnohych 911 majitelov 😊
Avatar - Ham.
Ham.
a) 911 je legenda s ICE a byla by největší hloupost ji předělávat na baterkáč a prznit nejslavnější jméno automobilové historie.
b) to samozřejmě nevylučuje, že postaví sporťák jako baterkáč (viz 71😄 a v praxi se ukáže jak "vela" zákazníků bude kupovat 911 a kolik 718. Myslím, že ještě dlouho bude u sporťáků ICE v prodejích válcovat EV.
c) Rimac má nejlepší technologie v oboru EV.
d) Porsche drží v Rimacu nemalý podíl, takže je přirozené, že si tam nechává vyvinout co potřebuje.
e) Nevera je s přehledem nejrychlejší EV na okruhu, nicméně stále hluboko zaostává za současnou 911 (na NS 7:01 vs 6😁9) a to ta 911 stojí zlomek toho co Nevera, takže proč vyrábět druhou Neveru za nekřesťanské peníze, když současná varianta 911 s ICE je zcela mimo dosah jakéhokoliv EV?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
a) Rozsirenie ponuky pohonov urcite nie je prznenie, pribudlo by krasne a relativne kompaktne sportove BEV k tym velkym existujucim.
b) To ze elektrifikuju iny a zaroven najmenej oblubeny model nevypovie nic o oblube roznych pohonov, to ukaze iba elektrifikacia rovnakeho modelu. Ako pisem vyssie, preferujem ICE ale BEV verzia mu iba pomoze.
c) To samozrejme nie je pravda 😊
d) To neodporuje tomu ze Koenigsegg ma lepsiu technologiu motorov, co demonstruje v hybridnych modeloch ktore maju elektromotory, ktore by sa do kompaktnej 911 hodili ovela viac ako tie velke z Nevera.
e) To ze Nevera je najrychlejsie EV (ani BEV) na okruhu ani to ze 911 je mimo dosah akehokolvek EV (alebo BEV) samozrejme tiez nie je pravda 😊 . Nevera je uplne ina trieda ako 911 a drzi desiatky rekordov na ktore 911 ani nedovidi, pretoze sportove auta nie su iba o casoch na NS. Drviva vacsina majitelov 911 casy na NS nezaujimaju, hlavne ked su to auta ktore nemaju s beznymi najpredavanejsim 911 vela spolocneho, kupuju si ich prave kvoli kombinacii ich sportovosti, dizajnu a everyday car schopnostiam a prave tam BEV verzie maju velky uspech, vid. najpredavanejsie auto sveta BEV 😉

Nikto nezabija legendarnu ICE 911, aj ked ju v beznych verziach sprznili turbom, ale to spravilo aj Ferrari.. je to len dalsia alternativa, preto netreba podrazdene skreslovat fakty a neopravnene glorifikovat Rimac.
Avatar - Ham.
Ham.
a) Tak jako nevidím jediný důvod aby se pod názvem Pilsner Urquell vyráběla malinová limonáda, tak nevidím jediný důvod aby se pod názvem 911 vyráběl EV. Porsche i celý VW zatím jde cestou, kdy elektrické modely mají svůj svébytný název a klasické ICE modely si ponechávají ten původní (viz třeba Taaycan vs Panamera) a to považuji za logické. Výjimku udělali u e-Golfu a nic dobrého to nepřineslo.
b) Pokud EV modely budou dobré, tak se budou prodávat i bez vykrádání starých jmen.
c) Klidně sem hoď automobilku, která postavila lepší EV než Nevera.
d) A proč nepostavil Koenigsegg lepší EV než Nevera?
e) Které BEV je rychlejší než Nevera? Nevera drží desítky rekordů v jízdě rovně (v tom je nesrovnatelně lepší než 911), na jakémkoliv okruhu ji její hmotnost staví vedle 911 do role outsidera, protože v příčném zrychlení se na 911 nechytá. A jízdní vlastnosti v oblouku je to, co dělá 911ctku 911ctkou, nevidím jediný důvod, proč tu pověst ničit těžkými baterkami.
Avatar - speedfred
speedfred
Do budúcna si bude musieť nájsť zakaznikov keď vidím akým smerom to ide.
Ja som som kúpil ešte normálnu 718 s manuálom. Na baterkové je ešte času a času. Počuť ráno ten chrapľák je balzam pre moje uši.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Mozno nie na dusu susedov 😊 Ale to vyriesi hybridna verzia 911, najlepsie by bolo, ak by bola bez turba, charakteru a zvuku by to urcite pomohlo.
Avatar - speedfred
speedfred
Takýto komentár som očakával.
Ty vieš kde to parkujem, kde bývam a kam jazdím??? Vieš guwno a ďalšia vec je že auto je nové takže splňuje všetky platné normy.
Avatar - white label
white label
OPF je větší filtr zvuku, než turbo.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
OPF jemne tlmi zvuk, turbo meni cely priebeh otacok a o tom su vysokootackove pekne znejuce atmosfery, pre mna.. Aj z jazdy v 458 som mal ovela vacsi zazitok kvoli zvuku oproti 488, aj ked s nizsim vykonom a tahom, ale to uz je kazdeho subjektivna preferencia.
adamzprahy
Gratulace :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Vďaka.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jako že úžasný, téměř dokonalý, jeden z nejlepších motorů s krásným charakterem a zvukem B6 Porsche nahradit něčím, čehož zvuk ti drásá nervy i u tyčového mixéru a ještě tomu naložit pár metráků na hrb, aby to vážilo dvě tuny?
Dej si facku a přemýšlej, co za hovadinu jsi napsal.
Avatar - Anonym
Anonym
to nehrozí, elektrosekta nemá sebemenší sebereflexi 😄 😄 😄

jenom ideologická adorace baterek a elektromotorku, který umí vyrobit i cvičeáí opice v Trámtárii, narozdíl od perfektního spalovacího motoru 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aby si nenapisal nezmysel, to by si nebol ty 😁 Takze preco vsetky najvacsie slavne automobilky kupuju baterky od cinanov, ked ich dokaze vyrobit aj cvicena opica v Tramtarii? Jedine ze by si opat raz trepal hluposti 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Protože 3 z 5 největších světoví výrobci baterek sou z Číny 😄

A já psal o elektromotoru, nauč se pořádně číst 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
A vsetci navacsi vyrobcovia baterii su mimo EU prave preto, ze EU vyrobcovia nezvladli tu jednoduchu vyrobu pre opice 😁 Ty si traged. Nauc sa vyznam spojky a vo vyzname vety :no: Prave vyroba ICE je super jednoducha a hlavne na super neefektivnom ICE nie je nic perfektne a vyvoj modernych ICE sa uz davano odklonil od akejkolvek snahy o perfekcionizmus, ale prave naopak sa zameral na zhorsovanie motorov ako takych, ich charakteru a pozitku z nich, na znizovanie emisii, vykonu a zhorsovanie zvuku, pripadne sa z nich stavaju len monotonne znejuce pohanace generatorov na vyrobu elektriny. Motorsport a obzvlast kralovna F1 jasne ukazuje do akeho uboheho "perfekcionizmu" smeruju spalovaky, tak len dalej uctievaj tento upadok.
Prave naopak, perfektne, charakterne, vykonne, krasne znejuce a neefektivne spalovaky vie postavit hocijaka opica v Tramtarii a prave tam sa este stale vyrabaju, takze si opat raz uplne mimo ako je u teba zvykom. Jedina sanca na udrzanie spalovakov je ich vyclenenie iba do sportiakov a to s palivom vyrabanym zo syngasu s odpadu.
Avatar - Anonym
Anonym
A proto třeba Čína nebo Indie nebo Jižní Amerika nee😜ortují na trhy USA či EU ani jedno auto s V6, V8 a V12, tak je to jednoduchý vyrobit ICE.
Čína ještě začátkem 90. let plácala jako státní limuzíny Honqu americkej Lincoln Towncar s jiným předkem
https😐/carnewschina.com/…e-lincoln-years/

Si komik 😄 😄 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ach hlupacik, naco by to robili a topili peniaze v zastaralych ICE ked im ich na zelanie a na mieru so stratou vyrobia VAG, MB a BMW priamo v Cine 😁 a lavne na BEV a obzvlast na bateriach maju mnohonasobne vyssiu marzu. Ekonomika a matematika asi nie je tvojou silnou strankou 😄 .
Avatar - Anonym
Anonym
A že ty Ev auta už Čína produkovala v roce 1995 a masivně na nich vydělávala vid. A od té doby až do dnešní doby tu čínskou prémiovku s v8 a V12 nebyli schopni postavit a hlavně někam e😜ortovat, protože je to tak jednoduché.

