Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Polsku vyroste továrna na klíčovou součást baterií elektromobilů, Volkswagen je investorem
14 komentářů
pradeda777
....a v Česku se kecá a obstruuje..... 😒]
No nejsem si zrovna jistý, že vytvořit 900 pracovních míst za 350 mil. eur (tedy skoro 300 tis. eur na jedno místo), která navíc nebudou žádná raketová věda a lze je kdykoliv přesunout třeba do Turecka, je konání tím správným směrem. Asi věří, že ta továrna bude extrémně zisková a bude odvádět 50-60 mil. eur ročně na dani ze zisku aby se ta investice nějak za 5-6 let vrátila, ale to je myslím utopie a návratnost kapitálu (toho státního) bude nekonečno.
Baterie se převáží dost na houby, protože jsou těžké a je snaha je vyrábět lokálně a nebo tak, aby se daly rychle dopravit železnicí. Baterky do Německa z Turecka nikdo vozit jen tak dlouhodobě nebude. V EU se baterie vyrábí dost. Malé Maďarsko může být příkladem. Je možné vyrobit baterku v Turecku a tam i celé auto, jenže v této době, kdy automobilky tlačí na ochranu před levnými auty není úplně rozumné vytáhnout paty z hranice EU. To clo přijde, jinak automobilový průmysl v EU padne.
A baterie do elektromobilů jsou dost velká věda a proto je ve velkém umí vyrábět jen pár společností na světě. Když už automobilky nekupují baterie přímo do výrobce, tak s ním mají obvykle nějaký společný podnik. V EU se používá LG, Samsung, Panasonic, SK, Northvolt a CATL + teslácký CATL. Čínský CATL je levný a jako jeden z mála se vyplatí ho dovážet. Nicméně ani ten by asi výhledově neustál konkurenci a rozjíždí továrnu v Německu.
V ČR se nestaví, protože nemáme budoucnost. Zaostalá infrastruktura, drahé energie, málo odborníků, hromada pupkatých odborářů,... Nemáme co nabídnout.
A baterie do elektromobilů jsou dost velká věda a proto je ve velkém umí vyrábět jen pár společností na světě. Když už automobilky nekupují baterie přímo do výrobce, tak s ním mají obvykle nějaký společný podnik. V EU se používá LG, Samsung, Panasonic, SK, Northvolt a CATL + teslácký CATL. Čínský CATL je levný a jako jeden z mála se vyplatí ho dovážet. Nicméně ani ten by asi výhledově neustál konkurenci a rozjíždí továrnu v Německu.
V ČR se nestaví, protože nemáme budoucnost. Zaostalá infrastruktura, drahé energie, málo odborníků, hromada pupkatých odborářů,... Nemáme co nabídnout.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Převážet baterie z Turecka nebo z Polska při vysoké ceně baterie jako takové bych viděl jako marginální problém když ušetří daleko víc na mzdových nákladech. Dnes se vozí přes celou Evropu komodity v ceně pitné vody a přes půl planety třeba uhlí a nikomu to plíce netrhá.
Spíš asi doufají, že se na to navážou další peníze... částečně při výstavbě pro místní stavební firmy, částečně u subdodavatelů.
PowerHouse
Stačí trocha restrukturalizace a tato továrna je toho důkazem.
Důležité je, že stejná továrna je i na Západě. Západní manageří mohou řídit kromě západní továrny i tu kopii na východě, mají v tom praxi.
To je produktivita! Na východě stačí montootroci, linky se budou řídit, sledovat ze Západu.
Důležité je, že stejná továrna je i na Západě. Západní manageří mohou řídit kromě západní továrny i tu kopii na východě, mají v tom praxi.
To je produktivita! Na východě stačí montootroci, linky se budou řídit, sledovat ze Západu.
Henry Ford žádné dotace nepotřeboval a rozpohyboval Ameriku a nakonec celý svět.
Potřebuješ do svého vybydleného mozku nějaké nové nájemníky 😒] 😒] 😒]
😒] 😒] 😒]
to ani neotviram
este ballik a ste komplet
Smieško
Skús prečítať aj niečo ine ako autoforum. Ked ti už ani predajné čísla Tesla Modelov Y a 3 neotvoria oči, tak ja už neviem čo.
Teslu 3 nikdo v EU moc nekupuje....
Staré Tesly S už dojezdily nebo maj vyměněné baterky, protože ty první kusy byl těžkej aušus 😄