Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mustang Mach-E AWD 98,7 kWh Premium – Pořád stejný? To se vám jen zdá

Téměř po dvou letech se v redakční garáži opět objevil Ford Mustang Mach-E s pohonem všech kol a prodlouženým dojezdem. Na první pohled se může zdát, že je stále stejný, přesto nabízí několik drobných inovací.
Zpět na článek
11. 9. 2023 13:07
11. 9. 2023 13:20
11. 9. 2023 13:24
11. 9. 2023 13:25
11. 9. 2023 13:51
11. 9. 2023 14:14
11. 9. 2023 17:43
11. 9. 2023 21:00
11. 9. 2023 22:22
12. 9. 2023 09:02
12. 9. 2023 14:47
11. 9. 2023 14:04
12. 9. 2023 09:03
11. 9. 2023 13:07
98,72 kwh
By se mi líbilo víc, no ale budiž.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
11. 9. 2023 13:20
Re: 98,72 kwh
Nebo 98,765? :-)
Avatar - Emel
11. 9. 2023 13:24
Spíš ne
Ta cena asi není nejhorší... musel bych hledat, ale jinak mám pocit, že konkurence třeba od Škody / VW stihla zdražit a Mustang i s velkou baterkou je pořád na svém?
Na druhou stranu ale... jako rodinné auto je to tak hraniční (400l kufr + ten frunk s 80l do kterého vás prý můžou zavřít), užitečná hmotnost 360kg...
PS: k tomu sportování... 225 gumy s pohotovostní hmotností 2,3t, to asi bude mít své limity, ne?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
11. 9. 2023 13:25
Re: Spíš ne
Zase ale říkat si, že máš jako rodinné auto Mustanga... :D Ten Kufr je prostě na úrovni lepšího Hatchbacku, nic víc, nic míň, někomu to stačit možná bude.
Avatar - Emel
11. 9. 2023 13:51
Re: Spíš ne
Já obecně dlouhodobě nechápu, proč všichni nutně vyráběj EV auta s výškou 1,6m+, proč Tesla dělá Y a nedělá 3 Combi. Ale dobře, když už, tak má při srovnatelných rozměrech kufr 800+ litrů a ne 400.
Mustang má asi (vod voka) větší světlou výšku... a ano, asi vypadá o něco líp, Y je taková brambora s kachním zobákem... ale ta užitná hodnota je úplně jinde.
Avatar - Ozzman
11. 9. 2023 14:14
Re: Spíš ne
Tipuju, že je to prostě o oblibě těchto karosérií (navíc crossover na stejné platformě prodáš vždy s vyšší přidanou hodnotou, než klasiku) + tam lépe schovají baterky. Jsem hodně zvědavej na to EV MG kombi, to je prostě to, co může přinést EV mezi obyčejnější lidi. Já to tady psal mockrát, že v tom vidím analogii u hybridu. Toyota přišla s hybridem v prapodivném Priusu, který nebyl zrovna autem, co by se hodil každému a až časem, kdy ten pohon začali montovat postupně do klasických aut, jako je Yaris, Corolla, Ravka, tak se dostal i mezi další a další lidi a je ho vidět už na každém rohu i v naší západovýchodní Evropě :).
11. 9. 2023 17:43
Re: Spíš ne
Odpoved je jednoducha.

Celosvetove je nejoblibenejsi SUV/Crossover.
Sedan je pomerne popularni celosvetove krome Evropy.

Kombi jen v Evrope. V USA a v Cine nula.
Avatar - Emel
11. 9. 2023 21:00
Re: Spíš ne
Máš nějakou statistiku aut podle segmentů?
Já viděl jen jednotlivé modely a tam je to tak nějak namixované... většina statistik má #1 Corollu (1,12M) a #2 Ravku (0,87M)... pak Ford F, Tesla Y, Camry... nějaká jednoznačná dominance SUV/Cross z toho nekouká.
Pak jsem našel Top 500, to je hezký... akorát to úplně nesouhlasí s top 10 podle těch ostatních statistik.
https://fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2022/
11. 9. 2023 22:22
Re: Spíš ne
Global SUV sales also increased despite supply chain obstacles and rising inflation, growing by around 3% between 2021 and 2022. In 2022, SUVs accounted for around 46% of global car sales, with noticeable growth coming in the United States, India and Europe.

https://www.iea.org/…1-billion-tonnes

Co se tyce kombi, tak to je v Cine nebo USA neprodejny.
https://www.motortrend.com/…agon-you-can-buy?…
Avatar - Emel
12. 9. 2023 09:02
Re: Spíš ne
To je asi otázka, co všechno do toho počítají... ale ok, 46% je dost.
Že kombi je hlavně evropská záležitost a venku se prodává hlavně Outback je jasný.
12. 9. 2023 14:47
Re: Spíš ne
Mají rozum, kombi je odporný.
11. 9. 2023 14:04
Re: Spíš ne
Za mě je to zprznění legendy jménem Mustang.

