Novinky
Zpět na článek
Syntetická paliva mají smysl, věří Stellantis. Spalováky tu totiž budou ještě dlouho
83 komentářů
hugino
10
Však mi bežný motoristi to už tvrdíme dávno že e-palivá majú zmysel . Ideálne by to bolo spojiť s hybridným systémom ako napr. Toyota a spalováky tu budú navždy . Tí čo chcú BEV nech si ich kúpia a ostatných 97 % motoristov bude tankovať e-palivá . Úplne jednoduché keď má motorista na výber . Trh rozhodne .
Přejít do diskuze
Mokrous
Proč nesmysl? Vodík se má vyrábět elektrolýzou vody pomocí čisté větrné energie a zároveň se má vyrábět kyslík jako vedlejší produkt. Následně se má zachytávat vzdušné CO2.
Spalováním syntetického paliva se má zase do atmosféry vracet vodní pára + CO2 a nepatrné množství CO a NOx.
Pokud se výroba dotáhne na dostatečně velké množství a dostatečně nízkou cenu, tak proč ne?
Spalováním syntetického paliva se má zase do atmosféry vracet vodní pára + CO2 a nepatrné množství CO a NOx.
Pokud se výroba dotáhne na dostatečně velké množství a dostatečně nízkou cenu, tak proč ne?
ericn
Tvl jeden měsíc v Německu je cca 240tis aut, čili tvých 31% je pouhých 70-75tis EV a to jen proto, že jsou ještě nějaké dotace 😉 Celkově je v Německu 48,5mil aut, z toho je cca 1mil EV = 2% z celkového počtu :yes:
Ja Prvni 123
Solarni elektrina dobry... ale baterky k nicemu.
Takze pouzit tu elektrinu na vyrobu syntetickeho paliva mi prijde jako reseni.
Nejlepe pri soucasnem tlaku na pouzivani mensich a mene vykonnych aut.
Takze pouzit tu elektrinu na vyrobu syntetickeho paliva mi prijde jako reseni.
Nejlepe pri soucasnem tlaku na pouzivani mensich a mene vykonnych aut.
ryccardo
Problem je ze ty nechapes, ze je potreba zachovat diverzitu pohonu a trh si vybere to co chce. Spalovak nekonci, protoze je o nej na trhu porad obrovsky zajem. Mozna tohle co tvrdis nastane za 10 let, ale zatim nic takoveho neni na poradu dne. Az se trh odvrati od spalovaku, pak to bude pravda.
del42sa
pokrytectvi Stellantisu v přímém přenosu, sazime vsechno na elektřinu, jsme oddáni nasemu planu elektrifikace Dare Forward, bla bla blaa bla,ale raději si necháme otevřená zadní vrátka, pro případ že by to nefungovalo :yes:
To je jako když Tavares veřejně naoko kritizuje rychlý přechod na elektřinou poháněné vozy, jak to vsechno zdraží pro zákazníka, že si spousta zákazníků nebude moct takovy vůz dovolit, ale v reálu plány značek koncernu😒br />
DS - od roku 2024 čisté elektricka značka, Opel/Peugeot - od roku 2027/2028 elektrika
Alda Romeo - od roku 2026 nástupce Stelvio
atd
😁
To je jako když Tavares veřejně naoko kritizuje rychlý přechod na elektřinou poháněné vozy, jak to vsechno zdraží pro zákazníka, že si spousta zákazníků nebude moct takovy vůz dovolit, ale v reálu plány značek koncernu😒br />
DS - od roku 2024 čisté elektricka značka, Opel/Peugeot - od roku 2027/2028 elektrika
Alda Romeo - od roku 2026 nástupce Stelvio
atd
😁
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
1 jednotka na eletrolýzu vodu má spotřebu el. energie jako 6 rafinerek
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAAHHAHAA
Jak platí čínan, neostalinistický utopisto Borisove? Dobrý?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
1 jednotka na eletrolýzu vodu má spotřebu el. energie jako 6 rafinerek
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAAHHAHAA
Jak platí čínan, neostalinistický utopisto Borisove? Dobrý?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Mokrous
Tvl, nech si zas ty demagogický pindy.
