Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNěmecká snaha o propagace syntetických e-paliv pohořela, získala jen pár podpisů
176 komentářů
Barry Lyndon
pro hračky typu Porsche 911 GT3 RS a pod. Když dáte za auto 6 mega, tak je Vám jedno, že litr syntetického paliva vyjde na 200 Kč a vyhrajete si (a u koníčku neřešíte ani energetickou účinnost). Breitlingy za čtvrt mega, co máte na zápěstí a nebo gramofon za podobnou částku, co máte doma, dávají podobný smysl.
Nicméně čistě racionálně holt bude výhodnější elektromobil, Apple Watch a Spotify/Tidal. 😁
Nicméně čistě racionálně holt bude výhodnější elektromobil, Apple Watch a Spotify/Tidal. 😁
Lip bych to nenapsal.
Nikomu e-fuel neupiram.
Jen realita je uplne jinde nez si mysli odpurci BEV v Karoqu.
Zdejsi odpurci BEV uverili tomu, ze e-fuel je alternativa k BEV. Neni.
E-fuel je pro obycejna auta ekonomicky i energeticky nesmysl, viz cisla ktera jsem poskytnul vyse.
Nikomu e-fuel neupiram.
Jen realita je uplne jinde nez si mysli odpurci BEV v Karoqu.
Zdejsi odpurci BEV uverili tomu, ze e-fuel je alternativa k BEV. Neni.
E-fuel je pro obycejna auta ekonomicky i energeticky nesmysl, viz cisla ktera jsem poskytnul vyse.
Jen taková otázka, myslíš, že stejně jako u každé jiné technologie se do budoucna s rozšířením a vývojem technologií výroby nezlevní výsledný produkt ?
Napada te jak?
Zmensit energetickou narocnost lze velice tezko…
Takze to jde vzdy jen snizenim ceny vstupni energie a to sebou nese vzdy i zlevneni provozu EV.
Zmensit energetickou narocnost lze velice tezko…
Takze to jde vzdy jen snizenim ceny vstupni energie a to sebou nese vzdy i zlevneni provozu EV.
To se přeci nevylučuje a proto si myslím, že vedle sebe budou do budoucna koexistovat různé alternativy a kombinace pohonů a bude tedy na výběr. Navíc tahle paliva najdou uplatnění i v jiných oborech, než je osobní automobil.
😁 Jojo, jak jde o EV, tak je cenová parita nevyhnutelná, ale běda, jak by se někdo snažil zlevnit syntetická paliva.
Spíše z toho vidím takové pověstné odkopávání o čem lidem jde. Naivně jsem si myslel, že EV propagují v zájmu ekologie, snížení uhlíkové stopy, snížení emisí, především těch lokálních, ale když se nabízí jakákoliv alternativa, či kombinace paliv, odsuzují ji. Vodík, syntetické palivo, ale i hybridy... a najednou přichází na řadu ekonomika, která ještě donedávna byla v případě EV v jejich podání irelevantní, protože zachranuješ planetu a radši si připlať za EV, než za levný spalovák....
Nemám problém s člověkem, co tady přizná, že EV nemá rád a nemá k tomu racionální důvod (to je asi Hendly ta odpoveď, na kterou si se mne ptal, proč na ně nereaguji), ale vadí mi tento styl myšlení a tlačení jedné věci v lživém kontextu "eko", přitom budoucnost je právě o té paletě možných a navzájem se doplnujících alternativ. V globálu to enviromentální dopady mít bude tak či tak (EV naroste, narostou altenrativy) a možná to zachová i pár spalováků....
Nemám problém s člověkem, co tady přizná, že EV nemá rád a nemá k tomu racionální důvod (to je asi Hendly ta odpoveď, na kterou si se mne ptal, proč na ně nereaguji), ale vadí mi tento styl myšlení a tlačení jedné věci v lživém kontextu "eko", přitom budoucnost je právě o té paletě možných a navzájem se doplnujících alternativ. V globálu to enviromentální dopady mít bude tak či tak (EV naroste, narostou altenrativy) a možná to zachová i pár spalováků....
Prekrucujes a michas jabka s hruskama.
HEV i e-fuel je super alternativa. Ale BEV vychazi lip. To je cely. A svy hloupy poznamky o odkopavani si nech. Ja podporoval HEV i kdyz jsem jezdil v obycejnym spalovaku, stejne jako jsem s obycejnym spalovakem zde podporoval BEV.
U ty palety nejak zapominas, ze ji musi nekdo zaplatit. A ze kdyz se koncentrujes vic na e-fuel, nemuzes tolik investovat do BEV. Tesla vsem krome cinanu ujizdi uz dnes. A koncentraci na vodik nebo e-fuel se to nezlepsi.
Ja znam ucinnosti jednotlivych druhu pohonu, jejich ekologicke dopady a hlavne ekonomicke dopady.
Tam kde lze bez problemu pouzit baterii (osobni auto, ktere 20h denne stoji) nema baterka konkurenci.
Jestli si myslis neco jineho, tak zkus argumentovat v cem. Nejlepe uvest relevantni aktualni studii. Treba proti HEV.
PS Takto to vypada, kdyz se koncentrujes na vic druhu pohonu😒br />https😐/fdrive.cz/…-vyhazovat-11260
"Oslabená poptávka v kombinaci se snížením dotací, vyšší inflací a konkurencí ze strany Tesly + čínského dovozu by se mohla projevit omezením výroby a také formou redukce zaměstnanců."
Uprimne TMY za cenu id.3 je no-brainer...
https😐/www.volkswagen.cz/modely/id3/id3
https😐/www.tesla.com/…cz/modely/design#…
HEV i e-fuel je super alternativa. Ale BEV vychazi lip. To je cely. A svy hloupy poznamky o odkopavani si nech. Ja podporoval HEV i kdyz jsem jezdil v obycejnym spalovaku, stejne jako jsem s obycejnym spalovakem zde podporoval BEV.
U ty palety nejak zapominas, ze ji musi nekdo zaplatit. A ze kdyz se koncentrujes vic na e-fuel, nemuzes tolik investovat do BEV. Tesla vsem krome cinanu ujizdi uz dnes. A koncentraci na vodik nebo e-fuel se to nezlepsi.
Ja znam ucinnosti jednotlivych druhu pohonu, jejich ekologicke dopady a hlavne ekonomicke dopady.
Tam kde lze bez problemu pouzit baterii (osobni auto, ktere 20h denne stoji) nema baterka konkurenci.
Jestli si myslis neco jineho, tak zkus argumentovat v cem. Nejlepe uvest relevantni aktualni studii. Treba proti HEV.
PS Takto to vypada, kdyz se koncentrujes na vic druhu pohonu😒br />https😐/fdrive.cz/…-vyhazovat-11260
"Oslabená poptávka v kombinaci se snížením dotací, vyšší inflací a konkurencí ze strany Tesly + čínského dovozu by se mohla projevit omezením výroby a také formou redukce zaměstnanců."
Uprimne TMY za cenu id.3 je no-brainer...
https😐/www.volkswagen.cz/modely/id3/id3
https😐/www.tesla.com/…cz/modely/design#…
Já tam někde psal o tobě, že máš potřebu mne tady psát svuj postoj k EV ? Nevšiml jsem si...
Ja jsem se v te prvni vete identifikoval. 😄
Děkuji za upřímnost, v tom případě jsem zase nebyl tak daleko od pravdy, když jsi se v tom našel, tak se třeba najdou i jiní 😉
Odsuzuji e-fuel (v porovnani s BEV), protoze ma mnohonasobne vyssi uhlikovou stopu.
Fakta k tomute jsem zde v diskuzi uvedl.
V cem je problem?
Pro jistotu jeste jednou😒br />https😐/insideevs.com/…rogen-22-ice-13/
Efficiency Compare😜 Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
Fakta k tomute jsem zde v diskuzi uvedl.
V cem je problem?
Pro jistotu jeste jednou😒br />https😐/insideevs.com/…rogen-22-ice-13/
Efficiency Compare😜 Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
Donvito 12:16 : " HEV i e-fuel je super alternativa."
Donvito 15:09: "Odsuzuji e-fuel (v porovnani s BEV), protoze ma mnohonasobne vyssi uhlikovou stopu."
Tak se rozhodni....
uhlikova stopa efuel je ted takova, uhlikova stopa elektřiny dnes v ČR stojí taky za vyližkapsu, co bude za 20-30 let víš ? U EV jsi jistej, že bude zelenější, proč by nemohl efuel ? Fakt mne nebaví s tebou diskutovat, jsi demagog a nepřipouštíš vůbec alternativy a hlavně absolutně nečteš, co sem psal...😊 Už nebudu reagovat.
Donvito 15:09: "Odsuzuji e-fuel (v porovnani s BEV), protoze ma mnohonasobne vyssi uhlikovou stopu."
Tak se rozhodni....
uhlikova stopa efuel je ted takova, uhlikova stopa elektřiny dnes v ČR stojí taky za vyližkapsu, co bude za 20-30 let víš ? U EV jsi jistej, že bude zelenější, proč by nemohl efuel ? Fakt mne nebaví s tebou diskutovat, jsi demagog a nepřipouštíš vůbec alternativy a hlavně absolutně nečteš, co sem psal...😊 Už nebudu reagovat.
Precti si, co je v zavorce! (15:09)
E-fuel tezko muze byt zelenejsi BEV, kdyz ho budes palit v ICE.
