Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Superb poodhalena! Tradiční motory žijí, výkon chybět nebude

67 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máme tu auto jak ze staré školy, po kterém tu obecně tak nějak voláme. Vlastně f TDI a na hlínách. Úplný poslední mohykán. Škoda, že VW nemá normální hybrid. A že není manuál, to jen nevíš že automat chceš taky. Manuál opravdu chce jen ten, kdo si sundá dobrovolně motory z garážových vrat a ovládá ty vrata ručně. Třeba u Mazdy nepoužívám ani pádla pod volantem. U Aisinu používám jen někdy plusko, když si myslí po předjetí, že pojedu dál ostře.
argejev
Ešte sme nevideli interiér vpredu. Ak sa rozhodli šetriť na ergonómií cez digitalizáciu a pokazili ergonómiu ako sa to VW podarilo v nižšej strednej triede, tak v danej triede pre mňa ostane mazda 6, peugeot 508 a toyota camry...a žiaľ všetky tieto auta sú v istej miere kompromisom (v podobe chýbajúceho diesla / slabého diesla / karosérie kombi...).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Takže vlastně nejmenší kompromis je možná pár chybějících tlačítek.
ptr078
Podla mna to vw zabije cenou, je to posledna generacia, tak im to je jedno ako sa to bude predavat. Aspon mozu povedat, ze to ludia nechcu. Slovensky vw ma stale bonusy a akcie na suv a ev, na polo, golf, passat arteon posledne roky nic. Chvilu bol podnikatelsky bonus na passat arteon.
Avatar - iudex
iudex
Vidím to rovnako ako Ty. Superb bude cenovo vysoko z viacerých dôvodov:
1. už ten terajší je prekvapivo drahý, keď som naposledy chcel cenovú ponuku, šokovala ma tá sebavedomá cena a neochota zľaviť; nový model logicky pôjde ešte vyššie.
2. dvojička Passatu: kým doteraz sa dalo argumentovať, že Passat je v detailoch ďalej a Sup je technologicky nižšie, teraz to budú sesterské modely, čo bude dôvod, aby Superb zdražil (a nie aby Passat zlacnel).
3. stredná trieda sa vyprázdňuje a Superb bude jedno z mála áut (ak nie jediné), ktoré bude ponúkať plnohodnotný model, t.j. dve karosárske verzie a tri druhy motorizácií (benzín, diesel, hybrid) a dva druhy pohonu. A kde nie je konkurencia, zostávajúci hráči si môžu diktovať podmienky.
4. ako píšeš je to posledná generácia, ak to nebude predávané, výrobca to o to ľahšie zareže a bude tvrdiť, že klesá dopyt kvôli odklonu zákazníkov od tradičnej karosérie (a nie kvôli vysokej cene).
Xylo
Uvidíme jak dlouho jim tahle taktika vydrží. Tesla docela rychle zareagovala na pokles poptávky a snížila ceny a asi bude snižovat i dále. Mají na Ebitdě pokles o necelá 4 % (Q2 23 vs Q2 22), ale obratově pořád rostou.
KIaudius
Tesla by konečne mohla urobiť slušné kombi.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To jo. Až bude Tesla model "?" jako kombi s 100+kWh baterií se zárukou 10 let a dostane pořádný světla a sedačky a alespoň kousek ergonomie a krapet designu a individualizace, tak to bude zajímavá alternativa.
KIaudius
Tak už jej veľa nechýba. A naopak s pohonom všetkých predbehla o konskú hlavu. Ešte dať ceny na prijateľnejšiu úroveň.
Arese
Tesla? Co to je? To je ta dávná komoušská značky televizorů? 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pohonem je bohužel cca 100 let za solidními automobilkami.
ptr078
Ved to, zase mohli byt o krok pred konkurenciou
Avatar - Emel
Emel
Sup nebyl technologicky níž, technicky to byly dvojčata už teď. Nějaké drobnosti typu nabídka sedaček apod. můžou klidně zůstat i v nové generaci.