Stejně tak Čína byla laeader ve výrobě dopravních letadel, leteckých motorů atd vid. A taky stíhaček, ty J-11B, a JF-17 se Su-27 a Migu 29 podobaj čistě jenom omylem 😄 😄 😄 A motor taky vůbec není okopčený atd atd 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ze ja stale davam sancu konstruktivnej a rozumnej diskusii s dezolatmi ako ty, moja chyba, sorry, uz to nespravim.
Avatar - Anonym
Anonym
Sám seš dezolát, elektrickej a zelenej 😄
Avatar - Anonym
Anonym
PS: z věty " baterek a elektromotorku, který umí vyrobit i cvičená opice v Trámtárii" pochopit že myslím baterky, protože baterky - který vid....
Spisovně je to které, že jo.

A pak ještě poučovat o češtině 😊

Baterky - které
elektromotorek - který

Ty češtináři 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Facku si daj ty, za debilny komentar. Vsetko co som napisal je fakt, proti ktoremu si neposkytol ziadny protiargument. Ja pisem o moznom technickom riesenie a porovnani vyspelosti technologii roznych automobiliek. Svoje EV komplexy si ries inde, automobilka bude predavat to, o co bude zaujem, ked to bude BEV 911 tak mas smolu a mozes sa vyplakavat u Porsche, nie tu v diskusii. Urcite si im pisal ze si maju dat facku za BEV Macan a odpisali ti ze si ju dali (facepalm).
Avatar - speedfred
speedfred
Automobilka bude predávať to čo vyrobí, viz nová 718 kde skoro nebude možnosť výberu. Atmosféry tam skončili (GTS/GT4) a už len dopredajú tie menšie motory a ostanú nám EV. Takže samozrejme ze EV sa budú predávať a taký elektrikári sa budú búchať do pŕs ako krásne idú na odbyt keďže neni možnosť výberu.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
No tu nesuhlasim. Automobilka prave vyraba to co sa predava a kedze 718 sa predava najhorsie, je idealnym modelom na elektrifikaciu, ktora moze len pomoct a spravi z 718 nieco vynimocnejsie ako doteraz. To ze BEV Porsche sa budu predavat nie je take samozrejme, kedze este dlho nebudu moct cenou konkurovat cinskej konkurencii od ktorej budu draho kupovat najdrahsi komponent bateriu. Porsche trpi kvoli VAG zaspatej strategii a neskoremu investovaniu do baterii, ci uz technologie alebo fabrik.
webpaja
Jistou část zisků automobilky Porsche tvoří i příjmy z prodeje závodních verzí 911, které se používají v motorsportu. Všechny ty Cupy, GT3R apod. jsou odvozeny z klasické verze.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
To je v poriadku, nikde nepisem ze preferujem BEV verziu 911 alebo 718 pred ICE verziami (zmysel ICE SUV, nebodaj diesel Porsche ale nevidim), naopak prave cupove auta su tie ktore v produkcnych verziach stale udrzuju pre mnohych ludi ovela lepsie znejuce atmosfery a ako pisem vyssie, taketo BEV verzie iba pomozu znizit flotilove emisie a ICE 911 budu moct mat menej emisne obmedzene motory = lepsi vykon a zvuk.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
A proč by u sportovního auta, potažmo kultu 911 dávali takový nesmysl těžký elektromotor na každé kolo?
Tam budou samozřejmě 2 elektromotory mimo kola a vícestuňová převdovka pro hlavní elektromotor
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
A kde si cital nieco o tazkych motoroch? 250kW Koenigsegg motor ma 28,5kg, takze by bol nezmysel stavat 1000kW 911, takze motory by mali polovicne rozmery/vykon/hmotnost, v pripade dvojmotorovej verzie by bol vykon porovnatelny so zakladnou RWD 911. Jeden elektromotor na zadnej naprave s diferencialom a prevodovkou, ktore su iba zbytocnou zatazou a vytvaraju straty vykonu a efektivity, by zabral vela miesta v strede motoroveho priestoru, ktory je vhodnejsi na homogennu priestorovo narocnu bateriu. Taktiez torque vectoring a trakcna kontrola budu vyrazne efektivnejsie a rychlejsie. Pre prednu napravu plati to iste. Pri malom sportiaku nie je miesto na bateriu medzi napravami ako v Taycane, takze sa musi baterka umiestnit medzi kolesa a najidealnejsie priamo pri kolesach s poloosou, pripadne v kolesach (avsak s problemom neodpruzenej masy), co prinasa velmi zaujimave vyhody ci uz v terene, alebo na okruhu. Prevodovky vobec nie su potrebne, co dokladuju ostatne riesenia BEV sportiakov a je to jeden z nedostatkov, ktory bude odstraneny z Porsche BEV po implementovani technologii z Rimac.