Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Proč se za manuál v BMW M2 připlácí? Neradostnou odpověď prozradil šéf BMW M

35 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Manuál si nikdo nekoupí pro rozjezdy z křižovatky, nebo sprinty na semaforu.
Tady jde o úplně jiné věci. A zrovna u aut pro zábavu zvedne koeficient zábavnosti o 100%. A je mi úplně u zadele, jestli mi to někdo ve stejném autě v automatu natře o dva metry na semaforu.
Avatar - iudex
iudex
Je to presne tak, pri dragraces vidíš, že radenie s manuálom veľmi spomalí zrýchľovanie, tá pauza tam je zrejmá.
Druhá vec je, či chceš machrovať na semafore, alebo si zajazdiť. Ja by som uprednostnil ten manuál, aj keď je pomalší. Hoci je pravda, že bavorácke manuály nie sú žiaden zázrak. Cez víkend som sa krátko zviezol na Porsche Spyder s manuálom a to bola jedna báseň, úplná učebnicová definícia manuálu, kratučký, presný, dokonalý. Takýto manuál by som v športovom aute uprednostnil pred najrýchlejšou dvojspojkou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně! Hlava 22 :yes:

Dokonale jsi mi připomněl dávnou historku z porady v jednom korporátu, kde jsem pracoval.

Porada:
Já: "Potřebuju výrobek xy pro klienty, protože si ho žádají."
Management: "Ale v systému jsou prodeje 0."
Já: "Ano jistě, nedokážu prodat to co není skladem. Potřebuji objednat na sklad."
Management: "Ale v systému jsou prodeje 0. Nemůžeme objednávat to co se neprodává."
Atd. 100x dokola.

Už tam nepracuji :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Oni si vždy nájdu spôsob a vedia to aj pekne okecať ako z teba vytiahnúť nejakú kačku naviac. Raz sú to emisie, potom technický pokrok a tentoraz odkaz na históriu.
PR oddelenie má v tejto dobe kopec práce.
Automat je bez debaty lepší na okruhu, rychlej jazde po okreskách či do mesta. Je ale stále kopec ľudí čo ich ešte baví kvedlať pre radosť.
PS nedávny test M2 od Ondreja Ch na AK trošku zvozil súčastný automat v M2
webpaja
Nebo o 2s na okruhu 😉
topten
ja bych manual zahrnul do kulturniho dedictvi lidstva, takze automobilky by o nej musely pecovat az do skonani veku
kdyz tam muze byt borsc a nove snad i zateckejch chmel, tak proc ne manual 😄
a i nejaky dotace by na to mohly pobrat
Avatar - iudex
iudex
To je slušná Hlava 22: väčšina M modelov sa predáva s automatom, preto manuály neponúkame. Ale keď sa manuály nevyrábajú, tak sa asi nemôžu ani predávať; v podstate M2 je jediný model, kde existuje alternatíva (viem, je aj M3 s manuálom, ale to je základný slabší model a všetci kupujú silnejší Competition, kde manuál nie je).
Otázka je, či existuje dôvod, aby bol manuál drahší ako automat. A odpoveď je jednoznačná, neexistuje.
Je jasné, že automat (notabene 8-stupňový) je výrobne náročnejší, zložitejší a preto drahší, ako obyčajný 6.st manuál (donedávna si BMW ten automat cenilo na cca. 2500 eur oproti manuálu). Je to teda čisto marketingové rozhodnutie BMW, aby vydolovali ešte viac peňazí z petrolheadov. Pár sa ich pochopiteľne nájde, ale normálny kupujúci bude zvažovať, prečo by mal za jednoduchší 6st. manuál, s ktorým je auto pomalšie (a žerie viac), priplácať. A prevažná väčšina nepriplatí.
Avatar - speedfred
speedfred
Tiež nie som ktovie aký šofér ale mám 500 koňovú zadokolku s manuálom snažim sa trošku aspoň učiť a posúvať ďalej.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jak přitom van Meel uvedl v rozhovoru, pro automobilku znamená manuální převodovka větší úsilí, které ovšem po technické stránce ani nedává moc smysl. „Manuální převodovka je pomalejší, má vyšší spotřebu paliva a někdy také nižší maximální rychlost, takže vlastně z technického hlediska postrádá smysl.“ Šéf sportovní divize dodal, že se jedná spíše o „záležitost dědictví“ a dnes je manuální převodovka nabízena jen proto, že ji někteří zákazníci prostě chtějí.