😁
Je to tak tezke pochopit? Cti pozorneji.
I kdybys e-fuel vyrabel beze ztrat, tak tim ze ho nalejes klidne do hybrida 😉, razem jsi na tom mnohem hur nez BEV.
Co konkretne rozporukes z toho co jsem napsal? Jdi do toho.
PS Kdyby lidi jezdili na e-fuel namisto nafty, tak by to bylo skvely. :yes: 😉
E-fuel tezko muze byt zelenejsi BEV, kdyz ho budes palit v ICE.
😁
Je to tak tezke pochopit? Cti pozorneji.
I kdybys e-fuel vyrabel beze ztrat, tak tim ze ho nalejes klidne do hybrida 😉, razem jsi na tom mnohem hur nez BEV.
Co konkretne rozporukes z toho co jsem napsal? Jdi do toho.
PS Kdyby lidi jezdili na e-fuel namisto nafty, tak by to bylo skvely. :yes: 😉
Ja stale nechapu kam se chcete s efuel posunout?
Je nejaka nadejna technologie, vyvoj atd?
Je nejaka nadejna technologie, vyvoj atd?
A byly v 90tkach takto nadejne vize o EV ? Bavime se snad o horizontu 5 let a nebo 30 a vice ? Navic ja tu nemluvim je o epalivech, ale i vodiku, ci ruznych hybridech. Proc ty a Don nemate ani kapku snahy si precist co pisu a vytrhujete jen cast ?
Ja si rad prectu cokoli noveho, ale kam lze posunout vyrobu vodiku a z nich pochazejicich epaliv? Tady jsou prirodni vazebni sily.
U baterii byl vzdy teoreticky prostor kam jit dal. To u výroby vodiku neznam.
Proste pro rozbiti H2O a ziskani H musis vlozit energii.
U baterii byl vzdy teoreticky prostor kam jit dal. To u výroby vodiku neznam.
Proste pro rozbiti H2O a ziskani H musis vlozit energii.
Ale jde o to, jak tu energii ziskas a kolik to bude jednou stat penez. Skoda, ze se tu asi za 30 let nesejdem a nebudem si moci slozit ucty, kdo mel pravdu. Ja nerikam, ze EV je nesmysl, jen sazim na diverzifikaci
Diverzifikace bez znalosti techniky, bez znalosti planu automobilek atd.
Skoda, ze to neumis oduvodnit.
Napoveda.
Co je nejhodnotnejsi automobilka sveta?
:-!
Proc myslis, ze ji vsichni tak duveruji, kdyz nediverzifikuje?
Elon Musk announces Tesla will switch to hydrogen in 2024 - to vis?
😁 😒] 😁
Skoda, ze to neumis oduvodnit.
Napoveda.
Co je nejhodnotnejsi automobilka sveta?
:-!
Proc myslis, ze ji vsichni tak duveruji, kdyz nediverzifikuje?
Elon Musk announces Tesla will switch to hydrogen in 2024 - to vis?
😁 😒] 😁
ale to je znova prece to co se tu neustale opakuje. Kdyz najdes teoreticky zdroj energie za zlomek ceny tak proc ho davat do epaliv kdyz ho muzes dat primo do baterky?
Vzdy do toho bude vstupovat neucinnost.
A aktualne verim v posun v baterkach.
Vzdy do toho bude vstupovat neucinnost.
A aktualne verim v posun v baterkach.
Já také věřím, že baterie pujdou ještě dále, ale 30 let je dlouhá doba, i těch 17 na zákaz spalováků..
Jenže ten hlavní problém je v tom, že když zlevníš vstupy pro výrobu e-paliv (což je hlavně elektrika), tak automaticky zlevníš i elektriku pro EV. Nemluvě o tom, že výroba e-paliv té elektriky potřebuje zhruba řádově víc na kilometr jízdy.
Zady je ale zasadni rozdil.
U e paliv se jedna o prirodni zakony.
U e paliv se jedna o prirodni zakony.
Jistě. 😁 Že e-paliva jsou drahá, je přírodní zákon, a nic jako snižování nákladů skrze inovace neexistuje. Neexistuje hybrid, neexistuje výroba z OZE v odlehlých oblastech, využívání přebytků, atd. atd... Zato baterie plné drahých kovů zlevní, protože se jich bude vyrábět hodně. 😁 S EV na věčné časy.
Tak mam za to. diky za pripadnou opravu. Ze musis ziskat vodik rozkladem vody. A tad nastupuji prirodni zakony..,
A? Celé je to jen o tom, mít k dispozici dost levné energie.
No a to uz jsme zase na zacatku. Kdyz mas levny zdroj energie tak mas zaroven levnejsi nabijeni EV. Delta je stale stejna.
Tohle je uplne jiny stav nez u vyvoje baterii kde uz jsou zname principy jak udelat lehkou, vykonou, levnou atd baterii, ale jde o to jak ji udelat seriove atd.
U epaliv je stale stejna zakladni principialni hranice dana vazbou vodiku v H2O.
Proto osobne neverit na nejake zasadni zlevneni vyroby epaliv s vyrabenym mnozstvim. Energeticka narocnost je dana.
Tohle je uplne jiny stav nez u vyvoje baterii kde uz jsou zname principy jak udelat lehkou, vykonou, levnou atd baterii, ale jde o to jak ji udelat seriove atd.
U epaliv je stale stejna zakladni principialni hranice dana vazbou vodiku v H2O.
Proto osobne neverit na nejake zasadni zlevneni vyroby epaliv s vyrabenym mnozstvim. Energeticka narocnost je dana.
Napadá, že místo 300 000 litrů ročně vyrobís 400 MILIONU LITRU ROCNE 😄 😄 😄 😄 😄
A že výrobní zařízení bude stát 15% toho co dnes.
A že výrobní zařízení bude stát 15% toho co dnes.
Tvl. Tohle je fakt nekonečný utrpení. Furto dokola jako kolovrati...
Nikdo nemá problém s EV, že by snad blbě jezdilo, nebo jeho motor nebyl efektivní a čistý.
Všichni mají problém s násilím, svobodou, volností pohybu a hlavně s uskladněním a okamžitou dostupností libovolného množství energie.
Pročpak nám asi cena zejména OZE energií v čase tolik kolísá. V zimě jinak, v létě jinak.
Nesvítí a nefouká je drahá, svítí a fouká moc, tak máme výkupní ceny záporné.
Proč asi tak máme záporné ceny, hm????
Když EV fanatik a demagog tlačí EV, tak je vše super. A hlavně vývoj letí kupředu, baterie budou zadarmo, čisté, nabijí se za 3 minuty a dojedou v mraze 1000 km jako nic. to vše brzy přijde. Ale běda, když přijde na řadu syntetické palivo. Tam rozhodně žádný vývoj nebude, zlevnění nepřipadá v úvahu atd., atd. , protože proto. Tečka.
Pořád se řeší, že e-fuels musí být drahé. Proč? Voda a CO2 jsou zadarmo v nekonečném množství. Technologie máme a rychle jdou kupředu. Na mnoha místech Země jsou výhodné lokality s extrémním přebytkem energie ať už ze slunce, či větru. Přebytečná energie nerovná se drahá energie. Tato energie nemusí podléhat prasáckým cenovým úletům na burzách. Díky přebytečnosti tuto energii můžeme ukládat pro pozdější využití do e-fuels. Celé to je jen o množství a vyvážených nákladech na technologie spolu se zisky z finálního produktu. Vstupy ale budou jen ty technologie a pár lidí k obsluze.
V mezičase se tu budou utrácet biliony za stabilizaci sítě dojebané OZE a EU bude opouštět jeden výrobní závod za druhým...
Nikdo nemá problém s EV, že by snad blbě jezdilo, nebo jeho motor nebyl efektivní a čistý.
Všichni mají problém s násilím, svobodou, volností pohybu a hlavně s uskladněním a okamžitou dostupností libovolného množství energie.
Pročpak nám asi cena zejména OZE energií v čase tolik kolísá. V zimě jinak, v létě jinak.
Nesvítí a nefouká je drahá, svítí a fouká moc, tak máme výkupní ceny záporné.
Proč asi tak máme záporné ceny, hm????
Když EV fanatik a demagog tlačí EV, tak je vše super. A hlavně vývoj letí kupředu, baterie budou zadarmo, čisté, nabijí se za 3 minuty a dojedou v mraze 1000 km jako nic. to vše brzy přijde. Ale běda, když přijde na řadu syntetické palivo. Tam rozhodně žádný vývoj nebude, zlevnění nepřipadá v úvahu atd., atd. , protože proto. Tečka.
Pořád se řeší, že e-fuels musí být drahé. Proč? Voda a CO2 jsou zadarmo v nekonečném množství. Technologie máme a rychle jdou kupředu. Na mnoha místech Země jsou výhodné lokality s extrémním přebytkem energie ať už ze slunce, či větru. Přebytečná energie nerovná se drahá energie. Tato energie nemusí podléhat prasáckým cenovým úletům na burzách. Díky přebytečnosti tuto energii můžeme ukládat pro pozdější využití do e-fuels. Celé to je jen o množství a vyvážených nákladech na technologie spolu se zisky z finálního produktu. Vstupy ale budou jen ty technologie a pár lidí k obsluze.
V mezičase se tu budou utrácet biliony za stabilizaci sítě dojebané OZE a EU bude opouštět jeden výrobní závod za druhým...
