Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík otestoval Jeep Compass e-Hybrid, zaujal ho technikou i cenou

18 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale jei ve Fiatech a Alfach.
Nekterych.
Pro me je rozhodujici, ze to na elektriku dokaze parkovat.
Tim to potlacuje pro me asi nejvetsi slabinu dvouspojky.

V Tipu to bude asi fajn auto.

A jinak pro redakci: neni to motor rady FIRE, ale Firefly.
Vim, zni to podobne. Asi jako osel a posel...
Ota4
Vůbec nechápu že bývalé FCA začíná používat příšerné Peugeoťácké puretechy když bývalé FCA má tak skvělé motory i co se spolehlivosti týče. . .
lukas13
Jo, tohle je maximálně frustrující - Stellantis znamená, že v příští generaci tu budeme mít přebouchané Peugeoty. Viz. Opel. 😢

A je evidentně úplně jedno, že jiné automobilky z tohoto slepence mají lepší techniku.

Tohle prostě nebyla fúze - Peugeot (PSA) převzal FCA.
Ota4
Ano je to tak Fiat je mrtvý bohužel. Lancia to samé. Nemá cenu ji vůbec oživovat.Jediné značky které budou ušetřeny peugotizace budou velké modely Jeepu a alfy které budou vyjíždět na platformě STLA Large což není nic jiného než upravená platforma Giorgio.
Ota4
To jak Fiat skončil je jasně vidět na nové 600. Na tom autě není italská jediná věc.
lukas13
Ano. Souhlas, bohužel. 😢
Avatar - Anonym
Anonym
Ono ty auta nekupuje nikdo ani v USA, celý Stellantis tam měl za 3Q 2023 ztrátu 1% a všechny značky krom Chrysleru, kde to drží jedniný model Pacifica měly taky meziroční pokles.

Jak skončila doba doných modelů Charger, Challenger, Durango a pikapy RAM, tak už to s nimi jde z kopce.
Othello
Dodatečným zatížením spalováku sice jeho účinost mírně vzroste, ale na tu zvýšenou zátěž spotřebuje víc paliva.
Sice tím palivem navíc dobíjí baterku, ale vzhledem ke ztrátám systému "generátor - elektronika - akumulátor - elektronika - elektromotor " které odhaduju na minimálně 20% nemusí být podle mého názoru ten přínos nijak přesvědčivý, pokud vůbec je nějaký
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je pravda, ale tou mirne zvysenou spotrebou paliva vyrobis postupne dost energie na to, aby pak auto chvili jelo s uplne vypnutym spalovakem. Takze celkove se dostanes energeticky do plusu.
Othello
Snad jo, ale stejně by mě zajímal reálný přínos
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
V principu funguji vsechny hybridy vicemene stejne, takze realny prinos je pomerne dobre meritelny prinosem hybridu obecne.

Mam s hybridy najeto pres ctvrt milionu kilometru a pokud nejedes v zatezi (po dalnici apod.), tak se to takhle presne chova pri jizde konstantni rychlosti. Proste se "nahodne" vypina spalovak.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Úplně ne, v minulosti jsem jel s plugin Opel Ampera, alias Chevrolet Volt, alias Cadillac ELR, tam je dojezd na baterii 50-60km, plugin a je tam 1.4 opel ecotek motor co pohání pouze 55kW generátor proudu, který dělá energii pro dva elektromotory, dojezd 550km
Zajímavé staré řešení
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jo, to jsou ty hybridy ktere jsou vlastne postavene jako elektromobily s prodluzovacem dojezdu, tj. vlastne "obracene" nez bezne HEV.

Osobne jsem v tom nejel, ale pokud vim tak to melo docela mizernou spotrebu kdyz "dosla baterka".

Obdobne to ma udelane Honda s jejich hybridnim systemem, ale tam uz to funguje mnohem lepe (ale take tam maji primy prevod ze spalovaku pro jisty rozsah rychlosti).

Tady se ale bavime o specificky o situaci kdy hybridu bezi spalovak a bezi "zbytecne" ve vyssich otackach nez by spalovak pro danou rychlost a podminky musel. PHEV bych do toho netahal 😊
Othello
Ten spalovák ale nemusí nutně běžet ve vyšších otáčkách. Otáčky můžou zůstat stejné a jen se trochu navýší krouťák o to co spotřebuje elektromotor.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Před rokem jsem otestoval plugin hybŕid Renegade 4xe 190 koní
Chtěl jsem to porovnat s naším Renegade 2015, 2.0 Multijet 103kW, ful 4x4 jeep active drive ii a 9ZF
Náš Renegade krom silnice bereme n apolňačky, do terénu, písek, břečku, sníh, vše zvládá ok, spotřeba dlouhodobá 7.1l nafty
Hybridní Renegade má 190 koní, ale díky dalším 300kg baterek se chová podobně jako náš, lepší rozjezdy díky elektromotoru a akcelerace, ve městě lepší spotřeba, kámen úrazu nastane když dojde baterka, auto na volnoběch začne točit nesmyslné otáčky a snaží se nabít baterii, baterii jsem dál nenabil, spotřeba cca 8.5l benzínu, ten batoh 300kg plus je bohužel velká daň
Převodovka dvouspojka koza proti 9ZF, 9ZF i super řadí a podřazuje o 2 stupně
Terén lehká polňačka ok, když je písek, křížení náprav tak auto 4x4 nefunguje, je to klasická předokolka...
S cenovkou kterou to má děkuji něchci,navíc Renegade tento rok končí a bude nej Compas
Othello
.
Martin Kupka
Meli jsme to ted pujcene ve Spanelsku, stejnou motorizaci. Nezlobte se na me, ale to auto je priserne. Kvalita interieru nic moc (cekal bych to trochu honosnejsi, z vnejsku to nevypada blbe) a ten opevovany mild hybrid? Z nuly to ma torq steer jaky jsem u moderniho auta nezazil, nad 100 kmh to nejede. Odezva na plynovy pedal je binarni a brzdy hyper citlive (pekne jsme se pohoupali v garážích a na svetlech). Jde taky hodne citit kdyz startuje motor - vibrace projdou celym autem. Na stopce, kdyz je motor nastartovany, tak se cele auto chveje vcetne volantu (to jsem posledne zazil v trivalci u CityGo). Jizdni vlastnosti tristni - auto si vymyslelo nerovnosti na krasnych asfaltkách, je to strasne rozhoupane v jakekoliv rychlosti a Spanelska dalnicni 120 byla hodne hranicni pro schopnosti podvozku. Jeli jsme s tim na jihu z Malagy k Gibraltaru, krasna dalnice, v jinem aute bych si to uzil, ale tenhle paskvil me hodne nebavil.

Asistenty k nicemu ale aspoň se daji rychle vypnout dedikovanym tlačítkem, ne jak u BMW kdy clovek musi do submenu.

Auto melo ~9000km takze zadny olitany vrak. No ja myslim ze za tu ceny fakt velka bida.
Jan Březina
Dobrý den, pane Vaculíku, děkuji za přínosnou recenzi, jen bych opravil- tento motor nemá systém Mutiair, ale variabilní časování vačkových hřidelů.
JB