Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Šéfka Ineosu veřejně promluvila o elektromobilech. A má pravdu!

235 komentářů

ptr078
Pribeh tejto automobilky vobec nie je posobivy, skor parodia patologickeho klamara. Mala to byt vykladna skrina brexitu, nakoniec sam zutekal do monaka, vyraba sa v eu, beru sa bmw motory a hlavne konecny produkt je srot za viac penazi ako defender. Veduci vyhodil zatial sialene peniaze, uvidime, ako dlho to bude dotovat a ci vobec bude zaujem o tu kopu srotu.
Avantime
Kto povedal, že konečný produkt je šrot? Ty? Teba tu aj tak nikto neberie vážne. Choď si to vyskúšať a potom píš takéto "múdrosti".
ptr078
Myslim, ze uz o tom bolo popisane mrte a defender vychadza vo vsetkom lepsie a je lacnejsi. + zakaznicky servis atd... ale samozrejme kup si co chces
Avantime
Súčasný Defender je už skôr SUV, Ineos sa chopil príležitosti a vypĺňa miesto po klasickom starom Defenderi ale tiež už na modernej báze. Bol som Ineos pozrieť, lebo už sa začal u nás predávať a je to veľmi zaujímavý off-road. V základe je Defender 110 od 69-tis. eur, Grenadier od 76-tis., ale je rovno aj s lepšou výbavou. Tých zaujímavých doplnkov je tam aj tak toľko, že asi si to málokto kúpi pod 100-tisíc.
ptr078
A stale je to junk. Prilezitost tu nie je ziadna a nikto stary def nepotrebuje, to je len taka britska tradicia. Kto ma stary def, tak si ho necha, odtatni kupia novy a ineos bude hnit v dilershipe. Ja zijem s britskymi farmarmi a nik netuzi, ani sa nechysta ineos kupit a tak vyzeraju aj predaje. A v kazdej recenzii a porovnavacke to konci tak isto, kupte si def. Hlavne to stale trpi detskymi chorobami, ale ked tebe pride normalne zaplatit 100k za macku vo vreci, tak smelo do toho.
traveldrive
Vraj je uhlíková stopa problém. Súhlasím. Uhlíková stopa je problém. Len to treba povedať celé: Uhlíková stopa je VYMYSLENÝ problém.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mě hlavně fascinuje, že EU podporuje dotační politikou nesmyslné převážení zboží od čerta k ďáblu. Svojí politikou trhu práce podporuje nesmyslné cestování od čerta k ďáblu. Typicky polovina jižního Polska v neděli sedne do auta a jede pracovat do Rakouska a v pátek zase zpět... Neděle a pátek nejezdí po D1 a D46 Češi, ale Poláci...
EU podporuje svoji politikou dovoz surovin z druhé poloviny zeměkoule.
Ale Leyen a Timmermans nás budou krmit kecy o tom jak EU svojí politikou zachraňuje planetu... Ne. Cílem EU a eurohujerů je pravý opak. Chtějí tuhle planetu zničit. A zničit hlavně co nejvíc ekologicky :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej, tím, že jsou rovné pracovní možnosti, tak to je špatně ? Že se to polákům vyplatí a vydělají si více, než doma, to je kapitalismus, prostě cestují za prací. Kdyby to EU křivila, podpoří tu výrobu v Polsku, aby nikam nemuseli... tady jsi trochu mimo, nebo tedy zkus rozvést tuhle myšlenku
Hendly
“ EU podporuje svoji politikou dovoz surovin z druhé poloviny zeměkoule”

Teda myslel jsem, ze je to obecně znamo, ale ropa se v daleko vetsim objemu musi, na rozdil surovin pro EV, vozit pres pul sveta stale. Jde o palivo ktere spalujeme.

Proc ty prispevky tady od kritiku EU nemaji aspon zakladni logiku?
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
No, ropa se dá tahat trubkama, kterým se tady v Česku říká ropovod. Suroviny na baterky se vezou z Afriky do Číny a potom do Evropy. Tak nevím, co je víc eko nebo víc totality free. Poradíš mi, chatbote?
Hendly
Je celkem rozdil neustale dovazet palivo- ropa. A nebo jednorazove “nadrz” - baterie.

Ropovod o kterem mluvis ma 5100km a je to par mesicu co rusko v ramci sve politiky diktovalo podminky za kterych bude vyvazet plyn…
Uz je to jasne?
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
No, pořád ještě ne. Ropovod nevede jen z Ruska. Trubky stačí položit jednou. Odtahání milionů tun baterií z Číny do Evropy bude energeticky extrémně náročné a stejné množství tun se zase bude tahat na zpět k recyklaci (aka zahrabání do země). O žádné jednosměrné jizdence pro baterie nemůže být řeč.
Hendly
Ano vede i z Terstu kupodivu ke to pristav…
Tou trubkou pak ropa tece sama?
ryccardo
Ale ropa ne jednak nemusí vozit přes půl Zeměkoule. Konkrétně do Evropy teče několika ropovody. Navíc v 1 litru ropy je uloženo obrovské množství energie a dalších surovin, které potřebujeme, takže přechodem na EV se nevyhneme tomu těžit a rafinovat ropu. Ano budeme jí rafinovat o pár desítek procent méně.
Hendly
Stale dokola😀
Dovedes mi vysvetlit proc porovnavas ropu ktera je palivo a vozi se stale s baterii kterou privezes jednou a pak 20 let pouzivas?

Ropovod uz jsem tu psal. Proc vede asi z pristavu?..

a obrovske mnostvi energie.. ktrrou pak spalime s mene nez 30% ucinnosti
ryccardo
Jo proc bychom ji jespalili s 30% ucinnosti? Ja s tim nemam problem. Navic z ropy potrebujes dalsi suroviny ne jen benzin a naftu. To co se doveze vyuzijeme beze zbytku od plynnych slozek az po asfalt. Ano pokud bude rekneme 20% vozoveho parku tvorit EV, abychom te ropy spotrebovali mene, tak proc ne. :yes:
Hendly
A odpoved na otazku. Palivo vs nadrz?
ryccardo
V nádrži benzínu je takové množství energie, že kdyby si to chtěl mít v baterce, tak ji auto neuveze. Navíc doplnění nádrže trvá o řád méně času než doplnění baterie. Stačí ti to jako odpověď? Až se tento poměr sníží jak v kapacitě baterie, tak v rychlosti nabití, tak mi řekni jo.
Hendly
To je ale odpoved na uplne jinou otazku.
Ptam se proc porovnavas nepretrzity dovoz paliva-ropa s jednorazovym dovozem “nadrze”-baterie?
ryccardo
To je ale naprosto irelevantní dotaz. Proč to chceš vůbec porovnávat? A v nepřetržitém dovozu paliva je nějaký problém? Stejně tu ropu potřebujeme a budeme těžit a dovážet. Zdroje odkud koupit jsou navíc dosti diverzifikované. Států, které těží ropu je docela dost. Není to jen Rusko, ačkoliv tam nás to vyjde nejvýhodněji.
Hendly
Ne. Je to naprosto logicky dotaz v reakci na tvrzeni” “ EU podporuje svoji politikou dovoz surovin z druhé poloviny zeměkoule”

To ze jedna lod baterek nahradi x desitek /stovek lodi co vozi ropu ke prece jasne.
ryccardo
No a to je taky pravda. Suroviny pro baterky popř. celé baterky vozíme a budeme vozit z Číny. Pozor výhradně z Číny! Zatímco tu ropu máš šanci nakoupit z vícero zdrojů, takže máš mnohem robustnější zdrojovou základnu.
Hendly
Ale proc to davas na jednu rovinu?
Kdyz dovezes lod baterii tak ty auta muzou jezdit 20 let bez dalsi lodi.
Kdyz nedovezes jednou lod s ropou a nebo zavres kohout tak spalovaci auta stoji druhy den.
ryccardo
Já to dávám na jednu rovinu? Ty to tady vytahuješ. Mě je to jedno. Jen bych rád, aby si pochopil, že se stáváme kriticky závislými na čínských surovinách a to výhradně čínských bez náhrady. Trh s ropou je dostatečně diverzifikovaný na to, aby sis tu ropu dokázal sehnat někde jinde.
Hendly
Dve az tri roviny.

Lodi bude potreba mene nez s ropou. To je k te ekologii lodni dopravy.
Druha. Vyrobene EV uz nepotrebuje pro provoz nic dovazet ani z ciny ani z jinych mist 10 az 20 let.
a treti. Vyvoj baterii jde smerem k nepotrebe surovin jako je kobalt atd. Jde ale o to te. vyvoj podporit jinak to know how ziska zas jen cina.
ryccardo
Jasně ona tam ta baterka vyroste na stromě a pak se jen doveze lodí 😁

Ano to máš pravdu. Vyrobené EV už nepotřebuje nic. Jen ho nakrmíme elektřinou z uhlí a může vesele jezdit. CO2 stopa se u takového Enayqu asi po 200 tkm srovná s benzínovým autem. Za mě proč ne, když to někdo chce :yes:

Ano napsal si to správně. "Vývoj jde" ale zatím jsme k tomu ještě nedospěli a nikdo to neumí. Není ani jisté jestli něčeho takového pro sériovou výrobu baterií v této dekádě dokážeme. BTW to lithium bude potřebovat stejně. Toho se nezbavíš. Stejně tak měď a neodym na výrobu elektromotorů. Jinak to nejde. Takže možná se jednou zbavíš kobaltu. Toho se možná skutečně jednou dožijeme, ale to je jediný prvek, který jsi schopen z té baterky asi dostat časem pryč.
Hendly
Tohle ale neni diskuse😀
Vzdyt ti musim neustale opravovat tve omyly😀
Baterie bez kobaltu jsou uz v serii. Stejne tak neodym neni pro urcite motory potreba vubec.

