Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Prius PHEV – Jedno z nejlepších aut tohoto roku!

Priusu trvalo do páté generace, než začal vypadat opravdu dobře, s jízdními vlastnostmi je na tom ještě lépe a na elektřinu zvládá jezdit většinu času, i když je baterie vybitá natolik, že vám nedovolí přepnout do režimu čistě elektrické jízdy. Je drahý a nějaké mouchy se na něm najdou, ale neexistuje nic velkého, co by bylo potřeba jakkoliv omlouvat starostí o planetu. Bez přehánění je to adept na jedno z nejlepších aut, kterým jsem zatím letos jezdil.
Zpět na článek
15. 9. 2023 13:30
15. 9. 2023 13:41
15. 9. 2023 13:55
15. 9. 2023 14:35
15. 9. 2023 14:39
15. 9. 2023 15:14
15. 9. 2023 16:07
15. 9. 2023 16:18
15. 9. 2023 17:00
15. 9. 2023 20:11
15. 9. 2023 16:50
15. 9. 2023 17:06
15. 9. 2023 22:39
15. 9. 2023 22:59
15. 9. 2023 23:03
15. 9. 2023 23:24
15. 9. 2023 23:32
15. 9. 2023 23:35
16. 9. 2023 00:36
16. 9. 2023 07:11
16. 9. 2023 13:26
16. 9. 2023 14:34
16. 9. 2023 16:24
16. 9. 2023 17:37
17. 9. 2023 13:57
17. 9. 2023 15:12
16. 9. 2023 22:11
17. 9. 2023 07:37
17. 9. 2023 14:25
17. 9. 2023 09:29
18. 9. 2023 06:37
15. 9. 2023 17:23
15. 9. 2023 22:44
17. 9. 2023 12:16
15. 9. 2023 17:03
15. 9. 2023 20:17
15. 9. 2023 21:04
15. 9. 2023 22:40
15. 9. 2023 21:19
15. 9. 2023 21:32
18. 9. 2023 09:11
21. 9. 2023 19:07
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2023 13:06
Klasické PHEV
žere to elektriky jak čisté EV a PHM jak nafťák. 15 + 5 = 1. To jsou počty do tabulky. :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 13:34
Re: Klasické PHEV
Tady to bude trpet na novinarske jizdy, tealny uzivatel to bude pouzivat jinak. Za mne prvni Prius, ktery vypda dobre a nestydel bych se v nem jet :) Holt Toyota valcuje EV
15. 9. 2023 13:42
Re: Klasické PHEV
Asi vidím první Minus u tebe, zatím tě minusář obcházel.
15. 9. 2023 17:27
Re: Klasické PHEV
Holt Toyota válcuje EV,

Jen blbni. Probudíš toho demagogickýho Krakena a bude tě zas "kultivovat" hlava - nehlava a máš zase program minimálně do půlnoci. :-)
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:42
Re: Klasické PHEV
Ale tak, prodejně Toyota docela EV válcuje :D Radši mlčim :D
15. 9. 2023 16:15
Re: Klasické PHEV
ano za Supa iV můžu tuto jednoduchou metodiku potvrdit :yes:
15. 9. 2023 13:09
Spotřeba v testu
4,6 l/100 km + 14,9 kWh /100 km
To je málo?
A nebo zle napsáno?
Rozbalit vlákno
3
15. 9. 2023 16:16
Re: Spotřeba v testu
tak podle mě to žere 4,6 benzínu s prázdnou baterkou a 14,9 když to jezdí jako EV... Dohromady by to samozřejmě byla blbost a spotřeba jak hovado....
17. 9. 2023 10:49
Re: Spotřeba v testu
4,6 okreska,15kwh město a obě dohromady dálnice :D
Avatar - Fomax
15. 9. 2023 13:30
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
15. 9. 2023 13:41
Re: Nic moc
Tak, vypadáš i podle té fotky jako pako, čížku.
Avatar - Fomax
15. 9. 2023 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2023 13:40
Zkurvili interiér
tak nemusím tolik litovat, že na něj nemám. Vždycky něco vylepší a něco přitom dokurví, Toyota.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 13:42
Re: Zkurvili interiér
Konecne je kaplicka tam, kde ma :) Bravo Toyota i kdyz je to trochu na styl icockpitu, zvyknout se da
15. 9. 2023 13:49
Re: Zkurvili interiér
Taky. A ještě kde je ten nádherný most mezi řidičem a spolujezdcem? Kde je ikonický volič převodovky? Je tam jen hnůj hejblátek na podlaze jako v např. Pežotu 508.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 13:51
Re: Zkurvili interiér
Ja v tom nesedel, ale v tom ev z ktereho vychazi jsem jel (b4zx nebo jak) a mne na tom interieru nejvic vadily pouzite materialy, neboli ekologicke, ktere asi muzes kompostovat :D ale bylo to znat i proti tem nejlevnejsim modelum znacky to bylo horsi, takovej Yaris ma proti tomu luxusni kabinu
15. 9. 2023 13:55
Re: Zkurvili interiér
Jenomže bz4X má aspoň ten most, i. e. je to víc Prius, než sám Prius.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2023 18:12
Re: Zkurvili interiér
já jsme v tom seděl. staticky mi vadil přístrojový štít a poměrně stísněný interiér ( i když to bude možná subjektivní ). Mělo to konečně zase joystick jako volič převodovky, žádný šmrdlání dopředu a dozadu přes R, když chce člověk z P do D a zpět.
Ale designově to není špatné
15. 9. 2023 18:36
Re: Zkurvili interiér
Dopředu a dozadu přes N z D na R a zpět jsi asi myslel. Mě ten volič přijde nesmírně příjemný a blbuvzdorný.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2023 21:44
Re: Zkurvili interiér
nikoliv. ten joystick je to nejlepší co jsem zatím měl možnost zkusit.
prostě rovnou zvolí člověk to co chce a vrátí se to do středové polohy. Ne jako ty páky PRND, kdy z P do D musím přes další 2 polohy.
to bylo za mne dost fail od toho ustupovat.
15. 9. 2023 22:07
Re: Zkurvili interiér
Asi jsem jinej ale pro mě je rozkoš potáhnout joystick doleva a zvolit D/R. A nebo dolů a zvolit B.
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 13:15
Re: Zkurvili interiér
Vždyť to taky pisu, že to bylo úplně parádní.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:17
Re: Zkurvili interiér
Nejlepší volič převodovky ma starej Megan :D Nejhorší je kolečko, nebo taková ta 80s Mercedes kulisa, co má třeba starší Yaris (ale už jsem si trochi zvykl) :D Od Toyoty se mi nejvíce libila paka co má Corolla, nebo pak Rav/tvuj autobus, pardon Highlander :D
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 13:21
Re: Zkurvili interiér
No u HL, kde je PRNDS, by asi joystick nešel udělat, nebo nevím jaké by to bylo na používání. Ale to PRNDB se tím joystickem úplně skvele vymění a je to mnohem pohodlnější a nemusí se tím mrskat přes x poloh.
To kolečko v kuze bylo taky divné tedy. Taky se muselo přes všechny polohy, jestli si pamatuju
Avatar - Ozzman
18. 9. 2023 06:35
Re: Zkurvili interiér
To kolečko jsem zažil ve více autech, nikde se mi to nelíbilo, prostě, zlatá klasická páka :D
17. 9. 2023 03:07
Re: Re: Zkurvili interiér
Akekolvek dildo na stredovom tuneli je napi*u, podla mna najpraktickejsie riesenie ma MB, packu pri volante. To uz pochopili aj u potrafenej slepice a konecne urobili nieco zmysluplne, ze to u Supu a Kadaku okopcili od MB.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 09:31
Re: Re: Zkurvili interiér
Tak u toho MB mi to dost vadilo. Ale asi by si člověk zvykl. U joysticku jsem si zvykl během par minut, u MB ani po několika hodinách.
17. 9. 2023 10:53
Re: Re: Zkurvili interiér
Ano, oživíme sto let staré dilema co je lepší - řazení pod volantem nebo na podlaze?

