Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 – Epilog o končícím medvědovi

50 komentářů

TiaS1
Fuha, vypadá jak model z těsně porevoluční doby. Zestárl z mého pohledu nehorázně. Za 1,25 mega nic moc příběh.
Othello
....Náš Kodiaq má slabší čtyřválcový turbodiesel 2.0 TDI o 110 kW (150 koní) a 360 newtonmetrů v rozsahu od 1750 do 3500 otáček za minutu. ....

Tohle je samozřejmě nesmysl, uvedené hodnoty se vzájemně vylučují. A nesouhlasí ani s hodnotami v technických datech (které vypadají daleko věrohodněji)
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, velmi dobrý postřeh.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Stále jsi si nezvykl, že na tomto webu neexistuje jediný článek bez technických chyb a nesmyslů? :-!
Avatar - Armin Tamzarian
Armin Tamzarian
Kola a lak dělají auto. Testovaný kousek je absolutně nevýrazná šedá myš, v dané konfiguraci naopak spíš zdůrazní designově slepá místa.
Je už znát, že je to auto z roku 2016. Nutno bohužel říci, že FL Kodiaqu zrovna nepomohl 😢 , ten přední pohled, uff.
Zaujalo mě uložení subwooferu uprostřed rezervního kola S KABÍLKEM PŘES KOLO (foto č. 33) , wow, to přece při defektu a výměně kola musím hned urvat, ne 😒] ?
A když mám "Paket pro spaní", tak nemám roletku zavazadelníku (foto č. 32)?
Wossoba
Roletka samozřejmě je, sundali ji asi jen kvůli focení. Jinak kablík myslím problém není, nejsem-li tupec, proč bych ho měl urvat?
TiaS1
Bavíme se zde o simply clever automobilce. Uvedené řešení měla i Alfa Romeo, ale ta zrovna není založená na simply clever....
Avatar - Mokrous
Mokrous
No čéče, není to taková prča. Já se snažím dělat vždy vše citlivě a precizně a přesto mi konektor při vyndávání rezervy prasknul v prstech, když jsem ho chtěl vycvaknout, respektive stlačit ze stran a pak vysunout. No, nechtělo se mu. Prostě šmejd. Moc křehký plast a slabě dimenzovaný.
Avatar - Emel
Emel
Kola jsou náhodou dobrý, ne?
A barva... nejsem velkej fanda šedý, ale na autě týhle velikosti mi to sedí... nemohl bych černou, nerad bych bílou, nějaké divočiny taky asi ne a hnědou nemusím nikdy nikde... buď nějaká decentní modrá, nebo klidně tohle (když už bych teda z nějakýho důvodu chtěl SUV).
Vladimír Zapletal
zn.: ani zadara, na podobné obludy ( jistě, Enyag patří taky do týmu) Škodovka dojede
Mr.Murphy
Tak určitě.... na Kodiaqu vyděla Škodovka majlant.... naopak je to auto které je základem její ziskovosti.... a nová generace bude asi taky.
Avatar - Emel
Emel
Přesně, tohle je zlatej důl, teda zatím.
A s tím místem... reálně zabere Fabia jedno parkovací místo a Kodiaq taky jedno, při nějakém podélném stání třeba ušetříš pár centimetrů... ale žádné drama. Pokud tím člověk jezdí po městě sám, no tak to není ideál.
Vladimír Zapletal
zn.: ani zadara, na podobné obludy ( jistě, Enyag patří taky do týmu) Škodovka dojede
Mr.Murphy
.... která přesně slouží tomu, čemu má - tedy jezdí z bodu A do bodu B. Nízká spotřeba, nízké provozní náklady, dobrá zůstatková hodnota, prostor a jednoduché ovládání. Tohle přesně od Škodovky chceš :yes:

Nové věci s dotykáči, půl minuty načítaným infotaimentem a spoustou otravných asistentů ať si Škodovka (i jiní) strčí do špic.... pravda, Škodovce se musí nechat, že po totálním propadáku u Octavie IV šla do sebe a fakt se snaží dělat interiéry zase funkční a ergonomické, tak snad se to povede.
vondry87
Za mě ideální služebák pro rodiny s jedním až dvěma dětmi, v této konfiguraci jsme je v práci nakupovali za cca 3/4 mega bez DPH a za ty peníze myslím ideální kompromis, který kromě plnění pracovních povinností skvěle poslouží ve volném čase jako rodinný vůz.
Avatar - xxc
xxc
nemam ten pocit, ze by to bolo nejake idealne, ved je to moralne zastarale 😄
Mr.Murphy
morální zastaralost beru jako lichotku... v dnešní divné době 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bohužel je to zase jen vehikl pro neřidiče. Řidič by si do auta bez skutečné manuální převodovky za volant nesedl :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no řekněme si to upřímně - automat sedí k dieselu, manuál sedí k benzínu
vyžadovat manuál k dieselu je chucpe
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je stejný jako vyžadovat diesel v osobaku na běžné ježdění.
Taky naprostý nesmysl, stejne tak jako manual u SUV.
ryccardo
A co si predstavujes pod tim "moralne zastarale" Za me je to normalni hnusny, ale moderni SUV.
Mr.Murphy
diesel bez hybridu, interier bez milionu dotykacu, zakladni vybava bez hromady asistentu, zadne defaultni cteni znacek a tempomat co podle nich brzdi atd.
Avatar - xxc
xxc
Moralne zastarale je to sposobom pohonu, kedysi sa hovorilo, ze motor robi auto a toto patri do minulosti. Inak je to pekne auto, ale aj tak ma desi predstava, ze by som toto mal doma namiesto Enyaqu. A to za podobne peniaze.
Mr.Murphy
me zase desi predstava ze na lyze do Italie nebo na rodinnou dovolenou do hor Balkanu jedu elektroautem.... proste kazde auto ma svoje, vyber si co ti sedi. Ano, jezdit po meste naftovym autem uz se dnes defacto stydim.... proto mam taky PHEV, ze jo....
Avatar - xxc
xxc
Preto mam aj stary diesel, ale ani na dlhsie jazdy s nim nejazdim. To uz je dost individualne, ci si clovek kupuje auto kvoli dvom dovolenkam rocne. Podla mna by som to dal aj Enyaqom, ale nemam vyskusane, tak to nebudem ospevovat. Co mam vyskusane, tak je nasledna mikromobilita v zime na horach, kde by to moja stara 6 rocna baterka nedala a dost som nadaval, ze nemam elektromobil, ked bolo treba jazdit par metrov na svah, odmrazovat auto a modlit sa, aby to na druhy den este nastartovalo. Mozno keby bol ten Kodiaq plugin s velkou baterkou, co dalsia generacia bude, tak sa zamyslim, ale tato generacia je fakt moralne zastarala.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ještě, že u EV 12V baterie nikdy neodchází. 😁
Avatar - xxc
xxc
Nemala by sa vybíjať, aspoň tu svoju som nikdy nekontroloval a nenabíjal na rozdiel od spaľovacích áut. V princípe to má energiu v trakčnej batérii, tak nech si ju nabije z nej.
Avatar - Emel
Emel
To tak bohužel nefunguje... aspoň u většiny EV. Běžné palubní spotřebiče se napájejí z té 12V baterky a trakční baterie napájí pohon (na úplně jiném napětí).
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
nesmysl. Diesel má menší spotřebu a tedy menší exhalace CO2
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
já mám v CX-60 MHEV a po městě se tedy určitě jezdit nestydím, za 4 litry a částečně i na elektřinu, ale PHEV k tomu opravdu nepotřebuji 😒]
Avatar - xxc
xxc
Veď o tom je údajný úpadok dnešnej spoločnosti, že ľudia sa nehanbia za nič. Ale zase tieto obavy sa našli už aj na napisoch v starovekom Ríme a ľudstvo funguje ďalej 🙂 Inak tie výsmechy sú prejavom ľudskej hlúposti, ale nech je to ľuďom odpustené, nevedia čo činia 🙂
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
😁 😁 😁
Mr.Murphy
jasný, není co řešit.... kára která vydrží statisíce kilometrů a vždy splní to, co potřebuješ :yes: Já SUV z principu nemusím a vždy si raději vemu kombi, ale pokud bez toho někdo nemůže být, tak tohle je dobrá volba.