Předpoklad je nekrmit EV elektrinou z uhli, ale max vyuzivat oze a tim naopak energeticky mix zlepsit.
ryccardo
Omyly fakt? Tak proč se ten kobalt tedy pro ty baterie těží a neodym na elektromotory taky? Bohužel to tak jak píšeš není, takže panují obecné obavy z toho jak se bude situace kolem těchto nezbytných kovů vyvíjet dál. Zrovna minulý týden jsem byl na jednom kongresu o budoucnosti automotive a kupodivu to tam bylo zmiňováno. Nikdo nás tam nechlácholil jako to děláš ty, že kobalt a neodym už nebudeme na výrobu EV potřebovat. Tak ti čoveče přemýšlím komu mám věřit tobě nebo odborníkům, kteří tam prezentovali data?

Mám spíš dojem, že účelově lžeš! Elektromotory do aut bez neodymu neuděláš viz.

https😐/fdrive.cz/…ez-neodymu-10325
Hendly
Myslis ze mas neodym v motoru travni sekacky?
Vzdyt to mas i v tom clanku na ktery odkazujes.

Jsou typy motoru kde neodym atd nepotrebujes. Maji v necem horsi vlastnosti, alw bezne se pouzivaji o u aut
Stejne tak baterie bez kobaltu.
https😐/electrek.c👋2022/04/22/tesla-using-cobalt-free-lfp-batteries-in-half-new-cars-produced/
ryccardo
My se ale bavíme o autech. Motor travní sekačky je něco úplně jiného a tam se stále jen bádá a vyvíjí viz ten odkaz. Takže tvé tvrzení, že na výrobu EV nepotřebujeme neodym se nezakládá na pravdě.
Hendly
Ryccardo😀
Takze baterie bez kobaltu ok. Tam uz si rozumime?

A ted jeste uplne zaklady elektrickych motoru😀
Myslis ze elektromotor nemuze fungovat bez neodymu? Vis proc tam je?
ryccardo
Ano baterie bez kobaltu beru. Teď se ještě můžeme bavit o tom jestli je parametrově lepší nebo horší. A motor bez neodymu už si taky rozumíme? Už chápeš, že je to zatím jen zbožné přání výrobců elektromobilů a ne jak si tvrdil ty, že se už takové motory vyrábí? 😁
Hendly
LFP baterie jsou v necem lepsi v jinem horsi. Je to jako se vsim. Kazdopadne bez kobaltu to jde.
S neodymem si nerozumime.
https😐/fdrive.cz/…ektromotory-9230
Sakra vzdyt to je zaklad u elektromotoru vedet jak funguji…
To co ty mas ta zbozna prani funguje dlouhe roky
ryccardo
Neboj to já vím jak funguje elektromotor a k čemu tam je právě ten neodymový magnet. Ty to jistě víš taky, takže víš, že elektromotory bez neodymových magnetů zatím do EV neexistují a není jisté jestli vůbec někdy budou. Nicméně to se soustředíš z neznámého důvodu stále jen na jeden prvek, který nám bude chybět a který na EV potřebujeme a musíme nakupovat z Číny.
Hendly
Tak jeste jednou. Tve tvrzeni:” že elektromotory bez neodymových magnetů zatím do EV neexistují a není jisté jestli vůbec někdy budou”
A realita😒br /> “ tu od roku 2015 vznikají především elektromotory pro elektromobily aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, které se vyznačují netypickou konstrukcí s vinutým rotorem a elektrickým buzením. Takové jsou totiž hospodárnější proti obvyklým permanentním magnetům a obejdou se bez drahého a obtížně dostupného neodymu.”
https😐/fdrive.cz/…ektromotory-9230

A takto je to s tvou znalosti skoro v kazdem oboru do ktereho se tu snazis mluvit.
PS: jo a jak funguje elektromotor nevis. To je z tvych prispevku jasne kazdemu kdo ma alespon zakladni predstavu o funkci elektromotoru.
Avatar - Anonym
Anonym
Aby Evropa přešla plně na OZE, budeš muset vozit ve velmi, ale V E L MI Z V Y S E N E M O B J E M U!!!! ty to suroviny a komponenty dalších 40 LET? utopisticky fanatiku + k tomu výstavba zařízení na vodík, na zelené louce, nebot nic z toho NIKDE NESTOJI!!!!!

A pokud se bavíme o celém světe v globálu, jedná o zvyšené vození suprovina komponent v letech 2024-2095 😄 😄 😄 😄 😄
ryccardo
Bariku "EU presla plne na OZE" je scifi na urovni Star Treku 😉 Vim ze ty to vis, ale jen jsem to chtel vypichnout pro neznale 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ONI TOMU VĚŘÍ, STEJNĚ JAKO STALINISTI VĚŘILI , ŽE PŮJDE PĚSTOVAT BALNA NA STEPI V KAZACHSTÁNU ŽE OBRÁTÍ TOKY ŘEK.

S TOU BAVLNOU TO JAK VÍME DOKÁZALI, jaké to mělo následky víme, dodnes to ničí tak mohutně životní prostředí a zabilio to tolik lidí, že auta sou proti tomu šidítko pro dětičky,
A taky toky řek by čistě tereticky taky šly otočit, investnout do toho tak 100 BILIONU rublů a strávit s tím 20 let. Ale následky by byl nedozírné.

A stejně tak dopadnou jejich zelený následníci s přechodem na OZE 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chce to porovnávat, protoze to je základ tohoto stromu diskuze, do kterého si se připojil. Vadí dovoz surovin na baterie ( jednorázový), ale nevadí neustálý dovoz surovin ( ropy ).
ryccardo
Ano přesně tak, protože ropu můžeš nakupovat na vícero místech, ale s baterkama a surovinama do nich je už dost problém, takže závislost na lodích se surovinama z Číny je brutálně nebezpečná. Když nám Rusko zavře ropu nebo plyn, tak ho sice složitě a giganticky většíma emisema nakoupíme někde jinde, ale dokážeme ten nedostatek saturovat. U baterií a jejich komponent to bohužel v EU nedáme.
DonVito
Jaky je problem se surovinama??

Znas vyvoj cen surovin v poslednim roce???
😲 😲 😲
https😐/source.benchmarkminerals.com/…rst-half-of-2023

Critical battery material prices declined between 20% and 40% in the first half of 2023 at a time when cathode and anode makers continued to destock existing inventories or remained cautious with new orders and producers continued to pile up supplies amid an uncertain demand scenario.

Materialy zlevnily o 20% - 40%!

To jsou fakta.

To taky umoznilo prudky propad cen EV!
:yes😒br />
Zase muzes napsat: "To jsem nevedel. Diky."
Avatar - Anonym
Anonym
neboj, on Vám je čínan zase brzy zdraží 😄 krom toho ted masivně zdraží přprava díky enám ropy, ale hlavně nafty.
Hendly
A cenu ropy a nafty nám diktuje někdo z venčí. A ty tu obhajuješ abychom se k ropě uvázali ještě víc.
Avatar - Anonym
Anonym
zelený Borisove, k tý baterce potřebuješ zdroje, kterýma ty baterky budeš nabíjet. Jelikož je nemáš postavené nebo NE v dostatečném množství, musíš krom surovin na baterky dovážet i kompoenty na OZE, protože podle vás neostlainistických utopistů je jádro , plyn a uhlí fuj.

A ty vaše neostalinistické fantasmagorie maj životnost max 20-30 let, takže to musíte stavět neustále dokola a neustále dokola vozit suroviny a komponety z číny a asie, navíc živelné katastrofy, technické závady atd vám likvudjí další % z toho postavneého.

navíc budete muset postavit další desetitisíe zařízení na výrobu vodíku, abyste ty uoptické nesmysly měly v zimě čím vykrývat + čím krmit lodě, vlaky, armádní, stavební a zemědělskou techniku, která nikdy na baterky nebude fungovat

Takže budete neustále vozit ve zvýšeném objemu minimálně dalších 40 let

Už sem ti tu tu vysvětloval 700x - je smutné, že nechápeš psaný text.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože ropa se nemusíš vozit lodí přes půlku svta, ale teče ropovodem, což je vlastně ekologická přeprava.