Mainstreamová střední ano. Na druhou stranu sem nakukuje elektrická konkurence i prémiová střední.
Můj osobní tip je, že nový Superb nabídne ceny cca. na úrovni současné generace (která udělala dost prostoru... zdražování současné se sleduje méně pozorně, než cena novinky).
argejev
nesúhlasím. bezpečnosť jazdy znížená kvôli tomu ze sa musím aj po mesiacoch pozerať kam kladiem prsty. alebo nutnosť rušiť spiace dieťa hlasovým ovladanim...ale inak súhlasím že passat, superb boli špička v triede. aktuálne mam insigniu ( v servise po 28000km odišlo turbo) a predchádzajúci superb bol asi lepší...
Lubo
"Novinkou má být například chytrá kombinace manuálních ovladačů a digitálního ovládání, o které se automobilka zmiňovala již u modelu Kodiaq.
Nový infotainment nabídne úhlopříčku až 12,9 palce a chybět nebude ani head-up displej."

Budú údajne 3 kruhové ovládače ako v Kodiaq, ktoré kombinujú ovládanie teploty a viac ďalších funkcií, ktoré je možné nakonfigurovať :yes:
Viac o nich pri Kodiaqu: https😐/www.auto.cz/…ude-dobre-149125
argejev
stačilo to odfotit 😉
Lubo
Ver tomu, že ak by mali povolené zverejniť detailné fotky interiéru, tak to spravia.

Zatiaľ musí stačiť to, čo jasne napísali v texte. Že tam je riešenie ako Kodiaq (a ten má 3 ovládače Smart Dials). Smart Dials boli v koncepte Vision 7s. Podobne ako v Range Rover, alebo vzdialene Lexus (ten to má priamo na displeji)… fotky konceptu tu: https😐/www.garaz.cz/…ototypu-21010498
Avantime
Predpokladám, že bude interiér veľmi podobný Passatu, ktorý ho už ukázal. Nie je to veľká výhra. http😐/uploads.vw-mms.de/…818_web_1600.jpg?…
Avatar - iudex
iudex
Mňa zaráža, že nijak efektívne nevyužívajú ten priestor na stredovom tuneli. Keď odtiaľ vyhodia úplne volič prevodovky, je tu potenciál na využitie tohto priestoru. Ale javí sa, že budú akurát väčšie držiaky na fľaše, to je všetko. ;-\
Avantime
Čo by si si tam predstavoval iné ako úložné priestory a bezdrôtové nabíjanie?
Ale celkovo mám z nového Superbu/Passatu pocit, že to osekali, aby bola výroba lacnejšia a obávam sa, že to zákazník aj pocíti.
KIaudius
Ja by som tie úložné priestory špecifikoval ako aktívnu chladničku, a za mňa by to bolo celkom ok. 😉
Avatar - iudex
iudex
Jasné, úložné priestory, ale nejaké premyslené, nielen diera v konzole. Napríklad ma zaráža, že výrobcovia v dobe, keď už 20 rokov každý na svete až po posledného Somálca v Mogadišu má mobil, ale nikto nerobí integrované držiaky na mobily. Riešim to vždy pri požičaných autách, neviem si uložiť mobil tak, aby som mohol používať navigáciu a videl na obrazovku a buď ho mám mimo pohľadu, alebo ho držím v ruke, čo je najnebezpečnejšie a nelegálne riešenie). OK, pri najnovších autách to sčasti rieši Android Aut👋Apple Car Play, ale stále tie lacnejšie autá to nemajú, resp. staršie mobily to nedávajú. A napokon je tu schopnosť bežného človeka spárovať si mobil s autom, moja polovička dodnes nedala Apple Car Play v Mazde, o starších či menej zdatných ľuďoch ani nehovorím.
Avatar - xxc
xxc
Integrovany drziak nie je ziadna vyhra, nikomu sa to nechce zamykat do drziaku. To je len taka teoria, ako by to bolo dobre, ale realne nie je. V superbe nenabehne waze bezdrotovo po nastartovani? Naco tam riesit drziak? Skor klimatizovanu plochu na nabijanie, aby sa mobil neprehrieval 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tu teorii Peugeot dávno realizoval.
Xylo
K čemu je dobrý "normální" hybrid ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je levnější a nemusíš běhat s prodlužkou. PHEV je lepší jen kolem komína, ale to je lepší čisté EV. Jo a já nakupuju firemní benzín, ale nabíjel bych doma. Výhoda PHEV je ta fajnovost výpočtu.
Avatar - iudex
iudex
To je dobrá poznámka s tým nabíjaním doma, to si niektorí neuvedomujú. Teda že ak mám služobné auto, tankujem za firemné peniaze. Ale plugin by som na 90% nabíjal doma a to pri služobnom akosi nechcem (míňať vlastnú elektrinu)*. Takže ak nie je možnosť nabíjať v práci (čo väčšina ľudí nemá), tak buď zdĺhavo nabíjať na verejných nabíjačkách (čo sa nikomu nebude chcieť), alebo proste tankovať len benzín a jazdiť s vybitou baterkou, ergo mŕtvou váhou. A obávam sa, že väčšina služobných pluginov bude fungovať práve takto.
* Rastúci počet služobných PHEV a EV zrejme prinúti hľadať riešenie domáceho nabíjania služobného auta, t.j. nejaké preplácanie minutej elektriny, ale to bude sakra zložité.
Avantime
Prečo si nespomenul nabíjanie v práci z AC wallboxu?
To jazdenie s nenabitou batériou sa pri PHEV reálne deje, preto som skôr zástancom HEV pri ktorých EÚ vôbec nezohľadňuje, či ide o full-hybrid alebo len mild-hybrid, čo je dosť zarážajúce.
Avatar - iudex
iudex
Jj, mild a fullhybrid sú rozdielne svety, pre mňa mildhybrid ani nie je hybrid (ako škodovácky 1,5TSI). Od toho očakávam schopnosť pohybovať sa (čo i len krátko, pár km) len na elektrinu a to mildhybridy neumožňujú, na rozdiel od fullhybridov. Preto by sa tie mildy ani nemali registrovať.
Xylo
Já to vidím spíše jako komplikaci a zdroj potíží. VW benzínové motory obecně moc neumí, protože jejich výkladní skříň byly nafťáky. ForTwo 451 měla verzi MHD (micro hybrid drive), která byla známá tím, že slabým místem velmi namáhaný řemen. Tady je citace: "Selhání pásu - V roce 2010 byl zaznamenán první případ prasknutí řemene u vozu smart fortwo 451, což vedlo k tomu, že se tento problém stal novým běžným problémem. Na rozdíl od jiných běžných problémů u tohoto vozu je závažný, může zničit motor během několika minut a bylo hlášeno, že k němu dochází již při ujetí 6000 km od nového vozu.
Problémem je pomocný řemen poháněný řemenicí klikového hřídele. Pokud tento řemen praskne, máte problém." Zdroj: http😐/www.evilution.co.uk/mod/mhd-belt-failure.htm Překlad DeepL. Plug in je podle mého názoru velmi drahá a komplikovaná cesta jak dostat EV značky.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
VW benzíny jsou naopak minimálně už 7 let velmi solidní. Nevidím důvod, proč by v dnešní době VW nemohl mít i slušný hybrid, jako ostatní.
rohor
Celkem dost hloupý a trapný dotaz, nemyslíš?
