Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
twistedTSD
5
Vypadá to, jako když se spáří Kuga a id.4, a ten tablet je meh, ale tak aspoň je to jedno z posledních technicky zajímavých aut v Evropě.
ptr078
3
Tak rline vyzera slabo. V zaklade to bude masaker z von aj dnu. Som zvedavy na cenu. Ak by som realne uvazoval o vw suv, asi by som dal radsej prednost terajsej verzii vo vypredaji za zaujimavu cenu.
Ringhofer
že v textu nazvaném ... představen! není o samotném autě uveden téměř žádný detail. Obsah sdělení jakoby vypadl ze šuplíku s názvem ".... natočen!" nebo ".... téměř bez maskování!". Také není zmíněno, že na sklech nového Tiguanu se objevují ftipné detaily jako siluety tygra a iguany, nebo že při zpracování interiéru nemusela být zraněna ani zabita jediná kráva. Očekával jsem opravdu více 😄
Presne tak: rozmery nešpecifikované, motory nešpecifikované, proste len všeobecné vágne info, ktoré by som vedel vyvodiť aj ja s poukazom na doterajšie info a existujúce portfólio značky. ;-\
Jasně, ale tentokrát to zřejmě není vina redakce... prostě VW vydal první oficiální info a předpokládám (v zájmu redakce doufám) že v tom víc konkrétních informací nebylo.
OK, ale potom by som to inak formuloval. V nadpise info o normálnych motoroch, v texte nič viac. To, že tam bude nejaký benzín, nejaký dízel a nejaký hybrid, to je info v štýle "do konca roka sa ochladí".
Z videopredstavenia: motory
1,5 eTSI 96 kW
1,5 eTSI 110 kW
1,5 TSI 150 kW
1,5 eTSI 195 kW
2,0 TDI 110 kW
2,0 TDI 142 kW
plugin 1,5TSI+elektro 150 kW
plugin 1,5TSI+elektro 200 kW.
1,5ky sú FWD, dvojlitre TSI a silnejšie TDI sú AWD, pluginy len FWD.
Prevodovka je pri 1,5TSI už DG381 s mokrými spojkami.,
1,5 eTSI 96 kW
1,5 eTSI 110 kW
1,5 TSI 150 kW
1,5 eTSI 195 kW
2,0 TDI 110 kW
2,0 TDI 142 kW
plugin 1,5TSI+elektro 150 kW
plugin 1,5TSI+elektro 200 kW.
1,5ky sú FWD, dvojlitre TSI a silnejšie TDI sú AWD, pluginy len FWD.
Prevodovka je pri 1,5TSI už DG381 s mokrými spojkami.,
Na třetím a čtvrtém řádku má být dvoulitr, ne?
Samozrejme dvojlitre, nestihol som to opraviť.
Každopádne ako sa dalo čakať, motorizácie ako u Passata (až na slabšiu 1,5ku). A rovnaké logicky môžeme čakať pri Superbe a Kodiaqu.
Za mňa v dnešnej motorovej mizérii veľmi slušný výber, mne sa najviac páči 150 kW benzín, solídny výkon na kompaktné SUV, štvorkolka. Ale aj pluginy vyzerajú celkom použiteľne, tá baterka je už slušná. Predaje ale budú robiť zrejme slabšie TDI a silnejšia 1,5TSI.
Každopádne ako sa dalo čakať, motorizácie ako u Passata (až na slabšiu 1,5ku). A rovnaké logicky môžeme čakať pri Superbe a Kodiaqu.
Za mňa v dnešnej motorovej mizérii veľmi slušný výber, mne sa najviac páči 150 kW benzín, solídny výkon na kompaktné SUV, štvorkolka. Ale aj pluginy vyzerajú celkom použiteľne, tá baterka je už slušná. Predaje ale budú robiť zrejme slabšie TDI a silnejšia 1,5TSI.
Tak v tom by som 2.0 tsi zivit nechcel a skoda motora v takej kraksni. Ak 150kw benzin, urcite v kombi passat/superb a4
Súhlasím, 2,0TSI by som videl ako ideál pre Passat/Superb. Ale ako poznám EA888, nemyslím, že by bol nejak užraný ani v Tiguane, tipujem 2-3 deci naviac oproti Passatu. Ale väčšina bude uvažovať ako Ty a pôjde do TDI, príp. 1,5TSI.
Však stačí kliknout na SK YT scénu a kompletní info má člověk hned. Tady jako obvykle nic.
del42sa
škoda, jako elektromobil by se jistě mnohem víc prodával ...
To bola asi irónia. Lebo Tiguan je pre VW zlatá sliepka, počtami dýcha na krk Golfu, ale ziskovosťou ho predbieha. Samozrejme jedného dňa ako spaľovák skončí, ale samotný VW avizoval, že do blízkej budúcnosti má istotu len pár modelov a medzi nimi je práve Tiguan.
Přijde mi to takové neuchopitelné, divný design. Souhlas, jde o mix původního Tigiho a ID řad. Interiér už dnes mají všichni stejný, patláme, patláme.
Nechápu, proč PHEV podle všeho jako u Passatu nenabídne AWD.
Nechápu, proč PHEV podle všeho jako u Passatu nenabídne AWD.
Ten design je zvláštní, kdyby na to nalepili velké S, ať už Suzuki nebo Ssangyong, tak mi to vůbec nepřijde divný. Přitom by stačila možná drobnost, místo té lesklé lišta od loga ke světlům normální mřížka, ne tak velká tlama v nárazníku a bylo by. Interiér jen s tabletem je zlo, tady bude mít Kodiaq hodně navrch.
Dizajn ma nenadchýňa, ale ani neuráža, proste VW ide na istotu, ako som písal, je to jeho zlatá sliepka, ťahúň predajov, VW nechce nič riskovať. A z pohľadu toho, že je to stále relatívne dostupné auto, praktické a priestranné a hlavne má stále na výber z viacero normálnych benzínov a dízlov, to samé osebe dnes stačí na úspech.
Nemám teď po ruce žádná čísla, ale myslím, že globálně je Tiguan dávno před Golfem.
JEDNÉHO DŇA
ty už máš taky vymytý mozek?
EV nepředstavují žádný skutečný faktický pokrok, takže "jedného dňa" se nekoná a nebude konat
ty už máš taky vymytý mozek?
EV nepředstavují žádný skutečný faktický pokrok, takže "jedného dňa" se nekoná a nebude konat
Ak máš nejaké insider info z EU parlamentu, že sa ide koniec spaľovákov od 2035 rušiť, OK. Ja také info nemám, takže rebus sic standibus.
P.S. komunikáciu v štýle vymytý mozok si láskavo nechaj pre kamarátov, tu nie si v krčme vo svojej rodnej dedine.
P.S. komunikáciu v štýle vymytý mozok si láskavo nechaj pre kamarátov, tu nie si v krčme vo svojej rodnej dedine.
KANKUNEN
a tablet je čistá 5. Kde je normální hybrid, kdo to má jako služebáka doma nabíjet nebude.
K čemu normální hybrid? V Evropě nemá význam, v takto velkém autě se na limit 95g CO2/km lze dostat jen s PHEV nebo EV. A nadto jsou tam stále klasické motory, které koupí drtivá většina lidí.
Tak záleží o co ti jde, papíry nebo reál. PHEV žere 15kWh a 4 litry, HEV 5 litrů a 0kWh
Na těch 15 kWh to ujede konzervativním odhadem tak 60-70 km. Chceš říct, že zbylých 30-40 km to má spotřebu 10-13,5 litru? To asi ne, že.... 😉 😁
V autě týhle velikosti nemá PHEV žádnou podstatnou nevýhodu. Když se podíváš třeba na RAV4 2.5 AWD HEV vs. PHEV... tak za relativně skromný příplatek (optikou ceny auta) dostáváš dramaticky lepší dynamiku, možnost nabíjení... a jasně, hmotnost třeba +250kg, ale zrovna tady to úplně nevadí.
RAV4 HEV nejezdí za 5, ale za 7
https😐/www.spritmonitor.de/…a/440-RAV_4.html?…
A PHEV v Tiguanu jezdí za 4,5
https😐/www.spritmonitor.de/…1045-Tiguan.html?…
A spotřeba elektriky když zvolíš na 400km trase podle mapy vyjetí baterky do nula bude cca 3,5 kWh, celá baterka má 13 kWh).
https😐/www.spritmonitor.de/…a/440-RAV_4.html?…
A PHEV v Tiguanu jezdí za 4,5
https😐/www.spritmonitor.de/…1045-Tiguan.html?…
A spotřeba elektriky když zvolíš na 400km trase podle mapy vyjetí baterky do nula bude cca 3,5 kWh, celá baterka má 13 kWh).
Děláš to schválně? Používáš ten nezkreslenější údaj o spotřebě, protože nevíš jak to auto bylo nabíjeno. A pokud nebudeš dobíjet tak to za žádných 4 a půl nepojede.
Nejzkreslenější údaj je, že to jezdí jen na elektřinu ze sluníčka 😉
4,5 je průměr nějakého vzorku řidičů, kde někdo nenabíjí vůbec a někdo jiný co může. Ten co nabíjí hodně, tak jezdí za 2 litry, ten co vůbec, tak za 8. Co je na tom zkresleného?
"služebáka nikdo doma nabíjet nebude" Nemyslím, že je reálné, aby VW navrhoval auta podle socioekonomických perverzí východní Evropy... :no: 😁 😁
Tohle je ovšem feedback, kterej mám od lidí z Německa - spousta služebních PHEV aut, protože daňové zvýhodnění (loni, letos myslím se to nějak změnilo)... ale nabíjí to málokdo. Škoda, to auto za to nemůže, princip PHEV je hezkej...
Včera som sa bavil so známym, čo skúšal Enyaq, ktorý má dostať ako služobný. A keďže nemajú vyriešenú politiku o preplácaní domáceho nabíjania, tak to auto nechce a radšej si zatiaľ nechá spaľovák.
Proste to nabíjanie služobákov je problém. Ak sa to dá v práci, OK. Na verejnej nabíjačke, dajme tomu. Ale ak to má zamestnanec nabíjať doma, tak pochopiteľne bude chcieť preplatiť a to je technicky problém.
Proste to nabíjanie služobákov je problém. Ak sa to dá v práci, OK. Na verejnej nabíjačke, dajme tomu. Ale ak to má zamestnanec nabíjať doma, tak pochopiteľne bude chcieť preplatiť a to je technicky problém.
PHEV služebáky se kupodivu nenabíjí ani na socioekonomicky neperverzním Západě.
Soukromé jízdy na firemní PHM? Povinná on-line kniha jízd problém efektivně řeší 😁 . Počkejte, jen co bude Bureš zpět u moci, tak to mastná Alča zavede spolu s EET2. 😁
No problém je opačný: za soukromé peníze jsou firemní jízdy. Jak si chceš nechat účetně správně zaplatit dobíjení z domácí zásuvky? Jde o to, že na to neexistuje systém.
Ideálně by to byla potřeba nějaká hodně chytrá síť, aby se elektřina z dobíjení objevila přímo na faktuře zaměstnavatele... Trochu scifi 😁 , ale asi to není neřešitelné... (protože jenom si nechat proplatit dobíjení z domácí zástuvky (něco ala cesťák) by třeba neřešilo problém s DPH).
Presne, neviem si predstaviť, ako technicky (ako to merať a verifikovať?) a účtovne (ako to účtovať? čo DPH?) vyriešiť domáce nabíjanie služobáku.
Tak řešením by bylo mít na to prostě druhý elektroměr... a potom všechno co natankuješ je služební elektřina a pokud jezdíš soukromě, tak normálně hradíš nějaký paušál za km nebo něco. Akorát bys nesměl mít druhé soukromé auto, nemohl bys to napájet ze soukromé FV...
Technických řešení je více, ale všechna umí Čecháček oje*bat.
Emel
Trumf Touaregu je V6 podél, někdo oceňuje i slušnou hmotnost taženého přívěsu nebo průchodnost terénem... nic z toho asi u Tiguanu nenajdeme.
"MQB Evo demokratizuje řadu high-tech systémů" - to úplně nevím co si pod tím představit, nicméně Tiguan je pro MQB Evo vrcholný model (spolu s Passatem, Superbem, Kodiaqem, Tarracem), takže to zřejmě nebude tak, že by slabší model profitoval z vyšší platformy.
Jo, budou tam "světla z Touaregu"... tak to jo.
Až na ty marketingové kecy zase proč ne... designově je to krůček zpět (zvenku i zevnitř), v tom zbytku to asi bude ještě jedna normální generace,
"MQB Evo demokratizuje řadu high-tech systémů" - to úplně nevím co si pod tím představit, nicméně Tiguan je pro MQB Evo vrcholný model (spolu s Passatem, Superbem, Kodiaqem, Tarracem), takže to zřejmě nebude tak, že by slabší model profitoval z vyšší platformy.
Jo, budou tam "světla z Touaregu"... tak to jo.
Až na ty marketingové kecy zase proč ne... designově je to krůček zpět (zvenku i zevnitř), v tom zbytku to asi bude ještě jedna normální generace,
Ale prosím ťa, snáď nechceš riešiť detaily? 😉
Tiež nevidím moc prienik auta na MLB platforme (Touareg, Q7, Cayenne) s autom na MQB platforme (Golf, Karoq, Tiguan), úplne iné základy, prevodovky, motory... Ale ak sa bavíme o displejoch v interiéri a pod., tak potom OK. 😉
Tiež nevidím moc prienik auta na MLB platforme (Touareg, Q7, Cayenne) s autom na MQB platforme (Golf, Karoq, Tiguan), úplne iné základy, prevodovky, motory... Ale ak sa bavíme o displejoch v interiéri a pod., tak potom OK. 😉
Barry Lyndon
od nárazníků nahoru je to celkem i OK, ale když už se konečně zbavili fejkových výfuků, tak proč proboha nejsou schopní udělat normální zadní nárazník? Co je zase tohle za pikačovinu, ta lišta (resp. lišty - obě varianty jsou strašné - Rline tradičně horší)?
A není to jen tento případ, ale problém obrovského množství aut, která jsou od nárazníku výše přijatelná/hezká/krásná, ale partie od nárazníků níže jsou totálně dojebané, jako kdyby to dělali dva týmy designérů a v tom druhém byli samí neumětelové...
A není to jen tento případ, ale problém obrovského množství aut, která jsou od nárazníku výše přijatelná/hezká/krásná, ale partie od nárazníků níže jsou totálně dojebané, jako kdyby to dělali dva týmy designérů a v tom druhém byli samí neumětelové...
3_diamanty
Ale ten sucasny tigi po facelifte mi pride proste krajsi ... vidiet tu uz akysi novy styl ktory prisiel s golfom 8 aj IDckami ... hlavne ten naraznik a face... skarede to nie je a mozno to bude nazivo aj celkom ok len asi som cakal akosi viac "šťavy" no ( zvlast po novom amaroku )....
Drzim palce :yes:
Drzim palce :yes:
miromen
Co do vzhledu tak je to tak trochu podobne jako s novym passatem. Prostě novy Tiguan vypada moderněji a vzhledněji, i když na *** si zněj určitě nesednu
Rozdil je však v tom, že zatimco stale součastny passat vypada k světu tak stale součastny krabicoidni tiguan vypada lacině a zastarale. Prostě ty hranate krabicoidni tvary, ktere vynikly hlavně po FL jsou designove zlo. Což mi vlastně připomina, že FL u VW jsou docela bidne i když povětšinou nejde o zasadnějši změny.
