Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW iX1 xDrive30 – Vrcholná elektrická X1 pro každého

Po ukončení výroby elektromobilu BMW i3 je kompaktní SUV BMW iX1 nejmenším elektromobilem značky. Technicky zakládá na standardním BMW X1 a v reálném světě se od spalovacích sourozenců liší pouze minimálně. Jak se s ním žije ve vrcholné specifikaci xDrive30?
Zpět na článek
27. 9. 2023 15:21
27. 9. 2023 15:51
27. 9. 2023 17:11
27. 9. 2023 17:11
28. 9. 2023 19:35
29. 9. 2023 12:00
29. 9. 2023 13:49
29. 9. 2023 14:29
29. 9. 2023 15:25
27. 9. 2023 16:06
27. 9. 2023 17:14
27. 9. 2023 17:48
28. 9. 2023 14:35
28. 9. 2023 14:53
28. 9. 2023 15:06
28. 9. 2023 15:12
28. 9. 2023 15:15
28. 9. 2023 15:18
28. 9. 2023 15:30
27. 9. 2023 16:10
27. 9. 2023 17:12
27. 9. 2023 17:46
27. 9. 2023 16:54
27. 9. 2023 17:13
27. 9. 2023 17:43
27. 9. 2023 22:44
27. 9. 2023 23:35
28. 9. 2023 08:47
28. 9. 2023 21:16
28. 9. 2023 11:20
28. 9. 2023 13:20
28. 9. 2023 13:32
28. 9. 2023 13:45
28. 9. 2023 13:53
28. 9. 2023 14:16
28. 9. 2023 14:20
28. 9. 2023 17:27
28. 9. 2023 17:32
28. 9. 2023 21:29
28. 9. 2023 22:04
28. 9. 2023 22:22
28. 9. 2023 22:44
28. 9. 2023 22:07
28. 9. 2023 22:21
28. 9. 2023 22:43
29. 9. 2023 06:43
29. 9. 2023 06:20
29. 9. 2023 06:44
29. 9. 2023 07:27
29. 9. 2023 11:34
29. 9. 2023 14:03
29. 9. 2023 13:50
29. 9. 2023 11:06
29. 9. 2023 16:53
29. 9. 2023 18:16
29. 9. 2023 18:48
29. 9. 2023 11:44
29. 9. 2023 18:19
28. 9. 2023 10:15
28. 9. 2023 14:36
27. 9. 2023 15:21
Ach jo...
Báwo nižší střední za 1,8 mega (ano, vím, cena od 1,06M) o váze přes 2t a dojezdem cca 350km (v létě). A fakt jsem se musel nutit do toho, test přečíst.
Báwo, 300+Hp - a mě to nechává úplně, ale úplně chladným.

Já vím, je to EV, takže tu nakonec bude dloooooouhá diskuze (cca 150-200 příspěvků), kdy se od jedněch dozvíme, jak jsou ostatní pitomí, kupní cena je vlastně láce a auta nebyla nikdy tak levná a dojezd 350km je pro 95% řidičů cajk...
Od oponentů se dozvíme, že to nemá diesel a je to těžký (což je pravda).
A celkově to bude x-tá diskuse o tom samém, bez jakéhokoli závěru. Jen se ty dva tábory (zase) zhádají jak koně...

Tý jo, vždycky jsem si myslel, že budu fandou aut for ever. Vzpomínám na první VC Brna na novém okruhu, ještě za komančů, jak jsme večer před závodem vyrazili s tátou do centra a já viděl prvně v životě Corvette. A Ferrari Testarossa. A byl jsem "v tom"...

A teď se vyrábí bezpohlavní ... vysavače, předhání se max v tom, kdo má vevnitř větší tablet, debilnější dotykové ovládání a nižší emise CO2... A já zjišťuju, že už mě to nebaví. Ani zdejší diskuze. Ani ta auta. A to je na tom to nejhorší. :'-(

Ps.: Dřív auta "voněla".
Rozbalit vlákno
27
27. 9. 2023 15:51
Re: Ach jo...
Presne z toho duvodu mam v garazi Corvette C3 z roku 1976 s V8 a Stroker kitem, abych nezapomel na vuni bezinu. ....Citim uplne stejny zmar.
Budu rad, kdyz ta elektricka vetev bude vetvi v tom spravnem slova smyslu a paralelne vedle bude stale vetev spalovaci. Elektrinu at si nakoupi do firemnich flotil a beznym lidem, dochodcum, at nechaji volbu mezi tim, co preferuji nebo si mohou dovolit a je jedno jestli spalovaky, hybridy nebo full electric...Hlavne mit moznost volby.
27. 9. 2023 17:11
Re: Ach jo...
Vette '76 upřímně závidím - samozřejmě myšleno v dobrém :yes:

S druhým odstavcem naprostý souhlas. Ono nakonec asi ty EV převládnou. Jen je to teď tlačeno děsivě "na sílu". A bojím se, abychom jednou neřešili jen číňany a Teslu...

Což nemění nic na tom, že mě už to vlastně přestává zajímat.

Ale stará auta, nějaké akce kam vyrazíme se synem, to je super!
27. 9. 2023 16:05
Re: Ach jo...
Je to tak, vidím to stejně. Je to dáno tím, že technologický vývoj byl politicko-ideologicky omezen a pokřiven. Těmi mantinely, které byly automobilkám postaveny do cesty, se v podstatě došlo na technologický konec a není co dalšího nabídnout. A tak to převálcoval vývoj digitální a vůně benzínu a mechanické dovednosti byly předány do rukou jedniček a nul prezentovaných lesklým pozlátkem obrazovek a laciné zábavy...
Avatar - Mikesus
28. 9. 2023 19:35
Re: Ach jo...
dnešní EV tlačenka je způsobena jen a pouze nesmyslnou politicko-ideologickou tlačenicí dieselů od poloviny 90.let. Stačilo nezvýhodňovat diesel a nezavírat oči před jejich emisemi porušováním limitů jen kvůli CO2.
Jen by mne zajímalo, jestli posledních cca 30 let všichni ti, co křičí na politické tlačení EV v dnešní době, křičeli i na politické tlačení dieselu.
Avatar - Emel
29. 9. 2023 12:00
Re: Ach jo...
To podle mě moc nesouvisí.
Kdybys nezvýhodňoval diesel, no tak máš v provozu o něco víc benzínových aut a o něco méně dieselových... ale na dnešní tlačenku EV by to nemělo žádný vliv. Pro koncového uživatele je to relativně bezvýznamné...
Avatar - Mikesus
29. 9. 2023 13:49
Re: Ach jo...
Mělo, protoze by nebyla dieselgate a urychleny přechod k EV. Stačilo nepodvadet, aby se tlacily zvýhodněné diesely.
Avatar - Emel
29. 9. 2023 14:29
Re: Ach jo...
Tu myšlenku pořád nechápu. Pokud by tu před pár lety bylo víc benzínů než nafťáků a nafta byla třeba o 3Kč dražší... v čem by to bylo jiné pro nástup EV?
Nebo ještě jinak - proč vlastně je ten nástup EV? Proč je nástup EV i v zemích, kde nafta nikdy důležitá nebyla?
Podle mě jsou odpovědi různé - snížení emisí CO2, snížení závislosti na fosilních palivech... nic z toho s dieselgate nesouvisí (nakonec emise CO2 u nafty jsou nižší než u benzínu).
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 15:25
Re: Ach jo...
Počkej, počkej! To je příliš mnoho logických otázek a argumentů. S tím tady nepochodíš.
Základ je boj. :D
27. 9. 2023 16:06
Re: Ach jo...
Myslim ze se pletes, zaver je jasny. Tesla Y.
A to neni zaklad pro hadani. Jak je mozne, ze neznama Tesla udela auto o tolik levnejsi a v parametrech pohonu lepsi?

Jsme na zacatku nove doby aut. Stari odchazeji…a s tim prichazeji i vzpomínky na mladi…
27. 9. 2023 17:14
Re: Ach jo...
Když vidím Teslu Y, necítím nic. Vlastně se mi ani nelíbí...