Arese
Já bych to trochu zobecnil: K čemu je hybrid? 😒] K likvidaci požitku z jízdy. (snad tedy s drobnou výjimkou nejnovějšího Civicu). 😄
ryccardo
Skutečně manuál nikdo nechce? Tak ti nevím. 700 km v nové Oktávce 2,0 TDI a řadil jsem si radši pádlama. A ta samá porce km v Karoq 1,5 TSI a to bylo snad ještě horší, takže na dálnici radši manuál. Ve městě se s tím dá žít. Reaguje to ale příšerně. Neustále to nesmyslně řadí a hledá správnou rychlost. Je to obtěžující a zpomaluje to reakci celého auta při zrychlení. Takže asi tak na téma nikdo nechce manuál.
Arese
Pravdu díš. V případě našeho Karoqu jsem mohl vybrat správně, jenže v případě nového Supa a Passatu už to nepůjde... 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nesmíš to srovnavat s DSG. Manual vs dsg je z bláta do louže z obou stran.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak můžeš mít problémy s DSG na dálnici? Před chvílí jsem se z jedné vrátil a když si odmyslím úseky v rekonstrukci, kde jedeš ve vláčku 70, nebo nějaký brutální předjíždění a zrychlování z 80 na "radši neřeknu", tak celou cestu jedu na 7 stupeň.
V případě, že někoho dojedeš a pak plynule přidáváš, tak občas hodí 6.st. a za chvilku se vrátí zase sedmička. Nevím v čem je problém. Dýchavičné TSI 1.5 v menším SUV se na dálnici hodí méně a se suchým DSG asi ještě míň, ale že by OIV TDI EVO 110kW s 360Nm a mokrou skříní nevěděla co dělat na dálnici, to je nějaký divný.
ryccardo
Neustale se to snazi radit. Jedes ve zuzeni, ktery ti skonci, ty by si v manualu nejel v prvni rade na nejvyssi kvalt (7), ale treba na 4 nebo 5. To je prvni co me stvalo. Po seslapnuti plynu kdy se chces rozjet zpatky na vyssi rychlost zacne prevodovka panicky podrazovat na 3 nebo 4 a toci motor uplne nelogicky. Akorat to rve a vyrusuje me to. Ja s manualem projedu zuzeni na 4ku 80 a na konci dam 3 nebo taky necham 4 ku a plynule zrychluju. Delal jsem to nakonec tak, ze jsem jel na manual, abych nemusel poslouchat co to DSG furt predvadi.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A to mluvíš o OIV s TDI 110kW?

Samozřejmě, že v 80 km/h tam nebude 4. stupeň, když to řadí 5. už v 51km/h.
Za prvé to není 6st. manuál a je tam stupeň navíc a za druhé je převodovka naladěná na co nejnižší emise/spotřebu a otáčky a hlučnost, takže se logicky snaží držet se co nejníž.
A podřazuje až s potřebou silnější akcelerace, nebo se změnou sklonu vozovky.
Ani přesně nevím, co mi to dává v 80km/h, protože to už nevnímám. Přijde mi to přirozený. A jak už jsem psal několikrát, jsou situace, kde bych měl radši víc otáček, typicky jízda vesnicí do mírného kopce, nebo serpentýnky, kde člověk jede tak, že plyn jen lechtá, tak v těchto specifických situacích si tam dám "S" a vše je zase jak má být. O 1 kvalt níž.

Vlastně jsem nepochopil na co si stěžuješ, když píšeš, že ti DSG panicky podřzuje na 3. nebo 4. kvalt a hrozně to vytáčí a řve, ale ty sám bys dal 4. nebo 3. kvalt a dal plyn. A to už by nebylo vytočený a neřvalo?

DSG se prostě snaží dělat to co dělat má a jak je nastavený. Musíš se s ní trošku naučit žít a pochopit jí a nestát na plynu jako na rýči. U manuálu můžeš. Tam si dáš co chceš a šlapeš na to jak na rýč a ono se nic nestane, protože jsi sám rozhodl, že budeš trápit motor v neoptimálním režimu. DSG naopak vyhodnocuje situaci a neustále se snaží držet motor tam, kde je nejvíc efektivní. Když výkon nechceš, je dole, když ho chceš, tak motor nedusí a řadí a jede. "D" je vždy víc o komfortu a úspoře a "S" je ostřejší.