Jako interier by i šel, ale opět ten hovadsky displej a jeho zakomponovani celkovy dojem docela kazi.
Rozdil je však v tom, že zatimco stale součastny passat vypada k světu tak stale součastny krabicoidni tiguan vypada lacině a zastarale. Prostě ty hranate krabicoidni tvary, ktere vynikly hlavně po FL jsou designove zlo. Což mi vlastně připomina, že FL u VW jsou docela bidne i když povětšinou nejde o zasadnějši změny.
Jako interier by i šel, ale opět ten hovadsky displej a jeho zakomponovani celkovy dojem docela kazi.
Otázka názoru. Mně se líbí ten původní krátký Tiguan... něco takového
https😐/images.clickdealer.co.uk/vehicles/5198/5198060/large2/120456286.jpg
https😐/images.clickdealer.co.uk/vehicles/5198/5198060/large2/120456286.jpg
Mně se vždycky líbil v R-Line, ale v základu o ničem. Viz R-line https😐/www.sauto.cz/…tiguan/196609492 vs Comfortline https😐/www.sauto.cz/…tiguan/196290019
Tak Tiguan krásný imho nikdy nebyl. U mě osciloval někde mezi docela hezký/přijatelný. Ten nový je na tom podobně, spíš o něco lepší (škoda těch dojebávacích detailů, které jsou tam zřejmě hlavně proto, aby bylo co faceliftovat).
Já to mám jako s většinou VW - základ je šedá myš, ale proporčně v pořádku a hezkýma kolama a barvou se to dá posunout na auto, kterého si člověk i všimne. Asi nic víc, sourozenec od Škodovky se mi většinou líbí víc... asi s výjimkou Up!ky a právě krátkého Tiguanu.
rohYpnol
Mohli to dopadnout výrazně líp. Mohlo to dopadnout výrazně hůř. Za mě dobrá trojka.
Vadí mi především nová nesmyslná podoba interiéru, která nemá nic společného s tím co VW vždy uměl perfektně. A to byla kvalita a ergonomie. Tafy opět jen lacinà kolotočářská cetka s nesmyslným a ještě hnusným dusplayem a infotainmentem co je 20 let pozadu....
Středový otočný volič pak nevím, jestli vážně umí jen hlasitost a jízdní režimy?!? Nebo si v menu nastavuji co chci? U Škody má otočný volič umět myslím "až" tři věci...
Současný Tiguan je za mě hlavně v interiéru mnohem méně moderní, což v překladu znamená že je za mě mnohem hezčí i lepší :-!
Vadí mi především nová nesmyslná podoba interiéru, která nemá nic společného s tím co VW vždy uměl perfektně. A to byla kvalita a ergonomie. Tafy opět jen lacinà kolotočářská cetka s nesmyslným a ještě hnusným dusplayem a infotainmentem co je 20 let pozadu....
Středový otočný volič pak nevím, jestli vážně umí jen hlasitost a jízdní režimy?!? Nebo si v menu nastavuji co chci? U Škody má otočný volič umět myslím "až" tři věci...
Současný Tiguan je za mě hlavně v interiéru mnohem méně moderní, což v překladu znamená že je za mě mnohem hezčí i lepší :-!
Hlavně Škoda bude mít ty voliče tři, krajní by měly přepínat mezi klimatizací a vyhříváním sedadel, ten prostřední nevím jak moc je multifunkční. Co se mi v interiéru Tiguanu moc nelíbí jsou kromě tabletu ty lesklé dekorační lišty na palubce a ve dveřích. Pokud nebude na výběr nějaká matná varianta, tak je to cestou ze salonu rovnou někam na přelepení do folie ...