Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

BMW 850i (E31): Plné superlativů, ale doba mu nepřála

20 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Když jsem to auto viděl poprvé na fotkách, byl jsem ještě kluk a byl jsem z něj úplně paf. A parametry byly naprosto omračující. V té době jsme měli Škodu 105 a osmičkové BMW byl dreamcar jako Ferrari F40. No a dneska, o pětatřicet let později, jsem z něj paf pořád - vypadá pořád stejně úžasně. Mimochodem je to jedno z mála aut, které je krásné i s vyklopenými světly (narozdíl třeba od té F40 nebo Countachu, které jakmile otevřou oči, jsou z nich naprosté zrůdy).

Panu Bittnerovi k autu blahopřeji, ale nezávidím, auto se spotřebou vejtřasky bych prostě neuživil.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mam to podobne... tiez sme mali 105ku 😄Lku cize luxe ... v tom case clovek okukaval testarossu ci diablo ... cizetu... corvetty... jaguara xj220 a pod... hondu nsx ... zlate casy mladi... casaky v skole pod lavicou.... ajaj... ale uprimne dnes uz lamba ani ferrarka nemam rad ani ma nezaujimaju ... obecne dnes uz mam ovela radsej ine segmenty... a dnes moj dream car je uz Gecko ci povedzme Range Rover ...uz ziadne lambo ani porsche... vek nepusti no 😁
ptr078
Tak to si teda na tom dost zle, ked tvoj dream car je totalna nuda. A nerozuniem, co to ma spolocne s vekom.
Martin-75
Proč by na tom měl být zle? Každý má dream car něco jiného. Sto lidí, do chutí. Stačí jen respektovat názor druhého člověka. Věk s tím má společné možná to, že do Roveru se líp nastupuje. 😉
ptr078
Nazor ineho cloveka sa da respektovat, no neznamena, ze je nutne spravny
webpaja
Asi jako tvrdit, že už nepřitahuje Cindy Crawford v dobách slávy, ale sice silnější a upocená kuchařka od "Slámů", která dělá výborné řízky. 😉
webpaja
Asi to nebude daily car, takže náklady na spotřebu se dají akceptovat. 😉

S vyklápěcími světly máš pravdu, většina vypadá jako krabice od bot, nebo oči přišláplé žáby v animáku.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, pokud se s tím projdedš 1x za 14 dní, asi tě to finančně nerzruinuje . Navíc u těhle auta bývaj náklady za palivo to nejmenší.
Libor Maly
Souhlas. Mám 840 s 5ti st automatem a jezdi to standardne za 11, okrsky souralem pod 10. Peklo je mesto, to je tak 17. Ale nejsme taxikari a neni to daily. Blby sou dily ale SOU. SOU. sou drahy ale bmw má i novovýrobu. Ne všeho a ne pořád, ale má. Jak je to na countach nebo f40, to se bojím pomyslet😄
Ginger Kyriakos
Nejkrásnější Bávo všech dob. Druhé za ním je šestkovej Beamer od Bangla.
Arese
...jehož design nezestárnul ani po více než 3 desetiletích. Z jeho čistoty a elegance by se měli současní designéři BMW učit, protože jejich současná "díla" této ikoně většinou nesahají ani po ventilky.
P.S. Velký respekt majiteli, udržovat takto technicky a hlavně elektronicky složitý yong-timer není vůbec snadné. Ale jak známo, láska hory přenáší.
Pokud bych ovšem měl toto nádherné auto vybírat já, zvolil bych si osmiválcovou verzi s manuální převodovkou. 😄 :yes:
kesumb
nee, v12 csi s manualem…
webpaja
8er se dá občas vidět na silnicích a je neuvěřitelné, jak to auto nestárne, ale zraje. Geniální design.
Amo CSI s V12 a MT! :yes:
kesumb
a hlavne modrou a kapkovy zrcatka…
Xylo
Asi jsem tady jediný, ale takhle 850 (nebo 840) se mi nikdy nelíbila a to ani, když jsem byl mladý. Podle mého oka je to nějak moc velké a vůbec ne hezké. Podobně to mám s motorkama od BMW, kterým jsem nikdy nepřišel na chuť. Ze sporťáků jsem v devadesátkách měl Mitsubishi GT 3000, ale ne s vyklapávačkama, ale normálníma světlama (překrytama).
Avatar - del42sa
del42sa
jestli se dobře pamatuju, tak to auto mělo ještě natáčení zadní nápravy :😉 což článek ke škodě nezmiňuje ,,,,
webpaja
Ale pasivní, ne tak dělalo tenkrát třeba Mitsubishi.
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.youtube.com/watch?…

"The Integral Rear Axle is always reacting to what just happened – not what is happening. In order to minimize the delay to the rear-wheel steering and to maximize its efficiency, the chain of actions must be shortened. Therefore BMW equipped the Integral Rear Axle with a computer-controlled electrohydraulic actuator unit which can actively steer the rear wheels – the Active Rear Axle Kinematics. By using the steering input and vehicle speed the computer logic can steer the rear wheels even before the lateral forces build up and at a greater angle than the passive Integral Rear Axle"
webpaja
Díky za poučení, měl jsem za to, že byla uložena pružně a natáčela se pasivně.

Díky :yes:
Freddka
Produkce pres 30 tis kusu me prekvapila.
To auto bylo ve sve dobe nehorazne drahe. Aby se ho v te dobe za ty penize prodalo pres 30 tisic, to musite udelat legendarni auto.

A tahle osmicka je proste legendarni, nenadelas nic.
V Anglii je vidam parkrat do roka, vetsina je pekna zachovala, majitele do toho investuji a nenici to nejakym tuningem … no a ten design je proste parada.