Řeč tu byla o nenažranosti a rozpínavosti a globalismu s ohledem na ničení oceánu.
A psal jsem každý den jednu 3,14čovinu z Číny. Pak jsou všude megatuny plastovýho odpadu a mikroplastů a ty se ekologicky přeprodávají do banánových republik, kde se ekologicky vysypou do moře. Jde o tu míru a o tu debilitu pořád dokola nakupovat tuny tretek a šmejdu a obratem to vyhazovat.
Nezbytně nutný provoz čistého a úsporného auta je sice také ekozátěž, stejně jako jakákoli lidská činnost a stejně jako vaše pojebaný EV, ale pořád ta trocha CO2 nezdevastuje ekosytémy v oceánech. Spíš naopak. Rostlinám CO2 i NOx vyhovuje.
Řeč tu byla o nenažranosti a rozpínavosti a globalismu s ohledem na ničení oceánu.
A psal jsem každý den jednu 3,14čovinu z Číny. Pak jsou všude megatuny plastovýho odpadu a mikroplastů a ty se ekologicky přeprodávají do banánových republik, kde se ekologicky vysypou do moře. Jde o tu míru a o tu debilitu pořád dokola nakupovat tuny tretek a šmejdu a obratem to vyhazovat.
Nezbytně nutný provoz čistého a úsporného auta je sice také ekozátěž, stejně jako jakákoli lidská činnost a stejně jako vaše pojebaný EV, ale pořád ta trocha CO2 nezdevastuje ekosytémy v oceánech. Spíš naopak. Rostlinám CO2 i NOx vyhovuje.
Mokrous
Ano, v otázce ničení oceánu ano. Demagogické utíkání od tématu si nech pro druhé...
Mokrous
Já snad vyhazuju odpad do moře? Já snad vylévám chemikálie do moře? Já snad žeru polívky ze žraločích ploutví? Já si snad denně objednávám plastovou 3,14čovinu z Číny? Já si snad denně kupuju kousek z fast fashion, co zejtra vyhodím? Jsem já snad ten, co má 12 děcek? Jsem já snad ten, co potřebuje, aby jeho firma měla bilionové zisky a neustále rostla? Jsem snad já ten, co chce napadnout sousední stát a vést nekonečné války? Ne, nejsem. Jsem jen bohužel příslušníkem nenažraného rozpínavého a devastujícího živočišného druhu homo hovadiens.
Mokrous
Kolik asi tak litrů vzduchu/zplodin vypustí auto za 1 minutu?
2, 3, 5,10, 20 tisíc litrů podle motoru a otáček.
Takže na 100km asi tak půl milionu litrů.
Takže na nádrž kolik? 4-6 milionu litrů.
Takže v průměru cca 5 tisíc m3 na 1 nádrž. To je docela solidní hangár.
A tohle chceš sebou vozit v autě a zároveň online předělávat zpět na palivo???
A ta energie se vezme kde? Vynalezl jsi perpetum mobile, ty debile?
2, 3, 5,10, 20 tisíc litrů podle motoru a otáček.
Takže na 100km asi tak půl milionu litrů.
Takže na nádrž kolik? 4-6 milionu litrů.
Takže v průměru cca 5 tisíc m3 na 1 nádrž. To je docela solidní hangár.
A tohle chceš sebou vozit v autě a zároveň online předělávat zpět na palivo???
A ta energie se vezme kde? Vynalezl jsi perpetum mobile, ty debile?
Arese
Jakých 25?! Nějak si zašla dobu, současné nejlepší spalováky mají cca 41 % a v budoucnu je prý reálná j meta 50 %! 😄 :yes:
Hendly
a za celou dobu co se tohle deje se nepatrna cast toho CO2 vazaneho vegetaci uklada do zeme v podobe fosilnich paliv.
A ted my to co se ukladalo stovky milionu let poustime spalovanim zpatky do obehu behem desitek let.
A ted my to co se ukladalo stovky milionu let poustime spalovanim zpatky do obehu behem desitek let.
del42sa
Škoda už začíná otáčet. Spalovací auta bude prodávat, dokud je lidé budou chtít, elektromobily chce jen hrstka kupců
https😐/www.autoforum.cz/…rstka-zakazniku/
https😐/www.autoforum.cz/…rstka-zakazniku/
Mokrous
A proto jsem napsal, to co jsem napsal. A to, že není E10 jako E10 a že etanol není ETBE, tedy ethyltercbutylether.
WinDiesel
ty wole tys to vůbec nepochopil 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] no myslel jsem si že jsi jen troll, teď už vím že jsi i hloupý
WinDiesel
jednoduchá, ceny e-paliv se se zvýšením jejich výroby dostanou zhruba na cenu fosilních paliv dne, nebo jen o málo víc
mělo by tě těšit, že se mohou emise z automobilizmu recyklovat
potom budou škodit přírodě jen EV, kde jsou emise z výroby těchto nesmyslů extrémně vysoké
mělo by tě těšit, že se mohou emise z automobilizmu recyklovat
potom budou škodit přírodě jen EV, kde jsou emise z výroby těchto nesmyslů extrémně vysoké
WinDiesel
to říkala baba Vanga? Raduj se hochu, raduj, radoval ses naposledy,
zářiová čísla raději ani nezjišťuj, až budou k dispozici, rupnula by ti elkektroblbe žilka
zářiová čísla raději ani nezjišťuj, až budou k dispozici, rupnula by ti elkektroblbe žilka
ericn
ale prd, jakmile dotace nebudou a ceny evropských výrobců zůstanou tam kde jsou, je s jejich EV konec. Ti co je chtěli je již mají a zbytek nepřesvědčí...
Mokrous
Moje nafta byla donedávna z ropy, která přitekla trubkama Družba a nejspíš ještě pořád je.
Takže o jakém oceánu tu je řeč?
Dávám přednost lokálním zdrojům a soběstačnosti v čemkoli.
Až na výjimky můžeme žít, pracovat, rekreovat se, pěstovat, sklízet, vyrábět, spotřebovávat a recyklovat v místě a blízkém okolí. Není potřeba neustále vše tahat napříč planetou sem a tam.
To je zase jen a jen práce toho howada člověčího.
Takže o jakém oceánu tu je řeč?
Dávám přednost lokálním zdrojům a soběstačnosti v čemkoli.
Až na výjimky můžeme žít, pracovat, rekreovat se, pěstovat, sklízet, vyrábět, spotřebovávat a recyklovat v místě a blízkém okolí. Není potřeba neustále vše tahat napříč planetou sem a tam.
To je zase jen a jen práce toho howada člověčího.
ericn
Tak počkej až zase v DE spadnou dotace. Teď od 1.9. si mohou požádat od dotaci na EV jen soukromé osoby 😉
"Od 1. září 2023 navíc bude získávání podpory na nákup elektromobilu omezeno výhradně na soukromé osoby. " viz níže..
https😐/fdrive.cz/…ktromobilu-10000
To jsem zvědav, jak to půjde dolu a tuším že od 1.1.2024 další sešup dotací dolu 😒]
"Od 1. září 2023 navíc bude získávání podpory na nákup elektromobilu omezeno výhradně na soukromé osoby. " viz níže..
https😐/fdrive.cz/…ktromobilu-10000
To jsem zvědav, jak to půjde dolu a tuším že od 1.1.2024 další sešup dotací dolu 😒]
Freddka
Jestli chces zachytavat CO2 a delat kyslik, tak vysazej nejakej les, ne?
JEDINOU vec kterou kytky a stromy delaj je, ze vezmou CO2 vodu a slunce a roztrhnou molekulu CO2 na C uhlik a O kyslik a uhlik je TEN material, ze ktereho je strom. Veskery uhlik ve stromu nebo kytce, tj pres polovinu suche hmotnosti, je ze vzduchu, ze zeme si berou jen mineraly. Zadny uhlik ve stromu neni ze zeme, vsechen je ze vzduchu z CO2.