To asi jo, ale jestli zlevní elektrika pro výrobu e-paliv, tak zlevní i ta samá elektrika pro baterkové EV. A vzhledem k tomu, že na ujetý kilometr je potřeba řádově více elektriky pro e-paliva než pro EV, tak je docela jasné, co může být provozně výrazně levnější.
Jak jsem psal výše, to se nevylučuje, ale pak to bude win win situace, kdo chce šetřit a nevadí mu omezený dojezd s nutností nabíjet, koupí si EV, kdo chce jezdit pořád daleko (a nebo létat - protože se o tomhle uvažuje i v letctví), bude tu syntetické palivo a nebo ruzné kombinace. Nikde není psáno, že musí zvítězit jen jeden druh pohonu.
Jo, to není nikde řečeno. Problém je, že ty alternativy jsou energeticky hodně (vodík) až extrémně (e-paliva) neefektivní. Takže ono se to dříve nebo později zabije samo svou cenou.
Musíš se na to ale podívat i meřítkem ostatních odvětví, kde je tlak na snižování emisí stejný, nebo i větší a právě pro tyto odvětví se né vždy EV hodí a alternativa se bude muset vymyslet, masově nasadit = snížení ceny vstupů a pak se to zpětně dá zase použít i v té osobní automobilové dopravě,kde už to bude někomu třeba dávat i ten ekonomický smysl.... Třeba to tak nebude, ale nejde se dívat na osobní automobily jen jako na uzavřené odvětví. Takhle od stolu prognozovat, že se vše převede na EV a tím to skončí, to bych si netroufl 😊 To je celé
Honda si to troufla.
"Honda bude do roku 2040 jen elektrická."
GM take.
https😐/www.nytimes.com/…on-vehicles.html
"G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035"
Uvedom si, ze kdyz polemizujes se mnou, tak polemizujes predevsim snad se vsemi nejvyznamnejsimi automobilkami! Co se tyce e-fuelu VCETNE VW.
Samozrejme Tesla nebo BYD (prvni a treti nejhodnotnesi automobilka sveta).
BYD is among six carmakers - the others being Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz and Jaguar Land Rover - to have signed up to a global campaign to phase out combustion engine vehicles by 2040. 😲
Tohle jsi vedel?
Take marketing?
Diskuze s tebou klesa na uroven s ballikem. :no:
Uvidime, zda se spletla Honda, GM, Tesla, BYD, Ford 😉 😉 , Mercedes... nebo ty a Toyota.
Ja si troufnu tvrdit jen to, co DRTIVA vetsina autoprumyslu.
PS Back in 2017, Toyota said it would phase out gas-powered vehicles by 2040. But while the Japanese automaker has led the way with hybrids, Toyota director Shigeki Terashi said in a 2021 investors' call that it was "too early to concentrate on one option," at least until 2050. Rekl bych, ze Toyota vedela co ma delat, jen prisel ten trouba Toyoda a zmenil plany. Ted se budou menit zpet. Ches se vsadit?
"Honda bude do roku 2040 jen elektrická."
GM take.
https😐/www.nytimes.com/…on-vehicles.html
"G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035"
Uvedom si, ze kdyz polemizujes se mnou, tak polemizujes predevsim snad se vsemi nejvyznamnejsimi automobilkami! Co se tyce e-fuelu VCETNE VW.
Samozrejme Tesla nebo BYD (prvni a treti nejhodnotnesi automobilka sveta).
BYD is among six carmakers - the others being Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz and Jaguar Land Rover - to have signed up to a global campaign to phase out combustion engine vehicles by 2040. 😲
Tohle jsi vedel?
Take marketing?
Diskuze s tebou klesa na uroven s ballikem. :no:
Uvidime, zda se spletla Honda, GM, Tesla, BYD, Ford 😉 😉 , Mercedes... nebo ty a Toyota.
Ja si troufnu tvrdit jen to, co DRTIVA vetsina autoprumyslu.
PS Back in 2017, Toyota said it would phase out gas-powered vehicles by 2040. But while the Japanese automaker has led the way with hybrids, Toyota director Shigeki Terashi said in a 2021 investors' call that it was "too early to concentrate on one option," at least until 2050. Rekl bych, ze Toyota vedela co ma delat, jen prisel ten trouba Toyoda a zmenil plany. Ted se budou menit zpet. Ches se vsadit?
Chci vidět jak budete bez vodíku provozovat lodě, vlaky, těžké tahače a vojenskou techniku. Hmnotnost baterií 45-125 tun, doba nabíjení 900-2400 hodin vid. Užitečná hmotnost 300 kg 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
No, hurá, alespon někomu došlo, že nejsou jen auta 😊
Ozzy tohle ale nikdo nerozporuje.
Co rozporuju je, ze vyrobu epaliv lze vyrazne zlevnit s produkovanym mnozstvim.
A to vytrvale ignorujes.
Co rozporuju je, ze vyrobu epaliv lze vyrazne zlevnit s produkovanym mnozstvim.
A to vytrvale ignorujes.
A co odvětví, kde je EV nesmysl ? Letectví třeba? Tam se také budou hledat náhrady
My se tu ale bavime o autech.
Wake up, dude!
Ja nemam prehled o lodich ani o letadlech a tam to mozna bude davat vetsi smysl.
Ale ja to nevim.
Ja vim jiste, ze v automotive e-fuel smysl bude davat maximalne okrajove u Porsche (viz prohlaseni samotneho koncernu) nebu u Lamborghini atp.
Wake up, dude!
Ja nemam prehled o lodich ani o letadlech a tam to mozna bude davat vetsi smysl.
Ale ja to nevim.
Ja vim jiste, ze v automotive e-fuel smysl bude davat maximalne okrajove u Porsche (viz prohlaseni samotneho koncernu) nebu u Lamborghini atp.
To my víme, že se tu bavíš jenom o autech, zatímco zelený unijní bolševik řeší i vlaky, lodě, letadla, ostatní techniku, průmysl, chce zakazovat lidem doma topit fosilními palivy atd atd.
A ty to všechno chceš pohánět OZE, který navíc v ČR ani nikdo nestaví.
V tom je právě ten paradox a důvod proč jsi tu za těžkého utopistu 😄
A ty to všechno chceš pohánět OZE, který navíc v ČR ani nikdo nestaví.
V tom je právě ten paradox a důvod proč jsi tu za těžkého utopistu 😄
Ano budou, teda spise hledaji.
Tam muze mit prosto epalivo o tom neni spor.
Co se ptam ja je, kde vidite moznost zlevnit vyrobu epaliva?
Tam muze mit prosto epalivo o tom neni spor.
Co se ptam ja je, kde vidite moznost zlevnit vyrobu epaliva?
Tím, že se prosadí v dalších odvětví.. a nebo to bude Vodík? Necháme se překvapit. Protože automotive není izolovaným prumyslem od zbytku...
Ozzy ja fakt nevim jestli to vysvetluju spatne nebo nevim.
Vodik je zakladem epaliv tam se nic nezmeni.
A vodik dostenes stepenim H2O. S tim nic neudelas.
Proste s mnozstvim tu energetickou narocnost neodstranis.
Takze jedine snizit cenu elektriny, ale to pak snizis cenu i pro vse na baterie a zlevnis vyrobu baterii.
A to je na co se celou dobu ptam. Napr letadla to budou pouzivat, ale rozhodne to nebude levne a nestane se to tim levne pro auta.
Je to pochopitelné a nebo nekde delam chybu?
Vodik je zakladem epaliv tam se nic nezmeni.
A vodik dostenes stepenim H2O. S tim nic neudelas.
Proste s mnozstvim tu energetickou narocnost neodstranis.
Takze jedine snizit cenu elektriny, ale to pak snizis cenu i pro vse na baterie a zlevnis vyrobu baterii.
A to je na co se celou dobu ptam. Napr letadla to budou pouzivat, ale rozhodne to nebude levne a nestane se to tim levne pro auta.
Je to pochopitelné a nebo nekde delam chybu?
Pochopitelné to je, tohle nerozporuji, ale když to v budoucnu nebude levné, proč provoz třeba vodíkového auta už dnes je ekvivalnetní ke spotřebě asi k 7 litrum nafty na sto km ? (Toyota Mirai - už jsem to zkoušel), to mi příjde dost levné pro auta. Touto logikou ještě pořád není ek.výhodný ani Elektromobil třeba jako malý diesel (nebavme se o emisích) na dálky, či HEV do města, protože pořizovací cena a tak dále. Prostě to bude dražší, než levný EV, ale své využití si najde zcela jistě i v automobilech, to je to co říkám já. EV byl a ještě je "luxus" pro vyšší vrstvy a stejně se proaszuje, EV nyní ještě není pro socky.... za ty roky bude EV pro socky a epaliva pro ty majetnější ? Bavíme se tu nejisté předpovědi, jen si myslím, že je nutné připustit alternativy... a co teprve nejaky hybrid na epaliva ? To bude pořád nesmysl ?
Hele a co ty majetne bud w pritahovat na spalovacim autu?
Pokud se ptáš na tuhle otázku na autowebu, pak fakt netuším, co ti na to říct 😁 Co lidi přitahovalo na závodních autech staletí ? Myslíš, že to byla jen rychlost ? Proč někdo hraje na mechanický hudební nástroj ? Proč někdo má rád staré stroje ? Jsou to emoce... a EV ti mimo rychlosti vše nenahradí i když to pro tebe muže být nepochopitelné
Ale to mluvis o starych autech nebo zavodnich. Sběratele budou mit dal moznost provozovat spalovaky i bez ropy.