Někdy chceš výkonu tak nějak napůl a to chce taky umět jí to vysvětlit. Fígl je v krátkém prudším přidání a povolení plynu. Chce to cvik, ale po čase se to zautomatizuje. Tím dáš pokyn k podřazení, ale jen o 1 stupeň a pak můžeš plynule zrychlovat.
Zkrátka je potřeba pochopit, co máš v ruce za hardware a software a podle toho s ním "mluvit"

A taky nesmíš zapomínat na adaptace DSG. Jak po přehrání softwaru, tak po výměně řidiče se převodovka učí řadit podle tvých návyků. Taky jsem skoro 100 km a 2 dny tekl, jak se divně chovala, když mi přehráli software. A pak zas začala poslouchat.

Hele já ti DSG nenutím a vůbec nemám nic proti tomu, že chceš manuál. Já bych byl moc rád, kdyby Brusel a automobilky neničili malý auta s manuálem, protože na tom vydělávám a s nástupem EV, HEV a automatů mi jde byznys do kopru, ale nic to nemění na tom, že mi DSG vyhovuje.
ryccardo
Ano O4 s 2.0 TDI a Karoq 1.5 TSI, tam je to musim rict jeste vyrazne otravnejsi. Ale u obou aut jsem si to na dalnici nakonec hodil do manualu, protoze me nebavilo poslouchat jak ta prevodovka blbe voli kvalty.

Ano DSG je nastaveny tak aby dusilo motor a ten tak mel za kazdou cenu co nejnizsi emise. To prestane nastesti platit kdyz chces zrychlit a slapnes na plyn, ale to zase prevodovka podradi nesmyslne moc dolu a necha motor tocit a rvat. Obcas podradi tak moc dolu ze si to za par vterin rozmysli a hodi tam kvalt nahoru. V manualnim modu menim prevody tak o 50-60% mene casto nez to dela automatika a nemusim poslouchat tak casto vytoceny nebo zase brutalne podtoceny motor. Nebavi me vycitavy pohled posadky co to delam a proc to tak tocim, kdyz chci jen zrychlit zpatky na 140-150 ze zuzeni. Dat tam S je vubec mizerie. To toci motor nesmyslne moc porad. Idealni vidim prepnout na manual a radit si padlama.
W210E320
to co popisuje mokrous 100% zhoduje co ja zazivam s kamiq 1.5 tsi a suchym DSG. opakujem, suche DSG a nemam fakt ziadnu vytku okrem rozjazdov - ale aj to sa da naucit .V dcku pri ustalenej jazde a potrebe prudkej akceleracie stlacim plyn cca do polky podradi o jeden stupen. ak chcem akcelerovat z miesta prudsie, tak Skovy rezim a radi to okolo 3500 rpm bez trhnutia krasne plynulo hadze rychlost za rychlostou.
Jedine co robim ja, kedze mam este povodnu paku s manulanym rezimom posunutim vpravo, ak viem ze budem brzdit motorom, tak mu dam manualny rezim pred brzdenim, aby podrzal rychlost a brzdil motorom

Podla mna ty tlacis kickdown a vtedy to auto vazne huci a velmi nejde. Tieto 1.5 tsi proste su robene ako "dizle" najlepsie sa citia tak do 4500rpm (tusim ze vdedy mi uz ukazuje aj plny vykon 110kw na digitalnom stite), potom to uz len huci ako vysavac.A to iste mam aj so 6st DQ250 a 140kw tdi v sup III. kickdown tam nema zmysel. 206kw TSI uz je samozrejeme o niecom uplne inom, tam to s kickdownom ide ako ma
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nepamatuju si, jak má DQ200 řešený software plachtění, ale já když chci, aby mi to brzdilo motorem a neplachtilo, tak to můžu ovlivňovat na milión způsobů.