No a kyslik vypusti ven, co s tim. TO je ten kyslik, ktery ty dychas.
Priroda to ma vymakany uplne absolutne dokonale perfektne, nemusis ani hnout malickem.
Uz se to tak deje miliardy let a to doslova, presneji 3,2 - 3,5 miliardy let!
To je 3500 milionu let. Celkem osvedceny a bez prehaneni jeden z nejdokonalejsich biologickych procesu. Nic vic bio zelenyho organickyho fakt nevymyslis.
Proste na roztrezeni molekuly CO2 na kyslik a uhlik potrebujes energii. Tu si vezme ze slunce.
Kdyz ten strom zapalis, tak se ten uhlik zase zacne spojovat s kyslikem. Proc je u toho takovej hic? Protoze ta energie kterou pouzil ze slunce se zase vypusti tou exotermickou reakci. V podstate je ten strom uschovna slunecni energie.
Mimochodem za poslednich 20 let se na nasi planete ZVYSILO pokryti povrchu zemskeho zeleni o 15%.
JEDINOU vec kterou kytky a stromy delaj je, ze vezmou CO2 vodu a slunce a roztrhnou molekulu CO2 na C uhlik a O kyslik a uhlik je TEN material, ze ktereho je strom. Veskery uhlik ve stromu nebo kytce, tj pres polovinu suche hmotnosti, je ze vzduchu, ze zeme si berou jen mineraly. Zadny uhlik ve stromu neni ze zeme, vsechen je ze vzduchu z CO2.
No a kyslik vypusti ven, co s tim. TO je ten kyslik, ktery ty dychas.
Priroda to ma vymakany uplne absolutne dokonale perfektne, nemusis ani hnout malickem.
Uz se to tak deje miliardy let a to doslova, presneji 3,2 - 3,5 miliardy let!
To je 3500 milionu let. Celkem osvedceny a bez prehaneni jeden z nejdokonalejsich biologickych procesu. Nic vic bio zelenyho organickyho fakt nevymyslis.
Proste na roztrezeni molekuly CO2 na kyslik a uhlik potrebujes energii. Tu si vezme ze slunce.
Kdyz ten strom zapalis, tak se ten uhlik zase zacne spojovat s kyslikem. Proc je u toho takovej hic? Protoze ta energie kterou pouzil ze slunce se zase vypusti tou exotermickou reakci. V podstate je ten strom uschovna slunecni energie.
Mimochodem za poslednich 20 let se na nasi planete ZVYSILO pokryti povrchu zemskeho zeleni o 15%.
Hendly
Ty mluvis o max ucinnosti. Ucinnost v provozu je pod 30%.
Proc je odpor k EV vzdy doprovazen zakladni technickou neznalosti?…
Proc je odpor k EV vzdy doprovazen zakladni technickou neznalosti?…
Hendly
Trend je ale jasny. Rust prodeju EV stale zrychluje. Ceny klesaji.
Uz dnes se rozhoduje o tom kde budou znacky za 5, 10 let. A dnes se ukazuje, ze rozhodnuti klasickych znacek pred 5 a 10 lety byla spatna.
Uz dnes se rozhoduje o tom kde budou znacky za 5, 10 let. A dnes se ukazuje, ze rozhodnuti klasickych znacek pred 5 a 10 lety byla spatna.
Hendly
Tak to je nejvetsi problem klasickych znacek.
Stale jsou vnitrni velke tlaky nechat vyrobu spalovaku. Jsou to lide kteri s EV skonci a proto jsou proti ev.
Problem je, ze nechapou situaci. Spalovak konci.
Stale jsou vnitrni velke tlaky nechat vyrobu spalovaku. Jsou to lide kteri s EV skonci a proto jsou proti ev.
Problem je, ze nechapou situaci. Spalovak konci.
traveldrive
Celý ten povyk okolo uhlíkovej stopy je nezmysel a jedno z najväčších svinstiev, čo si dezoláti na ľudstvo vymysleli. Našim autám počítajú uhlíkový plyn na gramy a všade naokolo sa produkuje a vypúšťa vo veľkom...
Osobné autá na Slovensku sa na celkovej produkcii skleníkových plynov podieľajú cca 9%.
81% má na svedomí zbytok dopravy, priemysel a elektrárne. Posuňme sa mimo "vyspelé" krajiny, ktoé sú na svete v menšina, a zistíme hrozivé čísla, s ktorými má opäť osobná doprava najmenej spoločného. Je to hon na čarodejnice, namierený proti tým, ktorí zohnú chrbát a platia. Nič viac.
Syntetické palivo je stáe palivo. Stále produkuje nejaký odpad, stále produkuje množstvo tepla a stále požiera hromady kyslíka. Naviac je energeticky aj akonomicky náročnbé na výrobu - čiže ďalší nezmysel, ktorý nás posúva leda tak z blata do kaluže.
Osobné autá na Slovensku sa na celkovej produkcii skleníkových plynov podieľajú cca 9%.
81% má na svedomí zbytok dopravy, priemysel a elektrárne. Posuňme sa mimo "vyspelé" krajiny, ktoé sú na svete v menšina, a zistíme hrozivé čísla, s ktorými má opäť osobná doprava najmenej spoločného. Je to hon na čarodejnice, namierený proti tým, ktorí zohnú chrbát a platia. Nič viac.
Syntetické palivo je stáe palivo. Stále produkuje nejaký odpad, stále produkuje množstvo tepla a stále požiera hromady kyslíka. Naviac je energeticky aj akonomicky náročnbé na výrobu - čiže ďalší nezmysel, ktorý nás posúva leda tak z blata do kaluže.
Mino21
A není lepší na tu elektřinu rovnou jezdit než ji použít na výrobu vodíku (a půlku ztrátama zahodit) a pak použít další elektřinu na výrobu syntetického paliva a pak to nalít do motoru s průměrnou 25-35% účinností?
Mino21
Norsko 2023. V lednu ukončení dvou dotací. V listopadu a prosinci 2022 (před ukončením dotace) obrovský nárůst prodejů EV, v lednu obrovský pád. Už únor 2023 byl na původních hodnotách, březen 2023 trhl historický rekord v podílu EV a srpnový podíl EV se dostal na 90 %.
ryccardo
Růst prodejů zrychluje to nepopírám. Nutno podotknout, že z nuly se roste dobře. Ceny klesají to je taky pravda, ale o tom vůbec nejde řeč. Podstata je, že nic nezakazovat, nic neřídit. Zachovat diverzitu pohonů a trh ať si vybere co je pro koho lepší. Obchoďák, který najezdí stovky km denně nechť si koupí naftu, firma na rozvážku zboží po městě ať si koupí EV dodávku, prostě každý co chce a co pro jeho způsob použití nejlépe vyhovuje, až budou v běžných autech za přijatelné ceny běžně baterie s dojezdy přes 500 km, tak možná fakt bude naprosté minimum zákazníků, kteří budou volit spalovák. Je potřeba to ale dělat jako to má nastavené třeba MG. Mají spalovák, mají PHEV, mají EV. Každý ať si vybere co chce a to o co nebude zájem můžou přestat vyrábět.
Mokrous
Seš retardovanej? Píšu že tekla a stále ještě teče ropovodem.
A nemluvím o jednom tričku, ale o krávách, co tráví 360 dní v roce nakupováním FF hader, který si na sebe vezmou jednou.
Z Číny mám mobil, jako úplně všichni. Taky Macbook a nejspíš pár čipů a komponent. Zbytek se snažím v drtivé většině kupovat od výrobců v ČR, nebo max. z Evropy.
Zato ty máš z Číny asi téměř všechno a jsi na to náležitě hrd. A zbytek z Bangladéše.
Hlavně baterie, solární panely a tretky.