Z hlediska uživatele to jen subjektivní pocit a osobní preference. Stejně, jako jak je kdo schopen nebo ochoten si zvyknout na druhé řešení. Jako třeba dřív brzda a řazení u anglických motorek. Někdo si nedokázal zvyknout nikdy, někdo hravě a bez potíží skočil z Nortona na Jawu a opačně bez problému.
19. 9. 2023 02:55
Re: Re: Re: Zkurvili interiér
Ziadny subjektivy pocit a preferencia. Skus si zopar parkovacich manevrov a pochopis. Bonus-stredovy tunel je volny pre ine pouzitie, odkladaci priestor, nabijacka, drziak na drink.
17. 9. 2023 12:37
Re: Re: Zkurvili interiér
Nove budou auta volit D na displeji...

Jako TM3. Nemam s tim problem.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 12:53
Re: Re: Zkurvili interiér
S tím bych taky neměl problém, pokud by to byla automobilka, která je schopna udělat funkční i ten nejobycenejsi SW a nesekal se jí infotainment už při nastartování.
17. 9. 2023 17:23
Re: Re: Zkurvili interiér
Rozdíl zde ovšem je.

Páku, ať je pod volantem nebo na středovém tunelu, lze nahmátnout zcela intuitivně, po paměti, ve dne, v noci a po paměti zvolit i novou polohu. Na display, i když bude fungovat sebespolehlivěji a seberychleji, se vždycky před volbou musím navíc ještě podívat a prstíček nasměrovat k ikonce a trefit.

Z mého pohledu uživatelsky horší.
17. 9. 2023 20:42
Re: Re: Zkurvili interiér
No furt lepsi, nez nejprve nahmatavat startovaci tlacitko a pak teprve volit, az uz cimkoli.

V Tesle sednes, pohladis displej a jedes.

Zkus vyhodnotit, co je rychlejsi nebo intuitivnejsi. :-)
Avatar - Emel
17. 9. 2023 22:51
Re: Re: Zkurvili interiér
Trošku složitější startování (např. nutnost zašlápnout brzdu) má být i bezpečnostní prvek, aby auto třeba nenastartovalo dítě.
Samotné startování mě asi netrápí, úplně krátký trasy nejezdím a tak mi ani nějak zásadně nevadí přidat dvouhmat na dvě tlačítka vedle sebe (StartStop a jízda v pruzích). Obvykle k tomu i pouštím AndroidAuto... u starších aut zapínám světla... no big deal.
19. 9. 2023 02:52
Re: Re: Re: Zkurvili interiér
Ty si ale elektrodebil. A Tesla nie je auto, to su osklive pojazdne vysavace, bez vynimky.
15. 9. 2023 14:35
tvl novinari
Co je rychlost vyrazne nad 100? To ma bejt hadanka, nebo si mam neco romatnicky predstavit. Ma me simrst v brisku ze jsi jel pres 130 a policiete nevidela? Nebo jste jeli 140 na tachaci, tedy cca 135 a tedy povolene lehke prekroceni rychlosti ale bojis se to napsat? Do***e tohle je test a ne knizka kde mam premejslet co si tim chtel rict.
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2023 14:39
St.
"vůz v pondělí ráno vracím s finálními hodnotami 4,6 l/100 km + 14,9 kWh /100 km", nevím, co to znamená, zda je to dohromady na 100 km, nebo je to údaj na 200 km. Ať už tak, nebo tak, není to žádný zázrak. Když se snažím s CR-V, tak ujedu tu samou vzdálenost (záleží na profilu) za 5,1 l a auto je daleko větší a užitná hodnota někde jinde. Kufr má Prius malý a ergonomie s displejem nad volantem ála Peugeot je všelijaká. Prius se mi líbí zvenku, vevnitř je dost tvrdých plastů. Cena je moc vysoká.
Rozbalit vlákno
5
15. 9. 2023 15:14
Re: St.
Za cenu zakladniho Mercedes C 180 mild hybrid … pripadne CLA 220d, ktere je mozna uspornejsi, nebo CLA 250e pokud chces plugin … no neber to :-!

