Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rozhovor s odborníkem: Proč chybí nové náhradní díly?

24 komentářů

rohor
Zelený fanatismus západních Evropanů ničí ekonomiku Evropy plíživě už víc než 40 let. To je doba srovnatelná s tím, když ekonomika jedné prosperující evropské země byla zničena rudým řízením tak, že se dosud plně nevzpamatovala. Předání výroby všeho Číně, tak si uvědomte konečně co jste udělali za průser a zkuste s tím něco udělat. Máte šanci v dosud svobodných volbách. Zatím jako by to nikomu pořád moc nevadilo. Asi chcete ještě na hlubší dno.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nedostatek náhradních dílů úzce souvisí se zelenou politikou výrobců automobilů.
Jejich představa že již brzo budou v nabídce jen elektromobily, se obráží na nepodpoře výrobních kapacit dílů pro automobily se spalovacími motory, tedy hlavně pro tyto motory.
Kapacity jsou uzavírány nebo přeměňovány na kapacity (ne)produkující díly pro elektrovehykly. Tyto kapacity, pokud byly uzavřeny a někdo se je pokouší obnovit, mají problémy dostat zpět do práce lidi, které předtím vyhodily.
Některé značky dokonce "progresivně" mění název, aby si "nezadaly" s "fosilním spalovacím" světem.
Značka Borg-Warner, která zakoupila značku Delphi, provedla spin-out a vytvořila divizi Phinia (pod touto značkou nyní funguje Delphi a například Delco). Takže Borg-Warner už si nekazí zelené image a hlavně si nekazí cenu akcií. Tím je totiž zcela posedlý západní bankovní a korporátní svět.
Avatar - Anonym
Anonym
Největší absurdita je, že když jsem klikl stránky Phinie, kam Borg-Warner "uklidil" byznys týkající se spalovacích motorů, tak hlavní vzkaz na vstupní stránkce je o bezuhlíkové budoucnosti. Tahle ideologie už opravdu ovládla západní svět.
Na druhou stranu, ono dnes je rozdělení společností na "čistou" a "špinavou" část většinou vynuceno dotační a daňovou legislativou. Viz RWE/Innogy nebo EON/Uniper. Němečtí politici, zejména Zelení, tehdy dokonce přinutili EON, aby tehdejší německé jaderné elektrány nepřesunul do Uniperu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, je to tak. S tímto tlakem se dá dost těžko bojovat, ale požadavky zákazníků na spalováky tyto progresivisty vytáčejí k nepříčetnosti.
Hendly
Nechápu spojitost politiky a přesunu výroby do Číny. Zde opravdu nejde o politické rohodnutí.
Každý se může podívat doma co poslední dobou koupil, jestli je to s Číny a jestli to má evroskou alternativu.
Většina věcí evroskou alternativu má, ale ta je dražší.....

Druhý pohled je, zda není přesun méně kvalifikované práce do Číny naprosto logický pro vyspělou ekonomiku. Nákok západu byl vždy v nových technologiích, ne v tom vyrábět ve velkém to staré.

Stejně jako manažer nepříjde po práci domů a nezačne kopat lopatou neměla by evropa "kovat železo", ale vymýšlet nové technologie.
ryccardo
Vyjimecne souhlasim. Jen si myslim, ze Evropa by mela i kovat to zelezo, protoze nakupovat ho z Ciny a byt zavisly na klicovych surovinach je riziko. Za chvili tady v zachvatu ekologie nebudeme delat nic a vsechno budeme dovazet. Chce to tedy nejaky rozumny kompromis.
Hendly
Kovani zeleza bylo v uvozovkach.
Ale i to železo, krome nejakych strategických rezerv, by se melo soustředit spíše na top slitiny atd. k
ryccardo
Já to taky myslel obecně. Akorát, že v záchvatu zeleného šílenství jsme si všechno co bylo fuj odstěhovali vyrábět do Indie, Číny, prostě mimo EU a naivně si myslím, že to pro nás budou všichni levně vyrábět a my se budeme prsit tím jak jsme klima neutrální a ohleduplný k životnímu prostředí. Ve skutečnosti se chováme jen jako pokrytci a postupně zjišťujeme, že jsme v průseru, protože obrazně řečeno, už nebudeme umět kovat ani to železo.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, ale zásadním problémem je nedostatek kvalifikovaných lidí. Po kovidu se plně projevil fenomén volného času a silných sociálních států v Evropě. Mnozí se už prostě nechtějí vrátit k práci na směny. Kapacity dříve přesunuté jinam je nyní velmi obtížné vrátit zpět.
Volného času? A silných sociálních států? Ano, komu se nechce....dělat dnes nemusí. Stát se postará. A komu by se chtělo chodit do práce na směny, když nemusí...že?
Přesunutí výroby všeho do tehdy levné Číny byla také velká chyba. Bohužel, kdo to tenkrát neudělal, tak ho brzy konkurence, která to udělala, zničila. Ano, byla to chyba politiků, kteří si naivně mysleli, že se z Číny díky zlepšení životního standardu obyvatel časem stane demokracie. Dnes už víme, že to byla mylná představa.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, je to tak. Stát se stará o příživníky a korporáty a hází klacky pod nohy živnostníkům a menším firmám.
Avatar - lyon667
lyon667
Je vtipný, jak to tady jeden rudozelený víceúčtový soudruh během pár minut všechno pěkně omínusoval. 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jojo nemohl by nám ty obdržené mínusy někdo proplácet? byli bychom boháči 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, jako úplně nevím.
Že by se stát postaral a nemusel jsi makat, pokud se bavíš o normálních lidech pravda ani omylem není.

