Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nedostatku nových aut v Rusku využila Čína. Exportuje tam rekordní počet aut

26 komentářů

Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Orkové už nedají dohromady ani koloběžku. SSSR byla sice říše zla, ale v oblasti technologií byla aspoň něčeho schopná (i když mnohdy díky průmyslové špionáži). Teď jim číňani dorazí automotive a hned po tom letecký průmysl, další na řadě bude zbrojní a těžební průmysl. A nakonec bude hranice Číny na Urale. Putin je geniální kus debila. Kdyby na Ukrajině nedělali, co dělají, tak mi jich bude i líto.
KIaudius
Nepleť. Je to otázka peňazí, nie schopností. V čase, keď si sa potil nad malou násobilkoou, lietali Rusi do vesmíru. To im určite vymysleli mimozemšťania, že.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Druhá věta 😉
Avatar - Anonym
Anonym
GAZ, UAZ, Lada, Kamaz, Ural, BAZ, Aurus nebo Sollers přestali vyrábět konkrétně kdy?

A v letecké průmyslu mají rusové vlastní motory PD-8 a PD-14 a příští rok s nimi vyjedou nový Irkut MC-21, dometifikovaný Suchoj SuperJet 100 a vyrábí a vyvíjí se další letadla. Tady seš s čínany myslím hodně mimo mísu 😄
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Jenže všechno, co zmiňuješ nezasahuje dál než do bývalého SSSR. Sestupná tendence Ruska a nástup Číny už je nezvratitelný. Vem si třeba, kolik mají Rusové vs. Číňani kosmických projektů (těch reálných, ne těch v šuplíku).
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko má v kosmické programu jiné cíle jak Čína a ano, bohužel má na to i méně peněz.

Hlavní priority ruského vesmírného programu budou asi tyto😒br /> 1) dokončit kosmodrom Vostočnyj, aktuálně se dostavuje druhá startovací rampa pro rakety Angara a celkově další infrastruktura kosmodromu
2) dokončit vývoj raket řady Angara a začít s nimi klasické komerční lety
3) program LUNA 25 (sonda)
4) start nová kosmické lodi Federace s raketou Angara

To sou asi tak hlavní cíle, na zbytek nejsou finance, kapacity a lidi
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Jenže všechno, co zmiňuješ nezasahuje dál než do bývalého SSSR. Sestupná tendence Ruska a nástup Číny už je nezvratitelný. Vem si třeba, kolik mají Rusové vs. Číňani kosmických projektů (těch reálných, ne těch v šuplíku).
ryccardo
Těch pár aut co vyrobí nemá cenu řešit. Ruský automotive nestojí za řeč, ale oni v zásadě nepotřebují vyrábět auta. Čína jim prodá co budou potřebovat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lada je opravdu vrchol ruského automotive, jen co je pravda. Starý vergl bez ABS Granta, letitá Vesta, která by bez Renaultu nikdy nevznikla a kdoví, v jakém stavu je výroba, překapotovaný Logan, dlouhá Vesta, 40letá Niva a Niva Travel koupená od Chevroletu. Woooooooow.

Aurus snad nikdo kromě vlády nekupuje a kdoví, jestli jsou schopní to vyrábět.

Pak už jen trucky, gazely, buchanky a podobný vergl nenáročný na vývoj. Na letadla si nech zajít chuť, to tak leda opět s čínskými technologiemi.
Avatar - Anonym
Anonym
Tu Nivu Travel původně vyvinul Avto Vaz a v ověřovací a malosériové výrobě jí vyráběl jako VAZ 2123 v letech 9😲2. https😐/upload.wikimedia.org/…D0%B7_2123_1.JPG
Jelikož ale VAZ v této době neměl peníze na rojezd klasické sériové výroby, vzniklo joint-venture Avto VAZ-GM a od roku 2003 do roku 2020 se to vyrábělo jako Chevrolet Niva.

V roce 2020 Lada (Avto VAZ) odkoupilo zpět všechny práva a věci nudé k výrobě a po faceliftu se to začlo vyrábět opět jako Lada Travel.