Zvýšení emisí při dopravě ropy jste si způsobili Vy sami, svými sankcemi 😄
ryccardo
Ropy a plynu si zapomnel napsat. Tam se diky sankcim, taky rapidne zvedly emise na dopravu a zkapalnovani, ale to zjevne nikomu moc nevadi.
Hendly
Ryccardo ukazal si ze neznas zakladni techniku tak aspon nesir ruskou propagandu.
ryccardo
Ja ti jen dodal par cisel a odkazu cimz jsem te zda se umlcel neb ti dosly argumenty, ale proc tu meles o rusky propagande? Zpochybnujes snad zase naprosto jasna cisla? Myslis ze zkapalnovani plynu, transport lodi atd. je mene energeticky narocne nez jeho distribuce plynovodem? Tomu rikas ruska propaganda? Se mi zda ze chodite s Hamunou na skoleni ke stejnemu politrukovi 😁
Hendly
Uz vis proc je v elektromotoru neodym?
ryccardo
Hlavne jestli ty chapes cisla a fakta, kteryma jsem te ztapnil 😉
Hendly
?😀.
ryccardo
Věřím, že chápeš, ale nevíš co na to napsat, že?
Hendly
Ne nechapu. Nechapu proc sem das odkaz na clanek s informacem o kterych se tady bavim delsi dobu a jsou vseobecne znama a delas z toho neco uzasneho.
Dnesninprodukce co2 na hlavu je v zapadnim svete zasadne vyssi nez v Cine a dalsich státech. Kdyz nebude nova technologie a dal se bude svet rozvijet smerem spalovani fosilnich paliv to cesta do pekla.
Zavirat pred tim oci a rikat ze se ma jeste pridat je naprosto iracionalni chovani.
Avatar - Anonym
Anonym
Neodymové magnety jsou schopny unést více než tisícinásobek vlastní hmotnosti a magnet o velikosti malé mince tak může udržet železný předmět o hmotnosti kolem 10 kg. Zajímavé je, že i výrobní cena těchto magnetů je nižší, než u Sm-Co magnetů.

Používá se to masivně v IT a audiotechnice.

tos nám tu zapoměl napsat, vševědoucí vědmo 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
školí je čínani, kteří je taky platí za násilnou propagaci OZE, EV auta s cílem ovládnout zdejší trhy, zlikvdovat evropský průmysl, zlikvidovat evropské výrobce aut, zlikdovat evropské lomy a doly a pak tu všechno levně zkoupit.
Tito aktivisté a fanatici díky šíření své obvludné ideologie umetají cestičku čínských zájmů a čína tutou pátou kolonu velmi štědře platí.

Stejně jako je dřív platil Gazprom a další ruské firmy, mající částečně podobné zájmy.
Avatar - Anonym
Anonym
Nešiř nám tu čínskou propagadnu, zelenej utopisto a nebud členém páte kolony likvidující EU automobilky, EU průmysl a neohrožuj energetickou bezpečnost Evropy.
Avantime
Uhlíková stopa problém je, len teda zakázať spaľováky nie je jej riešením.
traveldrive
Nemyslím si, že to je problém, resp. rozhodne nie takého rozsahu, ako sa nám snažia nakukať. Podiel áut je marginálny, prakticky nula. Ale, žiaľ, malý obyčajný človek je najlepšou husou na šklbanie, lebo nmá prakticky žiadnu šancu sa voči tomu brániť.
Čo sa týka ekológie, máme oveľa vážnejšie a komplexnejšie problémy ako uhlíkovú stopu. Uhlíková stopa je len slovo, účelovo vytrhnuté z kontextu.
Avantime
Súhlasím, že je to vytrhnuté z kontextu. Potom sa niektorí "múdro" oháňajú vetami typu "Veď aj v pive je CO2." Uhlíkovou stopou sú celkové skleníkové plyny, nie len oxid uhličitý. Nemyslím si, že emisie z dopravy sú zanedbateľné, to by bol alibizmus, ale je fakt, že tu máme oveľa väčších znečisťovateľov. Momentálne sú to v našom európskom okolí podľa mňa nielen uholné elektrárne, ale aj vojna na Ukrajine či úmyselne zakladané lesné požiare. Oháňať sa pri tom všetkom zákazom spaľovákov je smiešne alebo skôr tragikomické.
DonVito
Miluju tenhle whataboutismus.
😁
Ten je univezalni vymluvou na vsechno.

Proc resit auta a ne elektrarny?
Proc resit auta, kdyz je valka?

Proc si cistit zuby kdyz mam chripku?
Kdyz si zlomim ruku a nohu, proc lecit s nohou i ruku? Proc vlastne vubec lecit i tu nohu, kdyz existujou berle a prasky na bolest? A prasky jsou levnejsi nez sadra. A ke vsemu, kdyz si nekoupim prasky, tak zkrachuje pharmaprumysl...

W T F

https😐/cs.m.wikipedia.org/…i/Whataboutismus
Whataboutismus [wot'e'bautismus] (též úhybný manévr)[1] je typ argumentačního klamu, který je založen na odvedení pozornosti k nesouvisejícím či zdánlivě významnějším problémům či skutečnostem.
:no: :no: :no:
Avantime
Ten whatabautismus sedí skôr na teba, ja som skôr pragmatik. 😄
DonVito
Tak tve elektrarny a valka (v diskuzi o autech) byl ukazkovy whataboutismus.

Nevim co mas na mysli u me.
Arese
U tebe zase panuje zuřivý elektrofanatismus, což je mnohem horší... 😲 :no:
Avantime
To, že zatváraš oči pred odvrátenou stranou masívneho rozvoja elektromobility. Všetko má vždy svoje pre aj proti.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo válka, když o to mluvíš, tak konflikt na Ukrajině v letech 2022-2030 vyprodukce emisí jako 110 MILIARD OSOBNICH AUT plníích Euro6 😄 😄 😄 😄 😄 😄

a chemického jedovatlého odpadu jako 1,4 BILIONU 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

A k tomu ještě mnamky jako ochuzený uran, dobrou chut až si dáš rohlíček z ukrajinský mouky ze zamořeného ukrajinského pole uranem, chemikliuema, ropou, zbytkami sragor ze střel atd atd
traveldrive
Ja by som položil otázku inak - máš zlomenú nohu, prečo ošetruješ len zalomený necht na palci? Presne to sa deje. Riešia sa nejaké emisie výfukových plynov, pritom problém je inde a oveľa oveľa väčší.
Hendly
A kde se emise neresi?
traveldrive
Si si istý, že reaguješ na môj príspevok?
Hendly
Ano. Znas nejake odvetvi kde se emise neresi?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Těžba drahych kovu pro baterie v zemi tretiho sveta 😉
Hendly
a co maji drahe kovy spolecneho s EV?
Nechces si nejdriv ujasnit o cem pises?😀
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ptal si se, kde se kasle na emise. V jakem odvetvi..
Hendly
No ale proc pises o drahych kovech ktere se pouzivaji na katalyzátory spalovacich aut v souvislosti s baterii?

😀 Proc kolem EV panuji stale naproste nesmyslne argumenty proc je EV spatne😀
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lithium se do baterii nepouziva ? Ja mam treba takovou baterii v mobilu… To dalsi co pises jsou jen obecne kecy, ktere sem nepsal. To si muzes odpustit. Odpovedel sem na otazku, zkus alespon jednou cist, co sem napsal a slovo od slova, jinak to vypda, ze mas asi dyslexii.. ne omlovam se, ale prosim cti doslova co pisu..
Hendly
A lithium se radi mezi drahe kovy ?😀

Co si ujasnit aspon zakladni pojmy?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mel jsem za to, ze ano… ale moje chyba. Diky za pouceni.
Hendly
Palec nahoru.
Nemam s tim problem.
Proto se snad diskutuje, aby se clovek dozvedel neco noveho a opravil sve omyly.
Jen si myslim, ze bez urazek je to lepsi.
Avatar - Anonym
Anonym
vyrábí ze se z nich baterky a komponenty pro OZE. A nejmenuje se to drahé, ale vzácné kovy a ma teriály.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, vzacne, to je ono, spletl jsem se
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Řešit co2 zákazem spalováků a neřešením např. přemnožení Afriky, je asi jako řešit odřeninu a ignorovat tepenné krvácení. Nevím, jestli to sedí do té tvé what about teorie, ale takhle to je.
Hendly
Tak africke staty vetsinou nejsou zasadnim producentem CO2. Naopak budou nejspise nejvice postizene zmenou klima.

A technologie ktere se dne vyvíjejí budou samozrejme prinosem i pro tyto staty.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Ti lidi tam nejí? Neprodukují potraviny, nepoužívají hnojiva a nerozšiřují zemědělské plochy na úkor lesních porostů? A čím je jich víc, tím víc tahle potřeba roste. Nehledě na to, že se tam musí prakticky vše až na diamanty dovážet. Průmysl mají nulový, to ano.
Hendly
Produkce CO2 je nizsi nez produkce CO2 evropskych statu.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Tak jen rychle z Google. Populace Afriky k 2016 1,216 miliard. Populace EU 450 mil. Člověk dýcháním vyprodukuje okolo 900 g oxidu uhličitého za den, tedy asi 300 kg za rok. Jednoduché počty. A to jsme jen u toho, co tam vydýchají. Že nemají lokální průmysl a všechno se jim tam musí tahat přes moře a oceány je věc další. Navíc jsou to prasata. Stačí streetview po ulicích Lagosu (asi nejkulturnější město subsaharské Afriky) a je to regulérní smetiště. Ani nechci vědět, čím topí, když si dělají ty své placky. Ale dřeva tam moc vidět není. Takže bych se snižováním CO2 a obecně odpadu začal právě tam.
Hendly
Jsem fascinovan.
Nejaka teorie kde se bere ten vydechovany uhlik v lidskem tele?

Proc nejdriv nepremyslis nez neco napises?
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Tak je tam to "vyprodukuje". Takže předpokládám, že je to číslo očištěno od to, co člověk vdechne z atmosféry. O čem je tu vlastně řeč? Skutečnost je taková, jak píšu. EV žádné co2 neřeší. Možná tak lokální emise. Z globálního pohledu je třeba především regulovat populaci. Afrika, Bangladéš, Pákistán a jiné ráje.
Hendly
Uzasna kombinace. Zakladni neznalosti kombinovane s pozadavky na radikalni reseni.

Ty vubec netusis co je kolobeh CO2 v prirode atd, ale zaroven tvrdis co CO2 resi a nebo ne…..
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Jsem rád, že víš, co tuším nebo ne. Když dojdou argumenty přichází osobní rovina.
Hendly
Ok, tak kde se v lidskem tele bere ten uhlik o kterem pises?
Jestli aspon tusis tak neni nic snadnejsiho nez odpovedet.
Nemam problem se zde verejne omluvit, kdyz dokazes ze nemam pravdu.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Člověk dýcháním vyprodukuje okolo 900 g oxidu uhličitého za den, tedy asi 300 kg za rok.
Tim je asi řečeno vše. Proces dýchání a vznik co2 v těle se dá určitě taky dohledat.
Hendly
Hmm omlouvat se teda fakt nebudu.
Jde totiz o zaklad o co s Co2 jde.
Je uzavreny kolobeh CO2 kde je priroda a clovek vcetne dychani a pak CO2 pridavane do obehu spalovanim fosilnich paliv.
Dve naprosto rozdilne veci.

Dychanim opravdu do systemu zadne CO2 nepridavas.
Avatar - Mokrous
Mokrous
He?

Dýchání nepřidává nic do systému? Cca 5Gt CO2 ročně od lidí a zvířat je nic? + Metan atd...
Uzavřený koloběh to byl možná v době, kdy se člověk nemnožil rychleji než kobylky a bylo ho 10x míň.
Hendly
Stejna otazka😀
Kde se bere ten uhlik co se dostava dychanim z lidskeho tela?😀
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ze žrádla, to dá rozum.
Hendly
a v tom jidle se veme kde?😀
Avatar - Anonym
Anonym
Víš je to to metan? 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nojono, tak jsem se tentokrát nachytal. Psal jsem rychleji, než myslel.
Abys neřek, že jsem takovej cocot, tak to přiznám.
Už jsem trošku odrost od těch časů, kdy jsme probírali krebsův a citrátový cyklus atd...
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
styl psani a argumentace tomu napovídá…
ryccardo
Hamuno vystupuj aspoň pod svým běžným nickem a neschovávej se tady, aby si mě následně poťouchle provokoval mailama jak mi to tady vy zelený demagogové "nandáváte" 😉
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Klidně odkud jsi? 😉
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Tak z Prahy. No to je 100 km, ale co by si chtel diskutovat. Nevim jestli to ma cenu jezdit. To mas zase emise navic 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak na to setkani chci taky 😁 Jsem zvedavej, jestli cizek-niccolo prijede 😁
Avatar - Anonym
Anonym
ale jistě že jsi, prohlaná ulhanino 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi nahlášen hammuno, pokračuj 😄
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
už tě zas odbanovali Hammuno?

Kažsparem z povolání - utrpení zeleného trolla Hammuny.

Nový dokument ČT 😄
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi nahlášen Borisove, pokračuj 😄
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Jo ty nechceš přijet diskutovat. Ty chceš přijet a nechat si nafackovat. To já tě prve úplně nepochopil 😁
traveldrive
CO2 je jediné zlo?
Hendly
Samozrejme ze ne. Muzeme se bavit o dalsich emisich ze spalovacich aut. Takove nespalene uhlovodiky, PM a ostatni rokovinotvorne emise muzeme rozebirat celkem dlouho.
Avatar - Anonym
Anonym
Nazdar Borisove, co chemický, jaderný dopad, MILIARDY TUN plastů v oceánech a mořích, co neřešené Aralské jezereo, díky kterému vanou větry co přináší sůl a chemie až do Himalájhí, káení pralesů, ztraené bomby a vojenský materiál v oenánech a mořích, pálení dopadů , pneumatik atd v asii a africe, a 10 MILIARD dalších neřešných problémů?


NIC VID


Hlavně že máš auta a saplovací motory, utopistický fantasmagoristo, následníku Lysenka a Borisova. Jsi dobrý žák. Musí z tebe mít radost 😄 😄 😄 😄
traveldrive
Ty si úplne slepý a hluchý, chlape.
ryccardo
Vtip je v tom, že CO2 vůbec žádné zlo není. Je to potrava pro rostliny 😁 To jen zelená propaganda z toho dělá zlo a ze všeho viní člověka 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Už si poslal do Afriky 900 MILIRD BRITSKYCH LIBER? aby na to zbídačelá, rozkradená a korupcí prolezlá afrika měla? Ta afrika, kde dodnes lidi nemaj ani vodu a kde hafo lidí neumí číst a psát . Tak těmhle lidem pomůžou EV plečky a vodík. HAHAHAHAHAHHA - to je mezigalatický vtip tisíciletí, JEDES BOMBY BORISOVE

Z těch 900 MILIARD 400 rozkradou diktátoři a vlády a zbytek se možná dostane na účel určení.

Takhle funguje pomoc Africe už poslední 80 let 😄 😄 😄 😄 😄 😄
traveldrive
Asi nemá veľký zmysel ťahať sa o slovíčka.
Samozrejme, sú oveľa väčší znečisťovatelia ako automobilová doprava. V tom kontexte mi jej podiel príde minimálny, naviac sa s obmenou vozového parku za novšie autá stále pomaly znižuje. Snaha o zavedenie podľa mňa extrémnej normy Euro 7 mi príde už dosť cez čiaru. Keď už tak veľmi chcú znižovať emisie, prach z bŕzd či pneumatík, mali by tlačiť skôr na zníženie hmotnosti áut a riešiť rýchlosť a plynulosť premávky. Zmraziť Euro 6 na povedzme 20 rokov by tak mohlo byť účelnejšie - automobilkám by to doprialo čas na vývoj a ustálenie procesov. Čo sa deje teraz, je pretvárka, špekulácie, bordel a chaos.
Skutočne nerozumiem tomu, prečo sa voči automobilovej doprave zavádza toľko represií. Kontajnerové lode veselo plávajú sem a tam, niekde som čítal, že len 7 alebo 10 tých najväčších sa čo do produkcie exhalátov vyrovnajú všetkým autám sveta... Letecká doprava - nech mi nikto nevraví, že tie tisíce a desaťtisíce lietadiel, ktoré sú spalinami benzínu vlastne poháňané, nemajú zásadný vplyv na produkcii skleníkových plynov. A sú ďalšie problémy. Vojny, zastaraný priemysel v tretích krajinách, znečistenie morí, odlesňovanie - a tak by sa dalo ešte pokračovať. A nakoniec treba k požiarom a vojná, ktoré si spomenul, pripočítať prírodné katastrofy ako napríklad výbuchy sopiek, taká Etna podľa médií len jednou erupciou vypustila do ovzdušia 10 tisíc krát viac skleníkových plynov ako ľudstvo za celú svoju existenciu...
Takže skutočne, celý ten ošiaľ okolo áut je smiešny. Myslím, že ekológovia by sa viac mali zamerať na to odlesňovanie, v náväznosti na to odvodňovanie a ničenie ekosystémov, znečistenie súše aj morí a tak podobne. Ničomu z toho zákaz spaľovákov nepomôže.
Hendly
Sorry ale tvuj prispevek obsahuje h 90% fake informace.
Veris tomu co pises? Kde jsi ty informace vzal?
Hned prvni.
-“Kontajnerové lode veselo plávajú sem a tam, niekde som čítal, že len 7 alebo 10 tých najväčších sa čo do produkcie exhalátov vyrovnajú všetkým autám sveta“ fake ktery siril i profesor Macek.
dalsi:” do ovzdušia 10 tisíc krát viac skleníkových plynov ako ľudstvo za celú svoju existenciu”
FAKE

Proc tomu veris?
traveldrive
A prečo ty veríš bludom, ktoré píšeš?
Prakticky o všetkom, čo nájdeš na nete, niekto napíše, že je to pravda, niekto iný zase, že je to hoax. Ako vieš, čomu môžeš veriť a čomu celkom nie?
Že niekto nejakú správu označí za fake neznamená, že to skutočne fake je. 😉
Takže verím čomu chcem a čomu chcem neverím. Tak ako ty.
V súhrne produkcia skleníkových plynov človekom môže byť zásadná.
Produkcia skleníkových plynov osobnými autami je marginálna - napriek tomu sa voči ľuďom rieši najintenzívnejšie. Prečo?
DonVito
Neumis rozlisovat informace.

Sorry.

CO2 emise lodi muze srovnavat s automobilovou dopravou jen zcela nekriticky clovek.

Je to jako kdybych napsal, ze jedna krava vyprodukuje vic lejna nez vsechny auta.
A bude to pravda.
Protoze auta lejna neprodukujou.
😁
Takze zacneme od zemedelstvi.

A what about energetika?
What about Afrika?

What about lode je dalsim skvelym prikladem whataboutismu.
Vy se tu v diskuzi prekonavate.

PS Vazne si myslis, ze kdyz se resi auta, tak se neresi odlesnovani nebo odvodnovani??? Jakou to ma proboha souvislost? - typ argumentačního klamu, který je založen na odvedení pozornosti k nesouvisejícím problémům či skutečnostem? 😉
Hendly
Jsou jiste veci jako prirodni zakony ktere asi zpochybnovat snad nechces. Nebo?

A kdyz ty prirodni zakony znas a zacnes pocitat tak celkem jednoduse prijdes na to, ze je to hloupost.
A nepotrebujes k tomu internet a ani nikoho na internetu aby ti rekl jestli je to pravda nebo lez.
Takze zkus spocitat kolik by takova lod musela spalit paliva aby mela emise jako pises.
Fakt to neni slozite.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele nemusíš nám to tu tak trapně kazit.
Nemám rád EV fanatiky, nechci násilný přechod k EV atd.
Ale podobné příspěvky z nás dělají nemyslící diesel, nebo benzindezoláty.