Avatar - xxc
xxc
ano, a ako ta kara zvladne normalne zrychlit na povel? 😁 a to clovek potrebuje denne
Avatar - Emel
Emel
Pod volantem vpravo je takovej pedál...
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Pro rodinu s jedním dítětem je to možná trošku overkill... ale každému dle jeho gusta.
Mr.Murphy
Pro rodinu s jednim ditetem staci Karoq, pravda, bezpecnost auta o tridu vys je jinde.... pro me docela padny argument.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
manuální převodovku!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
nemáš něco lepšího? jsi jak zaseklej hodinovej strojek
Sebbe.92
Akorát kola nejsou Trinity, ale Askella, a potahy nejsou Suedia (broušená kůže), ale jen klasicky kůže. Asi Vám dali špatný ceník.. Dál jsem radši ani nečetl, vadí mi nepřesnosti.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Suedia rozhodně není broušená kůže, stejně jako Alcantara atd...
Jsou to všechno syntetické tkaniny!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tato hned prva generacia este bude legendou... podobne ako prva octavka ci prva fabia.... kodiaq je stale vizualne sviezi a za dane peniaze fakt kus solidneho masivneho auta o ktore sa dnes uz aj v bazaroch zakaznici biju na rozdiel od nejakeho elekrickeho leafu a podobnych novodobych tlaceniek... popravde sa mi facelift zda vydarenejsi u mensieho karoqu ( ktory sa mi az doteraz pacil menej ako kodiaq ) ale v tomto pripade by tomu pomohla ina farba kasne a aj nejake ine disky ... v principe je ale kodiaq stale paradny kauf.... :yes:
johny555
No já nevím, ale mně Kodiaq přijde jako jedna z nejhnusnějších škodovek, ať se na něj koukám z jakéhokoliv úhlu. Z novodobějších škodovek považuju za legendu Favorit - první "moderní" Škodvka, Felicia - opravdu masové a praktické auto, Octavia I/II - to byl klíčový úspěch škodovky - velké "západní" auto za málo peněz, dále dizajnově nejzajímavější Yeti a relativně povedený a prostorný Superb. Kodiaq je jen první velké SUV od Škodovky, to je vše. Mimo ČR naprosto nezajímavé auto.
Za 1,2 mega je to mnoho jiných a řekl bych i lepších SUVéček. Mám trochu obavu, že zrovna u něj ta hodnota časem půjde nejvíce dolů.
Avatar - xxc
xxc
Ano, ale hodnota nepojde dole kvoli tomu, zeby to auto bolo skarede. Mne sa paci tiez, vzhlad je ten najmensi problem.
Avatar - Emel
Emel
Za 2022 je Kodiaq (94t) celosvětově těsně třetí nejprodávanější auto značky, za Octavií (141t) a Kamiqem (96t), před Karoqem a Fabií. Superb jako klasický ekvivalent je na 60t (lift + kombi). Takže platí to, co psal murphy... Kodiaq je spolu s Octavií tahoun značky (je důležitější než Karoq i Fabia, protože je dražší a s vyšší marží).
Alfonz666
ale jsem na tenhle šrot uplně alergickej. Je mi jasný, že auto za to nemůže, tak ho asi přitahujou řidiči ***i (jak by řekl Havel "český přizdi**😉. Jakmile ho někde zahlédnu, hned se mám na pozoru. Na dálnici ho pod 160km/h jet neuvidíte a na okrsce předjíždí zpravidla přes plnou a v zatáčce, aby posléze odbočil do prava a a vybrzdil...
KarelJanda
Rád bych se zeptal: opravdu to jezdí reálně za 5,8 - 6,5 l/100 km? Firemní Karoq se stejnou konfigurací pohonného ústrojí měl na displeji hodnotu průměrné spotřeby 6,4 l/100 km. A Kodiaq je o něco větší auto...
Benjamin Hulboj
Proč pořád český motoristický novinář je tak šíleně neobjektivní k vozům značky škoda?
1. Slušná dynamika? - jste se zbláznili 150 koní v autě co má skoro 1,9 tuny.
2. Proč se nikdo nikdy nezmíní o absolutně katastrofálních materiálech v interiéru 1. Kodiaqu? Přední dveře jsou z dvojkové Octavie a zadní snad z dvojkové Fabie, bez přehánění. Druhá, vyšší přihrádka u spolujezdce nesahá kvalitě ani Francouzům z 89 roku.
3. Sedačky navrhoval někdo,kdo dělá dřevěné lavice do kostola - na kraj dáme nějaký tvar ať to hezky vypadá, jinak se sedí podobně.

Kodiaq je drahé, prostorné, dobře odhlučněné nepohodlné, uvnitř laciné auto s podprůměrnými jízdními vlastnostmi.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.