A to prosím říká šéf SPORTOVNÍ divize BMW....očividně "měkouš"...... :-! :-! :-!
Avatar - iudex
iudex
Jj, takouto logikou potom postrádajú zmysel športové autá celkovo. Veď sú nepraktické, majú menej miesta, odvezú menej batožiny, plus všade sú rýchlostné limity, cesty sú preplnené autami, niet ich kde reálne použiť, na okruhu zase majú vysoké emisie, uvoľňujú častice z bŕzd atp. Človek by čakal, že šéf športovej divízie bude to svoje "dedičstvo" brániť, nie tvrdiť, že nemá zmysel. 8-s
Avatar - pradeda777
pradeda777
No nezlobte se, ale iudex má v tomto případě pravdu. Pracoval jsem 25 let ve vývoji u firmy Toyota a vím přesně jak probíhal new model development a model facelift a také vím, že v drtivé většině případů, když se jednalo o převodovku, tak byla v kategorii parts "carry over". Pouze v případě, že National Servce Division "hlásila" větší výskyt "field problems", byla tato podrobena potřebným modifikacím. Není důvod se domnívat, že by postup byl u BMW nebo ZF jiný. Právě proto, že jak správně píšete "above", stojí to peníze.

Edit. V případě BMW by si manuální převodovka (používaná v M vozech) určitě zasloužila vylepšení, ale také rozumím tomu, proč BMW k vůli "ekonomice tohoto vylepšení" a určitě i postoji Accounting Division, do toho nešla....
Avatar - iudex
iudex
Ok, nech je po Tvojom. Manuál je drahší ako automat. 😉
rohor
Hlava XXII 😄 :yes:
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jo kamaráde, takové Mko v manuálu neni pro padavky....já jednu baby M140i v manuálu mám a v mých 76 letech ji už konečně prodávám, tak vím o čem mluvim...
Avatar - iudex
iudex
Nebuď skromný, máš 510 koňovú zadokolku s manuálom (tú "slabšiu" zadokolku s manuálom ani nespomínam). 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Na lámání rekordů si vezmu specifikaci k tomu určenou, ale ten pocit, když si ten čas o to víc musíš zasloužit, protože záleží i na řazení, člověk více splyne s autem. Manuál nikdy nic nenahradí, i když bude pomalejší, pořád nabídne to, co automat nemůže.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Samozřejmě, že manuální 6sp převodovku, která byla dimenzovaná na 550Nm přenášelo BMW z vozu na vůz, protože jinou neměli. Jinak souhlas.
Avatar - Anonym
Anonym
Jak se říká, u BMW udělali kozla zahradníkem.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Já přece netvrdím, že za stejných podminek je jako výrobek manuální převodovka dražší než automat. Pokud bude 50 % objednaných aut s manuálem a 50 % s automatem, tak se bude připlácet za automat. Ale pokud reálně přesahuje poptávka po automatické převodovce násobně tu po manuální, je pak manuál to dražší, za co se připlácí. Nemusí se Vám to líbit, ale většina těch aut se dnes neprodá puristům, kteří s ním chtějí jezdit na okruhu a řezat zatáčky v Buchlovských kopcích, ale ajťákům, právníkům, bankéřům, apod., kteří jsou často taková kopyta, že je s podivem, že vůbec mají řidičák. Ti to bez automatu ani nezvládnou udržet na silnici, a nebo pak přijdou do servisu a řvou, že chtějí spálenou spojku a setrvačník na garanci ...
Avatar - iudex
iudex
Nedramatizuj, žiadne náklady na vývoj nie sú, je to starý 6st. ZF manuál, ktorý sa robí bez veľkých zmien desaťročia. O školení mechanikov nie je už vôbec argument, manuál predsa nie je niečo nové, presne naopak, to vedia servisovať všetci, skôr nové zložité dvojspojky a pod. sú problém. Jediný relevantný argument môžu byť emisné pokuty, nejaké desiatky eur to asi budú, určite ale nie tisíce.
rohor
jen aby tam nakonec nebyl bateriový elektromobil včetně všech nabíječek 😄 😄 😄 budou památkově chráněný
Avatar - sargis
sargis
Tak radsej dobry automat ako zly manual. Na ten moj v Insignii som si po troch mesiacoch este nezvykol, ale to je chyba auta, nie vodica 😉
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Já myslím, že nemusí být tak úplně pravda, že není důvod, aby byl manuál dražší než automat.