Nemyslim si, ze by se prodavala nejaka vetsi mnozstvi. Dnes taky jezdi lide na konich.
To uz je ale opravdu spis vesteni.
Na autowebu kde nejlepsi hodnoceni dostane klidne tuctova predokolka v dieslu?😀
Nemyslim si, ze by se prodavala nejaka vetsi mnozstvi. Dnes taky jezdi lide na konich.
To uz je ale opravdu spis vesteni.
Na autowebu kde nejlepsi hodnoceni dostane klidne tuctova predokolka v dieslu?😀
Těch veteránů a youngtimerů sou po světe vyšší stovky milionů.
A další a další se objevují a renovují a uvádějí do provozu ze zaprášených stodol.
Ale o tom ty nemáš páru vid 😄
A další a další se objevují a renovují a uvádějí do provozu ze zaprášených stodol.
Ale o tom ty nemáš páru vid 😄
Co je přitahuje ted, že všichni kupují Caynee, X5,X6, Urusy, Culilinany, Bentayagy, MB G, Range Rovery, Escalade, Navigatory, Pamaery, Sklasse, 7er, A8, Ghosty, FlyingSpury, Continetaly, Phantomy, všechny sportáky a supersporty, všechny další suv od mercedesu, fordu, chevroletu , gmc atd atd
A nikdo z nich nekupuje Teslu S a X 😄 😄 😄
A nikdo z nich nekupuje Teslu S a X 😄 😄 😄
Jinak vodikove auta opustilo BMW i Toyota. Stejne vetsinou potrebuji baterii. Ale zreba prijde nejaky prulom. Zatim ale baterie vedou.
Souhlasím, ja nevim, proč se semnou pořád dohadujete, já neodporuju boomu EV aut 😁
Nehadam se.
Nejde mi ani o tvou podporu nebo nepodporu EV.
Slo mi jen o info zda v pohledu na epaliva je neco noveho.
Ty to tu celou dobu obhajujes jako ze se neco najde.
Prijde mi, ze zastanci e paliva doufaji v zazrak daleko vice nez uzivatele ev v pohledu na baterie. 😀
Nejde mi ani o tvou podporu nebo nepodporu EV.
Slo mi jen o info zda v pohledu na epaliva je neco noveho.
Ty to tu celou dobu obhajujes jako ze se neco najde.
Prijde mi, ze zastanci e paliva doufaji v zazrak daleko vice nez uzivatele ev v pohledu na baterie. 😀
Spíše kvuli tomu o čem jsme se bavili dříve tuším, že i když se automobilky teď vezou na EV vlně, mají připravena zadní vrátka, protože v jiných odvětví se na alternativách pracuje a dá to možnosti dalším techonolgiím, možná se ujmou, možná ne, já tu prezentuji svuj názor na základě nějakých obecných principů, které už probíhají delší dobu z ostatních oborů, nehádám se, prezentuji názor 😊
A co je teda ta alternativa, ty zadni vratka?
E paliva to s ohledem na cenu nebudou. Vodik? Vyvoj je spise zastaven a s vyvojem baterii nedava moc smysl.
E paliva to s ohledem na cenu nebudou. Vodik? Vyvoj je spise zastaven a s vyvojem baterii nedava moc smysl.
Nejsem z automotive 😁 Slyšel si to... nesmím se vyjadřovat... to smí jen Don... jinak já věřím, že Vodík neřekl své poslední slovo, tohle je fakt jen spekulace. Realita je taková, jak jsi psal a jak to vidím i já - prvním krokem je zelenější elektřina na výrobu, pak se muže uvažovat dál.
Jasně. A proto spolužák neustále vyvíjí pro BMW technologie a periferie k palivovým článkům.
Kromě letadle to bude muset používat i vlaky, lodě, stavební a vojenská technika (pokud nedostane vjyimky na fosil) a hlavně to budete muset používat v zimě, až Vám ty OZE nic nedeaj, tak budete z toho vodíku vyrábět zpět elektřinu. Jinými slovy, pokud zelený bolševik z EU bude chtít bez emisní evropu, budete muset v roce 2040 vyrobit zhurba čtyřistamilionkrát více, než kolik vyrábíte dnes.
A proto se tu celou dobu bavíme, že se jedná o investice v řádu deisítek až stovek BILIONU EURO
Protože to co jsem vyjmenoval provozovat na beterky je hodně, ale hodně těžká fantasmagorie, překonávají stalintické utopisty asi o 700 000 % 😄 😄 😄 😄
A proto se tu celou dobu bavíme, že se jedná o investice v řádu deisítek až stovek BILIONU EURO
Protože to co jsem vyjmenoval provozovat na beterky je hodně, ale hodně těžká fantasmagorie, překonávají stalintické utopisty asi o 700 000 % 😄 😄 😄 😄
Zeptej se na to Elona Muska.
😁
A akcionaru, do ceho investuji.
A vsech automobilek krome Toyoty...
https😐/www.e15.cz/…nou-sumu-1379903
"Japonská automobilka Honda Motor chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy."
Treba Honda ma jiny nazor nez ty.
A to ma spickove hybridy.
Zkus to nebrat jako utok, ale jako diskuzi.
A odpovez, PROC ma Honda takove plany?
😉 😉
PS Je svoboda, jen svuj nazor na vec nepovazuj za mainstream. A radeji si neco nastuduj o strategii automobilek. Promin. Jinak ja proti e-fuel a uz vubec proti hybridum nic nemam, v porovnani s klasickymi auty jsou porad prinosem.
😁
A akcionaru, do ceho investuji.
A vsech automobilek krome Toyoty...
https😐/www.e15.cz/…nou-sumu-1379903
"Japonská automobilka Honda Motor chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy."
Treba Honda ma jiny nazor nez ty.
A to ma spickove hybridy.
Zkus to nebrat jako utok, ale jako diskuzi.
A odpovez, PROC ma Honda takove plany?
😉 😉
PS Je svoboda, jen svuj nazor na vec nepovazuj za mainstream. A radeji si neco nastuduj o strategii automobilek. Promin. Jinak ja proti e-fuel a uz vubec proti hybridum nic nemam, v porovnani s klasickymi auty jsou porad prinosem.
Zkus si přečíst pořádně co píšu, nemám sílu už poněkolikáté ti to vysvětlovat, vysvětlovat co jsou plány a marketing, že ještě před 20ti lety tady ty automobilky ve strategiích plánovaly turbodiesly a ty se tu oháníš ještě větším horizontem a bereš to za bernou minci.
Já jen říkám, že dál do budoucnosti EV nebude jediné a že je tu více odvětví, které vyvíjí ekologičtější druhy pohonů a to samozřejmě bude mít vliv i na ten aut.prumysl a ty strategie se mohou měnit. Já jsem ve svém oboru 10 let a za tu dobu jsem zažil 3 změny dlouhodobé strategie v návaznosti na změny, které celospolečensky nastaly... Tohle není o dojmech, to je právě zkušenost z minulosti. Neber to ve zlém, ale někdy si přečti, co píšu, neříkám, že EV je slepá cesta...
Já jen říkám, že dál do budoucnosti EV nebude jediné a že je tu více odvětví, které vyvíjí ekologičtější druhy pohonů a to samozřejmě bude mít vliv i na ten aut.prumysl a ty strategie se mohou měnit. Já jsem ve svém oboru 10 let a za tu dobu jsem zažil 3 změny dlouhodobé strategie v návaznosti na změny, které celospolečensky nastaly... Tohle není o dojmech, to je právě zkušenost z minulosti. Neber to ve zlém, ale někdy si přečti, co píšu, neříkám, že EV je slepá cesta...
Hlavně některé automobilky tu už před 40-55 lety plánovaly vodík a palivové články a dodnes si to od nikoho krom Toyoty nekoupíš.
A když koupíš, nemáš to kde natankovat.
Utopistické plány sou jedna věc, realita druhá. Ale to neostalinistické utopisty nezajímá 😄 V sovětském svazu měli plánů že by se nevešly do 25 000 veděckých knihoven 😄
A když koupíš, nemáš to kde natankovat.
Utopistické plány sou jedna věc, realita druhá. Ale to neostalinistické utopisty nezajímá 😄 V sovětském svazu měli plánů že by se nevešly do 25 000 veděckých knihoven 😄
Tvrdis opak toho, co skoro vsechny automobilky, vcetne Fordu, DNES!
Ze se s tim nejsi schopny srovnat, za to ja nemuzu.
Komentar k Honde o marketingu je velmi, velmi ubohy!
Kdyby ses pohyboval v automotive, tak bys pochopil, jak moc se mylis.
https😐/www.arenaev.com/…ion-news-664.php
Mr Blume talked a lot about VW needing to find its own rhythm for a stable EV transformation and he talked about the need to define and follow a clear strategy. It turns out that his staunch support of synthetic fuels is purely reserved for Porsche 😲 and it has no room for VW, this should make some sceptics sleep a bit better.
Zase dalsi marketing, ktery ty ignorujes.
Resp. ignorujes veskere informace z automotive.
Ja m.j. vyhodnocuji zpravy z automobilek. Z ceho cerpas ty?
Chapu, ze shodis vse od automobilek jako marketing, jen Toyotu pravdepodobne ne...
