Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Dokud to nedostane pořádný spalovák, pro drtivou většinu zákazníků to bude samozřejmě nekoupitelné! 😒 :no:
je to elektromobil, takže to samozřejmě žádný spalovák nikdy nedostane 😐
vono uz moc novych aut spalovak asi nedostane vubec, a je otazka, jestli nejaky novy auto se spalovakem na rysovacich prknech vubec je ...
Proč by nebylo 😄 Ne všechno je MADE BY GREEN COMRADES from UTOPIA UNION 😄
Takový Ford Ranger a Volkswagen Amarok dostali "americký" diesel 3,0. :yes: :yes: :yes:
A nové Dodge dotanou nový benzínový R6 co FCA vyvíjelo. Stejně tak i RAMky a některé Jeepy.
a někteří i přestanou auta vyrábět
https😐/www.novinky.cz/…et-auta-40442472
edit😒br />
https😐/www.autoforum.cz/…romarnena-sance/
logika VW
https😐/www.novinky.cz/…et-auta-40442472
edit😒br />
https😐/www.autoforum.cz/…romarnena-sance/
logika VW
ani nemusí být, spalováky jsou ok a ev už se víc prodávat nebudou, navždy zůstanou jen 10% podílem na trhu 😒] 😒] 😒] 😒]
V podstatě souhlas, předražená elektrika je u rodinného auta pro masy střelba mimo terč :no:
Futurista
O tom, ze je to EV, no comment. Scenic byl rodinne, tedy dostupne MPV. RIP... A design? Renault se musel zblaznit, jestli nechal dojit do seriove vyroby tohoto Peugeota. Novy designer evidentne nepochopil, ze uz je u jine znacky a jede stale peugeoti tvary. A Renault mel v posledni dobe pohledna auta. Tyhle peugeotacky klony, to fakt muzu jit rovnou do toho Peugeota... Skoda
Rodinne dostupne bolo C4 picasso, Scenic urcite rodinny nebol 😄 Len poslednu generaciu urobili tak, ze to ani nefaceliftovali a radsej prestali vyrabat 😄 Trosku sa cudujem, ze aspon nazov nezmenili, ako napr. pri Talismane.
Este nam bude smutno za cliom a capturom... neviem ako vacsina ale tento bezpohlavny dizajn ktory zacal el meganom.a pokracuje cez austral a dalsie nove kusky je za mna uz nekupitelny...
Ja uz som pocul kritiku na moj predosly Scenic 😄 Pricom aj stary mal dobry dizajn a aj tento by som si vedel predstavit v garazi
KIaudius
Táto hranatá hrča dostala meno Scenic? Už sú fakt všetci na hlavu. Je to odporné od prvej do poslednej línie, na ceste aby sa toho človek zľakol. Vnútri tma jak v riti, odpudzujúca palubka, mizerný výhľad. Elektrický pohon tomu nasadí korunu aj v podobe nekresťanskej sumy, ktorú budú za túto zhnusnú a a hlavne zbytočnú obludku chcieť.
Presne to mi napadlo - ze tento svet potreboval dalsiu SUV obludu a k tomu elektricku...
twistedTSD
Předchozí designový směr už mi přišel hodně okoukaný, tady chválím velký posun vpřed. :yes: Taky chválím relativně normální interiér, na rozdíl od těch chujovin, co předvádí VW, Tesla a částečně i Hyu. Základní varianta je o ničem, resp. vhodné jen jako rozvážedlo dětí do kroužků. Ta druhá zní mnohem lépe. Pokud ale ta věc bude startovat na 1.4 mega, což by mě u Renaultu nepřekvapilo, tak asi smůla.
Naprostý spuhlas, vystihl si to přesně. Aby to k něčemu bylo, mělo by to mít benzin a max 600t Kč základu. Jinak smůla, za 1,2-1,4mio Kč to bude neprodejné :no:
Miroslav Hruby
Asi bych hádal že to má přední hnanou nápravu stejně jako nový Megane. Ale to by měl snad autor článku napsat a ne jen slepě předat tiskovou zprávu...
Má a všude to vědí a říkají, jen zde na AutoBlesk.cézet to mají všechno na salámu.
Asi to bude tým, že dobre neplatia a redaktorov robia mládežníci, ktorí sú radi za vôbec nejakú robotu a mizerný plat chvíľu znesú. Problém je, že mladých už autá nezaujímajú, max. do tej miery, akú majú konektivitu a plusom ešte je, "ak to nemá spojkový pedál a netreba radiť rýchlosti, lebo s tým sa ťažko jazdí". Šéfom z Blesku je to jedno, kým dokážu predať dosť reklamy.
Jojo, dokud budou blbci jako my klikat, tak budou fungovat...
