No hybrid rušit nemusí, ale chtělo by to dvoulitrovou naftu a nějaký R4 1.5 Ecoboost a Kuga se zase bude prodávat jako se prodávala, s osekáním nabídky jen na hybrid šly prodeje Kugy do háje zelenýho jak v ČR, tak v Evropě.
Hmmm, to jsem si nevšiml, že zrušili tu skvělou naftu, co tam ještě nedávno měli. To je škoda.
Na dálky to byl super motor, silnej a reálně úspornej. Na města a kratší cesty je zase ten HEV značka ideál. Jen na dálnici už to není dokonalý, ale i tam jezdí za rozumný hodnoty.
A jezdíš hodně štreky po dálnici? Protože všude jinde je HEV lepší a měl by být i trvanlivej a odolnej a blbuvzdornej. A momentálně je za parádní ceny.
ST-Line X v předokolce je Nr.1.
Ano jezdím, a právě na dálnici mi přijde hybrid dost otravný, na klidnou jízdu kolem komína je to asi fajn, to hybridu sedí, otáčky se drží v rozumné rozsahu a nijak neruší, ale jakmile se opřeš o plynový pedál nastane stejný efekt jako u všech CVT/eCVT převodovek, vytočený motor o sobě začne dávat nepřiměřeně vědět. Sice se to snaží maskovat simulací řazení rychlostních stupňů, ale je tam prodleva a celé mi to na dálnici nesedí. Nafta i ty turbenzíny když dáš ve 130 podlahu, tak se klidně seberou i na nejvyšším př. stupni a ve 200 nemají víc jak 3 500 otáček a díky jiným ruchům o nich prakticky nevíš. Navíc jak HEV, tak PHEV mají proti běžným verzím vadu v podobě nízkého kufru (podlaha je zvýšená takže je v rovině se sklopenými zadními sedačkami ale nejde snížit, takže tam chybí 10-15 cm na výšku po celé ploše podlahy).
Tak to je potom jasná volba nafta. Já Kugu chvilku zvažoval pro sebe, ale nakonec to vyhrála klasika v podobě Passatu Variant. Ale i tam to nedořešili a podlahu mám ve vyšší poloze, protože dole vadí nářadí, rezerva a audio...
HEV variantu jsem doporučoval přítelkyni pro ni i rodiče do města a okolí. Ženská plyn jen lechtá, ale zase dokáže za den vyjet 15x po 2km. Já jezdím opačný extrém. Třeba jen 1x týdně, ale zase 200, 500 a podobně. A svižně. 200 sice nejezdím (180 je hrana, pak už je to o papíry), ale svezu se a tady nafta vítězí. Navíc nižší karoserie šetří litry. Po zajetí mi letní dlouhodobá osciluje okolo 5,1/100. A vnější hluky motor přehluší často už v 50 km/h. Stačí lehce hrubší asfalt a o motoru už vůbec nevíš. Na dálnici není o čem. Tam je hluk motoru to poslední.
No ona ta "malá" Kuga HEV má 18 metráků, přes 4,6 na délku, skoro 1,9 m na šířku a v dlouhém táhlém jí musí udržet v pohybu spalovací motor s 200Nm a 112kW, které ale dává až hodně vysoko. Takže při svižné jízdě to není tak pohodové jako diesel nebo moderní turbobenzín, které se do dlouhého táhlého valí na polovičních otáčkách. Tím neříkám, že se s Kugou HEV nemůže vyjet na dálnici, ale Kuga s ICE je na dlouhých cestách příjemnější a v případě nafty i úspornější.
Ja mam ten motor v smaxu a na dalnici je uplne v pohode, takze kuga nemuze mit problem. A jezdim pod 8 litru pri kombinaci dalnice mesto 50:50, bez jakemoli snahy jut na spitrebu. Nerikej ze ecoboost by jezdil pod 7, to tezko. Ano diesel je na dalnicu uspornejsi. To same by platilo i pre kugu (btw ted je par skladovek s dieslem, kdo chce, muze kupovat)
Nikde neříkám, že ecoboost je úspornější, říkám, že je ve vyšších rychlostech příjemnější protože má vyšší krouťák a níže položený výkon, dtto nafta, která je k tomu ještě úspornější.
Nafta se bohužel už nenosí, i když je ve všem lepší, holt úlitba nejen EU a Ford to stejně už zabalil. Jeho Elektrostrategie totiž skvěle vychází 😒] Ty je plečky nikdo nechce, prodeje letí dolu a Ford dál pořád jakoby nic... Podle mě jsme aktuálně svědky zániku jedné velké a kdysi velmi respektované automobilky :no:
Dle lidi co znam a lidi na klubech ten diesel taky asi nebyl ideal, jako starsi HDI (ten skoncil v Kuze 2fl do 2020) Hodne se zadelava dpf (ale to bylo bazarovy auto, tak kdovi co se s tim delo predtim) a nekde nejqky uniky oleje. Nicmene to jsou takove utrzky, poradne zhodnoceni jsem zatim necetl.
Nechte v tom ten 2,5L HEV a současný ceny a bude to parádní auto. :yes:
Na dálky to byl super motor, silnej a reálně úspornej. Na města a kratší cesty je zase ten HEV značka ideál. Jen na dálnici už to není dokonalý, ale i tam jezdí za rozumný hodnoty.
ST-Line X v předokolce je Nr.1.
HEV variantu jsem doporučoval přítelkyni pro ni i rodiče do města a okolí. Ženská plyn jen lechtá, ale zase dokáže za den vyjet 15x po 2km. Já jezdím opačný extrém. Třeba jen 1x týdně, ale zase 200, 500 a podobně. A svižně. 200 sice nejezdím (180 je hrana, pak už je to o papíry), ale svezu se a tady nafta vítězí. Navíc nižší karoserie šetří litry. Po zajetí mi letní dlouhodobá osciluje okolo 5,1/100. A vnější hluky motor přehluší často už v 50 km/h. Stačí lehce hrubší asfalt a o motoru už vůbec nevíš. Na dálnici není o čem. Tam je hluk motoru to poslední.
U Fordu bych volil jak pises…