Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid – Zapomeňte na malý kufr, tady jde o něco jiného!

81 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Už jsme to tu jednou řešili... jak je to s tou maximálkou? 173 je bída a evidentně to není omezení dané zpřevodováním, když Civic dává 180. Zřejmě je to tedy rychlost, které auto dokáže udržet libovolně dlouho, tj. s vybitou baterkou? Pak to tedy znamená, že s nabitou dá třeba 200?
topten
spalovak ma 105kW, to by melo dat na trvalou dvoustovku s prehledem (karoq 110kW jede 210)
evidentne to je omezeny umele
jak casto bys s takovouhle pidi kozou jezdil 180+ ?
mnohem dulezitejsi je zrychleni, ktery v tyhle kategiorii neni uplne spatny
Avatar - Emel
Emel
Nepídím se po významu maximálky.
SUV s atmosférickým dvoulitrem o 105kW by klidně mohlo končit na 173km/h. Nebyla by to nějak úžasná hodnota, ale možný to je. Přijde mi to pravděpodobnější, než že by to u Civicu omezili na 180 a tady na 173.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zober si aj niro predoslej generacie... tiez malo vykon na to aby malo maximalku vyssiu ako 162km/h... a aj tak to nikomu z jeho zakaznikov nevadi ze nejde 200... tu u tychto aut maximalku zrejme nejak softwarovo upravuju v sulade s hybridnym ustrojenstvom ...
kotzitzaq
A není to náhodou tím, že u tohoto Hondího hybridu má spalovací motor jen jeden "stálý" převod? Do nějaké rychlosti to užívá elektromotor(y) a spalovák je jen generátor a na dálniční rychlosti se zapojí do hry napřímo spalovací motor, jelikož elektromotory jsou již mimo svou efektivní oblast.
Uživatel_5680555
:yes:
Gvick2
Je to tak, do cca 100 km/h to jede svižně (protože to žene elektromotor) a ICE s podobným výkonem má honičky udržet se, nad 100 km/h přebere pohon spalovák, který má pouze jediný převodový poměr (a navíc pracuje v Atkinsonovi, což je dobré pro spotřebu, ale určitě ne pro průběh výkonu) a celé to rychle uvadá, tady je to zvadnutí nad 100 km/h vidět na porovnání s klasickým ICE, který řadí a drží motor stále v pásmu nejvyššího výkonu a nad 100km/h hladce ujíždí.
https😐/zeperfs.com/…el10289-7916.htm
topten
spalovak ma u hondy jen 105kW proti 140kW u ty oktavky a baterka u hondy jen 1kWh a navic asi moc neovlivnis, jak je nabita a navic je ta honda o 150-200 kilo tezsi
takze jestlize na stovce maj stejne cas, tak to znamena, ze zabira i elektromotor a pak mu dosla stava a 105kW < 140kW navic atmosfera vs turbo a jeste ty 1.5-2q navic znamena logicky horsi cas kdyz je baterka prazdna
Gvick2
Do stovky zabírá "jenom" elektromotor (nikoliv "i" elektromotor) a ten má 184 hp, takže stejně výkonný ICE v pohodě stíhá, protože má lepší průběh výkonu než ICE. Nad 100 se elektromotor odpojuje a připojuje se ICE s jediným převodovým stupněm, o výkonu 143 hp a v Atkinsonu o v tom je problém jak nízké Vmax, tak slabé dynamiky nad 100km/h. Kdyby ten motor měl převodovku a slušné navržené převody, tak musí dát 200 km/h i s tímto výkonem.
topten
pro zrychleni ze 100 na 160 behem 12sec potrebujes prumernej vykon 80kW jen na zvyseni kineticky energie + 20kW na jizdni odpory, to ti jen tenhle spalovak neda, kdyz bude tocit dejme tomu mezi 3-5tis ot pro 100-160km/h
ve vysledku to mas tech 105kW vytoceny atmosfery
ten mechanickej jednoprevod se pripojuje pri ustaleny jizde
pri maximalni dynamice potrebujes maximalni vykon a tedy spojeni vytocenej spalovak+elektro+baterka a kdyz je baterka prazdna, tak jen vytocenej spalovak+elektro
oboji samozrejme bez mechanickyho prevodu

koukam, ze o prispevek vejs sem to napsal nepresne ... zabira elektromotor pohanenej elektrikou z baterky i spalovaku, po vybiti baterky elektromotor pohanenej jen elektrikou ze spalovaku ..
DonVito
Maximalku to ma jiste omezenou SW.