A nemluvím o jednom tričku, ale o krávách, co tráví 360 dní v roce nakupováním FF hader, který si na sebe vezmou jednou.
Z Číny mám mobil, jako úplně všichni. Taky Macbook a nejspíš pár čipů a komponent. Zbytek se snažím v drtivé většině kupovat od výrobců v ČR, nebo max. z Evropy.
Zato ty máš z Číny asi téměř všechno a jsi na to náležitě hrd. A zbytek z Bangladéše.
Hlavně baterie, solární panely a tretky.
WinDiesel
palivo založené na vysoce hygroskopickém etanolu vždycky ničí motor 😒]
Hendly
a toho snizeni ceny s objemem se dosahne jak?
Snizi se snad energeticka narocnost vyroby?
Snizi se snad energeticka narocnost vyroby?
Hendly
Vzdyt se ten scenar stale opakuje.
Extremni narust prodeju pred koncem dotace, pak extremni propad a nasledne postupny rust prodejů nad puvodni uroven.
A stejne se opakuji bombasticke titulky pri propadu prodeju po konci dotace. Proc jim ale nekdo veri a zaklada na tom sva tvrzeni proste nechapu…
Extremni narust prodeju pred koncem dotace, pak extremni propad a nasledne postupny rust prodejů nad puvodni uroven.
A stejne se opakuji bombasticke titulky pri propadu prodeju po konci dotace. Proc jim ale nekdo veri a zaklada na tom sva tvrzeni proste nechapu…
Hendly
To je dobrej vypocet, ale neni to vypocet toho kolik lidi chce spalovak a kolik EV. O tom mluvi prodeje.
xxc
Preco zachytavat vzdusne co2, ked auto moze mat nadrz na vyfukove plyny a tie si bude moct clovek doma nanovo zosyntetizovat na palivo z prebytkov fotovoltiky. Len ktovie, ako ho to bude bavit a ci fakt nevyjde lacnejsie rovno to auto nabit.
topten
... a spalit ho s ucinnosti 25% ve spalovaku ...
... je pekna kravina
mnohem efektivnejsi je prohnat to vysokoteplotni elektrolyzou na vodik a pak zpet na elektriku do EV
... je pekna kravina
mnohem efektivnejsi je prohnat to vysokoteplotni elektrolyzou na vodik a pak zpet na elektriku do EV
Hendly
Zkusim dohledat clanek kde byl i hruby vypocet. Taky me to celkem prekvapuje.
Mokrous
Opravdu?
A kolik stojí baterie s kapacitou cca 6-7 GWh a životností 100 let při ztrátě kapacity 0% ???
A kolik stojí baterie s kapacitou cca 6-7 GWh a životností 100 let při ztrátě kapacity 0% ???
Mokrous
Dlouhý Stráně znám. Lezu tam rád. 😁
Ostatní jsou víceméně nesmysly.
Zrovna včera jsem to říkal ženě. Že zelení šílenci zapomínají na každém 2. kopci postavit to samé.
Ostatní jsou víceméně nesmysly.
Zrovna včera jsem to říkal ženě. Že zelení šílenci zapomínají na každém 2. kopci postavit to samé.
Freddka
Existuje dobre 10 zpusobu ukladani energie ve velkem, uvedu nekolik prikladu
- baterie
- ohrev vody/pisku atd
- precerpavani
- stlacovani plynu v zasobniku
- na principu gravitace tj neco tezkeho zvednes
- chemicky (napriklad vodik atd)
Staci to postavit. Melo se to stavet zaroven s vystavbou obnovitelych zdroju, ale prirozene je to situace slepice vejce, tak se to udela pozdeji, to nejak vyrazne nevadi.
Me napriklad fascinuje, ze nikomu nevadi, ze jaderna elektrarna pres noc jede skoro naplno a pritom v tu chvili tu energii nikdo nepotrebuje - jedno z bezne nasazenych reseni tohoto problemu je osvetleni dalnic.
Tim chci rict, ze ukladani energie se rozhodne netyka jen obnovitelych zdroju.
- baterie
- ohrev vody/pisku atd
- precerpavani
- stlacovani plynu v zasobniku
- na principu gravitace tj neco tezkeho zvednes
- chemicky (napriklad vodik atd)
Staci to postavit. Melo se to stavet zaroven s vystavbou obnovitelych zdroju, ale prirozene je to situace slepice vejce, tak se to udela pozdeji, to nejak vyrazne nevadi.
Me napriklad fascinuje, ze nikomu nevadi, ze jaderna elektrarna pres noc jede skoro naplno a pritom v tu chvili tu energii nikdo nepotrebuje - jedno z bezne nasazenych reseni tohoto problemu je osvetleni dalnic.
Tim chci rict, ze ukladani energie se rozhodne netyka jen obnovitelych zdroju.
Hendly
Ale jiste, pak ale pocitej s tim, ze evropsky automotiv konci.
Cina prave ted tezi z toho, ze uz 10 let tlaci financne o legislativne vyvoj EV.
Cina prave ted tezi z toho, ze uz 10 let tlaci financne o legislativne vyvoj EV.
twistedTSD
Hážeš hrachem o zeď. Hendly potřebuje každého obrátit na víru bateriově-elektrickou, nic jiného se nepřipouští.
twistedTSD
Asi by bylo dobré nematlat dohromady random ICE a moderní hybridy, které se snaží maximální účinnosti přiblížit vždy.
twistedTSD
O tolik efektivnější to není, a hlavně kdo by dobrovolně jezdil v EV?
twistedTSD
Takže ty můžeš jezdit kam chceš na elektřinu, která se vyrábí spalováním uhlí, autem, do kterého jen baterie a suroviny pro ni putovaly přes půl planety, a on nemůže jezdit úsporným naftovým kombi? Jen hledas duvod proc se ma zmenit chovani nekdo jiny nez ty.
Hendly
Takze ty na kazdych 100 km spalis 5kg ropnych paliv ktere se dopravuji tisice km a povazujes se za spravneho s tim ze za vse spatne muze par holek co nakupuji blaznive obleceni.
Mokrous
Co dělá les víme, ale ono to zase tak růžové není a zachytit obrovské množství CO2 a vyrobit O2 nejde pomocí stromů tak snadno. Les má celkovou bilanci jen málo do plusu ve smyslu vyrobí kyslík a uloží oxid. Za prvé vyrábí kyslík jen ve dne a v noci ho spotřebovává a CO2 zase vypouští.
Dále nám lesy hoří a to tak, že hodně = extrémní emise. Dále nám lesy hnijí a tlejí a spolu s bakteriemi produkují obrovské emise. Dále se dřevo používá jako palivové = emise. Potom se dřevo těží a zpracovává = emise. A ten zlomek, co zůstane dřevem, ten v sobě drží ten uhlík.
Jenže to nás nevytrhne.
A především už je dlouho známo, že mnohem větší výrobnou kyslíku a lapačem CO2 a NOx jsou oceány a jejich zelený plankton. Jenže já nedokážu zabránit nenažranému howadu jménem člověk v ničení oceánů.
Dále nám lesy hoří a to tak, že hodně = extrémní emise. Dále nám lesy hnijí a tlejí a spolu s bakteriemi produkují obrovské emise. Dále se dřevo používá jako palivové = emise. Potom se dřevo těží a zpracovává = emise. A ten zlomek, co zůstane dřevem, ten v sobě drží ten uhlík.
Jenže to nás nevytrhne.
A především už je dlouho známo, že mnohem větší výrobnou kyslíku a lapačem CO2 a NOx jsou oceány a jejich zelený plankton. Jenže já nedokážu zabránit nenažranému howadu jménem člověk v ničení oceánů.
Mokrous
Však nic takového netvrdím. Jen jsem měl poznámku k prázdnému výkřiku o tom, jak E10 ničí 1/4 motorů. Není E10 jako E10... Stejně jako FAME není HVO atd...