Ja nejak nechapu, proc by to melo byt nejlepsi auto roku, ale chapu, ze autor ta auta fasuje a nekupuje, a tak mu nedoslo, ze to ma srovnavat s Mercedesem a ne s Hyundaiem :-!
15. 9. 2023 16:07
Re: St.
Přijde mi, že se asi spoustu věcí nepodařilo přenést do textu v článku. Ta spotřeba nepůsobí moc dobře, ale myslím že spousta Toyotích hybridů tady skončila se spotřebami přes 6l, což úplně nesedí s tím co píšou a říkají jejich majitelé. S naší firemní CHR jezdil klidný řidič taky pod 5l i mimo město. Tady bude asi i kontext dynamika. Byť naše CLA 250e teda jezdí asi za podobnou spotřebu s klidným řidičem...
15. 9. 2023 16:18
Re: St.
hele podle mě to je blbost.... to auto musí za 4,6 jezdit s prázdnou baterkou a za 14,9kwH čistě jako EV.... to kdyby bylo dohromady tak je to hrozně vysoká spotřeba, to by nedávalo vůbec žádný smysl.... (ledaže by s tím fakt jezdil jak úplný magor, což se podle testu nezdá)
15. 9. 2023 17:00
Re: St.
Žádný elektromotor v tom autě není. V technických datech o něm není ani zmínka, uvádí jen zážehový s výkonem 168 kW :-!
15. 9. 2023 20:11
Re: St.
Odpovedel sis sam. Text vypada jakoby jel nedelni spanilou jizdu na chalupu, ale pritom jel jak magor :-!
15. 9. 2023 16:20
Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
.... a přesně proto jsem si objednal ještě zastaralé auto co tyhle hovadiny nemá :'-( :'-( :'-( Opravdu zcela odmítám aby mi auto říkalo že jedu moc rychle, nějak mě dokonce omezovalo nebo na mě pípalo.... nechápu, jak to někdo může vydržet. Možná když jezdí jen po městě tak je to jedno.... a samozřejmě, deaktivujete to a po vypnutí zapalování můžete znova. NIKDY.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - xxc
15. 9. 2023 19:57
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Vela ludi rychlost neprekracuje, tak si to ani nevsimnu. Ved je to nebezpecne.
15. 9. 2023 22:01
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
A vela ludi si to vsimne, aj ked neprekracuju rychlost, pretoze ta detekcia maximalnej povolenej rychlosti je velmi nespolahliva. Problemom su hlavne dodatkove tabulky, ktore jednak nie su tak celkom unifikovane ani v EU, a navyse tam moze byt aj text, z ktoreho je ten system uz uplne v koncoch.

Vidim to na mojom aute: ak je niekde napriklad obmedzenie na 70km/h s dodatkovou tabulkou "za snezenia/dazda", ten system to nerozozna, a pipa ze prekracujem rychlost aj ked je slnecny den a idem 90tkou...