Dosahuje ji jako seriovy hybrid.
Ne se zarazenou rychlosti.
Tudiz pri Vmax ma k dispozici max vykon fosilu (minus ztraty hybridu samozrejme).

Alespon ostatni e:hevy to tak maji.

Vmax je tedy dana maximalnimi pripustnymi ztratami hybridniho systemu, ktere jsou stejne jako u Civicu uz pri nizsi rychlosti...
Avatar - Anonym
Anonym
Jak jistě?
Můžou existovat HW limity, například maximální otáčky elektromotoru.
DonVito
No dobre, jistotu nemam. :yes:

Jen jsem predpokladal shodny HW s Civicem.
traveldrive
A potom, že píšeš len fakty a nie do vetra...
DonVito
Vychazim z dostupnych informaci.

Pohon by mel byt s Civicem shodny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to, pokud vím, nefunguje. Stálý převod by měl sloužit jen k udržování stabilní rychlosti v určitém rozmezí rychlosti a při požadavku na vyšší výkon auto opět funguje jako sériový hybrid.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jestli je to stejny system jako u ostatnich Hond, tak by to melo byt tak ze spalovak je naprimo pripojen nekde v rychlostech 80-130 km/h (plus minus) a v nizsich ale i vyssich rychlostech to pohani pres elektromotor.

Jednou jsme tady vyhody a nevyhody tohoto systemu dost rozsahle diskutovali pod nejakou jinou Hondou.
Avatar - Emel
Emel
Takže modelová situace - mám plnou baterku a na tachometru 170. Spalovák jede na full a dává do systému 105kW... ale ne přímo na kola, jen "do sítě"... a elektromotor je tedy schopný dosáhnout jakého výkonu?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Netusim. Jen si vzpominam, ze jsme o tomhle diskutovali, ze nejaka Honda s e:HEV nedokaze s tim jednim pevnym prevodem dosahnout vyssich rychlosti nez nejakych 130km/h a pak se musi prepnout zpet na pohon elektrikou. Uplne mi to nedava smysl, ale tak to tenkrat bylo.

Je samozrejme mozne, ze to tenkrat nekdo napsal spatne nebo je v tehle Honde ten system jiny, vylepseny.

Hledal jsem nejaka cisla a par jsem jich nasel tady: https😐/toyota-club.net/files/2023/23-02-28_honda_en.htm Podle toho to vypada, ze pri vyssich rychlostech se jeden primo na spalovak, takze si to bud pamatuju blbe, nebo to v dalsi generaci e:HEV predelali 😊
Avatar - Emel
Emel
K čemu se chci dobrat (a taky mám dojem, že už jsme to řešili, ale nepamatuju si výsledek 😃 - baterka má 1kWh = 60kWmin, takže je schopná dávat těch rozdílových 30kW po dobu dvou minut. Je nebo není ta Honda schopná jet ty dvě minuty rychleji než těch 173?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pocital bych, ze ne. Ale nevim to jiste. Tipnul bych si ze maximalka neni omezena vykonem spalovaku a elektromotru, ale maximalnimi otackami jednoho z elektromotoru.
Napr. u meho auta pri maximalni rychlosti (coz je myslim nekde okolo 165km/h) toci jeden z elektromotoru 17 tisic za minutu.
Avatar - Emel
Emel
Pak je mi ale divné, že Civic má 180 a ZRV 173... pokud by to bylo daný otáčkama a výkonu by bylo dost, teoreticky by měla být ta maximálka shodná... protože určitě nemá Civic větší kola a střeva jsou asi stejný? Nevěřím že by tam byl nějaký převod, jehož výsledkem je u Civicu 180 a u ZRV 173...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mohou tam byt nepatrne jine prevody, Toyota to take tak dela. Napriklad Prius PHEV ma prevod mezi hlavnim elektromotorem a koly o par zubu jiny nez klasicky Prius, coz pak ovlivnuje celou sestavu.
Avatar - Emel
Emel
180/173 jsou 4%... někdy mrknu na celkový obvod kola. Ten rozdíl 7km/h na mě právě působí tak, jako kdyby limitem byl opravdu výkon... kdy ti stejnej pohon ve vyšším autě stačí na nižší maximálku.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jako obvykle je vybornym zdrojem informaci prof. Kelly, ale bohuzel ma video jenom ze starsi generace hybridu od Hondy, nemam cas ted hledat jak moc se lisi od soucasne...