V režimu ECO to plachtí pořád, ale v něm nejezdím nikdy. V režimu "S" to zase neplachtí vůbec.
Jenže v režimu "D" záleží na tom, jak pustím plyn. Když rychle, tak drží kvalt, když pomalu a jemně, tak plachtí (do rychlosti 130-135 km/h - vejš už neplachtí nikdy a vždy brzdí motorem).
Pak samozřejmě existuje x dalších způsobů, jak hodit kvalt. Můžu ťuknout do brzdy, můžu ťuknout do pádla pod volantem, můžu ťuknout do páky k sobě a hodit to do "S" a pak klidně hned zpět. A nemusím se složitě přepínat do manuálního módu a soustředit se na to a pak ho zase zrušit.
A tak dále...
Prostě základ je svoje auto znát a vědět co a jak funguje.
Když to někdo neví a ignoruje, blbě si auto naspecifikuje, často střídá víc aut a pohonů a navíc nemá cit a stojí na tom jako na rýči, tak potom bohužel asi musí už jen nadávat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Podle místních diskutérů se zdá, že jsem jediný v EU, kdo má funkční DSG. Mám sice 147kW, ale ani v "S" mi to nevytáčí zbytečně vysoko. V podstatě někdy jedu celou cestu na "S", protože zapomenu, že to tam mám. Nepadá to pod cca 1.500 - 1.600 ot./min. a přitom to vůbec nevytáčí nesmyslně vysoko. "S" mi funguje téměř tak, jako bych řadil já, kdyby se mi chtělo tak často řadit.
Já jsem totiž rád, že za mne DSG kvedlá jak je potřeba a že to nemusím dělat já.
Robert Hlavaty
S novým VW Group vedením, přichází otáčení kormidla VW Titaniku, který se řítil do záhuby sázkou na jednu kartu v podobě výhradně elektrických aut. Teď VW Group dostalo první direkt zásah z trhu, když zjistili, že BEV se vůbec neprodávají tak, jak bylo plánováno a že díky nesmyslnému zdražení v posledních 3 letech, se jim začínají výrazně ztenčovat objednávkové knihy (snad kromě Porsche)... VW Group teď začne měnit své portfolio směrem k diverzifikaci, tak jak to má např. BMW či Toyota.. VW a nejenom oni, musí už konečně pochopit, že BEV nebudou v dohledné době (typuji tak do roku 2040) převládajícím segmentem prodeje aut. Jistě i BEV mají své místo, ale pochybují, že některé z významných trhů (VB, Německo, Francie, atd) překročí 30% tržního podílu v příštích 20 letech.. Tato změna bude nejspíše podpořena i volbami do Evropského parlamentu, kde dojde k vystřízlivění části voličské základny a extrémní ekologové /zelení už nebudou zastoupeni ve větší míře, aby byli schopni prosazovat nesmysly typu EURO7 či zákazu ICE v roce 2035. V těchto dvou bodech jistě přijde přehodnocení a rozvolnění do realistických hodnot a časových mezníků...toliko můj subjektivní názor... Co se týče Škody Superb, vypadá to na pěknou evoluci, ale určitě to nebude žádný game changer.... pokud se tedy výrazně nezmění cenová politika směrem k cenovým hladinám roku 2019 (samozřejmě při zohlednění inflace)...
KIaudius
Až tak jednoznačne by som to nevidel. Ubrali na rýchlosti, snažia sa trochu kľučkovať, ale je to rozbehnutý vlak, len tak ho nezastavíš. Naviac ten vlak zozadu tlačia politici, môžeš brzdiť koľko chceš, aj tak sa bude valiť ďalej.
Arese
Doufejme, zatím se to vyvíjí docela slibně... 😄 :yes:
W210E320
Dokial neuvidime cenu a interier, zatial nieje co oslavovat dokial nevieme cenu. Terajsi superb combi style 2.0 tdi 4x4 automat stoji 46500 BEZ PRIPLATKOV, s priplatkami sme na nejakych 50k. Cena urcite nebude nizsia ako teraz, takze opat. spalovak stoji rovnako ako elektromobil , napr. taka tesla model Y ...