A jo, je vtipné když o stáří píšeš tátovi dvouletýho kluka. ;-)
27. 9. 2023 17:48
Re: Ach jo...
Vzpominat na VC Brna za komancu. Sorry, je cas si priznat, ze mladi uz muze byt nekde jinde😀

Ale o tom se bavit nechci.
Ma otazka je zda BMW opravdu neumi a nebo nechce postavit EV ktere by se Tesle mohlo rovnat. Ted prosim nechejme stranou vzhled. Jde o techniku.
28. 9. 2023 14:35
Re: Ach jo...
Umi, iX je neporovnatelne lepsi auto nez tmX..
28. 9. 2023 14:53
Re: Ach jo...
v cem konkretne?
28. 9. 2023 15:06
Re: Ach jo...
1) dojezd ev database modely 23 zima dalnice:

tmx 345km
ix 50 365km

2) nabijeni max ac
tmx 16kw
ix 22kw

3) podovzek
tmx mizernej starej airmatic
ix vzduch, stavitelny tlumice, nataceni zadnich kol

4) tazne
tmx 2,2t
ix 2,5t

5) interier:
tmx srot odpovidajici sotva superbu
ix prava vetrana masazni kuze

6) audio:
tmx ozvena z hajzlu
ix bw

7) uzitna hmotnosr:
tmx 430kg
ix 630kg

tesla
ma trosku lepsi dc nabijeni
ix ma vetsi baterku
autopilot je maximalne stejnej, spis lepsi pro ix, nouzi umi oboje

jako fakt ne, ix je o minimalne tridu lepsi auto
28. 9. 2023 15:12
Re: Ach jo...
Pockej, proc tesla x? Myslel jsem Teslu Y.
28. 9. 2023 15:15
Re: Ach jo...
ptal si se jestli bmw umi postavit lepsi auto nez Tesla, ja tvrdim viz vejs ze ano. TMY ani iX1 jsem nejel, neznam a ani me to nezajima.
28. 9. 2023 15:18
Re: Ach jo...
Ok, pak teda jo. Ale nevim jestli je teda nejaky uspech porazit aktualni novinkou Teslu z roku 2015.
28. 9. 2023 15:30
Re: Ach jo...
ix dostane za rok facelift, oznameno je +25% baterka, plus 30% dojezd..
27. 9. 2023 16:10
Re: Ach jo...
Já proti elektřině nic nemám.....a za pár let možná jako rodinný vůz místo X5 pořídím.....ale právě pro tu radost...jsem si pořídil Mustanga Mach 1 ...a čuchám benzinu ažaž :D
27. 9. 2023 17:12
Re: Ach jo...
Tak si ho řádně užívej - super kára :yes:

A čuchej ;-)
Avatar - xxc
27. 9. 2023 17:46
Re: Ach jo...
nech cucha, len nech nedava cuchat inym :-)
Avatar - honzaHK
27. 9. 2023 16:54
Re: Ach jo...
Hele, chápu tě, ale je strašná škoda tomu podléhat. Do jistý míry mám to samý, jsem přejedenej, těch aut je dnes strašně moc, je toho plný internet, už to není vzácnost a téměř všechna vypadají stejně. Jenže to je konfekce, 300 koní a více na tom ni nemění. Pořád to jsou jenom ty "žigulíky a stopětky", za kterými ses taky dřív neotáčel. Neotáčej se ani dnes. Já to tak dělám a je mi lépe, je to taková dieta. I dnes jsou auta, která za to stojí. A jsou stále více či méně vzácná a sexy, jako kdysi ta testarossa. Těmto autům věnuj svoji pozornost.
27. 9. 2023 17:13
Re: Ach jo...
Jo, jako chápu. Ale toho pocitu, že ta dnešní auta nejsou úplně pro mě, nechytnou za srdce, toho už se asi nezbavím. ;-)

Ještě před pár lety jsem třeba řešil Megane GT220, dneska...
Avatar - xxc
27. 9. 2023 17:43
Re: Ach jo...
Prave dnesne auta chytia za srdce. Kedysi sme zili v predstave, ze auto musi smrdiet, motor sa musi zahrievat na prevadzkovu teplotu, ked chce clovek nejaku dynamiku, musi kupit vrcholnu verziu. Teraz kupi obycajne BMW, nabije to zo slnka a sluzi to lepsie, ako nejake Megane GT220.
Avatar - kosmonaut
27. 9. 2023 21:45
Re: Ach jo...
Poslechni, běž si prohlížet mobily do obchoďáku ;-\
Avatar - pradeda777
28. 9. 2023 10:25
Re: Ach jo...
Absolutní souhlas. Lépe bych to nenapsal.. :yes:
27. 9. 2023 22:44
Bmw X1
Nebudu ted resit pohon ale auto samotne. Za necely rok sest neplanovanych navstev servisu - navigace co mluvi cesky s anglickým prizvukem (nekolikrat prehrano), několikrát chyba eCallu (prehrano pak stejne vymeneno), nekolikrat chyba pohonu (jednou odtahovka), uvolnena aretace dveri (vymena sroubu ale 3 tydny cekani na termin v servisu). Premii jsem si asi představoval jinak. Jako náhradní vozidlo uz jsem dostal Skodu Rapid ci Scala.. Dekuji, ale dalsi auto BMW uz urcite nebude.
Rozbalit vlákno
3
27. 9. 2023 23:35
Re: Bmw X1
Jo, tak tohle je smutné. I v případě mainstreamu, ale u prémie... Jako obecně u nového auta vždy počítám s nějakou maličkostí, kterou je třeba vyřešit, ale tohle se mi nestalo nikdy.
V současnosti mám SUV právě C segmentu, značky která by chtěla být prémií (možná teda), ale dle mého je někde na půl cesty mainstream-prémie. A krom jedné rarity - jeden vadný přední stabilizátor, vyměněno v rámci záruky - nic, spokojenost.
28. 9. 2023 08:47
Re: Bmw X1
.... tak drobny problem se stat muze vzdycky, ale to co pises je teda sila.... Mam ted ve firme trojkoveho Supa a trojkove Octavie a o tech autech fakt nevim. Moc se na obmenu vozoveho parku netesim, zvlast pri urovni ceskych servisu.
Avatar - Mokrous
28. 9. 2023 21:16
Re: Bmw X1
Český značkový servis = moje noční můra.
Co je porouchaný to řešit neumí. Půlku problémů nazvou vlastností a neřeší a co není rozbitý, tak to zvládnou rozbít, odřít, ulomit... 2 měsíce není žádná doba a ceny jak, kdyby člověk jel na Bentley.
Prodejci na salonech to je druhá groteska. Ještě jsem nezažil prodejce, který by o autě něco věděl. No, jednou vlastně jo, jednu starší babu v Ostravě. Ta mě překvapila, protože od ženský jsem to nečekal. Ale jinak to je k pláči.
28. 9. 2023 08:39
Spoceny zada, prumerny dojezd, vysoka cena....
ale tak jinak pohoda, vlastne dokonala kara :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
28. 9. 2023 21:10
Re: Spoceny zada, prumerny dojezd, vysoka cena....
:D :D :D
28. 9. 2023 10:10
Doplnění
V článku opět chybí údaje o maximálním dostupném výkonu podle stavu dobití a teploty baterie.
Auto má primárně jezdit, u spalovacích motorů byl a je dostupný maximální výkon motoru i při posledním litru paliva v nádrži. U EV automobilky výkon omezují podle nabití a teploty baterie. Dobře, když EV takto vyrábí, tak ale také mají tyto zásadní parametry zveřejnit. A toto je velký nedostatek motoristických novinářů, že tyto údaje neuvádí. Když tento požadavek napíši pod uvedení novinky, tak se tady vyjadřujete, že to není věc uvedení novinky, ale testu. Tady je test, ale informace zda je udávaný maximální výkon dostupný i např. 5 % nabití baterie opět není. Nepřijde vám to divné, vždyť auto je naježdění a údaj jak to pojede je úplně ten nejdůležitější!
Rozbalit vlákno
38
28. 9. 2023 11:20
Re: Doplnění
A u spalovaku se uvadi udaj jaky vykon to ma prvni km po startu?
Neni to hledani problemu tam kde neni?
EV jsou ve vetsine jizdnich rezimu daleko sviznejsi nez porovnatelne vykonny spalovak.
28. 9. 2023 13:20
Re: Doplnění
Ale o tom řeč nebyla, stačí odpovědět na základní otázky a neuhejbat před realitou.
28. 9. 2023 13:32
Re: Doplnění
Ano, v clanku chyby udaje o omezeni vykonu podle stavu baterie.
Pak ale je nutne rict to B.
Stejne jako chybi u testu spalovaku udaje o omezeni vykonu pri nezahratem motoru, vypalovani DPF atd.

Ve vysledku je to stale o tom jednom. Max vykon neni u spalovaku skoro nikdy vyuzity.
28. 9. 2023 13:45
Re: Doplnění
Lžeš - moderní spalovací motor se zahřeje do ujetí 5ti km. DPF se u moderních benzínů vypaluje po ujetí řádově desetitisíců kilometrů.

A jak kdo využívá svůj motor nech laskavě na něm. Důležité je, že ten max. výkon tam vždy mám. Výkonová rezerva se tomu říká.

Ps.: A stejně - jen se vykrucuješ jak užovka.
28. 9. 2023 13:53
Re: Doplnění
Tak mam rad vecnou debatu bez urazek a vykriku o lhani.
Takze souhlasis ze studeny motor , ne nezahraty, nema plny vykon?
Opravdu si myslis, ze rucicka ti ukazuje skutecnou teplotu motoru?😀
28. 9. 2023 14:16
Re: Doplnění
Mno, pořád lepší nepsat někomu "lžeš", když lže, než z oponenta dělat troubu, např. ohledně "ručičky". Jesm příliš vzdělaný a inteligentní na to, abych přehlédl tuto "sofistikovanou" urážku.

Znovu - přestaň se vykrucovat a odpověz na to, co psal "Modrý blesk", když už na něj reaguješ.

Tak jeho poznámka je, dle mého názoru, dobrá a k věci. Aniž by nějak srážel EV samotné.
28. 9. 2023 14:20
Re: Doplnění
Kdyz uz rikas, ze lzu tak napis kde a nebo nasleduje u slusnych lidi omluva.
Opravdu tedy veris motoru zahratemu na provozni teplotu po 5km?
28. 9. 2023 17:27
Re: Doplnění
Vím přesně kdy se mi to zahřeje, protože tuto informaci v mém voze mám. Uznávám, že v krutých mrzech je to do 10ti km. Ostatně, tohle jsou žabomyší války. V drtivé většině času provozu auta to tam je. Tečka - tak moc je to jednoduché.

Ale znovu - jen okecáváš, nevyjadřuješ se k tomu, co napsal "Modrý blesk".
Ač na něho reaguješ.

Sám jsem měl v jednom autě nevydařený motor 1,2 TCe, který, v závislosti na počasí, někdy jel a někdy výrazně méně. Takže moc dobře vím, jaký je to vopruz. A jak to může být i nebezpečné.
Avatar - xxc
28. 9. 2023 17:32
Re: Re: Doplnění
To je jedno, princíp je v tom, že pri spaľovacom aute jazdím prvých 5 km každú jazdu a pri normálnom som ešte 5% baterky nikdy nemal 🙂 niektorým veciam sa nedá vyhnúť, niektorým áno
Avatar - Mokrous
28. 9. 2023 21:29
Re: Doplnění
Blbost jako vždy.
Vypalování DPF sice sníží dostupný výkon, ale jen do té doby, dokud situace nevyžaduje plný výkon motoru, resp. kickdown. Ten potom regeneraci okamžitě ruší a motor dává plný výkon, protože bezpečnost posádky má prioritu.
Nezahřátý motor dává taky prakticky plný výkon. Odchylka bude max. do 1-2%.
Není důvod, aby plný výkon nedal.
Že mu to nesvědčí je věc druhá, ale přežije to.
Opět to je otázka bezpečnosti. Když je to nutné, tak se holt přidá plyn.
Slušný majitel motor ohřívá, prase na to kašle. Pro prasata jsou EV ideální.
Normální řidič má většinou takový motor, aby nemusel od prvních metrů jet na plný plyn. Já tu potřebu neměl snad nikdy. V drtivé většině plyn jen šolichám, dokud nejsem na dálnici a přesto 99% času teču z brzd přede mnou. Plný plyn používám jen pro eliminaci těchto brzd. Ale v době, kdy jich je přede mnou dalších 187 na 65 km a dalších 654 v protisměru a to vše proloženo plnou čárou na 85% trasy, tak to vlastně ztrácí význam a trpím za nimi.
Pak můžu být rád jedině za to, že ještě nemusím jako debil někde stát na nabíječce.
28. 9. 2023 22:04
Re: Doplnění
Díky :yes:

Něco takového jsem měl napsat já - samozřejmě je to pravda - ale ten ping-pong (ne)argumentů je někdy fakt ubíjející.
Avatar - Mokrous
28. 9. 2023 22:22
Re: Doplnění
Těžko bojovat se 2-3 exotama, kteří jsou na 99% placeni za EV osvětu ať to stojí co to stojí.
Avatar - xxc
28. 9. 2023 22:07
Re: Doplnění
Zase uplne mimo obhajoba neobhajitelneho. Naco potom vobec riesit nejaky vykon, ked nikdy nie je potreba ist na plny plyn? :-)
Avatar - Mokrous
28. 9. 2023 22:21
Re: Doplnění
Přečti si to ještě 6x, pak si poposedni a znovu 6x.
Pak si najdi ve slovníku výklad slova nikdy a pak zase přijď a napiš nějaké svoje hluboké moudro.
28. 9. 2023 22:43
Re: Doplnění
Ty se raději pokus porozumět psanému textu. Jinak ta diskuze opravdu nemá smysl.
Avatar - xxc
29. 9. 2023 06:43
Re: Doplnění
Jasne, ze nema zmysel diskutovat. Pokial niekto tvrdi, ze nepotrebuje rychle reakcie auta, chvali sa, ako solicha plyn a este to povazuje za normu, tak potrebuje pomoc.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2023 06:20
Re: Doplnění
No já nevím. Kdyz jezdim a koukám na prasata za volantem, ev to je velice zanedbatelné promile, ri jezdi spíš pomaleji. Naopak největší prasata potkavam v dieselech. Jak si to valí hodně přes limit na okresce, všichni i ti co jedou 90 jsou pro ne brzda, protoze on je preci necco vic a ještě si u toho chorchtaji se svým motorem, jak jim to žere do 5l a vypouští u toho takových jedů a ještě se u toho smějí jak všem okolo ničí zdraví.
Avatar - xxc
29. 9. 2023 06:44
Re: Doplnění
cim rychlejsie jazdi clovek, tym vacsie prasa? :-)
29. 9. 2023 07:27
Re: Doplnění
Ty máš prostě rudodieselovo přes oči :-[] Těch čmoudů si všimneš spíš, protože pokládají klasickou námořní kouřovou clonu.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 11:34
Re: Doplnění
Nejlepší je kombinace jízdy jako prase a 5/100. To bude asi závist. :D :D :D
A těch jedů z 5 litrů... Zato benzín z 10 litrů nevypustí nic. :D :D :D