https😐/youtu.be/QLUIExAnNcE?t=628
Avatar - Emel
Emel
Pamatuju si, že jsem hezký video k fungování té nové generace viděl... konkrétně to bylo k novému Jazzu... ale nebylo z něj úplně jasný, čím je daný to omezení vMax. Až budu mít čas, zkusím po tom mrknout.
topten
na 170 by ti melo stacit nejakejch 60kW i u tyhle kozy, takze jestlize ze 105KW spalovacich udelas se ztratama treba 90kW elektrickejch, tak by to vykonove melo dat na necelejch 200
Avatar - Emel
Emel
Třeba minulý Tucson 1.6GDI 97kW měl vMax 182. 200 má třeba CX-5 se 121kW. No dobře, už asi zbytečně teoretizujeme, je čas se začít vzdělávat 😄
topten
u tyhle cx5
https😐/www.auto.cz/…jsi-kombo-143808
pisou jen 195 se 143kW, pricemz u vetsiho kodiaka ze 140kW pisou 216 a se 110kW 204
takze u tech co pises bude asi nejaky umely omezeni nebo uvadej maximalku na hodne dlouhej prevod ty vzdelance
Avatar - Emel
Emel
Schválně jsem vybral atmosféry, které můžou mít problém s tím, že maximum výkonu je bodové a tudíž nemáš těch třeba 97kW k dispozici v dostatečně velkém rozsahu otáček, abys na tom potáhl třeba 170-200. U Tucsonu ani CX-5 žádné umělé omezení není. Maximálka se neuvádí na žádnej převod, je to prostě maximálka - u šestikvaltového manuálu často dosahovaná na vytočenou pětku.
topten
kazdopadne by motoricky nemel bejt problem udelat tech 200+ na vytocenou ctyrku nebo petku
tenhle problem odpada u popisovany hybridni hondy, kde bude nejspis nejaky umely omezeni
Avatar - Emel
Emel
No evidentně to problém je...
topten
motoricky evidentne ne
Avatar - Emel
Emel
To přece právě evidentní není 😄, ta auta mají parametry jaké mají a žádné elektronické omezení na 182 tam fakt není...
topten
105kW spalovacich a dejme tomu 90KW elektrickejch na kolech po vsech ztratach by na tu dvoustovku stacit melo
topten
kdyz pozadovanej vykon roste s treti mocninou rychlosti a vykon motoru +-linearne, tak je logicky, ze se to jednou protne a to je ta maximalka a +- zalezi jen na tom, jak to je zprevodovany.
a kdyz budes chtit jet rychlejc, tam musis u normalniho auta bud podratit, a nebo vypnout primej prevod u tohodle a jet na vytocenej spalovak + elektromotor
nehledej v tom zadnou slozitost, kdyz tam zadna neni
Karel Peroutka
Na dalnici auto jede na spalovaci motor. Na plnou nádrž auto ujede cca 1000km. Baterka je tu spis jako zalozni zdroj a nema zadny vliv na dojezd a ani na rychlost.
pevec1
Já mám zkušenosti s CR-V. Na dálnici nejede jen na spalovák, ale využívá i hybridní technologii.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Proč tohle podařené auto má tak nechutnou masku. CRV je úplně v poho a tohle je úplně mimo identifikaci dnešních Hond. Kdo tohle mohl navrhnout a ještě schválit. To úplně volá, jsem hnusné, kup si raději CRV.
Avatar - sargis
sargis
Ako suhlasim. Pripomina mi to nejake Daihatsu 90tych rokov. Plus ten zadok ako prva generacia Q7 ;-\
Vzhladom na to, aky je zaklad v podobe Civicu dobre zvladnuty, nerozumiem, preco sli touto cestou. Vobec mi to nezapada medzi ostatne Hondy.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scart
Hon za maximálkou je u SUV dost zbytečný, tohle si lidi kupujou jen pro styl. Pokud chce někdo jezdit 200 po dálnici, koupí si diesel. Nejzásadnější vidím oproti škodovce lepší spolehlivost, reálnou spotřebu a trochu stylu. Honda je za mě krásný auto i s mírně nepovedenou maskou. SUV od škody se mi nelíbí žádný, prostě ten design mi nepadl do oka.
Jirka B.
Vidim to stejne. ZRV se mi libi. Vybava, technika, vsechno super. Trochu mi vadi vyssi cena, proti Corolle Cross ci CX5 je ZRV vyse. Skoda je jen toho kufru, neco pres 300 litru je na urovni Fabie.
Ginger Kyriakos
Jsou brutální, fakt to už stojí jak elektromobil. ZR-V má poměrně velkou kabinu, ale opravdu reálně menší kufr. Není to žádná tragédie, aspoň nelže v objemech jak Korejci se stejně velkým kufrem, ale objemově o 200 litrů větším. Exteriér se mi moc nelíbí, interiér pěkný, přehledný. Materiálově jak Civic.
Avatar - Gasoline
Gasoline
Ty ceny u Hondy jsou fakt sebevědomé.
O prázdninách jsem chtěl ženě koupit Jazz, v ceníku byl základ za 480k. U prodejce jsem se dozvěděl, že ho už nemají, jen nový modelový rok a tam je základ 609k! Jako fakt?
ericn
Proč tohle auto s divným pohonem chtít? Hezké není, praktické není, levné není, z Hondy jako takové jí nic nezbylo, konkurence ve třídě obrovská a nabídne za ty peníze daleko víc… Poslední dobou Hondu vůbec nechápu, nemá trhu co nabídnout a prodeje to jen dokazují. Dopadne jako nový Civic, na okraji zájmu… Nemít ho kamarád, ani nevím, že je nový Civic na trhu :no:
DonVito
Divny pohon. 😁 😁
Tohle je posledni (a podle me) nejdokonalejsi evoluce fosilu. :yes:

Z jakeho pohledu konkretne je pohon divny?
Ze to neni 2.0TDI?
Spotreby? Prilis nizka?
Zazitku? Obdobnych jako s klasickym automatem?

V cem se tohle auto lisi od normalnich fosilu?
V tom, ze start-stop funguje... 😄
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Však to tady už zaznělo, divný je když při výkonu 105 resp. 135 kW neumí jet rychleji než 170.
S mechanickými převody by neměl problém okusovat 200
Avatar - Anonym
Anonym
Je to dobrý pohon do města. Ale na dálnici není efektivní motorem život generátor elektřiny a z něho pohon elektromotoru. Sama Honda to ví a snaží se to zamaskovat možností připojit motor ke kolům napřímo pomocí jednoho převodu.
Zážitek z automatu a/nebo hybridu? Pokud motor dojde do omezovače nebo před omezovač a auto samo přeřadí, kde je jaký zážitek?
ericn
Tohle uspořádání hybridu je naprd, byl bych raději kdyby Honda udělala klasický hybrid jako Toyota. Hlavní je ICE a elektro jen pomáhá, alespoň by to bylo použitelnější v reálném životě 😉
DonVito
Muzes byt konkretni, v cem je podle tebe slabina Hondy, resp v cem je na prd???

Jel jsi nekdy s e:hev?
Hybrid Hondy je na urovni Toyoty, plynulosti ho dokonce prekonava...
ericn
Proč chtít zbytečně komplikovaný hybrid s mizernou dynamikou za cenu EV, když ho navíc na dálnici předjede každá Fabie s litrovým TSI? Prostě nedává smysl.

Prodeje Hondy jsou v ČR víc než mizerné. Jen 510ks ze 167tis ks je jasný ukazatel, co si o jejich hybridech zákazníci myslí 😉 I to blbé MG prodalo 3x víc aut...
DonVito
Jj dalnicni predator. 😁

Ano, jestli ti jde o to pojezdit predatory na dalnici nebo o velikost kufru, jdi jinam.

Jestli ne, tak na hybrid nekydej spinu.
Ten motor je technicky velmi cistej a seriovej hybrid jednoduchej a spolehlivej!
ericn
Teorie je moc hezká věc, jen to prodat 😉
DonVito
Neprodava se to v Cechach presne kvuli pitomostem, jaky jsi napsal.

Aby te v Nemecku na dalnici nepredjela Fabie.
😁
ericn
No to víš, když automobilky nemají rozum, musí ho mít zákazníci 😉 Jejich peníze rozhodují, ať se ti to líbí nebo ne…
Avatar - Emel
Emel
Tak tohle je relativně novinka, tady se teprve uvidí jak se to bude prodávat... ale price/value nevypadá moc dobře, prostě malé auto za hodně peněz... ano, se solidní dynamikou a spotřebou, asi dobrým podvozkem.
ericn
Tak bude o něj zájem asi tak jako o Jazz a Civic = minimální 😉
Avatar - Emel
Emel
Civic je jedno z nejlepších aut ve třídě a jako rodinné auto si ho představit umím... po pravdě nevidím žádnou přidanou hodnotu u té ZRV, ale když lidi chtějí SUV, no tak je mají mít.
ericn
Civic dojíždí právě na ten Hybrid, je drahý a lidi ho nechtějí. Být k tomu v nabídce ještě čistý benzín 1.5T , tak se i prodávává. 150 aut za 3/4 rok je nic… Nový Civic na silnici v podstatě nepotkáš…
Avatar - Emel
Emel
Jako víš co... Octavia 1.5TSI 110kW DSG Ambition je 730t, Civic Elegance je 820t za 135kW hybrid... s tím, že něco se ti vrátí na provozních nákladech. Takže jo, Civicu chybí nějaká levnější varianta, ale ten hybrid není nějak šíleně drahý.
DonVito
Civic 1.5 turbo v nabidce mel.
A diru do sveta neudelal ani s nim.

Realita je takova, ze 9 z 10i zakazniku si koupi Golf (nebo klon Oktavku) a na Hondu s uspornejsim, dynamictejsim a komfortnejsim pohonem si ani nevzpomenou...
A ty co si vzpomenou se budou bit v hrud, jak by to teto Honde natreli na dalnici.

Tudiz pomerovat v Cesku kvalitu auta (Hondy) jeho prodeji je kompletne zcestny!
ericn
Zcestné jsou akorát ty tvoje kydy 😉 Pokud byl Civic tak úžasný, tak se prodává jak víno (viz. 7G - UFO, která byla na každém rohu). Tahle není a nebude, je to příliš komplikované auto. Navíc bez marketingu a může být sebelepší, ale neprorazí…
DonVito
Ano.
Diky za tu posledni vetu.

Kdybych si odmyslel prvni cast prispevku, tak bych te mohl za tento prispevek pochvalit.
😐

Tak jen tak dal, priste vic premyslej, vynech urazky nastuduj si fakta (ufo...) a bude se s tebou hezky diskutovat.
😄
ericn
Upřímně se mi Civic 11G líbí. Má ho kamarád nově jako služební. Zatím jsem si ho jen prolezl a když najdeme čas, svezu se určitě...

Nicméně jsem koukl jen tak na čísla prvních dvou let prodeje a to 2022, v USA spadl o 50% oproti 2021 na pouhých 130tis ks. V Evropě je to ještě horší, rok 2021 jen cca 15tis Ks a loni jen třetina, asi 5000ks 😒

Btw u nás je to naprosto tristní 2021 - 188ks / 2022 - 144ks / 2023 do teď 118ks...
Avatar - Emel
Emel
Ufo bylo 8G, ne?
DonVito
Ano.