Precti si, co uz tu peknou radku let pisu. Future is electric. Ty spolecenska zmeno. Pred dvaceti lety byl DELSI horizont nez dnes 2040??? Nauc se pocitat. 2040 je uz za sedmnact let!!
Holedbas se tu zkusenostmi, ale chybi ti zakladni znalosti z automotive. Ja se ti je snazim predat, ale ty tu argumentujes zkusenostmi ze statniho sektoru.
😁
PS Kdyz vidim pod sebou tvuj a ballikuv prispevek, zjistuji, ze obsah je skutecne temer totozny. :no:
Ze se s tim nejsi schopny srovnat, za to ja nemuzu.
Komentar k Honde o marketingu je velmi, velmi ubohy!
Kdyby ses pohyboval v automotive, tak bys pochopil, jak moc se mylis.
https😐/www.arenaev.com/…ion-news-664.php
Mr Blume talked a lot about VW needing to find its own rhythm for a stable EV transformation and he talked about the need to define and follow a clear strategy. It turns out that his staunch support of synthetic fuels is purely reserved for Porsche 😲 and it has no room for VW, this should make some sceptics sleep a bit better.
Zase dalsi marketing, ktery ty ignorujes.
Resp. ignorujes veskere informace z automotive.
Ja m.j. vyhodnocuji zpravy z automobilek. Z ceho cerpas ty?
Chapu, ze shodis vse od automobilek jako marketing, jen Toyotu pravdepodobne ne...
Precti si, co uz tu peknou radku let pisu. Future is electric. Ty spolecenska zmeno. Pred dvaceti lety byl DELSI horizont nez dnes 2040??? Nauc se pocitat. 2040 je uz za sedmnact let!!
Holedbas se tu zkusenostmi, ale chybi ti zakladni znalosti z automotive. Ja se ti je snazim predat, ale ty tu argumentujes zkusenostmi ze statniho sektoru.
😁
PS Kdyz vidim pod sebou tvuj a ballikuv prispevek, zjistuji, ze obsah je skutecne temer totozny. :no:
Elektrikej kbelíku, vono na tebe má shonej názor víc lidí, akorá sem budto nechodí nebo se to bojí veřejně napsat 😄
Už si napsal soudrhůům Stanjuremu a Fialemu, kdy plánují instalovat v ČR 10,7 milionu FV panelů a něco mezi 250-400 000 vetníků, abyste to měli čím nabíjet, aby přešlo topení domácností výhradně na elektřinu, aby přešel veškerý průmysl na elektřinu , aby to v létě se zvyšujícími se teplotami utáhlo dalších 2-4 milionů nových klimatizací , abyste mohli vyrábět zelený vodík a zpátky z něj v zimě elektřinu (účinnost mizerná, jedna jednotka na výrobu vodíku má spotřebu el. energie jako 6 rafinerí vyrábějící benzín) , abyste mohli mít na elektriku a vodík všechny osobní i nákladní vlaky, všechny bagry, tanky, letadla, helikoptéry atd atd
Ještě se ho optej, kdo tu instalaci zaplatí 😄 😄 😄 Když je stát předlužený a před krachem a brutálně sdírá lidi, kteří už tady nic nekupují a pro vše jezdí do PL a Nmecka, nebo omezili spotřebu na nezbytné minumum.
At žije Saudi Aramco a krásný fosilní den 😄 😄 😄 😄 😄
Ještě se ho optej, kdo tu instalaci zaplatí 😄 😄 😄 Když je stát předlužený a před krachem a brutálně sdírá lidi, kteří už tady nic nekupují a pro vše jezdí do PL a Nmecka, nebo omezili spotřebu na nezbytné minumum.
At žije Saudi Aramco a krásný fosilní den 😄 😄 😄 😄 😄
Elektřina bude jen a pouze zdražovat, bohužel bude muset zaplatit všechny větrníky, OZE a hlavně vodík, což jsou v evropě investice v řádu 150-500 BILIONU EUR mezi roky 2024-2070 😄 😄 😄 😄
Budete holt muset plati za 1 KW dle jednotlivé unijní země ceny 25-90 Kč nebo totálně zkrachovat 😄 😄 😄 😄
Těšte se, už se to blíží
Budete holt muset plati za 1 KW dle jednotlivé unijní země ceny 25-90 Kč nebo totálně zkrachovat 😄 😄 😄 😄
Těšte se, už se to blíží
https😐/cs.m.wikipedia.org/…jistota,_pochyby
Strach, nejistota, pochyby (anglicky Fear, Uncertainty, Doubt, zkráceně FUD) je marketingová strategie, která rozšiřuje záporné, nejasné či nepřesné informace o konkurenčním výrobku. Jako FUD se původně označovaly dezinformační taktiky používané výrobci počítačového hardware, ale později se pojem rozšířil i do jiných oblastí a dnes se používá i ve spojení s politikou. Obecněji značí FUD také souhrn rozšířených mylných dojmů o nějaké záležitosti.
Strach, nejistota, pochyby (anglicky Fear, Uncertainty, Doubt, zkráceně FUD) je marketingová strategie, která rozšiřuje záporné, nejasné či nepřesné informace o konkurenčním výrobku. Jako FUD se původně označovaly dezinformační taktiky používané výrobci počítačového hardware, ale později se pojem rozšířil i do jiných oblastí a dnes se používá i ve spojení s politikou. Obecněji značí FUD také souhrn rozšířených mylných dojmů o nějaké záležitosti.
Tvl. E-fuels se budou vyrábět tam, kde je brutální přebytek energie a nulový odběr. A ne v centrální Evropě. Takže někde tam v Chile a pouštích Afriky, Arábie atd. nikdo EV nabíjet nebude.
Takze vyroba bude napajena z OZE. Ty OZE budou mit vypadky dodavek stejne jako vsude a budou se muset nejak preklenout.
Neni tedy lepsi to delat primo v miste spotreby tak, ze za doby prebytku nabijim EV?
Neni tedy lepsi to delat primo v miste spotreby tak, ze za doby prebytku nabijim EV?
Já ale nechci nabíjet v čase, který mi určí strana ty blbe. Já chci doplnit energii, kdy chci já. A to znamená kdykoli a hned. A ne, když zrovna svítí.
Takže ne, není lepší to dělat v místech, kde nefouká, nesvítí, není prostor, jsou drahé pozemky a je extrémně drahá energie a cena kolísá v řádu sekund. Je lepší to dělat na území nikoho, kde to stojí suchý z nosu. A výroba pojede pružně podle toho, kolik bude energie k dispozici. A bude jí to úplně jedno. Cena nebude online v poledne mínus x$ a v noci plus y$. Cena bude daná celkovou roční efektivitou systému.
Takže ne, není lepší to dělat v místech, kde nefouká, nesvítí, není prostor, jsou drahé pozemky a je extrémně drahá energie a cena kolísá v řádu sekund. Je lepší to dělat na území nikoho, kde to stojí suchý z nosu. A výroba pojede pružně podle toho, kolik bude energie k dispozici. A bude jí to úplně jedno. Cena nebude online v poledne mínus x$ a v noci plus y$. Cena bude daná celkovou roční efektivitou systému.
Opet urazky😀
A jak je mozne, ze cena OZE je v Chile zadarmo a v evrope je to nespolehlivy drahy zdroj?
Vetrne podminky nejsou natolik rozdilne.
Chile nema pokrytou z OZE ani svou vlastni spotrebu energii.
A stale tu mame skoro petinasobne mensi ucinnost
A jak je mozne, ze cena OZE je v Chile zadarmo a v evrope je to nespolehlivy drahy zdroj?
Vetrne podminky nejsou natolik rozdilne.
Chile nema pokrytou z OZE ani svou vlastni spotrebu energii.
A stale tu mame skoro petinasobne mensi ucinnost
Nepsal jsem zadarmo blbe, ale za suchý z nosu, což je 0,20-0,25 Kč za kWh, co jsem psal o příspěvek níž. Tak si tu zase mel ty svoje *** až do noci a měj se.
Ok, proc neni stejna cena z OZE na pobrezi severniho more?
Edit😒br /> Jsem fascinován tim jak zde pozoruji nazorove obraty diskutujicich.
Lide co neveri v dalsi vyvoj baterii zde v pripade e paliv doufaji v prolomeni fyzikalnich zakonu.
Lide co roky ndavaji na OZE je jim pripisuji uzasne vlastnosti a cenu..
Skoda ze ty urazky zustavaji stale😀
Edit😒br /> Jsem fascinován tim jak zde pozoruji nazorove obraty diskutujicich.
Lide co neveri v dalsi vyvoj baterii zde v pripade e paliv doufaji v prolomeni fyzikalnich zakonu.
Lide co roky ndavaji na OZE je jim pripisuji uzasne vlastnosti a cenu..
Skoda ze ty urazky zustavaji stale😀
Jak říkám. Měl si ty svoje demago*** do zblbnutí. Fyzika platí všude stejná. Obchodní praxe ale není fyzika.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zato ty máš vždycky světu co říct, ty zamindrákovanej defekte. Radši změň medikaci, nějak to nefunguje.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V Chile v listopadu mlha do 11:15 ? Fakt?