Dávno je zdokumentováno, že celková průměrná roční sopečná činnost je cca 1, max. 2% všech emisí CO2. U oxidů síry pochopitelně citelně vyšší.
To samé platí pro ty MAERSK a spol. lodičky. Opět se to týkalo těch největších, zastaralých a hlavně nešlo o CO2, ale opět o SOx.

Příště najdi relevantní argumenty, které HendyVitům zobáky a ne tyhle hoaxy.
Hendly
“ Příště najdi relevantní argumenty”
👍🏻 budu za ne velice rad.
DonVito
Wau.
Ja neverim svym ocim.

Za kazdy vecny argument. :yes😒br />
nemyslící diesel, nebo benzindezoláti pobavili
Avatar - Mokrous
Mokrous
Čemu nevěříš? Že sis teprve až po letech všimnul, že se vždy snažím předkládat jen relevantní a podložené argumenty? Tak líp čti a používej mozek místo zaslepeného fanatismu a demagogie.
DonVito
Budu rad, kdyz mi kdykoliv opravis v tom, co pisu.

Ale vecne a s podkladama.
ryccardo
Já bych jen rád dodal, že veškerá osobní automobilová doprava v EU tvoří necelé 1% emisí CO2. Člověk asi nemusí být matematický génius, aby si spočítal, že když Asie v emisích CO2 prudce roste, tak mi to s našima autama na baterky asi nezachráníme, i když se nevzdělaní tupani v oranžových vestách budou přilepovat k silnicím klidně každý den.
Hendly
Zas nekolik veci.
Je nejaka oblast kde se CO2 neresi? Proc stale vytrhavas jen auta?
Druha. V produkci CO2 na hlavu je evropa pred vetsinou asie. CR je v tomto ohledu jedna z nejhorsich zemi.
Zapojeni EV do elektrickeho systemu pomaha redukovat CO2 v energetice.
A to co se vyviji na “zapade” nasledne samozrejme propadne i do zaostalejsich ekonomik.
Myslis ze kombinace FV panelu a male baterie bude v zapadle africke vesnici daleko pristupnejsi nez co jineho.
ryccardo
Ano CO2 se v EU řeší všude možně, ale tak jsme na autowebu, tak se nebudeme bavit o vytápění domů a pod. Nevím proč počítáš CO2 na hlavu. To je nepodstatný údaj. Tebe zajímá produkce CO2 celkově a tam je Asie naprosto dominantní. EU je nic a to nejen v rámci aut, ale celkových emisí CO2.

Tvé tvrzení, že to co se vyvíjí na západě následně propadne do zaostalejších ekonomik je samozřejmě pravda. Aktuálně očekávám, kdy propadne do všech zaostalejších ekonomik takový vynález jako splachovací záchod a čistička odpadních vod 😁 Pak někdy v daleké budoucnosti koncem století tam možná propadne i ten EV 😁

Kombinace FV panelu a EV se v té zapadlé africké vesnici dočkáme odhadem tak v příštím století 😁
Hendly
Takze souhlas ze CO2 se resi ve vsech oborech?

Proc maji mit auta výjimky?
ryccardo
Ano v EU se řeší ve všech oborech. Teď se můžeme ještě pobavit o tom jak moc jsou ty úspory reálné a jak moc jsou jen na papíře virtuální. Víš, že když přesuneš výrobu něčeho z EU do Asie, tak si sice v EU ušetřil emise a škodliviny, ale celé je to jen na papíře, protože si ty emise vypustil někde jinde? To je bohužel běžná praxe a směr, kterým EU jde.
Hendly
Ano to se vi. Proto se taky mluvi o zavedeni uhlikoveho cla.
Avatar - Anonym
Anonym
Jak bude zelený eurobolševický úředník kontrolovat, co kde vypustil čínan nebo afričan nebo jihoameričan? A proč by ho proboha měl poustit k sobě a umožnit mu kontrolu?

Nechceš emisně špatné výrobky milá Evropa? Ok, tak si tu CHICPNI HLADY!!!! Umrzi a měj nepřetržitý blackout

Hrozně jednoduchá poltiika, čína Vám jí brzy převede v praxi 😄 😄 😄 😄 Pátá kolona zde za tučný peníze vlastně pomáhá svému vrahovi . Smutné
traveldrive
Hoaxy proti hoaxom. Majú rovnaký účinok ako argumenty. Nijaký. 😉 Ale aspoň je veselo.
ryccardo
Ano to je přesnější. Ještě by taky chtělo hodit sem čísla. Takže třeba pokud zastavíme v EU výrobu ICE a nahradíme je za EV, tak bychom snížili globální emise CO2 o necelé 1 procento a za zády nám rostou státy BRICS, které tvoří cca 50% světové populace (10x víc než EU) a ty na naše snahy o bezhlavé snižování emisí kašlou.
DonVito
Vazne jsi napsal BRICS???

Vis ze soucasti BRICS je Cina, nejvetsi auto trh sveta?
Kde se prodava vic EV nez vsude jinde???
Hendly
A neni Cina ktera brutalne jede EV nahodou v BRICS?….
DonVito
Jsem rychlejsi. 😄
ryccardo
Ale hoši naučte se počítat. Já přeci nepopírám, že Čína je největší výrobce EV na světě. BYD už dokonce předstihlo Teslu a stalo se největším výrobcem EV na světě. Nicméně vyrobí za rok 5,8 milionů EV. Čína má 1,4 mld lidí. Celý BRICS má asi 3,6 ml lidí a vy tu šermujete necelýma 6 milionama aut? A kolik se za tu dobu v zemích BRICS prodalo spalováků a vypustilo obecně CO2 víte? Já viděl graf a je to strašný, takže se soustřeďte na celkový obrázek a nevytrhávejte si z kontextu co se vám zrovna hodí. Uznávám, že pro neznalého člověka může skoro 6 milionů aut vypadat úchvatně, ale neznamená to ve finále vůbec nic.
Hendly
Tak znova. Ekonomicky nejvetsi clen BRISC je Cina ktera je svetove cislo jedna v prechodu na EV.
ryccardo
Ale Čína nepřechází na EV. Čína vyrábí jen určitý podíl aut jako EV. K tomu vyrábí spalováky a hybridy, takže co se mi snažíš říct?

Navíc specielně BYD má za cíl zničit automobilový průmysl v Evropě. Prohlásil to CEO firmy. Takže nejdříve s pomocí vedení EU přesvědčíme lidi, že mají jezdit v bateriových autech a až pak zjistí, že bez Číny ta bateriová auta nevyrobí a že je Čína umí vyrobit díky tomu, že sedí na zdrojích nutných pro jejich výrobu, tak jim je budeme levně prodávat a zničíme v Evropě celý automotive byznys. Za mě má Čína supr plán.
Hendly
Cina na EV prechazi. Proto investuje uz 10 let ohromne penize do baterii.
EV je jako prechod o parniho stroje, ale daleko rychlejsi.
Nikdo o EV zakazniky presvedcit nemusi.
Ty si stale myslis ze nekdo kupuje Teslu za mil protoze musi?
ryccardo
Takže už nevyrábějí spalovací auta? Respektive je v dohledné době přestanou vyrábět? Do baterií Čína investuje, protože na tom vydělá. Jen zblblá EU od nich bude nakupovat baterie a nejen do EV, ale vyrábí baterie do všeho, tak proč by do toho neinvestovali? Jenže investice do výroby baterií nerovná se kompletní přechod na EV jak to prezentuješ. Ne já si myslím, že EV se v Evropě prodávají, protože jsou na to dotace. Ne protože zákazníci musí. To že nemusí a taky to nedělají se projevuje pak takto 😁

https😐/www.e15.cz/…odu-auto-1410588

Jak říká Hamuna. Když něco nedává ekonomicky smysl tak proč to dělat 😁
Tím myslím proč si koupit drahé EV, když si můžu koupit výrazně levnější spalovák.
Hendly
A evropa snad nedela spalovaci auta?

Takze EV se prodava diky dotaci?
Takze to pises, ze zakaznikum je jedno druh pohonu, ale jde o cenu. Chapu to dobre?
ryccardo
Zatím ještě dělá, ale tlačí aktuálně na jejich zakázání.

Ano přesně tak. EV se prodávají díky dotacím. :yes:

No cenu určitě jako jeden z hlavních parametrů a pak ještě užitnou hodnotu, ale pokud bude operativní leasing na Škodu Enyaq díky dotacím 4000 korun měsíčně, jak je tomu v Německu, tak si to svého zákaníka najde i přes technická omezení, která z toho plynou. Takže jo jde hlavně o cenu.
Hendly
Takze jde o cenu.
A ted jaka je predpoved poklesu ceny baterii a EV aut?

Podle dostupnych info je u EV velky prostor pro dalsi pokles cen. Stejne tak je pokles cen u veci jako FVE ktere delaji provoz EV daleko levnejsi.
Jak je tomu u spalovaciho auta?
ryccardo
Předpověď je zázračná, ale ty zázračný předpovědi jim už nějaký čas nevycházejí a stagnují.
Souhlasím, že pokud se povede srazit cenu baterie, tak je velký prostor pro snížení ceny EV. Uznávám, že tam je velký potenciál. Možná se jednou dožijeme toho, že koupit si EV bude jasná a nejvýhodnější volba, ale zatím to tak bohužel není.