Takisto je niekedy problem s detekcou premenliveho elektronickeho dopravneho znacenia (zlte "bodkovane" cisla na ciernom pozadi). Niekedy znacku nezaregistruje, ak je umiestnena prilis vysoko, je trochu natocena/spinava/zasnezena, alebo ju zacloni ine auto. Skratka ten system zatial nie je tak spolahlivy, aby bol vzdycky zapnuty...
Avatar - xxc
15. 9. 2023 22:41
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Ake je to auto? Ja som uz aj pri Renaulte obdivoval, ako to vie rozoznat znacky, dokonca to obmedzenie viazane na znacky spajalo s dazdovym asistentom, cize ked bolo obmedzenie spojene so zlym pocasim, tak to napisalo nizsiu rychlost a ked neprsalo, tak to nechalo bez povsimnutia. Skoda to iste. A ked neprecita znacku, tak to ma asi udaje z mapy.
16. 9. 2023 07:28
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
:D :D :D Umis byt koukam docela vtipnej.
15. 9. 2023 20:13
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
To je strašná vec. Som to teraz prvýkrát zažil v novej Kone. Normálne pomaly 5 min. pred rodinou ísť si naštartovať auto, počkať, kým sa načíta profil a potom vypnúť čítanie značiek (čo je v zásade nezmysel, lebo chcem aby mi čítalo značky, ale NECHCEM aby to pípalo pri prekročení o kilometer nad limit) a potom aj sledovanie očí vypnúť lebo to tiež stále buzeruje za jazdy a tiež sledovanie pruhov no a štart/stop. Ďakujem pekne za takú starostlivosť o bezpečnosť. :no:
15. 9. 2023 21:16
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
a to ještě to čtení značek prý už teď bude napojené na tempomat.... děkuju pěkně, když nějaká zapomenutá "80" na dálnici bude moje auto navádět aby začlo brzdit třeba v levým pruhu, když pojedu na tempomat 130..... prostě fakt ne....
Avatar - xxc
15. 9. 2023 22:34
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
A zapomenuta znacka neplati, ci ako? :-) Ja to mam tiez napojene na tempomat, aj samo spomaluje, chvilu som si na to zvykal, ale nevadi to. Hlavne to nepipa. Ale aj tak by sa malo podla vacsiny ludi jazdit v limitoch, inak je to nebezpecne, cize spravne by to clovek nemal ani zaznamenat, ako bezne nezaznamenava tlak airbagov.
Avatar - wakantanka
16. 9. 2023 18:15
Re: Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
A píše tu o bezpečnosti pri prekračovaní rýchlosti človek, čo ešte nedávno verejne hlásil ako si to myslí po okreskách 160+ :)
Avatar - xxc
16. 9. 2023 19:43
Re: Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
uz som sa na stare kolena polepsil, enyaq mi viac ako 160 nejde :-)
Avatar - Mokrous
15. 9. 2023 22:50
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Tohle mi naštěstí dělá jen občas a jen v režimu adaptivního tempomatu, resp. plné automatiky Travel assist. Ale vždy mě to spolehlivě tak nasere, že to okamžitě vypnu a zase jedu sám. Nedávno jsem takhle jel v noci Maďarskem a na "nové" M85/86 to u každýho sjezdu zarvalo za brzdu. Díky nechci a nepotřebuju. Postupně jsem všechny asistenty přestal používat. Naštěstí poslední Pass/Sup ještě umožňuje to všechno nastavit jednou a je klid.
Zůstává jen S&S na tlačítku a lane assist nad 70 km/h na dvojklik na volantu. S tím ještě jde žít. Pokud novej Pass/Sup dostane podobný nevypínatelný *** do výbavy, tak si to můžou nechat a radši budu jezdit na odrážedle.
16. 9. 2023 07:32
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Taky mam se ctenim. Znacek blbou zkusenost. Vypinam to ve sluzebnim hned jak jedu nekam dal. V kombinaci s adaptivnim tempomatem to umi pekne otravovat zivot. Asi jako asistent jizdy v pruzich. Jsem rad ze tyhle hovadiny v aute nemam.
Avatar - xxc
16. 9. 2023 18:08
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
to musi byt velmi otravne udrziavat auto v pruhu, to fakt :-)
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 18:19
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
taky si pořád říkám co je to za řidiče, že mají problém se udržet v pruhu. Ono to může být i jiného ražení, a to že nejsou schopni použít směrovku a pak je to udržování v pruhu obtěžuje
Avatar - Emel
16. 9. 2023 22:08
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Řidiči, kteří třeba objíždějí zaparkované auto, ale nechtějí kvůli tomu dávat směrovku... kteří uhýbají do krajnice, když někdo v protisměru potřebuje víc místa... nebo zkracujou přehledné zatáčky přes apex. Pokud se s tebou ten systém přetahuje o volant, tak je to za mě důvod k deaktivaci před každou jízdou. Implementace v podání Opelu je teda obzvlášť mizerná.
17. 9. 2023 09:20
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Skodovka to ma stejny. Ono to asi jinak udelat nejde 🤷‍♂️
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 09:29
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Kdyz objíždíš auto tak máš dávat smerovku. To rovnou nemusíš dávat ani na křižovatce, vypnout si i denní světla, předjíždět v nepřehledný místech atd. Je to vše nebezpečné chování jen kvůli lenosti. To samé zkracování zatáček. Jednou je přehledná, ale těch zkracovačů v nepřehledný h zatáčkách je čím dál víc, asi si zvykli. A pak je přesně takové individuum, kvůli kterému to musíš vzít na krajnici. Protoze on nepotrebuje smerovku na objizdeni nebo si zkracuje zatáčku přes čáru.
Avatar - Emel
17. 9. 2023 14:24
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
To by asi bylo lepší nepředjíždět, ne? Protože já sice předjíždím tam kde je vidět, ale pak jsou ta individua co si zvykla a předjíždí tam kde vidět není... a vůbec, všechno je to na pytel.
Pokud se ti nikdy nestává, že přejíždíš čáru, ale nechceš u toho dát směrovku, tak musíš jezdit úplně jiným způsobem než já.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 15:13
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
pokud z jakéhokoliv důvodu přejiždím středovou čáru, tak dávám směrovku. A jen tak z legrace si do protisměru fakt nejezdím. Mám svůj pruh, tak tam si jedu, tam si můžeš hrát na apex a podobný kraviny. Pokud potřebuješ celou zatáčku, je tu od toho amatérská rallye nebo pronájem okruhu.
Avatar - Emel
17. 9. 2023 20:06
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Nejen středovou, jakoukoli.
Není to o tom potřebovat, ale... když ti tak záleží na efektivitě, tak říznout zatáčku přes apex je efektivnější - menší namáhání pneumatiky a/nebo méně brždění a opětovného rozjíždění, větší komfort pro posádku.
Avatar - Mikesus
18. 9. 2023 06:41
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Efektivita není nad bezpečností
Avatar - Emel
18. 9. 2023 06:58
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
V tomhle žádnej bezpečnostní problém není
17. 9. 2023 09:20
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Ano obtezuje a pomerne dost viz muj prispevek vyse. Prat se s tim na okresce pri prujezdu zatackama je taky celkem otravne.
17. 9. 2023 09:19
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Ano je to velmi otravne kdyz jedes 8 km ve zuzeni a auto nevi ktery cary se ma drzet a obcas na tebe jeste vystekne at se drzis uprostred pruhu. Proto to taky ihned po startu vypinam. K tomu automaticke cteni znacek, ktere nevi jestli plati 80 ve zuzeni nebo 130, ktera visi o kus dal a neni bohuzel preskrtla.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 09:34
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
No naštěstí moje udržování v pruhu zúžení rozpozná a bez problemu tím projede. Maximálně se stane, že když je ten pruh poměrně úzký a je to na knop, systém se sám deaktivuje a vyčká na širší pruh.
17. 9. 2023 22:35
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
A jak tve genialni auto pozna ktera cara plati? Tenhle vyliz*** prvek funguje jen za idealnich podminek. Jinak je to k nicemu. Hlavne nevim proc to v aute chtit. Me se jede pohodlneji bez toho.
Avatar - Emel
17. 9. 2023 22:46
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Primárně je mi proti srsti ten způsob, že ti to sáhne do řízení. U Opela poměrně důrazně... ne že bys to nepřepral, ale já se prát nechci.
Avatar - Mikesus
18. 9. 2023 06:45
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Žlutá čára je docela rozeznatelná od bílé. Pokud má potíž, což se občas stane, sám se vypne. A když se vypne, stačí, že to já nechám v pruhu a ono se ro pak chytne těch čar, které tomu odpovídají. A pokud tam nejsou, nebo jsou chaoticky, tak zůstává vypnutý.
18. 9. 2023 08:14
Re: Neustálý boj s alarmem rychlosti a čtením značek....
Ano já žlutou čáru v pohodě poznám. Systém pro jízdu v pruzích je ovšem v takových chvílích zmatený, protože má vícero čar a neví, který se držet a řve že se mám držet uprostřed pruhu nebo cuká volantem. Hlavně pořád nechápu v čem je supr, když ti tenhle asistent zasahuje do řízení. Auto najednou řídíte dva. Obtěžuje mě to a otravuje. Pořád podvědomně očkávám, že mi to zabere volantem na druhou stranu a já ho budu muset přeprat.
A blinkry při objíždění a předjíždění samozřejmě normálně dávám. Když jedu po dálnici na tempomat, tak držím volant lehce levou rukou a ujedu tak bez problémů stovky km a nijak mě to nezatěžuje, takže proč bych to měl v autě vůbec chtít?
15. 9. 2023 16:50
Cena
Je hodne sebevedoma.

Obzvlast ve srovnani s TM3.

Ti co se boji (nebo proste nechteji) nabijeni na cestach si holt priplati.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
15. 9. 2023 17:06
Re: Cena
Njn, PHEV má výhody i nevýhody obou světů. Oproti TM3 to vypadá o dost líp (hlavně uvnitř) a je to liftback... ale asi bych to taky nedal.
15. 9. 2023 22:39
Re: Cena
Toyota Prius PHEV
Cena základní sestavy 1 355 000 Kč
:-O

Tak kdyby slo o prakticnost, tak za tuhle cenu mas uz i TMY.

Nebo dokonce BMW i4, ktery je liftback!
https://www.auto.cz/…tromobilu-149727
BMW i4 eDrive35
Cena základní sestavy 1 352 000 Kč
:-O :-O :-O :-O

Bud muzes mit 13kWh a slaby spalovak v Toyote anebo silny elektromotor a 67kWh v BMW.
S BMW muzes jezdit na elektrinu mnohem delsi trasy. Jen kdyz ti nestaci dojezd na jedno nabiti (u spousty lidi jen vyjimecne), tak tankovani BMW trva o chvili dyl nez v Toyote.