Nebo je tam v lednu a únoru běžně - 12 až -36? Jako v Evropě nebo USA
😄 😄 😄 😄 😄
Nebo je tam v lednu a únoru běžně - 12 až -36? Jako v Evropě nebo USA
😄 😄 😄 😄 😄
pradeda777
....s o kapku větší baterkou (s dojezdem na elektriku tak 20-30 km) mělo to šílenství skončit. Všichni by byli happy.... :yes:
IPace
mame palivo, to palivo je smes energii co nazbira cestou pri jeho "vyrobe" a podle toho se tvori nejaka jeho zakladni cena, pak k tomu pridejme merze vsech v retezci a dane statu a amem cca cenu kterou vidime svitit na display na stojanu kde cerpame
fosilni, ropa si tak nejak vystrikne z trubky temer samovolne, je dopravena nekam prez pul sveta tankerem, ropovodem a tak dal do nadrzi a z nich do rafinerie, rekneme ze jsme v CR, tak cesta te ropy k nam do CR at tece z kterekoliv strany tak vychazi na cca 1,5kWh na litr finalniho paliva, pro ucely vypoctu tu cenu dame treba na 1 kacku za 1kWh, pak tu mame rafinaci, ta sama osobe spotrebuje cca 1,5kWh na 1 litrik paliva, cena samotne ropy se na 1 litru paliva podili rekneme 10 korunama, marze sefa co zajistuje rafinaci je rekneme 1 koruna na litru, pak je tam nejaka doprava a prodej paliv kde bude marze na litru rekneme 3 koruny, takze mame litr paliva z ropy kde je cena 17 korun, k tomu nejaka spotrebni dan a na celek pak DPH a jsme rekneme na 35 korunach za litr
synteticke palivo, kdesi tam na za mnoha horama a rekama ze z panylku nebp vetrniku vyrobi 1kWh za 1 korunu, tu samou korunu, z te elektriky se vyrobi vodik, presneji 1kg vodiku, cca 45kWh na samotnou vyrobu vodiku a cca 10kWh na jeho stlaceni na urcity tlak pro skladovani, k tomu se ale z atmosfery stahne jeste za pomoci cca 10kWh rcite mnozstvi CO2, z toho 1 kg vodiku a blize neurcenemu mnozstvi CO2 se nasledne za podpory dalsich cca 15kWh v dalsim pristroji vyrobi synteticke palivo, mame tu nejakou dopravu a marzi prodejcu rekneme stejne 3 koruny na litru, takze finalni cena syntetickeho paliva je krasnych cca 83 korun za litr, bez jakychkoliv dani.......
ano synteticka paliva jsou zajiste nejlepsi volba, zajiste si je koupi uplne kazdej mnohem radsi, nez ty fosilni :yes:
jeste ze mam ten strasnej baterkac co hori 3x do tydne, ma sporebu 40-60kWh na 100, tazke ujede v zime sotva 150-200km, a baterku za pul mice co musim 2x do roka nechat vymenit protoze ma malou zivotnost :yes:
fosilni, ropa si tak nejak vystrikne z trubky temer samovolne, je dopravena nekam prez pul sveta tankerem, ropovodem a tak dal do nadrzi a z nich do rafinerie, rekneme ze jsme v CR, tak cesta te ropy k nam do CR at tece z kterekoliv strany tak vychazi na cca 1,5kWh na litr finalniho paliva, pro ucely vypoctu tu cenu dame treba na 1 kacku za 1kWh, pak tu mame rafinaci, ta sama osobe spotrebuje cca 1,5kWh na 1 litrik paliva, cena samotne ropy se na 1 litru paliva podili rekneme 10 korunama, marze sefa co zajistuje rafinaci je rekneme 1 koruna na litru, pak je tam nejaka doprava a prodej paliv kde bude marze na litru rekneme 3 koruny, takze mame litr paliva z ropy kde je cena 17 korun, k tomu nejaka spotrebni dan a na celek pak DPH a jsme rekneme na 35 korunach za litr
synteticke palivo, kdesi tam na za mnoha horama a rekama ze z panylku nebp vetrniku vyrobi 1kWh za 1 korunu, tu samou korunu, z te elektriky se vyrobi vodik, presneji 1kg vodiku, cca 45kWh na samotnou vyrobu vodiku a cca 10kWh na jeho stlaceni na urcity tlak pro skladovani, k tomu se ale z atmosfery stahne jeste za pomoci cca 10kWh rcite mnozstvi CO2, z toho 1 kg vodiku a blize neurcenemu mnozstvi CO2 se nasledne za podpory dalsich cca 15kWh v dalsim pristroji vyrobi synteticke palivo, mame tu nejakou dopravu a marzi prodejcu rekneme stejne 3 koruny na litru, takze finalni cena syntetickeho paliva je krasnych cca 83 korun za litr, bez jakychkoliv dani.......
ano synteticka paliva jsou zajiste nejlepsi volba, zajiste si je koupi uplne kazdej mnohem radsi, nez ty fosilni :yes:
jeste ze mam ten strasnej baterkac co hori 3x do tydne, ma sporebu 40-60kWh na 100, tazke ujede v zime sotva 150-200km, a baterku za pul mice co musim 2x do roka nechat vymenit protoze ma malou zivotnost :yes:
A na ten nesmysl s cenou 1,- Kč za elektriku jsi přišel jak?
Běžnej 10MW větrník přijde na cca $ 8M z čehož dostaneš plus mínus 25.000,- Kč na den při životnosti 20 let. V Chile vyrobí za den 100MWh za den jako prd. Spíš víc. A tím pádem jsi na 0,20 až 0,25 Kč za 1kWh.
Stejně tak energetická náročnost u moderních zařízení klesá pod 40kWh atd...
Takže tu máme klidně produkt výrobně za 15-20Kč na 1 litr už dnes.
Běžnej 10MW větrník přijde na cca $ 8M z čehož dostaneš plus mínus 25.000,- Kč na den při životnosti 20 let. V Chile vyrobí za den 100MWh za den jako prd. Spíš víc. A tím pádem jsi na 0,20 až 0,25 Kč za 1kWh.
Stejně tak energetická náročnost u moderních zařízení klesá pod 40kWh atd...
Takže tu máme klidně produkt výrobně za 15-20Kč na 1 litr už dnes.
Počítáš to krásně, ale úplně špatně. Výrobní cena benzínu bez marže rafginerije je 8,50-14 Kč, dle jednotlivé země a složitosti těžby ropy.
Zbytek sou všechno spotřební dan, dph, bio složka, marže rafinerie (cca 2-6 kč) a marže benzínky 1-3,80 Kč) 😄 😄 😄
Na spotřební dani tě okrade stát, nebot v PL je spotřební dan 8,30, tady 12,80..(na litru)
při dnešních cenách benzínu jde tedy cca 22 kč státu, bilosložka 23,50, marže pumpy v půměru 2 kč -25,50 a marže rafinerky 29-30 Kč. Zbytek je výrobní cena benzínu. 😄
V zemích mimo EU je výrobní cena méně kvalitního a méně oktanového benzínu pod 10 kč 😄
Zbytek sou všechno spotřební dan, dph, bio složka, marže rafinerie (cca 2-6 kč) a marže benzínky 1-3,80 Kč) 😄 😄 😄
Na spotřební dani tě okrade stát, nebot v PL je spotřební dan 8,30, tady 12,80..(na litru)
při dnešních cenách benzínu jde tedy cca 22 kč státu, bilosložka 23,50, marže pumpy v půměru 2 kč -25,50 a marže rafinerky 29-30 Kč. Zbytek je výrobní cena benzínu. 😄
V zemích mimo EU je výrobní cena méně kvalitního a méně oktanového benzínu pod 10 kč 😄
DonVito
Pro ty, co nejsou z oboru, zdravim Ozzyho, jeste nejake podstatne informace.
https😐/insideevs.com/…00-mile-battery/
Toyota has been under constant fire from environmentalists and shareholders in the previous 12 months because of its feet-dragging approach to the electrification of its lineup. But now it’s fighting back with an ambitious plan that envisions EVs with over 600 miles (965 kilometers) of range from 2026 and around 900 miles (1,448 km) on a single charge after 2028.
Proc bych mel proboha chtit e-fuel s petinovou ucinnosti?
:-! :-! :-!
https😐/insideevs.com/…00-mile-battery/
Toyota has been under constant fire from environmentalists and shareholders in the previous 12 months because of its feet-dragging approach to the electrification of its lineup. But now it’s fighting back with an ambitious plan that envisions EVs with over 600 miles (965 kilometers) of range from 2026 and around 900 miles (1,448 km) on a single charge after 2028.
Proc bych mel proboha chtit e-fuel s petinovou ucinnosti?
:-! :-! :-!
Chudák Toyota... nikdo ji nechce a dělá to špatně
http😐/ptcgroup.global/top-10-best-selling-cars-worldwide-in-2022/
http😐/ptcgroup.global/top-10-best-selling-cars-worldwide-in-2022/
Jsi neskutečnej ........😁 Přečetl sis ten tvuj článek ?
"Tesla might have nabbed the top spot, but an incredible four out of the top five best selling cars in Q1 are made by Toyota."
Už s tebou postrádá smysl diskutovat...
"Tesla might have nabbed the top spot, but an incredible four out of the top five best selling cars in Q1 are made by Toyota."
Už s tebou postrádá smysl diskutovat...
Ano, ja to vim (mnohem lip nez ty...).
Ale doposud Toyota kralovala.
To skoncilo. 😉
Chapes to???
Nejprodavanejsim autem sveta se stal elektromobil.
:yes:
Ty vubec nechapes co se ti snazim sdelit.
😁
Ale doposud Toyota kralovala.
To skoncilo. 😉
Chapes to???