Vývoj spalovacích aut probíhá už přes 100 let a faktem je, že lidstvu se podařilo dotáhnout spalovací motory k dokonalosti, kdy vypouštějí zanedbatelné množství škodlivých emisí a jsou výkonné a spolehlivé, takže si říkám proč plody toho desítky let trvajícího vývoje teď zakazovat?
Hendly
Pises ze zakaznikum jde ve velke casti jen o cenu. Klesa soustavne cena ev?

Jinak k te dokonalosti spalovaciho motoru. Provozni ucinnost pod 30%. Trvanlivost a spolehlivost…. no to si asi kazdy precte pod testem ojetin.

Emisni cistota. Dnes zasadne lepsi nez drive, ale se vzrustajicim provozem spolu s neplnenim emisnich limitu v realite to neni nic slavneho.
ryccardo
Ano máš pravdu. Cena klesá, takže je už jen o pár set tisíc vyšší než cena spalovací verze. Až se dočkáme toho, že klesne pod úroveň spalováků, tak se dá uvažovat o zvětšení prodejů. Do té doby to nedává ekonomicky smysl.

Trvanlivost a spolehlivost mám vyzkoušenou. Na svém autě budu mít za chvíli 370 tis km. To nepovažuju za špatný výsledek.
DonVito
370.000km u EV bych za spatny vysledek povazoval.

Kdyz mas dnes napr. 60kWh baterku, jeji zivotnost je mnohem, mnohem vyssi.

Napr. s 2000 cykly a dojezdem na nabiti 300km to dela 600.000km. 😉
Tohle bych rekl, ze je takova bezna hodnota, kdy bude mit moderni EV jeste tak 75% SoH.
😲 😲 😲
ryccardo
Jsi si jistý, že 14 let stará baterka bude mít stále kapacitu 60 kWh? Já bych spíš řekl, že bude v tom autě už druhá baterka, protože ta první to nemá šanci vydržet. Respektive její kapacita žalostně spadne.
DonVito
75% SoH znamena, ze 60kWh baterka bude mit 45kWh. 😉
Kolik bude mit po ctrnacti letech zalezi na teplotach provozovani, poctu cyklu, na jake urovni nabiti ji udrzujes atd.

S tvym najezdem po 14i letech bych cekal, ze bude mit pres 80% SoH? Tezko rict.

Co vis o zivotnosti baterek resp. poctu cyklu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dej EV do užívání průměrně techniku ignorující ženě a garantuji, že do 1 měsíce je po baterii.
DonVito
Nesmysl.
ryccardo
Osobni zkusenost mam jen s Lion baterkama v ntb a mobilu kde baterie, ktera neni zdaleka tak teplotne namahana jako v EV vydrzi cca 4-6 let. Verim ze v EV by mohl s trochou setrnyho zachazeni 8-10 let dat nez pujde do kytek. 14 let na slunci a mrazu bych jeji zivotnost netipoval.
Avatar - Anonym
Anonym
Teslu kupují jenom fanatici a lidi, co chtěj mít auto co zrychluje za 4-5 s a nemaj koule na to si koupit V8 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Nebo to fasují v korporátech co chtějí nebo jsou bankami nueny být eko frinedly
ryccardo
Tak ja nerikam ze je to spatny auto. Pro nekoho kdo ma prachy a libi se mu, tak proc ne. Moje krevni skupina to neni. Ja radsi to lepsi V8 😉
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes:

Ono to špatný auto je, levně vyrobené, mezierně spraovaný, s tragickými materiály z petky a navrhované designerem po lobotomii 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já bych Teslu náhodou bral. Ale jedině nový S-ko.
A nepotřeboval bych Plaid. I základ je zbytečně silnej.
Klidně ať udělaj o 300 koní slabší zadokolku.
A místo koní ať raději přidají pár kWh a protáhnou střechu na Shooting brake.
Akorát by musela stát tak o 0,8-1M míň, musela by se vyrábět v Evropě a kvalitně a musela by mít páčky na blinkry a stěrače a kulatej volant.
Pak by mi nevadila a asi by mi i těch 700km papírovýho dojezdu stačilo. :-!
gil54
😁 😁 😁
Taky mám vybráno. A jsem daleko skromnější. Stačí mi Fiat 500e taj jak je, akorát by musel být levnější o 650 000 Kč. No a na jízdy mimo město bych si stejně nechal véosmu 4,4. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
:-!
Já nerad přesedám, tak když už, tak už... :-!
traveldrive
Pokojne hoci trojku alebo Y. Tie autá sú OK, len nie sú pre každého a na každý účel.
DonVito
Proc by mela vlastne Britanie snizovat svoji uhlikovou stopu?
What about BRICS?

Proc bych mel tridit odpad?
What about BRICS?

Proc bych mel chodit s autem na technickou?
What about BRICS?

Zni to smesne?
To jsou ale tvy argumenty.
ryccardo
No ono proč by EU měla nějak dramaticky snižovat svoji uhlíkovou stopu. Je to ve skutečnosti jen taková hra, která se děje hlavně na papíře a nebude mít na klima vůbec žádný dopad. Takže si tu hru hrajte. Já se toho neúčastním 😁
DonVito
A proc USA a proc Cina?

Tvuj argument je univerzalni.
😁 :yes😒br />
Proc by se mela zrovna Cina snazit?
Kdyz Rusko, Indie, Brazilie ani Jizni Afrika nedela dost...
ryccardo
Ti ale nic takového nedělají 😉 Blázníme jen my v Evropě.
DonVito
To myslis vazne?

https😐/en.m.wikipedia.org/…n_administration
Biden's climate change policy focuses on reducing greenhouse gas emissions, as under the Obama administration.[2][3] On his first day in office he rejoined the Paris Agreement.

A Cina?
https😐/www.counterpointresearch.com/…a-ev-sales-2022/
One in Four Cars Sold in China in 2022 Was an EV With BYD Powering Country’s Outperformance

Kazdopadne v Evrope se neprodava tolik EV jako v Cine.
A USA vynaklada ohromne mnozstvi prostredku, jen jsi o tom doposud nevedel.

https😐/www.cnbc.com/…nce-funding.html

The spending will move forward Biden’s commitment to cut U.S. carbon emissions in half by 2030 and achieve net-zero emissions by 2050.
😲
A fakt to neni jen o autech.

Takze poukazovani (whataboutismus) na jine obory nebo jine zeme je ZCELA bezpredmetne.
ryccardo
Ano to myslím vážně. Tvoje odkazy jsou bohužel dost o ničem. Poslouchat vysokoškolský profesory se ti nechce, tak snad si aspoň něco přečteš 😄

https😐/realisticka.cz/…5-2020-udaje-bp/
Hendly
A cetl si tam ty udaje o produkci CO2 na hlavu?
Edit: ted koukam na zdroj clanku😀
BP Britsh petroleum
ryccardo
Ano četl. Údaj úplně o ničem. Navíc se tam vzápětí dočteš jak tohle číslo do budoucna ve zmíněných rozvojových zemích poroste, čímž ti ale porostou celkové emise CO2 daného státu 😁
Zajímavej článek co? Nastavuje to těm tvým demagogickým kecům celkem pěkný zrcadlo 😁
Hendly
No a jedine jak tohle cislo snizit jsou nove technologie.
DonVito
My odkazy uvadeji fakta o investicich a plany.

Co konkretne rozporujes odkazem na inerpretaci dat od ropne spolecnosti?
ryccardo
Rozporuju vaše sluníčkářský zelený kecy založený na kusých informacích vytržených z kontextu. Tohle ti dává krásný obrázek jak to vypadá v rámci světa, jakou roli tam hraje EU a co lze do budoucna očekávat 😉
DonVito
Jakou roli hraji ve svete Cina, USA a Evropa?

To jsou tri nejvetsi znecistovatele sveta.

Vsichni tri prechazi na elektromobilitu.
V cem je problem?

Ja ti poskytnul fakta.
Tys mi poskytnul neco od BP a ani jsi to neokomentoval, proc to vlastne poskytujes.

Bylo by fajn, kdybychom zustali ve vecne rovine. Nesnaz se hrat na ideologickou strunu. Nic nevytrhuji z kontextu.

https😐/www.energy.gov/articles/biden-harris-administration-announces-155-billion-support-strong-and-just-transition

Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers

Stacilo napsat: nevedel jsem, ze je v Cine i v USA tak silna podpora elektromobility.
😄

Mylit se je lidske.
ryccardo
To "neco od BP" jsou ty vole fakta, ktera jsem ti poskytl, aby si videl celkovy obrazek a pochopil situaci, o ktere tu siris bludy. Vic pro tebe udelat nemuzu.
DonVito
Jaky bludy?

Co z toho co jsem napsal, je v rozporu s tvym odkazem?

Konkretne, prosim.
ryccardo
Treba uz jen to jaky zasadni dopad na svetove emise ma EU a fakt ze vubec netusis jakym brutalnim zpusobem rostou a porostou emise ve zbytku sveta. Taky vubec netusis co znamena par milionu EV pro cinsky trh a ze je to prakticky nic. Protoze mezi tim v Cine vznikaji desitky uhelnych elektraren, ktere nejake usporene emise CO2 hrave smaznou. Proste si jasne demonstroval ze jen papouskujes nejakou naucenou zelenou propagandu a soustredis se na marginality.
Avatar - Anonym
Anonym
Na sibiři denně taje další a další permafrost a díky tonu se uvolnují stovky tun metanu ale on tu řeší auta.