Myslim, ze to naznacuje, jakym smerem jde vyvoj.
V jednoduchosti je krasa.
Avatar - Emel
15. 9. 2023 22:59
Re: Cena
Tohle je nějaký top, se solární střechou a koženejma sedačkama a (nepřiliš dobře fungujícíma) asistentama... to bych si klidně odpustil. 1,15 za Comfort by stačilo.

Jo, i4 mi dneska dává asi největší smysl z EV, i když do toho základu za 1,35 by dalších 250 zahučelo jako nic. Slyšel jsem, že je problém s dostupností... ale vlastně nevím.
15. 9. 2023 23:03
Re: Cena
No je fakt, ze u nas nevidim i4 35 zadny.

Dalsi vyhoda Tesly...
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:24
Re: Cena
Done, co sem dát konečně taky vlastní zkušenost z dlouhé cesty s EV? Mne by to fakt zajimalo
15. 9. 2023 23:32
Re: Cena
Nekdy ti to povim.

Co sem dat neco, co by dokazovalo, ze HEV je lepsi nez BEV?
:D

Taky by me to zajimalo.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:35
Re: Cena
Dnes jsem jezdil svym druhym nediesel autem a při každém přidání plynu jsem si na tebe vzpoměl .... jelo to asi za 12, ale ta gradace atmosféry stojí za to :)

S tím bych taky musel často nabíjet cestou k moři, ale dává mne to ty správné emoce :)

p.s. je to Euro 4, pár duchodcu se otrávilo


p.s. dukaz mužem demonstrovat, vyzyvam tvé EV B segmentu proti našemu HEV B segmentu na cestu do Itálie, kdo dojede dřív, vyhrál :) Bereš ? Zkusím sehnat i další HEV stejné třídy, Mikesus se rád přidá myslím :D Nebo alespoň někam do Německa, do Brna? To už by si mohl přijmout ?
16. 9. 2023 00:36
Re: Cena
Ja muzu prijet z Londyna s dieselem na jednu nadrz a trochu a pridat se :-!
Avatar - Ozzman
16. 9. 2023 07:11
Re: Cena
Pojed :D Ale kdyztak diesel mam samozrejme taky, vzdyt jsem dieseldezolat a propaguji je tu… psal Don ;)
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 13:26
Re: Cena
Rychlost asi není úplně rozhodující disciplina na určení, co je lepší. Spis bych to viděl na efektivitu, to je objektivní parametr ukazující, co je lepší. Kolik energie se využije, jak snadno a kde se dá doplnit atd.
16. 9. 2023 14:34
Re: Cena
Presne tak, koho trapi ze mas dovolenou o den kratsi :-!
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 17:37
Re: Cena
to jako trvá cesta EV o den víc, když jedeš do chorvatska ochutnávat svoje domácí řízky a v tescu koupenou paštiku v akci?
nebo když ti tak záleží na čase, můžeš tam přeci letět letadlem a bude to tedy to nejlepší ne? Případně ještě soukormým, aby ses nemusel zdržovat při odbavování.
17. 9. 2023 13:57
Re: Cena
Letet rozhodne v zadnem pripade nemuzes, protoze by tva uhlikova stopa byla cca 4-10x vyssi a urcite chapes, ze to nepripada v uvahu
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 15:12
Re: Cena
takže pak nechápu tu pointu o delším čase s EV a efektivitě využití energie. U letadla to vadí ( kratší čas, uhlíková stopa ), u spalováku to nevadí ( kratší čas, uhlíková stopa ).
Avatar - Emel
16. 9. 2023 22:11
Re: Cena
To je dost filosofická otázka. Energie... energie je věčná, jen se proměňuje jedna na jinou. Jako uživatel se na to můžeš dívat přes peníze, tj. jestli pro tvůj nájezd a požadavky vyjde levněji třeba pětileté TCO na HEV nebo EV. Pokud se bavíme o B segmentu, tak tam je zatím ta nabídka EV dost tristní.
17. 9. 2023 07:37
Re: Cena
B segment - nabidka je chuda, ale vybrat se da. Ja spis cekam na pokles cen, nez na vyber.