Nejprodavanejsim autem sveta se stal elektromobil.
:yes:
Ty vubec nechapes co se ti snazim sdelit.
😁
Neskončilo, Toyota brutálně válcuje prodeje, sečti si ty počty aut... Chápu, jsi demagog a vyzobáváš jen to, co se ti hodí, už dlouho 😊 Proto s tebou nechci diskutovat. Ahoj
Nechces se mnou diskutovat, protoze popiras fakta. Nikdo nepopira, ze Toyota je stale jeste nejvetsi. Nauc se chapat, resp. zkus chvili premyslet. Nikdo nediskutuje o tom, ze Toyota prodava dnes malo fosilu. Sdeleni tkvelo v tom, ze prisla o nejprodavanejsi model.
😉
Nejprodavanejsim autem sveta je elektromobil. A ty tu budes psat o Toyote.
Az bude mit Tesla vyrobni kapacity Toyoty, tak se Toyota muze se svyma hybridama zahrabat.
Nastesti Toyota neni tak hloupa a verim, ze ve spravnou chvili na elektromobilitu prejde.
Pak si rekneme. Tesim, se za par lez, az se vratime k teto diskuzi. Jaka bude diverzita.
😁 😁 😁
Rad jsem te opet dovzdelal v oblasti automotive. Abys tu nesdilel NEAKTUALNI data, ktery se ti hodi.
😉
Dobrou
PS Hejtery bez znalosti faktu (nebo s obsolete fakty...) budu zde v diskuzi opravovat vzdy.
😉
Nejprodavanejsim autem sveta je elektromobil. A ty tu budes psat o Toyote.
Az bude mit Tesla vyrobni kapacity Toyoty, tak se Toyota muze se svyma hybridama zahrabat.
Nastesti Toyota neni tak hloupa a verim, ze ve spravnou chvili na elektromobilitu prejde.
Pak si rekneme. Tesim, se za par lez, az se vratime k teto diskuzi. Jaka bude diverzita.
😁 😁 😁
Rad jsem te opet dovzdelal v oblasti automotive. Abys tu nesdilel NEAKTUALNI data, ktery se ti hodi.
😉
Dobrou
PS Hejtery bez znalosti faktu (nebo s obsolete fakty...) budu zde v diskuzi opravovat vzdy.
To Nokia delala take…
Zbytecna snaha...
Tlacitlovej telefon byl, je a bude vzdycky nejlepci.
A kdyz uz je lepsi smartphone, tak zakladem je diverzita. Besazet vse na jednu kaetu. Alespon pulka tlacitkacu.
Ehm.
Asi jsem se spletl.
Ozzy
😁
Tlacitlovej telefon byl, je a bude vzdycky nejlepci.
A kdyz uz je lepsi smartphone, tak zakladem je diverzita. Besazet vse na jednu kaetu. Alespon pulka tlacitkacu.
Ehm.
Asi jsem se spletl.
Ozzy
😁
Tlačítkový telefon se pořád prodává....
To se bude Toyota v Africe bez gridu prodavat taky.
Jen uz nebude v top ten.
😁 😉
Paralela Applu a Tesly je vyborna.
Co je na ni nesrozumitelneho?
😄
Jen uz nebude v top ten.
😁 😉
Paralela Applu a Tesly je vyborna.
Co je na ni nesrozumitelneho?
😄
Pro tebe dost, protože nechápeš, že já neříkám, že něco bude lepší, ale že se bude prodávat více druhu vedle sebe, s ruznymi podíly, protože to má své opodstatnění.... stejně jako u těch telefonu a nepopírám, že Apple je nejlepší, sice ti ozáří domácnost, ale je nej 😁
Samozrejme, ze se nasledujici leta bude prodavat vice druhu vedle sebe.
Co je to za moudra?
😁
Ja jen tvrdim, ze vodik ani e-fuel v pristich letech v automotive urcite neprorazi.
A vi to v podstate vsechny automobilky.
Kdybys znal plany Toyoty, tak bys vedel, ze ani ona nepocita s masovou vyrobou vodikacu!
I kdyby Toyote vysly optimisticke plany na vodikace, tak to NIC neznamena!
https😐/www.hydrogeninsight.com/…2030/2-1-1485373
Toyota: 'We will sell more than 200,000 hydrogen powered vehicles by 2030'
😁 😁 😁
V ty dobe vyrobi Tesla tolik BEV za tyden!!!!!
:-!
A e-fuel: Ukaz mi plany Toyoty. Ja ti ukazal VW - jen pro Porsche.
Odkud cerpas sve informace o diverzite, ktere jsou v primem rozporu snad se vsemi automobilkami??
Tohle jsou relevantni informace primo z automobilek.
Ty sice nejsi z oboru, ale mas lepsi.
😲
Co je to za moudra?
😁
Ja jen tvrdim, ze vodik ani e-fuel v pristich letech v automotive urcite neprorazi.
A vi to v podstate vsechny automobilky.
Kdybys znal plany Toyoty, tak bys vedel, ze ani ona nepocita s masovou vyrobou vodikacu!
I kdyby Toyote vysly optimisticke plany na vodikace, tak to NIC neznamena!
https😐/www.hydrogeninsight.com/…2030/2-1-1485373
Toyota: 'We will sell more than 200,000 hydrogen powered vehicles by 2030'
😁 😁 😁
V ty dobe vyrobi Tesla tolik BEV za tyden!!!!!
:-!
A e-fuel: Ukaz mi plany Toyoty. Ja ti ukazal VW - jen pro Porsche.
Odkud cerpas sve informace o diverzite, ktere jsou v primem rozporu snad se vsemi automobilkami??
Tohle jsou relevantni informace primo z automobilek.
Ty sice nejsi z oboru, ale mas lepsi.
😲
Z praxe z jiných odvětví, kde se také zavádí enviromentální opatření ve velkém mnohem déle, než v automotive a v kterém se pohybuji a vidím, jak to pak dopadá v praxi a taky z toho, že diverzita je potřebná i pro lepší schopnost adaptování na krize... je to má doměnka, proč máš takový problém ji jen akceptovat ?
Protoze je zcestna. Nema realny zaklad.
😉
A v protikladu s temer veskerym autoprumyslem.
Zkratka nemuzes jen tak neco, co dava smysl treba v leteckem prumyslu aplikovat na automotive.
Ja netvrdim, ze niche market pro e-fuel nebo hydrogen nebude.
Ale mainstream je zcela jasnej!
:-!
Jestli bude vodik plus e-paliva delat jedno procento nebo jedno promile je mi ukradeny!
😉
A v protikladu s temer veskerym autoprumyslem.
Zkratka nemuzes jen tak neco, co dava smysl treba v leteckem prumyslu aplikovat na automotive.
Ja netvrdim, ze niche market pro e-fuel nebo hydrogen nebude.
Ale mainstream je zcela jasnej!
:-!
Jestli bude vodik plus e-paliva delat jedno procento nebo jedno promile je mi ukradeny!
Dnes ne... Příjdeš mi jako nějaký elektrofanatik do výpočetní techniky v 70tkách, který tvrdí, že počítače se uplatní jen ve vědeckých institutích a nikdy se nedostanou do aut, protože to je drahé.... 😁 Promin, je to k smíchu, třeba s mýlím, já nemám problém to uznat, taky proto píšu, že je to má doměnka a nepotřebuji, aby si mne pořád dokola o něčem přesvědčoval, protože ty máš jen to tunnel vision dáno tvým zaměstnáním, já mam jiný pohled a nestřetnou se.. já to pochpil, tak to pochop taky, proto taky na tebe neraguji, vždy začínáš ty do mě 😊
p.s. vím, že tam děláš chvíli, ale docela by mne zajímalo, v jakém roce se vážně ta strategie na EV začínala přijímat i u jiných automobilek, než je Tesla... 10 let nazpět ?
p.s. vím, že tam děláš chvíli, ale docela by mne zajímalo, v jakém roce se vážně ta strategie na EV začínala přijímat i u jiných automobilek, než je Tesla... 10 let nazpět ?
Co to meles?
Vzdyt je to presne naopak.
Ha tvrsim, ze pocitace budou vsude.
Vzdyt je to presne naopak.
Ha tvrsim, ze pocitace budou vsude.
Zkus číst, pak možná pochopíš
no a třeba Epaliva budou všude, to tvrdím já 😁 Nevidíš tu analogii ?
no a třeba Epaliva budou všude, to tvrdím já 😁 Nevidíš tu analogii ?
Ty zkus prestat sirit sve pitome domnenky.
Tva argumentace jinymi obory je zcela zcestna.
Ma nulovy realny zaklad.
Jen domnenky a pocity.
:no: :no: :no:
Tva argumentace jinymi obory je zcela zcestna.
Ma nulovy realny zaklad.
Jen domnenky a pocity.
:no: :no: :no:
Co je ti do toho, co šířím ? 😁 Já to označuji za doměnku a ty se mužeš po..at 😁 Proč tě to pořád nutí na mne reagovat a vysvětlovat mi svuj tunnel vision pohled ? I kdybych tu tvrdil, že přistanou mimozemštani a přivezou krystaly energie na které bude jezdit tvoje EV, tak je to snad moje věc ne ? 😁
Ja mam vision vychazejici ze znalosti oboru.
Ty mas vision ze znalosti... uplne neceho jineho.
😁
Ty ani neuznas, ze treba Toyota zadny vodik neplanuje.
VW neplanuje temer zadne e-paliva.