A víš proč je řeší?

protože EV je dobrej business, likvidace konkurence, na kterou by čínan ve splaovácích neměl, (protože kde se v EU prodává čínská S-klasse s V8 a V12 nebo činské MB G, ), navíc s Ev sou provázané OZE, další mega business pro čínna + emisní povolenky, snízení limitů všeho možné zlikvidují evropský průmysl a těžbu surovin a čínan to rád všechno dodá, za naplené ceny.

No a tohle všechno čínan potřebuje, tak si tu vydržuje pátou kolonu šířící jeho zájmy.

jak prosté
Hendly
Ryccardo kde je nejvic novych instalaci oze , kde je nejvetsi rozmah ev?
Avatar - Anonym
Anonym
v Německu, protože zelený bolševik to masivně dotuje. Když si vypnul jádro a nemá dost plynu, na který sázel, nic jinýho mu nezbývá, krom modlení aby nebyla tuhá a dlouhá zima, nebot to by musel akorát překupovat elektřinu od sousedů vyrobenou z ošklivého jádra a fuj fuj uhlí.

Tomu se říká pokrytectví jak svina.

Co tam máš dál? 😄
Hendly
Je to Cina. V instalaci OZE i v EV je daleko pred vsema.
Protoze i ta Cina si je vedoma co by znamenalo dal spolehat na fosilni paliva.
Avatar - Anonym
Anonym
Fakt? V absolutním množství instalací nebo v přepočtu na obyvatele? Abysme tu srovnávali srovnatelná fakt, protože čínanů je nejvíce na světě, takže absolutní počty instalací sou nicneříkající hausnumero, přepočti na na počet obyvatel.
Hendly
Když chceš přepočet na hlavu tak je to celkem snadné, protože v přepočtu na hlavu je v Číně produkce CO2 daleko menší než v EU. Takže v redukci naší produkce CO2 máme dost velký prostor.
Avatar - Anonym
Anonym
Čína na fosilní paliva spoléha - proto staví nové uhlené elektrárny a ty stávající rozhodně nechce vypínat + staví samozřejmě i jádro.
Hendly
Čína má půlku svetové instalace OZE. S uhlím jen prostě dojíždí svůj pozdní start o proti západu. Má v uhlí jen málo větší podíl než třeba ČR. S jádrem se zdaleka nedostala na podíl co má EU a zdaleko ne jako ČR.

Číná spolehá na fosilní paliva jen na dobu přechodu k jiným zdrojům. Stejně jako všicni.
Jinak i Čína má stejně jako EU a ostatní státy emisní povolenky.
ryccardo
Jiste mi to povis 😉
DonVito
Ja nekde psal o vlivu EU?

Kde?

V Cine nejsou EV prakticky nic?
Poslal jsem ti statistiku.
Je tam podil 25%!
Avatar - Anonym
Anonym
Nikdo nikde na nic nepřechází, v USA se prodávvá miliony nových V8, V6 a R4 na benzín i naftu a Čína vesele spaluje uhlí a staví nové uhelné elektrárny, do řek vypuští jedy, chemiklie a další životu nebezpečné látky a navíc masivně zrbojí azvyšuje zbrojní výrobu, což produkuje další splodiny a jedy.
ryccardo
Presne tak BRICS zadne emise CO2 neresi. To jen my v EU. Ale hosi si budou stejne mlit svou 😉 Nejvic se mi libi kecy o whataboutismu 😁
DonVito
Ale to neni pravda.
Tve informace jsou mylne.
Cina i Indie emise resi!

My (EU) resime auta, Cina, USA i Indie resi auta.

V cem je problem?

Ty bys rad, aby Indie elektricka auta resila a my ne????
https😐/energy.economictimes.indiatimes.com/…upport/102627950
Boosting EV adoption: Industry calls for innovative financing, government support...

https😐/www.livemint.com/…88005217114.html
The Government of India aims to achieve 100% local production of EVs under its ‘Make in India’ initiative. However, the Indian EV industry is still in the early stages with a quick growth plan.

https😐/www.reuters.com/…ster-2023-09-13/
India to draft new policy in push for EV investment, minister says

https😐/cleantechnica.com/…ev-sales-report/
38% Plugin Vehicle Market Share In China! (China EV Sales Report)
ryccardo
Hele víš, že ze tříděného plastového odpadu se použije akorát PET a folie? To je totiž to jediné co dokážeš na třídící lince poznat a následně zrecyklovat. Všechno ostatní končí ve spalovně nebo na skládce. Nic jinýho s tím dělat totiž nejde. Takže ano taky třídím odpad, ale jsem si vědom toho, že plast, který vytřídím z drtivé většiny proletí komínem.

Ne moje argumenty neznějí vůbec směšně. Směšně zní tvé výkřiky do tmy.
DonVito
Tak jinak, proc nesypes odpad z okna?
Kdyz BRICS stejne znecistuje mnohem vic nez ty?

Promin, asi je tato diskuze na tebe prilis slozita.

Chapes co je whataboutismus?
"Whataboutismus [wot'e'bautismus] (též úhybný manévr)[1] je typ argumentačního klamu."
Mohl bych te pozadat, abys prestal pouzivat argumentacni klam?
ryccardo
Proč? Protože bych pod tím oknem měl pak bordel. Jestli země BRICS dělají bordel u sebe, tak mě to nijak netíží. To je jejich bordel a jestli si ho házejí do přírody je čistě jejich problém.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč auta na technickou nechodí v USA nebo na Ukrajině? A asi v dalších 75 státech světa 😄 😄 😄
DonVito
Tak takova je interpretace acz. 😲

Normalni clanek (o tom jakou dostala na konferenci v realu sodu 😁 ...) je treba zde😒br />https😐/news.yahoo.com/…y-150653222.html

Ozzy nasel kazdopadne novou spriznenou dusi. 😄
K Toyote se pridal Ineos.

Toyota i Ineos predvadi naprosto ucelova prohlaseni ve svuj prospech. Ktere nemaji nic spolecnyho s realitou.

Lynn Calder, who was speaking at the Society of Motor Manufacturers and Traders’ (SMMT) Electrified conference, told delegates that focusing on power sources such as hydrogen – as well as more efficient hybrid combustion engines – alongside BEVs was the best route forward. :no: :no:

But her remarks were rebuffed by the Department for Transport’s director of transport decarbonisation Richard Bruce, who said pushing forward with more than one fuel option “can be used as an excuse for inaction”, given its ambiguity within policy.
:yes: :yes: :yes😒br />
“Looking at [figures such as] NOx [nitrogen oxide] and its overall impact, BEV is by far the best :yes: option, especially when compared to hydrogen,” he said. “Let’s be clear: we know hydrogen is an option, but it is not the option.”

Presne toto jsem zde vysvetloval vcera.
Proc se ale tyto "nazory" siri?
Protoze: can be used as an excuse for inaction...
:no😒br />
FUTURE IS ELECTRIC
Avantime
V podstate sa smeješ buď žene v duchu že "veď čo už o tom môže vedieť" alebo snahe o pokrok, čo ma u teba celkom prekvapuje. Ineos je gigant a primárne výrobca chemikálií. Inovyn je schopný ako vedľajší produkt vyrábať vodík. Čo je na tom zlé, keď sa nejaký podnikateľ a vizionár ako Ratcliffe snaží posunúť vpred? Okrem áut si vyrábať aj palivo a ponúknuť ho svojim zákazníkom. :yes:
DonVito
Aktualne ma Ineos ve vyrobe pokud vim dieselovy off-road.

V cem vidis konkretne ten posun vpred / snahu o pokrok??

Proc myslis, ze raekce na ni byla😒br /> pushing forward with more than one fuel option “can be used as an excuse for inaction”?

PS Rozhodne se nesmeju zene... Odsuzuju jeji nazor. Stejne jako kdyz tam zrejme promluvil (muzsky?) zastupce Toyoty.
Avantime
Napíšeš, že budúcnosť je elektrická, ja ti napíšem, že pracujú na vývoji získavania vodíka zo svojej továrne a ty to zaklincuješ návratom do súčasnosti, že majú dieselový off-road. No a? Majú aj benzínový a budú mať aj elektrický. Je rok 2023 a áno, väčšina pracovných strojov má stále spaľovacie motory.
DonVito
Ok, bavme se konkretne.

Vodik z jejich tovarny je patrne odpadni.
Odpadni vodik nemuze byt pouzit v palivovych clancich (pro lokalne bezemisni vozidla).
Tzn. ze zrejme navrhovala vodik spalovat.
Proto koment: na zminene konferenci od e😜erta na dopravu😒br /> Looking at [figures such as] NOx [nitrogen oxide] and its overall impact, BEV is by far the best

Jinak myslim, si, ze ji nikdo nebrani, prijit s vlastnim cistym resenim!!!
Problem je, ze Ineos ted nema nic a pritom kritizuje zvoleny smer!
Az prijde s resenim lepsim nez BEV, potom at zacne BEV kritizovat.
Zatim se BEV jevi pro osobaky jako vyrazne lepsi z pohledu emisi.
Avantime
Okej, to už sú lepšie argumenty.
Oni sa elektromobilom nebránia, inak by ho asi nechystali. Ale mať pracovný stroj do terénu s ťažkými batériami mi tiež nepríde ako úplne ideálne riešenie. Toto beriem ako stroj, ktorý sa nebude masovo vyrábať a musí zvládnuť náročné podmienky, kde je logické, že chýba nabíjacia infraštruktúra. Určite sa však nájdu takí, čo s tým budú jazdiť primárne v meste a hodí sa im elektrická verzia.
DonVito
Ale ja nemam problem s tim co Ineos dela nebo planuje.