Michael Hereandthere
To umí fakt jen škodovka, udělat auto co nudí už po 5 vteřinách od představení/prvních fotek 😊) Staronová modla čechulíků je konečně tady!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak to by mě zajímalo, které auto je správná šupa. Tak to vytlač, ať se zasmějeme.
KIaudius
Však s tou dizajnovou nudou má pravdu.
argejev
multipla !z toho ma napína aj po rokoch...
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak je pravda, že mně škodovky taky připadají všechny stejné a od představení Rapidu je mám problém od sebe rozlišit.
Avatar - Jethro
Jethro
Z boku vypadá stejně jako přístí Passat. Chybí mi boční linka Tornádo.
Avantime
Áno, má to rovnaké diely ako Passat, iné to bude len spredu a zozadu.
Avatar - iudex
iudex
Predsériová výroba v Blave už musí bežať, či?
Lubo
Samozrejme, beží.
Avantime
Už prebehla, teraz je odstávka s celozávodnou dovolenkou a úpravami výrobnej linky.
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/fdrive.cz/…tromobilem-10974

😁 😁 😁 prej téměř elektromobilem
Jan Severa
A zase to omezování výběru... čekal jsem na hybrid v praktickým dobře vypadajícím liftbacku... ale ne, zákazním má smůlu, praktickej hybrid nedostane...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Praktickej snad konbik ne? Nebo lift je praktičtější než kombi?
Jan Severa
Praktickéj myšleno tak, že v tejdnu slouží jako pracovní limuzína, o víkendu tam dám kola... a ty se lip cpou do auta, kde se vyklopí celá záď...
Pepa__007
Krása, bude i tradiční šestiválec.... :yes: :yes: :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
i osmiválec 😁
Arese
I manuál! 😒]
Avatar - Emel
Emel
Žádné velké překvapení se nekoná, což je zřejmě dobře. Pár drobností
- pokles výkonu top motorizací (147->142 a 200->195) jde zřejmě na vrub Euro 7... důležitější je ale potvrzení, že Superbu ta cca. 200kW verze zůstane. U Kodiaqu se o ní nemluvilo, takže to skoro vypadá, že tam bude těch 150kW top
- rozměry jdou trošku proti "dynamičtějšímu" looku - auto je užší a vyšší, i když ne nějak zásadně.
- manuálu je škoda, ale stejně už dlouho nešel koupit se zajímavým motorem... teď nevím, jestli tam chvíli byla ta 2.0TSI 140kW s MT... mám dojem že jo, ale už je to dávno.

Sečteno a podtrženo... žádný důvod k obavám, ale ani žádný důvod k tomu nedočkavě čekat na novou generaci (snad s výjimkou DCC Pro, uvidíme). Ale jo, :yes: Škoda, podle toho co víme... klidně bych to do garáže na pět let postavil.
Mr.Murphy
uvidíme co čtení značek, upozorňování na překročení rychlosti, defaultní otravné držení v pruzích a ergonomie ovládání.... tam se bude lámat chleba. Že bude železo cajk se nebojím, ale že to může zabít ergonomie a asistenti, to není úplně nereálné.... já tyhle zbytečně chytré auta nechci a ještě jsem teď objednal stávající generaci Supa. Ta mi vyhovuje úplně vším.
Avatar - Emel
Emel
Co se ergonomie týče, cítím prvky sebereflexe... co se popisovalo u Kodiaqu znělo - v rámci možností - přijatelně, jako že pochopili, že vše přes dotykáč není optimum.
Objednáním současné nic nezkazíš, ta nová bude sotva znatelně lepší (motory jsou lehce slabší, ceny budou podle mě lehce vyšší)... zbývá podvozek, kde byly nějaké rezervy a třeba DCC Pro by mohlo být argument.