7g bylo spis trochu mpv.
ericn
Emel: Ano, máš pravdu, UFO se říkalo 8G (sekl jsem se o jednu G) kvůli jejím tvarů a hlavně kvůli futuristickému interiéru😒br />
https😐/www.auto.cz/…t-plazovy-svihak?…

Kamarád si koupil tuhle generaci s 2.2 I-CDTI v roce 2008 za cca 650tis Kč, tehdy mazec 😉
Avatar - Emel
Emel
Osm z deseti zákazníků jsou firmy (které ocení i to, že jim automobilka dokáže dodat jak auta pro obchoďáky, tak i něco lepšího). Osm z deseti Octavií prodaných v Evropě je v kombíku.

Síla Octavie byla šíře nabídky. Čtyřkolka (ta dělala prodeje AT a CH), nafta (ta sloužila jako služební letadlo), plyn... lift a combi... a i ve výbavě jsi měl nějaký manévrovací prostor. Proti tomu stojí Civic v jediné variantě (+TypeR). Jo, minulý čas je na místě, ta flexibilita u Octavie už zdaleka není co bývala a bude hůř.

Pokud je člověk zvyklý kupovat ojetiny, tak mu to nepřijde, ale pro kupce nových aut je Honda občas k vzteku 😄
DonVito
Mne byl vzdy blizsi system Hondy, Toyoty nebo Tesly.

A sice vetsi efektivita (value for money) na ukor konfigurovatelnosti.

Ale rozhoduje zakaznik, ktery je zrejme ochotny za konfigurovatelnost platit - v patrioticke Evrope...
Avatar - Emel
Emel
Já to zkoušel, ale tu větší value pro zákazníka jsem tam nikdy nenašel. Mám lehce specifické požadavky - silný motor, lepší světla, třeba lepší sedačky... ale zase nemám rád kůži ano panoramu ani asistenty...
Avatar - Anonym
Anonym
V česku frčí ojetiny lojzíku, dneska za mnou byli 3 kamrádi s V8 😄 Na hybridní R4 ti jebe bílej tesák, servis na to stojí 4x tolik jak na tu V8 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No já už Civic párkrát potkal.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pohon je zajímavej a mimo dálnice jistě dobře použitelnej, interiér vypadá útulně a dobře zpracovanej, ale když už to ma mizernej kufr, proč to zase sakra nemá po asijsku žádnej průvlak na lyže, proč to nemá bederní opěrky (dokonce čtu v detailech nejvyšší výbavy, že nejde ani výškově nastavit sedadlo spolujezdce - WTF?!? V tomhle asiaty nechápu - všude opulentní kůže a 3,14 čovinky, ale naprostý základ chybí.) a proč je to zvenku tak strašně hnusný?
Niemand
Tak dizajn je subjektívna vec a pre mňa je rozhodne zaujímavejší ako ingoty od Škodovky. A kufor by som tiež neposudzoval len podla papierových litrov, mnohý výrobcovia tam vedia započítať aj dutinu v rezerve, len aby to v katalógu vyzeralo dobre. V čom sa ale zhodneme je, že Japonci často skladajú výbavu podivným spôsobom. Kórejci sa v tomto už trochu lepšia, ale Japonci si idú stále svoje.
Avatar - Ham.
Ham.
by nemusel vůbec vadit. Je to už filosofií pohonu auto určené do města a ve městě nikdo nepotřebuje 600l kufr. Ovšem za podmínky, že by to auto mělo také kompaktní vnější rozměry. A to nemá, délka 457 cm a šířka 190 cm jsou stejné jako minulá generace CR-V nebo současná RAV-4 (šířka je dokonce o dost větší).
Avatar - Anonym
Anonym
A potřebuje někdo do města auto s váhou 1,6 tuny?
ericn
Za milion :no:
Avatar - xxc
xxc
A vaha vadi? Skor su problemom rozmery, za podobnu cenu ako tato honda bude volvo ex30 a to sa mi zda vhodnejsie do mesta, aj ked kufor bude mat este mensi 😄 Inak ako je to so servisom, tiez je tam servisny interval 15 000 km?