U syntetických paliv je otázka přimíchávání biosložek irelevantní. Buď bude plně syntetický benzín, nebo naopak plně bio HVO nafta atd...
U syntetických paliv je otázka přimíchávání biosložek irelevantní. Buď bude plně syntetický benzín, nebo naopak plně bio HVO nafta atd...
Hendly
Dik. Takze ne vsechna ropa jde pouze trubkou a zaroven to ukazuje jak moc je problem zavislost na rope.
Edit: chapu ten clanek dobre ze do CR prodi euska ropa za nizkou cenu ale paliva jsou za cenu jako z neruske drahe ropy?
Edit: chapu ten clanek dobre ze do CR prodi euska ropa za nizkou cenu ale paliva jsou za cenu jako z neruske drahe ropy?
Hendly
Proste ty muzes jezdit autem po evrope na ropu co se prepravuje pres pul sveta.
Ale ostatni jsou podle tebe hovada co nici planetu tim ze si koupi o tricko vic nez ty.
Ty nemas nic z ciny?
Ale ostatni jsou podle tebe hovada co nici planetu tim ze si koupi o tricko vic nez ty.
Ty nemas nic z ciny?
Hendly
Takze ty muzes jezdit kam chces na ropu ktera pritece potrubim a nebo prijede lodi, ale nikdo jiny si nemuze objednat plastovou vec co ma 100g z ciny.
Hendly
takze kdyz putuje 1000km trubkou tak je to ok?
Jen hledas duvod proc se ma zmenit chovani nekdo jiny nez ty.
Jen hledas duvod proc se ma zmenit chovani nekdo jiny nez ty.
Freddka
Tak prestan spalovat uhlovodiky a vysazej ten les a mas po problemu.
Energii muzes ziskavat milionem jinych zpusobu, slunce vitr jadro atd a fosilnich paliv na to potrebujes postupne mene a mene a zbytek zvladnou kytky.
Energii muzes ziskavat milionem jinych zpusobu, slunce vitr jadro atd a fosilnich paliv na to potrebujes postupne mene a mene a zbytek zvladnou kytky.
Hendly
nekdo kdo si koupi tricko muze zase nadavat na tebe ze proc ty mas auto a jezdis.
Nebo plastova vec z ciny. Kolil kg ropy co jela pres ocean pul sveta spalis za jednu jizdu?
Nebo plastova vec z ciny. Kolil kg ropy co jela pres ocean pul sveta spalis za jednu jizdu?
Hendly
“ Jenže já nedokážu zabránit nenažranému howadu jménem člověk v ničení oceánů.” jako sobe?
xxc
Ve preto píšem vyššie, keďže nie je jednoduché zachytávať co2 z atmosféry, možno lepšie by bolo rovno zachytávať výfukové plyny a tie syntetizovať naspäť na palivo. Myslím, že je čas sa zamyslieť nad sebou a vyhľadať lekára 🙂
xxc
Lenze pri spaleni paliv nevznika len co2. Keby sa podarilo spravit uzavrety system, kde by sa tie spaliny zachytavali, tak by to mohlo fungovat bezemisne a milovnici spalovacich motorov by neskodili okoliu a nemali ziadne problemy s emisiami. Proste by to vecer zapojili a auto by syntetizovalo tie vyfukove plyny naspat na palivo. Len sa trosku bojim tej efektivity, ale zase na druhu stranu by ostal zachovany prejav spalovacieho motora a zvuk motora 😄
Michal220
Už E10 sežere(a to doslova) čtvrtinu českého vozového parku a podle jejich slov tohle nové palivo vše ostatní vyrobené do 2014 takže není důvod se radovat.
topten
28mil aut = 400mil tun CO2
tedy jedno auto 15tun
pri 150g CO2 na kilometr mi tech 15tun vychazi na 100tis km ...
... za 25 roku
tedy 4 tis km rocne
tedy jedno auto 15tun
pri 150g CO2 na kilometr mi tech 15tun vychazi na 100tis km ...
... za 25 roku
tedy 4 tis km rocne