Nový Seat Toledo (hurá do lowcostu) jsem vydýchal v pohodě.
Suzuki Vitara - z většího off-roadu do SUV, OK.
Mitsu Eclipse - ze sport kupé do SUV - fuj!
Mustang - chce se mi blejt, velebnosti.

A jo, "rodinné" auto za 1,6mio s kufrem 400l je fakt výhra.

Ach jo, já nějak ty EV nedávám. :'-(
11. 9. 2023 14:44
Re: Re: Spíš ne
Ze ich nedavas ty, je ok, pruser ale je, ze to nik nekupuje a sam ford aj vw oficialne priznali, ze ich ev predaje su katastrofa
Avatar - wakantanka
11. 9. 2023 20:44
Re: Spíš ne
U nás teraz majú nejakú akciu na tento Mach a zvýhodnenie 5000€, ale nepátral som bližšie.
11. 9. 2023 13:47
Zrychlení 0-100 s letmým startem
"Rovněž zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy s pevným startem a 5,1 sekundy s letmým startem patří k nejlepším parametrům"...

Jaký je rozdíl při tomto měření?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
11. 9. 2023 13:53
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Jestli je to to, co se řešilo u Tesly - oboje je start z místa, ale pevný start = zapneš stopky a pak se auto rozjede, letmý start = měření začíná až okamžikem, kdy se auto pohne dopředu.
Avatar - Ozzman
11. 9. 2023 14:15
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Takže má elektromotor skoro vteřinu prodlevu, hele to zařadí jedničku i můj powershift a natočí turbo ten traktor pod kapotou a nebo možná ne...:D
11. 9. 2023 15:04
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Ty kráso no... přemýšlím, jakou prodlevu může mít spalovák volně se převalující ve volnoběhu a co vlastně bude v reálném světě rychlejší.
11. 9. 2023 15:26
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Jestli se u toho mustangu začne něco opravdu dít až po té skorovteřině, tak spalovák je schopný vystřelit rychleji, stačí jen předem zvýšit otáčky
Avatar - Emel
11. 9. 2023 16:47
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Zkusil jsem k tomu něco rychle najít... a ta lepší hodnota je zřejmě dle amerického standardu 1ft rollout - tj. začneš měřit až když auto ujede jednu stopu. Ta horší hodnota je klasický evropský standard, měřeno z nuly.
Ten rozdíl by ale měl být menší, řádově desetiny sekundy... tady je to 0,7s.
11. 9. 2023 17:43
Re: Zrychlení 0-100 s letmým startem
Ne, žádná vteřinová prodleva tam není. Tesla pouští stopky, až auto ujede jednu stopu, zatímco ostatní měří čas z klidu: https://www.carthrottle.com/…cific-conditions
Avatar - skejpa
11. 9. 2023 15:01
"rychlonabíjení"
U stojanu ale nezestárnete... No to teda zestárneme, když to nabíjí zhruba 100kou !
Konkurence umí dvojnásobek. Čekat na 30kwh 40 minut, to je teda fakt podprůměr.

Naopak cena zase tak tragická není, na to, že to má 98kwh baterku.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
12. 9. 2023 08:16
Re: "rychlonabíjení"
Pokud nabijim 100kW, 30kWh nabiju spíš za 20 minut než za 40 ne?
40min by bylo při výkonu 45kW.
Avatar - skejpa
12. 9. 2023 09:23
Re: "rychlonabíjení"
Tak presneji tedy: 32.9kwh za 30minut psal autor clanku. A me to proste prijde pomale...
Mam Kiu EV6, za 18minut nabiju z 10 na 80% (to bude cca 52kwh). 30 minut na 33kwh me prijde jako vecnost.
Avatar - Mikesus
12. 9. 2023 18:19
Re: "rychlonabíjení"
jo, to je 65kw a taky bych řekl, že by to mohlo být lepší. Nicméně je to dostačující. Nabíjel jsem týden max 50kw a bylo to úplně v pohodě
Avatar - 3_diamanty
11. 9. 2023 18:45
Voci tejto knedli
Je aj ecosport krasne auto ....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
11. 9. 2023 18:51
Re: Voci tejto knedli
Je vidět, že ta auta znáš jen z obrázků, protože Ecosport je mimořádně hnusné auto
Avatar - Jaros 00071
12. 9. 2023 09:03
Děs
Ach jo, proč nabizejí to co skoro nikdo nechce! Hnusný a bez motoru! :no:
Rozbalit vlákno
0