Novinky
Hendly
3
Dovedes vysvetlit co ma CO2 spolecneho s normou EURO6d?
Přejít do diskuze
Hendly
“ Ale i Tesla Elona Muska trh poněkud znásilnila a samozřejmě i naštvala své loajální zákazníky, když spustila lavinu masívních slev ”
Hmm, nastvat zakazniky slevou….😀
Hmm, nastvat zakazniky slevou….😀
Xylo
"Připomeňme, že syntetická e-paliva se vyrábí ze zachyceného CO2 a obnovitelně vyrobeného vodíku." To je citace z článku - vodík je jasný - elektrolýza vody, ale oxid uhličitý se (dle wikipedie) z atmosféry získává pouze na třech místech - "V roce 2015 společnost Carbon Engeneering Ltd. uvedla, že vyvinula zařízení, které umožňuje odsátí CO2 z ovzduší. První přístroj této společnosti byl instalován na univerzitě v Calgary (druhý v Squamish v Britské Kolumbii). Zařízení o velikosti kamiónu umožňuje odstranit 80 % CO2. Denní kapacita je kapacita 100 kg CO2, to odpovídá provozu 14–15 automobilů " a "V červnu 2017 uvedla švýcarská dceřiná společnost firmy Climeworks Deutschland do komerčního provozu zařízení na zachytávání CO2. Zařízení se nachází nedaleko Curychu a ročně dokáže zachytit 900 tun CO2 přímo z atmosféry. Zachycený CO2 je potrubím veden do nedalekých skleníků, kde je pěstována zelenina. Díky nastavenému dávkování oxidu uhličitého dochází k zvýšení výnosů pěstovaných plodin až o 20 %. " Zdroj: http😐/cs.wikipedia.org/…li%C4%😁it%C3%BD
speedfred
celý nadržaný na elektrického Caymana, čo z toho že je už teraz rýchlejší na NS ako ICE verzia ale za mňa zatiaľ nie. Možno potom na staré kolená ked mi bude hučať v ušiach a bude mi to už jedno.
pradeda777
....jak by jsme na tom s CO2, které potřebují všechny rostliny k životu, byli, kdyby se provozovaly na planetě pouze ICE, které splňují euro normu 6d. Je až podezřelé, že se touto variantou nikdo nezabývá a přitom by to možná vyřešilo celou situaci. Aha, už vím........elektro-lobby by přišlo o zilion peněz...... 😒]
.StenLi.
Tieto zariadenia na zberanie CO2 z atmosfery je smiesne a velmi drahe PR, cudujem sa ze ludia ako Gates tam topia love. Pritom ovela lepsi zdroj na vyrobu paliva, aj bez vyroby vodika je syngas, ktoreho z odpadu, ktoreho mame tiez viacej ako potrebujeme, mozeme vyrobit viac ako budu v buducnosti po kompletnej elektrifikacii beznych aut, potrebovat vsetky hybridne sportiaky sveta (asi 1,5-2😖 , v ktorych by sme mohli zachovat krasny zvuk sportovych ICE.
ePaliva nie su ziadnou alternativou pre bezne auta, ich tankovanie stoji o cca 3000€ rocne viac oproti klasickemu benzinu a o cca 10 000€ rocne viac ako nabijanie BEV, takze uplne nezaujimave pre staty s nizkou zivotnou urovnou ako CR a SR, co sa tyka emisii tak "Testy porovnávali e-palivo s benzínom E10, štandardnou zmesou v EÚ, ktorá obsahuje 10 % etanolu a 90 % bezolovnatého fosílneho paliva. Zistili, že syntetické palivá vypúšťajú podobné úrovne oxidov dusíka, takmer trikrát viac oxidu uhoľnatého a až dvojnásobné množstvo amoniaku. " a to nehovoriac o chybajucej infrastrukture a velkeho mnozstva elektriny spotrebovanej pri vyrobe ePaliv.
Taktiez potencialne objemy vyroby su velmi male, taketo paliva by mali ist do lietadiel, ktore nemaju tak dostupnu cisto elektricku alternativu ako automobily.
ePaliva nie su ziadnou alternativou pre bezne auta, ich tankovanie stoji o cca 3000€ rocne viac oproti klasickemu benzinu a o cca 10 000€ rocne viac ako nabijanie BEV, takze uplne nezaujimave pre staty s nizkou zivotnou urovnou ako CR a SR, co sa tyka emisii tak "Testy porovnávali e-palivo s benzínom E10, štandardnou zmesou v EÚ, ktorá obsahuje 10 % etanolu a 90 % bezolovnatého fosílneho paliva. Zistili, že syntetické palivá vypúšťajú podobné úrovne oxidov dusíka, takmer trikrát viac oxidu uhoľnatého a až dvojnásobné množstvo amoniaku. " a to nehovoriac o chybajucej infrastrukture a velkeho mnozstva elektriny spotrebovanej pri vyrobe ePaliv.
Taktiez potencialne objemy vyroby su velmi male, taketo paliva by mali ist do lietadiel, ktore nemaju tak dostupnu cisto elektricku alternativu ako automobily.
.StenLi.
Na zakladke nam vysvetlili fotosyntezu a ako rastliny funguju bez CO2 z fosilnych paliv, ako im ho vyrabaju v stale rastucom nadbytku vsetky zivocichy, ako ho ukladaju a po uhynuti rastliny sa naspat vracia do kolobehu, opat bez spalovakov. Pridavanie GHG a karcinogennych emisii s Euro6d spalovakmi nic nevyriesi, kedze ludstvo potrebuje nulove, az negativne emisie na vyriesenie klimatickeho stavu. Ak uz chceme zavedenie prisnejsich emisnych noriem, preco rovno nevyzadovat v EU prisnejsie normy China 6 a 6b?
MrBeranek
Tak samozřejmě jak kde. Teplota taky nestoupá všude (stejně). Někde bude pršet méně, jinde více. Globálně ale množství srážek poroste. Tam, kde neprší nebo nebude pršet, se lidé musí adaptovat nebo odejít. Ostatně tak to bylo vždycky. Když postupovalo zalednění a ledovce, lidé se stahovali jinam. Kde bude sucho nebo bude stoupat mořská hladina, tak se lidé přesunou.
DonVito
Jak kde....
https😐/www.irozhlas.cz/…e_2209121536_ako
Sucho spojene s globalnim oteplovanim je palcivy problem i u nas.
https😐/www.irozhlas.cz/…e_2209121536_ako
Sucho spojene s globalnim oteplovanim je palcivy problem i u nas.
MrBeranek
Je chyba CO2 zachytávat a pouštět ho jen do skleníku. Vyšší teploty znamenající vyšší množství srážek společně s vyšší koncentrací CO2 jsou naopak ideální kombinací pro růst biomasy. CO2 totiž působí jako hnojivo. Čím víc CO2, tím lépe - budou vyšší výnosy.