Vývoj té převodovky stojí peníze, pak je potřeba tu variantu s manuálem samostatně homologovat. To jsou další obrovské náklady. K tomu se připočte zvýšená produkce emisí CO2, o což automobilka logicky nestojí, když jí to zvyšuje flotilové emise, takže to může ve výsledku stát také dost peněz. K tomu je potřeba započítat další náklady do servisní sítě. Školení mechaniků, speciální nářadí, přípravky, atd. To všechno také reálně stojí spoustu peněz. K tomu samotná výroba převodovky, kde se zase veškeré náklady dělí počtem vyrobených kusů.
Pokud reálně požaduje manuální řazení třeba 10-15 % zákazníků, všechny tyto náklady se rozpočítávají na to, ve srovnání s automatem, malé množství kusů.
Reálně pak může opravdu manuální převodovka vycházet výrazně dráž než ta automatická.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tyto přemotorované bestie se mají řídit oběma rukama. Ta pauza při řazení se mi už do moderních aut nehodí. Automaty udělaly obrovský pokrok. Na rozjezdu na zelenou dělá automat každé zařazení 2m náskok. Víš jak, neskuteční borci v jedničkové ovci TDI si řeknou, dodávku nepustím a já ani nevím že závodí. 😉
Arese
Skvělý nápad! A já bych do takového kulturního dědictví zařadil celá auta s normálním, čistě spalovacím motorem! 🙂 😄 :yes:
Arese
Skvělý nápad! A já bych do takového kulturního dědictví zařadil celá auta s normálním, čistě spalovacím motorem! 🙂 😄 :yes:
Arese
Perfektně vystiženo! 😄 :yes:
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Nevím samozřejmě, jak to fungovalo u Toyoty, ale nemyslím si, že by BMW, potažmo ZF převodovku přenášelo bez sebemenších změn do další generace vozu. Takže určité náklady na vývoj tam vždy jsou. K tomu se stále bavíme o výrobních zařízeních, homologaci a dalších nutných věcech, které se prostě nákladové dělí mezi stále menší počet vyrobených kusů. A to pak od určitého poměru způsobí, že složitější a výrobně náročnější automatická převodovka vyjde pro automobilku levnější, než ta manuální.
Avatar - speedfred
speedfred
To vieš keď si dovolí spiatočnícky fosil zakričať " save the manual" tak tu máš ale zaplať.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
No nezlobte se, ale evidentně tomu moc nerozumíte, respektive netušíte, jak to funguje v automobilce a její dealerské síti.. Převodovka se vždy modifikuje a upravuje pro daný model. Řeší se spojka a její ovládání, to jsou další konstrukční práce a úpravy, vázané na konkrétní model. Náklady na vývoj tam tedy rozhodně jsou. Je také třeba řešit výrobní zařízení, skladování, distribuci, atd. A to samé se týká servisu. To, že pro Vás je to "pořád stejná převodovka" opravdu neznamená, že je zcela identická. U značek jako BMW se sice nepraktikují postupy opravy převodovky přímo v dealerství, ale i tak se provádí školení mechaniků, aby měli zažité a natrénované postupy, jak převodovku vymontovat a namontovat, jaké použít nástroje, utahovací momenty, atd. Když budou všechny auta s automatem, školení bude jedno, když bude manuál a automat, budou ta školení dvě, nebo jedno delší (dražší).
A pro repasování převodovek u BMW, potažmo ZF opět musí být k dispozici veškeré vybavení, nástroje, aby bylo možno ty repase provádět.
Tohle všechno stojí peníze, které se pak dělí mezi počet vyrobených kusů převodovek.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nevím co se ti nelíbí, řekl to přesně jak to je. Navíc kdo tu z nás je takový šofér, co dokáže krotit M2 na limitu pro zábavu. Já teda ne. M2 bych uměl použít jenom na rovně a pak bych vyměkl.
Avatar - speedfred
speedfred
QV má manual od Getragu ktorý používa aj BMW a tam je krúťák 600 či 650Nm. Zatiaľ to znáša fajn
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Práve kvôli limitu tohto manuálu od ZF na 550 Nm má M3 s manuálom okresaný krútiak práve na tých 550 Nm, kdežto Competition (s automatom) má krútiak až 650 Nm.
Reco
Lenze ono zmysel nema. Ak beries sport ako prekonavanie limitov, tak automaty su uz o galaxiu dalej ako manualy. Vsak ani profesionalny motosport sa uz na manualy davno nehra. A aj vo virtualnom motosporte rovnako. Ak najdes sampionat kde sa jazdi na manualoch, tak su to prave tie nostalgicke pokusy - ale for fun, nie profi. U motoriek s oneskorenim rovnako. Je fajn si kvedlat sam, ale quickshifter vie pobavit viac.
Reco
Nuz, manualy uz nahradene boli. Automatmi. A uz sa na tom naozaj nikdy nic nezmeni 😊