208/Corsa
Zoe
Fiat 500
Honda e
Mini

Mas tu ruzny druhy aut.
Myslim, ze je Skoda, ze zde nic nema Skoda. :-)
Avatar - Emel
17. 9. 2023 14:25
Re: Cena
Tak jistě že to je o těch cenách. Dokud budou jaké jsou, tak je mi osobně úplně jedno, jestli Škodovka něco má nebo nemá.
Cígo iV byla slušná nabídka.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2023 09:29
Re: Cena
Jo v B je dost tragická, zrovna v segmentu, kde má EV největší smysl.
Avatar - Ozzman
18. 9. 2023 06:37
Re: Cena
I v tomto testu HEV vyhraje :D
Avatar - speedfred
15. 9. 2023 17:23
Re: Cena
Mne by hodne vyhovoval PHEV a tento Prius je aj vcelku pekný ale ako píšeš tak tá cena je hodne uj€baná keď to porovnáš s TM3.
Avatar - xxc
15. 9. 2023 22:44
Re: Cena
Bude to pasca na ludi, clovek si to kupi na dlhe trasy, ze nemusi nabijat a moze ist rychlo a zrazu vyjde na dialnicu a nepocuje radio, ani spolujazdca od hluku :-) Radost za take auto dat peniaze.
17. 9. 2023 12:16
Re: Cena
To odhlučnění na dálnici mě vzhledem k ceně a výkonu taky v testu zklamalo. Je to bohužel takové společné mínus všech současných Toyot.
Avatar - Emel
15. 9. 2023 17:03
Prius
Auto se mi hodně líbí, i dynamické parametry vypadají slibně, no ale... na to, jak by to auto mělo být skoro dokonalé, je v testu dost kritiky... a že člověk najede s dobíjením PHEV po cestě 800km na nádrž s průměrem kousek pod pět - to je sice slušný, i vzhledem k dynamice auta... ale zase tak "neuvěřitelně skvělé" mi to teda nepřijde.
Rozbalit vlákno
5
15. 9. 2023 20:17
Re: Prius
To je náhodou celkom fajn vo svete plug-inov. Toyota však trochu zaspala. Mohli už nový Prius ponúknuť aj ako elektro či HEV.
15. 9. 2023 21:04
Re: Prius
On se dělá i jako HEV, ale ne pro evropský trh.
Avatar - Emel
15. 9. 2023 22:40
Re: Prius
Co je fajn, jezdit za 4,6l + nějaká elektrika ze zdi? Vzhledem k tomu, že to auto je z praktickýho hlediska relativně kompromisní, mi to žádná super pecka nepřijde...
15. 9. 2023 21:19
Re: Prius
no nevim, samozřejmě záleží na profilu trati.... ale jestli tem nebyl velký podíl dálnice, tak při klidné jízdě bych to myslím za 5 dal i s tím svým Supem iV.... Z těc superlativů v článku bych čekal, že to Prius dá pod 4.....
15. 9. 2023 21:32
Re: Prius
Záleží samozřejmě na rychlosti a dynamice jízdy, ale s Prius 3 HEV umím 200 km tam i zpět za 3,8 (na 100).
Avatar - hugino
15. 9. 2023 20:46
Prius PHEV ... ?
...Toyota začala robiť designovo fakt pekné autá ale tento Prius je podľa mňa dosť nízky / 1420 mm / nemá kufor / 280 l/ a je dosť drahý. Nehovoriac o tom že musíš naťahovať kábel aby si mal dobrú spotrebu takže ak Toyotu tak radšej toto https://www.sauto.cz/…orolla/194078539 a ešte ostane 500 000 kč na dôležitejšie veci ako auto . :-) Samozrejme že ja by som za tie prachy zobral toto " bychaŕim " https://www.sauto.cz/…n/golf/189752634 a s manuálom :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
12
15. 9. 2023 20:58
Re: Prius PHEV ... ?
Co je na 1420 mm nízkého? Ano, v porovnání s dnešní módou SUV se to zdá být málo. Ale na auto, kde jsou prioritou co nejnižší jízdní odpory, je to spíše moc. Vždyť i naprosto obyčejná tuctová auta mívala kolem 1390 mm. Ford Escort, Opel Kadett, Peugeot 309. A Japonci šli leckdy ještě výrazně níž. Třeba Honda Civic mívala kolem 1300 mm.
Problém Priusu pro Evropu je jinde. Toyota ho tady neprodává jako klasický hybrid, ale pouze jako PHEV.
15. 9. 2023 22:01
Re: Prius PHEV ... ?
No 1420mm vnější výšky nízké není, ale 880 mm nad sedačkou řidiče je hodně nízký životní prostor, i malá auta nabízejí přes metr.
Prodejnost Priusu minulé generace byla mizerná i přesto, že měl HEV i PHEV, v roce 2021 se u nás prodalo 7 ks, v roce 2022 8 ks a v Evropě to nebylo lepší.
16. 9. 2023 10:31
Re: Prius PHEV ... ?
Já bych se do takového prostoru vešel a to mám nadpůrměrnou výšku. Ale ano, je to podprůměr. Z dané výšky by šlo vytěžit víc při nižším ukotvení sedaček.
16. 9. 2023 12:17
Re: Prius PHEV ... ?
On je rozdíl mezi "vešel" a seděl tak jak se má, tedy vzpřímeně a na krátké ruce. I dvoumetrový chlap se do 88 cm vejde když napůl leží, ale to je krajně nepohodlná, nezdravá a neřidičská poloha. Když si chlap se 190 cm s běžným poměrem délky trupu k nohám sedne tak jak se má, tak v 88cm musí mít velký problém.
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 13:15
Re: Prius PHEV ... ?
Ono taky prius neměl význam, kdyz uz hybrid je v normálních karoseriich. Jeslti mám koupit phev prius nebo phev ravku případně hev prius nebo hev corollu, tak volba je jasná.
Avatar - Mokrous
16. 9. 2023 00:05
Re: Prius PHEV ... ?
No každej to má asi jinak, ale já jako nefanda SUV jsem měl cca 142cm auto a lezl jsem do toho a z toho jako do/z tanku. Před tím a potom několikrát okolo 148-150cm a je to tak tak.
Ideál by byl Allroad.
16. 9. 2023 10:37
Re: Prius PHEV ... ?
Samozřejmě, kdo má prioritu lehké nastupování, vždy půjde po vyšším autě. Druhá věc je pocit z řízení. Já u všech aut dávám sedačku do nejnižší polohy a i tak mám většinou pocit, že sedím u holiče, ne v autě.
Avatar - Mokrous
16. 9. 2023 10:59
Re: Prius PHEV ... ?
Tak to jsou 2 krapet odlišné a přesto spojené disciplíny.
A čím víc "ležím" v autě, tím hůř se leze ven.
Já jezdím na dlouhý nohy a ještě nikdy se mi nepodařilo nastavit volant zároveň na krátký ruce. Buď musím sedět téměř kolmo a nepohodlně pro moje bedra, nebo natahuju ruce a pak nejsou reakce ideální a nebo zase musím krčit nohy. Takže se občas posouvám, nebo přiklápím s ohledem na potřeby, bolest zad a délku jízdy.
A to mám velký auto a jenom 182cm. A měl jsem to v každým autě co jsem kdy jezdil. Nechápu jak můžou lidi nad 190 sedět pohodlně v menších autech.
A testeři vždy říkají jak je velký rozsah nastavení volantu a pak s ním cuknou o 5 cm.
No, prostě asi nechci sedět podle příručky, ale podle vlastního pocitu.
16. 9. 2023 15:54
Re: Prius PHEV ... ?
No jo, přestože se dnes dá v autě nastavit vše od sedačky po volant, tak najít ideální polohu je leckdy problematické. Ale furt je to lepší než některá starší aita. Třeba ve Škodě 120 jsem i při nastavení sedačky co nejvíce dozadu nemohl natáhnout nohy a v místě, kde bych měl mít kolena, byl střed volantu. Takže jsem roztáhl nohy, volant měl mezi nimi a koleny jsem se skoro dotýkal páček pod volantem.
Avatar - Mokrous
16. 9. 2023 16:23
Re: Prius PHEV ... ?
Tak jasně, že je to všechno dál, ale ideální to je asi málokde.
Pro mne jsou sedačky a poloha docela důležitý, ale zase za to nedám 5M.
Rozhodně ale moje sedačka musí mít stavitelnou bederku, výšku, sklon i prodloužení sedáku.
Dál solidní boční vedení, ale nemusí to být zase extrémní sport a 20cm bočnice, přes který nevlezeš ani do auta. Ocením i masáž a jsem moc rád, že jsem sehnal i stavitelný hlavový opěrky i předozadním směrem, což je dnes vzácnost a ty zlomený krky vpřed mi moc nevyhovují.
16. 9. 2023 20:09
Re: Prius PHEV ... ?
slusny auto ti bocnice vyfoukne a volant odjede kdyz otevres dvere :-!
Avatar - Mokrous
16. 9. 2023 22:21
Re: Prius PHEV ... ?
Já psal, že za to nehodlám dávat majlant. Mě odjíždí sedačka a po čase jsem to stejně deaktivoval. Akorát to zvyšuje riziko závady, žere už tak polomrtvou baterii, a hrozí, že to rozmačká vejce, nebo meloun co vezu za sebou :D A při nastupování a vystupování nepociťuju žádnou změnu.
Asi proto, že jezdím na dlouhý nohy.
Mě moje sedačky docela vyhovujou a nemusí mít nutně milion funkcí. Stačí dobrý střih.
Avatar - Mokrous
15. 9. 2023 22:58
Jak vypadá nejlepší auto roku...
Je to malé, úzké, nízké, drahé, kufr na úrovni minivozů, nosnost na 4 lidi bez zavazadel, nemá to ani průvlak, je z toho blbě vidět, je v tom rachot, uvnitř neergonomický obludárium co furt pípá, bliká, moc svítí a nejde to vypnout, propojení jen přes drát a nabíjí se to 4 hodiny na to aby to ujelo 80km. To prej stačí na tejden, dle testu. A dokonce to jednou ujelo 300 km na 10l a 20kWh..., hmmm. Haleluja!
Já taky ujedu 300 km ne na 1/4 nádrže a 1,5 baterie, ale na 22% nádrže a 0% baterie. Akorát to nepovažuju za překvapení roku.
Každopádně se to někomu líbit může a tak mu to ze srdce přeju. Mě by to do baráku nesmělo.
Rozbalit vlákno
7
15. 9. 2023 23:18
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Brilantně shrnuto, podepisuji každé slovo. Zejména pak tu poslední větu! :-) :-) :-) :yes:
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:22
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Jednou si budeš muset vybrat a jsem skoro jistej, že si vybereš radši tohle :D
Avatar - Emel
16. 9. 2023 22:17
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Já bych tohle mohl. Design u mě dělá hodně a tohle se mi fakt líbí... k tomu velmi slušná dynamika (az na vMax), na pohled přijatelný interiér... prý skvělý podvozek...
Value for money je holt trošku slabší. Vzpomněl jsem si na Civica... k HEV Priusu by to mohl být zajímavý soupeř. Proti PHEV to není úplně fér srovnání, ale je fakt, že těch 300 navíc za základní Prius bych nedal, to se prostě nevrátí.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:21
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Pořád to můžeš nabíjet a nebo zajet k čerpačce a nasát benzín a jet... není to stěhovák, je to Prius v nejhezčí a nejlepší generaci (rozuměj dá se na to koukat, jezdí to solidně).. Tohle projede Evropou bez 600 minut nabíjení, za mne dobrý :) Mít na výběr TEslu a tohle, beru tohle
Avatar - Mokrous
15. 9. 2023 23:28
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Ani jedno. Radši bych jel autobusem.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2023 23:30
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Ten bude jednou taky na trojeli a nebo stát na superchargeru :D
Avatar - Mikesus
16. 9. 2023 13:19
Re: Jak vypadá nejlepší auto roku...
Jsi v tom seděl a jel, že víš že z toho není vidět a je tam hluk?
Nech mne hádat, neviděl jsi to ani staticky a vytahuješ něco z tohoto testu, který od začátku dokonce si protiřečí
16. 9. 2023 11:59
Jen k te spotrebe v testu ....
nize je odkaz, za tolik jsem jel rano se Supem iV kdyz jsem mel plnou baterku. Plynule po okreskach, ale na rovnikach tak 120 takze zadna eko rally.... to co se pise vyse (5L + 15kwh) je naprosty nesmyls, to by musel jet jak zavodnik....

https://postimg.cc/68dpyR6x
Rozbalit vlákno
8
Avatar - xxc
16. 9. 2023 18:10
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
tak Europa je v spalovacich motoroch pred vsetkymi :-)
16. 9. 2023 21:27
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
verim ze ten Prius to da se spotrebou o litr mensi.... ;-) jen nechapu co v tom clanku je za nesmysly....
16. 9. 2023 20:14
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
superb umel vybitej i dalky docela slusne, kdyz si tomu nestal na krku. Jezdil jsem vsecky motorizace a iv bylo tak na par s 200kw podle pouziti (na iv mi lezlo krkem rozlozeni hmotnosti, tahani za volant pod plynem a absence 4x4). Kazdopdne iv za me bylo neporovnatelne lepsi nez tdi. Proste ve vsem, mnohem lepsi prevodovka, lip to jelo, mnohem klidnejsi. Ten pohon to posouval do jiny kategorie. Dat tam 2,0tsi a druhej elektromotor dozadu byla by to pecka. Ostatne pohon z ds7 byl ve vysledku vybornej a oproti nejaky 20d, ani bych o tu naftu nezavadil. Mimochodem 330e zadokolka dalnice uplne bez nabijeni umi prumerem dost nad 100 kolem 6l spotrebu.
16. 9. 2023 21:26
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
jj ja jsem s tim spokojen. Ty nevyhody co pises to ma, ale me je to jedno, na zabavu mam jine auta, tohle mam na nudne presuny.... je to sileny jak to na zimnich 17" na trojku pod plnym taha za volant jak kdyby to melo 350 koni :-[] :-[] :-[]

a musim to zaklepat ale za 75 tkm nebyla JEDINA zavada a jedina neplanovana navsteva servisu. O tom aute nevim.... a to v nem sedim denne....
17. 9. 2023 08:41
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
ja to mel vzdycky pul roku a tedy max 25tkm. Ten prvni (byl z prvniho tejdne vyroby), popisoval zavad na a4. Ale vzdycky to dojelo a zavada zmizela. Druhej byl mnohem lepsi, spadl do nouze v Alpach (ale to sem si o to stylem jizdy rikal) a pak prestala fungovat packa blinkru (soft chyba). Verim ale, ze mit jeste jedno bylo by to ok. Chtit superba, byla by to jednoznacne moje volba
17. 9. 2023 21:59
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
tobě bych aut nepůjčil :D :D
17. 9. 2023 11:06
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
Na trase Klagenfurt(tankování)-Znojmo v 2l tsi v ofci průměr 122kmh a nikde mě kupodivu nic nebliklo a 7,2l tak o tolik pomalejší 330e nejede za méně než by jela klasická verze.
17. 9. 2023 21:58
Re: Jen k te spotrebe v testu ....
tak samozřejmě že hybrid boduje všude jinde, jen ne na dálnici....
Avatar - JirkaVejrazka
18. 9. 2023 08:52
Tohle je TEST?
Na test nového Priusu jsem se, přiznám se, docela těšil. Ostatně jsem asi jedním z mála majitelů Priusu PHEV u nás, tak mě zajímalo, jestli a jak se Prius mezigeneračně posunul.