Ja ti poskytnu fakta a ty je ignorujes.
Ty mas vision ze znalosti... uplne neceho jineho.
😁
Ty ani neuznas, ze treba Toyota zadny vodik neplanuje.
VW neplanuje temer zadne e-paliva.
Ja ti poskytnu fakta a ty je ignorujes.
Dnes uz to vzdavam, zase epaliva….
Ozzy a proc se prosadi kdyz jsou drazsi nez EV?
Ozzy a proc se prosadi kdyz jsou drazsi nez EV?
VY fakt neumíte číst, já neřekl, že se prosadí nad EV, já řekl, že budou alternativy... LPG se taky nikdy neprosadilo a je to alternativa? Je... tak asi tak k chápání psaného textu, výše jsem myslel, že si mne pochopil
Diky, ze dokazes v klidu odpovedet alespon Hendlymu.
Takze vlastne s nami souhlasis, jen se chces hadat.
😁
Ja se celou dobu bavim o mainstreamu!
Nezajima me na co bude jezdit Lamborghini!
Takze vlastne s nami souhlasis, jen se chces hadat.
😁
Ja se celou dobu bavim o mainstreamu!
Nezajima me na co bude jezdit Lamborghini!
Vy neumíte číst, hádat se chceš ty, protože pořád otravuješ a přesvědčuješ mě o něčem, co jsem ani neřekl 😊 Ty si fakt jak Hamuna... vytrhnout kousek a hádat se
Ne ty se hadas.
😁
Ja chci zit v harmonii.
😉
😁
Ja chci zit v harmonii.
😉
Přečti si celou diskuzi, kdo na koho reagoval a co sem psal.... že budou alternativy, třeba pro to Lambo... nikdy jsem nepsal, že EV nebude mainstream, prober se proboha už..
Ten mainstream nebudete mít, drahý neostlainistický utopisto čím nabíjet.
Smůůůůůla 😄 A zbídačelý občan si to enbude mít za co koupit, prodeje nových auto od roku 2030 spadnou na 25-40% roku 2018 😄 😄 😄 😄
Smůůůůůla 😄 A zbídačelý občan si to enbude mít za co koupit, prodeje nových auto od roku 2030 spadnou na 25-40% roku 2018 😄 😄 😄 😄
Sranda je ta, že všechny čínské a korejské značky prodaj těch telefonů 4x tolik jak tvůj Apple 😄 😄 😄 😄 😄 😄
vyrabet benzin s ucinnosti 50% a pak ho s ucinnosti 25% prevadet na mechanickou praci mi vychazi na celkovou ucinnost lehce pres 10%
u EV se dostavas na 70%
zajímavé že jim to nedochází s baterkama :-!
Vetsina odpurcu EV nevi co jsou fakta nebo ucinnost. Jejich argumentace je postavena na emocich...
:no:
Tady jsou jednoducha fakta😒br />https😐/insideevs.com/…rogen-22-ice-13/
Efficiency Compared😒br /> Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
😲 😲
Misto aby podekovali za poskytnuti dat a pozmenili svuj nazor, radeji se pusti do osobnich utoku.
Nemate zac: del42sa, Brmbalik, Miorolo
:yes😒br />
Ty tomu rikas "nasili", coz se mne moc nelibi.
Ale dulezity je k tomu "nasili" dodat dve veci (stejne jako se zarovkami)😒br /> Smer je to jednoznacne spravny
"Nasili" prechod znacne urychluje
Muzeme se bavit nad implementaci prechodu k EV. Ale nebavme se, zda je to spravny smer nebo ne. Co se tyce ucinnosti, ekologie, klimatu jednoznacne ano.
Je jezdim BEV autem bez problemu (lokalne) bezemisne dnes.
Majitele dieselu fantaziruji o vodiku nebo e-fuel. Jenze ja jezdim DNES levneji nez na diesel nebo benzin.
Vodikovym autem nebo autem na vodik tezko budes jezdit levneji nez na fosilni paliva... Resp. to DNES zkratke neni mozne.
Ve vysledku je vse o cene a nakladech.
Brzy uz budou BEV levnejsi, ja uz tu leta pisu o cenove parite 2025. Pak tyto diskuze snad utichnou.
A odpurci BEV prestanou mit strach.
PS Ono to na vhodnou baterku pockalo. Az prijde napr. Toyota 2026-2028 se svymi SSB, bude do zakazu prodeje v EU jeste sedm let.
Ja se pohybuji naprosto svobodne se svym EV. Dokonce svobodneji nez se spalovakem, protoze naklady na km mam vyrazne nizsi... Pro nekoho jsou rozhodujici minuty na nabijecce. Pro me treba je dulezitejsi cena za km.
Ano, porizovaci cena noveho EV je ZATIM problem.
Az bude priznivejsi cena EV nez fosilu a nabijecka na kazdym rohu, auto se nabije na ceste za deset minut, v cem bude konkretne problem?
Nevím, jak bych byl svobodnější s EV, to spíše vzhledem k nutnosti káviček u Humpolce naopak.
To si nikdo nepamatuje udalosti stare par mesicu?….
Ja tak bohaty nejsem. A cim min me km stoji, tim vic muzu jezdit, potazmo jsem svobodnejsi.
Ueštří jen ten kdo jezdí pouze kolem komína těch tvých 15 km sem a 15 tam a nabíjí si to doma. Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy ušetří akorát velký HOOOOOOO*NO 😄
Takže nešiř dezinformace, my počítat umíme.
18,7 kwh x 12-20 kč je rozhodně více jak 10-13x 14,50 😄 😄 😄 😄
časopis ABC, rok 1965.
(ten pionýr nebyl dál jak v Egyptě povětinou a vid a je mu dneska 60+)
Je hezký, že se hlásíte k odkazu svých předchůdců - tj stalinistických utopistických pavědců 😄 😄 😄 😄 😄
😁 😁 😁
Ostatni nema smysl...
Napadlo ťa niekedy, koľko tej neefektívnej elektriny sa minie pri ťažbe ropy, doprave, spracovaní, výrobe palív a ich distribúcii? Bez elektriny by si do nádrže nemal čo naliať a naviac zráža celkovú efektivitu a účinnosť motorových palív ešte viac dolu.
Hmotnosť:
Toyota Mirai - 1930 kg
Mercedes EQE - 2330 kg, rozdiel 400 kg, to je cca štvrtina naviac
Tesla S P85D (najťažšia) - 2239 kg
VW ID.7 - 2176 kg
Takže konštatujem - vymýšľaš si a klameš.
Diky.
Nekteri lidi maji, s odpustenim, mozek uplne vymyty.
Verit takovym kravinam.
Napr. se bavi s majitelem EV a vysvetluje mu, jak casto meni pneumatiky.
😲
Kdyz napisu, ze jezdim za 15kWh, tak mi petrolhead napise, ze jedine kdyz plachtim atd.
😁
Opačně to nejde 😄 😄 😄 😄 😄
😁 😁 😁 😁 😁
Tak to byl skutecne zlaty hreb diskuze.
Nekteri diskuteri skutecne premysli jinou casti tela... nez hlavou.
Když těchto centrál seženeš dostatečný počet, tak ti klidně utáhnou tu rafinerku.
Ale Vám když nefouká a nesvítí, tak ste s OZE v loji.
Blbý co, utopisti 😄
Zkus preslapnout.
Ja znam jen statistiky zivotnosti od Tesly.
https😐/www.motortrend.com/…la-battery-last/
According to Tesla's 2021 impact report, its batteries are designed to last the life of the vehicle, which the company estimates as roughly 200,000 miles in the U.S. and 150,000 miles in Europe. Tesla's own data show Model S and X batteries retain about 90 percent of their original capacity on average over 200,000 miles of use. 😲
Pocitove je pro me podle medialnich titulku Tesla nejhorsi automobilkou.
Od pozaru, pres baterie az po slicovani.
Cokoli napises negativniho o Tesle treba na acz, ctenar zhlta jednim dechem.
Proto jsou dulezita FAKTA ne pocity.
😉
No kazdopadne diky za uprimnost.
Taky by me zajimalo nejaky srovnani spolehlivosti a zivotnosti baterek vs spalovacich motoru.
To je dokonalý příklad spolehlivosti.
Až ti pojede auto nabaterky s původní baterií po 60 letech, přijd, pokecáme, Borisove 😄
https😐/www.securitymagazin.cz/…-1404070607.html
Ano a rád odpovím. Měl jsem o tom přednášku na Elektrofestu. Nejdříve Trabantem, který jsme v klubu postavili. Nebyl jen můj a tak jsme se vystřídali, ale hlavně s ním jezdili pražáci a nejvíce pan Kolínek s panem Sedláčkem. Já si stavěl hlavně závodní auta. V roce 1989 jsem dokonce vyhrál mezinárodní závody ve Švýcarsku. Jinak jsem jezdil City-el, Peugeoty 106 a Partner, Citroen AX a Saxo a Berlingo, Později jsem postavil koncepční vůz, podle kterého francouzi postavili vůz , který směl na silnici (to já bych nedokázal), dále Ligier, Mia, eRad, Reva-el z Indie,Fiat Panda, Th!nk ... bylo toho dost. A dost toho ještě mám. Přijďte na eSalon, popovídáme si o tom.
Stačí správný čínský kop a bude hooodně srandy.
https😐/faei.cz/…rgeticke-premene
Proc? Ropna lobby krmi (nejen) auta hejteru.