Ale ono to už asi moc dlouho nevydrží. Upadá to čím dál víc.
Když potřebuju něco vědět, tak si pustím zahraniční YT kanály a dostanu vždy dřív mnohem víc informací a kvalitní obsah.
Ale ono to už asi moc dlouho nevydrží. Upadá to čím dál víc.
Když potřebuju něco vědět, tak si pustím zahraniční YT kanály a dostanu vždy dřív mnohem víc informací a kvalitní obsah.
Renoo
Tak jsem zvědavý, zda zůstali u poháněné přední nápravy. Chápu jaké výhody jim to přineslo, ale podle mě je to už elektromotoru nevhodné řešení. I nejslabší motorizace Megane Electric měla dost problémy na vodě a na sněhu.
Možná proto to tají. Výhoda pro Renault, nevýhoda pro zákazníka
Tak je to výhoda i pro zákazníka. Jako jedni z mála používají synchronní motor s vinutím na rotoru = velká účinnost ve velkém rozsahu otáček, což vede k nižší spotřebě. A zrovna Mégane Electric je hodně efektivní elektromobil.
Z čeho vyplývá vyšší účinnost vinutého rotoru? Nepotřebuje se naopak víc proudu na jeho buzení?
Nevím, kolik se spotřebuje na buzení. Nicméně myslel jsme účinnost během provozu - u motorů s permanentními magnety s rostoucími otáčkami vznikají ztráty kvůli vířivým proudům a indukovanému napětí.
Myslím si, že tyto motory mají před sebou velkou budoucnost.
Myslím si, že tyto motory mají před sebou velkou budoucnost.
Já teda myslel, že vyšší účinnost mají motory s permanentními magnety. Akorát že ty magnety jsou drahé tak se nahrazují vinutím, které ovšem bere proud.
A že ty vířivé proudy dělají problémy, ale především u elektromotorů které nejsou v akci trvale - typicky pro pohon druhé nápravy - proto se u takových čtyřkolek dává trvale pracující motor synchronní s magnety a ten druhý co se zapíná jen občas jinak se volně protáčí je asynchron.
ale třeba se mýlím
A že ty vířivé proudy dělají problémy, ale především u elektromotorů které nejsou v akci trvale - typicky pro pohon druhé nápravy - proto se u takových čtyřkolek dává trvale pracující motor synchronní s magnety a ten druhý co se zapíná jen občas jinak se volně protáčí je asynchron.
ale třeba se mýlím
A jaké jsou ty výhody? Já vidím jen nevýhody, horší jízdní vlastnosti a horší trakce. Argument nižších výrobních nákladů tady na rozdíl od ICE neplatí, prostorově to vyjde RWD a FWD u EV nastejno (buď mám víc místa v vpředu nebo vzadu) a jiné důvody najít nedokáži.
Renault použil synchronní motor s vinutím na rotoru. Ten má mnoho výhod jak pro výrobce (náklady a geopolitika), tak pro uživatele - nízká spotřeba. Jenže má to svoje negativa a jednou z nich je velikost. Motor je skoro 1x větší a vzal by místo v zavazadelníku. Tak ho nacpali dopředu.
Asi je lepsie mat mensi kufor, ako pri kazdom rozjazde hrabat. Ale nepredpokladam, ze sa poucili a dali zadny nahon. V ariyi to zabera velku cast kufra?
Dík za vysvětlení, to má logiku, myslel jsem, že synchroňáky s vinutým rotorem se používají už jenom tam, kde nezáleží na prostoru a hmotnosti (el. lokomotivy, tramvaje etc.).
Xylo
Dle Ministerstva dopravy - Registru silničních vozidel bylo v srpnu registrováno 114 nových Enyaqů a jeden ojetý. 45 kusů registrovala ŠkodaAuto Mladá Boleslav, 17 ALD, 8 Arval, 7 Škofin a 3 Drivalia (LeasePlan). Tesel bylo zaregistrováno 160 nových (z toho 58 fyzickými osobami nepodnikajícími), 96 Y, 62 trojek a po jednom kusu X a S. Ojetých 44 kusů, z toho 32 trojek, 10 S a dvě Y.
a kdyz uz to je dostupny jako ctyrkolka, tak to jako vrcholna verze s aspon 300 konma stoji o stovky tisic vic.
pritom na rozvoz deti do skoly a skolky, obcasny vylet za kamoskama, do kina, do divadla, na nakup ... a mozna jednou i do prace, je EV idealni uz ted, ale bez ctyrkolky to je (alespon pro nas) nepouzitelny.
a tech 300+ koni by moje zena snad i ozelela ...
kazdej nebydli v kralikarne na sidlisti
svetla vyska uz davno vypadla z uvadenych parametru tady na ACZ
Tady se můžeme už jen hádat v diskuzích...