Už od přečtení článku ale marně dumám, co jsem to vlastně četl a proč je to v kategorii "TEST" a ne "jízdní dojmy". Slovy klasika jsme se dozvěděli, že jel na chalupu autem a že cestou nebral benzín. A také že auto jezdí příjemně a interiér se úplně na jedničku nepovedl a asistenty jsou chvílemi otravné a špatně se vypínají.

Co dál? Autor rezignoval na jakéholi měřitelné údaje, s výjimkou výkonu pohonné soustavy. Podvozek je "příjemný" a o způsobu zavěšení kol se nemusíme zmiňovat, to nikoho asi už nezajímá. Světlá výška? Zapomeňte...

Co spotřeba? Prius má být etalonem nízké spotřeby. Je to tak? Autor sice dojel na chalupu "na čtvrt nádrže a jednu a půl baterky", ale nedokázal nás obdařit jakýmkoli údajem o spotřebě, který bychom si mohli zasadit do kontextu. Nedejbože porovnáním s jinými auty na stejné trase, kterou už "má vypiplanou".

Slovo "kufr" se v článku vůbec nevyskytuje.

Praktičnost interiéru? Zahlédl třeba někdo v článku slovo ISOFIX? Nebo zmínku o odkládacích prostorech? O počtu konektorů pro posádku?

Dozvěděli jsme se, že měl autor k dispozici auto se solární střechou, protože byla černá. Jestli je solární střecha k něčemu dobrá a jak se její existence v autě projevuje (jestli nějak), jsme se už nedozvěděli.

Auto nabízí různé jízdní režimy, ale nám stačí vědět, že vlastně nejsou potřeba. Auto má sice nový režim "Auto HV/EV" který tam předtím nebyl, ale nebudeme se moc zamýšlet jestli je k něčemu dobrý, že?

Takhle by se dalo pokračovat do aleluja. Dojmů je plno, ale měřitelných dat pomálu. A jakýchkoli úvah nad účelem auta nebo jeho pozici v současné době se nedostává vůbec.

Autor dostal na týden auto se kterým jezdil a na konci nám řekl jednu celkovou spotřebu, ve formátu který sjednotil dohromady vše. To je nazvané TEST Toyoty Prius. Já (abych se vrátil ke klasikovi) bych do takového výzkumu peníze neinvestoval...
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2023 16:47
Re: Tohle je TEST?
ano, test je zklamani a hodnoceni nosne vlastnosti toho auta, tedy spotreby, autor naprosto nezvladl .....
18. 9. 2023 09:11
nezdielam nazor
nezdieľam názor, že pohon a podvozok sú dnes najdôležitejšie.

toto (ako aj iné bežné autá) sú určené pre bežného užívateľa, do premávky, ktorej dynamika a spôsob jazdy je pomerne obmedzovaný.

Bežný európsky užívateľ má približne od 160 do 190 cm a od 60 do 100 kg.

Bežný užívateľ si potrebuje sadnúť vpredu a vzadu bez toho, aby bol nútený sa prispôsobovať nevhodnej ergonómii vozidla.

Bežný užívateľ používa mobil Android alebo Apple.

Vhodné auto teda má poskytnúť jednoduchý prístup a vhodnú vnútornú ergonómiu interiéru s dostatko priestoru.
Jednoduché pripojenie mobilného telefónu a jednoduché ovládanie infotaimentu s minimi rušenia vodiča. Jednoduché a spoľahlivé fungovanie asistenčných systémov - aby neobťažovali ale pomáhali.

Podvozo a motor sú až za týmito základnými vecami.

Zdá sa, že toyota to robiť nevie.
:no:
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2023 10:17
Re: nezdielam nazor
Na čo vôbec chodíš diskutovať o autách? Nájdi si server o telefónoch, aplikáciách a podobných veciach, keď je pre teba fungovanie infotainmentu, mobilu a podobných vecí dôležitejšie ako podvozok a motor.
Avatar - conductor
21. 9. 2023 19:07
Shit test
Krome toho, ze to neni test, ale spis jeho marny pokus o nej, tak spotreba 4,7l/100 plus eletrina ma byt super?? Za auto, ktere se tvari jako spasitel planety i nasi penezenky... za 1,3M! No comment.
Jen pro srovnani - Octavia 2,0TDI ( za polovinu ceny ) nedavna cesta Jesenik/Brno hadej Priusaku za kolik? Za 3,6l/100. Na 55l nadrz bezne jezdim 50/50 mesto dalnice 900km. Pokud jen dalnici ( v CR ), mam dojezd na skoro 1100km. Okresky bezne pod 4l. Ano, jezdim klidne. Ne pomalu a ne na spotrebu. Divociny mam jiz za sebou. Takze Prius - FUCK OFF za ty prachy!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JirkaVejrazka
26. 9. 2023 10:01
Re: Shit test
Ten Prius za 4,7 + elektrika nejezdi, to je jen novinarska spotreba. S predchozi generaci jsem jel dvakrat do Chorvatska. Jednou za 4,2 a podruhe za 4,0. Bez dobijeni po trase.
Avatar - conductor
26. 9. 2023 19:29
Re: Shit test
ok, dejme tomu... 4,0 je dobra spotreba, hlavne pokud se jedna o dalkovou trasu. ALE, já jel Italii 1137km se spotrebou 4,1 ( tedy cely zatah na jednu nadrz). Dvojnasobnou cenu Octa/Prius si neobhaji. A jestli chci jezdit jen po meste nebo kolem komina, jsou ekono i ekolo daleko lepsi alternativy. Za ty penize nedava smysl ( u nas v CR bez dotaci ). Zbytek auta nehodnotim, nikdy jsem v nem nejel. Takze klidne muze jezdit 2x lepe nez Octa ( minimalne vykon je 2x ), ale pochybuji.
6. 4. 2024 13:35
Re: Shit test
Novinári vedia niekedy jazdiť hrozne, ako jeden pre pár rokmi z AUTO.CZ na hybride jazdil trvale v mode B, kde auto silne rekuperuje. Ja na PRIUSE IV generácie mam rekord 900 km v lete v kuse so spotrebou 3.3 l/100km. Priemer od výroby 3.9 l. Je pravdou, že BMW mi zachránilo život, ale Toyota robí to isté iným spôsobom.