Je ale pravda že jistá vrstva má tento život i styl zajištěný, umí v něm chdot a ano jsou to příživníci a nemakačenkové. A k nim můžeme nové připočíst i UKčka díky pětikolce...

Politika státu je úplně marná. Podporuje důchodce, nemalačenky, UKčka a další neperspektivní. A naopak malým živnostníkům a zaměstnancům jen háže klacky pod nohy. Rodinná politika nula, podpora mladých nula. Přitom nejlepším řešením je, když se mladý dokáže postarat o své rodiče. A ne že mladý nemá ani na vlastní bydlení....
Hendly
Naprosto nesmyslne vyvolavani nenavisti proti uprchlikum z valecne zeme.
Prave ukrajinci zde zachranuji pracovni trh.

Jestli chces byt nastvany na to, ze tu jsou lide z Ukrajiny tak bud nastvany na proruske strany jako je SPD a td.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
s těmi UKRčky jsi pěkně vedle, ty sis ještě nevšiml že skoro všichni makají a platí státu daně?
a nepleť si UK (United Kingdom) s UKR (Ukrajina).
pokud píšeš ukáčka - jsi dezolát, sorry wole
Arese
Navážet se do lidí, kteří museli ze své země uprchnout před agresivní dobyvačnou válkou většího souseda (a kteří se tady navíc ve většině snaží i pracovat) je vrcholná ubohost a hnus. 😲 😲 😲 :no:
PowerHouse
Vždy v Asii nejprve začali Japonci, potom Korea.
Nyní nastupují automobilky z Taiwanu, Vietnamu, Číny, Indie, ... .

Jenomže tady je každý soudruh odborníkem na Čínu a nevidí nic obecně. Jde o celou Asii. Stejně by to dopadlo i bez Číny.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stejně ne, Čína je velký hráč
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
"ceny elektromobilů ne a ne klesnout, takže bude podle mě stoupat zájem o udržování starších aut v provozu"

Ale, zajímavé že i tento pan tvrdí přesně to co tady píšu opakovaně v diskusích že? Tak co vy eurohujeři? Co vy na to doníkové, hamunové, hendíkové...? Co? 😒] 😒] 😒]
Hendly
Tak pokles u EV snad nejde prehlednout.
Stejne jako narůst cen u spalovaku ktery nema jiny duvod nez zvyšovaní zisku.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
já jsem zaznamenal pokles pouze u Tesly
Arese
Jenže ono u zkratowozů zdaleka nejde jen o jejich vysokou pořízovací cenu, ale taky o obrovský následný pokles jejich tržní hodnoty a hlavně o jejich zoufalou nepraktičnost. Auto totiž má sloužit svému uživateli, a ne naopak! 😒] Nemluvě o tom, že se tady bavíme taky o radosti z jízdy, vytáčení motoru, řazení apod.!!!
Hendly
Propad hodnoty je daný poklesem ceny nových EV a dotací. Nelze brát ceny ojetin v ČR a porovnávat je s prodejní cenou v ČR.

Jinak nevím jak brát vážně názor prodejce náhradních dílů na EV - přece jen: oleje, filtry, rozvody, svíčky, spojky, výfuky atd... co z toho EV potřebuje?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
90% bouraných Tesel jsou pojišťovnami odepisovány a následně slouží jako zdroj náhradních dílů :-! :-! :-!