Mezi malými městskými hatchbacky má Škoda Fabia na domácím trhu neotřesitelnou pozici. Polo vůči ní představuje zajímavou alternativu se stejnou technikou, podobnými vlastnostmi, a navíc prémiovějším znakem Volkswagenu.
To je takový výstřel do tmy. Nejbližší konkurent Fabky Combi je asi Kamiq, vzhledem k ceně Fabia Combi a Octavia Combi přímá konkurence nejsou.
Kdyby byl model rentabilní, tak se vyrábí. Fabka Combi byla na hraně.
Úplně nemám přehled o aktuálních cenách, ale spíš bych jako konkurenta Fabie Combi viděl Scalu. Pokud po Fabii kombi jdou zákaznici kvůli kufru, jak se dá předpokládat, tak tam je Kamiq marnej.
ono nejde o to, že cenově jsou jinde. ale když lidi chtějí kombík, nebo nějaký prostor v kufru, musí prostě do základní octavky a vysolit víc.
Odjezdil jsem nekolik B a dali se i tehdy bez problému použít, natož dnes, když fabia má velikost jakou má. No ale proč, když lidi v pohodě koupí tu octavii, že?
Lidi si Octavii místo Fabie nekoupí. Průnik je minimální. Firmy nevím. F3 kombi u nich byla hodně populární, ale nezdá se mi, že by všichni ti cesťáci prostě dostali oktu.
Přesně tak, ten kdo chtěl Fabii Kombi nekoupí Octu za 700tis kč v základu, ani mrňavý kufr v Kamiqu, ale vezmou i30 Kombi - dostanou větší auto a ještě ušetří ;-)
Nikoliv, to je obrovský omyl. Kamiq je výrazně vyší, a přitom má maličký kufr. Mnohem blíž má k Fabii Combi samozřejmě Scala, která k jen nepříliš menšímu kufru přidává velkorysý prostor pro nohy zadních pasažerů (který má i Kamiq).
Čí omyl?
Automobilky se nechávají slyšet, že opouštějí segment B kombíků právě kvůli rostoucí oblibě B SUV a crossoverů. Teď samozřejmě můžeme diskutovat, jestli je Kamiq B nebo C a že vlastně možná Škodovka žádný B crossover nemá.
Kamiq má kufr 400l, to je na fullsize rodinné auto málo... ale těch 460 u Scaly je taky málo, aspoň z mého pohledu, obzvlášť když tu za stejné peníze jsou kombíkoví korejci. Osobně mi taky dává větší smysl Scala, no ale Kamiq se prodává líp...
U pola ano... aj mne sa paci viac to predosle... ktore aj mam ... ale fabia je krajsia uz ta nova hoc tiez je to uz take cele prerastene a rozplacnute na predok ... problem je mozno v tom ze uz to nie su take tie klasicke proporciami este male auta ale male su uz len papierovo pricom v reale su to uz disproporcne obludy hrajuce sa neraz aj na auto o triedu vacsie ( a to im prave skodi ) ... uz povedzme scala vyzera voci fabii fakt lepsie ... a prave tym ze nie je nicim nejak disproporcne prerastena (napr. nadmerna sirka v pomere k dlzke a pod... ) .... ale aj tak hodnotim fabiu 4 krajsiu ako 3ka ktora bola uz vyslovene ako taka kocka na kolesach....
Facelift Pola to ještě o 1000 % zhoršil, to je fakt, ale i tak měla minulá generace obou aut objektivně lepší design (o tom co je objektivně lepší rozhoduju objektivně sám :D ) ;-)
Dobrý test, zaujímavý, podrobný a dobre sa číta. Polo naozaj zbytočne drahé. Je škoda že na obidvoch testovacích autách nebol rovnaký rozmer pneumatík, dali by sa lepšie porovnať ! Pár gramatických chýb v teste odhalí aj "cizinec". Mám doma Kamiq 2022 1.5 TSI a Fabiu 2006 1.4 16V 59kW (obidve autá veľká spokojnosť), určite ani novú Fabiu by som neodmietol.
Polo je drahsie aj ako scala... mam to uz omrknute ... aj v PO aj v KE ma scala s tym istym silnejsim 1,0 tsi so 6M vyjde u predajcov lacnejsie ako rovnako osadene polo.. ( a potom ze preco nam miznu male auta z ciest ze jo ) ... v pripade seatu mi dokonca ponukali aj aronu lacnejsiu ako ibiza ( ibiza uz nema ani moc skladovky... vsade len sama arona ) ... proste sila... a potom sa cudujeme ze nikto nikde nevidi nove polo fiestu ibizu ... ked uz od nich vacsie crossovery vyjdu lacnejsie ... auto sice chcem najskor riesit az buduci rok... najneskor leto 2025 ( pred nastupom euro 7 ) .. ale uz teraz mi je jasne ze radsej vacsiu scalu ako polo... pripadne nieco ako clio/colt... mokka, mg zs ... ( aronu po oznameni konca seatu uz vylucujem ).... snad jedine dospele male auto ktore sa da u nas dnes este kupit fakt vyrazne lacnejsie ako jeho vyssi crossoverovi bracekovia je corsa... skutocne 1,2 100k corsa je uz okolo 17 skladovka.. kdezto mokka uz okolo 20 aj crossland ( tie iste motory ) ... teda tu uz je financne ferovy rozdiel 3 litre ... ale ako vravim ibiza cenou uz prelieza aj aronu... polo zase t cross... a aj bayon som uz videl v cene mensej i20tky...
Navyse sucasne polo je u nas problem zohnat aj ako skladovku ... kdezto t cross aj taigo maju skladoviek pozehnane... aj to je dalsia ukazka toho ze dnesne male auta v dobe suv a crossov uz ani predajcovia "neberu" a nechcu drzat ... a radsej ti miesto pola uz ponuknu taigo z brazilie ... taka doba.... cela hore nohami... a pockaj este na prichod euro 7... kedy uz aj fabia pod 20 litrov nebude... oni nam tie elektromobily fakt takto nepriamo nanutia ... smutne.... ale kym to stiham tak stale este chcem spalovak.... taka scala po facelifte je vazne paradna :yes: