Téměř po dvou letech se v redakční garáži opět objevil Ford Mustang Mach-E s pohonem všech kol a prodlouženým dojezdem. Na první pohled se může zdát, že je stále stejný, přesto nabízí několik drobných inovací.
Ta cena asi není nejhorší... musel bych hledat, ale jinak mám pocit, že konkurence třeba od Škody / VW stihla zdražit a Mustang i s velkou baterkou je pořád na svém?
Na druhou stranu ale... jako rodinné auto je to tak hraniční (400l kufr + ten frunk s 80l do kterého vás prý můžou zavřít), užitečná hmotnost 360kg...
PS: k tomu sportování... 225 gumy s pohotovostní hmotností 2,3t, to asi bude mít své limity, ne?
Zase ale říkat si, že máš jako rodinné auto Mustanga... :D Ten Kufr je prostě na úrovni lepšího Hatchbacku, nic víc, nic míň, někomu to stačit možná bude.
Já obecně dlouhodobě nechápu, proč všichni nutně vyráběj EV auta s výškou 1,6m+, proč Tesla dělá Y a nedělá 3 Combi. Ale dobře, když už, tak má při srovnatelných rozměrech kufr 800+ litrů a ne 400.
Mustang má asi (vod voka) větší světlou výšku... a ano, asi vypadá o něco líp, Y je taková brambora s kachním zobákem... ale ta užitná hodnota je úplně jinde.
Tipuju, že je to prostě o oblibě těchto karosérií (navíc crossover na stejné platformě prodáš vždy s vyšší přidanou hodnotou, než klasiku) + tam lépe schovají baterky. Jsem hodně zvědavej na to EV MG kombi, to je prostě to, co může přinést EV mezi obyčejnější lidi. Já to tady psal mockrát, že v tom vidím analogii u hybridu. Toyota přišla s hybridem v prapodivném Priusu, který nebyl zrovna autem, co by se hodil každému a až časem, kdy ten pohon začali montovat postupně do klasických aut, jako je Yaris, Corolla, Ravka, tak se dostal i mezi další a další lidi a je ho vidět už na každém rohu i v naší západovýchodní Evropě :).
Máš nějakou statistiku aut podle segmentů?
Já viděl jen jednotlivé modely a tam je to tak nějak namixované... většina statistik má #1 Corollu (1,12M) a #2 Ravku (0,87M)... pak Ford F, Tesla Y, Camry... nějaká jednoznačná dominance SUV/Cross z toho nekouká.
Pak jsem našel Top 500, to je hezký... akorát to úplně nesouhlasí s top 10 podle těch ostatních statistik. https://fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2022/
Global SUV sales also increased despite supply chain obstacles and rising inflation, growing by around 3% between 2021 and 2022. In 2022, SUVs accounted for around 46% of global car sales, with noticeable growth coming in the United States, India and Europe.
To je asi otázka, co všechno do toho počítají... ale ok, 46% je dost.
Že kombi je hlavně evropská záležitost a venku se prodává hlavně Outback je jasný.
Nový Seat Toledo (hurá do lowcostu) jsem vydýchal v pohodě.
Suzuki Vitara - z většího off-roadu do SUV, OK.
Mitsu Eclipse - ze sport kupé do SUV - fuj!
Mustang - chce se mi blejt, velebnosti.
A jo, "rodinné" auto za 1,6mio s kufrem 400l je fakt výhra.
Jestli je to to, co se řešilo u Tesly - oboje je start z místa, ale pevný start = zapneš stopky a pak se auto rozjede, letmý start = měření začíná až okamžikem, kdy se auto pohne dopředu.
Zkusil jsem k tomu něco rychle najít... a ta lepší hodnota je zřejmě dle amerického standardu 1ft rollout - tj. začneš měřit až když auto ujede jednu stopu. Ta horší hodnota je klasický evropský standard, měřeno z nuly.
Ten rozdíl by ale měl být menší, řádově desetiny sekundy... tady je to 0,7s.
U stojanu ale nezestárnete... No to teda zestárneme, když to nabíjí zhruba 100kou !
Konkurence umí dvojnásobek. Čekat na 30kwh 40 minut, to je teda fakt podprůměr.
Naopak cena zase tak tragická není, na to, že to má 98kwh baterku.
Tak presneji tedy: 32.9kwh za 30minut psal autor clanku. A me to proste prijde pomale...
Mam Kiu EV6, za 18minut nabiju z 10 na 80% (to bude cca 52kwh). 30 minut na 33kwh me prijde jako vecnost.