Vylágrovaný dýmovnice mě taky štvou a často sahám po tlačítku vnitřní cirkulace vzduchu, než je předjedu. Ale novej kvalitní a dobře provozovanej a servisovanej EURO6 motor není na silnici problém.
Větší problém pro zdraví jsou kapacitně přeplněný silnice v dezolátním stavu a tuny svátečních řidičů s nepředvídatelným nebezpečným chováním proložené traktory a kombajny + opačným extrém - šílenci, kterým nestačí ani 100km/h ve městě a jsou schopni rozstřelit 6 aut okolo sebe. Zrovna včera jsem pod brzdou uskakoval před jedním dobytkem v Mercedesu v Brně co předjel zprava šíleným manévrem v momentě, kdy se z připojováku už řadily další auta. Zázrak, že všichni neskončili v sobě. V takovýchto podmínkách je tragikomické vést boje o to, čím kdo jezdí, zvlášť, když je řeč o funglovkách.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2023 14:03
Re: Doplnění
No samozřejmě je závist si ničit mozek 5litry ( které stejně nejsou reálné, jen vymyšlené jedním pošukem )
https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
A ano, i z těch vymyšlenych 5l je méně jedů než z tebou vymyšlených 10l benzinu. Za tolik možná jezdi nepovedené motory od tragického vw. Ale nasobne větší auta normálních výrobců, ne podvodníků, jezdi za méně. A ještě k tomu NOx z prasete s dieselem jsou z toho TDI kolem 40mg, z tebou vysmivaneho HL 8mg. Ta tvá narážka na HL, není tam ani tady nikdo za 10l, stejně jako není nikdo ( kromě tvé vymyšlené spotřeby ), kdo má s passatem 5l, a ještě k tomu při jízdě jako prase.
https://www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…

Ale jo, chápu. Zkušenosti nemáš žádné s jinými auty, tak musíš cucat z prstu. A zároveň píšeš blbosti, abys mohl zvětšit to co ti chybí dole, co?
Jedná cesta za 4l neznamená, že jezdíš za 4l. Ještě lidi s nepoškozeným mozkem dokážou pochopit, že jízda nad limit jako prase fakt nebude do 5l. Ale to ty už asi nedokážeš pochopit, diesel už ti IQ asi snížil moc.
https://www.usnews.com/…rming-your-brain

Pro ty, co neumí číst v jiném jazyce, emise dieselů poškozují mozek a snižují schopnost chápat souvislosti, soustředění a paměť. Takze chapu, ze si nepamatuješ už své lži, které tu šiříš mj o HL, jak jezdi za 10l. Nebo třeba to, jak není u Toyoty brake by wire atd.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2023 13:50
Re: Doplnění
Rudo ne, spíš černodieslovou. Ten smrad a kouř je běžný z nich.
29. 9. 2023 10:00
Re: Doplnění
"pro prasata jsou EV ideální".... ale pochop, do pár let bude 99% řidičů vnímat auto jako něco mezi mobilem a ledničkou.... nulová technická erudice, nulové řidičské návyky.... to je prostě realita. A pro tyhle dementy je EV fakt lepší. Oni to ani vlastně nejsou dementi, ale normální uživatelé. To jen nás pár podivínů ještě auta řeší ;-)
Avatar - xxc
29. 9. 2023 11:06
Re: Re: Doplnění
To sú čo tie ridičské návyky? Štartovať auto kurbľou a kupovať benzín v lekárňach? Lebo ako aj ten vaculik spomínal, nikdy sa nešoférovalo presnejšie, ako s elektromotorom.
29. 9. 2023 12:36
Re: Re: Doplnění
řidičský návyk je to, že jedeš tak, abys nehorožoval, ale ani aby nezacláněl. Že za jízdy sleduješ provoz kolem sebe, předvídáš atd. Ale to už dnes lidi vůbec neřeší.... tak jak chodí jak zombie po ulici se sluchátkama a neví o světě kolem, stejně jezdí auty.... ale já už jim to ani nevyčítám. Prostě realita nové doby.
Avatar - xxc
29. 9. 2023 16:53
Re: Re: Doplnění
Ved presne o tom je to BMW, umoznuje v kazdej chvili pruzne reagovat na premavku a zaujat optimalnu a bezpecnu poziciu. Vie to zrychlit, ked treba, nezavadzat, nerobi mu problem ist krokom, moze stat v kolone a plynulo sa pomaly pohnut. Zombie su ti Mokrousi, ktori si idu na pol plynu, premavka, nepremavka, idu si 50 nalepeni na kufri auta s dalsim autom nalepenym za nimi a vytesujuc sa, ako nemusia nabijat :-) Ale aj tak je to predovsetkym o zmyslani ludi a nasledne aj o technike, ktora to ludom umozni.
Avatar - Emel
29. 9. 2023 17:44
Re: Re: Doplnění
Vůbec nechápu, proč mícháš druh pohonu s dodržováním bezpečné vzdálenosti... když jsi měl spalovák, tak jsi jezdil nalepený na kufru?
Avatar - xxc
29. 9. 2023 18:16
Re: Re: Doplnění
Ano, ved co ine cloveku ostane, len splynut s prudom, lebo reagovat lepsie na premavku nevie. A spalovak je lahsi, ma lepsie brzdy, tak si clovek moze dovolit ist blizsie :-) Tym nechcem povedat, ze len pohon urobi z ludi lepsich vodicov, ale aspon im to umozni.
Avatar - Emel
29. 9. 2023 21:58
Re: Re: Doplnění
Člověče ty EV mají evidentně mnohem horší vliv na mozek než diesel, ty úplně ztrácíš schopnost nějakýho objektivního uvažování... jak jako co jiného člověku zbývá? No přece dodržovat odstup... to není žádná superschopnost elektriky.
Avatar - xxc
29. 9. 2023 22:30
Re: Re: Re: Doplnění
Keď sme pri superschopnostiach, tak aj dodržiavanie odstupu do určitej miery schopnosť je 🙂 Ale to dosť pochybujem, že niekto pochopí, keď nedokáže pochopiť jednoduchšie veci. Tu vôbec nejde o pohon, ale hlavne o ľudí. Ale keď chce byť človek lepší v dnešnej premávke, bez superschopností to pôjde ťažšie.
Avatar - Emel
30. 9. 2023 12:41
Re: Re: Re: Doplnění
Schopnost to je... ale možná je to spíš mindset. Když jezdíš předvídavě a plynule, tak ti k tomu přirozeně naskočí i udržování nějakých rozumných odstupů. Až když začneš tlačit na pilu, tak se to může zkomplikovat.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 18:27
Re: Re: Doplnění
Jeho myšlenkové průjmy jsou zde nepřekonané.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 18:26
Re: Re: Doplnění
Na kufr auta před sebou se nelepím, protože nejsem cocot a jedu co mi provoz dovolí, šašku.
A předjíždět dnes v 95% případů nemá smysl, protože i při riskantním předjetí 5, 10, 20 aut před sebou, zbyde dalších 156 a v cíli po 50, nebo 100 km naženeš 20 sekund. No to se vážně vyplatí.
Že seš blb tady dokazuješ den co den. Tak pokračuj a nevzdávej to. :-!
Avatar - xxc
29. 9. 2023 18:48
Re: Re: Doplnění
A niekde som pisal, ze ma velky zmysel predbiehat? Tiez velmi nepredbieham, ale keby som chcel, tak s tym BMW je to lepsie, lebo to zrychli hned a pri brzdeni zrekuperuje. A presne toto pisem vyssie, ze spalovacie auta jazdia tak, ako im premavka dovoli :-)
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 18:54
Re: Re: Doplnění
A EV taky blbe.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2023 11:44
Re: Doplnění
Tak ona ta debilita byla a je obecně rozšířená ve všech oblastech, ne jen u aut.
Já se snažím zajímat tak nějak o všechno, co souvisí s reálným fungování věcí na Zemi. Vždy jsem dával přednost fyzice a biologii před německou poezií 18. století...

Bohužel většinový uživatel moderní doby ví co je to Hashtag, token a selfie, ale myslí si, že elektrika vzniká v zásuvce a mlíko v supermarketu.
Takže chtít po nich teplotní roztažnosti, viskozity, expanzní tlaky, pracovní otáčky... Nebo vůbec zařadit kvalt...

Vidím to kolem sebe den co den. Pokaždý se ptám, kdy toho dotyčnýho vysadili Marťani na Zemi, když neví vůbec nic. Jakoby nikdo nechodil ani na ZŠ.
Avatar - xxc
29. 9. 2023 18:19
Re: Doplnění
to je tak, ze pre hlupaka je kazdy hlupy :-D
Avatar - pradeda777
28. 9. 2023 10:15
Minusy
....tvl....a kde je cena???
Rozbalit vlákno
1
28. 9. 2023 14:36
Re: Minusy
cena minusem neni, stoji to min nebo stejne nez porovnatena Skodovka.