Takže tolik k historii. Jde o vývoj VAZ, ne GM....
Avatar - Anonym
Anonym
Granta má dávno ABS z číny, Vesta je po faceliftu s nový interiérem a běží ověřovací série pro zaměstance a pro státní správu, od 2024 se ta facelift verze má dodávat i obyčejným zákazníkům.

Largus se pokud vím akutálně nevyrábí, stejně tak Xray. jedou jen obě Nivy, obě dostanou nové motory 1,6 a 1,8 příští rok, s výrazně vyšším výkonem jak stará 1,7.
Dále jede Vesta a Granta.

Aurus se vyrábí a to jak modely Senat včetně prodloužené limuzíny, tak se vyrábí i SUV Komendant a pro potřeby vládních orgánů i MPV Arsenal. Výroba jede jak v NAMI (státní instituce) tak Jelabuze (komerční zákazníci). Několik aut se vyvezlo i do zemí bývalého sssr.

Letadla sou budto vyvinutá a dořešuje se avionika aby yla bez západních komponent nebo vývoj probíhá, zejména u malých vrtulových. A to bez číny.
Cenduro
To jsou všechno pecky, bez kterých svět nemůže existovat. Nebo....... může?
ryccardo
Číňani jim žádný automotive určitě nedorazí, protože se v Rusku vlastně žádná auta nevyrábí. Rusko žilo z toho, že jim Evropa prodávala případně přímo na jejich území vyráběly auta evropské automobilky. Minulý rok Evropa udělala to nejhloupější co mohla a vyklidila komplet ruský trh, čímž celý evropský automotive zaznamenal velikou ztrátu. Čína využila naší hlouposti a ruský trh rychle obsadila. Myslím, že se kluci v Číně radostí ožrali, když zjistili co jsme tady v Evropě za pitomce. Vyklizené pozice už nikdy nezískáme zpět.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prosímtě jakou velkou ztrátu utrpěl evropský automotive tím, že se v Rusku přestaly prodávat Pola a Logany?
ryccardo
Nevím jestli si to postřehl, ale taky se tam odtud stáhla Škodovka a další. Těch výrobních závodů tam bylo víc. Rozhodně se tam neprodávala jen Pola a Logany. Prostě je to trh se 140 milionama lidí. Jestli ti to přijde jako zanedbatelný trh, tak ti tvůj názor samozřejmě neberu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Kolik z toho 140 milionového trhu má na koupi (jakéhokoliv) nového auta?
ryccardo
A čím myslíš, že tam lidi jezdí? Na koních?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, prodávala se tam především Pola a Logany. Je jedno, kolik máš milionů lidí, když polovina z nich sere na zahradě.
ryccardo
Nevím jestli nemáš trochu zkreslený představy o Rusku. Když se tam prodávala Pola a Logany, tak co tam teda vyráběl závod Škodovky? Jinak ročně se tam prodá cca 1,7 milionu nových aut. Jestli je to hodně nebo málo nechám na tobě.
Avatar - Anonym
Anonym
Na sibiři kde je -30 a -50 se v permafrostu výborně staví kanalizace a vodovodní potrubí.

😄

Ano, sou i zaostalé oblasti někde 300km za Moskvou, neříkám že ne. Ale rozhodně ne všude kde nemaj kanalizaci jde postavit.
Trošku reality.
Vladimir_Novotny
Tak díky uvolnění velmi lukrativního trhu a díky sankcím se tam logicky nastěhovala Čína. To je logické a myslím, že nám Čína může poděkovat, protože tímto se příští rok stane největším vývozcem aut na světě. Lotos už překonala ve vývozu Japonsko, takže je nabíledni, co bude pokračovat....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
velmi lukrativního 😁 😁 😁
ryccardo
Viz já výše. Jasný trh této velikosti dokážeme jistě hravě nahradit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo no, třeba e😜anzí do Mongolska.
ryccardo
No to rozhodně 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tam rusové prodávaj svoje buchaniky, patrioty, huntery, kamazy, uraly, budldozery a nakladače atd

to smaý peru, venzuela, kuba, sýrie, chile, některé africké země atd
V Austrálii se prodávaj i nákláčky od GAZu , dřív se tam prodávaly i Nivy.
Ty se mimochodem prodávaj i v Japonsku atd atd


Máte špatný informace 😄