Ale ona kritizovala britske reseni snizovani emisi😒br /> Focusing just on battery-electric vehicles (BEVs) as a way of reaching the country’s carbon targets will “fail”, the CEO of Ineos Automotive has said, insisting we need a mix of technologies in order to successfully hit goals.
:no😒br /> S tim nesouhlasim.
Jinak urcite ji nikdo nebrani pouzivat jiny (lokalne) bezemisni zpusob dopravy napr. FCEV.
Problem je, ze by si evidentne rada prolobovala emise (a nejen co2...) at uz z vodiku/e-fuelu anebo i z HEV. Nebo alespon posunula zakaz spalovaku v Britanii aby tam mohla jeste par let prodavat diesel. O tom ta diskuze byla - muj nazor.

PS Myslim, ze BEV off-road toho zvladne hodne. A ze v Britanii tolik nedostupne divociny, kde by se nedala vybudovat nabijeci infrastruktura neni. Resp. ze tam clovek tezko bude prekonavat nejake zavratne vzdalenosti divocinou. Ja vidim porad jako smysluplnejsi (existujici!) alternativu treba toto😒br /> Rivian se 135kWh
https😐/www.auto.cz/…e-ta-cena-144173 nez nejake plkani o jinych alternativach.
Avantime
Ty s ňou nesúhlasíš, ale ja áno. Čo teraz? Som z tých, čo si myslia, že keby hoc aj budúci rok obmedzili predaj nových áut so spaľovacími motormi len na HEV, tak si to nikto ani nevšimne. Malo by to do konca tejto dekády významnejší vplyv na zníženie emisií ako keď sa tu budeme ďalej tváriť že podiel nových elektromobilov v Európe na úrovni 13 percent je obrovský úspech a že staré autá s vysokými emisiami tu nejazdia.
Ale súhlasím s tým, že byť skeptický voči splneniu emisných cieľov a predávať pritom off-road, ktorý má emisie CO2 na úrovni 290 g/km je taký britský humor.
DonVito
Tak v nasledujicich letech uvidis strmy narust prodeju EV.
Vis proc?
Protoze strme klesa jejich cena.

Jak jsem psal, az prijde Tesla a VW s malym levnym (na urovni spalovaku) crossoverem, budou prodeje jinde. A ty nebudes mit argument 13%.

Kazdopadne jsem vzdy rad za vecnou diskuzi.
Ja argumenty odpurcu chapu.
Jenze jejich nejvetsi chybou je, ze naroubujou antualni stav techniky treba na rok 2030.

https😐/insideevs.com/…00-mile-battery/
Jenze v roce 2030 budou mit nektera EV dojezd 1.400km!
A jaka asi bude nabijeci sit?
Horsi nez dnes asi ne.

Kazdopadne jsem rad za vecnou diskuzi.
Napr. i za posledni vetu tveho prispevku.
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Sranda bude , až Vám čínan a jeho kamarádi zdraží suroviny o 1500-7000% aby Vás dovedli k EKONOMICKEMU KRACHU 😄 😄 😄

Těš se - už brzy 😄
Avatar - Anonym
Anonym
to bude super, že bude dojezd 1400 Km.
Ted abys do roku 2030 postavili a instalovali na světě😒br /> 110 milionů navbíječk
2,5 BILIONU FV panel
600-950 MILIONU vetrníků
a investovali do výroby zeleného vodíku 500 BILIONU EURO
a do přepracování rozvodných sítít cca 900 BILIONU EURO

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

JinAK TO FANATICKÝ UTOPISTO NEMÁŠ ČÍM KRMIT + PRŮMYSL + TOPENÍ DOMÁNOSTÍ, LODĚ, VLAKY, LETADLA, STAVE, ZEMEDĚLSKÁ ARMÁDNÍ, SPeCIÁLNÍ, HASIČKLÁ ATD TECHNIka
Avatar - Ozzman
Ozzman
Libi se mi, jak ti lezim v zaludku… mimochodem to, ze delas v automotive pro jeden koncern, neznamena, ze znas interni vyzkum jinych, Mokrous tady minule psal vyvoji o palivovych clanku v BMW… tak ted ja uz si jen pockam par let… nechť sa ukáže 😊
DonVito
Uvedl jsem ti plany leadera ve vodikove technologii.
Je to Toyota.

Toyota planuje 200.000 FCEV rocne v roce 2030.
Tesla planuje 20.000.000 aut v roce 2030, pokud vim.

O tom jak jsou oba plany realne diskutovat nechci.

Realita je takova, ze plan BEV Tesly odpovida 100x planu Toyoty FCEV.
:-! :-! :-!
Co ty na to?

PS Kdybys chtel nahodou rozporovat plany Tesly. Tak Tesla vyrobila vloni 1,3 milionu aut - BEV. To je 6x vic vyrobenych BEV Tesly v roce 2022 nez plany Toyoty na FCEV na rok 2030.
Rad se bavim o faktech a cislech. A o planech automobilek. Ne o domnenkach diskuteru zakladajicich se na znalostech jinych oboru. 😉
ryccardo
Já ti nechci brát iluze, ale FCEV v osobních autech končí. Nikdo s tím už moc nepočítá.
DonVito
Ale to ja vysvetluju Ozzymu uz nejaky cas.
😁
ryccardo
Reálně si myslím, že ani těch 200 tis aut nevyrobí. Mirai půjde do sraček. Věřím, že to Toyota bude držet v rámci vývoje nových technologií, protože to ufinancuje, ale předpovědi Hamuny o budoucnosti osobních aut na vodík zjevně nevyšly. Těch pár kusů co jezdí a je problém je někde natankovat to nevytrhnou.
DonVito
Souhlas.

Ale Hamuna s Ozzym dal sni...
Avatar - Anonym
Anonym
O čem s níš ty? O těžkém tahači co uveze 400 tun materiálu a má baterky o váze 90 tun? a dobu nabíjenmí 3-6 dnů?

😄 😄 😄

Hele co takhle speciální australský nebo africký vlak co má 600+ vagonů. Myslíš že bude stačit 200 tun baterié nebo radši dáte 400 tun? Já myslím, že za rok byste to mohli nabít, z FV panelů tak něco mezi 2,5-4 roky 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Bude potřeba se zasdit aby v EU vzniklo cca 25-50 MILIONU nových lůžek v psychistrických léčebnách, kam bude potřeba zavírat podobné utopistické šílence, ohrožující energetickou bezpečnost Evropy i celého světa.
To by měla být investiční priorita číslo 1
DonVito
Nelezis mi v zaludku ty.

V zaludku mi lezi tvuj nicim nepodlozeny nazor na alternativni pohony.
IPace
o tom co je nebo neni budoucnost rozhodnou zakaznici, ne nejaci recnici z automobilek :yes:
traveldrive
snívaj
ryccardo
Přesně tak :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ne, to se do idealogie nehodi ! P.s u EU ma za 3 roky revizi tohoto cile 😁 Nechme se prekvapit
Hendly
Ozzmane nepsal si neco o svem globalnim nadhledu?
Tady jde o sjednoceni terminu s EU protoze je s individualnim datem prechodu poslali vsichni nekam.
Ukazuje se jak byl brexit zbytecny.
Avatar - Anonym
Anonym
Jediné co je tady zbytečné svo tvoje zelené, neormaxistické ideologické kydy.
Arese
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
DonVito
Pro ty, co si mysli, ze emise CO2 se resi jen v EU, zdravim ryccarda (i kdyz tento clanek je spis o Britanii...), mam jedno pateticke video.

https😐/youtu.be/QNv9PRDIhes?si=gGsAkqM6xIv6ez3R

2030 status, Mother Nature, Apple
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zrovna Apple by měl pomlčet 😁 Jeho výrobky montují děti v Číně a jejich telefony překračují hranice záření dvojnásob... z toho by si mohl nabíjet svoje EVčko 😁
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Věřit můžeš ...
DonVito
A zase nove kazani?

Jako kdyz se svezes tramvaji. To jsi taky hrdina. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, moment, že ty výrobky neplní normy, to si snad zaznamenal ne ?

Já jezdím metrem a tramvají pravidelně do práve, záleží mne na uhlíkové stopě a životním prostředí...nic ekologičtějšího mimo pěškobusu není, to se snad taky shodneme ne? Nebo v čem je problém ? ... cyklistiku nepočítám, protože chování cyklistů zničilo tento krásný sport
DonVito
Zaznamenal. Ale Apple jde trochu mimo me, takze me to moc nevzrusuje. A v porovnani s emisema dieselu si myslim, ze je Apple neskodny. 😉

Ano, na uhlikove stope snad mame shodu. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, trochu to vypadalo, že jsi fanoušek... já si jdu zrentgenovat zatim ruku, než ho vyměním za jinej 😊 Měj se.
DonVito
Bud zdrav

Jeste neco pro tebe😒br />https😐/www.auto.cz/…obchodni-sdeleni#j8Ov
Vodík může zachraňovat lidské životy. Jaký působí na lidské zdraví?
😁
Avatar - kuk
kuk
Tak hodně štěstí s těma spalovákama. Uvidíme jestli z rakovinometů zbyde kámen na kameni až konečně dorazí Cybertruck. Už maj 2 miliony rezervací. :-!